Eens. Ik snap ook niet dat brandstofprijzen altijd zo’n issue zijn. Rij eens 100 in plaats van 110 of 115 en je bespaart die verhoging gemakkelijk terug.quote:Op dinsdag 3 maart 2026 07:38 schreef spectrumanalyser het volgende:
ergens is het te zot voor woorden dat we ons druk maken over de prijs van een liter benzine. zelfs na sluitingstijd stonden er hier nog auto's bij het tankstation.
Niemand die ook maar een seconde denkt aan de 148 omgekomen kinderen in Iran. Nee, nee, dat is offtopic.
https://www.hln.be/videos(...)ool-in-iran-11183122
Eh, dat is fake nieuws he?quote:Op dinsdag 3 maart 2026 07:38 schreef spectrumanalyser het volgende:
ergens is het te zot voor woorden dat we ons druk maken over de prijs van een liter benzine. zelfs na sluitingstijd stonden er hier nog auto's bij het tankstation.
Niemand die ook maar een seconde denkt aan de 148 omgekomen kinderen in Iran. Nee, nee, dat is offtopic.
https://www.hln.be/videos(...)ool-in-iran-11183122
Het is ook allemaal klein bier. Als je 30k per jaar rijdt a 1:10, dan is 30 cent stijging slechts 75 euro per maand.quote:Op dinsdag 3 maart 2026 07:46 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Eens. Ik snap ook niet dat brandstofprijzen altijd zo’n issue zijn. Rij eens 100 in plaats van 110 of 115 en je bespaart die verhoging gemakkelijk terug.
Maar nee, dat is dan weer niet de bedoeling.
"ik kan zonder auto dus de rest van nederland moet dat ook kunnen"quote:Op dinsdag 3 maart 2026 00:00 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Ik woon in een dorp en heb nu een auto, maar gebruik meer de fiets o.a. voor naar mijn werk. Mijn auto is luxe en van mij mag de benzine naar 4 tot 5 euro per liter om het autogebruik verder af te remmen. Er wordt nog teveel niet noodzakelijk autoverkeer veroorzaakt imo door te goedkope benzine.
edit: oh wacht je zei per maandquote:Op dinsdag 3 maart 2026 08:08 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Het is ook allemaal klein bier. Als je 30k per jaar rijdt a 1:10, dan is 30 cent stijging slechts 75 euro per maand.
Dit soort fophef bestaat ook vooral bij de gratie van de media.
Wereldvreemd of trollpost.quote:Op maandag 2 maart 2026 21:18 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Daarom zijn er ook fietsen, bussen en treinen. Auto's nemen te veel oppervlak in beslag. Daarom zwaar belasten als het geen auto's van de zaak betreft. Luxe mag wat kosten, zeker gezien het oppervlakte-beslag.
En diesel duurder dan benzine, zoals het zou moeten zijn. Welk land is dit en wat kost Euro 98 er?quote:
België.quote:Op dinsdag 3 maart 2026 09:31 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
En diesel duurder dan benzine, zoals het zou moeten zijn. Welk land is dit en wat kost Euro 98 er?
Waar de fuck is dit?quote:
Zet daar 20 cent op.quote:
Dank. Ik weet precies waar nu. Vorig jaar nog bij die sauna geweest en precies daar getankt voor we weer naar huis gingen.quote:Op dinsdag 3 maart 2026 09:53 schreef asco het volgende:
[..]
Maasmechelen, nog geen 10 minuten van de grens.
Ook een hele mooie grote outlet aanwezig, gratis parkeren. Prachtig natuurgebied Terhills in de buurt. Landelijk wonen voor weinig. 500 euro per jaar wegenbelasting voor je diesel. Heerlijk hier hoor.quote:Op dinsdag 3 maart 2026 09:55 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dank. Ik weet precies waar nu. Vorig jaar nog bij die sauna geweest en precies daar getankt voor we weer naar huis gingen.
Moet je wel even je kenteken afplakken.quote:Op dinsdag 3 maart 2026 07:27 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Zullen we massaal allemaal gaan tanken zonder te betalen? Of dat we een paperclip bij de pomp neerleggen als beloning/compensatie.
Edit: wel alleen bij het kartel doen, Iesberts doet zijn best de prijzen laag te houden en mag hier niet de dupe van worden.
Daarom moeten we allemaal in de randstad, of een andere grote stad gaan wonen. Dan kunnen we de rest mooi gebruiken voor windmolens en de teelt van suikerbieten om biogas van te maken. En dan hebben we al die wegen ook niet meer nodig.quote:Op maandag 2 maart 2026 23:51 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Als je niet in de Randstad of een grote stad woont is een auto min of meer noodzakelijk. Daarbij betaal je in Nederland al enorm veel voor autobezit.
Is er wel een bushalte waar door de week twee keer per dag een bus rijd, behalve in de schoolvakanties?quote:Op dinsdag 3 maart 2026 00:00 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Ik woon in een dorp en heb nu een auto, maar gebruik meer de fiets o.a. voor naar mijn werk. Mijn auto is luxe en van mij mag de benzine naar 4 tot 5 euro per liter om het autogebruik verder af te remmen. Er wordt nog teveel niet noodzakelijk autoverkeer veroorzaakt imo door te goedkope benzine.
Het is veel crimineler dat de hogere benzineprijzen uiteindelijk worden doorberekend aan mensen die zelf geen auto bezitten, omdat zij betalen voor een systeem waarvan ze niet profiteren.quote:Op dinsdag 3 maart 2026 09:55 schreef Red_85 het volgende:
Het is gewoonweg crimineel die benzineprijzen bij ons.
Triest dat wij dat nog accepteren.
En hoe worden die doorberekend dan? En denk jij dat de winkels 's ochtends weer vol liggen als mensen geen auto/vrachtwagen rijden? Of dat de dokter op zijn werk komt?quote:Op dinsdag 3 maart 2026 10:26 schreef torentje het volgende:
[..]
Het is veel crimineler dat de hogere benzineprijzen uiteindelijk worden doorberekend aan mensen die zelf geen auto bezitten, omdat zij betalen voor een systeem waarvan ze niet profiteren.
Het legt de kosten van mobiliteit bij precies die groepen die al het minst vervuilen en het minst bijdragen aan de filedruk.
Zo ontstaat een perverse situatie waarin de zuinigste burgers opdraaien voor de keuzes en verslavingen van een fossiel‑afhankelijk mobiliteitsmodel.
Als eerste: als er geen automobilisten waren dan hadden gewone mensen geen dokter nodig. Als tweede: het is een zegen voor ieder dorp of stad als daar geen winkels zijn, want dat heeft de meeste aantrekkingskracht bij criminelen.quote:Op dinsdag 3 maart 2026 10:33 schreef TAmaru het volgende:
[..]
En hoe worden die doorberekend dan? En denk jij dat de winkels 's ochtends weer vol liggen als mensen geen auto/vrachtwagen rijden? Of dat de dokter op zijn werk komt?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |