abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Admin donderdag 19 februari 2026 @ 08:00:40 #1
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_220139702
quote:
Elon Musk noemt Reform UK 'nazi’s' op X en zet Britse politiek op scherp

Elon Musk heeft zich opnieuw in de Britse politiek gemengd. De eigenaar van X reageerde op het sociale mediaplatform op een bericht over Nigel Farage en zijn partij Reform UK. In zijn reactie leek Musk Reform UK te bestempelen als "Nazis" en hij schreef dat zij "rassenuitroeiing" zouden willen.

De aanleiding was een bericht van Restore Britain, de partij van oud-parlementslid Rupert Lowe, die eerder samenwerkte met Nigel Farage. Restore Britain klaagde erover dat Reform UK hen "neo-nazi" zou noemen. In het bericht stond: "Reform hebben ons al 'neo-nazi' genoemd. Het is bang." Musk reageerde daarop met: "ZIJ zijn degenen die rassenuitroeiing willen, wat betekent dat ZIJ de nazi's zijn!"

Nigel Farage gaf dezelfde dag nog een toespraak in Londen, nadat hij zijn schaduwkabinet had gepresenteerd, met Robert Jenrick als schaduwminister van Financiën. Het is niet de eerste keer dat Musk zich uitlaat over Farage en Reform UK. Vorig jaar riep hij Farage op om af te treden als leider van de partij en zei hij dat Farage "niet in zich heeft wat nodig is" om de partij te leiden. Hij gaf daar toen geen verdere uitleg bij.

Die oproep kwam opvallend kort nadat Musk eerder had gezegd dat Groot-Brittannië Reform UK "absoluut" nodig heeft. De wrijving tussen Musk en Farage lijkt te zijn ontstaan door een meningsverschil over de omstreden activist Tommy Robinson. Musk sprak zich destijds uit met "Free Tommy Robinson", toen Robinson in de gevangenis zat en er geruchten waren dat hij zich bij Reform UK zou aansluiten.

Farage reageerde daar toen afwijzend op. Hij zei: "Elon is een opmerkelijk persoon maar hierover ben ik het niet met hem eens." Vervolgens maakte hij duidelijk: "Mijn standpunt blijft dat Tommy Robinson niet geschikt is voor Reform en ik verkoop mijn principes niet." Daarmee zette hij publiek afstand tussen zijn partij en Robinson, ondanks de druk en aandacht op X.

Opvallend is dat Musk eerder juist terecht waarschuwde voor het lichtzinnig gebruik van termen als "fascist" en "nazi". In november vorig jaar schreef hij op X, na het overlijden van influencer Charlie Kirk, dat het vals bestempelen van niet-gewelddadige mensen als "fascist" of "Nazi" volgens hem als aanzetten tot moord gezien zou moeten worden. Zijn nieuwe aanval op Reform UK staat daarmee in scherp contrast tot die eerdere boodschap.
Helemaal eens dat er veel te makkelijk met termen als nazi en fascist gesmeten wordt, waardoor de termen eigenlijk betekenisloos worden. Een stopwoordje. Snap dan ook niet waarom Musk dat nu zelf ook gaat doen, al lijkt het te gaan om een 'wat je zegt ben je zelf' achtige opmerking. Evengoed: gebruik die termen gewoon niet. Ze slaan in 99 procent van de gevallen nergens op.
Zie wat ik kijk: trakt.tv
pi_220140700
Zelf de Hitlergroet doen en een ander voor nazi uitmaken. Jaja.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  donderdag 19 februari 2026 @ 10:05:58 #3
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_220140738
quote:
99s.gif Op donderdag 19 februari 2026 10:01 schreef bijdehand het volgende:
Dit ja.

Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_220140739
quote:
Van wat ik begrepen heb is dat die foto gewoon op een ongelukkig moment genomen was waardoor het net leek alsof het een hitlergroet was.

Ik zie Musk ook niet in als nazi. Hij is juist 1 van de meest goede mensen op deze wereld.

Hij heeft elektrisch rijden mainstream gemaakt (beter voor klimaat etc)

Hij is bezig met ruimtevaart betaalbaar maken en wil van de mensheid een multi planeet species maken.

Zoiets doe je niet als je je bezig houdt met domme nazi dingen zoals huidskleur en homoseksualiteit en zo
  donderdag 19 februari 2026 @ 10:07:35 #5
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_220140751
quote:
0s.gif Op donderdag 19 februari 2026 10:06 schreef incel het volgende:

[..]
Van wat ik begrepen heb is dat die foto gewoon op een ongelukkig moment genomen was waardoor het net leek alsof het een hitlergroet was.

Ik zie Musk ook niet in als nazi. Hij is juist 1 van de meest goede mensen op deze wereld.

Hij is bezig met ruimtevaart betaalbaar maken en wil van de mensheid een multi planeet species maken.

Zoiets doe je niet als je je bezig houdt met domme nazi dingen zoals huidskleur en homoseksualiteit en zo
Dat was geen foto, dat waren gefilmde beelden. :')
Wie dit leest is een lezer van dit
  donderdag 19 februari 2026 @ 10:08:18 #6
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_220140758
quote:

[..]

Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_220140767
quote:
1s.gif Op donderdag 19 februari 2026 10:07 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Dat was geen foto, dat waren gefilmde beelden. :')
quote:
10s.gif Op donderdag 19 februari 2026 10:08 schreef Starhopper het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
Ik zie dat de mainstream media propaganda mooi door jullie hersenpan aan het razen is.
  donderdag 19 februari 2026 @ 10:09:26 #8
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_220140778
quote:
0s.gif Op donderdag 19 februari 2026 10:08 schreef incel het volgende:

[..]
[..]
Ik zie dat de mainstream media propaganda mooi door jullie hersenpan aan het razen is.
Ooh dus deze beelden zijn fake wil je zeggen? :')
pi_220140792
quote:
10s.gif Op donderdag 19 februari 2026 10:09 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Ooh dus deze beelden zijn fake wil je zeggen? :')
Ik ga hier niet eens op reageren. Als je denkt dat iemand als Elon Musk een nazi is terwijl het nergens uit blijkt en hij juist het beste voort heeft met de mensheid sorry hoor maar dan ben je echt verblind door propaganda.
  donderdag 19 februari 2026 @ 10:10:51 #10
438527 MissButterflyy
pi_220140794
quote:
0s.gif Op donderdag 19 februari 2026 10:08 schreef incel het volgende:

[..]
[..]
Denk dat er wat scheelt aan jouw gare hersenpan. :')
  donderdag 19 februari 2026 @ 10:11:34 #11
438527 MissButterflyy
pi_220140808
quote:
0s.gif Op donderdag 19 februari 2026 10:10 schreef incel het volgende:

[..]
Ik ga hier niet eens op reageren. Als je denkt dat iemand als Elon Musk een nazi is terwijl het nergens uit blijkt en hij juist het beste voort heeft met de mensheid sorry hoor maar dan ben je echt verblind door propaganda.
Hij heeft helemaal niet het beste voor met de mensheid, wat een lariekoek weer.
pi_220140822
quote:

[..]
[ afbeelding ]
zo bijzonder dit.
want dit moment is toen echt tot in den treure besrpoken en geanalyseerd op micro niveau.
100% dat onze incel toen ook heel druk bezig is geweest om pixel voor pixel uit te leggen dat Musk heus een goede gast is en het niet zo bedoelde.
En dan nu zeggen "wat ik begrepen heb is dit een foto op een ongelukkig moment".

dat is gewoon bewuste geschiedvervalsing. Incel weet van het filmpje, Incel weet dat het geen "ongelukkige foto" is. Maar erkennen ho maar.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  donderdag 19 februari 2026 @ 10:13:27 #13
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_220140839
quote:
0s.gif Op donderdag 19 februari 2026 10:10 schreef incel het volgende:

[..]
Vergelijk de hitlergroet van Musk eens met de hitlergroet die de proudboys (bekend van de capitoolbestorming) doen:
Bekijk deze YouTube-video
Vanaf 10:03

Gewoon exact hetzelfde. Toeval? Nee.
  donderdag 19 februari 2026 @ 10:14:16 #14
438527 MissButterflyy
pi_220140849
Elon Musk heeft het beste voor met de mensheid die minimaal een bedrag met 6 nullen op de bankrekening heeft staan.
Verder geeft hij niks geen ene fuck om de mensheid, enkel degenen waar hij zelf voordeel uit kan halen.
pi_220140876
quote:
10s.gif Op donderdag 19 februari 2026 10:13 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Vergelijk de hitlergroet van Musk eens met de hitlergroet die de proudboys (bekend van de capitoolbestorming) doen:

Je bent echt compleet delulu
pi_220140891
Musk bouwt geen mooie Tesla’s meer. Echt zonde. Kutmerk.
U MAD?
pi_220140920
quote:
0s.gif Op donderdag 19 februari 2026 08:00 schreef Danny het volgende:
Evengoed: gebruik die termen gewoon niet. Ze slaan in 99 procent van de gevallen nergens op.
Dit is wel het werkelijke probleem ja, niet het tierende nazisme en facisme.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  Admin donderdag 19 februari 2026 @ 13:59:34 #18
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_220143018
quote:

[..]
[ afbeelding ]
ja, daarna zegt hij 'my heart goes out to all of you'. Het is een gebaar dat heel veel mensen maken en hebben gemaakt. Geen van allen nazi. Ik weet dat het uitleggen geen zin heeft vanwege TDS, maar ik blijf het toch proberen :D
  donderdag 19 februari 2026 @ 14:03:26 #19
165264 Puzzie
Kreng de la crème
pi_220143048
quote:

[..]
[ afbeelding ]
Bizar ja :D
My age is very
Inappropriate
for my behavior
  donderdag 19 februari 2026 @ 14:05:16 #20
165264 Puzzie
Kreng de la crème
pi_220143064
quote:
Ongelofelijk ja
My age is very
Inappropriate
for my behavior
  Admin donderdag 19 februari 2026 @ 14:16:30 #21
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_220143164
Net als die maffe taylor swift met haar nazi groet:

of dezen:
pi_220143297
quote:
0s.gif Op donderdag 19 februari 2026 14:16 schreef Danny het volgende:
Net als die maffe taylor swift met haar nazi groet:
[ afbeelding ]

of dezen:
[ afbeelding ]
Ja anderen doen het ook dus het is wel ok.
In Southern Sun
pi_220143306
quote:

[..]
[ afbeelding ]
Bizar verder dat hier nog enige discussie over kan bestaan.
In Southern Sun
  Admin donderdag 19 februari 2026 @ 14:35:28 #24
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_220143319
quote:
0s.gif Op donderdag 19 februari 2026 14:33 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Ja anderen doen het ook dus het is wel ok.
eerder: ook anderen maakten hetzelfde gebaar en ook bij hen was het geen hitlergroet. Intentie is wel degelijk een ding, en context is wel degelijk van belang. Het is mind-boggling dat het algehele iq van de samenleving blijkbaar zo diep is gezonken dat men dat uit het oog is verloren.
pi_220143346
quote:
0s.gif Op donderdag 19 februari 2026 14:35 schreef Danny het volgende:

[..]
eerder: ook anderen maakten hetzelfde gebaar en ook bij hen was het geen hitlergroet. Intentie is wel degelijk een ding, en context is wel degelijk van belang. Het is mind-boggling dat het algehele iq van de samenleving blijkbaar zo diep is gezonken dat men dat uit het oog is verloren.
Precies, de context van bewegend beeld van een expliciete Hitlergroet tegenover een paar op zichzelf niet heel veel zeggende plaatjes.
In Southern Sun
  Admin donderdag 19 februari 2026 @ 14:58:30 #26
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_220143462
quote:
0s.gif Op donderdag 19 februari 2026 14:39 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Precies, de context van bewegend beeld van een expliciete Hitlergroet tegenover een paar op zichzelf niet heel veel zeggende plaatjes.
tel je bij dat bewegende beeld ook de context waar hij met zijn hand op zijn hart zegt 'my thanks to you all' waarna hij naar het publiek de 'hand op het hart en gooibeweging' maakt waarna hij zegt 'my heart goes out to all of you'?
De context waar hij vanwege autisme socially awkward is?
Of gaat het alleen om de context die op je eigen vooroordeel aansluit?
pi_220143485
quote:
0s.gif Op donderdag 19 februari 2026 14:58 schreef Danny het volgende:

[..]
tel je bij dat bewegende beeld ook de context waar hij met zijn hand op zijn hart zegt 'my thanks to you all' waarna hij naar het publiek de 'hand op het hart en gooibeweging' maakt waarna hij zegt 'my heart goes out to all of you'?
Ja een Hitlergroet maken om mensen te vertellen dat je van ze houdt is wel een typische eigenschap van socially awkward autisten, zie het de hele dag door.

Onbegrijpelijk dat je dit goed meent te moeten praten. Nog onbegrijpelijker dat je het toestond/toestaat in iemands avatar op te laten nemen. Alleen de beweging, niet de context, dus alleen maar omdat het de Hitlergroet is.
In Southern Sun
  donderdag 19 februari 2026 @ 16:52:52 #28
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_220144363
quote:
0s.gif Op donderdag 19 februari 2026 13:59 schreef Danny het volgende:

[..]
ja, daarna zegt hij 'my heart goes out to all of you'. Het is een gebaar dat heel veel mensen maken en hebben gemaakt. Geen van allen nazi. Ik weet dat het uitleggen geen zin heeft vanwege TDS, maar ik blijf het toch proberen :D
quote:

[..]

donderdag 19 februari 2026 @ 16:54:29 #29
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_220144391
quote:
0s.gif Op donderdag 19 februari 2026 14:58 schreef Danny het volgende:

[..]
Zie filmpje in post hierboven. Hand op het hart doen de neonazi's ook.
  donderdag 19 februari 2026 @ 16:56:11 #30
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_220144420
Hij zal wel zijn centen op dat Restore UK gezet hebben.

Maar meneer lijkt eerder zelf op een nazi met zijn Hitlergroeten.
  Admin donderdag 19 februari 2026 @ 17:51:58 #31
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_220145527
quote:
10s.gif Op donderdag 19 februari 2026 16:54 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Zie filmpje in post hierboven. Hand op het hart doen de neonazi's ook.
Ze drinken ook bier :o
  donderdag 19 februari 2026 @ 17:53:37 #32
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_220145577
quote:
0s.gif Op donderdag 19 februari 2026 17:51 schreef Danny het volgende:

[..]
Ze drinken ook bier :o
pi_220145598
quote:

[..]

Dit zijn geen proudboys.
pi_220148142
quote:

[..]
_O- _O- _O- _O- _O-

quote:

Nooit gehoord van de theorie over het Nazi rijk aan de achterkant van de maan?
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_220148145
quote:
0s.gif Op donderdag 19 februari 2026 17:54 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Dit zijn geen proudboys.
Jij kunt het weten.
pi_220148160
quote:
0s.gif Op donderdag 19 februari 2026 14:35 schreef Danny het volgende:

[..]
De intentie is wel duidelijk geworden door de steun aan extreem rechts van Musk en zijn vele tweets.
  Admin donderdag 19 februari 2026 @ 21:17:31 #37
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_220148168
quote:
1s.gif Op donderdag 19 februari 2026 21:15 schreef Wantie het volgende:

[..]
De intentie is wel duidelijk geworden door de steun aan extreem rechts van Musk en zijn vele tweets.
O ja, iedereen niet extreem links valt onder extreemrechts en is dus nazi. Dat is waar ook :')
pi_220148179
quote:
0s.gif Op donderdag 19 februari 2026 21:17 schreef Danny het volgende:

[..]
O ja, iedereen niet extreem links valt onder extreemrechts en is dus nazi. Dat is waar ook :')
Zielige opmerking.
pi_220148198
quote:
1s.gif Op donderdag 19 februari 2026 21:13 schreef Wantie het volgende:

[..]
Jij kunt het weten.
Correct.
pi_220149568
quote:
0s.gif Op donderdag 19 februari 2026 21:17 schreef Danny het volgende:

[..]
Danny... :{
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  Admin vrijdag 20 februari 2026 @ 06:39:39 #41
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_220149574
quote:
1s.gif Op donderdag 19 februari 2026 21:19 schreef Wantie het volgende:

[..]
Zielige opmerking.
zeg dat tegen de mensen die iedereen die net even iets anders over iets denkt uitmaken voor fascist, racist, nazi etc.
pi_220149581
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2026 06:39 schreef Danny het volgende:

[..]
zeg dat tegen de mensen die iedereen die net even iets anders over iets denkt uitmaken voor fascist, racist, nazi etc.
Over welke mensen heb je het?

Ik heb hier niemand uitgemaakt voor fascist, racist, nazi etc.

Jij probeert me gewoon in een hoek te duwen in een poging de discussie te laten ontsporen.
pi_220149585
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 februari 2026 06:42 schreef Wantie het volgende:

[..]
Over welke mensen heb je het?

Ik heb hier niemand uitgemaakt voor fascist, racist, nazi etc.

Jij probeert me gewoon in een hoek te duwen in een poging de discussie te laten ontsporen.
Dat is nogal een beschuldiging. Damn.
...hier om je mars te breken.
pi_220149614
quote:
0s.gif Op donderdag 19 februari 2026 08:00 schreef Danny het volgende:

[..]
Helemaal eens dat er veel te makkelijk met termen als nazi en fascist gesmeten wordt, waardoor de termen eigenlijk betekenisloos worden. Een stopwoordje. Snap dan ook niet waarom Musk dat nu zelf ook gaat doen, al lijkt het te gaan om een 'wat je zegt ben je zelf' achtige opmerking. Evengoed: gebruik die termen gewoon niet. Ze slaan in 99 procent van de gevallen nergens op.

Deze Musk?

Of deze Musk?

Dit zijn wel de leidende gidsen van onze tijd.
  Admin vrijdag 20 februari 2026 @ 07:08:18 #45
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_220149640
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 februari 2026 06:58 schreef Beathoven het volgende:

[..]
[ afbeelding ]

Deze Musk?

[ afbeelding ]

Of deze Musk?

Dit zijn wel de leidende gidsen van onze tijd.
de bovenste.
maar gewoon blijven framen joh. tot hij wordt doodgeschoten door iemand die het daadwerkelijk gelooft en ziek genoeg is 'm door z'n kop te schieten. Zou je dan juichen? Is dat waar je op uit bent?
  Moderator vrijdag 20 februari 2026 @ 07:10:21 #46
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_220149648
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2026 07:08 schreef Danny het volgende:

[..]
de bovenste.
maar gewoon blijven framen joh. tot hij wordt doodgeschoten door iemand die het daadwerkelijk gelooft en ziek genoeg is 'm door z'n kop te schieten. Zou je dan juichen? Is dat waar je op uit bent?
Wat een vreemde gedachtengang is dit.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  Admin vrijdag 20 februari 2026 @ 07:13:45 #47
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_220149663
quote:
2s.gif Op vrijdag 20 februari 2026 07:10 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Wat een vreemde gedachtengang is dit.
inderdaad. het is inderdaad nog nooit eerder voorgekomen dat iemand die werd weggezet als fascist of nazi om die reden werd vermoord of waar daartot een poging werd ondernomen. stom van me. Wat was ik denkende :')
  vrijdag 20 februari 2026 @ 07:15:42 #48
331899 Irmak_Spermabak
Kwak in mijn smoelwerk
pi_220149670
Das ook niet aardig van meneertje Musk. Waarom een Britse politicus demoniseren?
Blaf me vol
  vrijdag 20 februari 2026 @ 07:17:21 #49
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_220149679
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2026 07:13 schreef Danny het volgende:

[..]
inderdaad. het is inderdaad nog nooit eerder voorgekomen dat iemand die werd weggezet als fascist of nazi om die reden werd vermoord of waar daartot een poging werd ondernomen. stom van me. Wat was ik denkende :')
Dat is niet voorgekomen idd.
  Moderator vrijdag 20 februari 2026 @ 07:18:17 #50
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_220149683
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2026 07:13 schreef Danny het volgende:

[..]
Zou Musk er op uit zijn dat de mensen die hij nazi's noemt, ook vermoord worden dan?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')