Je zou haast denken dat het trollgedrag is.quote:Op zondag 22 februari 2026 10:35 schreef bianconeri het volgende:
Mensen verdedigen dit ook nog alsof het normaal is
Denk je zelf eens in als je daar bent voor je familie en dan zie je ineens iemand door de begraafplaats heen rennen
Dat moet toch niet zo lastig zijn om je voor te stellen?
quote:Op zondag 22 februari 2026 10:35 schreef bianconeri het volgende:
Mensen verdedigen dit ook nog alsof het normaal is
Denk je zelf eens in als je daar bent voor je familie en dan zie je ineens iemand door de begraafplaats heen rennen
Dat moet toch niet zo lastig zijn om je voor te stellen?
Dan kan ik mij goed voorstellen, omdat ik ook al dierbaren heb mogen begraven. Maar voor mij persoonlijk heeft die steen en dat graf niks met die persoon te maken die overleden is. Dus mij zou het absoluut niet storen wat mensen op een begraafplaats doen.quote:Op zondag 22 februari 2026 10:35 schreef bianconeri het volgende:
Mensen verdedigen dit ook nog alsof het normaal is
Denk je zelf eens in als je daar bent voor je familie en dan zie je ineens iemand door de begraafplaats heen rennen
Dat moet toch niet zo lastig zijn om je voor te stellen?
Ik heb expliciet gevraagd in de OP of jij het erg zou vinden als iemand over de begraafplaats van jouw dierbare zou lopen. En net als dat jij het volste recht hebt om te vinden dat dat respectloos is, hebben andere mensen het volste recht om dat prima te vinden.quote:Op zondag 22 februari 2026 10:37 schreef bianconeri het volgende:
[..]
En jij denkt dat lekker dwars door een begraafplaats respectvol is?
Ongeacht of het over paden is of niet.
Ik heb ook niks met een rouwstoet, maar toch blijf ik netjes wachten tot die voorbij is.quote:Op zondag 22 februari 2026 20:36 schreef knoopie het volgende:
[..]
Dan kan ik mij goed voorstellen, omdat ik ook al dierbaren heb mogen begraven. Maar voor mij persoonlijk heeft die steen en dat graf niks met die persoon te maken die overleden is. Dus mij zou het absoluut niet storen wat mensen op een begraafplaats doen.
[..]
Ik heb expliciet gevraagd in de OP of jij het erg zou vinden als iemand over de begraafplaats van jouw dierbare zou lopen. En net als dat jij het volste recht hebt om te vinden dat dat respectloos is, hebben andere mensen het volste recht om dat prima te vinden.
Ik was gewoon nieuwsgierig hoeveel mensen zich daar daadwerkelijk aan zouden storen, omdat ik zelf niks heb met begraafplaatsen. Ik ben nog nooit over de begraafplaats gelopen en ga dat hoogstwaarschijnlijk ook nooit doen.
Ja dat zeg ik ook. Ik ben er nog nooit doorheen gelopen, en ga dat hoogstwaarschijnlijk nooit doen. Maar dan mag ik mij nog steeds afvragen hoeveel mensen zich daar daadwerkelijk aan zouden ergeren als men het wel zou doen, toch?quote:Op zondag 22 februari 2026 21:15 schreef RedShoe het volgende:
[..]
Ik heb ook niks met een rouwstoet, maar toch blijf ik netjes wachten tot die voorbij is.
Dat noemt men normen en waarden.
Het gaat erom dat je eerbiedig omgaat met de situatie.quote:Op zondag 22 februari 2026 21:37 schreef knoopie het volgende:
[..]
Ja dat zeg ik ook. Ik ben er nog nooit doorheen gelopen, en ga dat hoogstwaarschijnlijk nooit doen. Maar dan mag ik mij nog steeds afvragen hoeveel mensen zich daar daadwerkelijk aan zouden ergeren als men het wel zou doen, toch?
Bovendien is een begraafplaats natuurlijk niet helemaal vergelijkbaar met een rouwstoet, want de meeste begraafplaatsen zijn 99% van de tijd zo goed als uitgestorven. Dat is wel wat anders dan een rouwstoet waar de overledene net overleden is.
Zo denk ik er ook over. Maar zelfs dan zou ik het raar vinden als iemand gaat sporten/hobby uitoefent midden over de begraafplaats.quote:Op zondag 22 februari 2026 20:36 schreef knoopie het volgende:
[..]
Dan kan ik mij goed voorstellen, omdat ik ook al dierbaren heb mogen begraven. Maar voor mij persoonlijk heeft die steen en dat graf niks met die persoon te maken die overleden is. Dus mij zou het absoluut niet storen wat mensen op een begraafplaats doen.
Natuurlijk mag je iets vragen.quote:Ik heb expliciet gevraagd in de OP of jij het erg zou vinden als iemand over de begraafplaats van jouw dierbare zou lopen. En net als dat jij het volste recht hebt om te vinden dat dat respectloos is, hebben andere mensen het volste recht om dat prima te vinden.
Ik was gewoon nieuwsgierig hoeveel mensen zich daar daadwerkelijk aan zouden storen, omdat ik zelf niks heb met begraafplaatsen. Ik ben nog nooit over de begraafplaats gelopen en ga dat hoogstwaarschijnlijk ook nooit doen.
Er zijn landen waar het heel normaal is om naast graven te gaan picknicken.quote:Op zondag 22 februari 2026 10:48 schreef RedShoe het volgende:
[..]
Je zou haast denken dat het trollgedrag is.
Ik kan me niet voorstellen dat mensen het nog menen ook![]()
"Ga je mee een eindje hardlopen?".
"Ja, ik weet nog een leuke route over de begraafplaats".
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |