quote:
quote:
Op maandag 20 juli 2026 22:52 schreef Momo het volgende:[..]
Ik zag de speculatie online dat dit mede werk is van de Faceless Men. De gene die dit aanstuurt in de wijken heeft een donker en licht oog zien we op beeld.
Ik ben geen fan van de all knowing 'badguys' zoals Ormund die uit het niets worden geïntroduceerd en master of everything blijken te zijn. Zonder ervaring te hebben op dit toneel lijkt hij toch altijd twee stappen verder te zijn en weet dmv wat briefjes en fluisterende mensen het onmogelijke te bereiken.
En dat de Faceless Men daar dan bij betrokken zouden zijn is ook compleet random, zonder enige achtergrond. Als dat waar zou blijken te zijn dan worden de Facless Men dus gewoon als Deus ex machina ingezet.
quote:
Op dinsdag 21 juli 2026 07:18 schreef Irmak_Spermabak het volgende:[..]
Ze heeft geen ene fuck! Geen info over Daeron en Ormund, geen info over Gwayne en Criston, geen info over Aemond en Vhagar, geen info over Aeron en Larys, geen info over de man die het verzet tegen Rhaenary in King's Landing aanstuurt... ze is gewoon echt compleet nutteloos.
Eens, compleet waardeloos op dit toneel. Of nouja, ze trekt haar muil nog weleens open tegen Daemon, dat puntje mag ze hebben.
En zoals hier ook al gezegd: Daemon is bijna net zo waardeloos.
Rhaenyra haar small council is bijzonder zwak en dat breekt haar op. De keuze voor haar Master of Coin en de aanstelling van die Frey zijn bizarre politieke keuzes van Rhaenyra.
Ze erft van Viserys een enorm netwerk van trouwe great houses en andere vazallen, daar moeten toch ervaren, betrouwbare en capabele en lui te vinden zijn?
quote:
Op maandag 27 juli 2026 11:43 schreef Irmak_Spermabak het volgende:Het was een vermakelijke aflevering en alles lijkt nu wel zo'n beetje klaar voor de battle. Denk volgende aflevering?
Damn wat heb ik een hekel aan Criston maar
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn
ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis
Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.. Die Oscar Tully mag ik trouwens wel
Ik was juist even bang dat Criston zo'n ultieme heldendood zou krijgen. Gelukkig kreeg hij uiteindelijk toch datgene waar deze hypocriete rat recht op had.
En eens over Oscar Tully, maar dat werd in seizoen 2 al duidelijk, in die scène met Daemon in the Godswood van Harrenhal.

quote:
Op maandag 27 juli 2026 13:39 schreef PoesDoos het volgende:[..]
En Ormund die Gwayne belachelijk maakt maar vervolgens heeft die ´gay knowledge´ hun wel gered
Ormund is wel echt mijn nieuwe love to hate

Dit was me in eerste instantie volledig ontgaan. Ik kon die "En denk eraan, rug tegen de muur" opmerking van Ormund dan ook niet direct plaatsen. Totdat ik de daarop volgende interactie tussen Gwayne en Daeron zag, wat een beetje het midden hield tussen een aanhankelijk neefje dat zich verlaten voelde of een kalverliefde die zich verlaten voelde (typisch grijs-gebied-GoT dingetje). Maar toen ik terugspoelde naar het begin van de Baratheon scène, hoorde dat Gwayne tot in detail wist te vertellen hoe Ser Arrion Baratheon eruit zag en dat hij "far more comely" was, ja, toen klikte het wel.
Oh en omdat ik afgelopen week pas 1 t/m 6 gezien heb van seizoen 3 wil ik er ook nog even bij vermelden heel blij te zijn dat die Lohar meteen eruit geschreven is in aflevering 1. Wat een verschrikkelijk karakter en waardeloze actrice. Ik vreesde voor een seizoen lang plot rondom haar/hem/hen en Tyland.
En Emma D'Arcy verdient echt wel nominaties voor haar rol, damn wat is zij goed.
Vanavond ep. 7