abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220230191
Sorry amaranta
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_220230212
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2026 15:36 schreef PoesInDoos het volgende:

[..]
Ik dacht dat Discord voor praten/bellen was? Je kunt er ook chatten dus? Zou een SC daar werken?
Ja imo zou dat top werken, veel beter voor chatten zoals hier dan Reddit.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_220230232
quote:
1s.gif Op zondag 1 maart 2026 15:53 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Ja imo zou dat top werken, veel beter voor chatten zoals hier dan Reddit.
Weer wat geleerd!
Mocht het er op aan komen... stappen we over naar Discord ;)
Alle losse topics vind je op Reddit ook wel, maar deze SC zou ik wel echt gaan missen.
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
  zondag 1 maart 2026 @ 16:03:04 #4
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_220230336
Ik had inderdaad niet door dat ik hem sloot.
Bedankt voor het openen
  zondag 1 maart 2026 @ 16:25:10 #5
35189 crew  Troel
scherp en bot
pi_220230665
quote:
17s.gif Op zondag 1 maart 2026 15:16 schreef Budabuddumbam het volgende: radicaal rechts
Grappig, ik vind sommige delen echt veel te links :D

Overigens: Discord klinkt leuk, maar dat is op je werk veel minder makkelijk te realiseren dan het forum. Discord staat vaak geblokkeerd omdat het met gamen geassocieerd wordt.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  zondag 1 maart 2026 @ 16:25:36 #6
35189 crew  Troel
scherp en bot
pi_220230678
We kunnen ook gewoon weer terug gaan naar IRC :P
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_220231217
Aan de andere kant…alles went. :@
Het ene vervangt gewoon het andere. Vroeger msn of ICQ of chatboxen.
  zondag 1 maart 2026 @ 16:58:14 #8
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_220231269
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2026 15:36 schreef PoesInDoos het volgende:

[..]
Ik dacht dat Discord voor praten/bellen was? Je kunt er ook chatten dus? Zou een SC daar werken?
Dat is een optie maar merendeel van de servers waar ik zit daar bellen we nooit haha.
Een sc zou zeker werken je kan mensen quoten, plaatjes gebruiken etc
quote:
2s.gif Op zondag 1 maart 2026 16:25 schreef Troel het volgende:
daar zit ik nog dagelijks dus dat zou mij goed uitkomen haha
pi_220231435
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2026 15:16 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Jaa, die! En toen de bakker dan eindelijk worteltaart had, zei: vies he! :D
Nou, dat konijn had gelijk :')
Er bestaat ook lekkere worteltaart, eerlijk waar!

Ik zou het wel jammer vinden als het Fok!forum zou stoppen (in ieder geval OUD).
  zondag 1 maart 2026 @ 17:18:51 #10
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_220231447
quote:
1s.gif Op zondag 1 maart 2026 15:12 schreef amaranta het volgende:

[..]
Ik lees voornamelijk.
Series die momenteel volg. Bv nu Beverly Hills 90210
Ik ben lid van wat communitys zoals osteoporose. Maar ik merk dat daar vooral Amerikanen in posten en daar is de zorg duidelijk anders. Dus daar kan ik eigenlijk niet echt actief in posten.
En soms komt er iets voorbij van r/nederland wat wel interessant is

En jij?
:o Waar kijk je dat??
pi_220232022
quote:

[..]
Grappig, ik vind sommige delen echt veel te links :D

Overigens: Discord klinkt leuk, maar dat is op je werk veel minder makkelijk te realiseren dan het forum. Discord staat vaak geblokkeerd omdat het met gamen geassocieerd wordt.
Waarom zou je zoiets in godsnaam op de computer van je werk doen? Heb je geen telefoon?
pi_220232426
Discord gebruik ik alleen om de jongste te "roepen" als we gaan eten en hij zijn koptelefoon op heeft :D
Ik zou het jammer vinden als fok verdwijnt. Denk dat je op een andere plek nooit weer deze communicatie samen krijgt zoals hij nu is..

Worteltjescake is lekker! Mijn jongste heeft het jaren op school getrakteerd in muffin vorm voor zijn verjaardag :D
pi_220232439
quote:
Bestaat dat nog?

Ik heb een discord account, maar ik verdwaal er steeds in. Ik heb me dat nog helemaal niet eigen gemaakt...
Ik hoop stiekem nog dat FOK! doorgaat. Voelt zo lekker vertrouwd.
Fake it till you make it...
  zondag 1 maart 2026 @ 19:30:39 #14
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_220232494
quote:
17s.gif Op zondag 1 maart 2026 17:18 schreef BE het volgende:

[..]
:o Waar kijk je dat??
Dat is een vraag waar ik helaas geen antwoord op heb.
Wij kijken tv via iptv. En dan typ ik een serie in, en als die erop staat dan kun je hem dus kijken. Maar ik kan dus niet zien van welke “provider” ik hem stream.

Het is soms zoooooo cringe overigens. Dus dan ga ik op Reddit kijken of anderen het ook cringe vinden.
Maar nostalgie hoor!
Eerste keer dat ik het terugkijk sinds het ooit werd uitgezonden. En ik wist nog verbazingwekkend veel.
Verder merk je wel dat ze in die tijd niet dachten dat het ooit gebingd zou worden, want continuïteit is soms niet existent
pi_220232528
Pssst;

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_220232659
So, was me hier het weekend wel..
zoon was gisteren na het werk met wat vrienden vanuit het werk naar een vriend een paar dorpen verderop. Op de fiets, Du man had gezegd, helemaal prima, maar je fietst wel samen terug en je komt even zeggen als je thuis bent.

Komt hij dus om 2.15 thuis en netjes melden. Al wel kort besproken dat ik het laat vond. Dat vond hij zelf ook. Nou prima ik verder slapen want had ochtenddienst vandaag.

Kom ik er vanmorgen achter dat de voordeur op een kiertje staat (katten gelukkig niet ontsnapt).

Maar omdat ik dat zo raar vond, past niet bij hem, even de camerabeelden bekeken en is hij thuis gebracht door iemand (en het raam van de auto stond open en stapte niet vlot uit).

Man had vanmiddag met hem gesproken toen ze z’n fiets gingen halen. De vriend waarbij hij uit de auto kwam kan door een blessure niet fietsen en moest achterop. Maar dat ging niet dus heeft hij z’n moeder gebeld en die heeft ze allebei terug gebracht.
Oh en hij was ziek, maar had geen idee waarvan.

Met de helft van deze info begon ik al wat aan m’n water te voelen..

Dus toen ik thuis was mat hem het gesprek aan gegaan. En toen kwam toch wel vrij snel de aap uit de mouw dat hij drie biertjes op had. :o Holie molie, kind is 14..

Maar goed. Blij dat hij eerlijk is geweest. Want hij weet ook goed dat als dingen later uitkomen de problemen groter zijn.

Maar goed. Dat was dus de reden dat het terugfietsen met die vriend achterop niet meer lukte. Daar in de bosjes al een keer overgegeven en thuis ook nog eens.

Maar goed. Voorlopig geen bezoekjes bij vrienden voor hem. En volgende keer eerst contact met de ouders voor ie ergens heen gaat.

Waar ik het me vorige week nog afvroeg waarom ouders eerst contact willen hebben met een andere ouder waar wordt afgesproken, snap ik dit nu helemaal :+
Ik ben dus blijkbaar veel te goed van vertrouwen.

Nu moet ik m’n best doen om dat nummer te achterhalen want vriendje lijkt niet veel zin te hebben dat te vertellen (al heeft ie nu toegezegd dit morgen te geven, omdat zn ouders nu niet thuis zijn).

Zoon zegt namelijk niet te weten waar hij precies woont omdat hij er maar één keer geweest is. Anders zou ik er even aan de deur gaan. Niet om boos te worden, maar wel om even te checken of zij wel weten dat er alcohol gedronken wordt (die jongen is 15. Maar goed, dat vind ik persoonlijk nog steeds te jong. Maar al zij andere keuzes maken dan mag dat. Maar dan is het mijn keuze zoon daar niet heen te laten gaan. Want blijkbaar kan ik hem daar niet in vertrouwen..
pi_220233130
Ik vind het dan wel weer een soort van schattig dat hij van drie biertjes al niet meer met iemand achterop kon fietsen en moest overgeven :D toen ik 15 was dronk ik al heel wat meer zonder echte gevolgen (behalve aangeschoten).

Maar ik zou dit ook wel contact met de ouders waard vinden. Je eigen 15-jarige alcohol laten drinken is eigen keuze, maar niet-eigen flink minderjarige kinderen laten drinken zonder overleg is heel wat anders. Maar wel fijn dat ze ondanks dat slim genoeg waren om een ouder te bellen om te rijden.
pi_220233280
Het bijzondere vond ik wel dat hij vannacht toen hij zich kwam melden ik niks aan z’n stem of manier van praten hoorde.
Het was wel echt de eerste keer vertelde hij dan. Want ik heb nog doorgevraagd naar of hij vorige week met carnaval of andere momenten met vrienden niet gedronken had. Ik ga er toch vanuit dat ik hem daarin wel kan vertrouwen. Hoop ik dan toch.

Tja eind 15 dronk ik ook wel wat. Maar toen mocht je ook drinken vanaf 16. Maar ik ben nooit een grote drinker geweest.
Man was qua drinken dan weer geen heilige. Maar goed. Dat hoeft ie niet na te doen wat mij betreft.

Kotsen van de drank is voor mij echt een no-go.
(Misschien ben ik op dat gebied te braaf, maar dat is dan maar zo)
  zondag 1 maart 2026 @ 21:01:52 #19
319308 Tink89
To live is to dance
pi_220233518
Maar kotsen van 3 biertjes is wel vreemd… of ben ik de enige die dat vindt? Zelfs toen ik voor het eerst dronk (ik was ook 14 denk ik, maar ik was toen ook al van het stiekem stappen) was ik daar wel een beetje fuzzy van, maar toch niet tot overgeven toe dronken.

Mush: ik houd van goede worteltjestaart. De carrotcake van Dudok bijvoorbeeld was favoriet toen ik nog in rdam werkte.

Onze badkamer is eindelijk gestript. Laag onder laag aan tegels, cement, bakstenen en nog meer cement en bakstenen zijn eruit. De 6 m3-container is er overvol van… Zo fijn, nu de technische tekening even maken en dan al het leidingwerk gaan fixen. Opbouwen O+ en dan over een maand of twee hoop ik in m’n nieuwe bad met indirecte verlichting en pinprickbubbels te kunnen fokken. Want ik zou fok wel missen. Maar ook kom tegelijkertijd vooral in OUD en verhuis gerust mee naar discord. Ik vind een groot deel van fok ook te rechts en te extreem in de standpunten en houd er niet van dat dat allemaal maar moet kunnen.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_220233782
Ja ik weet het ook niet.
Zojuist de stiefvader gesproken en inderdaad ze mogen daar drinken als ze het van de ouders mogen. En hij heeft dus gezegd dat ie dat mag.
Dus dat is heel duidelijk dat hij daar voorlopig niet meer naar toe gaat. Want daar sta ik dus niet achter achter die mindset (en ik ben bang dat ie toch weer in de verleiding raakt).

Maar inderdaad worteltjestaart of cake, heb best een paar keer gehad en was best lekker. Beetje zoet ook.

Fijn Tink dat het begin gemaakt is!! Het klinkt als een hele fijne nieuwe badkamer O+
pi_220234252
Hoe tijden veranderen. Ik dronk me op mijn 14e elke zaterdag behoorlijk naar de tering, maar nu lees ik 3 bier voor een 14 jarige en ik denk boh, da's ook heftig.

[ Bericht 4% gewijzigd door Vanyel op 02-03-2026 06:53:28 ]
pi_220234605
Wat dat betreft is het wel goed dat de leeftijd naar 18 is gegaan. Niet dat ze nu voor die tijd niet drinken, maar het starten schuift wel een stuk mee naar achter, zeker ook qua sociaal geaccepteerd zijn. Ik dronk mijn eerste biertjes op kampen, met toestemming van de begeleiding daar. 13 jaar mocht niet drinken, 14 jaar wel. En toevallig was ik de eerste keer net die week 14 geworden :') Wel max 2 per avond en één avond in de week, maar dat dat gewoon sociaal geaccepteerd is voor een 14-jarige kun je je tegenwoordig niet meer voorstellen.

Moeten kotsen van alcohol vind ik overigens ook heel sneu, net als echt bezopen zijn. Sowieso is dat iets wat na je pubertijd niet meer voor hoort te komen imo. Dan hoor je je grenzen wel te kennen.
pi_220235465
Met 3 biertjes zou ik denken dat er nog iets anders heeft dwars gezeten om te gaan kotsen.
Maar ik en alcohol gaan niet zo goed samen. Bij dat derde drankje worden mijn benen pudding en kan ik alleen nog wat wazig zitten te zijn. Dus zie er de lol niet zo van in.

Wel weer grappig dat in mijn familie best wel wat gedronken wordt en de leeftijd ook niet zo precies in de gaten wordt gehouden en ik dus amper drink. Mijn man heeft veel gedronken en kan het nog met uitschieters (max 3 keer per jaar), maar in zijn familie is drank echt niet gewoon. Hoogstens een glaasje wijn met kerst ofzo.

Hier komen ze zo een warmtepomp instaleren. Kijken of dat allemaal een beetje gaat lukken vandaag en morgen.
  maandag 2 maart 2026 @ 08:14:30 #24
35189 crew  Troel
scherp en bot
pi_220235685
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2026 21:26 schreef hilliebillie het volgende:
Ja ik weet het ook niet.
Zojuist de stiefvader gesproken en inderdaad ze mogen daar drinken als ze het van de ouders mogen. En hij heeft dus gezegd dat ie dat mag.
Dus dat is heel duidelijk dat hij daar voorlopig niet meer naar toe gaat. Want daar sta ik dus niet achter achter die mindset (en ik ben bang dat ie toch weer in de verleiding raakt).

Maar inderdaad worteltjestaart of cake, heb best een paar keer gehad en was best lekker. Beetje zoet ook.

Fijn Tink dat het begin gemaakt is!! Het klinkt als een hele fijne nieuwe badkamer O+
Ik sta an sich wel achter die mindset, maar vind dat de ouders het moeten vragen aan de ouders of het inderdaad ok is en niet uit moeten gaan van de antwoorden van de pubers zelf ;)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_220235779
Ik ben nog nooit dronken geweest, drink ook nagenoeg nooit. En als ik al eens iets drink ben ik er na een half glas klaar mee en gaat het me tegen staan. Ik heb vroeger zeilles gegeven en daar werd ik nog wel eens als "saai" betitelt omdat ik niet dronk. Maar ze vonden het dan ook wel weer handig dat wanneer we moesten afspreken wie wanneer nuchter bleef voor in geval van nood, ik sowieso niet dronk ;) .
Daar heb ik wel eens mede instructeurs kotsend in de boot zien zitten met deelnemers omdat ze de avond voor geen maat hadden kunnen houden. Daar vond en vind ik dan iets van.

Wij hebben de afspraak met de kinderen dat als ze niet drinken tot 18, wij het rijbewijs betalen.
En dat is voor de jongste een goede stok achter de deur. Gelukkig een vriendje en vriendengroep waar drinken ook niet heel normaal is zeg maar. Daar ben ik wel blij om.
Oudste zit vooral op haar kamer en drinkt voor zover ik weet niet. Intussen 18+ maar ik verwacht dat ze geen alcohol drinkt. Want die zou het ook niet durven kopen _O- .

Ze krijgen thuis ook geen alcohol, maar ook mijn man drinkt weinig. Een keer een biertje met bbq of uitgaan. Maar dat is het dan ook wel.
pi_220235876
Dit was worteltaart van ah, misschien dat het daaraan gelegen heeft :P

En discord :N Zoon zei laatst al dat alle gegevens aan Amerika worden overgedragen. Foonnummer, de hele rambam. Ga ik niet doen, hoe lief ik jullie ook vind :) Maar, tis nog niet zover en hopelijk komt het ook niet zover. Er wordt aan gewerkt.

Ik drink ook geen alcohol, zoon ook niet. Nou wil ie wel over een paar maanden naar een feestje van een vriend, die wél drinkt en die andere vrienden allemaal ook. Heb al gezegd, je gaat niet. Ik weet dat hij niet uit zichzelf zou drinken maar misschien wel door de groepsdruk. Gaan we niet doen dus.

De ha maar even gebeld. Nagel is weer ontstoken. Moest vrijdag stoppen met nailner en terug naar de ab-zalf en nu doet ie weer zeer. En ziet er niet uit ;( Moet straks langskomen. Denk dat ie um weer gaat opensnijden want pink is nog steeds dik. En rood. En groen :') Mis ik oranje :+
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
  maandag 2 maart 2026 @ 08:57:40 #27
319308 Tink89
To live is to dance
pi_220235896
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2026 08:55 schreef Mushanga71 het volgende:
Dit was worteltaart van ah, misschien dat het daaraan gelegen heeft :P

En discord :N Zoon zei laatst al dat alle gegevens aan Amerika worden overgedragen. Foonnummer, de hele rambam. Ga ik niet doen, hoe lief ik jullie ook vind :) Maar, tis nog niet zover en hopelijk komt het ook niet zover. Er wordt aan gewerkt.

Ik drink ook geen alcohol, zoon ook niet. Nou wil ie wel over een paar maanden naar een feestje van een vriend, die wél drinkt en die andere vrienden allemaal ook. Heb al gezegd, je gaat niet. Ik weet dat hij niet uit zichzelf zou drinken maar misschien wel door de groepsdruk. Gaan we niet doen dus.

De ha maar even gebeld. Nagel is weer ontstoken. Moest vrijdag stoppen met nailner en terug naar de ab-zalf en nu doet ie weer zeer. En ziet er niet uit ;( Moet straks langskomen. Denk dat ie um weer gaat opensnijden want pink is nog steeds dik. En rood. En groen :') Mis ik oranje :+
Dus hij mag niet naar een feestje omdat er andere mensen wel drinken? Vertrouw je hem dan niet of hoe zit die gedachtegang in elkaar?
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_220235910
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2026 08:57 schreef Tink89 het volgende:

[..]
Dus hij mag niet naar een feestje omdat er andere mensen wel drinken? Vertrouw je hem dan niet of hoe zit die gedachtegang in elkaar?
Ik vertrouw hem wel maar als ik de verhalen hoor over het eerdere feestje waarbij zijn bestie stomdronken werd en de rest er niet veel beter aantoe was, dan trek ik mijn grens. En ik ben bang dat er dan alsnog wat door zn drankje wordt gemixt. Hij is 15 he, al zn vrienden zijn ouder.
If they say
  maandag 2 maart 2026 @ 09:08:34 #29
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_220235947
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2026 08:55 schreef Mushanga71 het volgende:
En discord Zoon zei laatst al dat alle gegevens aan Amerika worden overgedragen. Foonnummer, de hele rambam. Ga ik niet doen, hoe lief ik jullie ook vind Maar, tis nog niet zover en hopelijk komt het ook niet zover. Er wordt aan gewerkt.

Dat doet Google, apple, whatsapp, facebook, instagram, twitter, threads en een groot gedeelte aan de apps op je telefoon ook. Wat denk je dat de advertenties op deze site doorgeven aan tracker cookies. Er zijn bedrijven die al die data collecten en aan elkaar linken.

Als dit je angst is moet je wegblijven van het internet, discord is geen gekke rare instantie ofzo dat iets anders doet met je data.
pi_220236034
Ik zou het heel jammer vinden als FOK verdwijnt, weet ook niet of ik zou kunnen wennen aan een ander forum. Anderzijds heb ik zoveel verschillende communicatiekanalen voorbij zien komen sinds internet een ding werd, en uiteindelijk wende alles wel.

Hilliebillie, schrikken van je zoon als je dat niet verwacht inderdaad! Ik heb geen idee hoe ik zou reageren als mijn meiden dat met 13 jaar zouden doen. Het zou niet oke voelen, maar anderzijds zou het ook hypocriet voelen voor mij om daar een enorm ding van te maken. Ik dronk zelf toen ik 14 was, heb toen tijdens een tequila avond een keer 5 tequila's gedronken en uiteindelijk was het de bessen die ik daarna dronk die mij de das omdeed. Mijn toenmalige vriendje bracht mij thuis, waar ik de volgende ochtend geen herinnering aan had, ik had het geluk dat mijn ouders een weekendje weg waren O-)

Wat fijn dat je badkamer gestript is, Tink!

Sterkte met je nagel Mush, dat klinkt echt heel pijnlijk.

Wij hebben gisteren gewandeld met de hond in het natuurgebied in ons dorp, de meiden gingen vrijwillig mee en dat is echt een unicum (dat er daar een kabelbaan en een vlot zijn, hielp wel mee). Kleine genietmomentjes O+
Vandaag ga ik eindelijk kennismaken met de juffen van de 9 jarige. En hebben we een gesprek met de gemeente en de behandelaar van de 9 jarige en hoop ik dat we meer horen over specialistische hulp thuis. En volgende week komen de juffen van de 9 jarigen thuis, dat voelt een beetje als een controle hoe de thuissituatie is maar ze blijken het standaard te doen bij alle leerlingen. Jewel vindt het maar gek, haar juffen over de vloer. En dit weekend moest ze huilen omdat ze eigenlijk liever terug wil naar haar oude school, omdat de juffen daar liever waren en beter voor haar zorgden. Vanmorgen ging ze wel weer goed naar school gelukkig, maar de emoties schieten een beetje alle kanten op. En die van mij ook.
pi_220236049
quote:
17s.gif Op maandag 2 maart 2026 09:08 schreef Budabuddumbam het volgende:

[..]
Dat doet Google, apple, whatsapp, facebook, instagram, twitter, threads en een groot gedeelte aan de apps op je telefoon ook. Wat denk je dat de advertenties op deze site doorgeven aan tracker cookies. Er zijn bedrijven die al die data collecten en aan elkaar linken.

Als dit je angst is moet je wegblijven van het internet, discord is geen gekke rare instantie ofzo dat iets anders doet met je data.
Stukje van Google AI:

Leeftijdsverificatie en Surveillance: In 2026 is Discord in opspraak gekomen vanwege het gebruik van derden (zoals Persona) voor leeftijdsverificatie, waarbij biometrische gegevens (gezichtsscans, ID-bewijzen) worden verwerkt. Onderzoekers ontdekten dat deze verificatiesoftware soms code deelde die toegankelijk was via Amerikaanse overheidsservers, wat vragen opriep over de privacy van gebruikers.

Nieuwe richtlijnen 2026: Door de nieuwe 'Online Safety Act' in de VS staat Discord onder druk om de identiteit van gebruikers te controleren. Vanaf maart 2026 voert Discord strengere, verplichte leeftijdsverificatie in (teen-by-default), wat ertoe kan leiden dat gebruikers hun overheids-ID moeten uploaden om alle functies te gebruiken.
Gegevensopslag: Discord bewaart bepaalde gegevens zolang het account actief is, en in sommige gevallen ook nadat het account is verwijderd, indien wettelijk vereist.

Discord benadrukt dat ze "safety first" hanteren, maar de recente ontwikkelingen (februari 2026) omtrent ID-verificatie en de samenwerking met AI-verificatiebedrijven hebben geleid tot veel kritiek van privacyadvocaten

Ik gebruik alleen Google en whatsapp. Kan me niet herinneren dat ik ooit mijn ID heb moeten laten zien om hier gebruik van te maken.
Verder heb ik weinig apps op mijn foon.
Dus.
If they say
  maandag 2 maart 2026 @ 09:28:13 #32
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_220236187
Je hebt een sturende vraag gestuurd naar google ai dus krijg je dit antwoord.
De online safety act is niet alleen voor discord maar is voor ALLES.
Ik heb naar google wel identificatie moeten sturen om de leeftijd van mijn kind te verifiëren voor iets.
Discord however heb ik nog nooit mijn ID hoeven laten zien en dat is ook niet waar het om draait

Je passieve agressieve dus. vind ik een beetje apart ik vind het prima dat jij je zoon wil geloven en daardoor huiverig bent voor discord maar ik zou vooral bang zijn voor de huidige tendens zowel in amerika als in nederland op het gebied van privacy en verificatie.
pi_220236269
quote:
17s.gif Op maandag 2 maart 2026 09:28 schreef Budabuddumbam het volgende:
Je hebt een sturende vraag gestuurd naar google ai dus krijg je dit antwoord.
De online safety act is niet alleen voor discord maar is voor ALLES.
Ik heb naar google wel identificatie moeten sturen om de leeftijd van mijn kind te verifiëren voor iets.
Discord however heb ik nog nooit mijn ID hoeven laten zien en dat is ook niet waar het om draait

Je passieve agressieve dus. vind ik een beetje apart ik vind het prima dat jij je zoon wil geloven en daardoor huiverig bent voor discord maar ik zou vooral bang zijn voor de huidige tendens zowel in amerika als in nederland op het gebied van privacy en verificatie.
Precies dat laatste en daarom heb ik zo min mogelijk apps en maak ik nergens een account waarvoor ik me zou moeten legitimeren. En mocht dat toch moeten, bij Google ofzo, dan is het dag Google.
Ik bestel bijvoorbeeld ook niks in Amerika. Geen trek dat mijn cc gegevens daar belanden.
Mag je wat van vinden en het zal ook best schijnveiligheid zijn, maar ik voel me hier prima bij :)
If they say
  maandag 2 maart 2026 @ 09:39:51 #34
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_220236374
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2026 09:33 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Precies dat laatste en daarom heb ik zo min mogelijk apps en maak ik nergens een account waarvoor ik me zou moeten legitimeren. En mocht dat toch moeten, bij Google ofzo, dan is het dag Google.
Ik bestel bijvoorbeeld ook niks in Amerika. Geen trek dat mijn cc gegevens daar belanden.
Mag je wat van vinden en het zal ook best schijnveiligheid zijn, maar ik voel me hier prima bij :)
Wat wil je doen dan want er is geen andere optie meer? Er is voor de meeste dingen geen europese vervanging.
Google is Amerika en ik kan je garanderen dat alleen door op NL websites te zitten google alles al over je heeft.
pi_220236399
quote:
17s.gif Op maandag 2 maart 2026 09:39 schreef Budabuddumbam het volgende:

[..]
Wat wil je doen dan want er is geen andere optie meer? Er is voor de meeste dingen geen europese vervanging.
Google is Amerika en ik kan je garanderen dat alleen door op NL websites te zitten google alles al over je heeft.
Best mogelijk hoor maar mijn ID hebben ze niet ;)
If they say
pi_220236434
Mush dan kan je dus ook gewoon Discord gebruiken totdat je jezelf zou moeten legitimeren. Ik ken Discord verder niet maar voor registratie is geen telefoonnummer of andere spannende gegevens nodig.

quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2026 09:15 schreef Schanu het volgende:
Ik zou het heel jammer vinden als FOK verdwijnt, weet ook niet of ik zou kunnen wennen aan een ander forum. Anderzijds heb ik zoveel verschillende communicatiekanalen voorbij zien komen sinds internet een ding werd, en uiteindelijk wende alles wel.

Een vertrouwde groep mensen maakt overstappen al makkelijker.

Het ging mij er meer om dat we een alternatieve landingsplek hebben waar we elkaar weer kunnen treffen mocht de boel ineens op zwart gaan. Vooral voor degene die geen contacten met elkaar hebben buiten Fok. Maakt mij niet uit waar dat is maar iets openbaars zoals Reddit werkt beter dan een besloten groep want dat moet vooraf al worden afgesproken en ik was niet van plan om voortijdig over te stappen.

Beste is natuurlijk dat fok gewoon blijft bestaan. Geen idee hoe het er nu precies voor staat, dat eerste topic klonk niet heel positief maar alles daarna ging mij veel te snel.
pi_220236517
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2026 09:47 schreef Elleska het volgende:
Mush dan kan je dus ook gewoon Discord gebruiken totdat je jezelf zou moeten legitimeren. Ik ken Discord verder niet maar voor registratie is geen telefoonnummer of andere spannende gegevens nodig.
[..]
Een vertrouwde groep mensen maakt overstappen al makkelijker.

Het ging mij er meer om dat we een alternatieve landingsplek hebben waar we elkaar weer kunnen treffen mocht de boel ineens op zwart gaan. Vooral voor degene die geen contacten met elkaar hebben buiten Fok. Maakt mij niet uit waar dat is maar iets openbaars zoals Reddit werkt beter dan een besloten groep want dat moet vooraf al worden afgesproken en ik was niet van plan om voortijdig over te stappen.

Beste is natuurlijk dat fok gewoon blijft bestaan. Geen idee hoe het er nu precies voor staat, dat eerste topic klonk niet heel positief maar alles daarna ging mij veel te snel.
Als jullie allemaal verhuizen, zal ik wel moeten :D En als ik later toch me zou moeten identificeren, dan...weet niet.
Maar, tis nog niet zover, gelukkig.
If they say
  maandag 2 maart 2026 @ 09:59:42 #38
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_220236547
Ik verwacht dat het niet gered kan worden ik zou in ieder geval niet betalen voor de site in de huidige situatie en ik verwacht genoeg andere mensen niet. (zeker de mensen zoals ik die zonder problemen gratis advertentie loos scrollen hebben geen nood aan dat abo. )

Er zijn de afgelopen 20 jaar zoveel financiele acties en dingen geweest om geld binnen te brengen er is geld ingezameld voor vanalles en in de huidige info staan die dingen waar eerdere geldinzamelingen voor zijn geweest. toch weer op de kostenpost. (servers, corona geld problemen)
  maandag 2 maart 2026 @ 10:30:44 #39
319308 Tink89
To live is to dance
pi_220236828
Ik heb een abo gehad, maar niet verlengd. Veel delen van fok gebruik ik nooit. Op de fp ben ik zelfs nog nooit geweest. En alleen voor het forum ‘betaal’ ik door geen adblockers te gebruiken.
pi_220237019
Maar hallo als Fok verdwijnt waar moet ik dan kwijt dat de wasmachine sinds zaterdag weer dat piepend geluid maakt?
Dus :'(

Drinken, ik dronk zelf pas vrij laat, ik vond het gewoonweg enorm vies. Ik zou het heel lastig vinden, aan de ene kant vertrouw ik B maar aan de andere kant is inderdaad groepsdruk gewoon een ding.
Verloofde en ik drinken beide niet en afgezien van mijn schoonfamilie drinkt eigenlijk niemand in onze directe omgeving. We praten er wel met hem over net als over vapen en Cola drinken (ja Cola, want cafeine).

Maar, erg nieuwsgierig, Oh oh, hoe gaat het??
  maandag 2 maart 2026 @ 10:58:42 #41
35189 crew  Troel
scherp en bot
pi_220237115
quote:
17s.gif Op maandag 2 maart 2026 09:59 schreef Budabuddumbam het volgende:
zeker de mensen zoals ik die zonder problemen voor mijzelf gratis advertentie loos scrollen hebben geen nood aan dat abo.
FTFY ;)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_220238107
Ik weiger ID te uploaden naar iets als facebook, ik wilde mijn naam veranderen. Dat heb ik al eens eerder gedaan en nu willen ze ineens ID hebben. Dat gaan ze niet krijgen.
Dus misschien maak ik een nieuw account, misschien ook niet... maar ik wil mijn eigen achternaam graag terug :') .
pi_220238638
Oh oh zit inmiddels in Duitsland. :P
Zie af en toe een foto op Facebook voorbij komen. *O*
  maandag 2 maart 2026 @ 13:18:56 #44
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_220238681
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2026 12:24 schreef Nijna het volgende:
Ik weiger ID te uploaden naar iets als facebook, ik wilde mijn naam veranderen. Dat heb ik al eens eerder gedaan en nu willen ze ineens ID hebben. Dat gaan ze niet krijgen.
Dus misschien maak ik een nieuw account, misschien ook niet... maar ik wil mijn eigen achternaam graag terug :') .
Begrijpelijk
Misschien kan het maar eenmalig en heb je die al opgebruikt.
Ik gebruik sowieso niet mijn volledige naam op sm. Maar als ik dat wel deed, ik heb mijn eigen naam gehouden toen ik trouwde.
  maandag 2 maart 2026 @ 13:22:03 #45
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_220238711
quote:
2s.gif Op maandag 2 maart 2026 10:58 schreef Troel het volgende:

[..]
FTFY ;)
Als een bedrijf gebruikt maakt van gevaarlijke advertentie services dan vind ik het niet meer dan logisch dat ik die cookies blokkeer. Fok zou normale advertentie mogelijkheid kunnen implementeren als ze iets deden aan de problemen met de content op het forum en de frontpage want geen enkel serieus bedrijf zou zich echt aan fok willen verbinden momenteel. Ik gebruik geen adblockers ik gebruik tracking blockers.
pi_220238814
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2026 12:24 schreef Nijna het volgende:
Nieuw account is dan het makkelijkste. Dat heb ik jaren geleden ook gedaan, was direct een goed moment om eens kritisch te kijken naar de vriendenlijst.
  maandag 2 maart 2026 @ 14:19:05 #47
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_220239219
quote:
Wij hebben gisteren gewandeld met de hond in het natuurgebied in ons dorp, de meiden gingen vrijwillig mee en dat is echt een unicum (dat er daar een kabelbaan en een vlot zijn, hielp wel mee). Kleine genietmomentjes
Vandaag ga ik eindelijk kennismaken met de juffen van de 9 jarige. En hebben we een gesprek met de gemeente en de behandelaar van de 9 jarige en hoop ik dat we meer horen over specialistische hulp thuis. En volgende week komen de juffen van de 9 jarigen thuis, dat voelt een beetje als een controle hoe de thuissituatie is maar ze blijken het standaard te doen bij alle leerlingen. Jewel vindt het maar gek, haar juffen over de vloer. En dit weekend moest ze huilen omdat ze eigenlijk liever terug wil naar haar oude school, omdat de juffen daar liever waren en beter voor haar zorgden. Vanmorgen ging ze wel weer goed naar school gelukkig, maar de emoties schieten een beetje alle kanten op. En die van mij ook.
Hoe was het gesprek en kennismaking? Ik kan me wel voorstellen dat ze nog alle kanten op gaat, het is ook best wel een stap, een nieuwe school.

We gaan redelijk gelijk op. Wij hadden vorige week gesprek met de gemeente, ook om een stuk regie over te nemen.
pi_220239489
Dat zou ik ook niet doen idd bijna, mn id uploaden aan facebook. Valse accounts kun je toch niet tegen gaan, want je kan zo een nieuw account aanmaken onder een andere naam en iemand zn profielfoto gebruiken. Ik zie toch nog met regelmaat een dergelijke melding voorbij komen van mensen die aangeven geen nieuw account te hebben en dus geen vriendschapsverzoek verstuurd hebben. Dus dan zie ik niet in waarom het voor een naamswijziging wel zou moeten.

Ik heb volgens mij destijds wel m’n naam gewijzigd toen ik trouwde ( achternaam + meisjesnaam) en een paar jaar terug heb ik mn meisjesnaam er af gehaald op Facebook. Maar toen nog zonder controle van id. anders had ik het gelaten. Maar snap in dit geval dat je weer terug wilt naar je meisjesnaam. En dat niet veranderen geen optie is.

@exode, toch weer een piepje :{ maar dus iets anders dan het eerdere probleem dan? Want dat was herrie vaneen defecte pomp toch?

Hier wel een fok-abo. Maar ik heb ook echt een hekel aan reclame, dus heb het er wel voor over. Wel alleen de basis, want de andere opties gebruik ik niet.

@oh-oh hier ook benieuwd idd hoe de reis gaat/gegaan is!

@Schanu wat klinkt dat als een fijne dag gisteren!
Hopelijk ook een fijne kennismaking gehad en wat dingen kunnen bespreken die je nog niet duidelijk had omdat er minder contact is met de juffen als op de vorige school.
Ik snap ook wel dat het voor Jewel ook wel lastig is, ergens een fijne nieuwe plek, maar de oude school was ook vertrouwd en kan me ook voorstellen dat ze die juffen en klasgenoten ondertussen ook wel een beetje mist of zo
pi_220239783
Nee, exacte hetzelfde geluid. Het is geen piepje, maar een naar, hard piepend geluid. Het komt uit de trommel zeg maar.
  maandag 2 maart 2026 @ 15:48:07 #50
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_220240091
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2026 15:09 schreef exode het volgende:
Nee, exacte hetzelfde geluid. Het is geen piepje, maar een naar, hard piepend geluid. Het komt uit de trommel zeg maar.
Irritant
pi_220240098
Korte reactie want geen tijd. :') Het is zó druk met werk en regelingen voor werk vandaag, en dan vanavond nog een vrijwilligers vergadering.

quote:
En volgende week komen de juffen van de 9 jarigen thuis, dat voelt een beetje als een controle hoe de thuissituatie is maar ze blijken het standaard te doen bij alle leerlingen. Jewel vindt het maar gek, haar juffen over de vloer.
Wij deden het ook standaard bij nieuwe leerlingen. Ik vond het heel fijn. Het geeft toch een beeld van de andere belangrijke omgeving van een kind. Niet om te (ver)oordelen, maar juist om elkaar beter te kunnen begrijpen.
Nu helaas niet meer vanwege de tijd/werkdruk. Ik vind het echt een gemis.
  maandag 2 maart 2026 @ 16:12:28 #52
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_220240265
Ik ga soms ook bij een leerling op bezoek. Boterham eten en “afspreken”.
Meeste ouders vinden het leuk. 1 moeder heeft een keer geweigerd. Maar die had mij sowieso openlijk de oorlog verklaard. Dus ja, die zat niet te wachten op mij over de vloer.
pi_220240346
quote:
1s.gif Op maandag 2 maart 2026 16:12 schreef amaranta het volgende:
Ik ga soms ook bij een leerling op bezoek. Boterham eten en “afspreken”.
Meeste ouders vinden het leuk. 1 moeder heeft een keer geweigerd. Maar die had mij sowieso openlijk de oorlog verklaard. Dus ja, die zat niet te wachten op mij over de vloer.
Wat had je misdaan? :D
(in de ogen van moeder ;) )
  maandag 2 maart 2026 @ 16:47:01 #54
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_220240474
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2026 16:26 schreef PoesInDoos het volgende:

[..]
Wat had je misdaan? :D
(in de ogen van moeder ;) )
Wat niet…

Het is een heel lang verhaal. Waarbij ik inderdaad een “fout” heb gemaakt waarvoor ik meermaals mijn excuses heb aangeboden. Maar blijkbaar was dat niet genoeg.
Zo kort mogelijke versie:
Dochter had een ENORME melkintolerantie (aldus moeder).
Je zou dan denken dat moeder het kind dan op het hart heeft gedrukt dat ze geen melk producten moet eten.
Nu kun je die verantwoording niet enkel bij een zesjarige leggen. Dat snap ik. Maar ik heb wel vaker kinderen met een allergie in de klas gehad. En die checken altijd zelf voor een traktatie, juf mag ik dit hebben?
Dit meisje vroeg dat echt letterlijk nooit. Sterker nog, het was altijd een klasgenoot die zei: juf, mag V dit wel hebben?
En als je het aan V vroeg, dan haalde ze altijd haar schouders op. Ik weet het niet. Zei ze dan.
Maar goed, volgens moeder was ze echt heel heel heel allergisch. Ik denk dan. Als dat zo is. Waarom ligt er dan geen medicatie of wat dan ook op school voor haar. En waarom instrueer je je kind niet beter?
Bij elke traktatie die we hebben gehad heb ik moeder van tevoren een foto gestuurd met de vraag mag ze dit hebben. Dus ik heb er altijd wel rekening mee gehouden
Maar op gegeven moment hadden wij afsluiting van een project en gingen we smoothies maken. Het was super druk in de klas. En ik was al die kinderen een klein bekertje met smoothie aan het geven.
Ik had op dat moment niet door dat ik er ook een op haar tafel had neergezet. Ben immers ook maar een mens.
Maar ik had ook gezegd, niemand drinkt nog. Pas als iedereen iets heeft, gaan we met z’n allen tegelijk te drinken.
En toen iedereen een bekertje had, wilde ik nog een groepsfoto maken. En toen zei ik nou proost jullie mogen drinken. En op dat moment bedenk ik kut. Zij mag dat helemaal niet hebben en toen deed ze net het bekertje naar haar mond. En greep ik in.
Blijkbaar heeft ze met het puntje van haar tong toch de smoothie aangeraakt.
Dus ik netjes moeder bellen en uitleggen wat er was gebeurd.
Nou, ik had bijna haar kind vermoord. Meisje had overigens nergens last van. Moeder is naar school gekomen met een of andere antihistamine van het Kruidvat. En daar heeft ze die dochter wat van gegeven.
De dag daarna was het zaterdag en heb ik nog contact opgenomen om te vragen hoe het ging. Ze had er geen last van. Maar ze was wel heel erg geschrokken. En nu vertrouwde ze mij niet meer.
Nou, dat was één.
Vervolgens ging het lezen niet zo goed. Dus ik benoemde dat. En dan ging die moeder allemaal filmpjes sturen met dat ik ongelijk had. En dan gingen we dat bespreken bij het rapport gesprek en dan ging moeder rollen met met d’r ogen.
Ja, ze leert niet lezen want ze vertrouwt jou niet.
Uh oké.
Maar ondertussen had moeder het ook aan de stok met de andere leerkracht. Met de juf van haar andere dochter ook. Met de juf van het jaar ervoor. En toen dat kind het jaar erna naar groep vier ging, had ze het ook met iedereen aan de stok.
Maar goed, ja, ik heb een fout gemaakt door haar bijna een melkproduct te geven.
Maar goed, ik had uitgelegd dat ik wel wilde werken aan de band met V, en dat ik wel eens huisbezoek aflegde. En dat het misschien kon helpen als ik eens langskwam.
Ik was niet welkom, want ze (moeder) vertrouwde mij niet en ik kon het toch niet meer goedmaken.
  maandag 2 maart 2026 @ 16:51:46 #55
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_220240497
Ik wil niet goed praten wat ik heb gehad. Maar deze moeder had echt met iedereen ruzie. Uiteindelijk is ze verhuisd omdat ze ook met de buurman ruzie had. Maar volgens moeder lag het aan de buurman maar niet aan haar.
pi_220240509
Ik zou ook verwachten dat wanneer een kind zo gevoelig is voor melkproducten dat je dat als moeder aan je kind verteld en dat kinderen daar zelf ook enigszins "alert" op zijn.
Zelfs mijn neefje van 4 die geen gluten mag, vraagt bij alle onbekende dingen die hij krijgt aangeboden, of hij het mag hebben.
En natuurlijk is dat niet de verantwoordelijkheid van het kind, maar als ouder kan je je kind er wel bewust van maken, zeker als diegene zo hevig reageert op iets.
Maar ik denk dat je het bij zo'n moeder nooit goed kan doen...

@exode... nu weer wachten op de monteur voor de wasmachine?
  maandag 2 maart 2026 @ 17:00:39 #57
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_220240578
Nee, bij deze moeder kon niemand het goed doen.
pi_220240631
Wauw, respect voor juf Ama door zo rustig te blijven _O_

En er valt niks 'goed te praten' want er is in wezen niks gebeurd. Goed gehandeld :Y

[ Bericht 19% gewijzigd door PoesInDoos op 02-03-2026 17:16:50 ]
  maandag 2 maart 2026 @ 17:22:08 #59
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_220240692
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2026 17:11 schreef PoesInDoos het volgende:
Wauw, respect voor juf Ama door zo rustig te blijven _O_

En er valt niks 'goed te praten' want er is in wezen niks gebeurd. Goed gehandeld :Y
Ik denk overigens dat dochter ook meer geschrokken was van de reactie van moeder dan van die van mij inderdaad.
  maandag 2 maart 2026 @ 17:22:30 #60
35189 crew  Troel
scherp en bot
pi_220240694
Volgens mij heb je dit wel eens eerder gedeeld. En toch valt mijn mond weer open :P
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_220240731
Dat soort mensen zijn zo vermoeiend… wij hadden ook zo’n moeder op school. Had haar drie kinderen van hun vorige school gehaald en die moesten toen hier naar school want dat was beter. Moeder legde flinke eisen neer bij leerkrachten, en keek op werkende moeders neer, want die verwaarloosden hun kinderen. En kinderen mochten niet met ‘ander soort’ kinderen spelen die te min waren (had niets met ras te maken, meer niveau). De kinderen waren vreemd genoeg wel oké. De oudste kon echter zijn plekje niet vinden in de klas (niet zo vreemd in groep 6) en wilde terug naar zijn oude school, wat hij een half jaar mocht, en toen zijn een maand later de andere twee ook teruggeswitcht. Iedereen was blij dat de moeder weg was!

Toen ik zelf op de basisschool zat mochten alle oudste kleuters in drie kleinere groepjes een keer lunchen bij de juf thuis. Ik weet er uiteraard niets meer van, behalve dat ik het heel leuk vond.
pi_220240842
Ik herinner me opeens het huisbezoek van oudste weer. Na een paar weken groep 1. Op school was hij een mega verlegen, stil, rustig, timide jochie. Ze was heel erg verbaasd dat hij thuis achter haar langs stuiterde toen ze met haar kopje thee op het puntje van de bank zat.
14 jaar later is hij binnenshuis nog steeds meer op zijn gemak dan buitenshuis :P
Ik vond dat in ons geval wel een goede toevoeging.
pi_220240922
Sommige moeders... Ik heb meelij met de kinderen ervan.

Mijn kleuterjuf werd een vriendin van mijn moeder en daar logeerde ik wel, toen ik uitgekleuterd was dan O+
En door een andere juf ben ik een keer met de slee naar huisgebracht want was door mn enkel gegaan. Mazzel dat er toen sneeuw lag :D

Mijn pinknagel is eraf, met verdoving dit keer. Middelvinger had aan de zijkant een streepje dus dat heeft ie weggeknipt. Zonder verdoving :')

@exode, das kut van je wasmachien. Er zit niet ergens een muis klem, ofzo? ;)

Ik vind mezelf zielig dus ik bestel maar wat eten, denk ik. Leef op een halve cracker vandaag, mogen wel wat calorien bij.
If they say
pi_220240949
B kan niet goed tegen Lactose en neem maar van mij aan dat iedereen dat weet. In de speeltuin, op school, op de BSO, eigenlijk in het hele dorp.
Bij alles vraagt ze: zit daar lactose in?

Maar wat een verhaal zeg Amaranta, ik heb hem eerder gelezen maar mijn mond blijft ervan openvallen.

De wasmachine, geen idee nu, het bedrijf wat hem heeft 'gerepareerd' verwijst ons naar AEG en die zijn nogal lastig bereikbaar. Als je belt krijg je een viruele assistent en dan kom je in een loop terecht zeg maar.
Dus heb ze gemaild. Weer afwachten. heb er een supermooi filmpje bij gedaan met het geluid.
Die piep is echt heel naar alsof er van alles misgaat in de wasmachine. En volgens die monteur van AEG gaat dat ook gebeuren als we niets doen. Dus nou ja, we kunnen ook niet denken laat maar zitten.
pi_220240963
quote:
2s.gif Op maandag 2 maart 2026 17:22 schreef Troel het volgende:
Volgens mij heb je dit wel eens eerder gedeeld. En toch valt mijn mond weer open :P
In delen, niet dat deze verhalen bij elkaar hoorden. Maar pfff.
Ik heb het ook ooit gehad. Leerling kreeg allerlei onderzoeken. Kwam koemelkallergie uit. We moesten echt heel erg opletten. Oh, handig, heeft mijn eigen kind ook, dus ik weet daar genoeg van, komt goed. Paar weken later gaan we op schoolreis en lieten we van te voren de ouders met de kinderen bespreken wat voor snack ze bij de frietjes zouden eten. Wat lieten die ouders weten: kaassouffle _O- Ik nog gecheckt, je weet niet, misschien gewoonte en de allergie even vergeten. Nee, echt een kaassouffle. Toen was ik wel klaar met het "heel erg voorzichtig doen" natuurlijk :')
Oja, paar jaar later een ander kind. Zou mega allergisch zijn. Maar kreeg bij de open dag wel een softijsje van ouders :')

Bij mijn eigen kind gaat het soms mis bij producten waarvan wij thuis de melkvrije variant hebben. Dus dat J eigenlijk niet weet dat dat een risico is. Bijv speculaasjes. Maar gelukkig is een keer een foutje niet levensbedreigend.
Ik zou het dan fijn vinden dat de juf even belde en (zelf) zeggen dat het wel goedkomt.

quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2026 17:30 schreef FlyingFish het volgende:
Toen ik zelf op de basisschool zat mochten alle oudste kleuters in drie kleinere groepjes een keer lunchen bij de juf thuis. Ik weet er uiteraard niets meer van, behalve dat ik het heel leuk vond.
Dit zijn echt zulke schattige herinneringen O+
Maar no way dat ik kinderen uit mijn klas thuis uitnodig _O- Blijf weg uit mijn prive :P

[ Bericht 2% gewijzigd door Hupje op 02-03-2026 19:18:02 ]
  maandag 2 maart 2026 @ 19:11:27 #66
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_220241547
quote:
1s.gif Op maandag 2 maart 2026 17:22 schreef amaranta het volgende:

[..]
Ik denk overigens dat dochter ook meer geschrokken was van de reactie van moeder dan van die van mij inderdaad.
Nou dat. En dan antihistamine van het Kruidvat... sure... :')
  maandag 2 maart 2026 @ 19:23:19 #67
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_220241628
Ik heb een paar weken geleden nog een leerling aan de deur gehad. Was heel schattig. Ik had een
appelflap “te goed” en die kwam ze brengen.
Ik word altijd moe van: ik kan m’n [insert wat dan ook] niet vinden. Dus ik maak altijd de grap. Prima, dan kom ik het wel in je laatje zoeken, maar als ik het vind dan krijg ik morgen een appelflap van jou.
En de kinderen weten dat het een grapje is (wat ze hilarisch vinden overigens) Maar zij zei. Oké, morgen krijg je een appelflap.
Maar morgen was zaterdag. Dus ik zei. Dan moet je hem maar naar mijn huis brengen. Dus zij: oké.
Dus ik denk, nou, die komt niet, ik woon in een andere plaats.
Dus ik zeg: is goed. Mijn adres is zus en zo.
Had ze het helemaal met de stagiaire bekokstoofd. (En ik had natuurlijk moeder nog even aangesproken dat het een grapje was, maar dat ze uiteraard van harte welkom was)
En ja hoor. Dag later stond ze uberverlegen met papa voor de deur met versgebakken appelflappen.

En zo ook een keer dat ik het met ouders ergens over had. En al pratende ontdekten we dat oma aan de overkant van de straat woonde.
Dus toen dat jongetje bij oma op bezoek was, stond hij ineens op de stoep.
(Mijn huis is een voormalig tandartspraktijk, en vader was dus al kind heel vaak bij “mij” binnen geweest)

En zo ook een keer met een andere vader. Die stond ineens op de oprit. Die was ook patiënt bij de praktijk geweest als kind.

En zo ook een keer een vader en zoon (maar die heb ik niet gezien verder) die bij mijn man via marktplaats voor een auto waren komen kijken. En ook al pratende hierachter kwamen.
  maandag 2 maart 2026 @ 19:26:05 #68
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_220241650
En zondag vertelde mijn schoonmoeder dat er iemand langs was geweest bij haar thuis voor het energielabel. En die had mij herkend op een foto aan de muur. Ook een vader van school dus 😅

Tis wat die vaders….
pi_220241710
Och ama, wat lief O+
pi_220241765
Appelflapkind O+
pi_220241825
Wat schattig amaranta O+

Ik had een akkefietje met een bepaalde maaltijdbezorgdienst. Had een vouchercode, gebruikte die, klikte op afrekenen, stond er vanalles behalve ideal. Ik terug geklikt, code gebruikt :') Na tig zoeken foonnummer gevonden, gebeld. Moest mail sturen. Ja, daaaag! dan bestel ik toch ergens anders want heb NU honger? Dus, site uitgeflikkerd, afgemeld voor alles en pizza via een eigen site besteld.
Die pizza komt waarschijnlijk op een schildpad. Boeit me niet, die bezorger krijgt gewoon zn fooi :P Maar bezorgplatforms :r

En ik heb honger, leef op een halve cracker :@
If they say
pi_220241910
quote:
1s.gif Op maandag 2 maart 2026 19:41 schreef Mushanga71 het volgende:
Wat schattig amaranta O+

Ik had een akkefietje met een bepaalde maaltijdbezorgdienst. Had een vouchercode, gebruikte die, klikte op afrekenen, stond er vanalles behalve ideal. Ik terug geklikt, code gebruikt :') Na tig zoeken foonnummer gevonden, gebeld. Moest mail sturen. Ja, daaaag! dan bestel ik toch ergens anders want heb NU honger? Dus, site uitgeflikkerd, afgemeld voor alles en pizza via een eigen site besteld.
Die pizza komt waarschijnlijk op een schildpad. Boeit me niet, die bezorger krijgt gewoon zn fooi :P Maar bezorgplatforms :r

En ik heb honger, leef op een halve cracker :@
Wij hebben het gelukkig al op, zuurkool was het vanavond. En... ik heb voor morgen nog een kliekje om op te bakken :Y) dat is het lekkerst, opgebakken zuurkool :Y
pi_220241919
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2026 19:50 schreef Nijna het volgende:

[..]
Wij hebben het gelukkig al op, zuurkool was het vanavond. En... ik heb voor morgen nog een kliekje om op te bakken :Y) dat is het lekkerst, opgebakken zuurkool :Y
Heb je wat lekkers om naar uit te kijken :9
Ik val inmiddels van mn graatje.
If they say
pi_220242468
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2026 19:53 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Heb je wat lekkers om naar uit te kijken :9
Ik val inmiddels van mn graatje.
Dan eet je toch even wat anders (de andere helft van de cracker ofzo :') )
pi_220242505
quote:
1s.gif Op maandag 2 maart 2026 19:23 schreef amaranta het volgende:
Ik heb een paar weken geleden nog een leerling aan de deur gehad. Was heel schattig. Ik had een
appelflap “te goed” en die kwam ze brengen.
Ik word altijd moe van: ik kan m’n [insert wat dan ook] niet vinden. Dus ik maak altijd de grap. Prima, dan kom ik het wel in je laatje zoeken, maar als ik het vind dan krijg ik morgen een appelflap van jou.
En de kinderen weten dat het een grapje is (wat ze hilarisch vinden overigens) Maar zij zei. Oké, morgen krijg je een appelflap.
Maar morgen was zaterdag. Dus ik zei. Dan moet je hem maar naar mijn huis brengen. Dus zij: oké.
Dus ik denk, nou, die komt niet, ik woon in een andere plaats.
Dus ik zeg: is goed. Mijn adres is zus en zo.
Had ze het helemaal met de stagiaire bekokstoofd. (En ik had natuurlijk moeder nog even aangesproken dat het een grapje was, maar dat ze uiteraard van harte welkom was)
En ja hoor. Dag later stond ze uberverlegen met papa voor de deur met versgebakken appelflappen.

En zo ook een keer dat ik het met ouders ergens over had. En al pratende ontdekten we dat oma aan de overkant van de straat woonde.
Dus toen dat jongetje bij oma op bezoek was, stond hij ineens op de stoep.
(Mijn huis is een voormalig tandartspraktijk, en vader was dus al kind heel vaak bij “mij” binnen geweest)

En zo ook een keer met een andere vader. Die stond ineens op de oprit. Die was ook patiënt bij de praktijk geweest als kind.

En zo ook een keer een vader en zoon (maar die heb ik niet gezien verder) die bij mijn man via marktplaats voor een auto waren komen kijken. En ook al pratende hierachter kwamen.
Dat met die appelflap deed de juf van zoon ook, alleen dat met chocola.. was ook niet serieus bedoeld uiteraard maar we hebben het wel gegeven, ook omdat ik weet hoe goed mijn zoon kan zoeken :')

@Nijna ja zo lekker opgebakken Zuurkool
S. 2014
J. 2016
pi_220242666
quote:
1s.gif Op maandag 2 maart 2026 20:59 schreef Butterflower het volgende:

[..]
Dan eet je toch even wat anders (de andere helft van de cracker ofzo :') )
Als ik dat had gedaan, had ik amper nog pizza naar binnen gekregen.
Maar, die zit er (bijna helemaal) in :)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
If they say
pi_220242700
Wel een pizza maar geen halve cracker, van je graatje vallen en tegelijk amper kunnen eten door stress.

Genoeg SC voor vandaag. :P
pi_220242716
quote:
1s.gif Op maandag 2 maart 2026 19:23 schreef amaranta het volgende:
[Verhaal over ouders en leerlingen aan de deur]
Haha, bij ons komen ze (natuurlijk) grotendeels met taxi's en als ik mijn kind naar school gebracht had liep ik soms mijn voordeur voorbij (richting de achterom om de hoek) om maar niet te laten zien waar ik woon :7
pi_220242805
Wij wonen om de hoek van de juf die mijn dochters hadden in groep 2/3. Ik heb het verborgen proberen te houden, maar ze kwamen haar een keer voor de deur tegen. Maar ze heeft een aantal keer heel blij verteld dat ze weer een tekening in de bus had gekregen (ze deed daarna groep 7/8, die doen dat niet meer). En toen ze snoep wilden ophalen met Halloween maar onze wijk niet mee deed, zijn ze toch als eerste daar langs de deur gegaan voor we naar de buurwijk gingen, en was ze heel enthousiast. Volgend jaar gaan ze naar de bovenbouw, waar die juf waarschijnlijk ook weer zit, en ze duimen (samen met hun vriendinnen) heel hard dat ze in haar klas komen. (Hoewel ze de andere juf ook heel leuk gaan vinden).
pi_220242839
quote:
1s.gif Op maandag 2 maart 2026 21:44 schreef vencodark het volgende:
Wel een pizza maar geen halve cracker, van je graatje vallen en tegelijk amper kunnen eten door stress.

Genoeg SC voor vandaag. :P
Was allang blij dat ik vanavond een keer van mn graatje viel :P

Duik ik zo mn bed in, genoeg van alles voor vandaag ;)
If they say
  maandag 2 maart 2026 @ 23:38:31 #81
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_220243320
Niks bij gelezen maar ik lig in mijn nieuwe huis op een kermis bed met mijn hondjes 💜🥰
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_220243761
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2026 23:38 schreef oh-oh het volgende:
Niks bij gelezen maar ik lig in mijn nieuwe huis op een kermis bed met mijn hondjes 💜🥰
Oh al in Hongarije?

Knuffel
Werewolf
Papa 15/11/1950 - 29/08/2025
Fring is mijn allerliefste knuffelkont
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 3 maart 2026 @ 06:53:24 #83
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_220243988
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2026 23:38 schreef oh-oh het volgende:
Wat fijn!

Hoe voelt het?
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_220244000
Is de reis met de hele bups goed gegaan oh-oh?
  dinsdag 3 maart 2026 @ 08:25:49 #85
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_220244313
De eerste dag van je nieuwe leven @oh-oh ! Hoe was de reis?
pi_220244323
@oh-oh, lekker geslapen in je nieuwe huis?

Mag ik vragen waarom mensen zo aangaan op dingen die mush schrijft?
Je hoeft toch niet altijd overal op te reageren?
Je kan overal iets van vinden, maar ik dacht dat we hier respect voor elkaar hadden en dat vind ik overal bovenop springen niet als ik eerlijk ben.

Verder echt een fijne plek hier, maar het viel me op.

Het zonnetje schijnt, 1 puber naar school, de ander nog in bed.
Ik ga broodjes halen voor vanavond en nadenken over een vacature die ik heb gezien en die ik qua uren te veel vindt, maar die me qua inhoud wel wat lijkt.
pi_220244345
@oh-oh fijn dat je er bent! Hopelijk een goede 1e nacht gehad.

@Nijna spannend! Succes met nadenken.
Ik wil zelf eigenlijk wel weer aan de slag. Aan de ene kant is een dag of 2, max 3 werken wel genoeg. Maar dat je dan net een leuke vacature ziet voor 28+ uur.

Hier ligt het water eraf. En is de verwarming uit. Alles omkoppelen naar de warmtepomp *O*
pi_220244380
Welkom in je nieuwe huis oh oh! Hopelijk ging de reis goed?
Nu lekker settelen en er echt je thuis van maken :)

Gisteren ging verloofde Juul halen van een speeldate en die maakte toch een smakkerd op haar fiets. (Juul dus). Schaafwond op haar buik, knie en elleboog. Ze zijn overal bezig met de stoepen te vervangen en op dat stuk lag veel los zand op de weg dus ze schoof zo onderuit.
  dinsdag 3 maart 2026 @ 08:44:35 #89
176471 oh-oh
pi_220244393
Ik heb niet heel goed geslapen, overal kramp van twee dagen in de camper. Maar vandaag moeten we ook weer flink aan de bak, de spullen komen vanmiddag. En de makelaar komt om 10 uur voor de officiële overdracht.
Maar is hier zoals ik hoopte.
Er moet echt nog wat gebeuren maar dat wist ik.
De honden hebben zich echt keurig gedragen, en nu nog.
De hele buurt zit vol blaffende honden en ze reageren nergens op 🥰
En de mensen zullen hier niet gaan klagen als ze eens blaffen 😅.
De straat is echt zo mooi, in de heuvels, kan niet wachten tot het groen wordt hier!
Maar ik ben zo blij dat ik er ben en dat de hondjes zo braaf waren de hele weg!
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  dinsdag 3 maart 2026 @ 08:54:34 #90
35189 crew  Troel
scherp en bot
pi_220244445
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2026 08:44 schreef oh-oh het volgende:
Ik heb niet heel goed geslapen, overal kramp van twee dagen in de camper. Maar vandaag moeten we ook weer flink aan de bak, de spullen komen vanmiddag. En de makelaar komt om 10 uur voor de officiële overdracht.
De straat is echt zo mooi, in de heuvels, kan niet wachten tot het groen wordt hier!
Dan: welkom thuis O+
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_220244479
quote:
Toch wel een droom die uitkomt. Fijn dat de reis zo goed ging en het gelijk zo heerlijk voelt allemaal! *O*
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 3 maart 2026 @ 08:59:29 #92
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_220244483
quote:
Klinkt heerlijk, zijn benieuwd naar de fotos
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_220244484
@exode dat zijn nare dingen. Hopelijk heeft Juul er niet teveel last van.

quote:
Fijn zeg! Kan me voorstellen dat je na zo'n reis even moet bijkomen. Maar klinkt als een heerlijk thuis voor jullie!
  dinsdag 3 maart 2026 @ 09:14:31 #94
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_220244650
Dat het een fijn thuis mag worden @oh-oh
pi_220244729
Welcome home ohoh en beestjes O+
pi_220244928
@Deepfreeze, ik zou ook idealiter 3 (evt 4) dagen werken. Zeker na zoveel jaar niet werken en de huidige situatie vraag ik me af hoe groot mijn belastbaarheid is. Maar ik wil wel heel graag iets gaan doen, dat wilde ik al voor het hele gedoe en was ik ook al mee bezig. Had hier hulp bij gevraagd en als het goed is is die onderweg, alleen lijkt alles nu te lang te duren ;) . Dus net mailtje gestuurd of er al zicht is op start van de hulp.
Die vacature kwam ik toevallig tegen, ik zocht iets anders, maar typte de website verkeerd... je zou bijna denken dat het zo moest zijn ofzo.
En ik ben bezig geweest met een brief, waar ik wel in heb gezet dat ik parttime zou willen beginnen... Iets met niet geschoten...
Het is helaas niet op fietsafstand, maar als het nou heel leuk is dan is het misschien toch het overwegen waard.

@exode, arme Juul kusje erop :*

@oh-oh succes vandaag met de spullen en de makelaar!
Fijn dat de reis goed is gegaan en nu maar landen op jullie nieuwe stek :*
pi_220244968
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2026 09:51 schreef Nijna het volgende:
Zeker na zoveel jaar niet werken en de huidige situatie vraag ik me af hoe groot mijn belastbaarheid is.
Dat heb ik ook wel inderdaad. Nu is de thuissituatie hier rustig qua kids, maar mijn brein pruttelt nog al eens (zal oa de overgang wel zijn).

Fietsafstand zou ook wel lekker zijn, maar voor iets leuks is een beetje reizen weer geen drama. Hier staat toch een auto voor de deur te nixen (man mag niet met de auto ivm te weinig parkeerplekken en te dichtbij wonen)

Er is hier donderdag een open bedrijven-banen markt. Als ik me dapper voel, dan ga ik daarheen :D
pi_220245049
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2026 08:28 schreef Nijna het volgende:
@:oh-oh, lekker geslapen in je nieuwe huis?

Mag ik vragen waarom mensen zo aangaan op dingen die mush schrijft?
Je hoeft toch niet altijd overal op te reageren?
Je kan overal iets van vinden, maar ik dacht dat we hier respect voor elkaar hadden en dat vind ik overal bovenop springen niet als ik eerlijk ben.

Verder echt een fijne plek hier, maar het viel me op.
Volgens mij reageerden 2 mensen nu op Mush, daar ben ik er 1 van.
Ik zie het probleem niet. Zij post, ik reageer.
Als ik eerst moet terugscrollen om te zien of iemand anders al ‘er bovenop sprong’, dan is het spontaan reageren ook wel klaar.
Of overal op reageren doe ik al helemaal niet want op 98% van jullie berichten reageer ik ook niet.

Maar prima, om Mush te sparen en met het risico de 2e of 3e te zijn als ik reageer, laat ik Mush wel links of rechts liggen.
Heb ik mijn aandeel gedaan. Geen sarcasme of ergens tegenaan schoppen, hier heb ik simpelweg geen zin in.

Respect? Zeker. Maar iets niet snappen of een kritische noot kan toch ook gewoon respectvol zijn?

Een beetje gemiep vind ik het wel, respectfully.
pi_220245059
Verder alweer een ziekte dochter en kan ik alweer niet sporten. :')
pi_220245086
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 maart 2026 10:08 schreef vencodark het volgende:

[..]
Volgens mij reageerden 2 mensen nu op Mush, daar ben ik er 1 van.
Ik zie het probleem niet. Zij post, ik reageer.
Als ik eerst moet terugscrollen om te zien of iemand anders al ‘er bovenop sprong’, dan is het spontaan reageren ook wel klaar.
Of overal op reageren doe ik al helemaal niet want op 98% van jullie berichten reageer ik ook niet.

Maar prima, om Mush te sparen en met het risico de 2e of 3e te zijn als ik reageer, laat ik Mush wel links of rechts liggen.
Heb ik mijn aandeel gedaan. Geen sarcasme of ergens tegenaan schoppen, hier heb ik simpelweg geen zin in.

Respect? Zeker. Maar iets niet snappen of een kritische noot kan toch ook gewoon respectvol zijn?

Een beetje gemiep vind ik het wel, respectfully.
Het was niet persé tegen jou ofzo, maar het viel me op. En het is wel vaker dat mensen vrij kritisch reageren op mush.
Je hoeft haar van mij niet links te laten liggen, net als jij een mening hebt, heb ik die ook.

En nu ben ik klaar met mijn gemiep hoor ;).

Balen dat je dochter ziek is en je nu niet kan sporten. Hopelijk knapt ze gauw op (en kan jij weer sporten!) :*
pi_220245106
En de voetbalsaga van B continues. Hij heeft zaterdag een oefenwedstrijd gespeeld met een gemixt team. Dat was op een heel veld en 11 tegen 11. Hij was helemaal enthousiast daarna. Hij stond op het middenveld en heeft vooral heel veel gerend, met een big smile. En de training was gisteren ook ineens supercool.

Ben bewust er niet teveel op ingegaan, ik houd me aan de afspraak dat hij aan het einde van het seizoen mag beslissen.

Wat balen Venco! Hopelijk knapt ze snel weer op.

Juul is wel naar school ondanks de wonden, ze heeft een sjappie, veel te losse broek aan omdat andere broeken pijn doen op de schaafwond. Gisterenavond was ze wel echt ontdaan en had ze pijn maar vanochtend stond ze vrolijk op.
pi_220245166
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2026 10:13 schreef Nijna het volgende:

[..]
Het was niet persé tegen jou ofzo, maar het viel me op. En het is wel vaker dat mensen vrij kritisch reageren op mush.
Je hoeft haar van mij niet links te laten liggen, net als jij een mening hebt, heb ik die ook.

En nu ben ik klaar met mijn gemiep hoor ;).

Balen dat je dochter ziek is en je nu niet kan sporten. Hopelijk knapt ze gauw op (en kan jij weer sporten!) :*
Mush triggerd blijkbaar iets. :P Maar de gedachte is dan misschien meer: heb je niks aardigs te zeggen, zeg dan niks. Dat kan ik nakomen. :+

Ja, de streak van sporten schiet zo niet op hè. :')
Er blijft steeds wat tussenkomen.
pi_220245182
@vencodark Hoe is het met je werk? Al een beetje gewend?
pi_220245210
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2026 10:24 schreef Hupje het volgende:
@:vencodark Hoe is het met je werk? Al een beetje gewend?
Goed. Thx. :)
Ik werk 2 ochtenden in de week, uitloop tot half 1.
Prima vaste adresjes. Leuke cliënten.
Qua uren is het dan genoeg, met die andere baan zit ik op 29.

Eind van de maand heb ik zo’n ¤250 extra naast mijn vaste baan.
pi_220245239
quote:
2s.gif Op maandag 2 maart 2026 14:19 schreef Kyara het volgende:

[..]
Hoe was het gesprek en kennismaking? Ik kan me wel voorstellen dat ze nog alle kanten op gaat, het is ook best wel een stap, een nieuwe school.

We gaan redelijk gelijk op. Wij hadden vorige week gesprek met de gemeente, ook om een stuk regie over te nemen.
Wat goed dat jullie een gesprek met de gemeente hebben gehad, kwam daar wat nuttigs uit?

Het gesprek met de gemeente ging goed, we hebben een paar organisaties die gespecialiseerd zijn in ASS in de omgeving en daar mogen we er zelf 1 uit kiezen voor ambulante zorg. Gesprek op school was ook fijn, Jewel doet het daar goed maar de juf gaf toe dat ze haar soms wel kunnen vergeten omdat ze zich niet snel laat horen en achterin de klas zit. Ze gaan vandaag met Jewel zelf in gesprek om te kijken of ze misschien wat dichterbij de juf wil zitten en ze gaan wat vaker bij haar inchecken of het oke gaat. Vandaag is ze voor de 1e keer een hele dag naar school, en ondanks dat ze sinds gistermiddag daardoor weer klaagt over zich ziek voelen, heb ik er vertrouwen in dat ze een fijne dag heeft O+

Dank voor alle geruststellingen voor wat betreft het huisbezoek van de juffen :D Gisteren werd het inderdaad ook heel mooi uitgelegd als betrokkenheid richting het kind, en zodat de juffen de belevingswereld van het kind soms wat beter begrijpen omdat ze er een beeld bij hebben als er over thuis wordt gepraat. Heel mooi wel dat ze dit doen.

Oh nee Exode, dus dan is het herstellen van de wasmachine toch niet goed gegaan :( Ik duim dat jullie een nieuwe krijgen want blijven proberen te maken als ze duidelijk zelf niet weten wat het probleem veroorzaakt, levert ook niets op :(

Jemig Amarante, met zulk soort moeders zou je toch bijna geen docent meer willen zijn, wat bizar (en respect dat jij daar zo rustig onder kon blijven).

Oh-oh, wat fijn dat je veilig bent aangekomen! Welkom in je nieuwe huis O+

Vencodark, beterschap voor je dochter en wat balen dat je niet kan sporten nu.

Even iets heel anders. Ik zie op de PostNL app dat wij vandaag een vaccinatiebrief voor de 9 jarige krijgen. Dat kan er maar 1 zijn, de HPV. Ik dacht overigens dat die met 10 jaar werd gegeven dus hoopte dat ik nog wat tijd had, aangezien Jewel pas in november 10 wordt, maar helaas. Jewel zal zich onder geen beding vrijwillig laten vaccineren, de BMR prik was een regelrechte hel (zowel tijdens het prikken zelf, daar waren 3 mensen voor nodig, als de week erna omdat ze bleef klagen over haar arm). Maar ik heb zelf jaren terug een slecht uitstrijkje gehad met een lisexcisie. Dat is nu allemaal in orde, maar ik vraag mij af of mijn dochters hier dan ook gevoeliger voor kunnen zijn? Want ik zou het mijzelf nooit vergeven als ik deze vaccinatie laat gaan omdat ik Jewel niet wil dwingen, maar als zij daardoor nog meer kans heeft op baarmoederhalskanker.
pi_220245392
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 maart 2026 10:22 schreef vencodark het volgende:

[..]
Mush triggerd blijkbaar iets. :P Maar de gedachte is dan misschien meer: heb je niks aardigs te zeggen, zeg dan niks. Dat kan ik nakomen. :+

Ja, die trigger, dat blijkt alleen heb ik geen flauw idee waarom :?
En jij niet alleen Venco, maar het valt mij ook op dat er de laatste tijd behoorlijk snel op mijn posts gedoken word. Ik schrijf hier soms wat van me af, niet alles want dat zou een triologie worden :') En ik kan absoluut tegen kritiek maar voel me de laatste tijd wel steeds vaker de verdediging in gedrongen. Dat ik me afvraag: moet ik dit wel posten? Vaak doe ik dat dan niet eens meer. Nog minder gaan posten dan maar :P
Beterschap met je dochter!

En dank @Nijna :*
Spannend trouwens, op banenjacht. Ook voor jou @Deepfreeze!
Nijna, goed dat je aan die brief bent begonnen. Lijkt me geen toeval dat je die baan gevonden hebt ;) Hopelijk snel antwoord.
Kan zomaar zijn dat ik in de toekomst datzelfde pad ga bewandelen: banenjacht na zolang zelfstandige geweest te zijn. We gaan het zien.

@Schanu, de vaccinatie wordt gegeven in het jaar dat het kind 10 jaar wordt. Je zou die misschien wel even kunnen uitstellen. Jaartje later maakt niet uit, denk ik. Maar, zelfs zoon heb ik laten vaccineren, jongens moeten tegenwoordig ook dus ikzelf zou Jewel zeker laten vaccineren, desnoods later.

Ik heb kut geslapen vannacht. Heb mijn sport vandaag afgezegd vanwege die stomme nagelloze pink want die doet zeer. Wat ook niet helpt is dat ik dat ding twee keer per dag in de alcohol moet houden. Ik ben geen pieper maar dit is toch wel pijnlijk :X
Ga ik proberen even een tukkie te doen. Fijne dag jullie :*
If they say
  dinsdag 3 maart 2026 @ 11:32:54 #107
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_220245610
@Schanu

Mijn meiden zijn ook nog niet gevaccineerd voor hpv. Oudste wel trouwens maar die heeft daar echt helemaal niks aan. Ik wil ze erg graag laten vaccineren maar ook voor hen is dat nu nog niet het moment.

Qua gemeente gaat ze zich nu vootal inlezen en contact opnemen met de betrokkenen. We gaan ook kijken voor ambulante begeleiding en concretere hulp om theorie ook in de praktijk te brengen.
pi_220245968
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2026 11:32 schreef Kyara het volgende:
@:Schanu

Mijn meiden zijn ook nog niet gevaccineerd voor hpv. Oudste wel trouwens maar die heeft daar echt helemaal niks aan. Ik wil ze erg graag laten vaccineren maar ook voor hen is dat nu nog niet het moment.

Qua gemeente gaat ze zich nu vootal inlezen en contact opnemen met de betrokkenen. We gaan ook kijken voor ambulante begeleiding en concretere hulp om theorie ook in de praktijk te brengen.
:?
  dinsdag 3 maart 2026 @ 12:27:59 #109
319308 Tink89
To live is to dance
pi_220245980
Wij kregen de oproep voor de inhaalslag voor bmr voor de 7-jarige. Maar we kunnen niet op het tijdstip in de brief en toen ik belde op hem om te zetten, zeiden ze dat ze over een half jaar vanzelf een nieuwe oproep krijgt. Dus ik stel het prikdrama nog even uit.

En dit weer O+ O+ ik zit in de zon met een boek.
pi_220246105
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 maart 2026 10:22 schreef vencodark het volgende:

Hopelijk kan je gauw beginnen aan een nieuwe streak ^O^
Want je was best lekker bezig qua sporten toch?

@Schanu, dat vind ik nou echt een vraag voor de huisarts mbt de hpv.
Je kan de prik ook een volgende ronde halen toch? Kan me voorstellen dat het nu met net nieuwe school enzo misschien nog wel een lastiger moment is.
Huisarts zou hem ook kunnen zetten, maar ik vermoed dat je dan zelf moet betalen... Maar ook dan zal ze het nog steeds niet ok vinden waarschijnlijk :*

@Mushanga71 die pink in de alcohol klinkt niet prettig. Hopelijk snel minder pijn en weer lekker aan het sporten! Voor nu welterusten.

Ben blij met mijn fysio, er zijn van die mensen die je met een kleine opmerking een hart onder de riem kunnen steken en dat kan zij! Geeft weer een beetje goede moed :) .
Zuurkool net opgebakken, was lekker.
Zometeen de oudste puber even naar buiten meelokken, volgens mij denkt ze dat ze smelt van de zon, maar een beetje kleur op die wangen zal haar goed doen.
Vanavond sporten, want ook ik moet mn streak zien te behouden natuurlijk ;) .
pi_220246330
quote:
Succes
Werewolf
pi_220246538
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 maart 2026 10:28 schreef vencodark het volgende:

[..]
Goed. Thx. :)
Ik werk 2 ochtenden in de week, uitloop tot half 1.
Prima vaste adresjes. Leuke cliënten.
Qua uren is het dan genoeg, met die andere baan zit ik op 29.

Eind van de maand heb ik zo’n ¤250 extra naast mijn vaste baan.
Klinkt goed. Fijn dat je de stap gezet hebt!

Zon.... mjah, ik moet extra werken vandaag... oudergesprekken deze week.
pi_220246712
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2026 12:37 schreef Nijna het volgende:

[..]
Hopelijk kan je gauw beginnen aan een nieuwe streak ^O^
Want je was best lekker bezig qua sporten toch?
Wil je een overzichtje? :+

Week 1: intro personal trainer.
Week 2 en 3: kinderen ziek.
Week 4: 2 x getraind.
Week 5: voorjaarsvakantie. Ga geen oppas regelen en ongezellig omdat ik al 2 ochtenden werk.
Week 6: 2 x getraind.
Week 7: dochter vandaag ziek maar verwacht wel morgen te kunnen en vrijdag. :P

Maar ik ga dus wel echt als er niks op die manier tussenkomt.
Weekenden doe ik niet. :)
  dinsdag 3 maart 2026 @ 13:35:25 #114
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_220246858
Beter dan wat ik doe. Mijn overzicht. En ik zal voor het gemak in 2020 beginnen.
2020: 0x
2021: 0x
2022: 0x
2023: 0x
2024: 0x
2025: 0x
2026: 0x
pi_220246877
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 maart 2026 13:35 schreef amaranta het volgende:
Beter dan wat ik doe. Mijn overzicht. En ik zal voor het gemak in 2020 beginnen.
2020: 0x
2021: 0x
2022: 0x
2023: 0x
2024: 0x
2025: 0x
2026: 0x
:D
Het is meer van: je plant echt elke week te gaan maar life hits you. :')
In de avond is geen optie en weekenden is eigenlijk ook niks.
Die gewone schoolweken zijn gewoon prima.
  dinsdag 3 maart 2026 @ 13:41:13 #116
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_220246904
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 maart 2026 13:37 schreef vencodark het volgende:

[..]
Het is meer van: je plant echt elke week te gaan maar life hits you. :')
In de avond is geen optie en weekenden is eigenlijk ook niks.
Die gewone schoolweken zijn gewoon prima.
Ja, ik ben gewoon teringlui
pi_220246972
Ik ga 3x per week naar de sportschool maar zag even over het hoofd dat het morgen studiedag is voor de 2 koters. Dus deze week 2x.

Goed bezig hoor Venco, dat ritme komt er echt wel.
pi_220247071
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 maart 2026 13:41 schreef amaranta het volgende:

[..]
Ja, ik ben gewoon teringlui
And that’s ok! Ik ben pas sinds 3 jaar ofzo iets actiever geworden. Meer wandelen en soms fietsen.
En na een klein jaar Pilates nu dus die sportschool.
  dinsdag 3 maart 2026 @ 15:10:49 #119
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_220247412
v mljksfdgfds;oisn

[ Bericht 97% gewijzigd door Kyara op 03-03-2026 17:33:19 ]
pi_220247422
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2026 15:10 schreef Kyara het volgende:

[..]
Geen baarmoeder en komt niet op die manier in de buurt van baarmoeders.
NOG niet, hij is 14?
En de vax werkt ook bij allerlei soorten mannen-kanker, zoals aan de penis of anus.

Plus het helpt HPV voorkomen verspreiden natuurlijk.
  dinsdag 3 maart 2026 @ 15:12:23 #121
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_220247424
Ik heb eigenlijk altijd wel iets gedaan qua sport (plichtmatig, omdat ik het nu zo leuk vind). Nu is het sinds een jaar even niet mogelijk en dat merk ik wel. Dus probeer wel thuis wat te doen.
  dinsdag 3 maart 2026 @ 15:13:20 #122
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_220247427
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2026 15:12 schreef PoesInDoos het volgende:

[..]
NOG niet, hij is 14?
En de vax werkt ook bij allerlei soorten mannen-kanker, zoals aan de penis of anus.

Plus het helpt HPV voorkomen verspreiden natuurlijk.
Voor het 2e deel kan ie er wel wat aan hebben. Thx

[ Bericht 2% gewijzigd door Kyara op 03-03-2026 17:33:01 ]
pi_220247444
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2026 15:13 schreef Kyara het volgende:

[..]
Later ook niet.

Voor het 2e deel kan ie er wel wat aan hebben. Thx
Oké :Y

Ik wou het wel even benoemd hebben, mijn zoon heeft de vax ook gehad en ik heb hem ook duidelijk uitgelegd waarom.
  dinsdag 3 maart 2026 @ 16:00:40 #124
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_220247728
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2026 15:14 schreef PoesInDoos het volgende:

[..]
Oké :Y

Ik wou het wel even benoemd hebben, mijn zoon heeft de vax ook gehad en ik heb hem ook duidelijk uitgelegd waarom.
Dat stuk hebben wij ook uitgelegd. Laatste stuk was ik vergeten :D
pi_220248284
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 maart 2026 13:15 schreef vencodark het volgende:

[..]
Wil je een overzichtje? :+

Week 1: intro personal trainer.
Week 2 en 3: kinderen ziek.
Week 4: 2 x getraind.
Week 5: voorjaarsvakantie. Ga geen oppas regelen en ongezellig omdat ik al 2 ochtenden werk.
Week 6: 2 x getraind.
Week 7: dochter vandaag ziek maar verwacht wel morgen te kunnen en vrijdag. :P

Maar ik ga dus wel echt als er niks op die manier tussenkomt.
Dan hoop ik dat dit het laatste staartje ziek is!

@amaranta duidelijk overzicht ^O^

Ik probeer 3 keer in de week hard te lopen, 2x training bij de atletiekvereniging en 1x zelf.
En dan 2 keer per week op de golfbaan. Over een maand eerste competitiewedstrijd... en ik geloof dat er 2 zijn die de hele winter gespeeld hebben en de andere 4 a 5 moeten nog uit hun winterslaap komen :') .
Ach ja, lager dan de derde klasse waar we nu in zitten kunnen we toch niet komen... :+
pi_220248352
quote:
2s.gif Op dinsdag 3 maart 2026 16:00 schreef Kyara het volgende:

[..]
Dat stuk hebben wij ook uitgelegd. Laatste stuk was ik vergeten :D
Nou dan heeft hij er later tóch wat aan ;)

Edit; we moeten een beetje af van HPV=Baarmoedergerelateerd.
pi_220248422
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2026 16:55 schreef PoesInDoos het volgende:

[..]
Eens!

Ik sport 1x per week een uurtje bij een sportjuf (vanavond mag/moet ik weer) en ik probeer 1 of 2x te gaan hardlopen. Maar dat ging een poosje niet vanwege sportwedstrijden van kind en sinds toen werd het een glijdende schaal naar... niet gaan :@
Ik zou graag weer zwemmen of dansen. Een clubje/groepje waar je gemist wordt werd beter voor mij. Maar het past niet (echt) in mijn week...
pi_220248498
Ik sport nooit meer, waar ik enerzijds van baal maar ik doe ook niet echt mijn best om het te veranderen. Vroegah deed ik fanatiek aan hardlopen en spinning. Met hardlopen stopte ik toen ik IVF in ging omdat mijn lijf niet meer wilde. Heb jaren later nog regelmatig hardgelopen op de loopband maar die ligt nu stof te vangen onder de bank.

Ik kreeg vandaag een prachtige bos bloemen en chocola van mijn collega's omdat vrouwlief en ik vandaag 10 jaar getrouwd zijn. Hoe vreselijk lief is dat O+ en de schoonouders stuurden hele mooie tulpen O+ We doen er zelf eigenlijk niets aan dus dit waren leuke verrassingen O+
pi_220248521
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2026 17:08 schreef Schanu het volgende:
Ik sport nooit meer, waar ik enerzijds van baal maar ik doe ook niet echt mijn best om het te veranderen. Vroegah deed ik fanatiek aan hardlopen en spinning. Met hardlopen stopte ik toen ik IVF in ging omdat mijn lijf niet meer wilde. Heb jaren later nog regelmatig hardgelopen op de loopband maar die ligt nu stof te vangen onder de bank.

Ik kreeg vandaag een prachtige bos bloemen en chocola van mijn collega's omdat vrouwlief en ik vandaag 10 jaar getrouwd zijn. Hoe vreselijk lief is dat O+ en de schoonouders stuurden hele mooie tulpen O+ We doen er zelf eigenlijk niets aan dus dit waren leuke verrassingen O+
Gefeliciteerd! O+
  dinsdag 3 maart 2026 @ 17:13:16 #130
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_220248537
Bij iemand verderop in de straat zijn ze, denk ik, de voegen tussen de bakstenen aan het verwijderen. Het is een vrij intens geluid, en ik woon op redelijke afstand… gelukkig duurt zoiets niet dagen

Herstel, het zijn onze directe (nieuwe) buren. Die zijn waarschijnlijk de vloer eruit aan het frezen ofzo

[ Bericht 22% gewijzigd door amaranta op 03-03-2026 17:21:19 ]
  dinsdag 3 maart 2026 @ 17:21:34 #131
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_220248600
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2026 16:55 schreef PoesInDoos het volgende:

[..]
Nou dan heeft hij er later tóch wat aan ;)

Ja, het is ook al 5 jaar geleden dat ik dat uit heb gelegd _O-
pi_220248617
Zo, het eerste ijsje op het terras op :)
B achter zijn game pc uitgetrokken en overheerlijke Italiaanse ijsjes gaan eten O+

In het zonnetje, kijkend naar wat er voorbij komt, samen kletsend. Cadeautje was het.
pi_220248631
quote:
2s.gif Op dinsdag 3 maart 2026 17:21 schreef Kyara het volgende:

[..]
Ja, het is ook al 5 jaar geleden dat ik dat uit heb gelegd _O-
Maar JIJ zei vanmiddag nog dat HIJ er niks aan heeft, ongeacht wat je hem 5 jaar geleden hebt verteld ;)
  dinsdag 3 maart 2026 @ 17:38:27 #134
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_220248730
Hier krijgen ze allemaal de hpv-vaccinatie. ik zie geen enkele reden om het niet te geven.
Stel je kind heeft later kanker of een andere heftige ziekte dan is de medicatie een stuk ingrijpender dan een vaccinatie.
pi_220248761
Ik kocht een nieuwe fietsaccu, mail van DPD al gehad, kom ik er dán pas achter dat de winkel een dorp verderop zit 8)7 Had ik hem ook wel kunnen halen. Handig weer dit.
  dinsdag 3 maart 2026 @ 18:08:39 #136
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_220248962
Mijn zoon viel flauw na de HPV vaccinatie. Geen idee waar het aan lag. Maar we stonden buiten nog even te praten met iemand. En ineens viel ie zo boem achterover.
pi_220249095
Ik ga vast spijt krijgen van mijn post maar Yolo. :')

SPOILER
  dinsdag 3 maart 2026 @ 18:39:32 #138
35189 crew  Troel
scherp en bot
pi_220249183
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 maart 2026 18:28 schreef vencodark het volgende:
Ik ga vast spijt krijgen van mijn post maar Yolo. :')

SPOILER
SPOILER
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_220249194
@Venco
SPOILER
pi_220249340
SPOILER
pi_220249376
@Nijna
SPOILER
pi_220249526
Venco
SPOILER
pi_220249721
Venco
SPOILER
If they say
pi_220249756
@exode
Zo’n gesprek heeft inderdaad plaatsgevonden. Enkele dagen later wordt alles weer teruggenomen, genuanceerd en proberen we wederom het 1 en ander glad te strijken.
Dat gaat een tijdje goed maar vroeg op laat, valt het hele kaartenhuis weer in elkaar.

Ik geloof echt niet dat de kinderen met een scheiding baat hebben.
Wat een ander ook zegt.
pi_220249872
@Mushanga71
Ik was en ben er van overtuigd dat het gezeur had opgeleverd als ik direct had gezegd dat ik mijn nummer aan die werk dude had gegeven.
Maar hij zegt dat dit niet zo is, als ik maar eerlijk was geweest.
Ik heb niet voorspeld dat het contact op die manier zou blijven aanhouden.
Dus ja, dat werd een geheime ‘vriendschap’ en gezien de roddels die er van kwamen was het extra vervelend.

Maar goed. Het was niet handig en ik had zeker kunnen weten dat dit later méér gedoe op zou leveren.
Conflict vermijdend, zoals ik zei.

Hoe dan ook: dat draai ik niet terug.

Het is vooral dat ik nu denk: na alles wat er al over gezegd is, hoe ga je nou verder?
  dinsdag 3 maart 2026 @ 20:13:16 #146
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_220250229
@vencodark

SPOILER
pi_220250264
Dit is geen jou probleem, maar een probleem van hem, en ik zou dat ook duidelijk vertellen en een discussie hierover een volgende keer gelijk afkappen. Misschien een relatietherapeut inschakelen? Die kan helpen om beter te leren communiceren en wellicht begrijpt hij dan wel wat er mis gaat en waarom jij die noodzaak voelt? Als iedereen op zijn tenen moet lopen bij hem klinkt therapie als iets wat sowieso goed voor hem zal zijn. Maar succes met hem overtuigen om dat te gaan doen…
pi_220250429
SPOILER
pi_220250649
Venco:
SPOILER

[ Bericht 0% gewijzigd door Mushanga71 op 03-03-2026 21:21:44 ]
If they say
  dinsdag 3 maart 2026 @ 21:13:48 #150
319308 Tink89
To live is to dance
pi_220251175
SPOILER
pi_220251423
Zoals gezegd: ik ga spijt krijgen van mijn posten. :D
SPOILER
pi_220251442
quote:
17s.gif Op dinsdag 3 maart 2026 20:13 schreef Budabuddumbam het volgende:
@:vencodark

SPOILER
Thx, deze vragen en gedachtenspinsels zijn zinvol.
pi_220251468
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2026 20:15 schreef FlyingFish het volgende:
Dit is geen jou probleem, maar een probleem van hem, en ik zou dat ook duidelijk vertellen en een discussie hierover een volgende keer gelijk afkappen. Misschien een relatietherapeut inschakelen? Die kan helpen om beter te leren communiceren en wellicht begrijpt hij dan wel wat er mis gaat en waarom jij die noodzaak voelt? Als iedereen op zijn tenen moet lopen bij hem klinkt therapie als iets wat sowieso goed voor hem zal zijn. Maar succes met hem overtuigen om dat te gaan doen…
En deze ook. Therapie is besproken, dat is het onderzoeken waard.

En nu ga ik slapen. Thx y’all. :s)
pi_220251823
Succes dan maar Venco, en dat meen ik oprecht. Slaap lekker :)

Ik duik zo ook mijn mandje in. Mijn middagdutje werd bruut verstoord. Eerst door Vvmk, die per ongeluk belde en daarna door zoon met zn stomme smartwatch :')
If they say
pi_220253016
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 maart 2026 13:15 schreef vencodark het volgende:
Ik kan het zelf nog niet geloven maar ik ga blijkbaar supergoed op zaterdagochtend in mijn eentje om 7u opstaan, koffie en ontbijt en de sportschool in. Afgelopen zaterdag heb ik er vervolgens 2 uur rondgehangen (gesport dus).

2 jaar geleden ging ik met frisse tegenzin 1 keer in de week 20 minuten naar fit20. Dus wie weet.
pi_220253043
Mijn 15jarige heeft nog geen hpv. Uitgesteld omdat het niet kon. We gaan over een maandje of wat wel eens met de huisarts praten over opties. Komt goed.

[ Bericht 1% gewijzigd door Vanyel op 04-03-2026 11:03:51 ]
pi_220253631
quote:
1s.gif Op woensdag 4 maart 2026 06:43 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Ik kan het zelf nog niet geloven maar ik ga blijkbaar supergoed op zaterdagochtend in mijn eentje om 7u opstaan, koffie en ontbijt en de sportschool in. Afgelopen zaterdag heb ik er vervolgens 2 uur rondgehangen (gesport dus).

2 jaar geleden ging ik met frisse tegenzin 1 keer in de week 20 minuten naar fit20. Dus wie weet.
Zaterdagochtend een rondje hardlopen om een uur of 8 in mn uppie. De halve wereld slaapt nog, zeker als het zonnetje doorkomt, heerlijk.
#team sport op zaterdagochtend *O*
pi_220254069
Ik sport nu maandag-, woensdag en vrijdagochtend maar als ik weer 100% up and running en werkende ben, ga ik dat wel aanpassen denk ik. De kantoordagen zijn nog steeds dinsdag en donderdag dus wat dat betreft kan het wel overigens. Maar het is dan te druk vrees ik om vol te houden.

Zaterdag ga ik ook wel eens, maar dan loopt er echt heel ander publiek. Ik zit dan tussen de pubers die meer met hun telefoon bezig zijn dan aan het sporten. Op zich heb ik daar geen drol mee te maken maar ze houden de apparaten lekker bezet. Dus dan loopt mijn planning wel eens in de soep.

Kinderen hebben studiedag vandaag en liggen allebei nog bed te lezen. B gaat vanmiddag bij een vriend spelen (Pokemon Go'en was de planning geloof ik), even kijken wat ik met Juul ga doen. Misschien simpel naar de kinderboerderij. Om 4 uur heeft ze knutselles dus ik zit wel aan tijd gebonden.
pi_220254135
Als een blok geslapen, heerlijk.
Dochter nog ziek en zelf ben ik ook wat gammel.

Weet je wat heel stom is? Ik heb een pijnlijke arm zonder gesport te hebben. :') _O-
Gistermorgen lag ik in bed en wilde een zwaar kussen even weg wippen, en verrek dus een spiertje. Ik voelde het gelijk.
Nu kan ik amper die arm omhoog houden en stroomt het naar de schouder/nek.
Hoe dan!? #sukkel.
pi_220254163
quote:
1s.gif Op woensdag 4 maart 2026 09:52 schreef vencodark het volgende:
Als een blok geslapen, heerlijk.
Dochter nog ziek en zelf ben ik ook wat gammel.

Weet je wat heel stom is? Ik heb een pijnlijke arm zonder gesport te hebben. :') _O-
Gistermorgen lag ik in bed en wilde een zwaar kussen even weg wippen, en verrek dus een spiertje. Ik voelde het gelijk.
Nu kan ik amper die arm omhoog houden en stroomt het naar de schouder/nek.
Hoe dan!? #sukkel.
Je wordt OUD. :+
pi_220254178
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2026 09:58 schreef PoesInDoos het volgende:

[..]
Je wordt OUD. :+
40. :P
Maar dat merk ik inderdaad wel. Als ik verkeerd zit, lig of krom sta te scrollen ofzo, snel last van mijn nek.

Daarom was die Pilates zo gek nog niet maar rond de ¤35 p/m voor de sportschool én Pilates á ¤15 per les is toch een beetje te gortig. -O-
pi_220254192
quote:
1s.gif Op woensdag 4 maart 2026 09:59 schreef vencodark het volgende:

[..]
Maar dat merk ik inderdaad wel. Als ik verkeerd zit, lig of krom sta te scrollen ofzo, snel last van mijn nek.

Daarom was die Pilates zo gek nog niet maar rond de ¤35 p/m voor de sportschool én Pilates á ¤15 per les is toch een beetje te gortig. -O-
Ja het is stom dat sporten zo duur moet zijn.
pi_220254683
quote:
1s.gif Op woensdag 4 maart 2026 09:59 schreef vencodark het volgende:

[..]

Heeft je sportschool geen Pilates? Mijne heeft naast krachthonk ook nog allerlei groepslessen.
pi_220254931
quote:
1s.gif Op woensdag 4 maart 2026 11:05 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Heeft je sportschool geen Pilates? Mijne heeft naast krachthonk ook nog allerlei groepslessen.
Nope. We hebben 2 locaties in de stad en beide geen groepslessen.
pi_220255473
Stom }:|
pi_220257117
Ik heb net voor het eerst in bijna 17 jaar tijd akkoord moeten vragen voor verlof. Ook een rare gewaarwording.
Aangezien ik altijd only the lonely was qua werk en verantwoordelijkheid hoefde ik alleen met mezelf te overleggen. Nu heb ik ineens een collega. :D

Vanmiddag heerlijk geluncht met Juul op het terras en daarna samen gewinkeld (in het dorp), 3 outfits heeft ze gekocht. Hard nodig ook want ze groeit zo hard.
pi_220257608
Lekker dagje met Juul dus geweest, exode. Is ook wel es nodig :)

Ik zat in de zon daarstraks, had geen zin in werk maar wat moet, dat moet, dus werd maar een half uurtje ofzo zon happen. Deze temperaturen, ik hou ervan. Als het straks zomer wordt, is het mij te warm en zit ik binnen. Maar nu O+
If they say
pi_220257806
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2026 17:15 schreef Mushanga71 het volgende:

Ik zat in de zon daarstraks, had geen zin in werk maar wat moet, dat moet, dus werd maar een half uurtje ofzo zon happen. Deze temperaturen, ik hou ervan. Als het straks zomer wordt, is het mij te warm en zit ik binnen. Maar nu O+
Mijn voorhoofd is al rood :') #GingerStruggles
pi_220258250
Ik moet nog een beetje wennen aan de felle zon en de zonnebril met winterjas in de ochtend. :')
pi_220258253
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2026 17:15 schreef Mushanga71 het volgende:

Ja was heerlijk, terwijl B een puber aan het wezen was 'Geen zin!' en 'Laat me met rust!' had ik een heerlijk dagje met Juul. Laat uit bed, kaascroissant bij de bakker gehaald als ontbijt, geLego'd, geluncht, geshopt en veel gelachen samen.

Dat restaurant slaat eigenlijk nergens op met een terras bijna op een drukke straat maar het eten is er goed, de prijzen meer dan redelijk en het personeel zo vriendelijk. We zaten tussen de 70+ers _O-
We hoeven de kaart er niet eens te bekijken (niet omdat wij er zo vaak komen maar het is gewoon lekker voorspelbaar) en ze hebben een kast voor spelletjes. Dus wij zaten op het terras aan de straat te Mens erger je nieten. Juul geniet daar dan enorm van (en ik ook!)
  woensdag 4 maart 2026 @ 19:15:19 #171
35189 crew  Troel
scherp en bot
pi_220258260
Ik heb zojuist afscheid genomen van mijn laatste twee hamstertjes. Ze hadden allebei een tumor en langer daarmee laten lopen was geen optie. Maar bah, wat verdrietig om een hobby nu definitief af te moeten sluiten op zo'n manier.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_220258275
Da's altijd verdrietig @Troel
pi_220258358
Oh wat verdrietig @Troel :* zowel van de hamstertjes als van de hobby.

Ik kan wel wennen aan dat zonnetje, vandaag geen tijd gehad voor een blokje om. Wel productieve dag.
Woningbouw gemaild, de een belde met een heel duidelijk antwoord op mijn vragen. Waar ik dus bij de andere afgelopen week vooral nietszeggende antwoorden kreeg. Dus ik dacht dat te ondervangen door te mailen.
Maar die andere woningbouw mailde terug dat ik dan maar moest bellen :') . Daar had ik mijn hoofd even niet naar staan, dus morgen nog maar eens proberen.

Ik kreeg een compliment dat ik me al zo'n tijd geleden ingeschreven had, want ze maakte zo vaak mee dat het anders was in geval van bv scheiding. En ze zei: zeg het vooral voort dat mensen zich gewoon inschrijven, zie het maar als een soort verzekering.
Dus... bij deze... mocht ik nog iemand over een streep kunnen trekken ... ;)

Ik heb een sollicitatiebrief verstuurd... :o ik kwam "per ongeluk" een vacature tegen die me aansprak. Kijken of ze me willen spreken, want ik heb wel aangegeven dat fulltime er nu niet in zit.
Dus afwachten maar.
pi_220259671
Ahh zielig @Troel , waren het Russische? Zou je niet verder willen met een ander (toegestaan) soort?

Fijn nieuws @Nijna , je bent goed bezig! O+

Klinkt als een heerlijke lentemiddag @exode ! Hopelijk is puber gauw uitgepubert en kun je het met hem nog eens overdoen ;)
  woensdag 4 maart 2026 @ 21:09:13 #175
35189 crew  Troel
scherp en bot
pi_220259721
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2026 21:05 schreef PoesInDoos het volgende:
Ahh zielig @:Troel , waren het Russische? Zou je niet verder willen met een ander (toegestaan) soort?

Fijn nieuws @:Nijna , je bent goed bezig! O+

Klinkt als een heerlijke lentemiddag @:exode ! Hopelijk is puber gauw uitgepubert en kun je het met hem nog eens overdoen ;)
Nee, Campbelli's. Syren vind ik lang niet zo leuk, bovendien neemt dat zoveel meer ruimte in beslag :D Heb n atuurlijk al jaren geleden de keuze gemaakt om te stoppen, al voordat het niet meer mocht vanwege de onzekerheid, maar nu zijn er gewoon geen meer. Jammer, want de belli's zijn zo leuk.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_220259745
quote:
2s.gif Op woensdag 4 maart 2026 21:09 schreef Troel het volgende:

[..]
Nee, Campbelli's. Syren vind ik lang niet zo leuk, bovendien neemt dat zoveel meer ruimte in beslag :D Heb n atuurlijk al jaren geleden de keuze gemaakt om te stoppen, al voordat het niet meer mocht vanwege de onzekerheid, maar nu zijn er gewoon geen meer. Jammer, want de belli's zijn zo leuk.
Och die zijn ook lief! (Volgens Google foto's ;) )
Maar wel jammer, dat het nu zo definitief voorbij is..
  woensdag 4 maart 2026 @ 21:12:20 #177
35189 crew  Troel
scherp en bot
pi_220259767
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2026 21:10 schreef PoesInDoos het volgende:

[..]
Och die zijn ook lief! (Volgens Google foto's ;) )
Maar wel jammer, dat het nu zo definitief voorbij is..
Veel liever dan de andere soorten :P
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_220259784
quote:
2s.gif Op woensdag 4 maart 2026 21:12 schreef Troel het volgende:

[..]
Veel liever dan de andere soorten :P
Lief als in schattig en aaibaar O+
Wij hebben vroeger 2 Russische gehad, die waren ook lief en schattig en aaibaar :Y

Ik vind die grote (goud?) een beetje viezig met die kontjes/ballen of wat het ook is.
pi_220259797
pi_220260119
Gelijk het gesprek om zeep geholpen :X :s)

Welterusten allemaal!
pi_220260219
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2026 19:26 schreef Nijna het volgende:
Dus... bij deze... mocht ik nog iemand over een streep kunnen trekken ... ;)
Ik heb me ingeschreven nav jouw berichtje van laatst ;)
Succes met je sollicitatie!
pi_220260527
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2026 22:03 schreef Hupje het volgende:

[..]
Ik heb me ingeschreven nav jouw berichtje van laatst ;)
Succes met je sollicitatie!
Maar weet je partner hier dan van of doe je dat gewoon zonder zijn medeweten? Ik vind het ook wel nuttig om te doen, maar ik twijfel een beetje hoe ik dat ter sprake moet brengen zonder dat er toch gelijk gedacht wordt dat ik rare plannen heb. Ondanks dat een inschrijving hier totaal nutteloos is de komende 10 jaar :D
pi_220260629
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2026 22:49 schreef FlyingFish het volgende:

[..]
Maar weet je partner hier dan van of doe je dat gewoon zonder zijn medeweten? Ik vind het ook wel nuttig om te doen, maar ik twijfel een beetje hoe ik dat ter sprake moet brengen zonder dat er toch gelijk gedacht wordt dat ik rare plannen heb. Ondanks dat een inschrijving hier totaal nutteloos is de komende 10 jaar :D
Mijn partner staat ook ingeschreven. We staan beide apart ingeschreven want dat was voor ons logischer en de ander bijschrijven kan altijd nog.
Maar je kan natuurlijk net zo goed samen ingeschreven staan dan hoeft niemand er rare ideeën op na te houden.
Controleer voor de zekerheid wel even hoe een eventuele splitsing van de inschrijfduur gaat.

Ik noem die inschrijving ook altijd een verzekering van een dak boven mijn hoofd. Het is niet alleen voor een scheiding. Stel we kunnen om watvoor reden dan ook ons huis niet meer betalen dan is er een alternatief waar we als gezin heen kunnen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Elleska op 04-03-2026 23:56:42 ]
pi_220260684
Ik heb het in eerste instantie gewoon ingevuld :P maar daarna wel besproken. Wij zijn wel van de zekerheid dus dit is niks geks.
pi_220260705
Ons huis is afbetaald, dus dan moet het wel heel raar lopen als we dat niet meer kunnen betalen. Zelfs bij langdurige werkeloosheid hoef je je (modale) woning niet meer op te eten tegenwoordig dacht ik, dus dat argument gaat niet echt op.

Maar ik heb ons gewoon als gezin ingeschreven. Mochten we uit elkaar gaan dan kunnen we splitsen en hebben we beide apart dezelfde inschrijfduur lees ik, dus dat bespaart iig 1x de verlengingskosten in dat geval. Misschien gooi ik het erop dat we dan over tig jaar makkelijk in een seniorenflat kunnen komen oid :') Ik ga nog even nadenken over hoe ik dit ga verkopen, maar de inschrijving is alvast gedaan!
pi_220260841
quote:

[..]
Wij hebben dat gewoon samen gedaan. Ieder een eigen.

3 jaar nu denk ik :'( Terwijl we er bijna 20 samen zijn en in een woningbouwhuis woonden ook nog in het begin.

[ Bericht 10% gewijzigd door Vanyel op 05-03-2026 06:46:59 ]
pi_220260975
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2026 17:58 schreef PoesInDoos het volgende:

[..]
Mijn voorhoofd is al rood :') #GingerStruggles
Oeps. Ach, tis toch beter uit de zon te blijven ;)

Klinkt echt heerlijk, @exode O+

Aaaaah @Troel :*
Dat stomme verbod ook.
Hier ook geen dwergje meer, mis het wel na ze bijna 25 jaar gehad te hebben. De goudhamster is meh. Bijt ook veel harder.

Lekker productief dagje dus, @Nijna Nu duimen voor een positief antwoord :)
En je ziet, goeie tip van de inschrijving :)

Ik heb nog geen 3 uur geslapen en ik denk zomaar dat dat door die antischimmelpil komt. Nam ik vlak voordat ik ging slapen omdat ik die weer was vergeten. Gebeurd me nooit, maak kuren altijd af maar dit keer ben ik 3x de mist ingegaan op 2 weken kuur. Best knap :')
Later wel de ha bellen, loop de deur plat nu. Middelvinger is ook ontstoken. Gaan we weer.
Ga ik wel proberen wat slaap in te halen als zoon naar school is. Ben zooo moe. Gooi ik mn foon op niet storen want geen zin om per ongeluk gebeld te worden door smartwatches :')
Heee, die functie heeft mijne niet, yay! Of wel maar niet ingesteld :P
If they say
pi_220260980
Hier ook als gezin ingeschreven, met de gedachte dat het zowel verzekering is als we als gezin op straat zouden komen te staan om wat voor reden dan ook, als dat het een verzekering is voor als we onverhoopt wel uit elkaar gaan. Want niemand kan koffiedik kijken dus dat hebben we ook gewoon openlijk besproken samen.

SPOILER
pi_220261005
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2026 06:46 schreef Schanu het volgende:
Hier ook als gezin ingeschreven, met de gedachte dat het zowel verzekering is als we als gezin op straat zouden komen te staan om wat voor reden dan ook, als dat het een verzekering is voor als we onverhoopt wel uit elkaar gaan. Want niemand kan koffiedik kijken dus dat hebben we ook gewoon openlijk besproken samen.

SPOILER
Is het overal zo makkelijk om te splitsen? Wij hebben apart gedaan met het idee dat we altijd weer bij elkaar konden, helemaal niet aan gedacht dat splitsen ook een optie kon zijn.

Je spoiler :'( Altijd extra heftig als er al zoveel wel is gelukt.
pi_220261109
Volgens mij stond vvmk ingeschreven en ik als mede inschrijver? Geen idee maar het lijkt mij dat als je in één huis woont en gaat scheiden er dan niet nog een woning gehuurd kan worden.
Heb me dus vorige week ofzo, zelf maar ingeschreven. Beter laat dan nooit :P
If they say
  donderdag 5 maart 2026 @ 07:57:32 #191
176471 oh-oh
pi_220261157
Zooo vandaag komt de internet monteur dus ik hoop vanaf vanmiddag weer wat meer te kunnen posten.
Het lukt gelukkig tussen het organiseren en uitpakken door al goed om de genieten hier!
( Groucho Marx )
pi_220261160
quote:

[..]
Ik heb het op een gegeven moment wel gezegd. En hij vond daar inderdaad iets van, alsof ik al bedacht had dat we uit elkaar zouden doen.
Ik heb toen gezegd dat hij wel een huis kan betalen, maar ik niet en dat me inschrijven voor mij dus vrij logisch leek voor het geval dat, want je weet nooit hoe dingen lopen.

Zie het maar als een soort verzekering, misschien kan je het op die manier brengen.
Die sluit je meestal ook af in de hoop dat je ze nooit nodig hebt...
Al zou die inschrijving nutteloos zijn de eerste 10 jaar, je bouwt intussen wel tijd op. En anders voor later, seniorenwoning bijvoorbeeld.

Samen inschrijven kan ook, maar dan zou ik even checken hoe het zit met splitsen. Ik weet niet of het overal zo is dat je dan beide je inschrijfduur behoudt.
Hier is het tegenwoordig gratis om je in te schrijven.
De andere 2 regio's waar ik me heb ingeschreven was de een 10 euro en moet je elk jaar verlengen voor ook zoiets.
En de ander was eenmalig 15 euro geloof ik.
Dat zijn dan ook weer niet de bedragen om het te laten wat mij betreft.

Vanmiddag komt de makelaar taxeren, weer een stap.
pi_220261838
Ik heb me ingeschreven zodra ik 18 werd op aanraden van mijn moeder en verleng die inschrijving elk jaar, want je weet maar nooit en het is iets van 15 euro per jaar. Dat is me de zekerheid van een dak boven mijn hoofd als onze situatie veranderd wel waard. Vind het echt wel een geruststellend idee dat ik al een inschrijving van 17 jaar heb nu, maar snap ook dat lang niet iedereen met hun partner op de plek gaat wonen waar ze ook woonden toen ze 18 waren.
pi_220261912
quote:
1s.gif Op donderdag 5 maart 2026 07:05 schreef Vanyel het volgende:
Is het overal zo makkelijk om te splitsen? Wij hebben apart gedaan met het idee dat we altijd weer bij elkaar konden, helemaal niet aan gedacht dat splitsen ook een optie kon zijn.
Nee dat is niet overal zo makkelijk vandaar dat ik benoemde dat je dat vooraf even moet controleren
Bij de inschrijving van mijn man was het bijvoorbeeld zo dat bij splitsing de inschrijfduur ook zou worden gesplitst. Inmiddels is die woningbouw van inschrijfsysteem veranderd en zijn de regels nu gunstiger.

2e reden dat we apart ingeschreven staan is omdat man het langst stond ingeschreven in onze vorige woonplaats en daar eventueel naar terug zou willen. We staan ingeschreven in onze huidige woonplaats want net als Nijna kan ik het huis onmogelijk alleen betalen en ook als gezin zouden we hier willen blijven. Ik sta daarnaast nog ingeschreven bij mijn ouders in de buurt, al schat ik de kans klein dat ik daar ooit nog naar terug ga want het leven van de kinderen ligt hier maar zolang het gratis blijft zie ik ook geen reden om die inschrijving te stoppen.

quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2026 07:44 schreef Mushanga71 het volgende:
Volgens mij stond vvmk ingeschreven en ik als mede inschrijver? Geen idee maar het lijkt mij dat als je in één huis woont en gaat scheiden er dan niet nog een woning gehuurd kan worden.
Heb me dus vorige week ofzo, zelf maar ingeschreven. Beter laat dan nooit :P
Het lijkt mij een goed idee als je even contact opneemt waar je staat ingeschreven. Want als je mede inschrijver bent kan je die inschrijftijd mogelijk gewoon meenemen naar je eigen inschrijving.

[ Bericht 1% gewijzigd door Elleska op 05-03-2026 10:30:51 ]
pi_220262019
Ik moet bekennen dat ik er best wel van schrik dat het zo te lezen een moeilijk item kan zijn binnen een relatie om dingen als woningbouwvereniginginschrijving te bespreken en doen. Daar kan ik me heel weinig bij voorstellen.

Ik geloof niet dat er überhaupt een onderwerp is waar wij het niet over kunnen of durven hebben met elkaar. Misschien mag ik daar blijer mee zijn dan ik ben, als dat blijkbaar niet vanzelfsprekend is.
  donderdag 5 maart 2026 @ 11:21:36 #196
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_220262560
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2026 07:57 schreef Nijna het volgende:

[..]
Ik heb het op een gegeven moment wel gezegd. En hij vond daar inderdaad iets van, alsof ik al bedacht had dat we uit elkaar zouden doen.
Ik heb toen gezegd dat hij wel een huis kan betalen, maar ik niet en dat me inschrijven voor mij dus vrij logisch leek voor het geval dat, want je weet nooit hoe dingen lopen.

Zie het maar als een soort verzekering, misschien kan je het op die manier brengen.
Die sluit je meestal ook af in de hoop dat je ze nooit nodig hebt...
Al zou die inschrijving nutteloos zijn de eerste 10 jaar, je bouwt intussen wel tijd op. En anders voor later, seniorenwoning bijvoorbeeld.

Samen inschrijven kan ook, maar dan zou ik even checken hoe het zit met splitsen. Ik weet niet of het overal zo is dat je dan beide je inschrijfduur behoudt.
Hier is het tegenwoordig gratis om je in te schrijven.
De andere 2 regio's waar ik me heb ingeschreven was de een 10 euro en moet je elk jaar verlengen voor ook zoiets.
En de ander was eenmalig 15 euro geloof ik.
Dat zijn dan ook weer niet de bedragen om het te laten wat mij betreft.

Vanmiddag komt de makelaar taxeren, weer een stap.
Dit idd.
Ik heb me in 2013 direct weer ingeschreven zodra ik de huuropzegging van mijn toenmalige huurwoning deed.
Simpelweg omdat mijn man altijd wel iets anders zou kunnen kopen en dat voor mij niet zo logisch was.

Die inschrijving heb ik altijd door laten lopen, die ¤ 10 per jaar boeit niet.
Hij weet dat vanaf het begin.

Sterker nog; ik heb op een gegeven moment (2019) gereageerd op een nieuwbouwwoning en kreeg die toegewezen, toen begreep hij dat ik heel serieus was in mijn vraag om veranderingen...
Dat was eigenlijk het startpunt van ons vertrek uit de stad en het bouwen van dit huis (in dezelfde wijk waar die woning toegewezen was :D).
Ik heb die woning destijds dus niet geaccepteerd, de huurwoning waar we tijdelijk woonden tijdens de bouw van ons huis was vrije sector huur en huurden we samen.

Overigens denk ik dat ik nu ook wel een huisje zou kunnen kopen met mijn deel van de overwaarde en een kleine hypotheek, maar die inschrijving blijft gewoon doorlopen.
Als ik op wat voor manier dan ook naar een aanleunwoning ofzo moet is die ook van belang.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 5 maart 2026 @ 11:29:27 #197
319308 Tink89
To live is to dance
pi_220262748
Wij staan samen ingeschreven, ondanks koophuis met veel overwaarde. Ik zou hier alleen kunnen blijven wonen met de kids, maar mijn man kan het niet alleen betalen, dus we zouden dan toch een oplossing nodig hebben.

En Vanyel, ik deel dat wel. Mijn man is mijn beste vriend en weet letterlijk alles over mij en mijn leven, m’n vrienden, verzekeringen en keuzes… ik kan me ook niet zo goed voorstellen dat je je leven deelt met iemand aan wie je niet alles kunt of durft te vertellen.
  donderdag 5 maart 2026 @ 11:38:12 #198
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_220262987
Wij kunnen elkaar allebei niet uitkopen, ik niet omdat ik niet genoeg inkomen heb, hij niet omdat mijn aandeel in de overwaarde vooralsnog veel groter is dan het zijne :')

Daarbij allebei bijna 60, dus binnen 10 jaar van de pensioenleeftijd, dus dan wordt er ook naar het pensioeninkomen gekeken voor een nieuwe hypotheek.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_220263085
Onze hond is net opgenomen bij 3 dierenarts. Sinds gisteren aan het overgeven. Ze dachten eerst dat het kwam door de pijnmedicatie voor zijn gekneusde staart. Nu toch een röntgenfoto in te zien of er toch niks zit wat er niet hoort. Nu wachten tot ze bellen.
  donderdag 5 maart 2026 @ 11:52:11 #200
35189 crew  Troel
scherp en bot
pi_220263096
Ik denk dat het in het huidige klimaat heel normaal is een inschrijving te hebben voor een sociale huurwoning, zeker wanneer het gaat om opgebouwde tijd als het nodig is.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_220263113
Ik zal me er eens in verdiepen, samen met die blonde vrouw.

Ik was dus heel lang ingeschreven in mijn geboortedorp en de dichtsbijzijnde stad (Breda) maar ik werd automatisch uitgeschreven toen ik verhuisde naar een plek boven de rivieren.

Ook voor onze koters, kijken wanneer die ingeschreven mogen worden, vast op hun 18e. Ik ga ze stiekem gewoon in Brabant inschrijven ;)

Wat verdrietig Troel, kan me voorstellen dat het naar is. Zo definitief ook.

yeah voor internet oh oh! En goed om te lezen dat je al zo geniet.
pi_220263242
Sterkte Ferrari, hopelijk valt het mee!
pi_220263244
Ik vind nu na 10 jaar getrouwd zijn opeens inschrijven bij de woningbouw een raar signaal afgeven. Ik zou het raar vinden als mijn man dat zou doen, dus ga ik er vanuit dat hij dat andersom net zo zou vinden. Zoals gezegd, financieel is er bij ons geen reden om ooit te hoeven verkopen, dus dat argument valt dan af. Het enige dat overblijft is ‘voor als we later oud zijn’ (waarbij ik ook liever in een koopwoning woon), of ‘voor als we uit elkaar gaan’. En juist dat laatste punt zou toch voor twijfel gaan zorgen. Is er dan niet toch iets van twijfel bij mijn partner? En die twijfel heb ik liever niet in mijn relatie.

En wij hebben echt een erg goede relatie waar ik nog steeds blij mee ben, maar ik vertel mijn man niet alles. En hij andersom ook niet en dat is prima! De belangrijke dingen worden gedeeld en dat is voldoende.
pi_220263399
Hoe zit het met inkomen bij sociale huurwoningen? Ik kan me herinneren dat ik teveel verdien (verloofde ook). Dan kom je in de vrije sector terecht.

Maar goed, ik ga het wel opzoeken voor de 3 regio's waar ik inschrijving zou overwegen.
pi_220263496
Wij staan al jaren ingeschreven voor een huurwoning je weet maar nooit. Maar als je verhuisd doet dat wel iets met je inschrijftijd.

Sterkte met het verlies van de hamsters. Dat het dan ook meteen zo definitief is.

Onze hond wordt nu of zo geopereerd, er zit iets ze weten alleen niet wat.
  donderdag 5 maart 2026 @ 12:50:54 #206
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_220263537
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2026 12:35 schreef exode het volgende:
Hoe zit het met inkomen bij sociale huurwoningen? Ik kan me herinneren dat ik teveel verdien (verloofde ook). Dan kom je in de vrije sector terecht.

Maar goed, ik ga het wel opzoeken voor de 3 regio's waar ik inschrijving zou overwegen.
Maximaal ¤ 51.537 voor een eenpersoons huishouden.
Maximaal ¤ 56.910 voor een meerpersoons huishouden.

Bron: Woningtoewijzing | Home | Volkshuisvesting Nederland https://share.google/6GPW3KLa37oSS7fEi
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_220263625
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2026 12:50 schreef Leandra het volgende:

[..]
Maximaal ¤ 51.537 voor een eenpersoons huishouden.
Maximaal ¤ 56.910 voor een meerpersoons huishouden.

Bron: Woningtoewijzing | Home | Volkshuisvesting Nederland https://share.google/6GPW3KLa37oSS7fEi
Ja, dan verdienen we allebei teveel.
pi_220263658
quote:

Ja ik verdien momenteel ook teveel volgens mij, maar ik kan me voorstellen dat als mijn situatie dermate wijzigt dat ik die inschrijving nodig heb het aannemelijk is dat mijn inkomen ook wijzigt.

Ik heb dus man in mijn inschrijving meegenomen n.a.v. dit topic, hebben ze hun datumvelden afwisselend op dd-mm-jjjj en op mm-dd-jjjj staan, dus nu heb ik de verkeerde geboortedatum ingevuld en dat kan je niet zelf wijzigen. :')

Kosten blijken zelfs maar 5 euro per jaar te zijn trouwens.
pi_220263754
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2026 13:00 schreef Bami het volgende:

[..]
Ja ik verdien momenteel ook teveel volgens mij, maar ik kan me voorstellen dat als mijn situatie dermate wijzigt dat ik die inschrijving nodig heb het aannemelijk is dat mijn inkomen ook wijzigt.

Ik heb dus man in mijn inschrijving meegenomen n.a.v. dit topic, hebben ze hun datumvelden afwisselend op dd-mm-jjjj en op mm-dd-jjjj staan, dus nu heb ik de verkeerde geboortedatum ingevuld en dat kan je niet zelf wijzigen. :')

Kosten blijken zelfs maar 5 euro per jaar te zijn trouwens.
Ik ga het binnenkort eens uitzoeken, ik kan me van Utrecht herinneren dat je je inkomen moest invullen. Verloofde stond daar heel lang ingeschreven.

Wij kunnen wel allebei ons huidige huis blijven betalen. Alleen kan zij mij niet uitkopen als het nodig is tenzij ze haar ouders lief aan gaat kijken.

Ik heb overigens helemaal geen moeite met dit onderwerp ook al zijn we al 21 jaar hartstikke gelukkig samen. Het leven laat zich niet plannen.
pi_220263845
Succes en sterkte F_r!
pi_220263862
Pfff, ik vind het fijn voor sommigen die schrijven alles met de partner te kunnen bespreken en zich geen voorstelling kunnen maken van relaties waar dat moeilijker ligt.
In mijn beleving zijn er veel dingen die ik thuis niet kan bespreken zonder een kritische noot te ontvangen of vervelende opmerkingen.
En mede daarom zwijg ik over dingen of verdraai het, bagataliseren, stel uit. etc etc.
Ik wil geen gezeik aanhoren.

Mij ‘alvast’ inschrijven bij een woningbouwvereniging?
Een eigen rekening opperen? No way.

Hahaha please… :{w :')
pi_220263871
De hoogte van het inkomen is pas belangrijk op het moment dat je op een sociale huurwoning reageert.
Bij onze inschrijvingen is het niet alleen sociale huur maar ook vrije sector (al is dat aanbod op de ene plek meer dan de andere) en wordt de inschrijftijd gebruikt voor dingen zoals aanleunwoningen en zorgwoningen.

Sterkte F_r!
pi_220263881
Ik ga ook eens kijken naar woningbouw. Maar het is ook niet iets dat ik direct op tafel zou gooien. Juist omdat ik nu 0,0 kans zie op een scheiding. Waarom zou ik er dan aan denken, zou de wederhelft kunnen denken. Wat dan een zaadje plant en de kans verhogen naar 0,00001% :P
Maar voor een medische/seniorenwoning zie ik het nut wel in.

Heb al 2 wazige sms-jes binnen van tiktok en iets medisch. Dankje Odido.. en ik ben niet eens klant (via Ben waarschijnlijk)
  donderdag 5 maart 2026 @ 13:22:59 #214
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_220263894
quote:
1s.gif Op donderdag 5 maart 2026 13:21 schreef Deepfreeze het volgende:
Ik ga ook eens kijken naar woningbouw. Maar het is ook niet iets dat ik direct op tafel zou gooien. Juist omdat ik nu 0,0 kans zie op een scheiding. Waarom zou ik er dan aan denken, zou de wederhelft kunnen denken. Wat dan een zaadje plant en de kans verhogen naar 0,00001% :P
Maar voor een medische/seniorenwoning zie ik het nut wel in.

Heb al 2 wazige sms-jes binnen van tiktok en iets medisch. Dankje Odido.. en ik ben niet eens klant (via Ben waarschijnlijk)
Er zijn idd ook BEN gegevens buitgemaakt bij de Odido Hack.
Wullie bin KOEL © Soneal
  donderdag 5 maart 2026 @ 13:25:15 #215
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_220263921
quote:
1s.gif Op donderdag 5 maart 2026 13:20 schreef vencodark het volgende:
Pfff, ik vind het fijn voor sommigen die schrijven alles met de partner te kunnen bespreken en zich geen voorstelling kunnen maken van relaties waar dat moeilijker ligt.
In mijn beleving zijn er veel dingen die ik thuis niet kan bespreken zonder een kritische noot te ontvangen of vervelende opmerkingen.
En mede daarom zwijg ik over dingen of verdraai het, bagataliseren, stel uit. etc etc.
Ik wil geen gezeik aanhoren.

Mij ‘alvast’ inschrijven bij een woningbouwvereniging?
Een eigen rekening opperen? No way.

Hahaha please… :{w :')
De F? Je hebt geen eigen rekening?! :o
Die heb je opgegeven toen jullie een gezamenlijke rekening openden?
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_220263943
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2026 13:25 schreef Leandra het volgende:

[..]
Yup. Alles op 1 hoop. Ik was heel naïef in 2012. :@
Laatst opperde ik een eigen rekening, krijg ik gelijk alles toegeschoven wat van mij is. Auto, CZ, deels hypotheek etc etc. Ik verdien amper ¤1600. :')
“Eens zien hoe dat gaat”. :%
  donderdag 5 maart 2026 @ 13:34:54 #217
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_220264090
quote:
1s.gif Op donderdag 5 maart 2026 13:27 schreef vencodark het volgende:

[..]
Laatst opperde ik een eigen rekening, krijg ik gelijk alles toegeschoven wat van mij is. Auto, CZ, deels hypotheek etc etc. Ik verdien amper ¤1600. :')
En hij ook geen eigen rekening meer?

Lekker makkelijk wel, om dan gelijk de helft van alle kosten bij jou te dumpen, alsof hij ook de helft van alle zorg op zich neemt.

Overigens zijn er meerdere mogelijkheden voor een internet (spaar)rekening.
Maar ja, dan moet je al wel wat geld hebben om erop te zetten.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_220264143
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2026 13:34 schreef Leandra het volgende:

[..]
En hij ook geen eigen rekening meer?

Lekker makkelijk wel, om dan gelijk de helft van alle kosten bij jou te dumpen, alsof hij ook de helft van alle zorg op zich neemt.

Overigens zijn er meerdere mogelijkheden voor een internet (spaar)rekening.
Maar ja, dan moet je al wel wat geld hebben om erop te zetten.
Nope. 1 rekening.
Bij hem is het gauw alles of niets.
pi_220264207
Iedere relatie is anders en zolang je allebei blij bent en gelukkig zie ik 0 issues.

Het is ook makkelijk lullen vanaf de zijlijn. Ik zou er niet aan moeten denken om geen eigen bankrekening te hebben. Maar dat is volledig persoonlijk.
pi_220264268
Nou ja, ik woonde nog thuis, had mijn studie en auto. Verder niks. :')
Hij had een fulltime baan, koopappartement en bij hem intrekken leek heel logisch. Ik had nog geopperd eerst zelfstandig te wonen maar dat werd toen al niet echt optioneel geacht.
  donderdag 5 maart 2026 @ 13:49:10 #221
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_220264278
quote:
1s.gif Op donderdag 5 maart 2026 13:37 schreef vencodark het volgende:

[..]
Nope. 1 rekening.
Bij hem is het gauw alles of niets.
Ik kan daar werkelijk niet bij.
Ik maak ieder half jaar een overzichtje van wat ieders inkomsten op dat moment zijn, en op basis daarvan passen we de bijdrages naar de gezamenlijke rekeningen aan: ik naar de vaste lasten rekening, hij de boodschappenrekening en de vaste lasten rekening.

De bijdrage is altijd meer dan zijn overschrijvingslimiet, dus die moet hij dan even aanpassen om de maandelijkse opdracht aan te passen, en dan altijd grappen dat hij "een ander vraagt mij dit te doen" aanvinkt :')

In het verleden hadden we allebei een percentage, maar op een gegeven moment stelde hij zelf voor dat we de bijdrages zo moesten doen dat we allebei hetzelfde overhielden.

Dat was ook wel tijd, want ik begon behoorlijk pissig te worden dat hij iedere keer allemaal BS kocht, terwijl ik al na moest denken waar ik mijn ondergoed moest kopen.
Nu koopt hij nog steeds BS, maar ik koop nu gewoon wat ik mooi vind O+
Wullie bin KOEL © Soneal
  donderdag 5 maart 2026 @ 13:53:14 #222
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_220264299
quote:
1s.gif Op donderdag 5 maart 2026 13:48 schreef vencodark het volgende:
Nou ja, ik woonde nog thuis, had mijn studie en auto. Verder niks. :')
Hij had een fulltime baan, koopappartement en bij hem intrekken leek heel logisch. Ik had nog geopperd eerst zelfstandig te wonen maar dat werd toen al niet echt optioneel geacht.
Okay, hij had een koopappartement, maar zijn jullie dan wel in gemeenschap van goederen getrouwd en is de helft van jullie huis ook van jou?
Hoewel zijn koopappartement in 2012 wellicht minder waard was dan de hypotheek, maar goed... dat is inmiddels wel rechtgetrokken zeg maar :X
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_220264378
Dingen lopen zoals ze lopen in een relatie. Wat voor de 1 logisch is, kan voor een ander gek zijn.

Ik zou niet graag geen eigen rekening hebben. Ik heb mijn spaar en betaal rekening uit mijn jeugd nog. Hij heeft ook zelf zijn rekeningen. En wat gezamenlijke rekeningen (betaal, sparen, beleggen).
En ik heb niet eens eigen inkomen. Dus krijg gezellig elke maand een potje naar mijn rekening gestort (boodschappen, kleding, cadeautjes, etc). Als ik meer nodig heb haal ik dat van de gezamelijke. Zolang dat geen zinloos dure dingen zijn is dat prima.
En ik heb altijd wel een buffer op mijn spaarrekening.

Het huis is ook van mij door trouwen idd. Mijn naam staat sindsdien ook op de hypotheek.
pi_220264395
quote:

Daar zit wel een grens aan, maar als je, om maar iets te noemen, arbeidsongeschikt raakt, wat gewoon zomaar blijkt te kunnen gebeuren, past dat ws plots prima.
  donderdag 5 maart 2026 @ 14:05:27 #225
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_220264397
Moet ik wel zeggen dat ik alle financiën regel, hij hoeft nergens over na te denken, alle rekeningen worden altijd betaald, de auto wordt onderhouden, als er iets kapot is in huis zorg ik dat het gerepareerd wordt, het is dat hij maandelijks zijn salarisstrook doorstuurt aan mij omdat ik ook die administratie bijhoud, maar zonder dat zou hij waarschijnlijk amper weten wat hij netto verdient :X

De belastingaangifte zit hij bij, maar primair omdat er iedere keer over en weer ingelogd moet worden en voor het 4 ogen principe, maar als ik voor hem kon inloggen (wij hebben elkaars DigiD niet) dan zou ik de aangifte ook alleen kunnen doen :')
Voor ik er was liet hij zijn aangifte ook altijd doen, dus tsja... hij is wel volledig ontzorgd zeg maar, wat ook wel eens lastig is, want als ik weet dat er een aantal hoge rekeningen aankomen dam voelt het al snel als "zeuren" als ik het daar over wil hebben.

Hij kookt wel altijd trouwens en goed ook, maar dat is omdat hij het leuk vindt, en ik vind het een noodzakelijk kwaad.
Net zoals ik het leuk vind om allerlei shit (hypotheek, energie, autokosten, financieel overzicht) in excel bij te houden en hem dat niets interesseert.
Ik ben dan ook een stuk minder gevoelig voor "zo... nieuwe banden zijn duur geworden?"
Pop, je hebt al 30 jaar geen rekening voor banden meer gezien, en dit waren de kosten voor de banden die we in 2014 en 2020 hebben gekocht.
Wullie bin KOEL © Soneal
  donderdag 5 maart 2026 @ 14:07:30 #226
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_220264415
quote:
1s.gif Op donderdag 5 maart 2026 14:05 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Daar zit wel een grens aan, maar als je, om maar iets te noemen, arbeidsongeschikt raakt, wat gewoon zomaar blijkt te kunnen gebeuren, past dat ws plots prima.
Als je arbeidsongeschikt raakt zit je al snel onder die grens, gezien het maximumdagloon, zeker als je geen hele goede WIA hiaatverzekering hebt.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_220264457
Ach, iedereen regelt de financiën op zijn eigen manier. Wij hebben wel ook eigen rekeningen, maar ik weet dat wij in mijn familie de uitzondering zijn. Veel zien toch dat ze één gezin zijn dus dat waarom met geld schuiven. Mijn man staat er overigens ook zo in, maar ik vind het gewoon fijn om zelf wat geld te hebben waar ik ook zelf 100% over kan beslissen. Hij heeft van oudsher ook een dergelijk spaarpotje. Dus mijn geld is grotendeels mijn geld, zijn geld is ons geld :D Maar dat komt vooral door een inkomens- en zorgverschil.

Venco, als je een geheim spaarpotje zoekt kan ik je aanraden om koopzegels te gaan sparen in de supermarkt en gewoon niet uit te betalen. Als je die app persoonlijk houdt dan is dat voor een ander totaal niet inzichtelijk, vooral omdat je heel langzaam aan spaart. Nadeel is overigens ook dat het langzaam oploopt en je geen rente krijgt (na de initiële rente). Alle andere vormen van een eigen rekening heeft geen nut, die komt bij de belastingaangifte wel tevoorschijn.
  donderdag 5 maart 2026 @ 14:18:57 #228
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_220264527
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2026 14:13 schreef FlyingFish het volgende:
Ach, iedereen regelt de financiën op zijn eigen manier. Wij hebben wel ook eigen rekeningen, maar ik weet dat wij in mijn familie de uitzondering zijn. Veel zien toch dat ze één gezin zijn dus dat waarom met geld schuiven. Mijn man staat er overigens ook zo in, maar ik vind het gewoon fijn om zelf wat geld te hebben waar ik ook zelf 100% over kan beslissen. Hij heeft van oudsher ook een dergelijk spaarpotje. Dus mijn geld is grotendeels mijn geld, zijn geld is ons geld :D Maar dat komt vooral door een inkomens- en zorgverschil.

Venco, als je een geheim spaarpotje zoekt kan ik je aanraden om koopzegels te gaan sparen in de supermarkt en gewoon niet uit te betalen. Als je die app persoonlijk houdt dan is dat voor een ander totaal niet inzichtelijk, vooral omdat je heel langzaam aan spaart. Nadeel is overigens ook dat het langzaam oploopt en je geen rente krijgt (na de initiële rente). Alle andere vormen van een eigen rekening heeft geen nut, die komt bij de belastingaangifte wel tevoorschijn.
Die koopzegels is wel een goed idee, als je de app tenminste niet deelt (wij wel), want daarmee zou je het juist kunnen laten uitbetalen op een eigen rekening.

Zat rekeningen die je alleen maar online hebt. Ik heb ook nog een Bunq rekening, doe er niets mee, maar is er wel.

Mocht je betrapt worden kun je altijd zeggen dat je in het geheim spaart voor een cadeau voor hem of voor jullie X-jarig huwelijk.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_220264584
Ik ga het echt wel uitzoeken maar weet nog dat verloofde haar inschrijving werd beëindigd toen haar inkomen te hoog werd.

Eerst binnenkort maar eens de belastingaangifte doen en ander geregel.
  donderdag 5 maart 2026 @ 14:25:38 #230
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_220264599
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2026 14:23 schreef exode het volgende:
Ik ga het echt wel uitzoeken maar weet nog dat verloofde haar inschrijving werd beëindigd toen haar inkomen te hoog werd.

Eerst binnenkort maar eens de belastingaangifte doen en ander geregel.
Dat zou echt raar zijn, want zodra je reageert en een woning krijgt toegewezen moet je een IB60 hebben om te bewijzen dat je niet teveel verdient.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_220264615
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2026 14:25 schreef Leandra het volgende:

[..]
Dat zou echt raar zijn, want zodra je reageert en een woning krijgt toegewezen moet je een IB60 hebben om te bewijzen dat je niet teveel verdient.
Ik heb het over een jaar of 10 geleden :@ En ik werd dus automatisch uitgeschreven toen ik verhuisde uit de regio. Maar ook dat is 10+ jaar geleden.
pi_220264659
Wij hebben ieder een betaalrekening en ieder een spaarrekening. Alle maandelijkse lasten worden van de gezamelijke betaalrekening betaald waar we elke maand na rato naar overmaken.

Als de maandelijkse afdrachten zijn gedaan en we allebei ons afgesproken bedrag hebben gespaard, zijn we allebei volledig vrij in wat we met het geld op de eigen betaalrekening doen. En als ik eens tekort kom aan het einde van de maand en zij heeft nog wel geld (en andersom), dan wordt het zonder uitleg aan elkaar overgemaakt.

Ik zou het niet anders willen maar zie genoeg stellen die wel alles op 1 hoop gooien en daar heel blij mee zijn.

Ik verdien meer dan mijn schatje maar niet schrikbarend meer dat scheelt vast ook in hoe je dingen afspreekt.
  donderdag 5 maart 2026 @ 14:34:12 #233
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_220264660
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2026 14:27 schreef exode het volgende:

[..]
Ik heb het over een jaar of 10 geleden :@ En ik werd dus automatisch uitgeschreven toen ik verhuisde uit de regio. Maar ook dat is 10+ jaar geleden.
Dat is wel raar, maar wellicht was dat meer omdat je met die verhuizing duidelijk woonruimte bleek te hebben?
Het blijft vreemd dat ze mensen zomaar uitschrijven.
Wullie bin KOEL © Soneal
  donderdag 5 maart 2026 @ 14:35:51 #234
35189 crew  Troel
scherp en bot
pi_220264678
Overigens: het is niet dat je je relatie niet ziet zitten. Maar kan je je huidige woning aanhouden als je partner komt te overlijden of het werk kwijt raakt? Invalide wordt, noem maar op?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_220264687
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2026 14:34 schreef Leandra het volgende:

[..]
Dat is wel raar, maar wellicht was dat meer omdat je met die verhuizing duidelijk woonruimte bleek te hebben?
Het blijft vreemd dat ze mensen zomaar uitschrijven.
Dat was het ook, helemaal omdat ik al heel wat jaartjes had opgebouwd. Het was toen nog allemaal met losse websites en inschrijfprocedures. In Utrecht is het nu centraal geregeld, destijds stond je per woningbouwvereniging ingeschreven.
  donderdag 5 maart 2026 @ 14:40:06 #236
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_220264716
Ik heb een vent met diploma’s in financiën en belastingen en toch regel ik al die shit.
Waar gaat het fout? :')
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_220264792
quote:
1s.gif Op donderdag 5 maart 2026 14:18 schreef Leandra het volgende:

[..]
Die koopzegels is wel een goed idee, als je de app tenminste niet deelt (wij wel), want daarmee zou je het juist kunnen laten uitbetalen op een eigen rekening.

Zat rekeningen die je alleen maar online hebt. Ik heb ook nog een Bunq rekening, doe er niets mee, maar is er wel.

Mocht je betrapt worden kun je altijd zeggen dat je in het geheim spaart voor een cadeau voor hem of voor jullie X-jarig huwelijk.
Maar die online rekeningen verschijnen gewoon automatisch bij de belastingaangifte, inclusief saldo. Zo ontdekte mijn man bij onze eerste aangifte ook mijn eerste online spaarrekening die ik totaal vergeten was. Stond ook alleen nog wat rente op van na het leeghalen.
  donderdag 5 maart 2026 @ 14:57:02 #238
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_220264907
quote:
2s.gif Op donderdag 5 maart 2026 14:35 schreef Troel het volgende:
Overigens: het is niet dat je je relatie niet ziet zitten. Maar kan je je huidige woning aanhouden als je partner komt te overlijden of het werk kwijt raakt? Invalide wordt, noem maar op?
Ja dit... lang niet iedereen heeft dan de middelen om te kunnen blijven wonen waar je samen woonde.
pi_220264980
In geval van overlijden van partner is een ORV nog wat effectiever dan een inschrijving bij de woningbouw, denk ik.

En no way dat ik niet mijn eigen geld zou hebben. We hebben beide een eigen betaalrekening, eigen spaarrekening en eigen belggingsrekening. En gezamenlijk betaal en spaar waar we elke maand een bijdrage naar draagkracht naar overmaken. Ik verdien meer dus ik betaal daarnaast meer aan onderhoud van het huis (ook omdat er meer overwaarde van mij in zit) em de auto staat op mijn naam dus ik betaal de verzekering ervan bijvoorbeeld. En we hebben twee spraakrekeningen voor de kinderen.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  donderdag 5 maart 2026 @ 15:11:23 #240
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_220264997
Overlijden, arbeidsongeschiktheid, dat is juist door andere dingen vaak wel afgedekt inderdaad maar met die huizenprijzen en elkaar uit moeten kopen zijn er maar weinig die dat op één salaris in de gezamenlijke woning lukt.
Ik heb je lief mijn hele leven
  donderdag 5 maart 2026 @ 15:19:48 #241
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_220265063
En toch heb ik het ook meegemaakt dat een stel samen in de particuliere sector in een huurhuis woonde en dan heb je dus geen ORV. Of in ieder geval is het minder voor de hand liggend dan bij een hypotheek. Dus het zijn wel echt dingen om over na te denken.
pi_220265136
Je kunt toch gewoon zo een ORV afsluiten? Je hebt er geen hypotheek voor nodig, bedoel ik?
  donderdag 5 maart 2026 @ 15:36:47 #243
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_220265184
quote:
1s.gif Op donderdag 5 maart 2026 15:29 schreef Clubsoda het volgende:
Je kunt toch gewoon zo een ORV afsluiten? Je hebt er geen hypotheek voor nodig, bedoel ik?
Ik dacht eigenlijk altijd dat die voornamelijk een hypotheker gekoppeld waren en dat er veel mensen met huurhuizen zijn die ze in ieder geval niet hebben. Maar dat kan ook mijn gebrek aan kennis liggen. :@

(En ik heb het dus in mijn werk een keer meegemaakt dat mensen met een huurhuis hebben, dus inderdaad niet hebben en dat de achterblijvende echtgenote moest verhuizen met haar kleine kinderen.)
  donderdag 5 maart 2026 @ 15:38:34 #244
176471 oh-oh
pi_220265189
Mss moet ik maar eens kijken of ik me ergens in kan schrijven vanuit het buitenland?

Nee ik denk niet dat ik ooit nog terug wil.
We kwamen hier maandag in het donker aan, dat was gek maar mijn kennis had de sleutels al gekregen dus we konden zo naar binnen wandelen.
Er is een boel te doen maar het voelt echt goed.
De honden vinden het fantastisch.
Iedereen en zn moeder heeft ook meerdere honden hier, als je door de straat loopt blaffen ze overall.
Meeste grote stoere honden.
Paar keer per dag hoor je ze overal joelen ook, ik hou er van.
Die van mij doen niet mee, die gedragen zich keurig.
De hele reis waren ze meer dan zoet ook.
Dinsdag ochtend kwam de makelaar met de verkopers, die spraken bijna geen Engels maar die man liet me echt alles zien hier en had zelfs de poort gemaakt wij dachten dat wij dat moesten doen.
De verhuizers kwamen de spullen aan het eind van de middag brengen.
We hebben ons weer een breuk gesjouwd :') .
Gisteren zijn we naar de telecom winkel geweest voor internet en naar de Aldi.
En vanochtend stonden ze al op de stoep om internet aan te leggen.
Het is super mooi weer, dus ik ga nu rustig aan doen en ook wat proberen te genieten hier.
O+
( Groucho Marx )
pi_220265261
@exode ik sta in de regio die je noemt ingeschreven. Sinds 2010, en ik verdien nu ook (al een paar jaar) teveel, maar mijn inschrijving wordt gewoon jaarlijks verlengd. Dus ze schrijven je in elk geval niet uit als je inkomen te hoog is. Je kunt dan alleen niet op de sociale huurwoningen reageren.
pi_220265288
quote:
1s.gif Op donderdag 5 maart 2026 15:36 schreef BE het volgende:

[..]
Ik dacht eigenlijk altijd dat die voornamelijk een hypotheker gekoppeld waren en dat er veel mensen met huurhuizen zijn die ze in ieder geval niet hebben. Maar dat kan ook mijn gebrek aan kennis liggen. :@

(En ik heb het dus in mijn werk een keer meegemaakt dat mensen met een huurhuis hebben, dus inderdaad niet hebben en dat de achterblijvende echtgenote moest verhuizen met haar kleine kinderen.)
Vroeger werden ORV's vaak verpand aan de hypotheek, tegenwoordig is dat geen vereiste meer en gebeurt het in mijn beleving ook nauwelijks meer. Maar je ziet wel vaak dat pas wanneer je een hypotheekadviesgesprek hebt erover gesproken wordt, dus dat huurders simpelweg niet bedenken dat een ORV een optie is. Dat terwijl het, misschien juist ook wel als je huurt en je maandlast dus jaarlijks kan stijgen, wel een goed idee is.
pi_220265294
Also, ik herkende @BE eerst niet door het nieuwe plaatje. :D
pi_220265297
quote:

[..]

Ik heb geen reguliere hypotheek maar wel een ORV. Je zoekt een aanbieder, bepaalt hoogte en looptetijd en sluit het af. Kleine moeite, groot plezier :Y
  donderdag 5 maart 2026 @ 16:25:24 #249
319308 Tink89
To live is to dance
pi_220265443
Hier ook orv’s. En we betalen de premie kruislings.

[ Bericht 11% gewijzigd door Tink89 op 05-03-2026 19:05:44 ]
pi_220265517
quote:
1s.gif Op donderdag 5 maart 2026 14:05 schreef Leandra het volgende:
De belastingaangifte zit hij bij, maar primair omdat er iedere keer over en weer ingelogd moet worden en voor het 4 ogen principe, maar als ik voor hem kon inloggen (wij hebben elkaars DigiD niet) dan zou ik de aangifte ook alleen kunnen doen :')
Ik ben tegenwoordig gemachtigd. Scheelt toch een bak gedoe.
pi_220265523
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2026 14:07 schreef Leandra het volgende:

[..]
Als je arbeidsongeschikt raakt zit je al snel onder die grens, gezien het maximumdagloon, zeker als je geen hele goede WIA hiaatverzekering hebt.
Dat was wel mijn punt ja :D
  donderdag 5 maart 2026 @ 16:47:05 #252
35189 crew  Troel
scherp en bot
pi_220265560
quote:
1s.gif Op donderdag 5 maart 2026 15:29 schreef Clubsoda het volgende:
Dat moet je dan wel kunnen dragen natuurlijk ;)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_220265583
quote:
2s.gif Op donderdag 5 maart 2026 16:47 schreef Troel het volgende:

[..]
Dat moet je dan wel kunnen dragen natuurlijk ;)
Ik betaal 20 euro per maand. Dat is niet niks natuurlijk, maar ook geen extreem bedrag.
pi_220265622
Ik doe ook de belasting en dan roep ik (of ik App ik) geef even de sms code door die je hebt ontvangen?
Ik wil haar er echt niet naast hebben en dat is wederzijds.

Goede trouwens, moet nog even een afspraak met mijn moeder maken om haar aangifte te gaan doen.

Onze hypotheek is voor ons allebei te dragen zonder de ander, het issue zal hem meer in de overwaarde zitten als we uit elkaar gaan. Als ik omval krijgt ze meerdere mooie uitkeringen. En ik ook als zij omvalt.
  donderdag 5 maart 2026 @ 17:02:41 #255
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_220265658
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2026 14:47 schreef FlyingFish het volgende:

[..]
Maar die online rekeningen verschijnen gewoon automatisch bij de belastingaangifte, inclusief saldo. Zo ontdekte mijn man bij onze eerste aangifte ook mijn eerste online spaarrekening die ik totaal vergeten was. Stond ook alleen nog wat rente op van na het leeghalen.
Ja, dat is ook weer waar :{
Hier ook wel eens gebeurd trouwens, "oh... staat dat bedrag nog op die rekenening?!" bij de belastingaangifte :')
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_220265683
@Elleska, ik heb net in de mail geloerd voor woningnet maar alles staat aan hem gericht. Misschien idd maar es bellen daarvoor, al heb ik pas 50 euro betaald voor mn eigen inschrijving.
Het is sowieso allemaal veranderd hier, werkt nu met punten? Moet dat nog uitzoeken verder. Voor nu heb ik de hoop dat hij een woning kan vinden en ik hier kan blijven. Hij is ermee bezig.

Hier ook een ORV, gekoppeld aan de hypotheek. Weet niet hoe dat dan zit met een scheiding.
Het makkelijkst is dat één van ons het loodje legt, dan heeft de ander geen huisvestingsprobleem :P
Beide kunnen iig apart de hypotheek betalen. Daarom zou het heel erg kut zijn als mn huis verkocht zou moeten worden. Wat ik nu aan hypotheek betaal, heb je nog geen huurwoning ter grote van een WC voor :')

@Leandra! Moest gister nog aan je denken. Telepathie :D
If they say
  donderdag 5 maart 2026 @ 17:07:58 #257
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_220265701
quote:

[..]

Bij een hypotheek is een ORV vaak een vereiste, maar wij hadden bij dit huis geen ORV eis meer vanuit de hypotheekbank, dus die is losgekoppeld van de vorige hypotheek loopt gewoon door en wordt gewoon aan de overlevende uitbetaald als de ander overlijdt.
Het is overigens bij lange na niet voldoende om de hypotheek af te lossen, maar het loopt de komende jaren nog ongeveer gelijk op met 1 hypotheekdeel (van de 3).
Als ik overlijd zal N hier zeker kunnen blijven wonen, als hij overlijdt dan zal ik hier waarschijnlijk wel kunnen blijven wonen, maar dat is een beetje op het randje.
Wullie bin KOEL © Soneal
  donderdag 5 maart 2026 @ 17:12:57 #258
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_220265733
quote:
1s.gif Op donderdag 5 maart 2026 16:38 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Ik ben tegenwoordig gemachtigd. Scheelt toch een bak gedoe.
Ja, weet ik, maar wij hebben een beetje een privacy ding enzo, en hebben elkaars DigiD dus gewoon niet :')
Soort van "je mag je DigiD met niemand delen van de overheid, dus dan doen we dat ook niet" :@
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_220265826
Oh ja, hoi Leandra! Ik heb de afspraak voor het plaatsen van de zomerbanden net gemaakt O-) (dat associeer ik altijd met jou :+)
pi_220265841
Ik moet ook nodig onze inkomsten- en uitgavenexcel weer bijwerken. Dat vind ik altijd best leuk om te doen maar ik moet er wel rust voor hebben. En die heb ik duidelijk niet :+ maar best wat veranderingen dus het moet maar weer eens.
pi_220265914
Ik vind dit soort gesprekken hier zó waardevol O+ Je bent al snel geneigd dingen vanuit je eigen perspectief te bekijken en soms kan het zo goed zijn om ook een andere kant eens te 'zien'.

Wij hebben eigen en gezamelijke rekeningen, maar qua (prive) financiën gaat alles op een hoop. Wat we dan ivm zakelijke risico's wel weer verrekenen en registreren ieder jaar :+ Vriend verdient meer en werkt meer, ik werk harder ;) en zorg meer. Allebei geen buitensporige uitgaven en dat is prima in verhouding.
Wij denken juist af en toe aan 'wat als we uit elkaar gaan of iemand overlijdt' omdat we willen dat je de dingen goed regelt als het met allebei góed gaat.

Dat neemt niet weg dat ik sommige dingen ook niet deel, omdat ik weet dat daar stress of gedoe van komt. Maar dat gaat dan over kleinere dingen.
pi_220265962
quote:
1s.gif Op donderdag 5 maart 2026 13:27 schreef vencodark het volgende:

[..]
Dit lijkt me heel lastig voor jou, als daar zo op gereageerd wordt. :*
Ik wilde eigenlijk nog meer typen, maar weet niet goed hoe ik het over moet brengen hier.
pi_220265970
quote:
1s.gif Op donderdag 5 maart 2026 17:31 schreef Clubsoda het volgende:
Oh ja, hoi Leandra! Ik heb de afspraak voor het plaatsen van de zomerbanden net gemaakt O-) (dat associeer ik altijd met jou :+)
Ik heb tegenwoordig allseason banden :P
  donderdag 5 maart 2026 @ 17:53:55 #264
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_220266024
quote:
1s.gif Op donderdag 5 maart 2026 17:31 schreef Clubsoda het volgende:
:D :') _O_

Ik moet m nog maken, wisseling zomertijd/wintertijd is mijn trigger ;)
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_220266031
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2026 16:25 schreef Tink89 het volgende:
Hier ook orv’s. En we betalen de premie kruislings.

En
Verstandig, in veel orv voorwaarden geldt dat als je samen op een polis staat, er maar voor 1 persoon wordt uitgekeerd bij gezamenlijk overlijden.
Rukkers
pi_220266052
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2026 13:25 schreef Leandra het volgende:

[..]
Ik heb ook geen eigen rekening.
Maar dat voelt heel anders denk ik.

Wacht
Ik heb wel een eigen rekening. Omdat raisin geen gezamenlijke wilde. En zij ook. Maar op de hare staat niks omdat ze dat gedoe vindt.

[ Bericht 0% gewijzigd door Vanyel op 05-03-2026 18:04:47 ]
  donderdag 5 maart 2026 @ 17:58:51 #267
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_220266056
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2026 09:54 schreef Bami het volgende:
Ik heb me ingeschreven zodra ik 18 werd op aanraden van mijn moeder en verleng die inschrijving elk jaar, want je weet maar nooit en het is iets van 15 euro per jaar. Dat is me de zekerheid van een dak boven mijn hoofd als onze situatie veranderd wel waard. Vind het echt wel een geruststellend idee dat ik al een inschrijving van 17 jaar heb nu, maar snap ook dat lang niet iedereen met hun partner op de plek gaat wonen waar ze ook woonden toen ze 18 waren.
Ik sta daarom al een jaar of 17 voor de zekerheid ingeschreven in 3 regio's. Twee aangrenzend aanelkaat en 1 een stuk verder weg. Je weet inderdaad maar nooit wat er kan gebeuren (getrouwd, samenwonend of single). Een vangnet hebben kan geen kwaad ;)

[ Bericht 1% gewijzigd door Whiskers2009 op 05-03-2026 18:40:26 ]
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_220266121
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2026 17:12 schreef Leandra het volgende:

[..]
Ja, weet ik, maar wij hebben een beetje een privacy ding enzo, en hebben elkaars DigiD dus gewoon niet :')
Soort van "je mag je DigiD met niemand delen van de overheid, dus dan doen we dat ook niet" :@
Dat hoeft met een machtiging ook niet. Dan mag je gewoon een tijdje zijn zaken behartigen met jouw DigiD.

Ik heb daarnaast ook haar DigiD wachtwoord aangepast zodat het gelijk is aan het mijne omdat ik geen zin heb om het hare ook nog te onthouden :@
Dit klinkt echt vrij ernstig als lesbian urge to merge maar verder dan de financiën is dat heus niet.
Heus!
pi_220266156
Nee, dat is gewoon lesbian vrouw die altijd d'r wachtwoord vergeet en de algemene menselijke ergernis dat die pokke-digid altijd 24,5 keer moet invullen bij welk contact met de BD dan ook }:|
  donderdag 5 maart 2026 @ 18:12:03 #270
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_220266166
quote:
1s.gif Op donderdag 5 maart 2026 18:07 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Dat hoeft met een machtiging ook niet. Dan mag je gewoon een tijdje zijn zaken behartigen met jouw DigiD.

Ik heb daarnaast ook haar DigiD wachtwoord aangepast zodat het gelijk is aan het mijne omdat ik geen zin heb om het hare ook nog te onthouden :@
Dit klinkt echt vrij gemaakt als lesbian urge to merge maar verder dan de financiën is dat heus niet.
Heus!
Het is een beetje dubbel, aan de ene kant is het niet nodig omdat ik de oudste ben (2 weken ouder :D) en alle zaken die daarmee samenhangen: gemeentelijke en waterschapsbelasting dus toch al op mijn naam staan.
Aan de andere kant ben ik bang dat als ik een machtiging heb dat ik dan ook nog dingen voor hem moet regelen die hij nu wel zelf regelt, en eerlijk gezegd: ik doe al zat, en zoals eerder gezegd, als er grote rekeningen aankomen die ik wil bespreken voelt het al als "zeuren", dus ik zit er niet zo op te wachten dat ik voor nog meer dingen opdraai.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_220266329
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2026 17:47 schreef Hupje het volgende:

[..]
Ik heb tegenwoordig allseason banden :P
Ik heb 2 all season en de andere 2 zijn nog zomerbanden. Maar die konden nog een tijdje mee, als die vervangen moeten wordt dat ook all season.
  donderdag 5 maart 2026 @ 18:36:22 #272
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_220266386
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2026 14:27 schreef exode het volgende:

[..]
Ik ook (dezelfde regio). Gewoon meteen weer opnieuw ingeschreven. En ik verdien ook te veel voor een sociale huurwoning.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_220266426
quote:
1s.gif Op donderdag 5 maart 2026 18:07 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Dit klinkt echt vrij ernstig als lesbian urge to merge maar verder dan de financiën is dat heus niet.
Heus!
Ik heb de DigiD van verloofde destijds geregeld en zowel haar gebruikersnaam als wachtwoord zullen haar altijd aan mij doen denken.
pi_220266544
Ik heb vorige week de zorgverzekering van zoon omgezet van zn vader naar de mijne. Ik kon niks van hem declareren omdat dat dus met DigiD werkt en je een sms krijgt (wil de app niet). Voorheen was dat geen probleem, dan riep ie de code naar benee of appte die zodat ik kon inloggen. Nu moest ik bellen, had ie geen tijd, of had ik geen tijd en bleven de tandartsrekeningen van zoon liggen. Zonde. Dus, omgezet en declareer ze nu via mijn verzekering :s)
If they say
pi_220268132
quote:
1s.gif Op donderdag 5 maart 2026 18:11 schreef Clubsoda het volgende:
Nee, dat is gewoon lesbian vrouw die altijd d'r wachtwoord vergeet en de algemene menselijke ergernis dat die pokke-digid altijd 24,5 keer moet invullen bij welk contact met de BD dan ook }:|
O+ Jij begrijpt mij ten diepste O+
pi_220268153
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2026 18:40 schreef exode het volgende:

[..]
Ik heb de DigiD van verloofde destijds geregeld en zowel haar gebruikersnaam als wachtwoord zullen haar altijd aan mij doen denken.
Ja dat soort shit bedenk ik ook altijd voor Mrs V, maar dat onthoudt ze dan alsnog niet, en ze snapt geen drol van lol hebben met wachtwoorden. Zit ik weer in mijn eentje te gniffelen als ik het moet oplepelen.
  donderdag 5 maart 2026 @ 21:10:26 #277
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_220268267
Zo... Belastingaangifte ✅️
Wullie bin KOEL © Soneal
  donderdag 5 maart 2026 @ 21:19:47 #278
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_220268358
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2026 18:57 schreef Mushanga71 het volgende:
Ik heb vorige week de zorgverzekering van zoon omgezet van zn vader naar de mijne. Ik kon niks van hem declareren omdat dat dus met DigiD werkt en je een sms krijgt (wil de app niet). Voorheen was dat geen probleem, dan riep ie de code naar benee of appte die zodat ik kon inloggen. Nu moest ik bellen, had ie geen tijd, of had ik geen tijd en bleven de tandartsrekeningen van zoon liggen. Zonde. Dus, omgezet en declareer ze nu via mijn verzekering :s)
Oh mên.... dat is echt een heel storend punt, dat is hier overigens ook de reden dat ik de hoofdverzekerde ben, want ik liep iedere keer tegen dat gezeik aan.
Nou ging declareren nog wel, maar ik kon weer niets inzien, van mijn eigen kind GVD.... "Ja, u bent niet de hoofdverzekerde mevrouw" :r

Dat zit wat mij betreft qua irritatie op hetzelfde niveau als dat de andere eigenaar van de woning de gemeentelijke en waterschapsbelastingen niet kan inzien, als hij/zij niet de oudste is.
Als ik mijn gemeentelijke belastingen niet betaal, dan komen ze echt wel bij mijn man aankloppen, ook al heeft hij al 13 jaar geen aanslag gemeentelijke belastingen meer gehad (niet helemaal waar, maar dat is een ander verhaal).

En dan hebben wij niet eens een samengesteld gezin, maar stel dat ik met iemand anders samen ben, er via zijn werk een hele interessante zorgverzekering kan worden afgesloten, dan kan geen van de ouders van mijn kind de zorgverzekering van het kind inkijken omdat ze niet de hoofdverzekerde zijn, want de hoofdverzekerde is dan iemand die helemaal geen wettelijke band met het kind heeft?!!!

Ik vind dat degenen die het gezag hebben altijd inzage in de zorgverzekering van een minderjarig kind mogen hebben (dan mogen daar nog best wat privacy dingetjes geregeld worden voor kinderen vanaf 12 jaar), en ik vind dat de eigenaar van een woning altijd inzage moet hebben in de aanslag gemeentelijke en waterschapsbelasting, ook al is die eigenaar niet degene die de aanslag ontvangt.

/rant
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_220268379
@Leandra Ik deel de frustratie. Vanalles wat op vriend zijn naam staat heb ik met mijn eigen mailadres als contactgegevens gedaan. Hij mist die mails al snel, ontzettend irritant :')
  donderdag 5 maart 2026 @ 21:31:26 #280
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_220268479
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2026 21:22 schreef Hupje het volgende:
@:Leandra Ik deel de frustratie. Vanalles wat op vriend zijn naam staat heb ik met mijn eigen mailadres als contactgegevens gedaan. Hij mist die mails al snel, ontzettend irritant :')
Oh dat is ook irritant idd.
In principe staat inmiddels vrijwel alles hier op mijn naam, toen we naar dit huis verhuisden en we hier al stroom moesten hebben voor we uit het tijdelijke appartement weggingen heb ik in overleg met de energieleverancier de aansluiting hier op naam van N gezet, konden dezelfde voorwaarden gebruikt worden: helemaal prima.
Tot er dus iets was met de meter, hij deed het wel maar de gegevens werden niet uitgelezen.

Ik bellen met de netbeheerder:
Ik: Ik wil even doorgeven dat de meter de standen niet meer doorgeeft, dus wellicht kunnen jullie daar wat aan doen?
Netbeheerder: Staat de energierekening op uw naam?
Ik: Nee, op die van mijn man.
Netbeheerder: Dan mogen we u geen informatie geven, dan moet uw man ons bellen
Ik: Hij heeft helemaal geen tijd om te gaan bellen, daarbij heb ik geen informatie nodig, ik wil MELDEN dat de meter niet goed werkt.
Netbeheerder: Uw man moet dat doorgeven, we mogen u geen informatie geven.
Ik: Ik heb GEEN informatie NODIG, ik MELD!!!
Netbeheerder: We mogen u niets vertellen....

:|W
Enfin, de energierekening staat ook gewoon weer op mijn naam.
Volgens mij staat alleen de waterrekening nog op zijn naam, maar daar krijgen we jaarlijks een mailtje over op een mailadres waar we allebei in kunnen, en dan is het gewoon een kwestie van op de link klikken en de stand invoeren.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_220268522
^ ja dat dus }:|
pi_220268665
Ik snap je, @Leandra Het zou ook gewoon moeten kunnen dat je allebei inzage hebt. Ook qua zorgverzekering. Nu kan Vvmk niks meer van zoon inzien. Niet dat hem dat boeit, maar als wel? Zo ook de overzetting, dat was zo gepiept. Dan is het toch idioot dat de ander er niet meer bij kan?
Bij het overzetten bij de zorgverzekering keken ze alleen of zoon en ik op hetzelfde adres wonen. Nou zijn we nog niet officieel gescheiden en staat Vvmk hier ook nog ingeschreven, maar ik zei wel van de scheiding.
Het ene gaat zo makkelijk (ben ik blij mee!) maar het andere zo moeilijk. Een huis ook, beide namen dus zou je beide moeten kunnen inzien qua alles. Met kinderen zou dat ook moeten.
Soms is de privacywetgeving compleet doorgeslagen.
If they say
pi_220268807
En soms noem ik me gewoon mevr. Meisjesnaam als ik iets moet regelen voor mijn ouders :@
Werkt niet altijd, maar tijdens hun verhuizing was het hier en daar wel heel handig.
Ik zei niet dat ik mijn moeder was. Maar wel dat ik mevrX was en dan lepelde ik de controle gegevens gewoon op. Soms zat mijn moeder er gewoon naast :P

De kinderen stonden ook altijd bij mij op de verzekering, regelde toch het meeste voor de kinderen.

Man heeft de belastingaangifte net weer gedaan. Kan hij weer een jaar vooruit. Ik zit elke kwartaal zijn btw aangifte te doen van zijn zzp werk. Prima verdeling.
pi_220268996
Ik heb nog niet eens alle overzichten verzameld voor de aangifte :') oa eentje van een ORV die de jaaropgave dus naar vriend mailen.
  vrijdag 6 maart 2026 @ 09:07:15 #285
35189 crew  Troel
scherp en bot
pi_220270742
Ik heb mijn aangifte net ingestuurd. Maar ik zit standaard in de uitstelregeling, dus had tijd tot ergens volgend jaar.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  vrijdag 6 maart 2026 @ 09:19:17 #286
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_220270879
Belastingaangifte staat dit weekend op de planning.

Ik ben meer van het dingen regelen. Voor sommige dingen (oa internet) hebben we er zo'n zootje van gemaakt dat alles door elkaar staat. Mijn mailadres en zijn telefoonnummer. Mijn naam en zijn geboortedatum.

Ik had wel altijd zijn digid maar tegenwoordig met de app niet meer.
  vrijdag 6 maart 2026 @ 09:44:40 #287
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_220271062
Zo sneu, oudste zoon slaagt gisteren voor zijn rijbewijs, gaat hij vandaag een afspraak maken bij de gemeente om zijn rijbewijs aan te vragen: eerste mogelijkheid: 14 april. :o -O- Zo sneu... heb je je rijbewijs moet je 6 weken wachten voor je hem in handen hebt! :X
Advies: hou elke dag de website in de gaten want er vallen nog wel eens afspraken uit.
Alsof je tijd hebt (hij of wij) om maar constant de website van de gemeente te gaan zitten F5-en.
pi_220271072
Wauw BE, dat is wel heel lang wachten! :o
pi_220271084
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2026 09:44 schreef BE het volgende:
Zo sneu, oudste zoon slaagt gisteren voor zijn rijbewijs, gaat hij vandaag een afspraak maken bij de gemeente om zijn rijbewijs aan te vragen: eerste mogelijkheid: 14 april. :o -O- Zo sneu... heb je je rijbewijs moet je 6 weken wachten voor je hem in handen hebt! :X
Advies: hou elke dag de website in de gaten want er vallen nog wel eens afspraken uit.
Alsof je tijd hebt om maar constant de website van de gemeente te gaan zitten F5-en.
Aw, dat is echt balen. -O-
Wel gefeliciteerd met zijn rijbewijs *O*

(wij hadden, toen we de datum van afrijden wisten, gelijk een afspraak gemaakt voor 3 uur erna. Een beetje de goden verzoeken, maar hier was die wachttijd anders ook zo lang. En dan moest je daarna nog 1,5 week wachten volgens de dame van de balie voor je de pas werkelijk had. Kind compleet verbaasd dat hij 2 dagen later een bericht kreeg dat zijn rijbewijs klaar lag)
  vrijdag 6 maart 2026 @ 09:52:26 #290
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_220271100
Gefeliciteerd met het behalen maar die lange wachttijd is wel echt stom.
Bij onze gemeente is dat ook zo lang ik had ook al een spoed afspraak gemaakt voor die dag
Volgens mijn instructeur dom want wat nou als ik niet had gehaald blah die blah.
Ik zat daardoor wel een dag erna weer achter het stuur.
  vrijdag 6 maart 2026 @ 09:53:45 #291
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_220271105
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2026 09:48 schreef Deepfreeze het volgende:

[..]
Aw, dat is echt balen. -O-
Wel gefeliciteerd met zijn rijbewijs *O*

(wij hadden, toen we de datum van afrijden wisten, gelijk een afspraak gemaakt voor 3 uur erna. Een beetje de goden verzoeken, maar hier was die wachttijd anders ook zo lang. En dan moest je daarna nog 1,5 week wachten volgens de dame van de balie voor je de pas werkelijk had. Kind compleet verbaasd dat hij 2 dagen later een bericht kreeg dat zijn rijbewijs klaar lag)
Ja, ik kan mezelf wel voor mijn kop slaan dat ik daar idd niet over nagedacht heb. :{
Oudste zei meteen al: bij jongste gaan we dit anders doen hoor! O+
  vrijdag 6 maart 2026 @ 09:54:08 #292
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_220271108
quote:
17s.gif Op vrijdag 6 maart 2026 09:52 schreef Budabuddumbam het volgende:
Gefeliciteerd met het behalen maar die lange wachttijd is wel echt stom.
Bij onze gemeente is dat ook zo lang ik had ook al een spoed afspraak gemaakt voor die dag
Volgens mijn instructeur dom want wat nou als ik niet had gehaald blah die blah.
Ik zat daardoor wel een dag erna weer achter het stuur.
Spoed kan hier niet. Een eerste rijbewijs aanvragen is nooit spoed. -O-
  vrijdag 6 maart 2026 @ 09:55:19 #293
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_220271113
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2026 09:54 schreef BE het volgende:

[..]
Spoed kan hier niet. Een eerste rijbewijs aanvragen is nooit spoed. -O-
Wat ontzettend balen en stom.
pi_220271130
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2026 09:53 schreef BE het volgende:

[..]
Ja, ik kan mezelf wel voor mijn kop slaan dat ik daar idd niet over nagedacht heb. :{
Oudste zei meteen al: bij jongste gaan we dit anders doen hoor! O+
Je kunt niet aan alles denken :*

Hier was het een tip van een vriend die twee maanden eerder kon afrijden is dan oudste.
pi_220271157
Een kleine update over het tijd rekken bij het naar bed gaan. Naar aanleiding van jullie adviezen en tips heb ik toch maar weer een strikte tijdslimiet gezet, deze keer met timer en al. Gaat timer af en hij is niet klaar, dan is er geen voorlezen.

En wonderbaarlijk gaat het nu dus al bijna 3 weken goed. Hij is er vrij fanatiek in, gaat meteen naar boven als ik zeg dat de tijd begint te lopen. In de 3 weken heeft Simon nu 2 keer geen verhaal gehad, waarbij ik bijna was gezicht om het toch wel te doen, maar uiteindelijk voor de heel consequent methode gekozen.

Manlief is het niet altijd mee eens, maar dat is dan jammer. Eindelijk eens geen negativiteit en boosheid bij het naar bed gaan!!! Het enige puntje van twijfel is of hij nu wel echt goed zijn tanden poetst of maar even snel snel om de tijd te kunnen halen. Wij poetsen nog wel steeds na.
Hij heeft genoeg tijd hoor, na 1 week hebben we samen geëvalueerd, Simon vindt het zo ook veel fijner maar vond de tijdslimiet wel erg krap. Dus toen heeft hij er wat extra tijd bij gekregen en nu loopt het echt fijn.
Dus dank jullie voor het meedenken!!
  vrijdag 6 maart 2026 @ 10:11:00 #296
319308 Tink89
To live is to dance
pi_220271186
Wat fijn tolstoi!

En wat balen van die wachttijd voor rijbewijzen... Geldt overigens ook voor paspoorten en id-kaarten, dus op tijd checken voor de zomervakantie (wij moeten volgens mij nieuwe voor we naar denemarken gaan, ga zo meteen even kijken).

Zijn hier mensen met fietstassen? Welke zijn nou echt fijn? De fietsenmaker hier adviseert fastrider, maar ik heb van mijn kerstpakket een bol-bon over en wil die daar eigenlijk voor gebruiken, zag daar nog duizend opties en heb nu keuzestress.

Mijn wensen:
- Groot genoeg voor aan beide kanten een kinderschooltas en een jas.
- Spatwaterdicht is fijn, maar ik fiets zelden door de zeikende regen, dus compleet waterdicht is niet nodig.
- Snel open en dicht, dus geen oprolbare bovenkanten of gespen met riempjes, maar gewoon een kliksluiting
- Moeten onder mijn kinderzitje passen. Volgens de fietsenmaker kan dat met alle tassen die daar een uitsparing voor hebben/die twee riempjes over de bagagadrager hebben.
- Moeten niet tussen de spaken komen. De fietsendrager had het over een afstandhouder?
- Edit: en een beetje gezellig printje! Geen compleet zwart of blauw.

Budget is niet eindeloos, laten we zeggen max rond de 70 euro.
pi_220271191
quote:
Alsof je tijd hebt (hij of wij) om maar constant de website van de gemeente te gaan zitten F5-en.
Dat is wel heel zuur zeg...
In elk geval goede tip om daarop te letten dus.
Ik zat gisteren op de website van de gemeente te kijken, ik moet nog een of ander uittreksel halen. Maar ik zag dat er hier genoeg plek is, misschien moet ik het toch vast gaan doen zodat ik geen last minute stress krijg ;) .

@TolstoiFan, oh wat fijn dat het een stuk beter gaat zo :*

@Tink89, ik heb grijze fietstassen van dock64, van die grote. Ze zijn behoorlijk stevig. Niet in fancy kleurtjes volgens mij, maar ik ben er blij mee. Ze sluiten met klitteband, als je er een tas boodschappen in hebt zitten die niet recht is dan waait er wel eens een flap op omdat hij dan maar op 1 strook klitteband vast zit. Maar meestal blijft dat ook op 1 punt wel zitten.

[ Bericht 11% gewijzigd door Nijna op 06-03-2026 10:16:57 ]
pi_220271265
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2026 18:40 schreef exode het volgende:

[..]
Zo heeft mijn vrouw dus een DigiD wachtwoord met de naam en geboortedatum van haar ex-vrouw :')

Bedankt trouwens voor de tips over het gezamenlijk ingeschreven staan bij Woningzoeker, als wij onverhoopt ooit uit elkaar zouden gaan dan wordt de inschrijfduur inderdaad gesplitst. We gaan ons nu dan ook toch maar los van elkaar inschrijven.

Hier zondagochtend meteen aangifte gedaan, net als de helft van Nederland gok ik, duurde uren voor ik er doorheen kwam.

BE gefeliciteerd met het behalen van het rijbewijs van je zoon! Maar heel stom van die wachttijd, en raar ook }:|

Tolstoi, wat ontzettend goed en fijn dat het naar bed gaan zoveel beter gaat nu! Wat moesten we toch zonder FOK O+
  vrijdag 6 maart 2026 @ 10:20:40 #299
35189 crew  Troel
scherp en bot
pi_220271282
Zes weken is toch belachelijk?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_220271382
quote:
Wat bizar! Heb gelijk even bij onze gemeente gekeken maar daar is de wachttijd 2,5 week.
Zodra ik een datum van afrijden van T heb ga ik meteen een afspraak maken. Afzeggen kan altijd.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_220271408
quote:
Oh dat is zuur

Ik had mijn rijbewijs wel snel maar ben dan ook belgische
Werewolf
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')