Waarom is het zo moeilijk om te vertellen.
Hoe is dat bij jou gegaan.
Dit zijn vragen die ik regelmatig krijg.
wim
quote:verwond je jezelf??? :S
Op dinsdag 25 februari 2003 13:57 schreef wimver het volgende:
Hoe vertel je je ouders, vriend of vriendin dat je jezelf verwond. (automutilatie)Waarom is het zo moeilijk om te vertellen.
wim
wim
quote:gewoon vertellen denk ik, kan je maar op 1 manier doen dus.
Hoe vertel je je ouders, vriend of vriendin dat je jezelf verwond. (automutilatie)Waarom is het zo moeilijk om te vertellen.
wim
Het is natuurlijk altijd moeilijk om je ouders te vertellen dat je een psychisch probleem hebt, iedereen doet dat op zijn/haar eigen manier. 70% van de ouders weten al wat er aan de hand is maar durven er zelf ook niet mee te komen.
Wanneer iemand het thuis zelf niet durft te zeggen is het altijd mogelijk om zijn/haar psychiater hiervoor in te schakelen. Deze zal direct of indirect (via de huisarts) de familie inlichten.
quote:De juiste vervoeging is volgens mij hetzelfde als bij mutileren.
wim
Dus 'Pap, mam, ik automutileer'.
Dat de ouders het er moeilijk mee hebben is duidelijk. Maar ze kunnen pas iets ondernemen als ze het weten.
wim
quote:Dit zal ik zeker vaker gaan vermelden. Bedankt voor de tip.
Op dinsdag 25 februari 2003 15:03 schreef Sigmund-Fruit het volgende:
Veel kinderen durven het ook niet te vertellen, ze willen vaak wel maar kunnen het niet. Het lijkt me verstandig om op het board meerdere malen te herhalen dat hier de huisarts voor ingeschakeld kan worden. Op deze manier wordt de drempel wat minder hoog en gaan ze sneller naar de huisarts om er over te praten.
wim
Ik verwond mezelf ook (heeft net een heel stuk geschreven op een andere thread)
daar in staat ook dat ik het nog niet aan mijn ouders heb verteld, toen ik 15/16 was wist niemand het....het enige advies waar ik aan kan denken, en wat mij ook zeer zeker geholpen heeft is steun van vrienden.
Als je als ouder iets in je kind vermoed, dan vind ik dat je, en helemaal in de hedendaagse samenleving daar gewoon rustig over moet kunnen praten
Ik heb er nu meer vrede mee met wat ik doe....en doe het dus ook niet zo vaak meer (lees :bijna niet)
ik denk inderdaad dat of vriende of een annomniem iemand, iemand van het riagg ofzo...of gewoon de kindertelefoon een steun kan zijn voor jongeren die hetzelfde doen. Huisharst klinkt plausibel maar heeft in vele gevallen nog een te sterke link met de familie, natuurlijk hebben ze een geheimhoudingsplicht...maar voor sommige is de drempel naar de huisarts al te hoog
voor het initiatief van je site heel erg goed
quote:en layout boeit in zo'n geval niet....
Op dinsdag 25 februari 2003 14:09 schreef JayAvenger het volgende:
Fix eerst je layout maar eens.
keep up the good work
quote:Ja dat is waar maar dat maakt het allemaal wel extra moeilijk.
Op dinsdag 25 februari 2003 15:36 schreef Wasted-Alex het volgende:
dat zien ze vanzelf wel een keertje als je te ver gaat...
Ontopic:
De tip van de huisarts lijkt me idd een verstandige.
Maar misschien helpt het ook als je vertellen kunt wat je precies tegenhoudt het ze te vertellen.
Ben je bang dat ze boos worden, het niet begrijpen oid?
quote:Ik ben te open om zoiets voor m'n beste vriend/in te verzwijgen.
Op dinsdag 25 februari 2003 13:57 schreef wimver het volgende:Hoe vertel je je ouders, vriend of vriendin dat je jezelf verwond. (automutilatie)
Ouders is heel ander verhaal.
Ga ik te moeilijk mee om op het moment, althans m'n vader.
Die kan amper z'n eigen emoties uiten.
M'n moeder heeft het zelf zo moeilijk, dat ik het haar absoluut niet wil aandoen.
Probeer altijd met een vriend of vriendin erover te praten.
Als je het niet durft te vertellen, probeer een hint te geven, zodat iemand dingen aan jou vraagt (vind ik persoonlijk soms makkelijker, zeker vroeger) en dus hoef je er niet ineens mee in huis te vallen.
Als je weet en ziet hoeveel vrienden om je geven en hoe erg zij het vinden, is echt een supermotivatie om hun respect weer te winnen en te laten zien, dat je ook zonder kunt.
quote:het gaat er niet zozeer om hoe je het verteld, maar dat je het verteld...want als je het verteld zullen je ouders alles in t werk stellen om je te helpen (neem ik aan)
wim
quote:
Op dinsdag 25 februari 2003 15:41 schreef addicted_to_jellybeans het volgende:Maar vergeet niet zelf ben je verantwoordelijk voor wat je doet , en probeer niet de schuld bij je ouders te leggen of hun verantwoordelijk te laten voelen voor jouw zelfverwonding , want het is wel je eigen verantwoording .
quote:Daar kan ik geen rechtstreeks antwoord op geven. Het gaat niet om mij zelf maar om de mensen die bij mij op de site komen met deze problemen en zij stellen deze deze vragen. Ik wil daar dan ook een zo goed mogelijk antwoord op geven.
Op dinsdag 25 februari 2003 15:40 schreef shmoopy het volgende:Ontopic:
De tip van de huisarts lijkt me idd een verstandige.
Maar misschien helpt het ook als je vertellen kunt wat je precies tegenhoudt het ze te vertellen.
Ben je bang dat ze boos worden, het niet begrijpen oid?
[offtopic]
Ik kan/wil best een handje helpen met de site, als het nodig is hoor ik het wel.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |