Als ze haar 2 races in Heerenveen kan benaderen, lijkt me de kans juist groot op een medaille, zeker nu het ijs vergelijkbaar of eigenlijk zelfs sneller lijkt te zijn.quote:Op donderdag 19 februari 2026 08:33 schreef kilon het volgende:
Miho is de absolute topfavoriet voor mij. Het is te hopen dat Antoinette een beetje in vorm is.
Hopelijk kan Kok verrassen, maar een medaille zou normaal gesproken wel lastig worden.
In beide ritten in Thialf had ze een heel stabiel schema eigenlijk. Waarbij ze snel opende, niet te hard die eerste ronde in ging en dan proberen het verval tot 2 seconden per rondje te beperken. Ik denk dat ze dat hier ook wel kan. Valkuil is vooral om de slagen niet teveel te verlengen denk ik.quote:Op donderdag 19 februari 2026 09:12 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Als ze haar 2 races in Heerenveen kan benaderen, lijkt me de kans juist groot op een medaille, zeker nu het ijs vergelijkbaar of eigenlijk zelfs sneller lijkt te zijn.
Kans lijkt me wel aanwezig dat ze er zo enorm in vliegt dat ze parkeert in de laatste ronde
Oh ja, ze moet natuurlijk vroeg starten. De tegenstander maakt iets minder uit op de 1500 meter, maar de laatste kruising kan je wel over het dode punt heen helpen.quote:Op donderdag 19 februari 2026 09:26 schreef Dale__Cooper het volgende:
Vooralsnog lijkt Kok in de beste vorm van haar leven, dus eigenlijk geen reden om aan te nemen dat ze niet sneller zal dan in Thialf. Kan natuurlijk wel een bepaalde decompressie gaande zijn na het behalen van haar hoofddoel.
Het zal in ieder geval verlammend werken voor de rest als ze gelijk een 1.52 op de borden zet.
Denk dat ze buiten Takagi aan weinig tegenstanders iets zou hebben eigenlijk. Op het OKT had ze helemaal niks aan de Jong, voornamelijk andersomquote:Op donderdag 19 februari 2026 09:46 schreef kilon het volgende:
[..]
Oh ja, ze moet natuurlijk vroeg starten. De tegenstander maakt iets minder uit op de 1500 meter, maar de laatste kruising kan je wel over het dode punt heen helpen.
Zolang er maar niet een oneven aantal is en ze alleen moet starten in rit 1.
Die reed toen 1.53,5, daar was ze morgen ook nog ver mee gekomen waarschijnlijkquote:Op donderdag 19 februari 2026 09:50 schreef franklop het volgende:
Ter Mors kon het ook alleen uit een vroege rit
Dat is het andere topic hèquote:Op donderdag 19 februari 2026 12:59 schreef Aguero het volgende:
Hoe laat verwachten we de rit van Stolz?
Goed punt! Alsnog bedankt voor het antwoord.quote:Op donderdag 19 februari 2026 13:27 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Dat is het andere topic hè
Maar verwachting is rond 17.45
Terecht dat ze haar plek niet opgeeft natuurlijk maar ik zie er alweer naar uit om iemand lachend 9e te zien worden, net voor het voor haar belangrijkste onderdeel.quote:Op donderdag 19 februari 2026 14:07 schreef Zorro het volgende:
Groenewoud
https://www.ed.nl/olympis(...)getwijfeld~a1224c36/
Het is, zeker nu we die soap rondom de achtervolging gezien hebben, al belachelijk geneog dat Nuis zijn plekje cadeau kreeg omdat zogenaamd Bosker zo hard nodig was. Blij dat team Nuis niet weer wordt gematst.quote:Op donderdag 19 februari 2026 14:09 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Terecht dat ze haar plek niet opgeeft natuurlijk maar ik zie er alweer naar uit om iemand lachend 9e te zien worden, net voor het voor haar belangrijkste onderdeel.
Terecht natuurlijk, daarnaast was Beune blij met zilver op de TP, da's dus ook de verkeerde mentaliteit.quote:Op donderdag 19 februari 2026 14:07 schreef Zorro het volgende:
Groenewoud
https://www.ed.nl/olympis(...)getwijfeld~a1224c36/
Groenewoud stond dan weer breed lachend voor de camera na de 3 en 5 km waar ze niet vooruit kwam..quote:Op donderdag 19 februari 2026 15:08 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Terecht natuurlijk, daarnaast was Beune blij met zilver op de TP, da's dus ook de verkeerde mentaliteit.
Echte topsporters komen om olympische diploma’s op te halen. Na morgen heeft Marijke er toch wel weer 4 op de muur hangen. Ze is een beetje het boegbeeld van de niet-sprinters op deze OS, meedoen is belangrijker dan winnen.quote:Op donderdag 19 februari 2026 15:08 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Terecht natuurlijk, daarnaast was Beune blij met zilver op de TP, da's dus ook de verkeerde mentaliteit.
Dat is correct en tevens juistquote:
Ja, dat wel, ik bedoel meer voor de overwinning.quote:Op donderdag 19 februari 2026 18:29 schreef Em31 het volgende:
[..]
Kok moet lijkt me veel eerder, voor de dweil al?
Eerste rit waarschijnlijkquote:Op donderdag 19 februari 2026 18:29 schreef Em31 het volgende:
[..]
Kok moet lijkt me veel eerder, voor de dweil al?
Dan maar Herzog.quote:Op donderdag 19 februari 2026 18:40 schreef wimderon het volgende:
[..]
In rit 1 tot en met 3, tegen Lovas, Lim, Herzog, Horikawa of Smeding.
3e keer dat er iemand alleen moet?quote:
Vast wel.quote:Op donderdag 19 februari 2026 18:44 schreef kilon het volgende:
Heeft iemand vanuit rit 1 ooit een medaille gehaald? Niet alleen op de OS, maar überhaupt op een wedstrijd van niveau?
Even gekeken, o.a. Greta Smit op de 5000 meter in 2002:quote:Op donderdag 19 februari 2026 18:44 schreef kilon het volgende:
Heeft iemand vanuit rit 1 ooit een medaille gehaald? Niet alleen op de OS, maar überhaupt op een wedstrijd van niveau?
Zeker. Die is de laatste jaren wel echt een racer geworden. Dan is de laatste binnenbocht tegen een sneller startende Bowe wel prettig. Tegen Kok won ze ook ondanks dat die ver voor lag.quote:Op donderdag 19 februari 2026 18:43 schreef franklop het volgende:
Rijpma tegen Bowe, die kan daar wel wat aan hebben
Ze zou tegen bijna niemand wat aan haar tegenstander hebben. In je eentje is nooit ideaal, maar als iemand het kan hebben is het Kok wel.quote:Op donderdag 19 februari 2026 18:42 schreef GotenSSJ het volgende:
Alleen in rit 1, ja dat gaat lastig worden.
Al ligt ze normaal gesproken toch al snel vrij ver voor, maar ja.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |