abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 22 februari 2026 @ 10:48:33 #76
505120 RedShoe
Sharp knives create scars
pi_220173458
quote:
0s.gif Op zondag 22 februari 2026 10:35 schreef bianconeri het volgende:
Mensen verdedigen dit ook nog alsof het normaal is :')

Denk je zelf eens in als je daar bent voor je familie en dan zie je ineens iemand door de begraafplaats heen rennen :')

Dat moet toch niet zo lastig zijn om je voor te stellen?
Je zou haast denken dat het trollgedrag is.
Ik kan me niet voorstellen dat mensen het nog menen ook :')

"Ga je mee een eindje hardlopen?".
"Ja, ik weet nog een leuke route over de begraafplaats".
Don't follow me. I am lost too
.
Please. There's nothing to do here.
There's nothing. There's just....I mean, there's nothing.
pi_220173498
quote:
0s.gif Op zondag 22 februari 2026 10:35 schreef bianconeri het volgende:
Mensen verdedigen dit ook nog alsof het normaal is :')

Denk je zelf eens in als je daar bent voor je familie en dan zie je ineens iemand door de begraafplaats heen rennen :')

Dat moet toch niet zo lastig zijn om je voor te stellen?
_O-

Mensen willen graag 'shockeren'. De vraag 'mag dit volgens de wet?' wordt dan belangrijker dan de vraag 'is dit normaal gedrag en moet ik dit überhaupt wel willen doen?'.
pi_220173543
Ik zou het zelf niet doen in elk geval, maar zou het ook niet heel erg vinden aan de andere kant.
Toch zou ik er gewoon omheen lopen zoals je altijd al deed. Of gewoon normaal lopen als je er toch langs gaat.
Hier op de begraafplaats loopt een breed pad tussen de grafvelden door, daar zou ik dan weer niet veel moeite mee hebben. Maar niet tussen de graven door.
pi_220176177
Nee, want
1) Je gaat niet hardlopen om de route in te korten. Je gaat hardlopen om meters te maken. Er is dus geen enkele reden om er niet gewoon omheen te lopen.
2) Er zijn zat andere plekken om hard te lopen waar je ook in de natuur kunt zijn;
3) Mensen komen daar voor rust, rouwen en sereniteit. Dat gaat niet als daar hardlopers lopen.
4) What's next als dit al normaal gevonden wordt? Als jij dit mag doen, mag iedereen het. Dus een hardloopgroep moet dan ook geen probleem zijn. En als de ene sport mag waarom dan de andere niet? Gaan we dan ook een wielerronde houden rond de graven? Kortom, hellend vlak, niet aan beginnen.
pi_220179398
quote:
0s.gif Op zondag 22 februari 2026 10:35 schreef bianconeri het volgende:
Mensen verdedigen dit ook nog alsof het normaal is :')

Denk je zelf eens in als je daar bent voor je familie en dan zie je ineens iemand door de begraafplaats heen rennen :')

Dat moet toch niet zo lastig zijn om je voor te stellen?
Dan kan ik mij goed voorstellen, omdat ik ook al dierbaren heb mogen begraven. Maar voor mij persoonlijk heeft die steen en dat graf niks met die persoon te maken die overleden is. Dus mij zou het absoluut niet storen wat mensen op een begraafplaats doen.
quote:
0s.gif Op zondag 22 februari 2026 10:37 schreef bianconeri het volgende:

[..]
En jij denkt dat lekker dwars door een begraafplaats respectvol is?
Ongeacht of het over paden is of niet.
Ik heb expliciet gevraagd in de OP of jij het erg zou vinden als iemand over de begraafplaats van jouw dierbare zou lopen. En net als dat jij het volste recht hebt om te vinden dat dat respectloos is, hebben andere mensen het volste recht om dat prima te vinden.

Ik was gewoon nieuwsgierig hoeveel mensen zich daar daadwerkelijk aan zouden storen, omdat ik zelf niks heb met begraafplaatsen. Ik ben nog nooit over de begraafplaats gelopen en ga dat hoogstwaarschijnlijk ook nooit doen.
Op donderdag 7 juli 2022 12:47 schreef LordofLeaves het volgende:
Bij deze ben jij de marimba van KLB. :P
  zondag 22 februari 2026 @ 21:15:56 #81
505120 RedShoe
Sharp knives create scars
pi_220180201
quote:
0s.gif Op zondag 22 februari 2026 20:36 schreef knoopie het volgende:

[..]
Dan kan ik mij goed voorstellen, omdat ik ook al dierbaren heb mogen begraven. Maar voor mij persoonlijk heeft die steen en dat graf niks met die persoon te maken die overleden is. Dus mij zou het absoluut niet storen wat mensen op een begraafplaats doen.
[..]
Ik heb expliciet gevraagd in de OP of jij het erg zou vinden als iemand over de begraafplaats van jouw dierbare zou lopen. En net als dat jij het volste recht hebt om te vinden dat dat respectloos is, hebben andere mensen het volste recht om dat prima te vinden.

Ik was gewoon nieuwsgierig hoeveel mensen zich daar daadwerkelijk aan zouden storen, omdat ik zelf niks heb met begraafplaatsen. Ik ben nog nooit over de begraafplaats gelopen en ga dat hoogstwaarschijnlijk ook nooit doen.
Ik heb ook niks met een rouwstoet, maar toch blijf ik netjes wachten tot die voorbij is.
Dat noemt men normen en waarden.
Don't follow me. I am lost too
.
Please. There's nothing to do here.
There's nothing. There's just....I mean, there's nothing.
  Moderator zondag 22 februari 2026 @ 21:24:46 #82
38824 crew  Droopie
pi_220180354
Ligt ook een beetje aan t tijdstip en begraafplaats.

Bij mij in de buurt heb je een hele grote, waar je makkelijk buiten de graven je rondje zou kunnen rennen.

Maar we hebben ook een herdenkingspark in de buurt, dat zou raar zijn als je bv via de urnen linksaf, de kindergrafstenen rechtdoor om bij de doden uit 1970 tot 1975 een draai te maken, zodat je bij de opbaarcentra weer buitenstaat zeg maar.


Use common sense.

Aan de andere kant. Als ik jou zou zien lopen, zou ik denken hey die gaat iemand bezoeken tijdens zijn rondje lopen.

Het hangt ook een beetje van de plek af.
Zijn er geen borden die het verbieden?
Hell To The Liars
  zondag 22 februari 2026 @ 21:26:55 #83
505120 RedShoe
Sharp knives create scars
pi_220180381
Rondje Margraten hardlopen. Ik denk dat mensen je raar aankijken.
Don't follow me. I am lost too
.
Please. There's nothing to do here.
There's nothing. There's just....I mean, there's nothing.
pi_220180583
quote:
4s.gif Op zondag 22 februari 2026 21:15 schreef RedShoe het volgende:

[..]
Ik heb ook niks met een rouwstoet, maar toch blijf ik netjes wachten tot die voorbij is.
Dat noemt men normen en waarden.
Ja dat zeg ik ook. Ik ben er nog nooit doorheen gelopen, en ga dat hoogstwaarschijnlijk nooit doen. Maar dan mag ik mij nog steeds afvragen hoeveel mensen zich daar daadwerkelijk aan zouden ergeren als men het wel zou doen, toch?

Bovendien is een begraafplaats natuurlijk niet helemaal vergelijkbaar met een rouwstoet, want de meeste begraafplaatsen zijn 99% van de tijd zo goed als uitgestorven. Dat is wel wat anders dan een rouwstoet waar de overledene net overleden is.
Op donderdag 7 juli 2022 12:47 schreef LordofLeaves het volgende:
Bij deze ben jij de marimba van KLB. :P
  zondag 22 februari 2026 @ 21:45:28 #85
505120 RedShoe
Sharp knives create scars
pi_220180762
quote:
0s.gif Op zondag 22 februari 2026 21:37 schreef knoopie het volgende:

[..]
Ja dat zeg ik ook. Ik ben er nog nooit doorheen gelopen, en ga dat hoogstwaarschijnlijk nooit doen. Maar dan mag ik mij nog steeds afvragen hoeveel mensen zich daar daadwerkelijk aan zouden ergeren als men het wel zou doen, toch?

Bovendien is een begraafplaats natuurlijk niet helemaal vergelijkbaar met een rouwstoet, want de meeste begraafplaatsen zijn 99% van de tijd zo goed als uitgestorven. Dat is wel wat anders dan een rouwstoet waar de overledene net overleden is.
Het gaat erom dat je eerbiedig omgaat met de situatie.
Don't follow me. I am lost too
.
Please. There's nothing to do here.
There's nothing. There's just....I mean, there's nothing.
pi_220182854
quote:
0s.gif Op zondag 22 februari 2026 20:36 schreef knoopie het volgende:

[..]
Dan kan ik mij goed voorstellen, omdat ik ook al dierbaren heb mogen begraven. Maar voor mij persoonlijk heeft die steen en dat graf niks met die persoon te maken die overleden is. Dus mij zou het absoluut niet storen wat mensen op een begraafplaats doen.
Zo denk ik er ook over. Maar zelfs dan zou ik het raar vinden als iemand gaat sporten/hobby uitoefent midden over de begraafplaats.
Daar is het niet de plek voor. Genoeg wandelpaden, bossen of wat dan ook om te rennen.

quote:
Ik heb expliciet gevraagd in de OP of jij het erg zou vinden als iemand over de begraafplaats van jouw dierbare zou lopen. En net als dat jij het volste recht hebt om te vinden dat dat respectloos is, hebben andere mensen het volste recht om dat prima te vinden.

Ik was gewoon nieuwsgierig hoeveel mensen zich daar daadwerkelijk aan zouden storen, omdat ik zelf niks heb met begraafplaatsen. Ik ben nog nooit over de begraafplaats gelopen en ga dat hoogstwaarschijnlijk ook nooit doen.
Natuurlijk mag je iets vragen.
Maar dit is gewoon respectloos gedrag. Bepaalde dingen, ook al is niet iedereen het er per se mee eens, doe je gewoon niet.
  maandag 23 februari 2026 @ 09:38:28 #87
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_220183105
Ik wandel er af en toe. Het zijn openbare locaties en ik blijf op de paden. Een hardloper lijkt mij niet zo'n probleem, maar ik zou het bij twijfel gewoon vragen.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_220278864
Is de begraafplaats waardoor je wil gaan hardlopen daar wel voor geschikt?

Wellicht is het bij nieuwere begraafplaatsen minder het geval. Maar veel begraafplaatsen hebben vrij smalle paden met daarop kleine, springende kiezelsteentjes.

Behalve niet echt inclusief voor mensen in een rolstoel, lijkt me dat ook helemaal niet fijn hardlopen.

Ik denk dat er over het algemeen geen verbod op staat, in ieder geval niet op een begraafplaats bij mij in de buurt...
pi_220278867
quote:
4s.gif Op zondag 22 februari 2026 10:48 schreef RedShoe het volgende:

[..]
Je zou haast denken dat het trollgedrag is.
Ik kan me niet voorstellen dat mensen het nog menen ook :')

"Ga je mee een eindje hardlopen?".
"Ja, ik weet nog een leuke route over de begraafplaats".
Er zijn landen waar het heel normaal is om naast graven te gaan picknicken.

Eigenlijk wel prima als mensen zo het gebied van de begraafplaats gebruiken. Anders is elk stukje graf ook maar "ongebruikt", louter omdat iemand het voor 30 jaar opeist als "graf".

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 07-03-2026 01:26:26 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')