abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  roze donderdag 26 februari 2026 @ 09:04:33 #51
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_220204052
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2026 09:01 schreef Dotteke het volgende:

[..]
Ik vind het ook niet fijn bij de lidl alles moet in die bak blijven liggen.
Onhandig vind ik dat.
Je kan niet scannen en gelijk weer in je karretje doenl.

IK heb het een keer gedaan en dat was alweer genoeg
Bij mij geeft dat ding steeds een error en dan kan ik vervolgens weer 100 jaar wachten tot er medewerker aankomt.
Your beauty never ever scared me.
pi_220204064
quote:
1s.gif Op donderdag 26 februari 2026 09:04 schreef Ama het volgende:

[..]
Bij mij geeft dat ding steeds een error en dan kan ik vervolgens weer 100 jaar wachten tot er medewerker aankomt.
IK kom sinds ze die zelfscan hebben bijna niet meer bij de lidl. De kassa's is ook niet meer zo snel. Ze mogen pas een tweede kassa er bij openen als er echt een lange rij staan. En ik heb nog nooit zo lang in de rij gestaan bij de kassa, volgens mij werken ze bewust langzamer om iedereen bij de zelfscan te krijgen
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
Opzaterdag 15 februari 2025 08:01 schreef JustinK het volgende:[/b]
Dot houdt van lekker vlot :P
pi_220204119
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2026 08:52 schreef Ama het volgende:

[..]
Sow de zelfscan bij de Lidl werkt echt op je zenuwen.
Daar krijg ik echt een trillend ooglid van. Maar ook die gewone kassa's, die zijn zo kort en ik probeer het dan met het zweet op m'n bovenlip in noodtempo in m'n tas te tetrissen. Kan niet.
Al heeft de Nettorama nu ook kortere kassa's, maar niet zo erg als bij de Lidl.
Tap tap tap
  roze donderdag 26 februari 2026 @ 09:15:36 #54
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_220204123
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2026 09:15 schreef CherryLips het volgende:

[..]
Daar krijg ik echt een trillend ooglid van. Maar ook die gewone kassa's, die zijn zo kort en ik probeer het dan met het zweet op m'n bovenlip in noodtempo in m'n tas te tetrissen. Kan niet.
Al heeft de Nettorama nu ook kortere kassa's, maar niet zo erg als bij de Lidl.
Ohja dat is ook een dingetje bij de Lidl. _O-
Your beauty never ever scared me.
pi_220204135
Ik woon naast een Jumbo maar kom er zo min mogelijk.

Albert Heijn _O_
  donderdag 26 februari 2026 @ 11:05:36 #56
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_220205056
quote:
2s.gif Op dinsdag 24 februari 2026 08:37 schreef Moeraskat het volgende:

Aldi trek ik niet. Vieze geur, zoals Action ook zo'n gekke geur heeft hangen.
Dit vind ik typisch iets van wat oudere Aldi-filialen.

Ik herinner me van 15/20 jaar terug zo'n vreemde, weeïge vleesgeur, toen al hun filialen nog Pools aandeden.
  donderdag 26 februari 2026 @ 14:59:34 #57
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_220206656
Heb geen favoriet, maar ik haat de Boni.
“A wizard is never late, nor is he early .He arrives precisely when he means to.”
pi_220206667
Albert Heijn
pi_220206703
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2026 09:01 schreef Dotteke het volgende:

[..]
Ik vind het ook niet fijn bij de lidl alles moet in die bak blijven liggen.
Onhandig vind ik dat.
Je kan niet scannen en gelijk weer in je karretje doenl.

IK heb het een keer gedaan en dat was alweer genoeg
Wie dat verzonnen heeft had echt niets met klantenbinding. Ongeloofgelijk rotding die bak. Twee keer geprobeerd en nooit meer. Ik heb me laten vertellen dat het ook helemaal niet geschikt is voor weekboodschappen. Handig bedacht dan, want ik doe alleen maar het liefts weekboodschappen...

Maar in de Lidl op de eigen smartphone scannen, in de kar alles alvast alles in eigen tassen pleuren (zodat dat niet bij de auto hoeft) en dan even de klantkaart scannen en betalen vind ik heerlijk snel en makkelijk.
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
pi_220206711
Minst favoriet: Jumbo. Beetje net-niet winkel. Niet heel goedkoop, geen bijzonder assortiment.Heb er het Edah gevoel bij.
Favoriet: Albert Heijn, Plus, Lidl.
Hebben allemaal wat eigens. Albert Heijn heeft breedste assortiment en loopt voorop in nieuwere producten zoals de Terralijn.
De Plus met een goede eigenaar heeft het beste versplein, goede slagerafdeling en veel lokale producten. Sommige Pluswinkels hebben vers belegde pizza's, een visafdeling met verse zalm/tonijn en eigengemaakte ossenworst.
Lidl kom ik voor de wat goedkopere bulk en voor de speciale weken, met name Grieks en Italiaans.
pi_220206725
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2026 15:08 schreef Mr_Belvedere het volgende:

[..]
Wie dat verzonnen heeft had echt niets met klantenbinding. Ongeloofgelijk rotding die bak. Twee keer geprobeerd en nooit meer. Ik heb me laten vertellen dat het ook helemaal niet geschikt is voor weekboodschappen. Handig bedacht dan, want ik doe alleen maar het liefts weekboodschappen...

Maar in de Lidl op de eigen smartphone scannen, in de kar alles alvast alles in eigen tassen pleuren (zodat dat niet bij de auto hoeft) en dan even de klantkaart scannen en betalen vind ik heerlijk snel en makkelijk.
Raar he dat het dan niet in de bak hoeft, vind dat echt zo rare uitvinding.
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
Opzaterdag 15 februari 2025 08:01 schreef JustinK het volgende:[/b]
Dot houdt van lekker vlot :P
pi_220206787
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2026 15:10 schreef Dotteke het volgende:

[..]
Raar he dat het dan niet in de bak hoeft, vind dat echt zo rare uitvinding.
Zit een weegschaal in aan beide kanten. Zodat alles in je tas ook daadwerkelijk gescand wordt. Zolang je dus 1 tas aan boodschappen hebt, is het prima te doen.
Heb je iets meer, dan raakt het apparaat helemaal in de war.

Erg frustrerend ja.
  donderdag 26 februari 2026 @ 16:57:25 #63
182182 spapaars
Ver onder het NAP
pi_220207411
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2026 15:09 schreef Adames het volgende:
Minst favoriet: Jumbo. Beetje net-niet winkel. Niet heel goedkoop, geen bijzonder assortiment.Heb er het Edah gevoel bij.
Favoriet: Albert Heijn, Plus, Lidl.
Hebben allemaal wat eigens. Albert Heijn heeft breedste assortiment en loopt voorop in nieuwere producten zoals de Terralijn.
De Plus met een goede eigenaar heeft het beste versplein, goede slagerafdeling en veel lokale producten. Sommige Pluswinkels hebben vers belegde pizza's, een visafdeling met verse zalm/tonijn en eigengemaakte ossenworst.
Lidl kom ik voor de wat goedkopere bulk en voor de speciale weken, met name Grieks en Italiaans.
Geheel mee eens.
Jumbo slaat de plank geheel mis, de meest saaie supermarkten, met onlogische gevulde vakken.
  donderdag 26 februari 2026 @ 17:08:46 #64
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_220207461
Bij Jumbo was het gewenste Brabantse 'familiegevoel' 10-15 jaar terug wat meer zichtbaar. Koffiehoekje met zitjes, slager en bakker nadrukkelijk zichtbaar. Minder strakke inrichting. Maar het is er allemaal een stuk efficienter/zuiniger geworden. Inclusief het lozen van hun zeven zekerheden.

Wel lekker brood, daar (iig de Waldkorn Volkoren).

[ Bericht 13% gewijzigd door Eightyone op 26-02-2026 17:29:15 ]
pi_220212879
Jumbo. Omdat we er zo wat pal achter wonen :+
pi_220221586
Slechtste: Plus en soortgelijke supermarkten die gezamenlijke inkoop doen.

Grootste favoriet: Jumbo, kort gevolgd door AH
Het beste adres voor al uw primeurs!
  vrijdag 3 april 2026 @ 03:48:16 #67
61345 Brett-Anderson
ACCOUNT DISABLED
pi_220496852
wie weet er eigenlijk nog dat LIDL en ALDI ooit echte discount prijsstunters waren? ze hadden van die loodsachtige magazijnpanden waar de producten nog in pallets gestapeld waren en waar je zelf de eenheden eruit moest scheuren. In Rotterdam zaten de enige ALDIs in verre buitenwijken die de moeite niet meer waren om er te komen, eentje in crooswijk en eentje in het randgebied van Overschie. Dat waren in der tijd seniorenwijken [110 morgen] waar de gepensioneerden het moesten doen met karige maandelijkse uitkeringen, dan kwam die ALDI die daar zat als geroepen. Omdat ik des tijds ergens bij deze noordrandregio op school zat kwam ik er langs anders niet, ik was jaloers op een klasgenoot die daar voor de deur woonde en daar zijn boodschappen kon doen, had je voor een kwartje een blikje knakworst, voor twee gulden vijf donuts in een pak, voor dertig gulden-cent smeerbare roomkaas, en nog een primeur ook, want mijn eigen supermarkt verkocht dat niet. Met als klapper, voor twaalf centen blikjes HERSCHI kola dat hij elke dag mee naar school nam. Het wordt nog iets leuker, ik ontdekte toevallig nou net dit, nooit geweten!!!

Herschi (waarvan de naam een samenstelling is van de naam van de oprichter Herman Schiffers) was een Nederlandse frisdrankfabriek. Lang is het onderdeel geweest van Hero die het als goedkope frisdrank in de markt zetten. In 1988 deden ze dat met een reclame voor Herschi Cola. Van 1999 tot 2008 eigendom was van Bavaria.. Zij verkochten het Herschi en moeder bedrijf Schiffers Food BV aan Refresco. In 2012 zijn alle bestaande entiteiten gefuseerd Schiffers Food B.V. met Refresco Benelux B.V. en is Schiffers Food opgegaan in Refresco Benelux B.V.

Voice over: van de Herschi Cola reclame is van Erik de Zwart.

een kijken of ik het in raampje kan proppen voor iedereen
Bekijk deze YouTube-video

we hebben het nou echt over de tachtiger jaren. ALDI had nog niet eens een echt uithangbord was gewoon een plakkaat achter het glas. En waar LIDLs zaten wist ik al helemaal niet, twee in Rotterdam, waarvan één op Heijplaat, hoe dat theoretisch gesproken nog onder Rotterdam valt, en ik kwam al amper op Rotterdam-Zuid. vergissing in mijn oudste geheugen vermoed ik, was waarschijnlijk 'vuurplaat' ofwel 'rotterdam-zuid' waar ik nooit kwam , ik heb tot die tijd nog nooit een LIDL gezien.

tegenwoordig zitten die LIDLs en ALDIS, door de gehele stad en zijn ze net zo duur als al die anders supermarkten!!!

[ Bericht 3% gewijzigd door Brett-Anderson op 03-04-2026 04:02:19 (erratum) ]
The feasibility of an idea is inversely proportional to its initial apparent plausibility. .
  vrijdag 3 april 2026 @ 04:49:10 #68
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_220496915
Een Belgisch Aldi-filiaal in de jaren 80 (volgens de begeleidende tekst op de site waar ik de foto vond iig), maar dit is ook ongeveer hoe ik me die in Uden en hartje Nijmegen in de jaren 00 herinner. Al leek met name die in Uden nog wat armoediger.



https://aldibelgium.prezl(...)smerken-leerde-kopen
pi_220497424
minst favoriet: Jumbo. Daar voel ik me altijd op een verkeerde manier genaaid.
favoriet: ja ik heb eigenlijk geen favoriete plek, kosten allemaal geld :P
minst erge: AH, ik vind de karretjes daar zo lekker soepel rijden
pi_220497619
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2026 03:48 schreef Brett-Anderson het volgende:
Herschi
Herschi _O_ _O_
Smile, it's free therapy.
pi_220497621
Alles zonder zelfscan vind ik echt een drama. Een beetje alles wat je ingepakt hebt in hoog tempo uit en weer in moeten pakken bij een gewone kassa, als ik qua ziekte een slechte dag heb haal ik dat gewoon niet. Zelfscan is echt ideaal wat dat betreft en het zorgt er ook voor dat je prijsbewuster winkelt.
pi_220497944
de spar, alles is daar vreselijk duur
https://folderaanbieding.com/spar/spar-folder-3277266/3/
  vrijdag 3 april 2026 @ 10:52:52 #73
299769 SoS87
FC Utereg
pi_220497961
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2026 10:46 schreef Karzai het volgende:
de spar, alles is daar vreselijk duur
https://folderaanbieding.com/spar/spar-folder-3277266/3/
Vaak ook nog een soort veredelde buurtwinkels met beperkt assortiment.
pi_220497973
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 april 2026 10:52 schreef SoS87 het volgende:

[..]
Vaak ook nog een soort veredelde buurtwinkels met beperkt assortiment.
Ze zitten wel vaak in kleine plaatsen die voor andere supermarkten niet rendabel zouden zijn idd. Maar in bijvoorbeeld Amsterdam zitten er ook nog een aantal
  vrijdag 3 april 2026 @ 10:55:09 #75
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_220497976
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 april 2026 10:52 schreef SoS87 het volgende:

[..]
Vaak ook nog een soort veredelde buurtwinkels met beperkt assortiment.
Zo ongeveer de enige manier om in een dorp met pakweg 1500 inwoners iets te kunnen krijgen, als 'ie er zit. Dat wel.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')