En waarom ben je voor Nederland?quote:Op donderdag 19 februari 2026 06:43 schreef Cupfighter het volgende:
Nederland
En absoluut niet voor de VS
Omdat ik Nederlander ben, al zeg ik wel eerlijk dat de band met het huidige elftal minder is dan vroeger, van z’n Depay word ik niet vrolijk bijvoorbeeldquote:Op donderdag 19 februari 2026 06:50 schreef TAmaru het volgende:
[..]
En waarom ben je voor Nederland?
Slechte reden lijkt me. Je had ook ergens anders geboren kunnen worden. Ik ben over het algemeen voor mooi voetbal. Nederland levert vaak wel mooi voetbal, maar de laatste jaren minder. Kan me wel voorstellen dat de band met het elftal minder is geworden ... als je ziet dat er nog drie blanke jongens meedoen ofzo. Niet dat ik iets tegen die donkere jongens heb hoor, en vaak zijn het de beste spelers, maar je herkent je er toch minder snel in merk ik.quote:Op donderdag 19 februari 2026 06:52 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Omdat ik Nederlander ben, al zeg ik wel eerlijk dat de band met het huidige elftal minder is dan vroeger, van z’n Depay word ik niet vrolijk bijvoorbeeld
Het gaat over het WK Voetbal.quote:Op donderdag 19 februari 2026 08:12 schreef Mexicanobakker het volgende:
Nederland, Spanje, Mexico, Kroatië, de Baltische staten, Finland.
Noorwegen en Zweden ook bij dat rijtje in de zomersporten, maar in de wintersporten is dat minder verrassend. Verder niet specifiek de kleine landen die niet standaard medailles halen.
Bij de grote landen heb ik het meeste antipathie voor de VS en China (Rusland niet meegerekend). Canada (ook vooral in de winter een groot land), Italië en Japan en het eerder genoemde Noorwegen/Zweden (en Jamaica/Kenia op de Zomerspelen) kunnen op meer steun rekenen dan de andere grotere landen.
Tot deze reactie dacht ik ook dat dit een topic is OWS was. Wie opent het WK forum nu ook al in februariquote:Op donderdag 19 februari 2026 08:29 schreef Socios het volgende:
[..]
Het gaat over het WK Voetbal.
Goeiemorgen
Dat zal ze leren!quote:Op donderdag 19 februari 2026 06:43 schreef Cupfighter het volgende:
Nederland
En absoluut niet voor de VS
Dan schrap alle landen die niet meedoen en zet Frankrijk op mijn haatlijstje.quote:Op donderdag 19 februari 2026 08:29 schreef Socios het volgende:
[..]
Het gaat over het WK Voetbal.
Goeiemorgen
Klopt maar ik ben hier geborenquote:Op donderdag 19 februari 2026 06:59 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Slechte reden lijkt me. Je had ook ergens anders geboren kunnen worden. Ik ben over het algemeen voor mooi voetbal. Nederland levert vaak wel mooi voetbal, maar de laatste jaren minder. Kan me wel voorstellen dat de band met het elftal minder is geworden ... als je ziet dat er nog drie blanke jongens meedoen ofzo. Niet dat ik iets tegen die donkere jongens heb hoor, en vaak zijn het de beste spelers, maar je herkent je er toch minder snel in merk ik.
Zeker. Vind het ook geen groot voetballer. We hebben al betere spitsen gehad.quote:Op donderdag 19 februari 2026 13:10 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Klopt maar ik ben hier geboren
Sommige spelers hebben gewoon een foute uitstraling zoals Depay
Wie is we?quote:Op vrijdag 20 februari 2026 05:23 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Zeker. Vind het ook geen groot voetballer. We hebben al betere spitsen gehad.
Ohh ik dacht dat je niet zo van Nederland was met al die regeltjes hier en de donkere jongens in Oranje. Niet dat je daar iets tegen hebt natuurlijk.quote:
Nou wel liever een Bergkamp dan een Kluivert bijvoorbeeld, maar ook Kluivert was veel en veel beter dan Depay.quote:Op vrijdag 20 februari 2026 09:48 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ohh ik dacht dat je niet zo van Nederland was met al die regeltjes hier en de donkere jongens in Oranje. Niet dat je daar iets tegen hebt natuurlijk.
Mensen die een voorkeur voor spelers hebben op basis van huidskleur, hadden ze daar maar een term voor bedacht.quote:Op vrijdag 20 februari 2026 09:53 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Nou wel liever een Bergkamp dan een Kluivert bijvoorbeeld, maar ook Kluivert was veel en veel beter dan Depay.
Het is meer dat ik me als blanke jongen eerder kan herkennen in een type Bergkamp dan in een type Kluivert. Kluivert was natuurlijk een fantastische spits. Maar Bergkamp was nog beter dan Kluivert, dat staat buiten kijf.quote:Op vrijdag 20 februari 2026 09:57 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Mensen die een voorkeur voor spelers hebben op basis van huidskleur, hadden ze daar maar een term voor bedacht.
Bijzonder zo gefixeerd op kleur te zijn.quote:Op vrijdag 20 februari 2026 10:53 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Het is meer dat ik me als blanke jongen eerder kan herkennen in een type Bergkamp dan in een type Kluivert. Kluivert was natuurlijk een fantastische spits. Maar Bergkamp was nog beter dan Kluivert, dat staat buiten kijf.
Nou niet gefixeerd, maar als 80% van de spelers donker is en typetjes zijn als Depay, dan heb ik wel moeite om me daarin te herkennen ja.quote:Op vrijdag 20 februari 2026 10:58 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Bijzonder zo gefixeerd op kleur te zijn.
Het is gefixeerd als je kleur niet los kunt zien van voetbalkwaliteiten.quote:Op vrijdag 20 februari 2026 11:01 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Nou niet gefixeerd, maar als 80% van de spelers donker is en typetjes zijn als Depay, dan heb ik wel moeite om me daarin te herkennen ja.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |