abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220164951


quote:
UFO of UAP?
UAP staat voor 'unidentified anomalous phenomena', of 'ongeïdentificeerde afwijkende verschijnselen', een verzamelnaam voor objecten die in de lucht, de zee en de ruimte zijn waargenomen zonder dat duidelijk is wat het zijn of waar ze vandaan komen.

De term ufo is uit de gratie geraakt omdat die nog steeds een associatie met zich meedroeg van een samenzweerderige en paranoïde denkwijze. (bron)
SPOILER: Officiele omschrijving van UAP in de wetgeving van dec 2022
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Sinds 2017 zijn er veel ontwikkelingen rondom UAP's geweest. Een beknopt overzicht:

• Het begon in dec 2017 met een artikel in de New York Times waaruit bleek dat het Pentagon al jaren een geheim UAP programma heeft: Glowing Auras and 'Black Money': The Pentagon's Mysterious U.F.O. Program

• Het Pentagon gaf in 2020 toe dat in 2017 gelekte filmpjes echt zijn:


• Rapporten van het Pentagon uit 2021 en 2022 bevestigen nog eens dat er veel UFO waarnemingen zijn onderzocht en dat er honderden onverklaard blijven.


NASA doet in 2022 onderzoek naar UAP en stelt naar aanleiding hiervan in 2023 een directeur hiervoor aan.

quote:
In het nieuwe NASA-rapport worden uap's of ufo's "één van de grootste mysteries van onze planeet" genoemd.
• Eind 2022 is er UAP wetgeving toegevoegd aan de Amerikaanse Defensie wet (NDAA). Hierdoor is er een nieuwe UFO-office opgericht, AARO, die jaarlijks een rapport moet uitbrengen.

SPOILER: UAP klokkenluider regeling in wetgeving
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
• In februari 2023 veel aandacht voor een neergeschoten Chinese spionage ballon en drie onbekende objecten. Er zijn geen officiële verklaringen gegeven wat de objecten waren. Wel bijzondere uitspraken van geïnformeerde senatoren, zoals Blumenthal:

quote:
“The American people should be given more information. They're ready for it. They can handle it. And they need and deserve to know it.”
• In juni 2023 blijkt de klokkenluider regeling uit de wetgeving al te werken. David Grusch komt naar voren met opmerkelijke claims in een artikel in The Debrief (door dezelfde journalisten als het 2017 NY Times verhaal) en in een interview voor NewsNation.

Bekijk deze YouTube-video

• In juli 2023 herhaalt Grusch zijn claims - onder ede - tijdens een public hearing.



quote:
Zijn claims op basis van meer dan 40 getuigen-interviews:

• De US overheid heeft een decennialang programma waarin het geborgen UFO's verborgen houdt
• Ze zijn ook in het bezit van '[non-human] dead pilots' van deze UFO's.
• Er is een lange disinformatie campagne gaande.
• Chuck Schumer, de Democratische meerderheidsleider van de Senaat, introduceert in augustus 2023 een aanpassing voor de Defensiewet voor 2024. Dit Schumer Amendement heeft de opmerkelijke naam: ''UAP Disclosure Act of 2023''. Volgens Schumer heeft het publiek het recht om meer te weten over onbekende technieken, niet-menselijke-intelligentie en onverklaarde fenomenen.



• Schumer's voorstel wordt sterk afgezwakt aangenomen, een aantal senatoren is tegen. Maar Schumer geeft aan zich er niet bij neer te leggen. In de zomer van 2024 brengt hij samen met senator Rounds de UAPDA opnieuw in, met vrijwel gelijke inhoud.

• In november 2024 is er een nieuwe openbare hearing, dit keer met vier getuigen.


quote:
Verbergt de overheid bewust bewijs over UAP's voor het publiek?
o Timothy Gallaudet: "Yes, sir."
o Luis Elizondo: "100%."
o Michael Shellenberger: "Yes."
o Mike Gold: "Yes."

What do you believe UAP could be or are?
o Timothy Gallaudet: "Strong evidence that they are non-human higher intelligence."
o Lue Elizondo: "I echo my colleague's comment, Sir."
o Michael Shellenberger: "Genuinely do not know."
o Mike Gold: "Don't know but we must find out."
Quotes van vooraanstaande figuren op dit gebied:







Meer quotes mooi op een rij:
https://ufoquotes.com/

Up-to-date tijdlijn van alles UFO's:
https://ufotimeline.com/

Podcast
Need to Know podcast
pi_220164957
Hier weer verder :)
  zondag 22 februari 2026 @ 11:50:27 #3
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_220174172
Korte recap van afgelopen week voor het nieuwe topic:

Zaterdag 14 feb:
Obama antwoord op de vraag 'are aliens real?' met 'they're real (but I haven't seen them)'

Bekijk deze YouTube-video

Werd veel opgepikt door de media:
Telegraph: Barack Obama: Aliens are real
Independant: Obama confirms alien conspiracy is true during podcast appearance
Newsweek: Barack Obama Says Aliens Are Real, but Not in Area 51
The Hill: Obama says aliens are ‘real,’ but aren’t in Area 51 in new interview
Time: Barack Obama Says Aliens Are ‘Real,’ But They Aren’t Being Kept at Area 51

Maandag 16 feb:
Op maandag verduidelijkte Obama zijn statement, hij bedoelde het niet zo direct..

twitter


Case closed zou je denken, reuring weer voorbij.

Donderdag 19 feb:
Een journalist vertelt Trump dat Obama heeft gezegd dat aliens echt zijn, en vraagt of Trump bewijs daarvoor heeft gezien.

Trump ziet een kans om Obama onder de bus te gooien, en zegt dat die geheime informatie heeft gedeeld.

'He made a big mistake, he took it out of classified information'

Bloomberg: Trump Says Obama 'Gave Classified Information' in Comments on Aliens

Oftewel, er is classified information over het bestaan van aliens..?

twitter


(vind dit echt wel een interessant filmpje. Trump is een snelle denker hier, hij accepteert wat de journalist zegt over de uitspraak van Obama, zet het razendsnel om in een beschuldiging richting Obama. Maar zit vervolgens nog wel met het ongemakkelijke onderwerp en wil er vanaf zijn en maakt een grapje richting de journalist omdat hij zelf geen antwoord wil geven)

Vrijdag 20 feb:
Het Witte Huis komt met een officiële verklaring waarin Trump aangeeft dat hij het Pentagon opdracht geeft om UFO files te identificeren en declassificeren.

twitter


Washington Post: Trump says he will release government files on alien life, UFOs
NBC: Trump says he's directing the Pentagon to release files related to UFOs and aliens
CBS News: Trump says he's directing Pentagon to release any files on UFOs and "alien and extraterrestrial life"

Dus, daar staan we nu.
Galantly he chickened out...
The tale of Sir Robin: http://www.youtube.com/watch?v=BZwuTo7zKM8
  zondag 22 februari 2026 @ 11:59:05 #4
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_220174324
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 februari 2026 13:16 schreef Dutch_view het volgende:
Hier weer verder :)
Misschien topictitel een keertje aanpassen? Dit is al de derde in de reeks met dezelfde naam.

'Pentagon krijgt opdracht om UFO-files te openbaren'

zoiets?

@sp3c ?
Galantly he chickened out...
The tale of Sir Robin: http://www.youtube.com/watch?v=BZwuTo7zKM8
pi_220175034
Wat ik eigenlijk nog niet gelezen heb, op welke wijze gaat Trump dit in gang zetten? Wordt het een formele Executive Order?
I want to believe...
  maandag 23 februari 2026 @ 23:25:50 #6
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_220189278
quote:
0s.gif Op zondag 22 februari 2026 13:28 schreef NoFoksGiven het volgende:
Wat ik eigenlijk nog niet gelezen heb, op welke wijze gaat Trump dit in gang zetten? Wordt het een formele Executive Order?
Tja, dat is weer lekker onduidelijk.

Wel net dit bericht van the Office of the Director of National Intelligence.

"And soon, files related to alien and extraterrestrial life, UAPs, and UFOs."

twitter


Ik krijg wel heel erge AI vibes van dat filmpje btw..
Galantly he chickened out...
The tale of Sir Robin: http://www.youtube.com/watch?v=BZwuTo7zKM8
  dinsdag 24 februari 2026 @ 09:26:58 #7
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_220190384
quote:
0s.gif Op zondag 22 februari 2026 11:59 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:

[..]
Misschien topictitel een keertje aanpassen? Dit is al de derde in de reeks met dezelfde naam.

'Pentagon krijgt opdracht om UFO-files te openbaren'

zoiets?

@:sp3c ?
“ Trump doet opnieuw een poging af te leiden van Epstein”
pi_220190579
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2026 23:25 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:

[..]
Tja, dat is weer lekker onduidelijk.

Wel net dit bericht van the Office of the Director of National Intelligence.

"And soon, files related to alien and extraterrestrial life, UAPs, and UFOs."

[ x ]

Ik krijg wel heel erge AI vibes van dat filmpje btw..
Van wat ik er van lees, ook de personen eromheen, ziet het er best goed uit. Laten we het hopen. Ryan Graves is ook positief, Anna Paulina Luna, etc.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_220190582
twitter
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  dinsdag 24 februari 2026 @ 14:01:06 #10
307622 Perox
(niet de echte)
pi_220192491
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 februari 2026 09:26 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
“ Trump doet opnieuw een poging af te leiden van Epstein”
Jan Onderwater doet een poging om af te leiden van UFO nieuws. >:O
  dinsdag 24 februari 2026 @ 15:03:31 #11
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_220192819
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 februari 2026 14:01 schreef Perox het volgende:

[..]
Jan Onderwater doet een poging om af te leiden van UFO nieuws. >:O
Op het moment dat er nieuws is, hebben we het daar over.
pi_220193624
twitter


Dit vind ik wel een goede. Al zouden ze alleen maar vrijgeven wat er onder B1 en B5 staat op de eerste pagina. Bij "possible foreign military" zou ik het helemaal begrijpen waarom het misschien geheim wordt gehouden. Maar zegt genoeg dat alles zwart gemaakt moet worden, kennelijk is het te gevoelig.
  dinsdag 24 februari 2026 @ 20:31:59 #13
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_220195242
Hegseth kan het niet laten om te gaan lachen zodra het over UAP gaat. Goed dat de journalist er gewoon op doorgaat. De flex van ridiculiseren zijn we nu wel een keer voorbij.

'we're digging in, we're in full compliance of that executive order'

Ik heb nog geen executive order gezien dacht ik.

twitter
Galantly he chickened out...
The tale of Sir Robin: http://www.youtube.com/watch?v=BZwuTo7zKM8
pi_220197841
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 februari 2026 15:03 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Op het moment dat er nieuws is, hebben we het daar over.
Don't feed the troll....maar..

Het feit dat de President van de US dit plaatst en in gang wil zitten, is per definitie wél nieuws. Ondanks hoe jij over het topic denkt.
I want to believe...
  woensdag 25 februari 2026 @ 10:48:05 #15
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_220197938
quote:
0s.gif Op woensdag 25 februari 2026 10:22 schreef NoFoksGiven het volgende:

[..]
Don't feed the troll....maar..

Het feit dat de President van de US dit plaatst en in gang wil zitten, is per definitie wél nieuws. Ondanks hoe jij over het topic denkt.
Dat Trump dit doet heeft imho alles te maken met zijn problemen. Op het moment dat duidelijk is dat er Aliens, geheime projecten of Chinese drones, whatever, de waarnemingen waren, dan is dat nieuws. Tot die tijd, guessing, en dat is geen nieuws.

En nee, dat is geen trollen, dat is wat kritisch zijn is.
pi_220227380
twitter
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  maandag 9 maart 2026 @ 16:25:34 #17
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_220301392
Was Ross Coulthart Q&A aan het terugluisteren en vond het stukje over Hillary Clinton wel opvallend.

Tijdens het Epstein verhoor kreeg ze ook een aantal UFO vragen gesteld. In haar perspraatje daarna kwam het over alsof ze het belachelijke vragen vond en trok ze het gelijk met 'Pizzagate'.

quote:
Hillary Clinton said that, after she repeatedly told House Republicans she did not know Jeffrey Epstein, their questions got “quite unusual, because I started being asked about UFOs and a series of questions about Pizzagate, one of the most vile, bogus conspiracy theories that was propagated on the internet”.
Maar als je het interview vervolgens terugkijkt zie je dat ze gewoon heel normaal reageert, het onderwerp serieus neemt en zelfs een vraag stelt over de wetgeving die is voorgesteld.

Aantal verwijzingen naar John Podesta in de vragen.

quote:
Q:
When you were running for president, John Podesta publicly stated that you would disclose these files with if given the chance, if you had been president. Are you pleased to see that these [UAP] files may be disclosed finally?

Clinton:
I am pleased. As I say, I think they have to be carefully scrutinized so that no national security information is disclosed. But this is an issue of real importance to so many people and I think whatever can be disclosed should be disclosed.

Q:
Was there a program that that specifically that that was referencing that you were aware of?

Clinton:
I was not. As you mentioned John Podesta, who was one of my advisors, was deeply interested in the issue and if I had been elected I certainly would have listened to his advice.
En vervolgens stelt ze dus zelf een vraag over de UFO Disclosure Act.


quote:
Clinton:
This is sort of like off subject, but didn't you all require in the latest defense authorization that the UFO information has to be..

A:
They ripped it out. They killed it.

Clinton:
Oh, I thought that had gone through.

A:
That was my amendment and it got ripped out.

Clinton:
Oh, okay. Well, you've just.. I didn't know that. So, thank you for enlightening me.
Ik had alleen het stukje gehoord uit haar perspraatje naderhand, zoals zovelen denk ik. Jammer dus weer, want behoorlijk misrepresenterend van haar reactie in het interview zelf.
Galantly he chickened out...
The tale of Sir Robin: http://www.youtube.com/watch?v=BZwuTo7zKM8
pi_220500009
twitter


Wat is deze dan :')
pi_220505720
Gezien de verhitte situatie in de wereld en de reputatie van Trump wordt dit allemaal heel erg verwarrend.

En die munt is gewoon eng narcistisch.

“This is a beautiful coin. And the world has never seen anything like it.”
“People will forgive you for being wrong, but they will never forgive you for being right ”
― Thomas Sowell
pi_220510656
quote:
Congress demands Dept of War release 46 secret UFO videos: ‘You’re gonna see some weird f–king s–t’
Members of Congress are demanding 46 military videos from the Department of War which insiders say offer convincing proof that advanced, non-human craft are operating on Earth.

Rep. Anna Paulina Luna (R-Fla.) requested the long list of explosively titled files on Wednesday, which include 45 previously unreleased military clips.

The presence of Unidentified Aerial Phenomena “in and around the sensitive airspaces of US military installations poses a threat to the security of the armed forces and their readiness,” according to the April 1 letter addressed to Secretary Pete Hegseth.
https://nypost.com/2026/0(...)me-weird-f-king-s-t/

Laten we het hopen.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_220510848
Iemand de nieuwe Bob Lazar film al gezien ?

S4: The Bob Lazar Story
  zondag 5 april 2026 @ 23:57:09 #22
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_220516916
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 09:35 schreef Sjemmert het volgende:
Iemand de nieuwe Bob Lazar film al gezien ?

S4: The Bob Lazar Story
Ja, was wel leuk, goed camera werk
Bob en zijn regisseur zaten bij Jre, rogan zijn podcast vanwege de film.

Film staat op prime video.
  maandag 6 april 2026 @ 10:07:49 #23
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_220517901
quote:
Ja, nice.

quote:
we request the following videos be delivered as soon as possible but no later than April 14th, 2026
En ze lijkt ook aardig precies te weten wat er aan materiaal is:



Galantly he chickened out...
The tale of Sir Robin: http://www.youtube.com/watch?v=BZwuTo7zKM8
pi_220542435
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2026 10:07 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:

[..]
Ja, nice.
[..]
En ze lijkt ook aardig precies te weten wat er aan materiaal is:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_220542447
Nvm
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  donderdag 9 april 2026 @ 19:52:30 #26
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_220543169
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 09:35 schreef Sjemmert het volgende:
Iemand de nieuwe Bob Lazar film al gezien ?

S4: The Bob Lazar Story
Zo heet ie? Kan m niet vinden.
Amazon prime bedoel je?
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
pi_220550115
quote:
1s.gif Op donderdag 9 april 2026 19:52 schreef Parafernalia het volgende:

[..]
Zo heet ie? Kan m niet vinden.
Amazon prime bedoel je?
Ja zo heet ie idd.



Geen idee waar je dat legaal kan zien. Gwn piraten toch.
pi_220572360
quote:
1s.gif Op donderdag 9 april 2026 19:52 schreef Parafernalia het volgende:

[..]
Zo heet ie? Kan m niet vinden.
Amazon prime bedoel je?
Dat is 'em wel, geloof dat NL inderdaad geen toegang heeft via Prima. VPN of niet-NL account is ie wel beschikbaar.
I want to believe...
pi_220588209
https://www.liberationtim(...)re-seen-ufo-material

Wie zien het pas als we het echt zien, maar toch, wie weet. :D
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  woensdag 15 april 2026 @ 23:22:43 #30
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_220590139
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2026 19:25 schreef Discombobulate het volgende:
https://www.liberationtim(...)re-seen-ufo-material

Wie zien het pas als we het echt zien, maar toch, wie weet. :D
Ik lees AARO en Corbell.. geen hoge verwachtingen.
Galantly he chickened out...
The tale of Sir Robin: http://www.youtube.com/watch?v=BZwuTo7zKM8
pi_220596152
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2026 10:07 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:

[..]
Ja, nice.
[..]
En ze lijkt ook aardig precies te weten wat er aan materiaal is:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dit is tot noch niet niet naar buiten gekomen? De deadline was 14 april
pi_220597437
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2026 22:01 schreef Dutch_view het volgende:

[..]
Dit is tot noch niet niet naar buiten gekomen? De deadline was 14 april
twitter
I want to believe...
  zaterdag 18 april 2026 @ 07:27:02 #33
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_220603199
Will be releasing very soon..

Dat hebben we vaker gehoord.

Maar hoe bijzonder is het dat de president van de USA dit zegt!

twitter
Galantly he chickened out...
The tale of Sir Robin: http://www.youtube.com/watch?v=BZwuTo7zKM8
pi_220603308
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2026 07:27 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
Will be releasing very soon..

Dat hebben we vaker gehoord.

Maar hoe bijzonder is het dat de president van de USA dit zegt!

[ x ]
What if. :)

Ik denk dat Trump wel de juiste persoon is voor dit, want een andere president had het misschien nooit gedaan en genegeerd i.v.m. national security.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  zaterdag 18 april 2026 @ 12:04:04 #35
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_220604892
Zou het nú dan écht gaan gebeuren? :')


Uiteraard niet
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
pi_220605048
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2026 07:27 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
Will be releasing very soon..

Dat hebben we vaker gehoord.

Maar hoe bijzonder is het dat de president van de USA dit zegt!

[ x ]
De documenten die worden vrijgegeven zullen waarschijnlijk neerkomen op iets als: “Het waren gewoon weerballonnen …”



Maar we wachten het af ...
pi_220611800
Lachwekkend dat we nog steeds denken dat welke gekozen POTUS dan ook, de macht heeft om zoiets zelf even te gaan beslissen.
“People will forgive you for being wrong, but they will never forgive you for being right ”
― Thomas Sowell
pi_220612097
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2026 12:04 schreef Parafernalia het volgende:
Zou het nú dan écht gaan gebeuren? :')

Uiteraard niet
Ben er ook bang voor. Je kunt de interesse van mensen ook sturen door ze steeds openheid te beloven en uiteindelijk niks te leveren. Dan erodeert de vraag naar openheid en transparantie. Ik geloof nog steeds dat we de waarheid ooit te weten krijgen, maar niet via dit soort 'disclosure'. Het zal op een andere manier gaan.
pi_220681862
twitter


Christopher Mellon zegt dat er een "avalanche" aan materiaal uitkomt binnenkort. Hij heeft z'n contacten binnen die wereld, dus ik geloof hem hier wel. Ben blij dat hij het zegt.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  donderdag 30 april 2026 @ 08:38:32 #40
307622 Perox
(niet de echte)
pi_220681897
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2026 08:26 schreef Discombobulate het volgende:
[ x ]

Christopher Mellon zegt dat er een "avalanche" aan materiaal uitkomt binnenkort. Hij heeft z'n contacten binnen die wereld, dus ik geloof hem hier wel. Ben blij dat hij het zegt.
Het feit dat Mellon dit zegt geeft inderdaad wel enig vertrouwen. :)
pi_220682781
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2026 08:26 schreef Discombobulate het volgende:
[ x ]

Christopher Mellon zegt dat er een "avalanche" aan materiaal uitkomt binnenkort. Hij heeft z'n contacten binnen die wereld, dus ik geloof hem hier wel. Ben blij dat hij het zegt.
Ik gok op een hoop ontmoetingen met grijze mannetjes die telkens vertelden dat Trump niks te doen had met Epstein.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_220683864
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2026 12:41 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Ik gok op een hoop ontmoetingen met grijze mannetjes die telkens vertelden dat Trump niks te doen had met Epstein.
Blijf jij maar lekker happen in je broodje nothingburger *O*
pi_220689390
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2026 08:26 schreef Discombobulate het volgende:
[ x ]

Christopher Mellon zegt dat er een "avalanche" aan materiaal uitkomt binnenkort. Hij heeft z'n contacten binnen die wereld, dus ik geloof hem hier wel. Ben blij dat hij het zegt.
Ik hoop ook dat er een keer echt zo'n niet te missen avalanche komt die er voor zorgt dat iedereen hier over gaat praten want ik heb het er maar niet meer over. Dit in tegenstelling tot zo'n 10 jaar geleden, toen ik hier nog gewoon durfde te beweren, en geloofde, dat er "binnenkort" echt van alles aan harde bewijzen over naar buiten zouden gaan komen. Maar dat duurt maar he? Het lijkt me wel heel interessant hoe de topics er dan over het algemeen uit gaan zien op FOK wanneer door zo'n verschuiving iedereen het er dan ineens over heeft. Want je zal het zien: Dan worden er ineens tal van andere topics over UAP geopend. Interessant om die reacties te lezen straks. Want dan heeft iedereen die je nooit eerder in dit bewuste topic zag er ineens verstand van, en hebben ze het "altijd al geweten".
:')

[ Bericht 0% gewijzigd door Monomeism op 01-05-2026 14:02:57 ]
“People will forgive you for being wrong, but they will never forgive you for being right ”
― Thomas Sowell
  vrijdag 1 mei 2026 @ 14:13:07 #44
504077 Zoddie
Merck toch hoe sterck
pi_220689458
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 13:57 schreef Monomeism het volgende:

[..]
Ik hoop ook dat er een keer echt zo'n niet te missen avalanche komt die er voor zorgt dat iedereen hier over gaat praten want ik heb het er maar niet meer over. Dit in tegenstelling tot zo'n 10 jaar geleden, toen ik hier nog gewoon durfde te beweren, en geloofde, dat er "binnenkort" echt van alles aan harde bewijzen over naar buiten zouden gaan komen. Maar dat duurt maar he? Het lijkt me wel heel interessant hoe de topics er dan over het algemeen uit gaan zien op FOK wanneer door zo'n verschuiving iedereen het er dan ineens over heeft. Want je zal het zien: Dan worden er ineens tal van andere topics over UAP geopend. Interessant om die reacties te lezen straks. Want dan heeft iedereen die je nooit eerder in dit bewuste topic zag er ineens verstand van, en hebben ze het "altijd al geweten".
:')
Al wel 10 - 15 jaar kijk ik af en toe op een UFO forum of subreddit of wat dan ook over al die jaren, eens in de zoveel tijd kijk ik eens en het is altijd "Soon!"
UFO gelovers zijn meesters van edging geloof ik, want wacht maar volgende maand is er dit en dan moeten ze het vrijgeven!
En daarna is het iemand anders die dan wel eens alle informatie naar buiten gaat gooien binnenkort!
Het houdt nooit op, het lijkt wel een doomsday cult die de klok elke keer weer verzet.
pi_220689498
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 14:13 schreef Zoddie het volgende:

[..]
Al wel 10 - 15 jaar kijk ik af en toe op een UFO forum of subreddit of wat dan ook over al die jaren, eens in de zoveel tijd kijk ik eens en het is altijd "Soon!"
UFO gelovers zijn meesters van edging geloof ik, want wacht maar volgende maand is er dit en dan moeten ze het vrijgeven!
En daarna is het iemand anders die dan wel eens alle informatie naar buiten gaat gooien binnenkort!
Het houdt nooit op, het lijkt wel een doomsday cult die de klok elke keer weer verzet.
Hearings, Pentagon videos, verandering van UFO naar UAP. Het is wel aan het bewegen hoor. Meer dan 10-15 jaar geleden.

Maar who the fuck knows? Doe lekker je ding en wacht gewoon af. Misschien worden we teleurgesteld, misschien niet. Ik snap niet waarom mensen altijd zo obsessief hier mee bezig moeten zijn.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  vrijdag 1 mei 2026 @ 14:41:21 #46
504077 Zoddie
Merck toch hoe sterck
pi_220689668
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 14:20 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Hearings, Pentagon videos, verandering van UFO naar UAP. Het is wel aan het bewegen hoor. Meer dan 10-15 jaar geleden.

Maar who the fuck knows? Doe lekker je ding en wacht gewoon af. Misschien worden we teleurgesteld, misschien niet. Ik snap niet waarom mensen altijd zo obsessief hier mee bezig moeten zijn.
Het maakt mij ook niet uit, het is meer een observatie over al die jaren heen.
pi_220689691
Blijft gewoon een grappig onderwerp om te volgen, maar niet meer dan dat. Er is zeker wel wat veranderd de laatste jaren gezien het feit dat het openlijk in de (Amerikaanse) politiek besproken wordt. Alleen kan dat ook gewoon het gevolg zijn van de idioten die aan de macht zijn momenteel.

Het is nog steeds niet een onderwerp die ik op tafel gooi op een feestje met vrienden erbij :'). Daarvoor moet er toch echt een keer bewijs komen wat zelfs de grootste skeptici niet kunnen negeren. Wie weet met de files die eraan komen, maar verwacht toch eigenlijk weer een "meh" gevoel.
pi_220689714
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 14:13 schreef Zoddie het volgende:

[..]
Al wel 10 - 15 jaar kijk ik af en toe op een UFO forum of subreddit of wat dan ook over al die jaren, eens in de zoveel tijd kijk ik eens en het is altijd "Soon!"
UFO gelovers zijn meesters van edging geloof ik, want wacht maar volgende maand is er dit en dan moeten ze het vrijgeven!
En daarna is het iemand anders die dan wel eens alle informatie naar buiten gaat gooien binnenkort!
Het houdt nooit op, het lijkt wel een doomsday cult die de klok elke keer weer verzet.
In die tijd werd er door Steven Greer, Stephen Bassett, Bob Dean, Stanton Friedman, Nick Pope, etc. sterk de indruk gewekt dat het allemaal "binnenkort" wel eens zou gaan gebeuren. Vooral de eerste twee genoemden. Stephen Bassett (Ook wel "Steve" Bassett) had het zelfs regelmatig over: This Year. En hij organiseerde in 2013 "the Citizens Hearing of Disclosure" die buiten beeld toch het een en ander heeft veroorzaakt in het Pentagon. Dus die UFO community nam die spanning en hoge verwachtingen logischer wijze over. Overheden echter gaven tot rond 2018 nooit thuis en alles moest van buiten worden bewogen. Nu er inderdaad veel meer van overheidswege in beweging lijkt te komen, zou het een stuk vloeiender moeten gaan verlopen zou je zeggen. Dus ik ben benieuwd.
“People will forgive you for being wrong, but they will never forgive you for being right ”
― Thomas Sowell
pi_220691375
twitter


En degene die er heilig in geloven, kunnen er ook een gokje op wagen ;)
pi_220691398
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 14:46 schreef Simmertje het volgende:
Het is nog steeds niet een onderwerp die ik op tafel gooi op een feestje met vrienden erbij . Daarvoor moet er toch echt een keer bewijs komen wat zelfs de grootste skeptici niet kunnen negeren. Wie weet met de files die eraan komen, maar verwacht toch eigenlijk weer een "meh" gevoel.
Volgens mij is het heel simpel: UAP = unidentified aerial phenomena.

Dat kan van alles zijn. Denk dat niemand daadwerkelijk invult dat het buitenaards is. Het is slechts een hypothese. Neem bijv die GIMBAL video of de Tic Tac Case van cmd. David Fravor. Ik heb werkelijk waar geen flauw idee wat zoiets kan zijn en ik denk bijna niemand.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_220694436
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 18:17 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Volgens mij is het heel simpel: UAP = unidentified aerial phenomena.

Dat kan van alles zijn. Denk dat niemand daadwerkelijk invult dat het buitenaards is. Het is slechts een hypothese. Neem bijv die GIMBAL video of de Tic Tac Case van cmd. David Fravor. Ik heb werkelijk waar geen flauw idee wat zoiets kan zijn en ik denk bijna niemand.
Reverse engineering vermoed ik.
  zondag 3 mei 2026 @ 17:14:28 #52
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_220706209
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 18:17 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Volgens mij is het heel simpel: UAP = unidentified aerial phenomena.

Dat kan van alles zijn. Denk dat niemand daadwerkelijk invult dat het buitenaards is. Het is slechts een hypothese. Neem bijv die GIMBAL video of de Tic Tac Case van cmd. David Fravor. Ik heb werkelijk waar geen flauw idee wat zoiets kan zijn en ik denk bijna niemand.
Ik denk dat juist heel veel mensen automatisch denken UFO's = Aliens.

En dat is inmiddels toch ook wat veel insiders zeggen. Zelfs Grusch onder ede had het over recovered biologics.

En recent Burchett
twitter


Blijft gissen wat er op de achtergrond gebeurt sinds de Trump claim dat hij UFO files zal disclosen, maar ik heb wel het idee dat er weer iets meer borrelt.
Galantly he chickened out...
The tale of Sir Robin: http://www.youtube.com/watch?v=BZwuTo7zKM8
pi_220726511
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2026 17:14 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:

[..]
Ik denk dat juist heel veel mensen automatisch denken UFO's = Aliens.

En dat is inmiddels toch ook wat veel insiders zeggen. Zelfs Grusch onder ede had het over recovered biologics.

En recent Burchett
[ x ]

Blijft gissen wat er op de achtergrond gebeurt sinds de Trump claim dat hij UFO files zal disclosen, maar ik heb wel het idee dat er weer iets meer borrelt.
Er lijkt inderdaad wat te borrelen, zag nu op X dat Grush heeft gezegd dat binnen 60-90 dagen disclosure gaat escaleren....
I want to believe...
pi_220728271
twitter


Ik vertrouw deze mensen dan toch meer. Teveel MAGA en geloofsgekkies die het onderwerp kapen momenteel. Kan het daardoor niet serieus meer nemen om eerlijk te zijn.
pi_220728935
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2026 09:56 schreef NoFoksGiven het volgende:

[..]
Er lijkt inderdaad wat te borrelen, zag nu op X dat Grush heeft gezegd dat binnen 60-90 dagen disclosure gaat escaleren....
Nah ik verwacht geen geen escalatie of ophef. Net als de Epstein-files zal het druppelsgewijs gefragmenteerd naar buiten komen. Af en toe eens een artikeltje hier en daar, maar de overview zullen we zelf moeten maken.
pi_220731051
Zo'n belangrijke en ingrijpende kwestie gaan ze natuurlijk benutten om een eigen agenda te dienen, een agenda waar bijvoorbeeld Ronald Reagan eerder al naar verwees.
pi_220733765
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2026 16:13 schreef Bananenbennie het volgende:

[..]
Nah ik verwacht geen geen escalatie of ophef. Net als de Epstein-files zal het druppelsgewijs gefragmenteerd naar buiten komen. Af en toe eens een artikeltje hier en daar, maar de overview zullen we zelf moeten maken.
Ik hoop dat we ongelijk hebben, maar snap wat je zegt.
Er lijkt wel wat meer en breder aandacht te zijn (of misschien lijkt dat wel zo, omdat we wel interesse in het onderwerp tonen dan the general public).
Er zijn in ieder geval mensen mee bezig en publiekelijk zich erover uitlaten, die niet direct als wappies of conspiracy denkers weggezet kunnen worden.
I want to believe...
pi_220739551
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  vrijdag 8 mei 2026 @ 00:23:46 #59
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_220740649
UFO file release begint morgen volgens Corbell, en heel Twitter praat hem al na..

Nou, we zullen zien..

twitter


Al was het account achter de Age of Disclosure docu iets eerder met dit bericht. Weten we wie daarachter zit?

twitter
Galantly he chickened out...
The tale of Sir Robin: http://www.youtube.com/watch?v=BZwuTo7zKM8
pi_220743639
Benieuwd wat ze vandaag voor ons hebben. Zal wel weer een nothing burger zijn.
  vrijdag 8 mei 2026 @ 13:04:58 #61
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_220743719
Als ik dit zo lees en Grusch behoor, is mijn vermoeden dat we die "interesting, but don't certainly prove the case" videos mogelijk te zien krijgen. Wat weer een killer voor het momentum (als dat er al is) zal zijn.

twitter


Maar laten we reëel zijn, als er ook maar één bewijsstuk bij zou zitten dat overduidelijk aantoont dat we hier met onbekende technieken en mogelijk 'aliens' te maken hebben, dan kom je niet met een release op een vrijdagmiddag zonder een persconferentie oid.

twitter


[ Bericht 41% gewijzigd door Brave_Sir_Robin op 08-05-2026 13:17:32 ]
Galantly he chickened out...
The tale of Sir Robin: http://www.youtube.com/watch?v=BZwuTo7zKM8
  vrijdag 8 mei 2026 @ 13:11:41 #62
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_220743761
8 am EST is 14:00 uur hiero.

twitter


'and then I told them I would release the UFO files'


https://twitter.com/realannapaulina/status/2052579158962692403

Ellende is natuurlijk wel dat dit alles gebeurt onder Trump, waardoor het sowieso allemaal minder serieus wordt genomen. Zonder Trump zouden we dit niet hebben, mét Trump is het niet serieus..
Galantly he chickened out...
The tale of Sir Robin: http://www.youtube.com/watch?v=BZwuTo7zKM8
  vrijdag 8 mei 2026 @ 14:17:55 #63
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_220744154
Er is een eerste release. 162 files.

twitter


Paar files kort de metadata van bekeken.
- ooggetuigenverklaringen van 1947 tot 1968
- Franse Cometa rapport
- NASA transscript van UFO sighting tijdens een missie

Maar eens afwachten wat de community ontdekt in deze hoop.
Galantly he chickened out...
The tale of Sir Robin: http://www.youtube.com/watch?v=BZwuTo7zKM8
pi_220744217
De foto's zijn in ieder geval weinig indrukwekkend. Dezelfde onduidelijke foto's met wat zwarte stippen.
  vrijdag 8 mei 2026 @ 14:29:02 #65
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_220744234
https://www.war.gov/UFO/#(...)Middle-East-May-2022

quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2026 14:27 schreef Simmertje het volgende:
De foto's zijn in ieder geval weinig indrukwekkend. Dezelfde onduidelijke foto's met wat zwarte stippen.
Kom deze tegen, vind ik wel interessant. Klik voor grotere versie.


https://www.war.gov/UFO/#NASA-UAP-VM4-Apollo-12-1969
Galantly he chickened out...
The tale of Sir Robin: http://www.youtube.com/watch?v=BZwuTo7zKM8
  vrijdag 8 mei 2026 @ 14:29:12 #66
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_220744236
* Jan_Onderwater neemt een bak popcorn, leunt ontspannen achterover en lurkt milkshake.
pi_220744254
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2026 14:29 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
https://www.war.gov/UFO/#(...)Middle-East-May-2022
[..]
Kom deze tegen, vind ik wel interessant. Klik voor grotere versie.

[ afbeelding ]
Wilde net posten dat ik alleen de Apollo missie foto's interessant vind aangezien er niets anders door de lucht kan vliegen op zo'n moment. De anno nu foto's met zwarte stippen kan echt vanalles zijn.
  vrijdag 8 mei 2026 @ 15:04:25 #69
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_220744479
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2026 14:31 schreef Simmertje het volgende:

[..]
Wilde net posten dat ik alleen de Apollo missie foto's interessant vind aangezien er niets anders door de lucht kan vliegen op zo'n moment. De anno nu foto's met zwarte stippen kan echt vanalles zijn.
Nee, de Sovjet sonde luna 15 was te zien voorbij te vliegen op de beelden van de Apollo 11, en Collins vloog ook baantjes om de maan in de CMC
pi_220744487
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2026 15:04 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Nee, de Sovjet sonde luna 15 was te zien voorbij te vliegen op de beelden van de Apollo 11
Bij de maan ja? Dat wist ik niet, maar dat zouden ze dan meteen wel weten toch.
pi_220744505
"A transcript of communications between Apollo 17 operators released in the disclosure Friday details the operators' exchange over the unknown phenomenon.

"'Now we've got a few very bright particles or fragments or something that go drifting by as we maneuver,' an operator told the command center.

'Roger. Understand,' the center replied.

"'There's a whole bunch of big ones on my window down there - just bright. It looks like the Fourth of July out of Ron's window,' another operator added.

"'Yes. Now you can see some of them in shape. They're very jagged, angular fragments that are tumbling,' the first operator said.
pi_220745030
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2026 14:17 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
Er is een eerste release. 162 files.

[ x ]

Paar files kort de metadata van bekeken.
- ooggetuigenverklaringen van 1947 tot 1968
- Franse Cometa rapport
- NASA transscript van UFO sighting tijdens een missie

Maar eens afwachten wat de community ontdekt in deze hoop.
Er heeft iemand nog een baantje nodig?
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
pi_220745047
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2026 14:29 schreef Jan_Onderwater het volgende:
* Jan_Onderwater neemt een bak popcorn, leunt ontspannen achterover en lurkt milkshake.
Hoe kijk jij hier tegenaan eigenlijk? Ik verwacht vooralsnog geen smoking gun maar als we congresleden moeten geloven zijn die er wel.

Wat iemand anders al zei hier. Aan de ene kant kon je dit verwachten van Trump maar aan de andere kant: het is Trump. Dat maakt het al snel dubieus.
  vrijdag 8 mei 2026 @ 17:01:39 #74
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_220745120
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2026 16:44 schreef alpeko het volgende:

[..]
Hoe kijk jij hier tegenaan eigenlijk? Ik verwacht vooralsnog geen smoking gun maar als we congresleden moeten geloven zijn die er wel.

Wat iemand anders al zei hier. Aan de ene kant kon je dit verwachten van Trump maar aan de andere kant: het is Trump. Dat maakt het al snel dubieus.
Ik denk dat ik meer kans de Eurojackpotlotto te winnen dan dat er ineens bewijs komt van buitenaards bezoek
pi_220745232
Als er inderdaad baanbrekend, niet te weerleggen materiaal bestaat. Of een zorgwekkend besef bestaat bij overheden die weten dat er in de basis iets onheilspellends aan de hand is wat de meeste mensen niet goed kunnen verwerken.

Weet ik veel ...
- Misschien is deze planeet bezet.
- Het leven is een groot Alien experiment
- Er staat iets gigantisch te gebeuren.
- insert etc. etc.

In ieder geval iets dat grote psychologische veranderingen in de wereld zal teweeg brengen als men FULL disclosure zou plegen via de media. Religies overhoop zal gooien. Mensen in paniek zal doen raken.
Dan moet dat eerst langzaam psychologisch "inwerken" bij de meeste mensen voordat men met 4K beelden aan komt zetten.

Dan mag het allemaal niet te spectaculair en geloofwaardig worden gebracht.

Ik begrijp anders niet waarom:

- het UAP verhaal aan de ene kant al jaren redelijk officieel wordt gepusht.
(Hearings, getuigen, senatoren, Obama, Trump etc. etc.
- Maar men aan de andere kant fanatiek heel veel moeite doet het ongeloofwaardig te houden.
(Weer een zooitje kut video's)
“People will forgive you for being wrong, but they will never forgive you for being right ”
― Thomas Sowell
  vrijdag 8 mei 2026 @ 17:29:26 #76
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_220745236
twitter


Zoals verwacht vooral korrelige orbs in onduidelijke omgevingen.

Wel interessant om te weten wat het zou kunnen zijn, maar dit heeft geen wauw factor.

Van deze blijft die bij de windmolens me het meest bij.
https://www.war.gov/UFO/#(...)eport-INDOPACOM-2024

Vooral omdat de achtergrond wat context geeft. Al blijft de diepte niet in te schatten. Hoever is de orb van de windmolens?
Galantly he chickened out...
The tale of Sir Robin: http://www.youtube.com/watch?v=BZwuTo7zKM8
  vrijdag 8 mei 2026 @ 17:39:53 #77
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_220745343
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2026 17:29 schreef Monomeism het volgende:
Als er inderdaad baanbrekend, niet te weerleggen materiaal bestaat. Of een zorgwekkend besef bestaat bij overheden die weten dat er in de basis iets onheilspellends aan de hand is wat de meeste mensen niet goed kunnen verwerken.

Weet ik veel ...
- Misschien is deze planeet bezet.
- Het leven is een groot Alien experiment
- Er staat iets gigantisch te gebeuren.
- insert etc. etc.

In ieder geval iets dat grote psychologische veranderingen in de wereld zal teweeg brengen als men FULL disclosure zou plegen via de media. Religies overhoop zal gooien. Mensen in paniek zal doen raken.
Dan moet dat eerst langzaam psychologisch "inwerken" bij de meeste mensen voordat men met 4K beelden aan komt zetten.

Dan mag het allemaal niet te spectaculair en geloofwaardig worden gebracht.

Ik begrijp anders niet waarom:

- het UAP verhaal aan de ene kant al jaren redelijk officieel wordt gepusht.
(Hearings, getuigen, senatoren, Obama, Trump etc. etc.
- Maar men aan de andere kant fanatiek heel veel moeite doet het ongeloofwaardig te houden.
(Weer een zooitje kut video's)
Ja eens.

Waar zit het omslagpunt qua geloofwaardig bewijsmateriaal. Waar zelfs een Jan Onderwater van opkijkt.

Of het is er wel, maar het is te impactvol om te brengen, ze durven het niet.
Of het is er niet, maar waar hebben al die getuigen - hoogwaardig, onder ede, geloofwaardig en alles - het dan over.
Galantly he chickened out...
The tale of Sir Robin: http://www.youtube.com/watch?v=BZwuTo7zKM8
pi_220745393
Ik vind het wel leuk hoor, ook die Apollo dingen. Misschien zijn er wel 'weersfenomenen' in de ruimte/maan waar we echt totaal nog geen idee van hebben.

Die 'orb' rondom die windmolens is ook heel bijzonder.

Maar dit gaat niet het enige zijn hé. Dinges zei al dat het een slow drip wordt. Misschien in stapjes verder.

Ik vind de GIMBAL video nog altijd het beste.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  vrijdag 8 mei 2026 @ 17:51:36 #79
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_220745435
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2026 17:29 schreef Monomeism het volgende:
Als er inderdaad baanbrekend, niet te weerleggen materiaal bestaat. Of een zorgwekkend besef bestaat bij overheden die weten dat er in de basis iets onheilspellends aan de hand is wat de meeste mensen niet goed kunnen verwerken.

Weet ik veel ...
- Misschien is deze planeet bezet.
- Het leven is een groot Alien experiment
- Er staat iets gigantisch te gebeuren.
- insert etc. etc.

In ieder geval iets dat grote psychologische veranderingen in de wereld zal teweeg brengen als men FULL disclosure zou plegen via de media. Religies overhoop zal gooien. Mensen in paniek zal doen raken.
Dan moet dat eerst langzaam psychologisch "inwerken" bij de meeste mensen voordat men met 4K beelden aan komt zetten.

Dan mag het allemaal niet te spectaculair en geloofwaardig worden gebracht.

Ik begrijp anders niet waarom:

- het UAP verhaal aan de ene kant al jaren redelijk officieel wordt gepusht.
(Hearings, getuigen, senatoren, Obama, Trump etc. etc.
- Maar men aan de andere kant fanatiek heel veel moeite doet het ongeloofwaardig te houden.
(Weer een zooitje kut video's)
De leier van dat het niet naar buiten wordt gebracht om de redenen die je noemt en nog een stel meer is natuurlijk een cirkelredenering
  vrijdag 8 mei 2026 @ 17:53:55 #80
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_220745452
Look at were we are.

Had ik niet verwacht toen ik 5 jaar geleden het topic opende. De POTUS die UFO en Alien documenten vrijgeeft..
(helaas maakt de invulling van de POTUS nogal uit..)



twitter
Galantly he chickened out...
The tale of Sir Robin: http://www.youtube.com/watch?v=BZwuTo7zKM8
pi_220745514
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 mei 2026 17:01 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Ik denk dat ik meer kans de Eurojackpotlotto te winnen dan dat er ineens bewijs komt van buitenaards bezoek
Aha. De Aarde is plat. Punt.

Ik zie het anders. Hoe meer er naar buiten komt, hoe meer het gebruikt kan worden voor onderzoek. Realiseer ook dat bij de militaire waarnemingen en vaak niet alleen om beeld gaat maar ook om radar gegevens.

Onderzoek van Dr. Beatriz Villarroel incl peer review gelezen toevallig? Jij wilde wetenschappelijk onderbouwing. En nee die zegt niet wat het is maar wel dat het intelligent lijkt te zijn.

[ Bericht 27% gewijzigd door alpeko op 08-05-2026 18:11:26 ]
  vrijdag 8 mei 2026 @ 18:07:22 #82
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_220745522
Zou het niet om te smullen zijn wanneer Trump hiermee onbedoeld geheime Amerikaanse militaire projecten mee onthult?
  vrijdag 8 mei 2026 @ 18:09:20 #83
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_220745534
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2026 18:06 schreef alpeko het volgende:

[..]
Aha. De Aarde is plat. Punt.
Zullen we gewoon ff afwachten op wat er naar buiten komt? Je vroeg naar mijn verwachtingen en gaf je deze.
pi_220745563
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2026 18:09 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Zullen we gewoon ff afwachten op wat er naar buiten komt? Je vroeg naar mijn verwachtingen en gaf je deze.
Onderzoek van Dr Beatriz Villarroel is al een tijdje uit natuurlijk. Maar vooruit. We wachten af op of er iets boeiends bij zit en dan verschuiven we de doelpalen gewoon nogmaals.

[ Bericht 3% gewijzigd door alpeko op 08-05-2026 18:21:47 ]
pi_220745569
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2026 17:53 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
Look at were we are.

Had ik niet verwacht toen ik 5 jaar geleden het topic opende. De POTUS die UFO en Alien documenten vrijgeeft..
(helaas maakt de invulling van de POTUS nogal uit..)

[ afbeelding ]

[ x ]
Het is echt best veel. Lang niet alles heeft iedereen gezien, bovendien ook veel andere files.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_220745580
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2026 18:07 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Zou het niet om te smullen zijn wanneer Trump hiermee onbedoeld geheime Amerikaanse militaire projecten mee onthult?
Alles kan. Het zijn ten slotte UAP's.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  vrijdag 8 mei 2026 @ 18:43:52 #87
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_220745737
Volgens Burchett is deze eerste drop een grote hoeveelheid, maar komt er ook nog 'holy crap' materiaal..

twitter
Galantly he chickened out...
The tale of Sir Robin: http://www.youtube.com/watch?v=BZwuTo7zKM8
pi_220745776
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2026 18:43 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
Volgens Burchett is deze eerste drop een grote hoeveelheid, maar komt er ook nog 'holy crap' materiaal..

[ x ]
Ja, deze bedoelde ik. Burchett heeft ze ten slotte ook gezien immers.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  vrijdag 8 mei 2026 @ 19:34:20 #89
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_220746067
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2026 18:43 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
Volgens Burchett is deze eerste drop een grote hoeveelheid, maar komt er ook nog 'holy crap' materiaal..

[ x ]
Het is niet waar dat “the feds” het bestaan van deze files altijd heeft ontkent. Maar dat roepen en trump adoreren omdat ie tegen de “deep state” opstaat maakt het natuurlijk wel spannender klinken. Bovendien leidt het allemaal af van de “andere files” nietwaar?
  vrijdag 8 mei 2026 @ 19:40:17 #90
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_220746111
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 mei 2026 18:15 schreef alpeko het volgende:

[..]
Onderzoek van Dr Beatriz Villarroel is al een tijdje uit natuurlijk. Maar vooruit. We wachten af op of er iets boeiends bij zit en dan verschuiven we de doelpalen gewoon nogmaals.
Dr. Beatriz Villarroel publiceerde onderzoek naar “transient” lichtflitsen op oude astronomische fotoplaten van vóór het ruimtetijdperk, vooral uit de Palomar Sky Survey. Juist de interpretatie van die flitsen als mogelijk kunstmatige objecten in een baan om de aarde — en hun vermeende verband met historische UFO/UAP-meldingen — bracht UFO-gelovers in rep en roer.
Haar groep analyseerde gedigitaliseerde fotoplaten uit de jaren 1950 en zocht naar kortdurende lichtverschijnselen die verschijnen en weer verdwijnen. Volgens de populaire UFO-uitleg zouden sommige van die verschijnselen kunnen wijzen op objecten vóór Sputnik, dus vóór mensen satellieten lanceerden.
De sensatie zat minder in een “bevestigd buitenaards bewijs” dan in de suggestie dat er al vóór de ruimtevaart iets in de buurt van de aarde zichtbaar was. Dat gaf UFO-communities munitie om te zeggen dat de academische wereld mogelijk naar echte anomalieën kijkt in plaats van alleen naar ruis of stof op platen.

De berichtgeving in UFO-kanalen is vaak veel stelliger dan de wetenschappelijke conclusie zelf. De kern van het onderzoek is astronomische data-analyse; de stap naar “UFO’s” of “buitenaardse objecten” is vooral een interpretatie van fans en commentatoren, niet automatisch de bewezen uitkomst van het werk zelf.

Haar voorzichtige wetenschappelijke conclusie was niet “we hebben aliens bewezen”, maar eerder dat een deel van de onderzochte transiënte lichtpunten op oude Palomar-fotoplaten lijkt samen te hangen met echte, reflecterende objecten en dat die statistisch opvallende patronen vertonen, onder meer rond de aarde, in de schaduw van de aarde en bij historische gebeurtenissen zoals nucleaire tests.
Ze concludeerde dus dat de data niet goed passen bij gewone verklaringen zoals willekeurige plaatfouten of toevallige ruis, en dat er mogelijk fysieke objecten achter zitten.
Maar de stap naar “buitenaardse technologie” is vooral hoe UFO- en UAP-enthousiastelingen het werk interpreteren; dat is niet hetzelfde als een definitief bewezen wetenschappelijke conclusie.
In gewone taal: Villarroel zei in essentie dat er in de historische astronomische gegevens iets raars zit dat serieus onderzoek verdient, maar niet dat de aanwezigheid van aliens al onomstotelijk vaststaat.
  vrijdag 8 mei 2026 @ 19:42:55 #91
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_220746138
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2026 19:40 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Haar voorzichtige wetenschappelijke conclusie was niet “we hebben aliens bewezen”, maar eerder dat een deel van de onderzochte transiënte lichtpunten op oude Palomar-fotoplaten lijkt samen te hangen met echte, reflecterende objecten en dat die statistisch opvallende patronen vertonen, onder meer rond de aarde, in de schaduw van de aarde en bij historische gebeurtenissen zoals nucleaire tests.
Dat is precies ook wat er zo bijzonder aan is. Ik denk dat jij een heleboel dingen bij anderen invult waar het hier totaal niet over gaat. No fucking way dat aliens bewezen zijn. Welke idioot beweerd dat.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_220746143
quote:
En de studie is een keer of 2-3 gerepliceerd inmiddels. Zelfde resultaat.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  vrijdag 8 mei 2026 @ 19:51:45 #94
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_220746216
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2026 19:40 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Dr. Beatriz Villarroel publiceerde onderzoek naar “transient” lichtflitsen op oude astronomische fotoplaten van vóór het ruimtetijdperk, vooral uit de Palomar Sky Survey. Juist de interpretatie van die flitsen als mogelijk kunstmatige objecten in een baan om de aarde — en hun vermeende verband met historische UFO/UAP-meldingen — bracht UFO-gelovers in rep en roer.
Haar groep analyseerde gedigitaliseerde fotoplaten uit de jaren 1950 en zocht naar kortdurende lichtverschijnselen die verschijnen en weer verdwijnen. Volgens de populaire UFO-uitleg zouden sommige van die verschijnselen kunnen wijzen op objecten vóór Sputnik, dus vóór mensen satellieten lanceerden.
De sensatie zat minder in een “bevestigd buitenaards bewijs” dan in de suggestie dat er al vóór de ruimtevaart iets in de buurt van de aarde zichtbaar was. Dat gaf UFO-communities munitie om te zeggen dat de academische wereld mogelijk naar echte anomalieën kijkt in plaats van alleen naar ruis of stof op platen.

De berichtgeving in UFO-kanalen is vaak veel stelliger dan de wetenschappelijke conclusie zelf. De kern van het onderzoek is astronomische data-analyse; de stap naar “UFO’s” of “buitenaardse objecten” is vooral een interpretatie van fans en commentatoren, niet automatisch de bewezen uitkomst van het werk zelf.

Haar voorzichtige wetenschappelijke conclusie was niet “we hebben aliens bewezen”, maar eerder dat een deel van de onderzochte transiënte lichtpunten op oude Palomar-fotoplaten lijkt samen te hangen met echte, reflecterende objecten en dat die statistisch opvallende patronen vertonen, onder meer rond de aarde, in de schaduw van de aarde en bij historische gebeurtenissen zoals nucleaire tests.
Ze concludeerde dus dat de data niet goed passen bij gewone verklaringen zoals willekeurige plaatfouten of toevallige ruis, en dat er mogelijk fysieke objecten achter zitten.
Maar de stap naar “buitenaardse technologie” is vooral hoe UFO- en UAP-enthousiastelingen het werk interpreteren; dat is niet hetzelfde als een definitief bewezen wetenschappelijke conclusie.
In gewone taal: Villarroel zei in essentie dat er in de historische astronomische gegevens iets raars zit dat serieus onderzoek verdient, maar niet dat de aanwezigheid van aliens al onomstotelijk vaststaat.
Geef je de prompt ook even? Ruikt naar wat sturing van AI.

Mijn prompt aan Claude:
Dr Beatriz Villarroel, haar onderzoek naar vroege UAP's intrigeert mij enorm. Wat is de laatste stand van zaken? Zijn er al peer-reviews geweest of vergelijkbare onderzoeken? Wat kun je erover vertellen?

Antwoord:
Heel interessant onderwerp! Hier is een uitgebreid overzicht van de actuele stand van zaken:

Dr. Beatriz Villarroel & het VASCO-project

Wie is ze?

Dr. Beatriz Villarroel is een Zweeds-Chileense astrofysica die een stille revolutie teweegbrengt: ze behandelt onverklaarde transients niet als tabloidvoer, maar als legitieme astrofysische data. Ze is verbonden aan het Nordic Institute for Theoretical Physics in Stockholm.

Het VASCO-project (kern van haar werk)

Haar project — VASCO (*Vanishing & Appearing Sources during a Century of Observations*) — is deceptief eenvoudig: vergelijk oude fotografische hemelplaten met moderne opnamen. Het doel? Zien wat er veranderd is. In dat proces ontdekten ze iets onverwachts: sterren die verschijnen en verdwijnen zonder verklaring.

Het project begon in 2017. Er zijn inmiddels 15.593 kandidaat-afbeeldingsparen onderzocht — ongeveer 10% van alle kandidaten — waaruit 798 objecten als "verdwijnend" zijn geclassificeerd.

De twee grote papers van oktober 2025

In oktober 2025 publiceerde ze twee spraakmakende peer-reviewed papers:

Paper 1 — Nucleaire tests & UAP-correlatie *(Scientific Reports)*

Onderzocht werden korte, sterlichte transients in de eerste Palomar Observatory Sky Survey (POSS-I), uitgevoerd vóór de lancering van de eerste kunstmaan. De onderzoekers testten de hypothese dat sommige transients samenhangen met kernwapenproeven of UAP-meldingen. Ze analyseerden dagelijkse data over 2.718 dagen (november 1949 – april 1957).

Het opvallendste resultaat: een statistisch verband tussen de nachten waarop transients werden gedetecteerd en data van kernwapenproeven. Er werd ook een zwakkere, maar statistisch significante correlatie gevonden met het dagelijkse aantal UAP-meldingen.

Paper 2 — Uitgelijnde meervoudige transients *(Publications of the Astronomical Society of the Pacific)*

In deze paper zoeken Villarroel en een groot team naar interne structuur in de platen die verwacht zou worden van speculaire reflecties — glinstering — van objecten in de nabije-aardomloopbaan. Ze benadrukken "uitgelijnde meervoudige transient-events": meerdere puntachtige flitsen op één lijn binnen één enkele belichting. In het huidige satelliet-tijdperk is uitgelijnde glinstering een bekende handtekening van objecten met een gedeelde baangeometrie.

Villarroel zegt hierover: "Vandaag de dag weten we dat korte lichtflitsen vaak zonreflecties zijn van vlakke, hoogglanzende objecten in een baan om de Aarde, zoals satellieten en ruimtepuin. Maar de fotografische platen die in VASCO zijn geanalyseerd, zijn genomen vóórdat mensen satellieten in de ruimte hadden."

Het cruciaal probleem: de flitsen verschenen vóór de lancering van Sputnik 1 in 1957.

Peer review & wetenschappelijke kritiek

**Ja, er zijn peer reviews geweest** — en ook kritische reacties:

*Scientific Reports* vereist peer review door anonieme experts — vaak 2–3 astronomen of statistici — die de methoden, data en conclusies grondig toetsen.

De papers werden aanvankelijk geweigerd op arXiv, wat Villarroel als institutionele weerstand ervaart.

Er is inmiddels ook een kritisch antwoord-paper verschenen: een groep onderzoekers (Watters et al., 2026) publiceerde een kritische evaluatie van de beweringen. Villarroel's team reageerde daarop met een weerwoord, stellend dat de analyses van Watters et al. geen foutschattingen of foutpropagatie bevatten, wat de interpreteerbaarheid van hun nulresultaten beperkt. Ze concluderen dat de hoofdbevindingen van de 2025-papers niet ontkracht worden door de analyses van Watters et al.

Wat zeggen sceptici?
De papers erkennen zelf dat correlatie geen causaliteit is, en presenteren interpretaties die variëren van alledaagse atmosferische effecten tot meer speculatieve ideeën. De fundamentele vraag blijft: kijken we naar een fysiek fenomeen, of naar een vertekende historische dataset die bestaat uit oude platen, onregelmatige waarnemingscadans, en ruis in sociologische rapportagestromen?

Erkenning

Villarroel ontving de L'Oréal-UNESCO *For Women in Science*-prijs in Zweden in 2021 voor haar VASCO-werk, gevolgd door de internationale "Rising Talents"-prijs in 2022 — als eerste Zweedse ooit.

Samengevat:
Het is serieuze wetenschap, gepubliceerd in gerenommeerde tijdschriften, maar de gemeenschap is verdeeld. De data zijn intrigerend; de mechanismen blijven onduidelijk. Het debat is nu volop gaande in de wetenschappelijke literatuur — precies zoals het hoort.
Galantly he chickened out...
The tale of Sir Robin: http://www.youtube.com/watch?v=BZwuTo7zKM8
  vrijdag 8 mei 2026 @ 19:55:44 #95
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_220746249
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2026 19:34 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Het is niet waar dat “the feds” het bestaan van deze files altijd heeft ontkent. Maar dat roepen en trump adoreren omdat ie tegen de “deep state” opstaat maakt het natuurlijk wel spannender klinken. Bovendien leidt het allemaal af van de “andere files” nietwaar?
Ik ben zeker ook geen fan van het kapen van het onderwerp door MAGA lieden. En focus liever op hetgeen er wordt opgeleverd. Als Epstein paniek er toe leidt dat er UFO disclosure komt.. zou een interessante wending in de wereldgeschiedenis zijn.
Galantly he chickened out...
The tale of Sir Robin: http://www.youtube.com/watch?v=BZwuTo7zKM8
  vrijdag 8 mei 2026 @ 20:19:24 #96
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_220746421
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2026 19:55 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:

[..]
Ik ben zeker ook geen fan van het kapen van het onderwerp door MAGA lieden. En focus liever op hetgeen er wordt opgeleverd. Als Epstein paniek er toe leidt dat er UFO disclosure komt.. zou een interessante wending in de wereldgeschiedenis zijn.
Dan moet je dat soort tweets ook niet posten
  vrijdag 8 mei 2026 @ 20:32:37 #97
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_220746526
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2026 20:19 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Dan moet je dat soort tweets ook niet posten
Dat mag ik lekker zelf weten. Ik post info en de bron erbij.
Galantly he chickened out...
The tale of Sir Robin: http://www.youtube.com/watch?v=BZwuTo7zKM8
pi_220746564
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2026 19:40 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Dr. Beatriz Villarroel publiceerde onderzoek naar “transient” lichtflitsen op oude astronomische fotoplaten van vóór het ruimtetijdperk, vooral uit de Palomar Sky Survey. Juist de interpretatie van die flitsen als mogelijk kunstmatige objecten in een baan om de aarde — en hun vermeende verband met historische UFO/UAP-meldingen — bracht UFO-gelovers in rep en roer.
Haar groep analyseerde gedigitaliseerde fotoplaten uit de jaren 1950 en zocht naar kortdurende lichtverschijnselen die verschijnen en weer verdwijnen. Volgens de populaire UFO-uitleg zouden sommige van die verschijnselen kunnen wijzen op objecten vóór Sputnik, dus vóór mensen satellieten lanceerden.
De sensatie zat minder in een “bevestigd buitenaards bewijs” dan in de suggestie dat er al vóór de ruimtevaart iets in de buurt van de aarde zichtbaar was. Dat gaf UFO-communities munitie om te zeggen dat de academische wereld mogelijk naar echte anomalieën kijkt in plaats van alleen naar ruis of stof op platen.

De berichtgeving in UFO-kanalen is vaak veel stelliger dan de wetenschappelijke conclusie zelf. De kern van het onderzoek is astronomische data-analyse; de stap naar “UFO’s” of “buitenaardse objecten” is vooral een interpretatie van fans en commentatoren, niet automatisch de bewezen uitkomst van het werk zelf.

Haar voorzichtige wetenschappelijke conclusie was niet “we hebben aliens bewezen”, maar eerder dat een deel van de onderzochte transiënte lichtpunten op oude Palomar-fotoplaten lijkt samen te hangen met echte, reflecterende objecten en dat die statistisch opvallende patronen vertonen, onder meer rond de aarde, in de schaduw van de aarde en bij historische gebeurtenissen zoals nucleaire tests.
Ze concludeerde dus dat de data niet goed passen bij gewone verklaringen zoals willekeurige plaatfouten of toevallige ruis, en dat er mogelijk fysieke objecten achter zitten.
Maar de stap naar “buitenaardse technologie” is vooral hoe UFO- en UAP-enthousiastelingen het werk interpreteren; dat is niet hetzelfde als een definitief bewezen wetenschappelijke conclusie.
In gewone taal: Villarroel zei in essentie dat er in de historische astronomische gegevens iets raars zit dat serieus onderzoek verdient, maar niet dat de aanwezigheid van aliens al onomstotelijk vaststaat.
Mooi stukje AI
  vrijdag 8 mei 2026 @ 20:36:49 #99
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_220746566
Voor de balans tegenover MAGA, Schumer laat zich er ook over uit.

twitter
Galantly he chickened out...
The tale of Sir Robin: http://www.youtube.com/watch?v=BZwuTo7zKM8
pi_220747230
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2026 17:51 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
De leier van dat het niet naar buiten wordt gebracht om de redenen die je noemt en nog een stel meer is natuurlijk een cirkelredenering
Het zal de bedoeling zijn. Er valt niet meer te doen dan hypothetiseren. Het dichtste kom ik uit op het "conditioneren van de massa" en om die reden kom je automatisch in die cirkel. We worden bestookt met vermeende waarheden waar jij en ik geen vat op hebben, maar men doet er alles aan om ons te laten denken dat de rommel waar ze mee aan komen zetten geen echte bewijzen zijn. Dat is geen cirkel redenering maar waarneming. Simpelweg datgene wat we nu met eigen ogen zien. Jij roept zelf ook hard om bewijs en klaagt daarbij over het uitblijven daarvan.
Zonder al dat bestoken met beloften over UAP had jij je waarchijnlijk met dit onderwerp nog geen moment bezig gehouden. Met jou zijn er steeds meer mensen die hierover horen, of erover hebben gehoord. Dat is conditionering.
“People will forgive you for being wrong, but they will never forgive you for being right ”
― Thomas Sowell
pi_220747694
Zitten toch wel paar interessante videos tussen.

https://www.war.gov/UFO/#(...)-Greece-October-2023

https://www.war.gov/UFO/#(...)Middle-East-May-2020

https://www.war.gov/UFO/#(...)ort-Middle-East-2020

https://www.war.gov/UFO/#(...)eport-INDOPACOM-2024

Het is alleen jammer dat we alle context missen en soms is het ook lastig inschatten of het object nou beweegt of de camera.

Sommige videos lijken ook gewoon glitches te zijn ? Wtf is dit lol

https://www.war.gov/UFO/#(...)t-Syria-October-2024

https://www.war.gov/UFO/#(...)t-Syria-October-2024

[ Bericht 14% gewijzigd door Sjemmert op 09-05-2026 00:39:17 ]
pi_220747901
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_220748017
quote:
En pagina 101 gehaald. Om nog maar eens te onderstrepen dat dit topic gewoon in nieuws thuishoort.
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 9 mei 2026 @ 07:30:36 #104
284411 crew  heywoodu
pi_220748059
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2026 06:50 schreef alpeko het volgende:

[..]
En pagina 101 gehaald. Om nog maar eens te onderstrepen dat dit topic gewoon in nieuws thuishoort.
Dat hoort het sowieso natuurlijk. Als de tendens vooral iets zou zijn als "ze proberen ons onder de duim te houden!" is het uiteraard BNW, maar er komen gewoon af en toe wat nieuwsdingetjes.

Het is ook gewoon prima te accepteren dat het niet buitenaards is ofzo, maar precies zoals de naam doet vermoeden: (op dit moment) onbekende fenomenen in de lucht. Niks meer, niks minder.
pi_220748182
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 mei 2026 07:30 schreef heywoodu het volgende:
Het is ook gewoon prima te accepteren dat het niet buitenaards is ofzo, maar precies zoals de naam doet vermoeden: (op dit moment) onbekende fenomenen in de lucht. Niks meer, niks minder.
Ik hou bij bijv de tic tac, het hele verhaal van cmd David Fravor of de verhalen van Ryan Graves squad, de optie open dat de buitenaardse hypothese misschien overwogen moet worden. Verder die dingen op de maan, misschien hele interessante fenomenen in de ruimte waar we niets van weten, of andere dingen artefacten, misschien is die ene wel helemaal niet te verklaren, of wat dan ook.

Het kan heel veel zijn. Het heeft ook niet echt zin om daarover te discussiëren. Wij hebben de middelen toch niet. Wie weet er nou precies hoe zo'n FLIR camera op een straaljager werkt? Wij niet.

Ik hou gewoon alle opties open.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  zaterdag 9 mei 2026 @ 08:59:30 #106
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_220748198
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2026 22:33 schreef Monomeism het volgende:

[..]
Het zal de bedoeling zijn. Er valt niet meer te doen dan hypothetiseren. Het dichtste kom ik uit op het "conditioneren van de massa" en om die reden kom je automatisch in die cirkel. We worden bestookt met vermeende waarheden waar jij en ik geen vat op hebben, maar men doet er alles aan om ons te laten denken dat de rommel waar ze mee aan komen zetten geen echte bewijzen zijn. Dat is geen cirkel redenering maar waarneming. Simpelweg datgene wat we nu met eigen ogen zien. Jij roept zelf ook hard om bewijs en klaagt daarbij over het uitblijven daarvan.
Zonder al dat bestoken met beloften over UAP had jij je waarchijnlijk met dit onderwerp nog geen moment bezig gehouden. Met jou zijn er steeds meer mensen die hierover horen, of erover hebben gehoord. Dat is conditionering.
Je maakt nogal wat assumpties, en op de man spelen is nergens voor nodig
  zaterdag 9 mei 2026 @ 09:05:15 #107
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_220748210
* Jan_Onderwater wacht verder rustig af wat er de komende tijd naar buiten komt.
pi_220748348
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 mei 2026 00:30 schreef Sjemmert het volgende:
Zitten toch wel paar interessante videos tussen.

https://www.war.gov/UFO/#(...)-Greece-October-2023

https://www.war.gov/UFO/#(...)Middle-East-May-2020

https://www.war.gov/UFO/#(...)ort-Middle-East-2020

https://www.war.gov/UFO/#(...)eport-INDOPACOM-2024

Het is alleen jammer dat we alle context missen en soms is het ook lastig inschatten of het object nou beweegt of de camera.

Sommige videos lijken ook gewoon glitches te zijn ? Wtf is dit lol

https://www.war.gov/UFO/#(...)t-Syria-October-2024

https://www.war.gov/UFO/#(...)t-Syria-October-2024

Ik heb me indertijd flink verdiept in de video’s en ben toen tot de conclusie gekomen dat het niet buitenaards kan zijn.

De getuigenissen van Amerikaanse straaljagerpiloten zijn overigens wel overtuigend, met name de tictacs. Die kunnen over grote afstand met lasers gemaakt worden; daar zijn patenten over te vinden.

En dan is er nog Bob Lazar. Sympathieke kerel die in Area 51 heeft gewerkt en claimt dat hij aan UFOs heeft gewerkt. Heb zijn boek gelezen. Interessante materie. Helaas blijkt al snel in het boek dat Bob het allemaal uit z’n duim heeft gezogen.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_220748546
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 mei 2026 07:30 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Dat hoort het sowieso natuurlijk. Als de tendens vooral iets zou zijn als "ze proberen ons onder de duim te houden!" is het uiteraard BNW, maar er komen gewoon af en toe wat nieuwsdingetjes.

Het is ook gewoon prima te accepteren dat het niet buitenaards is ofzo, maar precies zoals de naam doet vermoeden: (op dit moment) onbekende fenomenen in de lucht. Niks meer, niks minder.
Ik raad deze aan voor een goed overzicht.

Bekijk deze YouTube-video

Mellon is voor mij de meest integere persoon met veel ervaring in DOI en contacten 'inside' voor dit soort dingen.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 9 mei 2026 @ 10:01:57 #110
284411 crew  heywoodu
pi_220748699
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2026 08:50 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Ik hou bij bijv de tic tac, het hele verhaal van cmd David Fravor of de verhalen van Ryan Graves squad, de optie open dat de buitenaardse hypothese misschien overwogen moet worden. Verder die dingen op de maan, misschien hele interessante fenomenen in de ruimte waar we niets van weten, of andere dingen artefacten, misschien is die ene wel helemaal niet te verklaren, of wat dan ook.

Het kan heel veel zijn. Het heeft ook niet echt zin om daarover te discussiëren. Wij hebben de middelen toch niet. Wie weet er nou precies hoe zo'n FLIR camera op een straaljager werkt? Wij niet.

Ik hou gewoon alle opties open.
Precies, alle opties zijn gewoon open. Zelf denk ik dat in verreweg de meeste gevallen iets is te verklaren op een 'aardse' manier, alleen kan het zijn dat onze wetenschap en techniek gewoon nog niet ver genoeg ontwikkeld is. Een beetje hoe men vroeger dacht dat 'slechte lucht' en zonden de reden waren dat je ziek werd.

Maar dat de opties open zijn betekent natuurlijk per definitie dat buitenaardse oorsprong ook niet volledig uit te sluiten valt.
pi_220748998
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 mei 2026 10:01 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Precies, alle opties zijn gewoon open. Zelf denk ik dat in verreweg de meeste gevallen iets is te verklaren op een 'aardse' manier, alleen kan het zijn dat onze wetenschap en techniek gewoon nog niet ver genoeg ontwikkeld is.
Is het een Aardse manier als het spot met onze wetten? Qua acceleratie, transmedium, aandrijving.

quote:
Maar dat de opties open zijn betekent natuurlijk per definitie dat buitenaardse oorsprong ook niet volledig uit te sluiten valt.
Nu moet ik zeggen dat er weinig boeiends op beeld naar buiten is gebracht. Die stervormige is apart al was die al eerder getoond. Benieuwd naar de volgende batches. En naar de videos die op verzoek van het congres binnenkort naar buiten komen.

Ik sluit zelf ook niks uit en er zullen zeker ook wel verklaarbaar zijn. Die pixel tussen de windmolens kan net zo goed een vogel zijn bijv.

Ik zal in ieder geval niet verrast zijn als de geruchten die van veel kanten naar buiten komen kloppen. Dat we niet de enige intelligentie zijn op Aarde. En dat hoeft niet eens buitenaards te zijn.
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 9 mei 2026 @ 11:09:40 #112
284411 crew  heywoodu
pi_220749212
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 mei 2026 10:29 schreef alpeko het volgende:

[..]
Is het een Aardse manier als het spot met onze wetten? Qua acceleratie, transmedium, aandrijving.
[..]

Dat is nagenoeg onmogelijk te zeggen. Wie weet kijkt men over 100 of 200 jaar terug en denkt men 'ze snapten dit of dat gewoon niet, nu weten we dat dat niet zo bijzonder is'. Dat kunnen we nu simpelweg nog niet zeggen en weten.

Daarom: de opties zijn open. Het kan allemaal buitenaards zijn, het kan ook allemaal aards zijn maar nog niet voor ons te verklaren. De tijd zal het leren, of dat nou de komende weken of de komende eeuwen zijn.
pi_220749271
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2026 11:09 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Dat is nagenoeg onmogelijk te zeggen. Wie weet kijkt men over 100 of 200 jaar terug en denkt men 'ze snapten dit of dat gewoon niet, nu weten we dat dat niet zo bijzonder is'. Dat kunnen we nu simpelweg nog niet zeggen en weten.

Daarom: de opties zijn open. Het kan allemaal buitenaards zijn, het kan ook allemaal aards zijn maar nog niet voor ons te verklaren. De tijd zal het leren, of dat nou de komende weken of de komende eeuwen zijn.
Wij hebben een karretje op Mars. Misschien heeft iets van elders wel een 'karretje' hier. Die tic-tac bijvoorbeeld.

Het zou mij ook helemaal niet gek klinken als er wel zoiets zou zijn, wat niet zegt dat ik het daadwerkelijk ook beweer, dat moet je hier tegen sommige users echt 1000x opnieuw zeggen. Wij gaan over 500-1000 jaar ook dingen naar Proxima Centauri b sturen met x% van de lichtsnelheid. Robots, A.I., Von Neumann dingen, kunnen echt wel tienduizenden jaren reizen. Misschien heeft iets wel interesse gehad, duizenden jaren geleden, met hun James Webb telescoop gericht op de Aarde.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  zaterdag 9 mei 2026 @ 11:19:54 #114
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_220749288
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 mei 2026 10:01 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Precies, alle opties zijn gewoon open. Zelf denk ik dat in verreweg de meeste gevallen iets is te verklaren op een 'aardse' manier, alleen kan het zijn dat onze wetenschap en techniek gewoon nog niet ver genoeg ontwikkeld is. Een beetje hoe men vroeger dacht dat 'slechte lucht' en zonden de reden waren dat je ziek werd.

Maar dat de opties open zijn betekent natuurlijk per definitie dat buitenaardse oorsprong ook niet volledig uit te sluiten valt.
Physics en natuurwetten zijn tamelijk harde limieten.
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 9 mei 2026 @ 11:30:58 #115
284411 crew  heywoodu
pi_220749318
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2026 11:19 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Physics en natuurwetten zijn tamelijk harde limieten.
Klopt, maar dat hoeft niet te betekenen dat we alle limieten al weten en er niks meer iets te ontdekken valt. Buiten dat je je af kunt vragen of alle beelden exact de volledige informatie geven, of dat er wellicht dingen gewoon niet goed gemeten zijn of kunnen worden, dat beeld ergens iets vertekent, noem maar op.
pi_220749335
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2026 11:30 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Klopt, maar dat hoeft niet te betekenen dat we alle limieten al weten en er niks meer iets te ontdekken valt. Buiten dat je je af kunt vragen of alle beelden exact de volledige informatie geven, of dat er wellicht dingen gewoon niet goed gemeten zijn of kunnen worden, dat beeld ergens iets vertekent, noem maar op.
Een onbemande sonde kan met 5-10% van de lichtsnelheid (dat lijkt me een realistische verwachting binnen 100-200 jaar) binnen 40-80 jaar naar Proxima Centauri b reizen (4 ly afstand), een potentieel Aarde achtige exoplaneet. Kijk naar je dichtstbijzijnde buren. Er zijn een heleboel sterren relatief vlakbij. Zie ook Breakthrough Starshot project.

Dat die dingen onmogelijk uit een ander melkwegstelstel kunnen komen lijkt me duidelijk.

Binnen die natuurwetten is er genoeg speling om over grote tijd dingen gedaan te krijgen. Groene mannetjes meeeh, maar onbemande sondes, waarom zou dat zo onmogelijk zijn. Er moet gewoon aandacht zijn voor dit topic en niet constant dingen besmeuren met ridicule dingen zoals groene mannetjes of wat dan ook.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_220749339
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2026 11:30 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Klopt, maar dat hoeft niet te betekenen dat we alle limieten al weten en er niks meer iets te ontdekken valt. Buiten dat je je af kunt vragen of alle beelden exact de volledige informatie geven, of dat er wellicht dingen gewoon niet goed gemeten zijn of kunnen worden, dat beeld ergens iets vertekent, noem maar op.
Je weet ook nooit hoe het paradigma van de natuuurkunde er over 1000 jaar uit gaat zien, of over 10.000 jaar. In 1500 dachten we ook compleet anders over de natuurkunde.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 9 mei 2026 @ 11:43:41 #118
284411 crew  heywoodu
pi_220749366
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2026 11:38 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Je weet ook nooit hoe het paradigma van de natuuurkunde er over 1000 jaar uit gaat zien, of over 10.000 jaar. In 1500 dachten we ook compleet anders over de natuurkunde.
Precies. En wie weet dat dan over 1000 jaar wel blijkt dat alles waar we nu twijfels bij zetten, wel gewoon met natuurwetten te verklaren is en dat er helemaal niks buitenaards aan te pas komt. Natuurwetten zijn in principe harde limieten, maar dat betekent niet dat we alle natuurwetten kennen.

En misschien ook wel. Maar dat kun je niet weten. Het blijft dus gissen en een kwestie van de mogelijkheden open houden :+
  zaterdag 9 mei 2026 @ 11:44:41 #119
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_220749371
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2026 11:37 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Een onbemande sonde kan met 5-10% van de lichtsnelheid (dat lijkt me een realistische verwachting binnen 100-200 jaar) binnen 40-80 jaar naar Proxima Centauri b reizen (4 ly afstand), een potentieel Aarde achtige exoplaneet. Kijk naar je dichtstbijzijnde buren. Er zijn een heleboel sterren relatief vlakbij. Zie ook Breakthrough Starshot project.

Dat die dingen onmogelijk uit een ander melkwegstelstel kunnen komen lijkt me duidelijk.

Binnen die natuurwetten is er genoeg speling om over grote tijd dingen gedaan te krijgen. Groene mannetjes meeeh, maar onbemande sondes, waarom zou dat zo onmogelijk zijn. Er moet gewoon aandacht zijn voor dit topic en niet constant dingen besmeuren met ridicule dingen zoals groene mannetjes of wat dan ook.
Reken eens uit hoeveel energie je nodig hebt om een sonde van laten we zeggen 200 kg te versnellen naar 10% van de lichtsnelheid. En nee, die natuurkunde van de hoeveelheid energie gaat niet veranderen
  Moderator zaterdag 9 mei 2026 @ 11:52:13 #120
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_220749405
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2026 11:44 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Reken eens uit hoeveel energie je nodig hebt om een sonde van laten we zeggen 200 kg te versnellen naar 10% van de lichtsnelheid. En nee, die natuurkunde van de hoeveelheid energie gaat niet veranderen
Uit de blote bol, dus ik kan er naast zitten: 90•10^12kJ.

Want Uk=1/2mv^2
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  zaterdag 9 mei 2026 @ 11:57:15 #121
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_220749450
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2026 11:44 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Reken eens uit hoeveel energie je nodig hebt om een sonde van laten we zeggen 200 kg te versnellen naar 10% van de lichtsnelheid. En nee, die natuurkunde van de hoeveelheid energie gaat niet veranderen
Des te interessanter toch dat Cmd David Fravor onder ede heeft verklaard dat er objecten zijn waargenomen op radar die wel onmogelijke manoeuvres lieten zien.

quote:
In 2023 getuigde David Fravor, de piloot die de USS Nimitz-waarneming rapporteerde, onder ede voor het House Committee on Oversight and Accountability. Naast hem zaten oud-gevechtspiloot Ryan Graves en voormalig inlichtingenofficier David Grusch.

Op 14 november 2004 onderzocht commandant Fravor van de USS Nimitz radarsignalen voor de kust van Zuid-Californië. De USS Princeton had al twee weken lang ongebruikelijke vliegtuigen gevolgd. De objecten verschenen op 80.000 voet hoogte (circa 24 km), daalden dan snel naar 20.000 voet (circa 6 km) en bleven daar zweven.

Fravor zag een wit, ovaalvormig object van ongeveer 12 meter lang dat boven een oceaanstoring zweefde. Vier mensen (twee piloten en twee wapensysteemofficieren) observeerden het object zo'n vijf minuten lang. Terwijl Fravor naar beneden spiraleerde om dichterbij te komen, steeg het object omhoog en volgde zijn vliegtraject, totdat het verdween.

Nadat de piloten het contact verloren, meldde een luchtverkeersleider dat het object al 60 mijl verderop was gedetecteerd — minder dan een minuut later.
https://en.wikipedia.org/wiki/Pentagon_UFO_videos

Nieuwe ontdekkingen ontstaan door waarnemingen. Hoort ook bij wetenschap.
Galantly he chickened out...
The tale of Sir Robin: http://www.youtube.com/watch?v=BZwuTo7zKM8
  zaterdag 9 mei 2026 @ 11:59:09 #122
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_220749458
quote:
6s.gif Op zaterdag 9 mei 2026 11:52 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Uit de blote bol, dus ik kan er naast zitten: 90•10^12kJ.

Want Uk=1/2mv^2
Niet voorzeggen
  Moderator zaterdag 9 mei 2026 @ 12:00:36 #123
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_220749468
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2026 11:59 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Niet voorzeggen
:X
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  zaterdag 9 mei 2026 @ 12:01:52 #124
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_220749472
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 mei 2026 00:30 schreef Sjemmert het volgende:
Het is alleen jammer dat we alle context missen en soms is het ook lastig inschatten of het object nou beweegt of de camera.

Sommige videos lijken ook gewoon glitches te zijn ? Wtf is dit lol
Vooral dit ja :') Niet echt bewijs dit
  zaterdag 9 mei 2026 @ 12:02:47 #125
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_220749475
Maar hoe is deze UFO op de maan te verklaren? Want de NASA is toch nooit op de maan geweest? Ik denk dat alle UFO's in scene gezet zijn om ons bang te maken.



:T
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 9 mei 2026 @ 12:04:39 #126
284411 crew  heywoodu
pi_220749479
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2026 11:57 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:

[..]
Des te interessanter toch dat Cmd David Fravor onder ede heeft verklaard dat er objecten zijn waargenomen op radar die wel onmogelijke manoeuvres lieten zien.
[..]
https://en.wikipedia.org/wiki/Pentagon_UFO_videos

Nieuwe ontdekkingen ontstaan door waarnemingen. Hoort ook bij wetenschap.
Daarbij gaan we er natuurlijk wel voor het gemak van uit dat die waarnemingen en metingen allemaal volledig kloppen en dat er geen sprake is van allerhande mogelijkheden die data in de war gooien - van defecten tot foutieve softwareupdates of wat dan ook.
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 9 mei 2026 @ 12:05:37 #127
284411 crew  heywoodu
pi_220749483
quote:
10s.gif Op zaterdag 9 mei 2026 12:02 schreef Starhopper het volgende:
Maar hoe is deze UFO op de maan te verklaren? Want de NASA is toch nooit op de maan geweest? Ik denk dat alle UFO's in scene gezet zijn om ons bang te maken.

[ afbeelding ]

:T
Een UAP is wat anders dan een UFO :P

Niemand zegt dat UAP's per se buitenaards zijn, het is helemaal niks anders dan 'iets wat we nog niet kunnen verklaren' :+
  zaterdag 9 mei 2026 @ 12:08:15 #128
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_220749492
Wanneer ik er tijd voor heb moet ik toch een uitrekenen wat de maximaal haalbare snelheid is van een ruimteschip, met welke factor van efficiëntie van het omzetten van massa in energie en voortbeweging. Hint, De efficiëntie van een waterstofbom bij het omzetten van massa in energie is extreem laag, typisch rond de 0,1% tot 0,25% van de totale massa van het wapen.
  zaterdag 9 mei 2026 @ 12:09:36 #129
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_220749500
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2026 12:05 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Een UAP is wat anders dan een UFO :P

Niemand zegt dat UAP's per se buitenaards zijn, het is helemaal niks anders dan 'iets wat we nog niet kunnen verklaren' :+
Jamaar dat wil dus zeggen dat er ook UAP's zijn in de filmstudio van de maan :T
pi_220749547
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2026 08:59 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Je maakt nogal wat assumpties, en op de man spelen is nergens voor nodig
Dat maak ik allemaal zelf wel uit ouwe. :s)
“People will forgive you for being wrong, but they will never forgive you for being right ”
― Thomas Sowell
pi_220749558
quote:
10s.gif Op zaterdag 9 mei 2026 12:02 schreef Starhopper het volgende:
Maar hoe is deze UFO op de maan te verklaren? Want de NASA is toch nooit op de maan geweest? Ik denk dat alle UFO's in scene gezet zijn om ons bang te maken.

[ afbeelding ]

:T
Een onbekend 'weersfenomeen' op de Maan? We denken dat die plek heel steriel is, maar misschien is dat wel niet zo. Ik vind deze heel interessant. En het is een UAP, geen UFO.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_220749603
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2026 12:08 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Wanneer ik er tijd voor heb moet ik toch een uitrekenen wat de maximaal haalbare snelheid is van een ruimteschip, met welke factor van efficiëntie van het omzetten van massa in energie en voortbeweging. Hint, De efficiëntie van een waterstofbom bij het omzetten van massa in energie is extreem laag, typisch rond de 0,1% tot 0,25% van de totale massa van het wapen.
De echte limiet is niet energie efficiëntie, maar de manier waarop je momentum afgeeft.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  zaterdag 9 mei 2026 @ 12:32:40 #133
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_220749620
quote:
10s.gif Op zaterdag 9 mei 2026 12:02 schreef Starhopper het volgende:
Maar hoe is deze UFO op de maan te verklaren? Want de NASA is toch nooit op de maan geweest? Ik denk dat alle UFO's in scene gezet zijn om ons bang te maken.

[ afbeelding ]

:T
Weerspiegeling van een puntlicht op de lensoppervlakken van de camera?
  zaterdag 9 mei 2026 @ 12:34:10 #134
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_220749629
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2026 12:29 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
De echte limiet is niet energie efficiëntie, maar de manier waarop je momentum afgeeft.
Efficiëntie dus
En, weet je al hoeveel energie je nodig hebt om je sonde naar 10% van de lichtsnelheid te brengen?

[ Bericht 8% gewijzigd door Jan_Onderwater op 09-05-2026 12:58:28 ]
  zaterdag 9 mei 2026 @ 12:34:26 #135
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_220749630
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2026 12:32 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Weerspiegeling van een puntlicht op de lensoppervlakken van de camera?
Ja :Y
  zaterdag 9 mei 2026 @ 12:48:35 #136
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_220749770
Ben deze video aan het kijken.

Paar interessante dingen tot nu toe.

- Coulthart is gebeld door een Witte Huis insider om Trump wat meer credits te geven, want Coulthart was - zoals velen - wat skeptisch over de timing van de UFO vrijgifte i.r.t. Epstein en de Iran oorlog bijv.

- Waar NASA eerder het standpunt had geen UAP files te hebben, is dat tegendeel nu bewezen. Bewuste leugens destijds of onwetendheid?

- Geen van de 46 videos waar Anna Paulina Luna naar heeft verzocht, zitten in deze eerste batch.

- Fox News heeft gerapporteerd dat het Witte Huis heeft aangegeven dat dit inderdaad een eerste batch is en meer zal volgen.

- Elizondo vind van deze batch de maanfoto's het interessantst.

- Elizondo noemt een andere video die hij heeft gezien in zijn tijd bij het Pentagon als erg overtuigend. Een groot object onderwater met grote snelheid.

Bekijk deze YouTube-video

Later maar eens verder kijken.
Galantly he chickened out...
The tale of Sir Robin: http://www.youtube.com/watch?v=BZwuTo7zKM8
  zaterdag 9 mei 2026 @ 12:48:36 #137
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_220749771
quote:
7s.gif Op zaterdag 9 mei 2026 12:34 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Ja :Y
Al coat je de lenzen nog zo goed, oppervlakken spiegelen nu eenmaal. De Zeiss Biogon 60mm f/5.6 was het belangrijkste objectief op de Hasselblad van de maanmissie, een objectief met 6 lenzen, dus 12 oppervlakken die spiegelen en de spiegelingen weer spiegelen. Multicoatings verlagen dat maar weg gaat het niet. Leuke natuurkunde trouwens, coatings, reflectie opheffen door het in fase zetten ervan
  zaterdag 9 mei 2026 @ 12:57:40 #138
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_220749801
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2026 12:04 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Daarbij gaan we er natuurlijk wel voor het gemak van uit dat die waarnemingen en metingen allemaal volledig kloppen en dat er geen sprake is van allerhande mogelijkheden die data in de war gooien - van defecten tot foutieve softwareupdates of wat dan ook.
Daar komen we alleen maar achter door meer openheid rond het onderwerp. Die data moet naar buiten zodat het gecheckt kan worden.

En als die waarneming uiteindelijk solide blijkt, dan zal de theorie moeten wijken of uitgebreid moeten worden.

Ik vind het gebrek aan nieuwsgierigheid hiernaar vooral vreemd. Op voorhand afwijzen omdat het niet zou moeten kunnen, dat is m.i. niet de wetenschappelijke manier.

Dus hoe dan ook, vind ik de aandacht voor dit onderwerp en deze release een goede zaak. Het zet het weer even in de spotlight.
Galantly he chickened out...
The tale of Sir Robin: http://www.youtube.com/watch?v=BZwuTo7zKM8
pi_220749827
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2026 12:48 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Al coat je de lenzen nog zo goed, oppervlakken spiegelen nu eenmaal. De Zeiss Biogon 60mm f/5.6 was het belangrijkste objectief op de Hasselblad van de maanmissie, een objectief met 6 lenzen, dus 12 oppervlakken die spiegelen en de spiegelingen weer spiegelen. Multicoatings verlagen dat maar weg gaat het niet. Leuke natuurkunde trouwens, coatings, reflectie opheffen door het in fase zetten ervan
Daarom zijn foto’s sowieso niet heel interessant tenzij het foto’s van verschillende hoeken betreft. Veel interessanter is film materiaal dat is onderbouwd met sensordata en ook nog eens visuele waarneming.

De focus op de grote afstanden in het heelal en dat die niet overbrugbaar zijn leidt overigens tot tunnelvisie. Intelligent(er) leven hoeft niet eens van ver te komen. Mss zijn het wel overlevenden van Mars in betere tijden. Of heeft zich op Aarde nog ander intelligent leven ontwikkeld. Of zijn wij een product daarvan.
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 9 mei 2026 @ 13:58:40 #140
284411 crew  heywoodu
pi_220750012
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2026 12:57 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
Ik vind het gebrek aan nieuwsgierigheid hiernaar vooral vreemd. Op voorhand afwijzen omdat het niet zou moeten kunnen, dat is m.i. niet de wetenschappelijke manier.
Daar ben ik het sowieso mee eens.

Veel meer data en dingen zouden, desnoods met de nodige NDA's, aan wetenschappers gegeven kunnen worden om uitgebreider onderzoek naar te doen.
  zaterdag 9 mei 2026 @ 17:38:29 #141
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_220751555
Artikel van CBS News focust op de maanfoto's en de transcripts van de astronauten van Apollo 17. Die combinatie maakt het wel interessanter natuurlijk.

twitter


Ik denk niet dat de gesprekken één-op-één aan de foto's te koppelen zijn qua tijdstip, maar de astronauten maakten wel melding van lichten/lichtbronnen die ze hebben waargenomen.



Link naar transcript

Verder uit het artikel:
quote:
A NASA photograph, taken in December 1972 during from the Apollo 17 mission, shows "three 'dots' in a triangular formation in the lower right quadrant of the lunar sky that is clearly visible upon magnification of the image," the Defense Department said in a caption of the image.

The Pentagon said that "there is no consensus about the nature of the anomaly," but that a new, preliminary analysis indicated it could be a "physical object."
Galantly he chickened out...
The tale of Sir Robin: http://www.youtube.com/watch?v=BZwuTo7zKM8
pi_220751764
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2026 09:29 schreef Lyrebird het volgende:

[..]
Ik heb me indertijd flink verdiept in de video’s en ben toen tot de conclusie gekomen dat het niet buitenaards kan zijn.

De getuigenissen van Amerikaanse straaljagerpiloten zijn overigens wel overtuigend, met name de tictacs. Die kunnen over grote afstand met lasers gemaakt worden; daar zijn patenten over te vinden.

En dan is er nog Bob Lazar. Sympathieke kerel die in Area 51 heeft gewerkt en claimt dat hij aan UFOs heeft gewerkt. Heb zijn boek gelezen. Interessante materie. Helaas blijkt al snel in het boek dat Bob het allemaal uit z’n duim heeft gezogen.
Dat vind ik wel een sterke conclusie, ik neem het waar maar ik trek geen conclusies. Maar ik ben het eens dat het vrij zinloos is om duizenden random ufo filmpjes te kijken die mensen zelf geüpload hebben. 9/10 daarvan zijn gewoon vliegtuigen, helicopters, drones, vliegers, ballonnen, vogels etc en de rest is nep en misschien 0,1/10 wat overblijft wat mogelijk interessant is, en of dat dan buitenaards is of niet is weer een hele andere discussie. Zonde van je tijd imo. Maar dit soort officiële beelden vind ik altijd wel interessant. Hoewel ik van sommige beelden net zo goed denk dat het ook gewoon een drone (windmolen filmpje bv) of een flare aan een parachute (ster UAP filmpje) kan zijn.

Hetzelfde met Bob Lazar eigenlijk. Ik luister naar zijn verhaal maar neem niets automatisch voor waar aan.
pi_220751818
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2026 08:50 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Wie weet er nou precies hoe zo'n FLIR camera op een straaljager werkt?
Ik heb ervaring met remote sensing en zou zo’n camera kunnen ontwerpen en bouwen. Ze hebben een (array van) sensor(s) die infrarood licht kunnen detecteren, waardoor alles dat warm is, met een hoog contrast in beeld kan worden gebracht met een koudere achtergrond.

Niks mis met de FLIR video’s; aan de interpretatie schort het een en ander.

Het is niet logisch dat alien beschavingen UFOs onze kant op sturen die gemaakt zijn met brakke technologie. Wil je iets over meerdere lichtjaren verplaatsen, dan heb je kekke infrastructuur en een goed getrainde AI piloot nodig. Eén op afstand bediende UFO is namelijk lastig te besturen over zo’n grote afstand, of je moet een kastje in de UFO met entangled photons hebben die gedupliceerd is op hun eigen planeet, waardoor je directe communicatie hebt. Ik zie dat niet een twee gebeuren vanwege het uncertainty principle, maar theorie is niet mijn sterkste kant.

Het is ook niet handig om je te verschuilen voor aardbewoners terwijl je tegelijkertijd overduidelijk op FLIR beelden bent te zien. Of je hebt tech die wij nog niet begrijpen en je bent onzichtbaar, of je hebt brakke technologie en het zal je nooit lukken om hier te komen.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_220751947
Als je gaat rekenen aan de waarnemingen van Graves en Fravor, en je begrijpt dat het versnellen van een massa om energie vraagt, dan begrijp je al snel dat de tictacs die zij zagen geen massa kunnen hebben. Ook alientechnologie moet zich aan natuurwetten houden.

Fravor en Graves hebben een carrière en reputatie - het lijkt me sterk dat ze dit uit hun duim hebben gezogen.

Hoe maak je een tictac zonder massa? De tictac moet zichtbaar zijn in het visuele, infrarode en radar deel van het electromagnetische spectrum. Zo’n tictac kun je met een short-pulsed laser maken, die lucht kan ioniseren (air breakdown). Daar zijn filmpjes op YouTube van te vinden. Korte lichtflitsen die gepaard gaan met een knal, zichtbaar over een groot deel van het EM spectrum, ook voor radar. De afstand van de laser tot de flits kan worden gecontroleerd door laserparameters te veranderen. Als je een flits kunt maken, is het een koud kunstje om een bol of tictac te maken. Daar heb je galvanometer scanners voor nodig - die worden in lasershows gebruikt.

Als de laser krachtig genoeg is, dan kun je zo’n bol of tictac over een paar km verplaatsen, zo snel als je wil.

Onzin?

De fysica: https://iopscience.iop.org/article/10.1088/0143-0807/18/6/014/pdf

Patent:
https://hushkit.net/2020/(...)-hornet-ufo-footage/
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_220752063
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 mei 2026 18:21 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Hetzelfde met Bob Lazar eigenlijk. Ik luister naar zijn verhaal maar neem niets automatisch voor waar aan.
Bob heeft nooit een academische opleiding afgemaakt. Toch wordt hij door het ministerie van defensie aangenomen als natuurkundige. Zelfs defensie is niet zo gek om iemand zonder relevante diploma’s aan UFO technologie te laten werken. In zijn boek vertelt hij over hoe hij en zijn collega Barry aan de motor van de UFO werken.

Als je zelf wel eens onderzoek hebt gedaan, dan begrijp je al snel dat ze Laurel en Hardy hebben losgelaten op potentieel zeer gevaarlijke technologie.

Bob beschrijft hoe ze dat onderzoek doen, en dit heeft helemaal niets te maken met hoe onderzoek gedaan wordt. Je gaat eerst schattingen maken en berekeningen doen, waardoor je beter inzicht krijgt in de materie.

Maar Bob en Barry zijn twee monteurs die doen alsof ze een accu uit de UFO halen. Hij beschrijft hoe ze koperkleurig materiaal afvijlen voor materiaalonderzoek. Let wel, dit is revolutionaire motortechnologie die onze wereld kan veranderen. Is het verstandig om materiaal van een solid state drive of een CPU te vijlen als je de enige PC op aarde probeert te onderzoeken? Dit, terwijl hij toegang heeft tot non-invasieve technologie om metalen te onderzoeken.

Daarnaast doet hij te veel z’n best om te doen alsof hij verstand van zaken heeft. Moeilijke woorden gebruiken die niet relevant zijn. De ervaring die hij heeft met duiksport verwerken in het verhaal om het cachet te geven.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_220752075
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2026 18:46 schreef Lyrebird het volgende:
Als je gaat rekenen aan de waarnemingen van Graves en Fravor, en je begrijpt dat het versnellen van een massa om energie vraagt, dan begrijp je al snel dat de tictacs die zij zagen geen massa kunnen hebben. Ook alientechnologie moet zich aan natuurwetten houden.
Welke data heb je het precies over, welke bron gebruik je? En kun je een rekenvoorbeeld geven. :)
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_220752099
LEMMiNO heeft voor de leek ook wel een mooie YouTube video die alles bij langs gaat van de drie Pentagon video's die door Mellon geleaked zijn naar de NYT in 2017 dacht ik.

Bekijk deze YouTube-video
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_220752209
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2026 19:08 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Welke data heb je het precies over, welke bron gebruik je? En kun je een rekenvoorbeeld geven. :)
Zie post 121.

De 60 mijl binnen een minuut zou theoretisch met een hypersonische taket uitgevoerd kunnen worden, maar die kan de eerder beschreven koersveranderingen niet zo maar uitvoeren.

Van 24 naar 6 km hoogte. Ik neem voor het gemak tien seconden aan. Laten we de berekening aan CGPT over:

https://chatgpt.com/s/t_69ff6e1d9ba48191b20186d6d6b05b5f

quote:
Voor **24 km naar 6 km hoogte** is de afstand **18 km**. Van **0 naar 0 km/u** in **10 seconden** betekent: versnellen in de eerste helft, afremmen in de tweede helft.

Bij symmetrische versnelling:

* afstand totaal: **18.000 m**
* tijd totaal: **10 s**
* versnellen gedurende: **5 s**
* afremmen gedurende: **5 s**

Benodigde versnelling:

[
s = \frac{1}{4} a t^2
]

Dus:

[
a = \frac{4s}{t^2} = \frac{4 \times 18000}{10^2} = 720,m/s^2
]

Dat is ongeveer:

[
720/9.81 \approx 73g
]

Maximale snelheid halverwege:

[
v = a \times 5 = 3600,m/s
]

Dus:

* maximale snelheid: **3600 m/s**
* dat is **12.960 km/u**
* ongeveer **Mach 10-11**
* versnelling/remming: **~73 g**

Voor een massa van **1000 kg**:

* maximale kinetische energie: **6,5 GJ**
* ongeveer **1,5 ton TNT**

Kan een piloot dit overleven? **Nee, vrijwel zeker niet.**

Een mens kan kortstondig misschien enkele tot ~9 g verdragen met pak/training, en in extreme crashachtige situaties heel kort meer, maar **73 g gedurende meerdere seconden** is dodelijk of zwaar invaliderend. Bovendien komt daar nog bij:

* hypersonische luchtweerstand
* enorme verhitting
* schokgolven
* structurele krachten
* bij afremmen opnieuw ~73 g
* waarschijnlijk volledige desintegratie van een gewoon voertuig

Dus: **voor een bemand object is dit praktisch uitgesloten**. Dit is niet “snel vliegtuig”-niveau, maar hypersonische raket/terugkeerobject-niveau, en zelfs dan zonder menselijke overleving bij deze g-belasting.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  zaterdag 9 mei 2026 @ 21:27:26 #149
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_220753113
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2026 18:46 schreef Lyrebird het volgende:
Als je gaat rekenen aan de waarnemingen van Graves en Fravor, en je begrijpt dat het versnellen van een massa om energie vraagt, dan begrijp je al snel dat de tictacs die zij zagen geen massa kunnen hebben. Ook alientechnologie moet zich aan natuurwetten houden.

Fravor en Graves hebben een carrière en reputatie - het lijkt me sterk dat ze dit uit hun duim hebben gezogen.

Hoe maak je een tictac zonder massa? De tictac moet zichtbaar zijn in het visuele, infrarode en radar deel van het electromagnetische spectrum. Zo’n tictac kun je met een short-pulsed laser maken, die lucht kan ioniseren (air breakdown). Daar zijn filmpjes op YouTube van te vinden. Korte lichtflitsen die gepaard gaan met een knal, zichtbaar over een groot deel van het EM spectrum, ook voor radar. De afstand van de laser tot de flits kan worden gecontroleerd door laserparameters te veranderen. Als je een flits kunt maken, is het een koud kunstje om een bol of tictac te maken. Daar heb je galvanometer scanners voor nodig - die worden in lasershows gebruikt.

Als de laser krachtig genoeg is, dan kun je zo’n bol of tictac over een paar km verplaatsen, zo snel als je wil.

Onzin?

De fysica: https://iopscience.iop.org/article/10.1088/0143-0807/18/6/014/pdf

Patent:
https://hushkit.net/2020/(...)-hornet-ufo-footage/
Zeker interessant. Op kleine schaal kan ik me hier ook best iets bij voorstellen. Maar op de schaal van het Nimitz (over tijd en plaats) in real-life condities... Dat roept ook dit weer allerlei andere vragen op.

• Kon dit in die tijd? Het patent is van ver na 2004 (uit 2018).
• Wat was de bron van de lasers? De USS Nimitz zelf?
• Komt het overeen met de beschrijving van Fravor? Ik bedoel een laser-plasma zal een gloed afgeven. Fravor en consorten beschrijven een witte tictac in daglichtomstandigheden. En de tictac interacteerde en mimiekde de bewegingen van Fravor in zijn F/A18 Super Hornet.
• Het patent, voor zover ik het begrijp, is bedoeld om een infrarood-decoy te genereren voor raketten, niet om piloten te misleiden om 3D objecten te zien.
• Plasma is niet waarneembaar op radar, zoals je artikel zelf ook zegt.
• En hoe maak een een 3D object zomaar midden in de lucht? "I’m not as sure about how you create a ball of plasma at a position in midair as lasers don’t stop (it’s the old light sabre problem)
• Waarom is er sindsdien (inmiddels ruim 20 jaar later) niets van deze techniek doorgesijpeld op andere gebieden?
Galantly he chickened out...
The tale of Sir Robin: http://www.youtube.com/watch?v=BZwuTo7zKM8
pi_220753118
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 mei 2026 19:28 schreef Lyrebird het volgende:

[..]
Zie post 121.

De 60 mijl binnen een minuut zou theoretisch met een hypersonische taket uitgevoerd kunnen worden, maar die kan de eerder beschreven koersveranderingen niet zo maar uitvoeren.

Van 24 naar 6 km hoogte. Ik neem voor het gemak tien seconden aan. Laten we de berekening aan CGPT over:

https://chatgpt.com/s/t_69ff6e1d9ba48191b20186d6d6b05b5f
[..]

Maar natuurlijk kan een piloot dat ook niet overleven.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_220753247
twitter
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_220753272
Zelfs Dr Phil is onder de indruk :)

Bekijk deze YouTube-video
pi_220758987
Zie mijn commentaar na iedere vraag.

quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2026 21:27 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:

[..]
Zeker interessant. Op kleine schaal kan ik me hier ook best iets bij voorstellen. Maar op de schaal van het Nimitz (over tijd en plaats) in real-life condities... Dat roept ook dit weer allerlei andere vragen op.

• Kon dit in die tijd? Het patent is van ver na 2004 (uit 2018).

Met mijn kennis van toen denk ik dat het wel kan. Als je bekend bent met de Hubble space telescope, dan weet je dat ze eerder een soortgelijke spionagetelescoop hadden gebouwd die naar de aarde keek. Wat ik wil zeggen is dat Defensie in de VS en contractors jaren voor lopen op de rest van de wereld. Ze gaan hun technologie niet zo maar aan de grote klok hangen dmv patenten. Dat gebeurt pas veel later.

• Wat was de bron van de lasers? De USS Nimitz zelf?

Deze technologie kan in een onderzeeër worden geïnstalleerd. Genoeg elektriciteit. Via de periscoop, en telescoop kan zo’n laser straal over grote afstanden de lucht ioniseren. Tictacs zijn zo ver ik weet vooral waargenomen in gebieden waar de Amerikaanse strijdkrachten veel oefenen. Kan me voorstellen dat er in de buurt van een vliegdekschip ook wel een onderzeeër kan zijn.

• Komt het overeen met de beschrijving van Fravor? Ik bedoel een laser-plasma zal een gloed afgeven. Fravor en consorten beschrijven een witte tictac in daglichtomstandigheden. En de tictac interacteerde en mimiekde de bewegingen van Fravor in zijn F/A18 Super Hornet.

Durf ik niet te zeggen. Ja, dit zal een witte gloed afgeven. En zo’n tictac kan elke denkbare beweging uitvoeren.

• Het patent, voor zover ik het begrijp, is bedoeld om een infrarood-decoy te genereren voor raketten, niet om piloten te misleiden om 3D objecten te zien.

Dat klopt. Andere toepassing, maar het patent is vooral bedoeld om te laten zien dat de technologie ws bestaat (houd er rekening mee dat iedereen een patent op alles kan aanvragen, zonder experimenteel bewijs).

• Plasma is niet waarneembaar op radar, zoals je artikel zelf ook zegt.

Een geconcentreerd plasma gedraagt zich optisch gezien als een metaal en kan radarstraling reflecteren. Hier klopt het artikel niet.

• En hoe maak een een 3D object zomaar midden in de lucht? "I’m not as sure about how you create a ball of plasma at a position in midair as lasers don’t stop (it’s the old light sabre problem)

Een laserstraal zal idd pas over lange afstanden uitdoven. Het artikel van Wautelet legt uit hoe je de afstand waarover air break down plaats vindt, nauwkeurig kunt controleren dmv laser en optische parameters.

Zoals je in jouw post al aangaf, was er een tictac die van 24 km naar 6 km ging. 24 km is laag genoeg zodat er nog net voldoende gas is om air break down te realiseren. Maar 24 km is ws ook net niet te lang om nog genoeg laser vermogen te hebben. Een laserstraal zal namelijk over 24 km door scattering aan de lucht vermogen verliezen.

• Waarom is er sindsdien (inmiddels ruim 20 jaar later) niets van deze techniek doorgesijpeld op andere gebieden?

Het feit dat ze niet meewerken aan het onderzoek en getuigenissen van Fravor en co laat zien dat ze de core technologie beschermen.

Een alternatieve verklaring is dat de Russen, Fransen, Britten of Chinezen achter de tictacs zitten. Dat lijkt me sterk. Die hadden indertijd de optische kennis niet.

Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_220759433
Volgende week komen er nog 46 video's uit, sommige in kleur. :)
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  zondag 10 mei 2026 @ 21:05:38 #155
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_220760105
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 18:03 schreef Lyrebird het volgende:

quote:
• Komt het overeen met de beschrijving van Fravor? Ik bedoel een laser-plasma zal een gloed afgeven. Fravor en consorten beschrijven een witte tictac in daglichtomstandigheden. En de tictac interacteerde en mimiekde de bewegingen van Fravor in zijn F/A18 Super Hornet.

Durf ik niet te zeggen. Ja, dit zal een witte gloed afgeven. En zo’n tictac kan elke denkbare beweging uitvoeren.
Ik vind dit wel een cruciaal punt. Fravor en de andere ooggetuigen hebben in hun beschrijvingen niets over een gloeiend oppervlak gezegd.
Vond deze video en vind het een intrigerend fenomeen.
Bekijk deze YouTube-video

Met wat creativiteit zou het best wat UAP sightings kunnen verklaren, maar het is geen wild-card voor alles (zoals bijv. de Nimitz case).
Galantly he chickened out...
The tale of Sir Robin: http://www.youtube.com/watch?v=BZwuTo7zKM8
  zondag 10 mei 2026 @ 22:17:39 #156
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_220760604
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 18:54 schreef Discombobulate het volgende:
Volgende week komen er nog 46 video's uit, sommige in kleur. :)
Ben benieuwd.

Ondertussen ook verhalen dat er wordt tegengewerkt vanuit de CIA en DIA om meer interessant releases juist tegen te gaan.

twitter
Galantly he chickened out...
The tale of Sir Robin: http://www.youtube.com/watch?v=BZwuTo7zKM8
pi_220786484
Japan stapt ook in de Disclosure trein.

quote:
During a recent press conference, Chief Cabinet Secretary Kihara confirmed that Japan has reviewed footage connected to the U.S. UAP releases.

He also stated future disclosures would happen “case-by-case” while considering national security concerns.
pi_220787011
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 22:21 schreef alpeko het volgende:
Japan stapt ook in de Disclosure trein.
[..]

In 2020 was Japan al ingestapt.

Bekijk deze YouTube-video
“People will forgive you for being wrong, but they will never forgive you for being right ”
― Thomas Sowell
pi_220798175
twitter


More to come.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  vrijdag 15 mei 2026 @ 09:33:05 #160
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_220798658
* Jan_Onderwater wacht rustig af
pi_220799075
Nog over die recente UAP's in de Apollo foto's: https://en.wikipedia.org/wiki/Transient_lunar_phenomenon

Zitten best interessante dingen bij. Ik ben benieuwd als wij daar eenmaal een basis hebben of we dan atmosferische effecten gaan zien/ontdekken. De maan heeft namelijk geen atmosfeer, dus je zou verwachten dat deze heel stabiel is, maar wellicht is dat helemaal niet zo.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_220803508
Thousands of mysterious underwater UFOs spotted off US shores: report

Ze gaan wel los in de berichtgeving.
Gingen ze al wel, maar de beweringen in frequentie van de hoeveelheid van UAP waarnemingen, binnen een zeer korte tijdspanne, vind ik wel opvallend.

Volgens de UFO-meldingsorganisatie Enigma zijn sinds augustus 2025 tot nu, meer dan 9.000 waarnemingen geregistreerd van onbekende objecten nabij Amerikaanse wateren.

- Since August, Enigma has documented more than 9,000 sightings of mysterious objects within 10 miles of United States shorelines or other major bodies of water, Marine Technology News reported.

Hebben ze nu ineens haast met “Disclosure”?
“People will forgive you for being wrong, but they will never forgive you for being right ”
― Thomas Sowell
  vrijdag 15 mei 2026 @ 18:48:34 #163
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_220803553
Ah, de NY post, een stukje kwaliteitsjournalistiek
pi_220804411
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 18:48 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Ah, de NY post, een stukje kwaliteitsjournalistiek
Ach, het maakt inmiddels niets meer uit, binnen de ruime context, welke krant de boodschap brengt. Het is niet een fantasie artikel uit bv The Sun uit de jaren 80. De consensus loopt inmiddels synchroon met een veelvoud aan meerdere bronnen en journalistieke artikelen over USO’s. Het is main stream nieuws zonder de grappen inmiddels. Het taboe is allang doorbroken. Of je moet The New York Times ook als een flutkrant beschouwen.
En misschien is het dat ook.
Maar het is bijzonder om te merken dat jij, gezien je reacties in dit topic, volkomen door het UAP onderwerp bevangen lijkt te zijn binnen de conditionering die men m.i. beoogt.
“People will forgive you for being wrong, but they will never forgive you for being right ”
― Thomas Sowell
  vrijdag 15 mei 2026 @ 21:09:46 #165
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_220804747
Ah, natuurlijk
Het is één groot complot
pi_220804841
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 21:09 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Ah, natuurlijk
Het is één groot complot
Dat heb je goed. Een cover up van zo’n 80 jaar.

Bekijk deze YouTube-video

[ Bericht 14% gewijzigd door Monomeism op 15-05-2026 21:35:26 ]
“People will forgive you for being wrong, but they will never forgive you for being right ”
― Thomas Sowell
pi_220804941
Het is een stukje coping. Het is voor sommige mensen, zoals Jan, nou eenmaal moeilijk te verkroppen dat we misschien toch niet helemaal bovenaan de voedselketen staan.
pi_220805009
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 21:43 schreef Bananenbennie het volgende:
Het is een stukje coping. Het is voor sommige mensen, zoals Jan, nou eenmaal moeilijk te verkroppen dat we misschien toch niet helemaal bovenaan de voedselketen staan.
Ik kan me voorstellen dat veel mensen zich momenteel in een overgangsfase bevinden: van complete ontkenning "BNW-materie/alu-hoedjes", naar een houding van: "ik wacht het rustig af". :D

Dat is ook een grote stap.
pi_220805647
Maar liever wachten uit ingelezen interesse dan uit verveling.
“People will forgive you for being wrong, but they will never forgive you for being right ”
― Thomas Sowell
pi_220805955
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 21:53 schreef -Knapzak- het volgende:

[..]
Ik kan me voorstellen dat veel mensen zich momenteel in een overgangsfase bevinden: van complete ontkenning "BNW-materie/alu-hoedjes", naar een houding van: "ik wacht het rustig af". :D

Dat is ook een grote stap.
Daar heb je zeker gelijk in. Zo heb ik dit zelf ook ervaren toen ik me er meer in ging verdiepen. Is alweer wat jaartjes geleden maar je gaat idd door verschillende fases heen.
  zaterdag 16 mei 2026 @ 14:24:25 #171
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_220809063
Inmiddels is ook DeGrasse Tyson ingestapt..?

Al jaren heeft 'ie geen goed woord over voor het het UAP onderwerp, en nu opeens een boek 'Take me to your leader'.

twitter


De eerste reactie eronder is treffend:
Galantly he chickened out...
The tale of Sir Robin: http://www.youtube.com/watch?v=BZwuTo7zKM8
  zaterdag 16 mei 2026 @ 14:38:11 #172
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_220809293
Opvallend dat AARO opeens weer meedoet.

twitter


Weet niet wat ervan te moeten vinden.

Ook wel interessant wat Burlison beschrijft waarover hij afgelopen donderdag een briefing samen met AARO heeft gehad.

quote:
"We were briefed on 30 UAP video's. Some of them are incredible."
"One of them is of an object that is flying [with the wind, 80 m/h]. And then it suddenly goes Mach speed, it instantly takes off. It was one of those moments where everyone in the room gasped."
twitter


Of die 30 video's waar Burlison het over heeft ook onderdeel zijn van de 40+ video's die Luna noemt die klaar staan om vrijgegeven te worden..?
Galantly he chickened out...
The tale of Sir Robin: http://www.youtube.com/watch?v=BZwuTo7zKM8
pi_220811385
Mick West heeft het er maar druk mee.
Bekijk deze YouTube-video
“People will forgive you for being wrong, but they will never forgive you for being right ”
― Thomas Sowell
  maandag 18 mei 2026 @ 08:39:47 #174
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_220829697
Tja, wat moet je hier dan weer mee. Een President die een video post van hemzelf in een ontmoeting met een alien.

twitter


Volgens Coulthart is Trump inmiddels goed gebrieft over het onderwerp.

twitter
Galantly he chickened out...
The tale of Sir Robin: http://www.youtube.com/watch?v=BZwuTo7zKM8
  dinsdag 19 mei 2026 @ 22:48:42 #175
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_220844041
twitter


DeGrasse Tyson:
quote:
Given the testimonies that we heard delivered in front of congress in 2023, 2024, 2025, from whistleblowers and insiders and military officials, ex-military and ex-intelligence officers..

It's no longer just the farmer commenting over what hovered over their crops, or the revelars coming out of their barn at 2 am.

These are people of high rank, and all sincere ... [they have] said that they’ve got alien body parts and reverse-engineered technologies. Sort of consistent with the files that were released.
Galantly he chickened out...
The tale of Sir Robin: http://www.youtube.com/watch?v=BZwuTo7zKM8
pi_220862374
https://www.war.gov/UFO/?releaseDate=Release+02

THE DEPARTMENT OF WAR JUST RELEASED THE SECOND TRANCHE OF RECORDS UNDER PURSUE. THE FIRST TRANCHE WAS RELEASED ON MAY 8, 2026. SCROLL DOWN TO VIEW THE SECOND TRANCHE, RELEASED ON MAY 22, 2026.

https://www.war.gov/UFO/?releaseDate=Release+02#records
I want to believe...
  vrijdag 22 mei 2026 @ 18:33:44 #177
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_220862490
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2026 22:48 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
[ x ]

DeGrasse Tyson:
[..]

Je quote alleen de introductie niet zijn statement

“Where’s the alien?”
pi_220862562
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2026 18:33 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Je quote alleen de introductie niet zijn statement

“Where’s the alien?”
NDT is een idioot die z'n boek probeert te verkopen. Wordt een beetje moe van dat constante aliens.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_220862567
Zijn weer een heleboel nieuwe video's gepost vanuit DoD.

Deze bijvoorbeeld: https://www.war.gov/ufo/#(...)f-clouds-23-Nov-2020

Die had Corbell ook al gepost een tijd geleden volgens mij, maar nu dus officieel. Heel bijzonder deze. Je ziet het ineens een hoek maken en in de wolken gaan. En het lijkt vrij groot, maar dat kunnen we niet goed beoordelen.

@Brave_Sir_Robin We hebben weer nieuw spul :D

Nu even op X zoeken want anders is het zo lastig embedden.

Edit: Deze is ook bijzonder: https://www.war.gov/ufo/#(...)instant-acceleration
In één keer vliegt het heel erg snel weg.

[ Bericht 24% gewijzigd door Discombobulate op 22-05-2026 18:50:36 ]
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_220862575
Dit vind ik altijd n mooie quote

'The universe is a pretty big place. If it's just us, seems like an awful waste of space.'

Carl Sagan
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_220862634
En volgens de congresleden die gebriefd zijn krijgen we steeds betere video's te zien en is dit echt nog lang niet alles.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  vrijdag 22 mei 2026 @ 19:05:50 #182
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_220862740
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2026 18:44 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
NDT is een idioot die z'n boek probeert te verkopen. Wordt een beetje moe van dat constante aliens.
Het zijn niet de idioten die het schrijven, het zijn de idioten die het kopen.
  vrijdag 22 mei 2026 @ 19:08:33 #183
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_220862763
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2026 18:56 schreef Discombobulate het volgende:
En volgens de congresleden die gebriefd zijn krijgen we steeds betere video's te zien en is dit echt nog lang niet alles.
🍿🍿🍿🍿
pi_220862791
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2026 19:05 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Het zijn niet de idioten die het schrijven, het zijn de idioten die het kopen.
Verantwoordelijkheid verdwijnt niet bij de verkoper alleen omdat er een koper bestaat. Daar kun je een hoop ellende mee goed praten. Stel dat ik placebo verkoop als magisch medicijn aan kankerpatiënten

Maar goed, tijd om jou weer te negeren iig.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  vrijdag 22 mei 2026 @ 19:13:15 #185
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_220862816
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2026 19:11 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Verantwoordelijkheid verdwijnt niet bij de verkoper alleen omdat er een koper bestaat. Daar kun je een hoop ellende mee goed praten. Stel dat ik placebo verkoop als magisch medicijn aan kankerpatiënten

Maar goed, tijd om jou weer te negeren iig.
Dat maakt de verkoper wellicht slecht, of een hufter, maar geen idioot.

Anyhow, NDT stelt de hamvraag, where’s the alien
pi_220862882
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2026 18:45 schreef Discombobulate het volgende:
Zijn weer een heleboel nieuwe video's gepost vanuit DoD.

Deze bijvoorbeeld: https://www.war.gov/ufo/#(...)f-clouds-23-Nov-2020

Die had Corbell ook al gepost een tijd geleden volgens mij, maar nu dus officieel. Heel bijzonder deze. Je ziet het ineens een hoek maken en in de wolken gaan. En het lijkt vrij groot, maar dat kunnen we niet goed beoordelen.

@:Brave_Sir_Robin We hebben weer nieuw spul :D

Nu even op X zoeken want anders is het zo lastig embedden.

Edit: Deze is ook bijzonder: https://www.war.gov/ufo/#(...)instant-acceleration
In één keer vliegt het heel erg snel weg.
Die eerste: Je ziet dat de UAP warmte afgeeft. Achtergrond is helder, UAP is duidelijk. Dit kan een decoy zijn die met een laser is gemaakt. Wat me wel intrigeert is hoe de bol in de wolken terechtkomt en niet van intensiteit verandert. Dat rijmt niet met een laser decoy.

De tweede is veel lastiger op waarde te schatten. Zowel de camera als de UAP verplaatsen zich, en dan is het veel moeilijker om in te schatten hoe snel iets zich verplaatst. Dit zou een gevechtsvliegtuig kunnen zijn.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_220862901
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2026 19:21 schreef Lyrebird het volgende:
Die eerste: Je ziet dat de UAP warmte afgeeft. Achtergrond is helder, UAP is duidelijk. Dit kan een decoy zijn die met een laser is gemaakt. Wat me wel intrigeert is hoe de bol in de wolken terechtkomt en niet van intensiteit verandert. Dat rijmt niet met een laser decoy.
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2026 19:21 schreef Lyrebird het volgende:

[..]
Die eerste: Je ziet dat de UAP warmte afgeeft. Achtergrond is helder, UAP is duidelijk. Dit kan een decoy zijn die met een laser is gemaakt. Wat me wel intrigeert is hoe de bol in de wolken terechtkomt en niet van intensiteit verandert. Dat rijmt niet met een laser decoy.

De tweede is veel lastiger op waarde te schatten. Zowel de camera als de UAP verplaatsen zich, en dan is het veel moeilijker om in te schatten hoe snel iets zich verplaatst. Dit zou een gevechtsvliegtuig kunnen zijn.
Hier heb je 'm van een tijdje geleden toen Corbell 'm geleaked had, dus was nog unofficial:

Bekijk deze YouTube-video
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_220863104
Corbell heeft indertijd een enorme flater begaan om Bob Lazar te promoten. Ik neem zijn kijk op dit alles met een korreltje zout.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_220863392
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2026 19:47 schreef Lyrebird het volgende:
Corbell heeft indertijd een enorme flater begaan om Bob Lazar te promoten. Ik neem zijn kijk op dit alles met een korreltje zout.
Zeker, maar ging mij niet zo zeer om hem, wel de video, en die is dus ook gepubliceerd door DoD.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_220866156
Geen bewijs natuurlijk. Maar ik heb persoonlijk nooit een alarmbel ervaren met Lazar. Vooral bijzonder aan zijn verhaal is dat veel wat hij in 1989 heeft gezegd over UAP en de techniek in grote delen door andere klokkenluiders pas kort geleden zijn ‘bevestigd’ en zijn lichaamstaal tijdens interviews door talloze experts is bestudeerd. Hij kwam ook heel makkelijk door de leugendetector tests heen. De man is altijd de rust zelve. Gevoelsmatig denk ik persoonlijk dat hij geen bedrieger is. Of een van de beste ter wereld.
“People will forgive you for being wrong, but they will never forgive you for being right ”
― Thomas Sowell
pi_220868522
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 mei 2026 10:43 schreef Monomeism het volgende:
Geen bewijs natuurlijk. Maar ik heb persoonlijk nooit een alarmbel ervaren met Lazar. Vooral bijzonder aan zijn verhaal is dat veel wat hij in 1989 heeft gezegd over UAP en de techniek in grote delen door andere klokkenluiders pas kort geleden zijn ‘bevestigd’ en zijn lichaamstaal tijdens interviews door talloze experts is bestudeerd. Hij kwam ook heel makkelijk door de leugendetector tests heen. De man is altijd de rust zelve. Gevoelsmatig denk ik persoonlijk dat hij geen bedrieger is. Of een van de beste ter wereld.
Sympathieke gast, ik kan zijn boek aanraden. Het staat vol met onzin, maar hij kan het mooi brengen.

Lyrebird in NWS / [UFO/UAP] #16 The Age of Disclosure
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_220868698
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2026 16:49 schreef Lyrebird het volgende:

[..]
Sympathieke gast, ik kan zijn boek aanraden. Het staat vol met onzin, maar hij kan het mooi brengen.

Lyrebird in NWS / [UFO/UAP] #16 The Age of Disclosure
Ik laat het in het midden. We gaan wel zien waar alles toe leid. En ik ga zijn boek niet lezen. Mijn motto: Ik vreet alles maar slik niet alles door. Zelfs niet toen Mark samen met Hugo shit probeerde te slijten.

[ Bericht 1% gewijzigd door Monomeism op 24-05-2026 01:12:41 ]
“People will forgive you for being wrong, but they will never forgive you for being right ”
― Thomas Sowell
pi_220873589
Ik hou het wel bij Christopher Mellon als ik informatie wil ipv Lazar.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_220874611
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2026 08:14 schreef Discombobulate het volgende:
Ik hou het wel bij Christopher Mellon als ik informatie wil ipv Lazar.
Ik heb mijn gedachten over Lazar gegeven. Christopher Mellon is iemand in een zeer hoge positie in intelligence. Dat is mooi want in 2013 was de verklaring van die kant dat er nooit enig bewijs was dat er NHI bestond. Die druk op de US overheid die kwam van de klokkenluiders.

Dus voor klokkenluiders heb ik een ander plekje in mijn perceptie kokertje dan voor intelligence agenten die je net zo hard zullen voorliegen om security redenen of mensen laten verdwijnen door diezelfde overheid.

Mellon heeft een paar gebeurtenissen rond UAP ‘bevestigd’ waar ik al lang eerder van gehoord had. Van nogal wat klokkenluiders. Waaronder Robert Salas. En onderzoeker Robert Hastings. Die heb ik altijd gewoon gelooft. Geen greintje bewijs voor hun beweringen werd ooit geaccepteerd. Het is dan wel leuk dat Mellon dat dan ‘officieel’ mag toegeven van zijn bazen.

Ik heb niet veel vertrouwen in “officiële bevestiging” om iets te kunnen geloven of niet, of dat minimaal mijn aandacht vangt. Limited Hangouts zijn wel altijd een klein feestje.

Dan weet je direct dat er mogelijk nog meer achter zit wat mogelijk stinkt. Maar eigenlijk weet je nooit en te nimmer wat er werkelijk speelt. De meeste mensen geven in het algemeen de onderbuik veel te weinig vertrouwen. Dat is gewoon je intuïtie.

[ Bericht 0% gewijzigd door Monomeism op 24-05-2026 11:39:57 ]
“People will forgive you for being wrong, but they will never forgive you for being right ”
― Thomas Sowell
pi_220875082
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2026 18:56 schreef Discombobulate het volgende:
En volgens de congresleden die gebriefd zijn krijgen we steeds betere video's te zien en is dit echt nog lang niet alles.
Frustratie bij Tim Burchett omdat de beelden die hij met anderen gezien heeft niet de beelden zijn die net vrijgegeven zijn. Er wordt getraineerd. Niet helemaal onverwacht.
pi_220875193
Ook meerdere malen gelezen, dat deze 2e release wellicht extra underwhelming is, zodat de derde niet serieus genomen wordt en niet zo in de newscycle terecht komt.

Al zitten er ook wel weer wat interessante, maar niet alles verklarende, dingen bij.
I want to believe...
pi_220875328
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2026 12:20 schreef NoFoksGiven het volgende:
Ook meerdere malen gelezen, dat deze 2e release wellicht extra underwhelming is, zodat de derde niet serieus genomen wordt en niet zo in de newscycle terecht komt.
Die tactiek gaat volgens mij niet werken.
Elke release wordt binnenstebuiten gekeerd. Het is wrijven in een steeds groter wordende vlek die niet meer weg gaat.
“People will forgive you for being wrong, but they will never forgive you for being right ”
― Thomas Sowell
  woensdag 27 mei 2026 @ 21:19:45 #198
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_220901378
Zit er dan zowaar wat politiek momentum in?

twitter
Galantly he chickened out...
The tale of Sir Robin: http://www.youtube.com/watch?v=BZwuTo7zKM8
pi_220902925
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2026 21:19 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
Zit er dan zowaar wat politiek momentum in?

[ x ]
Op X zie ik dat men met name het woordgebruik interessant vindt. Juist omdat Trump hier 'Extraterrestrial' gebruikt.

Het rommelt, in positieve zin!
I want to believe...
pi_220903025
Gaat echt helemaal niks concreets uitkomen.
  vrijdag 29 mei 2026 @ 12:42:47 #201
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_220912270
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2026 07:14 schreef NoFoksGiven het volgende:

[..]
Op X zie ik dat men met name het woordgebruik interessant vindt. Juist omdat Trump hier 'Extraterrestrial' gebruikt.

Het rommelt, in positieve zin!
en toen bleek dat www.aliens.gov gewoon een site is om illegale immigranten (illegal aliens) nog eens zwart te maken :')

Pure onzin allemaal. Ik zou echt niks verwachten van Trump & co.

Ze maken juist de hele UFO community belachelijk door ze zo te trollen met deze website.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_220912897
quote:
2s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 12:42 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
en toen bleek dat www.aliens.gov gewoon een site is om illegale immigranten (illegal aliens) nog eens zwart te maken :')

Pure onzin allemaal. Ik zou echt niks verwachten van Trump & co.

Ze maken juist de hele UFO community belachelijk door ze zo te trollen met deze website.
Volgens mij was er al niemand in de UFO community, die verwachtte dat aliens.gov iets met disclosure te maken heeft. Dit was eerder al bevestigd door Luna.
I want to believe...
  vrijdag 29 mei 2026 @ 15:37:26 #203
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_220913609
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 13:57 schreef NoFoksGiven het volgende:

[..]
Volgens mij was er al niemand in de UFO community, die verwachtte dat aliens.gov iets met disclosure te maken heeft. Dit was eerder al bevestigd door Luna.
Hoop mensen die ervoor zijn gevallen helaas, als je op de UFO en aliens subreddits kijkt.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  vrijdag 29 mei 2026 @ 18:56:55 #204
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_220915251
Fox News blijft erover rapporteren.

Ross Coulthart:
quote:
"The Trump administration is indeed soliciting advice about how to tell the public that we are not alone".
Brett Feddersen (Former White House Aviation Security Official):
quote:
"Objects instantaneously taking off in different directions"
quote:
"This type of technology is not man made."
quote:
"We've been seeing these for decades."
twitter
Galantly he chickened out...
The tale of Sir Robin: http://www.youtube.com/watch?v=BZwuTo7zKM8
pi_220917417
Bekijk deze YouTube-video

Deze trailer blijft wel hangen. Om maar even een quote uit de film Signs te halen: "Either this is one of the most elaborate hoaxes ever created, or basically, it's for real.

Blijf toch bij het eerste. Ben er wel klaar mee (voor altijd) als dit allemaal een politieke stunt blijkt te zijn.
pi_220918607
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 03:20 schreef Simmertje het volgende:

Deze trailer blijft wel hangen. Om maar even een quote uit de film Signs te halen: "Either this is one of the most elaborate hoaxes ever created, or basically, it's for real.

Blijf toch bij het eerste. Ben er wel klaar mee (voor altijd) als dit allemaal een politieke stunt blijkt te zijn.
Natuurlijk is het een politieke stunt en een afleiding en wordt er meer achtergehouden dan vrijgegeven, net als bij de Epstein-files.

Maar ik zou niet wachten tot een regering officieel iets toegeeft voordat ik een onderwerp serieus neem. Overheden hebben immers hun eigen belangen, geheimen en zijn niet volledig transparant. Er zijn tal van goed gedocumenteerde UFO-incidenten met meerdere, en soms zelfs tientallen, onafhankelijke getuigen, variërend van burgers tot militairen en andere hooggeplaatste functionarissen. Op basis van die gevallen kun je zelf beoordelen hoe geloofwaardig je het vindt. Denk bijvoorbeeld aan incidenten als:

Ariel School UFO Incident
Westall UFO Incident
Varginha UFO Incident
Rendlesham Forest Incident
Nimitz UFO Incident
Travis Walton-incident
Voronezh UFO Incident
En nog vele andere.

Deze en veel andere gebeurtenissen bieden in elk geval meer informatie om zelf een oordeel te vormen dan te wachten of af te gaan op officiële verklaringen. Van de genoemde incidenten zijn er overigens ook goede documentaires gemaakt die ik iedereen aanraad.
  zaterdag 30 mei 2026 @ 21:47:10 #207
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_220924675
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 10:11 schreef -Knapzak- het volgende:

[..]
Natuurlijk is het een politieke stunt en een afleiding en wordt er meer achtergehouden dan vrijgegeven, net als bij de Epstein-files.

Maar ik zou niet wachten tot een regering officieel iets toegeeft voordat ik een onderwerp serieus neem. Overheden hebben immers hun eigen belangen, geheimen en zijn niet volledig transparant. Er zijn tal van goed gedocumenteerde UFO-incidenten met meerdere, en soms zelfs tientallen, onafhankelijke getuigen, variërend van burgers tot militairen en andere hooggeplaatste functionarissen. Op basis van die gevallen kun je zelf beoordelen hoe geloofwaardig je het vindt. Denk bijvoorbeeld aan incidenten als:

Ariel School UFO Incident
Westall UFO Incident
Varginha UFO Incident
Rendlesham Forest Incident
Nimitz UFO Incident
Travis Walton-incident
Voronezh UFO Incident
En nog vele andere.

Deze en veel andere gebeurtenissen bieden in elk geval meer informatie om zelf een oordeel te vormen dan te wachten of af te gaan op officiële verklaringen. Van de genoemde incidenten zijn er overigens ook goede documentaires gemaakt die ik iedereen aanraad.
En dichterbij huis: de UFO's van Soesterberg
Galantly he chickened out...
The tale of Sir Robin: http://www.youtube.com/watch?v=BZwuTo7zKM8
pi_220963141
twitter
I want to believe...
pi_220964433
twitter


Benieuwd wat deze update brengt.
Ik vermoed nogmaalsde statements zoals we gehoord hebben van dese betrokkenen, dat de release van de files afgelopen keren niet de schokkende zaken zijn waar men in SCIF over gesproken heeft, en die ze eerder hebben gezien.
Of wellicht komt er nog een 3e drop?
I want to believe...
  dinsdag 9 juni 2026 @ 22:51:45 #210
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_220997671
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2026 11:12 schreef NoFoksGiven het volgende:
[ x ]

Benieuwd wat deze update brengt.
Ik vermoed nogmaalsde statements zoals we gehoord hebben van dese betrokkenen, dat de release van de files afgelopen keren niet de schokkende zaken zijn waar men in SCIF over gesproken heeft, en die ze eerder hebben gezien.
Of wellicht komt er nog een 3e drop?
Grusch vandaag:

quote:
"How many types of non-human intelligence is the government aware of?"

"We don't have the compendium; it's a continuum from corporeal, bipedal-type life, to what I would consider sentient plasmoid life... but there are several."
een continuüm van tastbaar, tweebenig leven tot wat ik zou beschouwen als bewust plasmaleven...

twitter
Galantly he chickened out...
The tale of Sir Robin: http://www.youtube.com/watch?v=BZwuTo7zKM8
  dinsdag 9 juni 2026 @ 23:02:31 #211
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_220997717
Schiet allemaal niet erg op, nietwaar? Veel geschreeuw en weinig wol.
  dinsdag 9 juni 2026 @ 23:11:05 #212
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_220997752
Ondertussen staat de meer wetenschappelijke kant ook niet stil. Een dr. Ivo Busko wilde het onderzoek van Beatriz Villaroel nadoen, maar dan met een geheel andere dataset van een Duitse telescoop waarvan ze weten dat die vervormingen heeft.

AI Recap: Waar gaat het VASCO-onderzoek over?
quote:
Het VASCO-project zoekt naar astrofysische abnormaliteiten door historische fotografische glasplaten (vanaf de jaren 50) te vergelijken met moderne digitale hemelsurveys.

Villarroel en haar team ontdekten honderden 'transients': lichtpuntjes die opduiken op oude fotografische platen, maar op latere opnames (en moderne beelden) spoorloos zijn verdwenen.


quote:
Omdat sterren niet zomaar binnen een paar decennia spoorloos verdwijnen zonder een spoor (zoals een supernova) achter te laten, riep dit grote vragen op. Critici hielden het project voor: “Dit zijn geen echte objecten in de ruimte, maar defecten op de chemische platen, stofjes of inslagen van kosmische straling op de emulsie.”
Het onderzoek van Ivo Busko

quote:
De Palomar-platen (VASCO): Het VASCO-team van Villarroel ontdekte de mysterieuze flitsen (transients) oorspronkelijk op oude fotografische platen van de Palomar Sky Survey in Californië (gemaakt tussen 1949 en 1957).

De Hamburg-platen (Dr. Ivo Busko): Dr. Ivo Busko wilde dit onafhankelijk controleren. Hij pakte er een compleet andere, onafhankelijke dataset bij: 98.000 fotografische platen uit het midden van de jaren 50 van de Sterrenwacht van Hamburg (Duitsland).

In die Duitse archieven vond hij minstens 35 soortgelijke flitsen die aan exact dezelfde unieke kenmerken voldoen als de flitsen uit het VASCO-project (zeer korte duur, plotseling verschijnen en weer verdwijnen binnen opeenvolgende opnames van circa 30 minuten).

Dat hij dít type flitsen nu in een heel andere dataset van een heel andere telescoop in Europa terugvindt, betekent twee dingen:

1. Het is geen lokale fout: Het sluit uit dat de flitsen werden veroorzaakt door een uniek probleem in de doka of de telescoop in Californië.

2. De optische truc: Omdat de telescoop in Hamburg specifieke lensfouten had (aberraties), kon Busko zien dat de flitsen op die platen mee-vervormden met de optiek van de telescoop. Daarmee bewees hij dat het om echt licht ging dat door de lens viel, en niet om een pluisje of krasje op de plaat zelf.
Dus wat waren de lichtpunten dan wel?

twitter
Galantly he chickened out...
The tale of Sir Robin: http://www.youtube.com/watch?v=BZwuTo7zKM8
  dinsdag 9 juni 2026 @ 23:11:31 #213
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_220997754
De eerste vliegende schotel zou al in 33 buitgemaakt zijn in Italië volgens Grusch
Maar waar is dan al die alien technologie? Waarom zijn ruimteschepen nog steeds veredelde vuurpijlen?
  dinsdag 9 juni 2026 @ 23:23:44 #214
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_220997801
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2026 23:11 schreef Jan_Onderwater het volgende:
De eerste vliegende schotel zou al in 33 buitgemaakt zijn in Italië volgens Grusch
Maar waar is dan al die alien technologie? Waarom zijn ruimteschepen nog steeds veredelde vuurpijlen?
Goede vragen. Precies wat Grusch ook betoogd. Weg met die geheimhouding, we moeten die technologie benutten.

Uit zijn verklaring voorafgaand aan zijn hearing in 2023:
quote:
It is my hope that the revelations we unearth through investigations of the Non-Human Reverse Engineering Programs I have reported will act as an ontological (earth-shattering) shock, a catalyst for a global reassessment of our priorities.
As we move forward on this path, we might be poised to enable extraordinary technological progress in a future where our civilization surpasses the current state-of-the-art in propulsion, material science, energy production and storage.
Galantly he chickened out...
The tale of Sir Robin: http://www.youtube.com/watch?v=BZwuTo7zKM8
  dinsdag 9 juni 2026 @ 23:38:26 #215
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_220997931
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2026 23:23 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:

[..]
Goede vragen. Precies wat Grusch ook betoogd. Weg met die geheimhouding, we moeten die technologie benutten.

Uit zijn verklaring voorafgaand aan zijn hearing in 2023:
[..]

Denk je niet dat wanneer de VS dit soort technologie zou hebben ze dat niet allang hadden gebruikt?
  woensdag 10 juni 2026 @ 00:04:31 #216
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_220998052
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2026 23:38 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Denk je niet dat wanneer de VS dit soort technologie zou hebben ze dat niet allang hadden gebruikt?
Dat hoeft niet als het inderdaad zo vergaande technologie is die totaal andere energiebronnen aanboort . Dat heeft nogal grote consequenties (ontological (earth-shattering) shock), en geen enkele president heeft enig incentive om dat in zijn termijn te willen uitproberen.
Galantly he chickened out...
The tale of Sir Robin: http://www.youtube.com/watch?v=BZwuTo7zKM8
  woensdag 10 juni 2026 @ 08:06:34 #217
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_220998552
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2026 00:04 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:

[..]
Dat hoeft niet als het inderdaad zo vergaande technologie is die totaal andere energiebronnen aanboort . Dat heeft nogal grote consequenties (ontological (earth-shattering) shock), en geen enkele president heeft enig incentive om dat in zijn termijn te willen uitproberen.
“Ja maar, ja maar”
Iets met praatjes en gaatjes
Je geeft dus toe dat het een groot gat is in de claims van buitgemaakte vliegende schotels .
Geen technologie, geen energiebronnen, geen materialen, geen constructie methodes, niets, nada, zilsch.
  woensdag 10 juni 2026 @ 08:59:04 #218
307622 Perox
(niet de echte)
pi_220998721
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2026 08:06 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
“Ja maar, ja maar”
Iets met praatjes en gaatjes
Je geeft dus toe dat het een groot gat is in de claims van buitgemaakte vliegende schotels .
Geen technologie, geen energiebronnen, geen materialen, geen constructie methodes, niets, nada, zilsch.
Als je het niet reverse-engineeren kan wordt het lastig om te gebruiken.

Een beetje zoiets als een Tesla dumpen bij holbewoners in de oertijd, en dan na 100 jaar overal auto's verwachten.
  woensdag 10 juni 2026 @ 09:41:30 #219
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_220998954
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2026 08:59 schreef Perox het volgende:

[..]
Als je het niet reverse-engineeren kan wordt het lastig om te gebruiken.

Een beetje zoiets als een Tesla dumpen bij holbewoners in de oertijd, en dan na 100 jaar overal auto's verwachten.
Tuuurlijk
pi_220999107
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2026 23:11 schreef Jan_Onderwater het volgende:
De eerste vliegende schotel zou al in 33 buitgemaakt zijn in Italië volgens Grusch
Maar waar is dan al die alien technologie? Waarom zijn ruimteschepen nog steeds veredelde vuurpijlen?
Fiber Optics, Lasers, Microchips, Kevlar, en Stealth, zijn vaak genoemd als reverse engineerd UFO technologieen.
  woensdag 10 juni 2026 @ 10:07:00 #221
307622 Perox
(niet de echte)
pi_220999270
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2026 09:41 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Tuuurlijk
Maar je hebt verder wel gelijk - ik snap jou 100% - jij zegt laat maar zien dan. Daar wordt het nu wel tijd voor maar ik denk dat ondanks alle toezeggingen we gewoon weer in het donker worden gehouden.

Echte disclosure komt er alleen als dat via de officiële kanalen komt en er worden alleen wat zoethoudertjes toegeworpen. Dat kan 2 dingen betekenen. Of er is niks meer dan dat, of het wordt onder de pet gehouden. Hoe dan ook volgen we het maar weer op de voet. Jij kan voorlopig wel weer even afhaken. Ik mention je wel als er iets verandert. :P
  woensdag 10 juni 2026 @ 10:19:22 #222
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_220999403
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2026 09:54 schreef Refragmental het volgende:

[..]
Fiber Optics, Lasers, Microchips, Kevlar, en Stealth, zijn vaak genoemd als reverse engineerd UFO technologieen.
Van elk van deze technologien kan je de gehele ontwikkelingsgeschiedenis en evolutie terug vervolgen. Niets geen plots opduikende nieuwe technologie.
  woensdag 10 juni 2026 @ 10:21:48 #223
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_220999444
Wel grappig hoe mensen die menen dat ze zo kritisch zijn en geen sheepl, zo slecht met kritiek om gaan, en zo bereid niet onderbouwde claims te verdedigen.
  Moderator woensdag 10 juni 2026 @ 10:24:38 #224
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_220999462
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2026 09:54 schreef Refragmental het volgende:

[..]
Fiber Optics, Lasers, Microchips, Kevlar, en Stealth, zijn vaak genoemd als reverse engineerd UFO technologieen.
Door wie eigenlijk? Mensen die niks snappen van wis- en natuurkunde en engineering?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  woensdag 10 juni 2026 @ 10:26:23 #225
307622 Perox
(niet de echte)
pi_220999478
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2026 10:21 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Wel grappig hoe mensen die menen dat ze zo kritisch zijn en geen sheepl, zo slecht met kritiek om gaan, en zo bereid niet onderbouwde claims te verdedigen.
Ik zie hier niet dat er claims worden verdedigd. Jij stelt een vraag er komt een antwoord. Hoe kan het zijn dat we deze techniek niet allang in gebruik hebben? Ik kom met een voorbeeld van hoe dat zou kunnen komen. Verder volgen we hier vooral het nieuws en de ontwikkelingen. Het is tenslotte NWS. Dus al teveel speculeren moeten we ook niet doen.
pi_220999490
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2026 23:38 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Denk je niet dat wanneer de VS dit soort technologie zou hebben ze dat niet allang hadden gebruikt?
Mwah, je hebt gezien met de atoombom hoe snel deze kennis in handen viel van de "vijand". Je kunt er ook voor kiezen om deze technologie pas echt in te zetten op het moment dat de nood hoog is. Kan mij best voorstellen dat Amerika ten koste van alles wil voorkomen dat bijvoorbeeld een China dezelfde technologie in handen krijgt.

Maar ik vind het inderdaad niet geloofwaardig dat deze kennis al zo'n 80 jaar verborgen gehouden kan worden.
pi_220999531
quote:
2s.gif Op woensdag 10 juni 2026 10:24 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Door wie eigenlijk? Mensen die niks snappen van wis- en natuurkunde en engineering?
UFO experts.
Zeg overigens niet dat er enige waarheid in zit, maar die claims zijn er al zo lang als dat er UFO's zijn.
pi_221002863
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2026 23:38 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Denk je niet dat wanneer de VS dit soort technologie zou hebben ze dat niet allang hadden gebruikt?
Er zijn beweringen van vele klokkenluiders tot de dag van vandaag, dat het inderdaad zo zou zijn dat deze technologie reeds jaren lang gebruikt wordt. Er is NASA (veredelde vuurpijlen) en er is een vermeend Solar Warden. (Militaire black budget onderneming) Zat conferenties daarover terug te vinden. Deze bijvoorbeeld. Maar je lijkt me niet de persoon die daar een uurtje of wat voor gaat zitten. Maakt verder niet uit, maar je stelde de vraag nou eenmaal. Dus je hebt tenminste de optie om even door de video te scrollen.
—-

This is a clip from a presentation by Michael Schratt, aerospace historian, at MUFONs 2017 Symposium. Titled, Bombshell UFO case files revealed, Schratt examines advanced black budget aircraft,.

Bekijk deze YouTube-video

—-
“People will forgive you for being wrong, but they will never forgive you for being right ”
― Thomas Sowell
  woensdag 10 juni 2026 @ 17:33:36 #229
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_221002897
quote:
1s.gif Op woensdag 10 juni 2026 17:28 schreef Monomeism het volgende:

[..]
Er zijn beweringen van vele klokkenluiders tot de dag van vandaag, dat het inderdaad zo zou zijn dat deze technologie reeds jaren lang gebruikt wordt. Er is NASA (veredelde vuurpijlen) en er is een vermeend Solar Warden. (Militaire black budget onderneming) Zat conferenties daarover terug te vinden. Deze bijvoorbeeld. Maar je lijkt me niet de persoon die daar een uurtje of wat voor gaat zitten. Maakt verder niet uit, maar je stelde de vraag nou eenmaal. Dus je hebt tenminste de optie om even door de video te scrollen.
—-

This is a clip from a presentation by Michael Schratt, aerospace historian, at MUFONs 2017 Symposium. Titled, Bombshell UFO case files revealed, Schratt examines advanced black budget aircraft,.

Bekijk deze YouTube-video

—-
Je hebt helemaal gelijk, daar ga ik geen uur aan besteden, waarom zou ik? Vat het kort samen.
Niet onderbouwde hype claims.
pi_221002956
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2026 17:33 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Je hebt helemaal gelijk, daar ga ik geen uur aan besteden, waarom zou ik? Vat het kort samen.
Niet onderbouwde hype claims.
De samenvatting is dat ze de technologie gebruiken.
“People will forgive you for being wrong, but they will never forgive you for being right ”
― Thomas Sowell
  woensdag 10 juni 2026 @ 18:15:52 #231
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_221003168
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2026 17:42 schreef Monomeism het volgende:

[..]
De samenvatting is dat ze de technologie gebruiken.
Suuuuure
pi_221004195
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2026 18:15 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Suuuuure
Je vraagt om een korte samenvatting toch?
Nou, dat is dus de samenvatting.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
“People will forgive you for being wrong, but they will never forgive you for being right ”
― Thomas Sowell
  woensdag 10 juni 2026 @ 20:47:50 #233
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_221004216
quote:
14s.gif Op woensdag 10 juni 2026 20:43 schreef Monomeism het volgende:

[..]
Je vraagt om een korte samenvatting toch?
Nou, dat is dus de samenvatting.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Echte argumenten heb je dus verder niet echt,
pi_221004781
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2026 20:47 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Echte argumenten heb je dus verder niet echt,
Argumenten voor wat precies?
“People will forgive you for being wrong, but they will never forgive you for being right ”
― Thomas Sowell
pi_221004797
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2026 23:11 schreef Jan_Onderwater het volgende:
De eerste vliegende schotel zou al in 33 buitgemaakt zijn in Italië volgens Grusch
Maar waar is dan al die alien technologie? Waarom zijn ruimteschepen nog steeds veredelde vuurpijlen?
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2026 23:38 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Denk je niet dat wanneer de VS dit soort technologie zou hebben ze dat niet allang hadden gebruikt?
Je verwacht dus dat de Amerikaanse regering, die het UFO-fenomeen decennialang ontkent/geheim houdt, technologie die daarvan afkomstig is op de markt brengt? Zou het publiek dan niet vanzelf vragen gaan stellen over waar die technologie, die plotselinge technologische vooruitgang, ineens vandaan komt?
  woensdag 10 juni 2026 @ 22:22:57 #236
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_221004801
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2026 08:06 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
“Ja maar, ja maar”
Iets met praatjes en gaatjes
Je geeft dus toe dat het een groot gat is in de claims van buitgemaakte vliegende schotels .
Geen technologie, geen energiebronnen, geen materialen, geen constructie methodes, niets, nada, zilsch.
Het zijn niet mijn claims. Maar van Grusch. Hij claimt een decennia lange coverup, en deed dat onder ede (en hij is bovendien niet de enige).

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:
Tijdens het uitoefenen van mijn officiële taken werd ik geïnformeerd over het bestaan van een decennialang programma voor het bergen van gecrashte UAP's en het achterhalen van de achterliggende technologie (reverse engineering).
Als er inderdaad een succesvolle doofpot is (voor welke reden dan ook), dan heeft het niet zoveel zin om te vragen naar het bewijsmateriaal in die doofpot. Dan heeft het meer zin om te gaan zoeken naar bewijs voor die doofpot.

Jij kiest ervoor om Grusch (en andere klokkenluiders) niet serieus te nemen, prima dat is jouw keuze. Ik hecht wel waarde aan de getuigenissen onder ede. Dat wil niet zeggen dat ik het als absoluut bewijs zie. Volgens mij de houding van de meesten hier.

En ik snap ook wel dat het beide richtingen op een cirkelredenering is.
'Er is geen bewijs, dus er is geen doofpot.'
'Er is geen bewijs, dus de doofpot werkt.'

Maar goed, we hebben dus wel bewijsmateriaal (getuigenissen onder ede) van een doofpot, dus die optie is niet van tafel.
Galantly he chickened out...
The tale of Sir Robin: http://www.youtube.com/watch?v=BZwuTo7zKM8
  woensdag 10 juni 2026 @ 23:07:08 #237
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_221005009
Aardig Australisch leesvoer uit 1971 waar Grusch hier op wijst. Bewijsmateriaal voor een coverup.

twitter


Het is een intern voormalig geheim document waarin de Australische inlichtingendienst analyseert hoe de Amerikaanse overheid (en de CIA) het publiek doelbewust heeft misleid over UFO's.

quote:
Door een "facade van belachelijkheid" op te trekken, hoopte de VS drie dingen te bereiken: maatschappelijke paniek voorkomen, de Sovjets de kans ontnemen om UFO-chaos psychologisch te misbruiken, én een dekmantel (cover) creëren voor hun eigen geheime programma om voertuigen te bouwen die UFO-prestaties nabootsen.
quote:
Terwijl Project Blue Book het publiek moest sussen, startte de VS in het diepste geheim een 'crash-programma' naar anti-zwaartekracht (anti-gravity power) en geavanceerde schotelvormige vliegtuigen (zoals het Avro-project).




Combineer dat met getuigenverklaringen zoals Soesterberg, dan vind ik het vrij makkelijk om alle betrokkenen als fantasten weg te zetten.
Galantly he chickened out...
The tale of Sir Robin: http://www.youtube.com/watch?v=BZwuTo7zKM8
pi_221007853
Item van Boris (Ouwe Power Unlimited gamer)
over de UAP files.

Bekijk deze YouTube-video
“People will forgive you for being wrong, but they will never forgive you for being right ”
― Thomas Sowell
pi_221036444
David Fravor & Ward Carroll:

Bekijk deze YouTube-video
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_221036674
38:42 in the YouTube video hierboven. Wat weten we hierover?
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')