Ja, ho maar, het is hier geen wiskunde klas.quote:Op vrijdag 20 februari 2026 16:56 schreef Kottnauer het volgende:
[..]
Volgens mij klopt dat niet. Althans niet in wiskundig opzicht.
Neem bijvoorbeeld de reeks 96, 98, 100, 102, 104, 106.
Het normale gemiddelde hiervan is 101.
De afwijkingen zijn respectievelijk -5, -3, -1, +1, +3, +5. Het gemiddelde van die afwijkingen is 0, terwijl normaal 101 is. Q.E.D.
Hier zijn alle begraafplaatsen van de stad, en na wat googlen heb ik ontdekt dat die op de grootste begraafplaats zelfs twee hardlooprondjes uitgezet hebben.quote:Op vrijdag 20 februari 2026 15:44 schreef miss_sly het volgende:
Overigens lees ik dat een begraafplaats geen openbaar park is, bedoeld voor rust en herdenking en dat een beheerder eigen regels mag stellen.Bij de meeste begraafplaatsen zou in de reglementen staan dat sportieve activiteiten niet zijn toegestaan.
Dus buiten de vraag of 'men' het wel of niet goed zou keuren, zou ik toch even het reglement van de bewuste begraafplaats nalopen om te zien of er iets over in staat.
Nou ja, in ieder geval duidelijk dat het legaal zou mogen. Dat is al iets. Je zou die hardlooproutes eens kunnen checken; hoe ze lopen en of je andere hardlopers ziet.quote:Op vrijdag 20 februari 2026 18:14 schreef knoopie het volgende:
[..]
Hier zijn alle begraafplaatsen van de stad, en na wat googlen heb ik ontdekt dat die op de grootste begraafplaats zelfs twee hardlooprondjes uitgezet hebben.![]()
Dus kennelijk is het in ieder geval niet verboden. Maar gezien de emoties die een simpele vraag al bij sommige mensen hier los maakt, zal ik rondom blijven lopen.
Dat is niet de begraafplaats hier in de buurt, dus ik heb er weinig aan. Dat is aan de andere kant van de stad.quote:Op vrijdag 20 februari 2026 18:17 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Nou ja, in ieder geval duidelijk dat het legaal zou mogen. Dat is al iets. Je zou die hardlooproutes eens kunnen checken; hoe ze lopen en of je andere hardlopers ziet.
Onzin moet bestreden worden.quote:Op vrijdag 20 februari 2026 17:01 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ja, ho maar, het is hier geen wiskunde klas.
We blijven ontopic.
Hoe is het precies duidelijk dat het legaal zou mogen?quote:Op vrijdag 20 februari 2026 18:17 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Nou ja, in ieder geval duidelijk dat het legaal zou mogen. Dat is al iets. Je zou die hardlooproutes eens kunnen checken; hoe ze lopen en of je andere hardlopers ziet.
Als een begraafplaats een hardlooproute over de begraafplaats heeft, is het legaal toch?quote:Op vrijdag 20 februari 2026 19:21 schreef RedShoe het volgende:
[..]
Hoe is het precies duidelijk dat het legaal zou mogen?
Je moet een begraafplaats met eerbied betreden. Niet al hardlopend in je joggingpak. Iets met hele normale normen en waarden.
Ik zie nu dat het gaat om één of andere Duitse begraafplaats, de link gaat daar in ieder geval naartoe. Blijkbaar woont TS in Duitsland.quote:Op vrijdag 20 februari 2026 19:32 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Als een begraafplaats een hardlooproute over de begraafplaats heeft, is het legaal toch?
Dat stuk heeft niets te maken met normen en waarden.
Wienquote:Op vrijdag 20 februari 2026 18:14 schreef knoopie het volgende:
[..]
Hier zijn alle begraafplaatsen van de stad, en na wat googlen heb ik ontdekt dat die op de grootste begraafplaats zelfs twee hardlooprondjes uitgezet hebben.![]()
Dus kennelijk is het in ieder geval niet verboden. Maar gezien de emoties die een simpele vraag al bij sommige mensen hier los maakt, zal ik rondom blijven lopen.
Ik had ook niet door dat het over het buitenland ging. Dat had TS wel even kunnen vermelden.quote:Op vrijdag 20 februari 2026 19:41 schreef RedShoe het volgende:
[..]
Ik zie nu dat het gaat om één of andere Duitse begraafplaats, de link gaat daar in ieder geval naartoe. Blijkbaar woont TS in Duitsland.
Ik dacht dat het ging om een gemiddelde begraafplaats in een normale Nederlandse stad. Het is in ieder geval niet standaard om een hardlooproute te hebben op een begraafplaats in Nederland.
Oostenrijk is het waar hij naartoe linkt.quote:Op vrijdag 20 februari 2026 19:48 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik had ook niet door dat het over het buitenland ging. Dat had TS wel even kunnen vermelden.
Maar in Nederland heb ik nog nooit naar gekeken, dus ik heb geen idee of dat in Nederland wel of niet bestaat.
Ik ken natuurlijk bij lange na niet alle begraafplaatsen in Nederland, maar waarschijnlijk zijn er niet veel zo groot als het Zentralfriedhof in Wenen.quote:Op vrijdag 20 februari 2026 19:53 schreef RedShoe het volgende:
[..]
Oostenrijk is het waar hij naartoe linkt.
Maar goed lijkt me sterk dat er in Nederland zoiets is.
Ik woon inderdaad in Oostenrijk. Maar mensen zijn hier ook gewoon mensen, dus leek me niet zo relevant.quote:Op vrijdag 20 februari 2026 19:48 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik had ook niet door dat het over het buitenland ging. Dat had TS wel even kunnen vermelden.
Maar in Nederland heb ik nog nooit naar gekeken, dus ik heb geen idee of dat in Nederland wel of niet bestaat.
Zoals je in de OP kan lezen heb ik dat ook nog nooit gedaan. Ik vroeg mij alleen af of andere mensen dat acceptabel zouden vinden. Mij zou het niets uitmaken bijvoorbeeld.quote:Op vrijdag 20 februari 2026 19:07 schreef Boca_Raton het volgende:
Nee, ik vind het niet kunnen. Het rennen staat haaks op de rust die een begraafplaats uitstraalt. Ik vind het behoorlijk onrespectvol dat je daar doorheen kachelt.
In dat geval wil ik nog toevoegen dat een afwijking per definitie absoluut is, en in jouw voorbeeld de gemiddelde afwijking dus 3.quote:
Als er standaard meer mensen zijn, is dat ook minder een probleem, want dan valt het meer op.quote:Op vrijdag 20 februari 2026 15:28 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Okee, maar dan ook niet meer zeiken als straatschoffies bloemen of knuffels gappen.
En dat krijg je dus wel.quote:Op vrijdag 20 februari 2026 15:26 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Nooit zo bekeken, maar ergens wel een interessante gedachtengang. Een begraafplaats zou wellicht minder beladen zijn, als het een soort rustig en stil park zou zijn. Maar ja, dan moet het wel een stille rustige plaats blijven en niet een 'echt' park waar mensen met speakers/muziek e.d. gaan zitten.
Maar in dat geval is het ook acceptabel dat er elke minuut een hardloper - in zijn/haar eentje - komt langsjoggen.quote:
En jij denkt dat lekker dwars door een begraafplaats respectvol is?quote:Op vrijdag 20 februari 2026 15:11 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Respectvol betreden betekent m.i. dat je je zo gedraagt dat je de rust, de overledenen en de nabestaanden niet verstoort of schaadt. Als je rustig over de paden hardloopt en rouwende mensen met rust laat dan is dat toch nog steeds respectvol? Er zijn ook mensen die over begraafplaatsen wandelen terwijl er geen bekenden begraven liggen. Je moet natuurlijk geen sprintjes gaan trekken of er met een hele hardloopclub naartoe gaan. Maar in je eentje.. ach.
Persoonlijk heb ik er geen probleem mee nee, mits het niet verboden is uiteraard.quote:Op zondag 22 februari 2026 10:37 schreef bianconeri het volgende:
[..]
En jij denkt dat lekker dwars door een begraafplaats respectvol is?
Ongeacht of het over paden is of niet.
Spijker, kop.quote:Op vrijdag 20 februari 2026 14:37 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Gewoon een beetje doordenken.
Je gaat hardlopen voor je conditie.
Waarom dan een probleem maken van die paar extra meters?
Een normaal mens gaat niet hardlopen over een kerkhof. Een normaal mens gaat ook geen graven schennen, bloemen of knuffels gappen van een kerkhof.
Alleen al het gegeven dat je hier een topic over opent, sterkt mij in de overtuiging dat je gewoon door moet gaan met je omwegen.
Dus gewoon om die grafzerken heen blijven lopen.
Jij winst, en de begravenen winst.
Of kies anders een compleet andere route.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |