abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220747694
Zitten toch wel paar interessante videos tussen.

https://www.war.gov/UFO/#(...)-Greece-October-2023

https://www.war.gov/UFO/#(...)Middle-East-May-2020

https://www.war.gov/UFO/#(...)ort-Middle-East-2020

https://www.war.gov/UFO/#(...)eport-INDOPACOM-2024

Het is alleen jammer dat we alle context missen en soms is het ook lastig inschatten of het object nou beweegt of de camera.

Sommige videos lijken ook gewoon glitches te zijn ? Wtf is dit lol

https://www.war.gov/UFO/#(...)t-Syria-October-2024

https://www.war.gov/UFO/#(...)t-Syria-October-2024

[ Bericht 14% gewijzigd door Sjemmert op 09-05-2026 00:39:17 ]
pi_220747901
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_220748017
quote:
En pagina 101 gehaald. Om nog maar eens te onderstrepen dat dit topic gewoon in nieuws thuishoort.
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 9 mei 2026 @ 07:30:36 #104
284411 crew  heywoodu
pi_220748059
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2026 06:50 schreef alpeko het volgende:

[..]
En pagina 101 gehaald. Om nog maar eens te onderstrepen dat dit topic gewoon in nieuws thuishoort.
Dat hoort het sowieso natuurlijk. Als de tendens vooral iets zou zijn als "ze proberen ons onder de duim te houden!" is het uiteraard BNW, maar er komen gewoon af en toe wat nieuwsdingetjes.

Het is ook gewoon prima te accepteren dat het niet buitenaards is ofzo, maar precies zoals de naam doet vermoeden: (op dit moment) onbekende fenomenen in de lucht. Niks meer, niks minder.
pi_220748182
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 mei 2026 07:30 schreef heywoodu het volgende:
Het is ook gewoon prima te accepteren dat het niet buitenaards is ofzo, maar precies zoals de naam doet vermoeden: (op dit moment) onbekende fenomenen in de lucht. Niks meer, niks minder.
Ik hou bij bijv de tic tac, het hele verhaal van cmd David Fravor of de verhalen van Ryan Graves squad, de optie open dat de buitenaardse hypothese misschien overwogen moet worden. Verder die dingen op de maan, misschien hele interessante fenomenen in de ruimte waar we niets van weten, of andere dingen artefacten, misschien is die ene wel helemaal niet te verklaren, of wat dan ook.

Het kan heel veel zijn. Het heeft ook niet echt zin om daarover te discussiėren. Wij hebben de middelen toch niet. Wie weet er nou precies hoe zo'n FLIR camera op een straaljager werkt? Wij niet.

Ik hou gewoon alle opties open.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  zaterdag 9 mei 2026 @ 08:59:30 #106
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_220748198
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2026 22:33 schreef Monomeism het volgende:

[..]
Het zal de bedoeling zijn. Er valt niet meer te doen dan hypothetiseren. Het dichtste kom ik uit op het "conditioneren van de massa" en om die reden kom je automatisch in die cirkel. We worden bestookt met vermeende waarheden waar jij en ik geen vat op hebben, maar men doet er alles aan om ons te laten denken dat de rommel waar ze mee aan komen zetten geen echte bewijzen zijn. Dat is geen cirkel redenering maar waarneming. Simpelweg datgene wat we nu met eigen ogen zien. Jij roept zelf ook hard om bewijs en klaagt daarbij over het uitblijven daarvan.
Zonder al dat bestoken met beloften over UAP had jij je waarchijnlijk met dit onderwerp nog geen moment bezig gehouden. Met jou zijn er steeds meer mensen die hierover horen, of erover hebben gehoord. Dat is conditionering.
Je maakt nogal wat assumpties, en op de man spelen is nergens voor nodig
  zaterdag 9 mei 2026 @ 09:05:15 #107
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_220748210
* Jan_Onderwater wacht verder rustig af wat er de komende tijd naar buiten komt.
pi_220748348
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 mei 2026 00:30 schreef Sjemmert het volgende:
Zitten toch wel paar interessante videos tussen.

https://www.war.gov/UFO/#(...)-Greece-October-2023

https://www.war.gov/UFO/#(...)Middle-East-May-2020

https://www.war.gov/UFO/#(...)ort-Middle-East-2020

https://www.war.gov/UFO/#(...)eport-INDOPACOM-2024

Het is alleen jammer dat we alle context missen en soms is het ook lastig inschatten of het object nou beweegt of de camera.

Sommige videos lijken ook gewoon glitches te zijn ? Wtf is dit lol

https://www.war.gov/UFO/#(...)t-Syria-October-2024

https://www.war.gov/UFO/#(...)t-Syria-October-2024

Ik heb me indertijd flink verdiept in de video’s en ben toen tot de conclusie gekomen dat het niet buitenaards kan zijn.

De getuigenissen van Amerikaanse straaljagerpiloten zijn overigens wel overtuigend, met name de tictacs. Die kunnen over grote afstand met lasers gemaakt worden; daar zijn patenten over te vinden.

En dan is er nog Bob Lazar. Sympathieke kerel die in Area 51 heeft gewerkt en claimt dat hij aan UFOs heeft gewerkt. Heb zijn boek gelezen. Interessante materie. Helaas blijkt al snel in het boek dat Bob het allemaal uit z’n duim heeft gezogen.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_220748546
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 mei 2026 07:30 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Dat hoort het sowieso natuurlijk. Als de tendens vooral iets zou zijn als "ze proberen ons onder de duim te houden!" is het uiteraard BNW, maar er komen gewoon af en toe wat nieuwsdingetjes.

Het is ook gewoon prima te accepteren dat het niet buitenaards is ofzo, maar precies zoals de naam doet vermoeden: (op dit moment) onbekende fenomenen in de lucht. Niks meer, niks minder.
Ik raad deze aan voor een goed overzicht.

Bekijk deze YouTube-video

Mellon is voor mij de meest integere persoon met veel ervaring in DOI en contacten 'inside' voor dit soort dingen.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 9 mei 2026 @ 10:01:57 #110
284411 crew  heywoodu
pi_220748699
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2026 08:50 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Ik hou bij bijv de tic tac, het hele verhaal van cmd David Fravor of de verhalen van Ryan Graves squad, de optie open dat de buitenaardse hypothese misschien overwogen moet worden. Verder die dingen op de maan, misschien hele interessante fenomenen in de ruimte waar we niets van weten, of andere dingen artefacten, misschien is die ene wel helemaal niet te verklaren, of wat dan ook.

Het kan heel veel zijn. Het heeft ook niet echt zin om daarover te discussiėren. Wij hebben de middelen toch niet. Wie weet er nou precies hoe zo'n FLIR camera op een straaljager werkt? Wij niet.

Ik hou gewoon alle opties open.
Precies, alle opties zijn gewoon open. Zelf denk ik dat in verreweg de meeste gevallen iets is te verklaren op een 'aardse' manier, alleen kan het zijn dat onze wetenschap en techniek gewoon nog niet ver genoeg ontwikkeld is. Een beetje hoe men vroeger dacht dat 'slechte lucht' en zonden de reden waren dat je ziek werd.

Maar dat de opties open zijn betekent natuurlijk per definitie dat buitenaardse oorsprong ook niet volledig uit te sluiten valt.
pi_220748998
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 mei 2026 10:01 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Precies, alle opties zijn gewoon open. Zelf denk ik dat in verreweg de meeste gevallen iets is te verklaren op een 'aardse' manier, alleen kan het zijn dat onze wetenschap en techniek gewoon nog niet ver genoeg ontwikkeld is.
Is het een Aardse manier als het spot met onze wetten? Qua acceleratie, transmedium, aandrijving.

quote:
Maar dat de opties open zijn betekent natuurlijk per definitie dat buitenaardse oorsprong ook niet volledig uit te sluiten valt.
Nu moet ik zeggen dat er weinig boeiends op beeld naar buiten is gebracht. Die stervormige is apart al was die al eerder getoond. Benieuwd naar de volgende batches. En naar de videos die op verzoek van het congres binnenkort naar buiten komen.

Ik sluit zelf ook niks uit en er zullen zeker ook wel verklaarbaar zijn. Die pixel tussen de windmolens kan net zo goed een vogel zijn bijv.

Ik zal in ieder geval niet verrast zijn als de geruchten die van veel kanten naar buiten komen kloppen. Dat we niet de enige intelligentie zijn op Aarde. En dat hoeft niet eens buitenaards te zijn.
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 9 mei 2026 @ 11:09:40 #112
284411 crew  heywoodu
pi_220749212
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 mei 2026 10:29 schreef alpeko het volgende:

[..]
Is het een Aardse manier als het spot met onze wetten? Qua acceleratie, transmedium, aandrijving.
[..]

Dat is nagenoeg onmogelijk te zeggen. Wie weet kijkt men over 100 of 200 jaar terug en denkt men 'ze snapten dit of dat gewoon niet, nu weten we dat dat niet zo bijzonder is'. Dat kunnen we nu simpelweg nog niet zeggen en weten.

Daarom: de opties zijn open. Het kan allemaal buitenaards zijn, het kan ook allemaal aards zijn maar nog niet voor ons te verklaren. De tijd zal het leren, of dat nou de komende weken of de komende eeuwen zijn.
pi_220749271
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2026 11:09 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Dat is nagenoeg onmogelijk te zeggen. Wie weet kijkt men over 100 of 200 jaar terug en denkt men 'ze snapten dit of dat gewoon niet, nu weten we dat dat niet zo bijzonder is'. Dat kunnen we nu simpelweg nog niet zeggen en weten.

Daarom: de opties zijn open. Het kan allemaal buitenaards zijn, het kan ook allemaal aards zijn maar nog niet voor ons te verklaren. De tijd zal het leren, of dat nou de komende weken of de komende eeuwen zijn.
Wij hebben een karretje op Mars. Misschien heeft iets van elders wel een 'karretje' hier. Die tic-tac bijvoorbeeld.

Het zou mij ook helemaal niet gek klinken als er wel zoiets zou zijn, wat niet zegt dat ik het daadwerkelijk ook beweer, dat moet je hier tegen sommige users echt 1000x opnieuw zeggen. Wij gaan over 500-1000 jaar ook dingen naar Proxima Centauri b sturen met x% van de lichtsnelheid. Robots, A.I., Von Neumann dingen, kunnen echt wel tienduizenden jaren reizen. Misschien heeft iets wel interesse gehad, duizenden jaren geleden, met hun James Webb telescoop gericht op de Aarde.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  zaterdag 9 mei 2026 @ 11:19:54 #114
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_220749288
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 mei 2026 10:01 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Precies, alle opties zijn gewoon open. Zelf denk ik dat in verreweg de meeste gevallen iets is te verklaren op een 'aardse' manier, alleen kan het zijn dat onze wetenschap en techniek gewoon nog niet ver genoeg ontwikkeld is. Een beetje hoe men vroeger dacht dat 'slechte lucht' en zonden de reden waren dat je ziek werd.

Maar dat de opties open zijn betekent natuurlijk per definitie dat buitenaardse oorsprong ook niet volledig uit te sluiten valt.
Physics en natuurwetten zijn tamelijk harde limieten.
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 9 mei 2026 @ 11:30:58 #115
284411 crew  heywoodu
pi_220749318
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2026 11:19 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Physics en natuurwetten zijn tamelijk harde limieten.
Klopt, maar dat hoeft niet te betekenen dat we alle limieten al weten en er niks meer iets te ontdekken valt. Buiten dat je je af kunt vragen of alle beelden exact de volledige informatie geven, of dat er wellicht dingen gewoon niet goed gemeten zijn of kunnen worden, dat beeld ergens iets vertekent, noem maar op.
pi_220749335
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2026 11:30 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Klopt, maar dat hoeft niet te betekenen dat we alle limieten al weten en er niks meer iets te ontdekken valt. Buiten dat je je af kunt vragen of alle beelden exact de volledige informatie geven, of dat er wellicht dingen gewoon niet goed gemeten zijn of kunnen worden, dat beeld ergens iets vertekent, noem maar op.
Een onbemande sonde kan met 5-10% van de lichtsnelheid (dat lijkt me een realistische verwachting binnen 100-200 jaar) binnen 40-80 jaar naar Proxima Centauri b reizen (4 ly afstand), een potentieel Aarde achtige exoplaneet. Kijk naar je dichtstbijzijnde buren. Er zijn een heleboel sterren relatief vlakbij. Zie ook Breakthrough Starshot project.

Dat die dingen onmogelijk uit een ander melkwegstelstel kunnen komen lijkt me duidelijk.

Binnen die natuurwetten is er genoeg speling om over grote tijd dingen gedaan te krijgen. Groene mannetjes meeeh, maar onbemande sondes, waarom zou dat zo onmogelijk zijn. Er moet gewoon aandacht zijn voor dit topic en niet constant dingen besmeuren met ridicule dingen zoals groene mannetjes of wat dan ook.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_220749339
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2026 11:30 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Klopt, maar dat hoeft niet te betekenen dat we alle limieten al weten en er niks meer iets te ontdekken valt. Buiten dat je je af kunt vragen of alle beelden exact de volledige informatie geven, of dat er wellicht dingen gewoon niet goed gemeten zijn of kunnen worden, dat beeld ergens iets vertekent, noem maar op.
Je weet ook nooit hoe het paradigma van de natuuurkunde er over 1000 jaar uit gaat zien, of over 10.000 jaar. In 1500 dachten we ook compleet anders over de natuurkunde.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 9 mei 2026 @ 11:43:41 #118
284411 crew  heywoodu
pi_220749366
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2026 11:38 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Je weet ook nooit hoe het paradigma van de natuuurkunde er over 1000 jaar uit gaat zien, of over 10.000 jaar. In 1500 dachten we ook compleet anders over de natuurkunde.
Precies. En wie weet dat dan over 1000 jaar wel blijkt dat alles waar we nu twijfels bij zetten, wel gewoon met natuurwetten te verklaren is en dat er helemaal niks buitenaards aan te pas komt. Natuurwetten zijn in principe harde limieten, maar dat betekent niet dat we alle natuurwetten kennen.

En misschien ook wel. Maar dat kun je niet weten. Het blijft dus gissen en een kwestie van de mogelijkheden open houden :+
  zaterdag 9 mei 2026 @ 11:44:41 #119
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_220749371
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2026 11:37 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Een onbemande sonde kan met 5-10% van de lichtsnelheid (dat lijkt me een realistische verwachting binnen 100-200 jaar) binnen 40-80 jaar naar Proxima Centauri b reizen (4 ly afstand), een potentieel Aarde achtige exoplaneet. Kijk naar je dichtstbijzijnde buren. Er zijn een heleboel sterren relatief vlakbij. Zie ook Breakthrough Starshot project.

Dat die dingen onmogelijk uit een ander melkwegstelstel kunnen komen lijkt me duidelijk.

Binnen die natuurwetten is er genoeg speling om over grote tijd dingen gedaan te krijgen. Groene mannetjes meeeh, maar onbemande sondes, waarom zou dat zo onmogelijk zijn. Er moet gewoon aandacht zijn voor dit topic en niet constant dingen besmeuren met ridicule dingen zoals groene mannetjes of wat dan ook.
Reken eens uit hoeveel energie je nodig hebt om een sonde van laten we zeggen 200 kg te versnellen naar 10% van de lichtsnelheid. En nee, die natuurkunde van de hoeveelheid energie gaat niet veranderen
  Moderator zaterdag 9 mei 2026 @ 11:52:13 #120
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_220749405
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2026 11:44 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Reken eens uit hoeveel energie je nodig hebt om een sonde van laten we zeggen 200 kg te versnellen naar 10% van de lichtsnelheid. En nee, die natuurkunde van de hoeveelheid energie gaat niet veranderen
Uit de blote bol, dus ik kan er naast zitten: 90•10^12kJ.

Want Uk=1/2mv^2
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  zaterdag 9 mei 2026 @ 11:57:15 #121
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_220749450
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2026 11:44 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Reken eens uit hoeveel energie je nodig hebt om een sonde van laten we zeggen 200 kg te versnellen naar 10% van de lichtsnelheid. En nee, die natuurkunde van de hoeveelheid energie gaat niet veranderen
Des te interessanter toch dat Cmd David Fravor onder ede heeft verklaard dat er objecten zijn waargenomen op radar die wel onmogelijke manoeuvres lieten zien.

quote:
In 2023 getuigde David Fravor, de piloot die de USS Nimitz-waarneming rapporteerde, onder ede voor het House Committee on Oversight and Accountability. Naast hem zaten oud-gevechtspiloot Ryan Graves en voormalig inlichtingenofficier David Grusch.

Op 14 november 2004 onderzocht commandant Fravor van de USS Nimitz radarsignalen voor de kust van Zuid-Californiė. De USS Princeton had al twee weken lang ongebruikelijke vliegtuigen gevolgd. De objecten verschenen op 80.000 voet hoogte (circa 24 km), daalden dan snel naar 20.000 voet (circa 6 km) en bleven daar zweven.

Fravor zag een wit, ovaalvormig object van ongeveer 12 meter lang dat boven een oceaanstoring zweefde. Vier mensen (twee piloten en twee wapensysteemofficieren) observeerden het object zo'n vijf minuten lang. Terwijl Fravor naar beneden spiraleerde om dichterbij te komen, steeg het object omhoog en volgde zijn vliegtraject, totdat het verdween.

Nadat de piloten het contact verloren, meldde een luchtverkeersleider dat het object al 60 mijl verderop was gedetecteerd — minder dan een minuut later.
https://en.wikipedia.org/wiki/Pentagon_UFO_videos

Nieuwe ontdekkingen ontstaan door waarnemingen. Hoort ook bij wetenschap.
Galantly he chickened out...
The tale of Sir Robin: http://www.youtube.com/watch?v=BZwuTo7zKM8
  zaterdag 9 mei 2026 @ 11:59:09 #122
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_220749458
quote:
6s.gif Op zaterdag 9 mei 2026 11:52 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Uit de blote bol, dus ik kan er naast zitten: 90•10^12kJ.

Want Uk=1/2mv^2
Niet voorzeggen
  Moderator zaterdag 9 mei 2026 @ 12:00:36 #123
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_220749468
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2026 11:59 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Niet voorzeggen
:X
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  zaterdag 9 mei 2026 @ 12:01:52 #124
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_220749472
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 mei 2026 00:30 schreef Sjemmert het volgende:
Het is alleen jammer dat we alle context missen en soms is het ook lastig inschatten of het object nou beweegt of de camera.

Sommige videos lijken ook gewoon glitches te zijn ? Wtf is dit lol
Vooral dit ja :') Niet echt bewijs dit
  zaterdag 9 mei 2026 @ 12:02:47 #125
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_220749475
Maar hoe is deze UFO op de maan te verklaren? Want de NASA is toch nooit op de maan geweest? Ik denk dat alle UFO's in scene gezet zijn om ons bang te maken.



:T
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')