En waarom ben je voor Nederland?quote:Op donderdag 19 februari 2026 06:43 schreef Cupfighter het volgende:
Nederland
En absoluut niet voor de VS
Omdat ik Nederlander ben, al zeg ik wel eerlijk dat de band met het huidige elftal minder is dan vroeger, van z’n Depay word ik niet vrolijk bijvoorbeeldquote:Op donderdag 19 februari 2026 06:50 schreef TAmaru het volgende:
[..]
En waarom ben je voor Nederland?
Slechte reden lijkt me. Je had ook ergens anders geboren kunnen worden. Ik ben over het algemeen voor mooi voetbal. Nederland levert vaak wel mooi voetbal, maar de laatste jaren minder. Kan me wel voorstellen dat de band met het elftal minder is geworden ... als je ziet dat er nog drie blanke jongens meedoen ofzo. Niet dat ik iets tegen die donkere jongens heb hoor, en vaak zijn het de beste spelers, maar je herkent je er toch minder snel in merk ik.quote:Op donderdag 19 februari 2026 06:52 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Omdat ik Nederlander ben, al zeg ik wel eerlijk dat de band met het huidige elftal minder is dan vroeger, van z’n Depay word ik niet vrolijk bijvoorbeeld
Het gaat over het WK Voetbal.quote:Op donderdag 19 februari 2026 08:12 schreef Mexicanobakker het volgende:
Nederland, Spanje, Mexico, Kroatië, de Baltische staten, Finland.
Noorwegen en Zweden ook bij dat rijtje in de zomersporten, maar in de wintersporten is dat minder verrassend. Verder niet specifiek de kleine landen die niet standaard medailles halen.
Bij de grote landen heb ik het meeste antipathie voor de VS en China (Rusland niet meegerekend). Canada (ook vooral in de winter een groot land), Italië en Japan en het eerder genoemde Noorwegen/Zweden (en Jamaica/Kenia op de Zomerspelen) kunnen op meer steun rekenen dan de andere grotere landen.
Tot deze reactie dacht ik ook dat dit een topic is OWS was. Wie opent het WK forum nu ook al in februariquote:Op donderdag 19 februari 2026 08:29 schreef Socios het volgende:
[..]
Het gaat over het WK Voetbal.
Goeiemorgen
Dat zal ze leren!quote:Op donderdag 19 februari 2026 06:43 schreef Cupfighter het volgende:
Nederland
En absoluut niet voor de VS
Dan schrap alle landen die niet meedoen en zet Frankrijk op mijn haatlijstje.quote:Op donderdag 19 februari 2026 08:29 schreef Socios het volgende:
[..]
Het gaat over het WK Voetbal.
Goeiemorgen
Klopt maar ik ben hier geborenquote:Op donderdag 19 februari 2026 06:59 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Slechte reden lijkt me. Je had ook ergens anders geboren kunnen worden. Ik ben over het algemeen voor mooi voetbal. Nederland levert vaak wel mooi voetbal, maar de laatste jaren minder. Kan me wel voorstellen dat de band met het elftal minder is geworden ... als je ziet dat er nog drie blanke jongens meedoen ofzo. Niet dat ik iets tegen die donkere jongens heb hoor, en vaak zijn het de beste spelers, maar je herkent je er toch minder snel in merk ik.
Zeker. Vind het ook geen groot voetballer. We hebben al betere spitsen gehad.quote:Op donderdag 19 februari 2026 13:10 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Klopt maar ik ben hier geboren
Sommige spelers hebben gewoon een foute uitstraling zoals Depay
Wie is we?quote:Op vrijdag 20 februari 2026 05:23 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Zeker. Vind het ook geen groot voetballer. We hebben al betere spitsen gehad.
Ohh ik dacht dat je niet zo van Nederland was met al die regeltjes hier en de donkere jongens in Oranje. Niet dat je daar iets tegen hebt natuurlijk.quote:
Nou wel liever een Bergkamp dan een Kluivert bijvoorbeeld, maar ook Kluivert was veel en veel beter dan Depay.quote:Op vrijdag 20 februari 2026 09:48 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ohh ik dacht dat je niet zo van Nederland was met al die regeltjes hier en de donkere jongens in Oranje. Niet dat je daar iets tegen hebt natuurlijk.
Mensen die een voorkeur voor spelers hebben op basis van huidskleur, hadden ze daar maar een term voor bedacht.quote:Op vrijdag 20 februari 2026 09:53 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Nou wel liever een Bergkamp dan een Kluivert bijvoorbeeld, maar ook Kluivert was veel en veel beter dan Depay.
Het is meer dat ik me als blanke jongen eerder kan herkennen in een type Bergkamp dan in een type Kluivert. Kluivert was natuurlijk een fantastische spits. Maar Bergkamp was nog beter dan Kluivert, dat staat buiten kijf.quote:Op vrijdag 20 februari 2026 09:57 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Mensen die een voorkeur voor spelers hebben op basis van huidskleur, hadden ze daar maar een term voor bedacht.
Bijzonder zo gefixeerd op kleur te zijn.quote:Op vrijdag 20 februari 2026 10:53 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Het is meer dat ik me als blanke jongen eerder kan herkennen in een type Bergkamp dan in een type Kluivert. Kluivert was natuurlijk een fantastische spits. Maar Bergkamp was nog beter dan Kluivert, dat staat buiten kijf.
Nou niet gefixeerd, maar als 80% van de spelers donker is en typetjes zijn als Depay, dan heb ik wel moeite om me daarin te herkennen ja.quote:Op vrijdag 20 februari 2026 10:58 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Bijzonder zo gefixeerd op kleur te zijn.
Het is gefixeerd als je kleur niet los kunt zien van voetbalkwaliteiten.quote:Op vrijdag 20 februari 2026 11:01 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Nou niet gefixeerd, maar als 80% van de spelers donker is en typetjes zijn als Depay, dan heb ik wel moeite om me daarin te herkennen ja.
Nou het is meer ... kijk dat elftal vertegenwoordigt je land, dus je moet jezelf er ook wel in kunnen herkennen. En dat wordt soms moeilijk. In 88 had je gewoon 8 of 9 blanke jongens met een paar Surinamers, en dat was het dan. Dat vormde wel een afspiegeling van Nederland. Als kind kon ik me voorstellen dat ik later een nieuwe Van Basten of Van Breukelen zou worden. Nu kan ik de namen van die jongens niet eens onthouden. Heet die gozer nu Memphis of Depay? In 1998 had je ook nog Van der Sar, De Boertjes, Bergkamp, Overmars, Ooijer, Stam, Jonk, Cocu ... en dan inderdaad een Davids, Kluivert en Seedorf erbij. Nu kan ik me er niet meer mee vereenzelvigen. Zo is het nu eenmaal.quote:Op vrijdag 20 februari 2026 11:05 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Het is gefixeerd als je kleur niet los kunt zien van voetbalkwaliteiten.
Maar Memphis draagt natuurlijk wel eens een hoed of een haarband, dat motten we niet.
Ja dat is wel lastig hoor, of die gozer Memphis of Depay heet. Vond je bij Zlatan of Ibrahimovic vast ook behoorlijk ingewikkeld.quote:Op vrijdag 20 februari 2026 11:09 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Nou het is meer ... kijk dat elftal vertegenwoordigt je land, dus je moet jezelf er ook wel in kunnen herkennen. En dat wordt soms moeilijk. In 88 had je gewoon 8 of 9 blanke jongens met een paar Surinamers, en dat was het dan. Dat vormde wel een afspiegeling van Nederland. Als kind kon ik me voorstellen dat ik later een nieuwe Van Basten of Van Breukelen zou worden. Nu kan ik de namen van die jongens niet eens onthouden. Heet die gozer nu Memphis of Depay? In 1998 had je ook nog Van der Sar, De Boertjes, Bergkamp, Overmars, Ooijer, Stam, Jonk, Cocu ... en dan inderdaad een Davids, Kluivert en Seedorf erbij. Nu kan ik me er niet meer mee vereenzelvigen. Zo is het nu eenmaal.
Zlatan is dan uiteindelijk ook een import-Zweed. Altijd gedoe met die namen.quote:Op vrijdag 20 februari 2026 11:17 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ja dat is wel lastig hoor, of die gozer Memphis of Depay heet. Vond je bij Zlatan of Ibrahimovic vast ook behoorlijk ingewikkeld.
En als jij je niet voor kon stellen dat je de nieuwe Davids kon worden dan is dat dus gefixeerd op kleur. Of op brillen.
Geef eens het verschil aan tussen de 'voetbalstijl' van Van Basten en Kluivert?quote:Op vrijdag 20 februari 2026 11:26 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Zlatan is dan uiteindelijk ook een import-Zweed. Altijd gedoe met die namen.
En nee, een figuur als Davids staat heel ver van mij af. Een Depay of Kluivert ook. Een Bergkamp of Van Basten staat veel dichterbij. Mijn voetbalstijl is ook veel meer in lijn met dat soort jongens. Mijn uiterlijk ergens tussen die twee in.
De (mislukte) multiculti samenleving is duidelijk herkenbaar in het Nederlands elftal. Kijk eens naar landen als Polen en Denemarken - veel beter. Dit team zal dan ook nooit kampioen worden van wat dan ook want allemaal ego's en geen enkele binding met dit land. Mag ik dat zeggen - jazeker wel!!!!!quote:Op vrijdag 20 februari 2026 11:01 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Nou niet gefixeerd, maar als 80% van de spelers donker is en typetjes zijn als Depay, dan heb ik wel moeite om me daarin te herkennen ja.
Veelwinnaars Polen en Denemarkenquote:Op vrijdag 20 februari 2026 12:01 schreef matspontius het volgende:
[..]
De (mislukte) multiculti samenleving is duidelijk herkenbaar in het Nederlands elftal. Kijk eens naar landen als Polen en Denemarken - veel beter. Dit team zal dan ook nooit kampioen worden van wat dan ook want allemaal ego's en geen enkele binding met dit land. Mag ik dat zeggen - jazeker wel!!!!!
Ja, dat is het punt hier ook, professorquote:Op vrijdag 20 februari 2026 12:05 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Veelwinnaars Polen en Denemarken.
Nee eens, het punt is jullie lelijke opvattingen.quote:Op vrijdag 20 februari 2026 12:16 schreef matspontius het volgende:
[..]
Ja, dat is het punt hier ook, professor
Het is ongelooflijk hoeveel druk er op zo'n persoon staat en dan heb je ook nog 22 van die heetgebakerde egotrippers om je heen. Dát is wat mij betreft topsport.quote:Op vrijdag 20 februari 2026 12:18 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Echte onpartijdigheid. Mooie vent ben je.
Hou je vooringenomen houding nou eens voor je. Dat is mijn mening en dat je het het niet aanstaat zal me echt een worst zijn. Verschillende opvattingen - niets mis mee.quote:Op vrijdag 20 februari 2026 12:19 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Nee eens, het punt is jullie lelijke opvattingen.
Maar verder is je argument hier dat dit Nederlands Elftal nooit wat zal winnen vanwege ego's en geen enkele binding met het land en dat Polen en Denemarken dat veel beter doen. Misschien zelf even nog een keer bekijken of je dat een goed argument vindt.
Er is weinig vooringenomen aan, jullie opvatting is vrij duidelijk. En heel, heel erg lelijk.quote:Op vrijdag 20 februari 2026 12:24 schreef matspontius het volgende:
[..]
Hou je vooringenomen houding nou eens voor je. Dat is mijn mening en dat je het het niet aanstaat zal me echt een worst zijn. Verschillende opvattingen - niets mis mee.
Kruip nou maar weer lekker in je woke bubbel zodat je niets van de huidige samenleving meekrijgt. Lekker veilig en safe op je zolderkamertje - kun je fijn je hippie opvattingen de wereld inslingerenquote:Op vrijdag 20 februari 2026 12:25 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Er is weinig vooringenomen aan, jullie opvatting is vrij duidelijk. En heel, heel erg lelijk.
Er is vrij weinig woke aan Nederlandse voetballers beoordelen op hun voetbalkwaliteiten in plaats van hun kleur, maar bries vooral verder.quote:Op vrijdag 20 februari 2026 12:27 schreef matspontius het volgende:
[..]
Kruip nou maar weer lekker in je woke bubbel zodat je niets van de huidige samenleving meekrijgt. Lekker veilig en safe op je zolderkamertje - kun je fijn je hippie opvattingen de wereld inslingeren![]()
Ho maar weer.quote:Op vrijdag 20 februari 2026 12:27 schreef matspontius het volgende:
[..]
Kruip nou maar weer lekker in je woke bubbel zodat je niets van de huidige samenleving meekrijgt. Lekker veilig en safe op je zolderkamertje - kun je fijn je hippie opvattingen de wereld inslingeren![]()
Ho maar weer waar? Het beoordelen en framen begint toch echt aan de andere zijde dus een beetje humor kan geen kwaad. Maar ja, lange tenen en klagen werken op dit forum het beste, niet?quote:
Je humor en opvattingen over gekleurde spelers vertonen wel wat gelijkenissen.quote:Op vrijdag 20 februari 2026 13:14 schreef matspontius het volgende:
[..]
Ho maar weer waar? Het beoordelen en framen begint toch echt aan de andere zijde dus een beetje humor kan geen kwaad. Maar ja, lange tenen en klagen werken op dit forum het beste, niet?
Humor om te lachen.quote:Op vrijdag 20 februari 2026 13:14 schreef matspontius het volgende:
[..]
Ho maar weer waar? Het beoordelen en framen begint toch echt aan de andere zijde dus een beetje humor kan geen kwaad. Maar ja, lange tenen en klagen werken op dit forum het beste, niet?
Dat is dus niet aan iedereen besteed, dat blijkt maar weer. Beetje luchtigheid in dit "zware"onderwerp kan geen kwaad toch?quote:
'Luchtig'quote:Op vrijdag 20 februari 2026 13:24 schreef matspontius het volgende:
[..]
Dat is dus niet aan iedereen besteed, dat blijkt maar weer. Beetje luchtigheid in dit "zware"onderwerp kan geen kwaad toch?
quote:Op vrijdag 20 februari 2026 12:27 schreef matspontius het volgende:
[..]
We gaan hier alleen niet in een discussie verzanden richting elkaar over kleur fixatie en/of woke.quote:Op vrijdag 20 februari 2026 13:24 schreef matspontius het volgende:
[..]
Dat is dus niet aan iedereen besteed, dat blijkt maar weer. Beetje luchtigheid in dit "zware"onderwerp kan geen kwaad toch?
Je kijkt maar gewoon mee.quote:Op donderdag 19 februari 2026 05:46 schreef SebbeSwensje het volgende:
Ik ga er geen enkele wedstrijd van kijken.
Ja of je gooit dit topic gewoon dicht want het was TS er enkel om te doen nog even te benadrukken hoe weinig hij heeft met donkere voetballers in Oranje.quote:Op vrijdag 20 februari 2026 13:27 schreef Coco het volgende:
[..]
We gaan hier alleen niet in een discussie verzanden richting elkaar over kleur fixatie en/of woke.
Dus graag weer on topic. Geldt voor allen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |