abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220149006

Vanaf 5 januari bij RTL 4

Deze winter komt RTL 4 terug met ‘Winter Vol Liefde’! Acht singles hebben Nederland verlaten om hun dromen na te jagen in Oostenrijk, Noorwegen, Zweden, Andorra en Zwitserland. Als chef-kok of lodge-eigenaar leiden ze een heerlijk leven, maar dit willen ze graag delen met die ene speciale persoon die hun hart verwarmt. De eerste beelden beloven romantiek in de koude wintermaanden, waar mogelijk liefde opbloeit te midden van besneeuwde bergtoppen en warme haardvuren. 'Winter Vol Liefde' is vanaf maandag 5 januari te zien bij RTL 4 en een week vooruit te streamen bij Videoland.

Maak hieronder kennis met de acht hoofdpersonen van 'Winter Vol Liefde' seizoen 3.

Andre, 28 jaar, Andorra

Andre woont al bijna zijn hele leven in het prachtige Andorra. Op jonge leeftijd vertrok hij samen met zijn ouders naar één van de kleinste staten van Europa. Daar schittert hij tegenwoordig als chef-kok in de keuken van het familiehotel en maakt hij, soms samen met zijn vader, de meest verrukkelijke maaltijden. Hij is op zoek naar een leuke, spontane Nederlandse jonge vrouw die net als hij familie hoog in het vaandel heeft staan en niet bang is om de handen uit de mouwen te steken in het hotel.

Robin, 60 jaar, Zweden

Maak kennis met de vrolijke Robin die zijn droom heeft nagejaagd door in 2024 te emigreren naar de Zweedse plaats Unnaryd. Hier heeft hij een typisch Zweeds houten huisje waar hij regelmatig aan klust. Robin is op zoek naar een dame met een hoog knuffelgehalte, die samen met hem het Zweedse leven wil omarmen.

Claudia, 53 jaar, Oostenrijk

Claudia woont sinds enkele jaren weer in haar Oostenrijkse geboorteplaats Wendling bei Haag. Ze ging terug naar haar roots om hier haar ouderlijk huis en guesthouse te verbouwen tot een kleurrijke Bed & Breakfast.
Inmiddels is de B&B bijna af en is Claudia druk met het creëren van een interieur met een huiselijke sfeer. Ze zoekt een levenslustige, slimme en zelfstandige Nederlandse man met een open mindset.

Monique, 61 jaar, Zwitserland

Monique woont in het prachtige Zwitserland waar ze uitkijkt op de Mont Blanc. In de plaats Arzier is zij bezig met het opstarten van haar Bed & Breakfast. Daarnaast werkt Monique als projectmanager bij een medisch bedrijf. Hiervoor reist zij vaak op en neer naar zowel Azië als Afrika, maar gelukkig is haar werk flexibel en is zij ook regelmatig in Zwitserland te vinden. Ze is op zoek naar een leuke, loyale Nederlandse man die sportief is en houdt van reizen.

Klaas, 53 jaar, Oostenrijk

Maak kennis met Klaas, een zorgzame vader van drie kinderen. Klaas verhuurt in het schilderachtige Weissenbach am Lech in Oostenrijk twee vakantiewoningen in een grote oude boerenwoning. Daarnaast werkt hij drie dagen per week als timmerman en soms ook als berggids. Klaas staat open voor een nieuwe relatie en hoopt een warme, sportieve, empathische vrouw te ontmoeten die net als hij van de bergen en de natuur houdt.

Elsje, 49 jaar, Zweden

Elsje is geen onbekende in het winterse liefdesavontuur. In het eerste seizoen van 'Winter Vol Liefde' bezocht zij Guido in Zweden - om de liefde te ontdekken. Helaas sloeg de vonk toen niet over. Nu gaat ze zelf het avontuur aan en heet ze single mannen welkom in haar lodge in de prachtige Zweedse plaats Hammarstrand. Elsje is op zoek naar een fitte, avontuurlijke Nederlandse man met een goede dosis humor. Iemand waarmee ze samen op pad kan gaan en die haar levensstijl begrijpt.

Hans, 73 jaar, Noorwegen

Hans is een passievolle, daadkrachtige en actieve man. Hij woont al ruim vijftig jaar in de prachtige uitgestrekte vlaktes van Noorwegen, in Ås. Hier heeft hij een grote woning waar hij maar al te graag aan klust. Hoewel hij al ruim vijftig jaar in Noorwegen woont, geniet hij nog steeds van de Hollandse nuchterheid. Dit is dan ook wat hij zoekt in een dame, naast dat zij hem kan bijhouden in zijn actieve bestaan.

Hanneke, 34 jaar, Oostenrijk

De ondernemende Hanneke verruilde onze lage landen voor het prachtige Oostenrijk. Ze woont in het gezellige Saalbach, een geliefd wintersportparadijs onder Nederlanders. Hanneke werkt als marketeer én organiseert onvergetelijke wintersportvakanties. Ze geniet van de rust die de Oostenrijkse bergen haar bieden, maar skiet het liefst dagelijks en houdt daarnaast van gezelligheid met vrienden. Wat Hanneke nog mist? Die ene charismatische, leuke, stoere man aan haar zijde, om samen nieuwe avonturen mee te beleven!

'Winter Vol Liefde' wordt geproduceerd door Blue Circle, a Fremantle Company, en is vanaf maandag 5 januari om 20.30 uur te zien bij RTL 4 en een week vooruit te streamen bij Videoland.

Bron RTL
Foto's ©Thiza Wijnje
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_220149037
Glibbert drnkt dat hij de ware is maar ik denk niet dat hij een blijvertje is.
Pearl bij Robin is wel een blijvert.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_220149057
Dans met Hans had ook TT kunnen zijn.
Poef.....gone! ©golfer
pi_220149084
Rick Evers:
quote:
‘Hans kan lekker dansen’, aldus Thea. Voetje van de vloer. Het duurde wel even, want er was eerst reclame op de radio. Hans wil liever niet dansen op reclame. Behalve op de Lidl-reclame voor de mini’s. Dat is een liedje van de Party Animals. ‘Have you ever been mellow, have you ever trieeeeeed’. Vindt-ie lekker hoor, Gabber Hans.

Thea komt uit Zeeland dus die moest extra ver reizen. Op een gegeven moment dacht ze dat ze er eindelijk was en kroop ze meteen bij hem op schoot. Het bleek echter een bronzen beeld te zijn. De ontmoeting met de echte Hans was opvallend hartelijk. Ze knuffelden als twee oude bekenden en dronken Pinot Grigio in de zon. Toevallig Thea’s lievelingswijn. Zou ik ook zeggen.

Toen de avond viel en Hans drie dikke stukken skrei liet zien, was dat voor Thea hét moment om over haar stoma te vertellen. Ze is er onzeker over en is benieuwd hoe iemand erop reageert. Begripvol? Afwijzend? Hans had echter een derde variant: niet reageren. Hij hoorde het wel, maar belangrijker was hoeveel stukken vis hij nou moest klaarmaken.

Door naar Hanneke Handgebaar, die samen met Jordy een stuk ging wandelen met de hond. Ze vroeg of Jordy uren op een bankje kan zitten. Wat is dat voor vraag? Ik ken het antwoord wel. Jordy kan prima uren op een bank zitten. Wel het liefst binnen, beugeltje Grolsch in de hand, FC Twente – Ajax op tv. Geen probleem. Gelukkig kan Jordy dat na vandaag weer lekker thuis doen.

Er kwam ook een zenuwachtige veertigplusser aan in een oude Alfa. Ik denk dat-ie alleen maar naar Hanneke is gekomen om een stuk in zijn auto te kunnen rijden. Twee nachtjes slapen, een paar keer ongemakkelijk zwijgen aan tafel en dan fijn weer terugrijden. Het leven is mooi.

Elsje nam Ernst mee voor een afscheidsuitje naar een rendierenboerderij. Eentje kon er ook een trucje: de pet van Ernst afpakken. Haha. Even overwoog Ernst om ook zijn trucje te doen, maar hij was de spiritus vergeten. Daarna was het de beurt aan Elsje. De toon in haar stem verraadde meteen de ernst van de situatie: de koffieman is te laat, al deed hij dat natuurlijk niet espresso.

Gilbert heeft dus gewonnen. Nooit eerder in het programma zag ik iemand zo hard een ander uitzwaaien. Verder ben ik benieuwd hoe de laatste twee weken gaan verlopen. Denken jullie even mee?

A) Gilbert vraagt Elsje ten huwelijk.
B) Gilbert mist toch zijn voetbalmaten en vertrekt naar huis.
C) Gilbert wil oefenen met zoenen en komt met zijn tong vast te zitten tegen een lantaarnpaal waardoor de Zweedse ett ett två moet worden gebeld. Jeroen, Ronald, Mathijs en Ernst doen het thuis in de broek van het lachen en Elsje raakt door het voorval zo ontzettend afgeknapt dat ze volgend seizoen voor de derde keer meedoet aan Winter Vol Liefde.

Dan die andere kandidaat in Zweden. Het lijkt een beetje alsof wandelaar Jeannette bij Robin en Pearl op bezoek is. Ze ziet ook: daar kom je niet meer tussen. Gelukkig heeft ze een lieve kat thuis waar ze alle liefde op kwijt kan. Ze zei het echt. Ik ga daar verder niet op in, dat maakt het alleen maar erger.

Heeft Pearl dan nu eindelijk gewonnen? Zeker niet. Er komt nog een dame uit Ecuador. Maar lieve Pearl, maak je geen zorgen. Ik ga je helpen. Komt-ie.

Robin, ouwe meubelspuiter, ik weet dat je meeleest en ik wil dat je even heel goed naar mij luistert. Sommige oesters bevatten een parel. Dat gebeurt niet vaak en dat betekent dat je strontveel mazzel hebt. Die mazzel heb jij nu ook. Jij hebt een Surinaamse parel gevonden en het is een prachtexemplaar. Die moet je koesteren. Dat betekent dus ook dat je die Ecuadoriaanse dame straks vriendelijk ontvangt, even gezellig met haar gaat koken en babbelen of zo. Maar de volgende ochtend verzoek je haar de koffers weer in te pakken. Samen zwaaien jullie haar netjes uit en de rest ken je. Hottub, champie, eland. Veel geluk met elkaar!

Heb ik nog tijd voor André? Snel dan. Goh, die André toch hè. Helemaal niet zo’n watje als ik gedacht had. Lisette had hem beledigd en dat pikt onze André niet. ‘Ja maar, ja maar, ja maar’, jammerde Lisette nog. Maar Dré was onverbiddelijk. ‘Je kunt gaan.’ Laat het een les zijn voor de andere dames. Do. Not. Fuck. With. Dr. Dre.

Fijn weekend!

[ Bericht 0% gewijzigd door Blues op 19-02-2026 23:30:23 ]
pi_220149163
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2026 22:46 schreef Soury het volgende:
Saskia kan niet eens normaal lullen zo stijf staat haar hoofd. Klaas is gelijk verkocht :? Hoe dan.
Ik loop wat achter, maar misschien wordt dit de Silwia van de Winter. Wel apart dat ze prijs stelt op zijn op zijn ondernemerschap. Net of ze haar eigen winkel gaat opgeven om daar opeen berg te gaan zitten. Dit lijkt me puur opportunisme.
pi_220149197
Edit
pi_220149205
Ik snap nog steeds niet wat Elsje in Glib ziet hoor :{

En Pearl... moet veel regelen en keuzes maken als ze samen verder gaan, dat bedenk
je toch ook al wel tevoren mocht het iets worden?

Thea gaat ook naar huis, want stilletjes wacht Hans op die buuv
pi_220150860
Nee snap het ook niet. Vind die Gilbert zo lelijk en onsympathiek. Geheel onaantrekkelijk.
pi_220150886
quote:
12s.gif Op donderdag 19 februari 2026 23:00 schreef golfer het volgende:
Dans met Hans had ook TT kunnen zijn.
Dat vond ik erg leuk om te zien ondanks zijn zere pootje. En dat hij geen moeite heeft met de handicap van Thea siert hem, want dat lijkt mij toch niet niks. Leuke vrouw overigens, lekker vrolijk. ^O^
Lisette had André beledigd, heb gemist waarmee? :?

[ Bericht 10% gewijzigd door Chea49 op 20-02-2026 10:34:09 ]
pi_220151206
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2026 10:27 schreef Chea49 het volgende:

[..]
Dat vond ik erg leuk om te zien ondanks zijn zere pootje. En dat hij geen moeite heeft met de handicap van Thea siert hem, want dat lijkt mij toch niet niks. Leuke vrouw overigens, lekker vrolijk. ^O^
Lisette had André beledigd, heb gemist waarmee? :?
Ik denk dat die dart avond een en ander kapot heeft gemaakt. Ze zat daar vrij neerbuigend met haar ogen te rollen en de volgende ochtend redelijk zeikerig te doen omdat hij bier had gedronken. Dat was niet heel respectvol.

Ik denk overigens niet dat ze het zo naar bedoelde, maar ik snap wel dat dat door hem niet leuk gevonden wordt.
Frankly, my dear, I don't give a damn.
pi_220151635
Laatst zag je weer hoe de gesprekken en vooral ook de stiltes gemonteerd worden. Bij Hanneke met Jordy aan het taart eten. Bij het ene fragment had ze al een paar happen genomen. En een paar fragementen later was het taartje weer heel.
pi_220152333
quote:
1s.gif Op donderdag 19 februari 2026 23:33 schreef Blues het volgende:

En Pearl... moet veel regelen en keuzes maken als ze samen verder gaan, dat bedenk
je toch ook al wel tevoren mocht het iets worden?

Thea gaat ook naar huis, want stilletjes wacht Hans op die buuv
Datzelfde geldt toch ook voor alle dames bij Klaas?

Heb je een puber in huis ga je aan zo'n programma meedoen. Ik snap het niet.
GC / Doneer en houd FOK! online
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
pi_220154796
quote:
1s.gif Op donderdag 19 februari 2026 23:33 schreef Blues het volgende:

Misschien ook zijn uiterlijk? En hoe hij in beeld gebracht wordt: Als je zijn vierkante houtenklazenkop met die permanente grimas zo verveelt ziet kijken als die andere gast a h woord is, moet je wel zijn moeder zijn om hem nog sympathiek te vinden. Monteer er nog wat minachtende uitspraken van hem tussen en zelfs een mensenvriend als ik wens hem minstens een schedelbasisfractuur toe.
pi_220154836
Apart trouwens dat al die tien+ jaar oudere kerels 'leeftijd niet zo belangrijk' vinden.
  vrijdag 20 februari 2026 @ 17:41:39 #15
338319 ZarB
Piña colada
pi_220155642
quote:
5s.gif Op vrijdag 20 februari 2026 16:48 schreef NoCigar het volgende:

[..]
Misschien ook zijn uiterlijk? En hoe hij in beeld gebracht wordt: Als je zijn vierkante houtenklazenkop met die permanente grimas zo verveelt ziet kijken als die andere gast a h woord is, moet je wel zijn moeder zijn om hem nog sympathiek te vinden. Monteer er nog wat minachtende uitspraken van hem tussen en zelfs een mensenvriend als ik wens hem minstens een schedelbasisfractuur toe.
Volgens is Glibert de eerste reality tv deelnemer waar NL unaniem over is. _O-
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
  vrijdag 20 februari 2026 @ 17:49:42 #16
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_220155873
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2026 17:41 schreef ZarB het volgende:

[..]
Volgens is Glibert de eerste reality tv deelnemer waar NL unaniem over is. _O-
Twijfelachtige eer wel :D
pi_220156092
quote:
2s.gif Op vrijdag 20 februari 2026 16:50 schreef NoCigar het volgende:
Apart trouwens dat al die tien+ jaar oudere kerels 'leeftijd niet zo belangrijk' vinden.
Dat is het ook niet, maar bij sommige denk je wel eens, tja waarom zou jij dit nu vinden, daar is een reden voor...
Allemaal cabaretteketet!
pi_220165169
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2026 10:50 schreef aquawoman het volgende:

[..]
Ik denk dat die dart avond een en ander kapot heeft gemaakt. Ze zat daar vrij neerbuigend met haar ogen te rollen en de volgende ochtend redelijk zeikerig te doen omdat hij bier had gedronken. Dat was niet heel respectvol.

Ik denk overigens niet dat ze het zo naar bedoelde, maar ik snap wel dat dat door hem niet leuk gevonden wordt.
Dank voor de uitleg. ^O^
  zaterdag 21 februari 2026 @ 15:29:55 #19
338319 ZarB
Piña colada
pi_220166401
https://www.rtl.nl/boulev(...)nter-vol-liefde-hans

Hans heeft leuke vrienden _O- lekker dreigementen sturen naar iemand die over het programma schrijft.

Als is t de vraag of degene Hans echt kent, maar toch. Heel bijzonder.
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
  zaterdag 21 februari 2026 @ 19:30:48 #20
269692 Divje
brr brr patapim
pi_220169414
Zat ik vandaag niet ineens vlak naast Raoul op de boot naar Newcastle :+ met z'n mooie truitje _O-
oh ah toma toma vem vem vem vem
  zaterdag 21 februari 2026 @ 20:41:15 #21
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_220170167
Zit even bij te kijken van deze week. Kunnen de ogen van Saskia überhaupt nog dicht? :{ Vind het een soort van dikke Marijke Helwegen.

En Glibbert is zo'n in en in triest en smerig figuur zeg. Elsje verdient een tik in d'r gezicht. Of 10. Wakker worden mens! :{
pi_220178078
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 februari 2026 19:30 schreef Divje het volgende:
Zat ik vandaag niet ineens vlak naast Raoul op de boot naar Newcastle :+ met z'n mooie truitje _O-
Heb jij hem aangesproken dan? Raoul heeft namelijk een gezicht waar tig mannen onder vallen, kaal met baardje.. :D
  zondag 22 februari 2026 @ 21:18:36 #23
269692 Divje
brr brr patapim
pi_220180245
quote:
0s.gif Op zondag 22 februari 2026 18:18 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Heb jij hem aangesproken dan? Raoul heeft namelijk een gezicht waar tig mannen onder vallen, kaal met baardje.. :D
Nee herkende 'm direct en zag later op de dag z'n instagram post dattie een dagje Newcastle ging doen ;)

Z'n maatje die mee was valt ook wel onder dat profiel btw :+
oh ah toma toma vem vem vem vem
pi_220183048
Klaas heeft echt prachtige vrouwen over de vloer(gehad), en nu is die helemaal onder de indruk van Saskia? Die snap ik echt niet.
Als het programma werd gemaakt als Boer zoekt Vrouw had Hanneke al 3x een inzinking gehad waarvoor Yvon langs moest komen. Dit is totaal niet de manier waarop zij aan de man moet komen.
  maandag 23 februari 2026 @ 10:15:32 #25
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_220183359
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2026 09:30 schreef Remco het volgende:
Klaas heeft echt prachtige vrouwen over de vloer(gehad), en nu is die helemaal onder de indruk van Saskia? Die snap ik echt niet.
Als het programma werd gemaakt als Boer zoekt Vrouw had Hanneke al 3x een inzinking gehad waarvoor Yvon langs moest komen. Dit is totaal niet de manier waarop zij aan de man moet komen.
Ze hebben gewoon een dealtje. Het zijn beiden slimme zakenlui. Zij wil haar cosmetische kliniek promoten, hij zijn gastenverblijf. Vandaar dat hij al die vrouwen op precies de activiteiten meeneemt die hij zijn gasten aanbiedt.
Snobs have more fun!
KLIK!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')