abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220134313
quote:
Seksueel wangedrag op school: 'Ik denk dat we niet half weten hoeveel het voorkomt'

Veel jongeren maken seksueel grensoverschrijdend gedrag mee op de middelbare school of op het mbo. Dat zeggen ze tegen NOS Stories. Ook tientallen vertrouwenspersonen zien dat het op scholen waarvoor zij werken regelmatig voorkomt.

Waarschijnlijk komt slechts een klein deel van de ongewenste ervaringen van jongeren terecht bij de onderwijsinspectie. Dat herkent ook de VO-raad. "Ik denk dat we half niet weten hoeveel het voorkomt", zegt voorzitter Henk Hagoort.

Alleen bij de vertrouwensinspecteurs van de onderwijsinspectie komen officiële meldingen binnen. Dat waren er op middelbare scholen afgelopen schooljaar 212 en op het mbo 22. Die aantallen nemen al jaren toe. "Dat kan een goed teken zijn", zegt Hagoort. "Dat betekent dat er open over gesproken wordt. Het kan ook een slecht teken zijn, dat er meer gebeurt. Dat weten we niet precies."

Na een oproep van NOS Stories via Instagram en TikTok deelden leerlingen ruim 2000 verhalen over seksueel grensoverschrijdend gedrag op school. Het gaat om seksueel getinte opmerkingen en online seksueel misbruik, maar ook om aanranding en verkrachting. Meestal door een medeleerling, maar ook vaak door een leraar of een conciërge.

Verder lezen en bron

pi_220134574
Hoe verschrikkelijk ook, ik kijk hier niet van op.
Ook in moeilijke tijden.
pi_220134584
Misschien moeten we toch maar weer terug naar gescheiden jongens- en meisjesscholen.
  woensdag 18 februari 2026 @ 16:50:19 #4
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_220134635
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2026 16:42 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
Misschien moeten we toch maar weer terug naar gescheiden jongens- en meisjesscholen.
en niet daar stoppen met de segregatie
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_220134702
Ik heb me als puber ook verschrikkelijk opgesteld maar dat is wel gewoon hoe het werkte, de grenzen opzoeken, overgaan, en gecorrigeerd worden. Je had gewoon een constant stijve leuter en de meisjes werden alleen maar voluptueuzer en gewilliger.

Er was toen een afkorting voor maar kan er even niet op komen.
-nee-
pi_220134706
Oh ja, de MAVO.
-nee-
pi_220134712
quote:
14s.gif Op woensdag 18 februari 2026 17:01 schreef Marsenal het volgende:
Ik heb me als puber ook verschrikkelijk opgesteld maar dat is wel gewoon hoe het werkte, de grenzen opzoeken, overgaan, en gecorrigeerd worden. Je had gewoon een constant stijve leuter en de meisjes werden alleen maar voluptueuzer en gewilliger.
Wat moet ik me hier allemaal bij voorstellen?
pi_220135023
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2026 17:03 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
Wat moet ik me hier allemaal bij voorstellen?
Hormonen. Vrij normaal dus.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
  woensdag 18 februari 2026 @ 18:14:55 #9
221644 crew  timmmmm
sp3c lives matter
pi_220135122
:o :o :o

Dus je wil zeggen dat pubers seksueel getinte opmerkingen naar elkaar maken? Verschrikkelijk!!!!
Laffe huichelaar
  woensdag 18 februari 2026 @ 18:17:58 #10
503714 SebbeSwensje
No one here is exactly what he
pi_220135136
Op de middelbare school gingen dames soms ook weleens, als ze goed in de volle zon zaten, een sexy pose aannemen door heel erg naar achter te leunen waarna iemand anders haar dan schoonheid noemde om je er toe te bewegen om daar iets mee te doen.
Appears.
Je bent een Heraclied, of je bent het niet!
pi_220135152
Ik heb mij ook misdragen maar de vrouwtjes lieten het bij wel mooi toe. Vrouwtjes zijn alleen geïntimideerd door hele lelijke gozers.
  woensdag 18 februari 2026 @ 18:20:42 #12
503714 SebbeSwensje
No one here is exactly what he
pi_220135157
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2026 18:19 schreef Jahr00n het volgende:
Ik heb mij ook misdragen maar de vrouwtjes lieten het bij wel mooi toe. Vrouwtjes zijn alleen geïntimideerd door hele lelijke gozers.
Nee nee, dan willen ze gewoon dat je nog iets harder je best doet en het weet te winnen op humor, intellect en gevatheid.
Appears.
Je bent een Heraclied, of je bent het niet!
pi_220138926
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2026 16:17 schreef Ronaldussen het volgende:
"Dat kan een goed teken zijn", zegt Hagoort.
Het kan ook een slecht teken zijn.
Dat weten we niet precies."
Zéér intelligente man, die Hagoort _O_
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')