abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 29 mei 2026 @ 12:42:47 #201
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_220912270
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2026 07:14 schreef NoFoksGiven het volgende:

[..]
Op X zie ik dat men met name het woordgebruik interessant vindt. Juist omdat Trump hier 'Extraterrestrial' gebruikt.

Het rommelt, in positieve zin!
en toen bleek dat www.aliens.gov gewoon een site is om illegale immigranten (illegal aliens) nog eens zwart te maken :')

Pure onzin allemaal. Ik zou echt niks verwachten van Trump & co.

Ze maken juist de hele UFO community belachelijk door ze zo te trollen met deze website.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_220912897
quote:
2s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 12:42 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
en toen bleek dat www.aliens.gov gewoon een site is om illegale immigranten (illegal aliens) nog eens zwart te maken :')

Pure onzin allemaal. Ik zou echt niks verwachten van Trump & co.

Ze maken juist de hele UFO community belachelijk door ze zo te trollen met deze website.
Volgens mij was er al niemand in de UFO community, die verwachtte dat aliens.gov iets met disclosure te maken heeft. Dit was eerder al bevestigd door Luna.
I want to believe...
  vrijdag 29 mei 2026 @ 15:37:26 #203
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_220913609
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 13:57 schreef NoFoksGiven het volgende:

[..]
Volgens mij was er al niemand in de UFO community, die verwachtte dat aliens.gov iets met disclosure te maken heeft. Dit was eerder al bevestigd door Luna.
Hoop mensen die ervoor zijn gevallen helaas, als je op de UFO en aliens subreddits kijkt.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  vrijdag 29 mei 2026 @ 18:56:55 #204
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_220915251
Fox News blijft erover rapporteren.

Ross Coulthart:
quote:
"The Trump administration is indeed soliciting advice about how to tell the public that we are not alone".
Brett Feddersen (Former White House Aviation Security Official):
quote:
"Objects instantaneously taking off in different directions"
quote:
"This type of technology is not man made."
quote:
"We've been seeing these for decades."
twitter
Galantly he chickened out...
The tale of Sir Robin: http://www.youtube.com/watch?v=BZwuTo7zKM8
pi_220917417
Bekijk deze YouTube-video

Deze trailer blijft wel hangen. Om maar even een quote uit de film Signs te halen: "Either this is one of the most elaborate hoaxes ever created, or basically, it's for real.

Blijf toch bij het eerste. Ben er wel klaar mee (voor altijd) als dit allemaal een politieke stunt blijkt te zijn.
pi_220918607
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 03:20 schreef Simmertje het volgende:

Deze trailer blijft wel hangen. Om maar even een quote uit de film Signs te halen: "Either this is one of the most elaborate hoaxes ever created, or basically, it's for real.

Blijf toch bij het eerste. Ben er wel klaar mee (voor altijd) als dit allemaal een politieke stunt blijkt te zijn.
Natuurlijk is het een politieke stunt en een afleiding en wordt er meer achtergehouden dan vrijgegeven, net als bij de Epstein-files.

Maar ik zou niet wachten tot een regering officieel iets toegeeft voordat ik een onderwerp serieus neem. Overheden hebben immers hun eigen belangen, geheimen en zijn niet volledig transparant. Er zijn tal van goed gedocumenteerde UFO-incidenten met meerdere, en soms zelfs tientallen, onafhankelijke getuigen, variërend van burgers tot militairen en andere hooggeplaatste functionarissen. Op basis van die gevallen kun je zelf beoordelen hoe geloofwaardig je het vindt. Denk bijvoorbeeld aan incidenten als:

Ariel School UFO Incident
Westall UFO Incident
Varginha UFO Incident
Rendlesham Forest Incident
Nimitz UFO Incident
Travis Walton-incident
Voronezh UFO Incident
En nog vele andere.

Deze en veel andere gebeurtenissen bieden in elk geval meer informatie om zelf een oordeel te vormen dan te wachten of af te gaan op officiële verklaringen. Van de genoemde incidenten zijn er overigens ook goede documentaires gemaakt die ik iedereen aanraad.
  zaterdag 30 mei 2026 @ 21:47:10 #207
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_220924675
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 10:11 schreef -Knapzak- het volgende:

[..]
Natuurlijk is het een politieke stunt en een afleiding en wordt er meer achtergehouden dan vrijgegeven, net als bij de Epstein-files.

Maar ik zou niet wachten tot een regering officieel iets toegeeft voordat ik een onderwerp serieus neem. Overheden hebben immers hun eigen belangen, geheimen en zijn niet volledig transparant. Er zijn tal van goed gedocumenteerde UFO-incidenten met meerdere, en soms zelfs tientallen, onafhankelijke getuigen, variërend van burgers tot militairen en andere hooggeplaatste functionarissen. Op basis van die gevallen kun je zelf beoordelen hoe geloofwaardig je het vindt. Denk bijvoorbeeld aan incidenten als:

Ariel School UFO Incident
Westall UFO Incident
Varginha UFO Incident
Rendlesham Forest Incident
Nimitz UFO Incident
Travis Walton-incident
Voronezh UFO Incident
En nog vele andere.

Deze en veel andere gebeurtenissen bieden in elk geval meer informatie om zelf een oordeel te vormen dan te wachten of af te gaan op officiële verklaringen. Van de genoemde incidenten zijn er overigens ook goede documentaires gemaakt die ik iedereen aanraad.
En dichterbij huis: de UFO's van Soesterberg
Galantly he chickened out...
The tale of Sir Robin: http://www.youtube.com/watch?v=BZwuTo7zKM8
pi_220963141
twitter
I want to believe...
pi_220964433
twitter


Benieuwd wat deze update brengt.
Ik vermoed nogmaalsde statements zoals we gehoord hebben van dese betrokkenen, dat de release van de files afgelopen keren niet de schokkende zaken zijn waar men in SCIF over gesproken heeft, en die ze eerder hebben gezien.
Of wellicht komt er nog een 3e drop?
I want to believe...
  dinsdag 9 juni 2026 @ 22:51:45 #210
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_220997671
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2026 11:12 schreef NoFoksGiven het volgende:
[ x ]

Benieuwd wat deze update brengt.
Ik vermoed nogmaalsde statements zoals we gehoord hebben van dese betrokkenen, dat de release van de files afgelopen keren niet de schokkende zaken zijn waar men in SCIF over gesproken heeft, en die ze eerder hebben gezien.
Of wellicht komt er nog een 3e drop?
Grusch vandaag:

quote:
"How many types of non-human intelligence is the government aware of?"

"We don't have the compendium; it's a continuum from corporeal, bipedal-type life, to what I would consider sentient plasmoid life... but there are several."
een continuüm van tastbaar, tweebenig leven tot wat ik zou beschouwen als bewust plasmaleven...

twitter
Galantly he chickened out...
The tale of Sir Robin: http://www.youtube.com/watch?v=BZwuTo7zKM8
  dinsdag 9 juni 2026 @ 23:02:31 #211
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_220997717
Schiet allemaal niet erg op, nietwaar? Veel geschreeuw en weinig wol.
  dinsdag 9 juni 2026 @ 23:11:05 #212
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_220997752
Ondertussen staat de meer wetenschappelijke kant ook niet stil. Een dr. Ivo Busko wilde het onderzoek van Beatriz Villaroel nadoen, maar dan met een geheel andere dataset van een Duitse telescoop waarvan ze weten dat die vervormingen heeft.

AI Recap: Waar gaat het VASCO-onderzoek over?
quote:
Het VASCO-project zoekt naar astrofysische abnormaliteiten door historische fotografische glasplaten (vanaf de jaren 50) te vergelijken met moderne digitale hemelsurveys.

Villarroel en haar team ontdekten honderden 'transients': lichtpuntjes die opduiken op oude fotografische platen, maar op latere opnames (en moderne beelden) spoorloos zijn verdwenen.


quote:
Omdat sterren niet zomaar binnen een paar decennia spoorloos verdwijnen zonder een spoor (zoals een supernova) achter te laten, riep dit grote vragen op. Critici hielden het project voor: “Dit zijn geen echte objecten in de ruimte, maar defecten op de chemische platen, stofjes of inslagen van kosmische straling op de emulsie.”
Het onderzoek van Ivo Busko

quote:
De Palomar-platen (VASCO): Het VASCO-team van Villarroel ontdekte de mysterieuze flitsen (transients) oorspronkelijk op oude fotografische platen van de Palomar Sky Survey in Californië (gemaakt tussen 1949 en 1957).

De Hamburg-platen (Dr. Ivo Busko): Dr. Ivo Busko wilde dit onafhankelijk controleren. Hij pakte er een compleet andere, onafhankelijke dataset bij: 98.000 fotografische platen uit het midden van de jaren 50 van de Sterrenwacht van Hamburg (Duitsland).

In die Duitse archieven vond hij minstens 35 soortgelijke flitsen die aan exact dezelfde unieke kenmerken voldoen als de flitsen uit het VASCO-project (zeer korte duur, plotseling verschijnen en weer verdwijnen binnen opeenvolgende opnames van circa 30 minuten).

Dat hij dít type flitsen nu in een heel andere dataset van een heel andere telescoop in Europa terugvindt, betekent twee dingen:

1. Het is geen lokale fout: Het sluit uit dat de flitsen werden veroorzaakt door een uniek probleem in de doka of de telescoop in Californië.

2. De optische truc: Omdat de telescoop in Hamburg specifieke lensfouten had (aberraties), kon Busko zien dat de flitsen op die platen mee-vervormden met de optiek van de telescoop. Daarmee bewees hij dat het om echt licht ging dat door de lens viel, en niet om een pluisje of krasje op de plaat zelf.
Dus wat waren de lichtpunten dan wel?

twitter
Galantly he chickened out...
The tale of Sir Robin: http://www.youtube.com/watch?v=BZwuTo7zKM8
  dinsdag 9 juni 2026 @ 23:11:31 #213
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_220997754
De eerste vliegende schotel zou al in 33 buitgemaakt zijn in Italië volgens Grusch
Maar waar is dan al die alien technologie? Waarom zijn ruimteschepen nog steeds veredelde vuurpijlen?
  dinsdag 9 juni 2026 @ 23:23:44 #214
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_220997801
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2026 23:11 schreef Jan_Onderwater het volgende:
De eerste vliegende schotel zou al in 33 buitgemaakt zijn in Italië volgens Grusch
Maar waar is dan al die alien technologie? Waarom zijn ruimteschepen nog steeds veredelde vuurpijlen?
Goede vragen. Precies wat Grusch ook betoogd. Weg met die geheimhouding, we moeten die technologie benutten.

Uit zijn verklaring voorafgaand aan zijn hearing in 2023:
quote:
It is my hope that the revelations we unearth through investigations of the Non-Human Reverse Engineering Programs I have reported will act as an ontological (earth-shattering) shock, a catalyst for a global reassessment of our priorities.
As we move forward on this path, we might be poised to enable extraordinary technological progress in a future where our civilization surpasses the current state-of-the-art in propulsion, material science, energy production and storage.
Galantly he chickened out...
The tale of Sir Robin: http://www.youtube.com/watch?v=BZwuTo7zKM8
  dinsdag 9 juni 2026 @ 23:38:26 #215
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_220997931
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2026 23:23 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:

[..]
Goede vragen. Precies wat Grusch ook betoogd. Weg met die geheimhouding, we moeten die technologie benutten.

Uit zijn verklaring voorafgaand aan zijn hearing in 2023:
[..]

Denk je niet dat wanneer de VS dit soort technologie zou hebben ze dat niet allang hadden gebruikt?
  woensdag 10 juni 2026 @ 00:04:31 #216
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_220998052
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2026 23:38 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Denk je niet dat wanneer de VS dit soort technologie zou hebben ze dat niet allang hadden gebruikt?
Dat hoeft niet als het inderdaad zo vergaande technologie is die totaal andere energiebronnen aanboort . Dat heeft nogal grote consequenties (ontological (earth-shattering) shock), en geen enkele president heeft enig incentive om dat in zijn termijn te willen uitproberen.
Galantly he chickened out...
The tale of Sir Robin: http://www.youtube.com/watch?v=BZwuTo7zKM8
  woensdag 10 juni 2026 @ 08:06:34 #217
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_220998552
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2026 00:04 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:

[..]
Dat hoeft niet als het inderdaad zo vergaande technologie is die totaal andere energiebronnen aanboort . Dat heeft nogal grote consequenties (ontological (earth-shattering) shock), en geen enkele president heeft enig incentive om dat in zijn termijn te willen uitproberen.
“Ja maar, ja maar”
Iets met praatjes en gaatjes
Je geeft dus toe dat het een groot gat is in de claims van buitgemaakte vliegende schotels .
Geen technologie, geen energiebronnen, geen materialen, geen constructie methodes, niets, nada, zilsch.
  woensdag 10 juni 2026 @ 08:59:04 #218
307622 Perox
(niet de echte)
pi_220998721
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2026 08:06 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
“Ja maar, ja maar”
Iets met praatjes en gaatjes
Je geeft dus toe dat het een groot gat is in de claims van buitgemaakte vliegende schotels .
Geen technologie, geen energiebronnen, geen materialen, geen constructie methodes, niets, nada, zilsch.
Als je het niet reverse-engineeren kan wordt het lastig om te gebruiken.

Een beetje zoiets als een Tesla dumpen bij holbewoners in de oertijd, en dan na 100 jaar overal auto's verwachten.
  woensdag 10 juni 2026 @ 09:41:30 #219
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_220998954
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2026 08:59 schreef Perox het volgende:

[..]
Als je het niet reverse-engineeren kan wordt het lastig om te gebruiken.

Een beetje zoiets als een Tesla dumpen bij holbewoners in de oertijd, en dan na 100 jaar overal auto's verwachten.
Tuuurlijk
pi_220999107
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2026 23:11 schreef Jan_Onderwater het volgende:
De eerste vliegende schotel zou al in 33 buitgemaakt zijn in Italië volgens Grusch
Maar waar is dan al die alien technologie? Waarom zijn ruimteschepen nog steeds veredelde vuurpijlen?
Fiber Optics, Lasers, Microchips, Kevlar, en Stealth, zijn vaak genoemd als reverse engineerd UFO technologieen.
  woensdag 10 juni 2026 @ 10:07:00 #221
307622 Perox
(niet de echte)
pi_220999270
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2026 09:41 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Tuuurlijk
Maar je hebt verder wel gelijk - ik snap jou 100% - jij zegt laat maar zien dan. Daar wordt het nu wel tijd voor maar ik denk dat ondanks alle toezeggingen we gewoon weer in het donker worden gehouden.

Echte disclosure komt er alleen als dat via de officiële kanalen komt en er worden alleen wat zoethoudertjes toegeworpen. Dat kan 2 dingen betekenen. Of er is niks meer dan dat, of het wordt onder de pet gehouden. Hoe dan ook volgen we het maar weer op de voet. Jij kan voorlopig wel weer even afhaken. Ik mention je wel als er iets verandert. :P
  woensdag 10 juni 2026 @ 10:19:22 #222
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_220999403
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2026 09:54 schreef Refragmental het volgende:

[..]
Fiber Optics, Lasers, Microchips, Kevlar, en Stealth, zijn vaak genoemd als reverse engineerd UFO technologieen.
Van elk van deze technologien kan je de gehele ontwikkelingsgeschiedenis en evolutie terug vervolgen. Niets geen plots opduikende nieuwe technologie.
  woensdag 10 juni 2026 @ 10:21:48 #223
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_220999444
Wel grappig hoe mensen die menen dat ze zo kritisch zijn en geen sheepl, zo slecht met kritiek om gaan, en zo bereid niet onderbouwde claims te verdedigen.
  Moderator woensdag 10 juni 2026 @ 10:24:38 #224
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_220999462
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2026 09:54 schreef Refragmental het volgende:

[..]
Fiber Optics, Lasers, Microchips, Kevlar, en Stealth, zijn vaak genoemd als reverse engineerd UFO technologieen.
Door wie eigenlijk? Mensen die niks snappen van wis- en natuurkunde en engineering?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  woensdag 10 juni 2026 @ 10:26:23 #225
307622 Perox
(niet de echte)
pi_220999478
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2026 10:21 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Wel grappig hoe mensen die menen dat ze zo kritisch zijn en geen sheepl, zo slecht met kritiek om gaan, en zo bereid niet onderbouwde claims te verdedigen.
Ik zie hier niet dat er claims worden verdedigd. Jij stelt een vraag er komt een antwoord. Hoe kan het zijn dat we deze techniek niet allang in gebruik hebben? Ik kom met een voorbeeld van hoe dat zou kunnen komen. Verder volgen we hier vooral het nieuws en de ontwikkelingen. Het is tenslotte NWS. Dus al teveel speculeren moeten we ook niet doen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')