quote:Op donderdag 26 februari 2026 22:05 schreef capricia het volgende:
Hans Vijlbrief "Bitches willen met me naar bed"
[ link | afbeelding ]
Minister van Sociale Zaken en Werkgelegenheid van Nederland
Niveautje hoor.
+ vele terroristische organisaties. Schurkenstaat.quote:Op zondag 1 maart 2026 13:25 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Iran is 1 van de belangrijkste wapen leveranciers van Rusland.
Volgende week dinsdag intake, eens kijken of en wat ik kan betekenen.quote:Op donderdag 29 januari 2026 09:54 schreef Hanca het volgende:
Stichting Present is voor heel veel mensen de manier om vrijwilligerswerk te doen en met mensen in contact te komen (dat gaat zowel om de ontvangers als de vrijwilligers), dat hoeft niet weg.
Het zal je verbazen, Giel doet het ook goed bij de vrouwtjes. En Aartsen kan zich blijkbaar nog richting op de eind twintigers gezien zijn formele leeftijd.quote:Op zondag 1 maart 2026 23:24 schreef Redlipslayd het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Als ik zo naar die kop kijk wilt er helemaal niemand met hem naar bed.
Als je iets goeds wil doen voor je medemens; zeg je VVD-lidmaatschap op en stem er nooit meer op.quote:Op maandag 2 maart 2026 09:39 schreef nostra het volgende:
Volgende week dinsdag intake, eens kijken of en wat ik kan betekenen.
quote:Op maandag 2 maart 2026 12:43 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Als je iets goeds wil doen voor je medemens; zeg je VVD-lidmaatschap op en stem er nooit meer op.
Bekijk deze YouTube-videoquote:Op maandag 2 maart 2026 09:41 schreef nostra het volgende:
[..]
Het zal je verbazen, Giel doet het ook goed bij de vrouwtjes. En Aartsen kan zich blijkbaar nog richting op de eind twintigers gezien zijn formele leeftijd.
Nu ik toch een liberaal te pakken heb ...quote:
Mening?quote:Advies over initiatiefwetsvoorstel online aangejaagde openbare-ordeverstoring
De Raad van State zet vraagtekens bij een initiatiefwet die burgemeesters extra macht moet geven om online oproepen te laten verwijderen. Het gaat om een voorstel van VVD-Kamerlid Michon-Derkzen om de Gemeentewet en de Wet openbare lichamen Bonaire, Sint Eustatius en Saba aan te passen. Met die wijziging krijgen burgemeesters en gezaghebbers een nieuwe bevoegdheid om de openbare orde te beschermen als online berichten mensen aanzetten tot onrust of rellen. Het advies van de Afdeling advisering is op 2 maart 2026 openbaar gemaakt.
De kern van het plan is een nieuw instrument: het verwijderbevel. Dat is een bevel van de burgemeester aan degene die een online bericht heeft geplaatst. Als dat bericht de openbare orde verstoort of volgens de burgemeester een ernstige kans op verstoring geeft, kan hij of zij de plaatser verplichten om het bericht weg te halen. De initiatiefnemer ziet dit als een aanvullend middel naast bestaande mogelijkheden om op te treden tegen ongeregeldheden die via internet worden georganiseerd.
De Raad van State erkent dat online uitlatingen kunnen leiden tot gedrag dat de samenleving ontwricht, en begrijpt dat daartegen juridische middelen gewenst zijn. Tegelijk wijst de Afdeling erop dat elke extra bevoegdheid moet passen binnen de Grondwet en het Europees Verdrag voor de Rechten van de Mens. Een verplichting om een bericht te verwijderen grijpt direct in op de vrijheid van meningsuiting. Als het bericht oproept tot deelname aan een demonstratie, raakt zo'n bevel ook aan het demonstratierecht. Volgens de Raad moet daarom heel precies vaststaan wanneer zo'n verwijderbevel is toegestaan en moet het middel noodzakelijk, geschikt en evenwichtig zijn.
Volgens de Raad van State is dat nu niet het geval. Het begrip "openbare orde" is breed en vaag, terwijl het voorstel die term als basis neemt voor de nieuwe bevoegdheid. Daardoor is voor burgers lastig te voorspellen wanneer hun bericht een verwijderbevel kan opleveren. De Afdeling vindt dat te ruim en adviseert om in de wet zelf beter te begrenzen in welke situaties een burgemeester zo'n bevel mag inzetten. Zonder die scherpere afbakening is het risico groot dat de bevoegdheid te ver reikt.
Ook over de praktische kant is de Afdeling kritisch. Om de maatregel nodig en geschikt te kunnen noemen, moet hij in de praktijk effect hebben. De Raad twijfelt sterk daaraan. In veel gevallen zal vooraf niet helder zijn welke burgemeester over een bepaald online bericht gaat. Bovendien moet ingrijpen snel gebeuren om impact te hebben, terwijl niet duidelijk is hoe een burgemeester op tijd alle juiste, rechtmatige informatie krijgt om zo'n besluit te nemen. De initiatiefnemer moet volgens de Raad goed onderbouwen waarom dit in de praktijk wel werkt, en zo nodig de wet aanpassen.
Verder kijkt de Raad naar de vraag of het middel in verhouding staat tot het doel. Er zijn al veel mogelijkheden om online ophitsing en het organiseren van ordeverstoringen aan te pakken, variërend van strafrechtelijke middelen tot informele afspraken en verzoeken aan platforms. Omdat er nu al een breed pakket aan instrumenten bestaat, is niet helder welke extra waarde dit nieuwe verwijderbevel precies heeft. Ook daar vraagt de Afdeling om een stevige toelichting: waarom is dit nieuwe middel nodig bovenop wat er al is?
De conclusie van de Raad van State is fors. De Afdeling advisering ziet meerdere juridische en praktische bezwaren bij het initiatiefvoorstel. Zij adviseert daarom om het wetsvoorstel niet verder te behandelen, tenzij de initiatiefnemer het grondig wijzigt en de noodzaak, werking en grenzen van de nieuwe bevoegdheid veel beter uitlegt. Daarmee ligt de bal nu bij Michon-Derkzen: zij zal het voorstel moeten aanscherpen als ze het plan voor een online verwijderbevel in leven wil houden.
Kan me alleen maar vinden in de RvS. Vooral het praktisch nut lijkt me nogal te ontbreken.quote:Op maandag 2 maart 2026 13:45 schreef probeer het volgende:
[..]
Nu ik toch een liberaal te pakken heb ...
[..]
Mening?
https://www.reuters.com/w(...)dle-east-2026-03-02/quote:UK working on plans to help its citizens leave Gulf countries
LONDON, March 2 (Reuters) - British foreign minister Yvette Cooper said on Monday that her team was looking at all options, including evacuation, to help hundreds of thousands of UK citizens leave Gulf countries which are now being targeted by Iran.
Nederland gaat voorlopig geen Nederlanders repatriëren: 'Kan niet veilig'quote:Op maandag 2 maart 2026 14:39 schreef capricia het volgende:
[..]
https://www.reuters.com/w(...)dle-east-2026-03-02/
Onze BuZa ook bezig? Of is Tom Berendsen druk met andere zaken. De man is erg stil.
quote:Het ministerie van Buitenlandse Zaken gaat voorlopig geen Nederlanders uit landen in het Midden-Oosten repatriëren. Volgens het ministerie kan dat op dit moment niet op een veilige manier.
"Het luchtruim is gesloten", zegt Tom Berendsen, minister van Buitenlandse Zaken. "Als je mensen naar huis wil brengen, wil je dat wel veilig doen. Op dit moment zijn die opties er niet."
Repatriëringen uit het buitenland zijn vaak ingewikkeld en gebeuren alleen bij uitzonderlijke situaties, schrijft het ministerie van Buitenlandse Zaken op de website. Nederland is ook niet verplicht het te doen.
Oh.. net heet van de pers dus. Dank je!quote:Op maandag 2 maart 2026 14:43 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Nederland gaat voorlopig geen Nederlanders repatriëren: 'Kan niet veilig'
[..]
Ergens 'naar kijken' is ook wel tamelijk gratuite.quote:Op maandag 2 maart 2026 14:50 schreef capricia het volgende:
[..]
Oh.. net heet van de pers dus. Dank je!
Bijzonder altijd dat andere landen er wel naar kijken.
Hopelijk is het ook niet nodig en komt het vliegverkeer snel weer beter op gang.
UK 'Alle opties openhouden' klinkt ook wel anders dan NL 'Nee, gaan we niet doen, punt'.quote:Op maandag 2 maart 2026 15:09 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ergens 'naar kijken' is ook wel tamelijk gratuite.
Zolang je niks strafbaars zegt is er ook niks aan de hand.quote:Op maandag 2 maart 2026 13:45 schreef probeer het volgende:
[..]
[..]
Mening?
Ligt er ook wel een beetje aan in welke context je zit.quote:Op maandag 2 maart 2026 15:16 schreef capricia het volgende:
[..]
UK 'Alle opties openhouden' klinkt ook wel anders dan NL 'Nee, gaan we niet doen, punt'.
Typische Nederlandse manier van communiceren.![]()
Gaat om hulp aan gewone burgers die vastzitten. Residents, families on holidays, and some in transit.quote:Op maandag 2 maart 2026 15:20 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Ligt er ook wel een beetje aan in welke context je zit.
Er zijn Britse basissen aangevallen in "veilige" landen als Cyprus.
Dat is al een andere context dat Nederlanders uit Iran weghalen bvb.
quote:British foreign minister Yvette Cooper said on Monday that her team was looking at all options, including evacuation, to help hundreds of thousands of UK citizens leave Gulf countries which are now being targeted by Iran.
There are an estimated 300,000 British citizens - residents, families on holidays, and some in transit - in Gulf countries, and 102,000 people in the region have registered their presence with the UK government since the attacks started on Saturday.
Belachelijk natuurlijk. Op dit gebied is de VVD geen liberale partij meer, als dat het al ooit was. Volgens mij is er geen enkele liberale partij in Nederland meer, ze zijn allemaal voor dit soort onzin.quote:Op maandag 2 maart 2026 13:45 schreef probeer het volgende:
[..]
[..]
Mening?
Het lijkt me wel iets wat je als Nederlandse overheid zou moeten/kunnen doen.quote:Op maandag 2 maart 2026 15:24 schreef capricia het volgende:
[..]
Gaat om hulp aan gewone burgers die vastzitten. Residents, families on holidays, and some in transit.
[..]
Eens, die mensen schieten niks op met een 'we gaan er een paar weken naar kijken', wees gewoon duidelijk dat het niet gaat.quote:Op maandag 2 maart 2026 15:27 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Het lijkt me wel iets wat je als Nederlandse overheid zou moeten/kunnen doen.
Maar een "nee gaan we niet doen" is tenminste wel duidelijk richting iemand die in Dubai op vakantie is.
Prima, dat waren natuurlijk nu in feite al EU kernwapens. Ja, Frankrijk gaat over de inzet en dat zal ook zo blijven, maar ik kan me geen enkel scenario indenken waarin ze dat niet in overleg met de EU doen.quote:Op maandag 2 maart 2026 16:42 schreef capricia het volgende:
Even wachten op het officiële nieuws maar het ziet er naar uit dat we mee gaan doen. Franse kernwapens op onze grond, had ik een paar geleden niet gedacht.
[ x ]
En Duitsland gaat participeren bij Franse nucleaire oefeningen. Dus ik neem aan wij ook.
[ x ]
Overigens heel fijn om te zien dat Duitsland en Frankrijk het kunnen vinden. Dat is wel eens anders geweest.
Huh? Waar heb je het over?quote:Op maandag 2 maart 2026 16:42 schreef capricia het volgende:
Even wachten op het officiële nieuws maar het ziet er naar uit dat we mee gaan doen. Franse kernwapens op onze grond, had ik een paar jaar geleden niet gedacht.
[ x ]
En Duitsland gaat participeren bij Franse nucleaire oefeningen. Dus ik neem aan wij ook.
[ x ]
Overigens heel fijn om te zien dat Duitsland en Frankrijk het kunnen vinden. Dat is wel eens anders geweest.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |