abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220213085
Hallo allemaal,

Ik heb een nieuwe woning en toen ik mijn Ziggo modem wilde installeren zag ik dat ik alleen nog maar ethernet/glasvezelaansluiting heb. Het Ziggo modem werkt alleen op coax. Weet iemand hier een workaround voor, of een oplossing (Ziggo heeft bij mijn weten geen glasvezelmodems). Het lijkt me stug dat Ziggo geen enkele nieuwbouwabonnee heeft. Omdat ik nu geen internet heb is het lastig zoeken.

Ik hoor het wel!
pi_220213096
even zoeken naar waar de groene kabel je huis binnen komt. het kan zomaar zijn dat dit elders in je woning is.
zie je in de woonkamer ook nergens een coax-aansluiting?
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_220213140
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2026 17:37 schreef spectrumanalyser het volgende:
even zoeken naar waar de groene kabel je huis binnen komt. het kan zomaar zijn dat dit elders in je woning is.
zie je in de woonkamer ook nergens een coax-aansluiting?
Nee alleen de bekende telefoonaansluitingen (4 polig) en ethernet. Het is een woning uit 2013 dus die telefooncontacten verbazen me. De meterkast is flink verbouwd door kpn zag ik al, dus mogelijk hebben zij de antenne-aansluiting doen verdwijnen (als die er al ooit was)
pi_220213153
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2026 17:45 schreef vainsteinsvainsteins het volgende:

[..]
Nee alleen de bekende telefoonaansluitingen (4 polig) en ethernet. Het is een woning uit 2013 dus die telefooncontacten verbazen me. De meterkast is flink verbouwd door kpn zag ik al, dus mogelijk hebben zij de antenne-aansluiting doen verdwijnen (als die er al ooit was)
Is er volgens de postcodecheck wel Ziggo op jouw adres?
Lijkt me wel logisch als je het abonnement daar naar verhuisd hebt.

Er zou wel ergens een kabel tevoorschijn moeten komen dan, meestal meterkast, sowieso meterkast in nieuwe woningen.
  Moderator / FOK!Fotograaf vrijdag 27 februari 2026 @ 17:48:33 #5
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_220213163
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 februari 2026 17:36 schreef vainsteinsvainsteins het volgende:
Ik heb een nieuwe woning en toen ik mijn Ziggo modem wilde installeren zag ik dat ik alleen nog maar ethernet/glasvezelaansluiting heb. Het Ziggo modem werkt alleen op coax.
Ik neem aan dat er toch ergens een coax-aansluiting is, anders zou Ziggo je dat wel gemeld hebben toen je abonnee wilde worden, lijkt me? Die moet dus ergens zitten.
pi_220213171
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2026 17:45 schreef vainsteinsvainsteins het volgende:

[..]
Nee alleen de bekende telefoonaansluitingen (4 polig) en ethernet. Het is een woning uit 2013 dus die telefooncontacten verbazen me. De meterkast is flink verbouwd door kpn zag ik al, dus mogelijk hebben zij de antenne-aansluiting doen verdwijnen (als die er al ooit was)
Hoezo ethernet, is dat dan een kabel naar dat glasvezelpunt?
Je ziet dus geen enkel spoor van een groene kabel begrijp ik. Ziggo kan jou vertellen waar de kabel de woning binnen komt.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_220213183
tja, er zijn van die mensen die alles wegknippen wat niet of niet meer in gebruik is. als je het echt niet kunt vinden dan zal je een monteursafspraak moeten maken.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  Redactie Frontpage vrijdag 27 februari 2026 @ 17:55:03 #8
510587 crew  Watmoetjenou
pi_220213219
Ik heb dit oom gehad, maar dan precies andersom.

Ziggo moet kijken of ze het kunnen fixen, anders het abonnement opzeggen op hun kosten.

Als hun namelijk hebben gezegd dat je daar internet kan ontvangen, dan is dat hun probleem.
pi_220213269
Ja volgens de postcodecheck heb ik hier internet. Fijn dat jullie zo behulpzaam zijn, maandag komt de monteur. Ik zal nog wel een update posten als ik meer weet!
pi_220219835
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2026 17:45 schreef vainsteinsvainsteins het volgende:
en ethernet
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2026 17:49 schreef spectrumanalyser het volgende:
Hoezo ethernet, is dat dan een kabel naar dat glasvezelpunt?
Ja dat inderdaad. Wat doet die RJ45 daar? :?

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 28-02-2026 15:04:53 ]
pi_220220780
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 februari 2026 15:04 schreef r_one het volgende:

[..]
[..]
Ja dat inderdaad. Wat doet die RJ45 daar? :?
Vergeef me mijn technische kennisachterstand, maar ik vermoed dat het ethernet is. Er staat een kpn kastje (router gok ik) van de vorige bewoner en dat is via leidingen gekoppeld aan de verschillende kamers. Overal komt dus een ethernet punt uit de muur. Er zit ook nog een ODF punt (glasvezel) en links zit loopt nog een kpn kabel die naar een afgesloten kastje gaat dat alleen geopend mag worden door kpn personeel. Het is een prima meterkast, maar voor iemand wiens hardwarekennis in 2004 is blijven hangen wel wat chaotisch.
pi_220225712
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 februari 2026 16:09 schreef vainsteinsvainsteins het volgende:

[..]
Vergeef me mijn technische kennisachterstand, maar ik vermoed dat het ethernet is. Er staat een kpn kastje (router gok ik) van de vorige bewoner en dat is via leidingen gekoppeld aan de verschillende kamers. Overal komt dus een ethernet punt uit de muur. Er zit ook nog een ODF punt (glasvezel) en links zit loopt nog een kpn kabel die naar een afgesloten kastje gaat dat alleen geopend mag worden door kpn personeel. Het is een prima meterkast, maar voor iemand wiens hardwarekennis in 2004 is blijven hangen wel wat chaotisch.
Ik vergeef je :s)

Zou je misschien een foto van het spul kunnen posten?
pi_220228238
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2026 01:40 schreef r_one het volgende:

[..]
Ik vergeef je :s)

Zou je misschien een foto van het spul kunnen posten?




Hopelijk kunnen jullie hier iets mee :)

Dat Ziggo modem heb ik er for the time being zelf in gezet maar die is niet aangesloten
pi_220229317
quote:
1s.gif Op zondag 1 maart 2026 12:43 schreef vainsteinsvainsteins het volgende:

[..]
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Hopelijk kunnen jullie hier iets mee :)

Dat Ziggo modem heb ik er for the time being zelf in gezet maar die is niet aangesloten
Inderdaad geen Ziggo coax te zien (ook niet lager bij de grond, onder de lamellenplank?)

Het lijkt erop dat de vorige bewoners Odido Glas hebben gehad (beugel van de Zyxel hangt er nog :') ), glas komt binnen in het witte kastje links. Daar zullen alle losse netwerkkabels (naar de diverse ruimtes in huis) ingeplugd zijn geweest

Rechts het overnamepunt van KPN telefoon.

Dan hangt er in het midden nog de P1-kabel van de slimme meter.

Het witte kastje links bovenin kan ik niet plaatsen.

En een zooi losse snoertjes nog.
pi_220229445
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2026 14:28 schreef r_one het volgende:

[..]
Inderdaad geen Ziggo coax te zien (ook niet lager bij de grond, onder de lamellenplank?)

Het lijkt erop dat de vorige bewoners Odido Glas hebben gehad (beugel van de Zyxel hangt er nog :') ), glas komt binnen in het witte kastje links. Daar zullen alle losse netwerkkabels (naar de diverse ruimtes in huis) ingeplugd zijn geweest

Rechts het overnamepunt van KPN telefoon.

Dan hangt er in het midden nog de P1-kabel van de slimme meter.

Het witte kastje links bovenin kan ik niet plaatsen.

En een zooi losse snoertjes nog.
Thanks :D dat maakt veel duidelijk. Vreemd dat de postcodecheck van Ziggo wel zegt dat ik hier internet heb(en dus diensten kan afnemen bij Ziggo).

Er hangt wel nog een ouderwetse coax splitter, dus ik vermoed dat er wel iets gezeten heeft ooit. Dat zou Ziggo dan weer aan moeten kunnen leggen, en anders moet ik met die postcodecheck gaan wapperen om onder mijn abo (einddatum 9-2027) uit te komen. Fijn al dat micromanagement bij verhuizen haha.
pi_220230930
Is dat witte ding wat op foto 1 tussen spijlen van 't schapje ligt die coax spliter? En zoja die gaat nergens meer naartoe of zit er niks meer aan verder? is toch niet de andere kant van de kabel uit 't modem?...dan heb ik niks gezegd
- I've just made up my mind, so don't confuse me with the facts -
pi_220231341
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2026 16:33 schreef Loohcs het volgende:
Is dat witte ding wat op foto 1 tussen spijlen van 't schapje ligt die coax spliter? En zoja die gaat nergens meer naartoe of zit er niks meer aan verder? is toch niet de andere kant van de kabel uit 't modem?...dan heb ik niks gezegd
Haha dat is idd de andere kant vanuit het modem. Ik wilde hem nog weghalen voor de foto
  zaterdag 14 maart 2026 @ 20:19:50 #18
181124 chufi
Hace frio o no?
pi_220343657
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 februari 2026 16:09 schreef vainsteinsvainsteins het volgende:

[..]
Vergeef me mijn technische kennisachterstand, maar ik vermoed dat het ethernet is. Er staat een kpn kastje (router gok ik) van de vorige bewoner en dat is via leidingen gekoppeld aan de verschillende kamers. Overal komt dus een ethernet punt uit de muur. Er zit ook nog een ODF punt (glasvezel) en links zit loopt nog een kpn kabel die naar een afgesloten kastje gaat dat alleen geopend mag worden door kpn personeel. Het is een prima meterkast, maar voor iemand wiens hardwarekennis in 2004 is blijven hangen wel wat chaotisch.
Die ethernetkoppelingen naar alle kamers moet je proberen te herbruiken ... altijd handig ..

Verder nog een update?
Cuando haya sol, hay Chufi
Musica Espaņol
Come On
pi_220343842
quote:
99s.gif Op zaterdag 14 maart 2026 20:19 schreef chufi het volgende:

[..]
Die ethernetkoppelingen naar alle kamers moet je proberen te herbruiken ... altijd handig ..

Verder nog een update?
Jazeker, er bleek een of ander raar stekkertje op de groene kabel te zitten. Die hebben ze vervangen en nu werkt alles. De ethernetaansluitingen heb ik idd hergebruikt!
  zaterdag 14 maart 2026 @ 20:40:25 #20
181124 chufi
Hace frio o no?
pi_220343953
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2026 20:33 schreef vainsteinsvainsteins het volgende:

[..]
Jazeker, er bleek een of ander raar stekkertje op de groene kabel te zitten. Die hebben ze vervangen en nu werkt alles. De ethernetaansluitingen heb ik idd hergebruikt!
Goed te horen ... Check wel ff of er nog 2.5 Gb portspeed op sommige poorten zit .. die moet je zoveel mogelijk upstream zien te gebruiken ... Dus van je Ziggo-modem naar switch/hub ... Je tv gebruikt geen 2.5 Gb of heeft het iig niet nodig...
Cuando haya sol, hay Chufi
Musica Espaņol
Come On
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')