abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220130946
quote:
Veel bedrijven hebben nog steeds grote moeite geschikt personeel te vinden vanwege de krapte op de arbeidsmarkt. Sollicitanten hebben niet de juiste vaardigheden, kennis of ervaring. Bovendien zijn de salariseisen te hoog.

Ongeveer 45 procent van de openstaande vacatures is moeilijk te vervullen, blijkt uit onderzoek van uitkeringsinstantie UWV onder 3.550 werkgevers. In 2023 en 2024 was dit nog 53 procent.

Ruim de helft van de werkgevers (52 procent) die recent vacatures hadden, neemt daarom vaker mensen aan die nog opgeleid moeten worden.

"De arbeidsmarkt is niet meer zo gespannen als een paar jaar geleden, maar de problemen blijven groot", zegt arbeidsmarktadviseur Erica Maurits van het UWV. "Werkgevers in de bouw, zorg en industrie geven aan dat ze moeite hebben met het vinden van geschikt personeel."

Een groot probleem voor werkgevers is dat te weinig mensen reageren op vacatures. Ongeveer 87 procent van de bedrijven noemt dit als reden voor hun wervingsproblemen. Verder geven ze aan dat sollicitanten vaak niet voldoen aan de eisen.

'Scholing goede oplossing'
"Scholing is dus een goede oplossing als sollicitanten niet helemaal voldoen aan de functie-eisen", zegt Maurits. "Ook werkzoekenden staan daarvoor open. Zo is ruim een derde van de werkzoekenden met een WW-uitkering bereid een opleiding naast een nieuwe baan te volgen als dit hun kans op een baan vergroot."

De verwachting is dat de krapte op de arbeidsmarkt de komende jaren aanhoudt. In verschillende sectoren blijft het lastig voldoende medewerkers te vinden. Tegelijkertijd vragen grote maatschappelijke uitdagingen om extra personeel, zoals de bouw van extra woningen, uitbreiding van defensie en de groeiende zorgvraag.

Door de mismatch tussen vraag en aanbod, de opkomst van AI en uitstroom door pensionering wordt het belang van bij- en omscholing voor werkzoekenden en werknemers steeds groter. Het UWV roept werkgevers daarom op te investeren in de ontwikkeling van personeel.
Bron.

Werkgevers zijn zelf ook degene die onmogelijke eisen stellen. Zo jong en goedkoop mogelijk maar wel een schaap met 5 poten verwachten. Dit is wat je er van krijgt als je mensen afwijst om de meest pietlullige of stomme redenen en niet investeert in scholing en trajecten om ervaring op te bouwen.
Corporate translator
  woensdag 18 februari 2026 @ 09:31:21 #2
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_220131052
Ik zou ook het CV even checken. ;)
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_220131109
Ah, en zelf onrealistisch hoge eisen stellen, maar voor een armzalig loontje verwachten dat men 40 uur gaat ploeteren en voor 50 uur werk verzet. :') Steek 'm effe lekker in je hol. :W

[ Bericht 0% gewijzigd door Gibson88 op 19-02-2026 14:38:44 ]
Ook in moeilijke tijden.
pi_220131123
Gejank van werkgevers, altijd geestig.
pi_220131156
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2026 09:34 schreef Gibson88 het volgende:
Ah maar zelf onrealistisch hoge eisen stellen, maar voor ee armzalig loontje verwachten dat men 40 uur gaat ploeteren en voor 50 uur werk verzet. :') Steek 'm effe lekker in je hol. :W
"je moet flexibel zijn"

realiteit: ik verwacht minstens 10 overuren gratis per week terwijl ik je het minimum betaal.
Corporate translator
pi_220131159
Ik zie in het onderwijs juist het tegenovergestelde: ervaren docenten gezocht of bij hoge nood een vervanger, maar dan vaak wel voor de laagste schaal. Vaak onder het mom "er zijn hier nog veel collega's die al jaren wachten op promotie".

Sta je dan met 2 masters en een PhD.

En bij de huidige krapte is het redelijk dat werknemers hun eisen kunnen opschroeven. De markt is immers heilig en bepaalt de prijzen. :7
pi_220131169
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2026 09:42 schreef Haushofer het volgende:
Ik zie in het onderwijs juist het tegenovergestelde: ervaren docenten gezocht of bij hoge nood een vervanger, maar dan vaak wel voor de laagste schaal. Vaak onder het mom "er zijn hier nog veel collega's die al jaren wachten op promotie".

En bij de huidige krapte is het redelijk dat werknemers hun eisen kunnen opschroeven. De markt is immers heilig en bepaalt de prijzen. :7
Met een universitaire diploma en bij lesgeven in de bovenbouw heb je volgens het CAO recht op de LD-functie. Maar directeuren beginnen dan over "ja maar we hebben nu geen ruimte voor een LD'er. Er moet eerst een LD'er vertrekken".
Corporate translator
  woensdag 18 februari 2026 @ 09:48:10 #8
331899 Irmak_Spermabak
Kwak in mijn smoelwerk
pi_220131181
Als werkgevers niet de juiste medewerkers kunnen vinden is hun salarisaanbod wellicht te laag ipv de eis te hoog. Maar goed, dat erkennen vergt enig zelfinzicht.
Blaf me vol
  woensdag 18 februari 2026 @ 09:50:37 #9
331899 Irmak_Spermabak
Kwak in mijn smoelwerk
pi_220131193
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2026 09:25 schreef HSG het volgende:

[..]
Bron.

Werkgevers zijn zelf ook degene die onmogelijke eisen stellen. Zo jong en goedkoop mogelijk maar wel een schaap met 5 poten verwachten. Dit is wat je er van krijgt als je mensen afwijst om de meest pietlullige of stomme redenen en niet investeert in scholing en trajecten om ervaring op te bouwen.

Eerste reactie op nu.nl:

quote:
Mezz2408
18 feb 2026 om 08:59
Tja, dat spanningsveld is er ongetwijfeld, maar werkgevers zoeken ook vaak het schaap met de vijf poten, net van school, met veel ervaring en zo goedkoop mogelijk.
Blaf me vol
  woensdag 18 februari 2026 @ 09:51:30 #10
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_220131197
Werkgevers die voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten en dan gaan huilen over hoge salarissen en het lage opleidingsniveau van werknemers :')
Huilen dan.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 woensdag 18 februari 2026 @ 09:52:41 #11
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_220131205
Ik ga hetzelfde werk wat ik nu doe, niet doen voor een paar duizend euro per maand minder.
En blijkbaar ben ik daar niet de enige in gezien het commentaar van de werkgevers. :D

Play stupid games, win stupid prices. :W
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  woensdag 18 februari 2026 @ 10:03:09 #12
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_220131272
De realiteit is dus dat momenteel sollicitanten iets te eisen hebben omdat de vraag groter is dan het aanbod.
In de praktijk merken wij hier ook dat het bijna onmogelijk is om een normaal functionerend iemand te vinden. De spoeling is gewoon te dun. Alle goede kandidaten hebben betere opties. Dus tja, dan zul je meer moeten bieden als werkgever.
pi_220131278
Goh... ze willen een nieuwe medewerker met een universitair diploma van 18 jaar oud met 10 jaar ervaring die bereid is voor 40 uur per week voor het minimumloon te werken... en vervolgens vinden ze het gek dat ze niemand vinden?
  woensdag 18 februari 2026 @ 10:04:52 #14
504077 Zoddie
Merck toch hoe sterck
pi_220131282
quote:
7s.gif Op woensdag 18 februari 2026 09:36 schreef Regilio_ het volgende:
Gejank van werkgevers, altijd geestig.
Gedeeltelijk maar Nederlanders worden ook wel heel erg verwend hoor.
Weinigen die nog met de handen willen werken, merendeel moet lekker op kantoor zitten met Airco.
4x op vakantie, Spanje of Frankrijk is niet genoeg moet Japan of India of zo zijn.
En dat dan op 32 uur max.
We moeten flexibele uren hebben.

En het wordt nog wel erger want nieuwe generaties willen helemaal niet meer voor een baas werken, iedereen een eigen bedrijfje.
pi_220131325
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2026 10:04 schreef Zoddie het volgende:

En het wordt nog wel erger want nieuwe generaties willen helemaal niet meer voor een baas werken, iedereen een eigen bedrijfje.
Die willen allemaal influencer of streamer worden. Gaat nooit werken. De mensen die iets met hun handen doen kunnen straks goudgeld vragen.
  woensdag 18 februari 2026 @ 10:11:18 #16
331899 Irmak_Spermabak
Kwak in mijn smoelwerk
pi_220131342
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2026 10:09 schreef Telefoonvork het volgende:

[..]
Die willen allemaal influencer of streamer worden. Gaat nooit werken. De mensen die iets met hun handen doen kunnen straks goudgeld vragen.
onzin, er zijn miljoenen ZZP'ers en het 99,9% daarvan wil geen influencer of streamer worden.
Blaf me vol
  woensdag 18 februari 2026 @ 10:13:56 #17
503714 SebbeSwensje
No one here is exactly what he
pi_220131375
Of ze hebben zich niet goed genoeg voorbereid op hypothetische en algemene vragen waar ze eigenlijk met een ingestudeerd stukje op hadden moeten antwoorden. Dan krijg je te horen dat je eerst een tussenstap (de vlinderverhaallijn) moet nemen om te laten zien dat je het aankan.

Ik ga nog liever toiletten schrobben.
Appears.
Je bent een Heraclied, of je bent het niet!
  woensdag 18 februari 2026 @ 10:14:00 #18
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_220131376
De opmerkingen over werkgevers zijn over het algemeen terecht. Maar vlak de (jonge hoogopgeleide) werknemers ook niet uit. Die willen (als starter/paar jaar werkervaring) maximaal 24 uur werken voor een onrealistisch hoog salaris en met maximale flexibiliteit. En zo veel mogelijk op afstand en met de mogelijkheid om te werken vanuit het buitenland.

Is iets gechargeerd neergezet, maar het is wel echt een tendens.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  woensdag 18 februari 2026 @ 10:33:29 #19
504077 Zoddie
Merck toch hoe sterck
pi_220131498
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2026 10:09 schreef Telefoonvork het volgende:

[..]
Dat ook, maar in het algemeen willen ze snel rijk worden.
En dat is hun verkocht door influencers.

En dus duiken ze in de Instagram, streaming, TikTok wereld.
In de Cyrpto business, in de dropshipping.
Wat dan ook als ze maar snel rijk worden zonder er echt moeite in te stoppen of het tijd te geven.
pi_220131502
quote:
1s.gif Op woensdag 18 februari 2026 10:14 schreef Whiskers2009 het volgende:
De opmerkingen over werkgevers zijn over het algemeen terecht. Maar vlak de (jonge hoogopgeleide) werknemers ook niet uit. Die willen (als starter/paar jaar werkervaring) maximaal 24 uur werken voor een onrealistisch hoog salaris en met maximale flexibiliteit. En zo veel mogelijk op afstand en met de mogelijkheid om te werken vanuit het buitenland.

Dat is gewoon een kwestie van vraag en aanbod, in een markt waar te kort is stelt de werknemer de eisen en niet andersom.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  woensdag 18 februari 2026 @ 10:35:37 #21
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_220131508
quote:

Zeer herkenbaar, en om iedere poep of scheet een last minute thuiswerk dag inschieten, want "even niet zo fit"of "het zit niet zo lekker in m'n hoofd", "kind is ziek", "hond zit anders alleen thuis", "kind heeft logopedie afspraak", "puppy gekocht > zes weken vanuit thuis werken ivm opvoeden".
M'n mond valt de afgelopen twee jaar echt open van wat er allemaal maar mogelijk wordt gemaakt.
pi_220131561
Mijn vrouw probeert al jaren bij de gemeente binnen te komen aan de balie of in een administratieve functie ( heeft diploma's ). Schier onmogelijk, want ze nemen enkel bekende aan :') Tja ...
  woensdag 18 februari 2026 @ 10:48:31 #23
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_220131582
quote:
Bovendien zijn de salariseisen te hoog.
...
Een groot probleem voor werkgevers is dat te weinig mensen reageren op vacatures. Ongeveer 87 procent van de bedrijven noemt dit als reden voor hun wervingsproblemen.
Alternatieve topictitel: "Werkgevers hebben moeite met marktwerking"
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_220131602
Even checken: woningmarkt terminaal, vermogen opbouwen zonder oud geld in je familie is een illusie, inflatie is continu hoger dan salarisstijging, toestand in de wereld wordt er algeheel niet beter op, we kunnen nog even doorgaan….

Dan vragen sollicitanten het enige waar ze invloed op hebben en krijg je dit. Slap gezeur. Toen ik leiding gaf kreeg iedereen die er recht op had direct einde schaal met uitzicht op doorgroei. Het heet niet voor niks primaire arbeidsvoorwaarde. Ik heb nog niet mogen meemaken dat de rabo gratis lunches accepteert voor de maandelijkse hypotheekbetaling.
pi_220131775
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2026 10:35 schreef Kleffe_Dop het volgende:

[..]
Zeer herkenbaar, en om iedere poep of scheet een last minute thuiswerk dag inschieten, want "even niet zo fit"of "het zit niet zo lekker in m'n hoofd", "kind is ziek", "hond zit anders alleen thuis", "kind heeft logopedie afspraak", "puppy gekocht > zes weken vanuit thuis werken ivm opvoeden".
M'n mond valt de afgelopen twee jaar echt open van wat er allemaal maar mogelijk wordt gemaakt.
Je kunt ze geen ongelijk geven. Hoog opgeleid en scholen beloven gouden bergen dat alles mogelijk is als je maar hoog opgeleid bent.

Op een laag en midden niveau is het vaak de cao waarbij een functie, leeftijd, jaren ervaring een rol speelt en je geen keuze hebt mbt salaris. Dat neem je of je ziet af van de baan.
pi_220131838
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2026 09:42 schreef Haushofer het volgende:

Ik ga er vanuit dat je niet echt staat, maar direct doorloopt naar de volgende werkgever die staat te springen om mensen en wel de juiste schaal aanbiedt? Als dat namelijk niet mogelijk is, dan valt het wel mee met de krapte immers.
beter een knipoog dan een blauw oog
  woensdag 18 februari 2026 @ 11:26:37 #27
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_220131917
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2026 11:19 schreef Knipoogje het volgende:

[..]
Ik ga er vanuit dat je niet echt staat, maar direct doorloopt naar de volgende werkgever die staat te springen om mensen en wel de juiste schaal aanbiedt? Als dat namelijk niet mogelijk is, dan valt het wel mee met de krapte immers.
Of het past niet in het budget van betreffende organisatie/overheidsinstelling/onderwijsinstelling/etc.. En dan houdt het op. Dan gaat betreffende werkgever klagen dat er niemand te krijgen is die ad eisen voldoet en zoeken ze een andere oplossing (tot aan lessen schrappen bijv.). Resultaat: ideale kandidaat en werkgever lopen elkaar alsnog mis.
pi_220131929
quote:
1s.gif Op woensdag 18 februari 2026 11:26 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Of het past niet in het budget van betreffende organisatie/overheidsinstelling/onderwijsinstelling/bedrijf. En dan houdt het op. Dan gaat betreffende werkgever klagen dat er niemand te krijgen is die ad eisen voldoet en zoeken ze een andere oplossing (tot aan lessen schrappen bijv.). Resultaat: ideale kandidaat en werkgever lopen elkaar alsnog mis.
Maar in dat geval is het aan de kandidaat om in te binden met de werkgever of werkloos thuis te zitten. Marktwerking.

Met als gevolg dat de werkgever slechter gaat functioneren waarschijnlijk. Ook marktwerking.
  woensdag 18 februari 2026 @ 11:29:05 #29
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_220131935
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2026 11:28 schreef Knipoogje het volgende:

[..]
Maar in dat geval is het aan de kandidaat om in te binden met de werkgever of werkloos thuis te zitten. Marktwerking.
Niet zolang die kandidaat elders wél kan krijgen wat hij/zij wil. Marktwerking ;)
pi_220131937
quote:
1s.gif Op woensdag 18 februari 2026 11:29 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Niet zolang die kandidaat elders wél kan krijgen wat hij/zij wil. Marktwerking ;)
Dat was ook de strekking van mijn post ;)
pi_220131938
quote:
1s.gif Op woensdag 18 februari 2026 10:53 schreef Harmankardon het volgende:
Even checken: woningmarkt terminaal, vermogen opbouwen zonder oud geld in je familie is een illusie, inflatie is continu hoger dan salarisstijging, toestand in de wereld wordt er algeheel niet beter op, we kunnen nog even doorgaan….

Dan vragen sollicitanten het enige waar ze invloed op hebben en krijg je dit. Slap gezeur. Toen ik leiding gaf kreeg iedereen die er recht op had direct einde schaal met uitzicht op doorgroei. Het heet niet voor niks primaire arbeidsvoorwaarde. Ik heb nog niet mogen meemaken dat de rabo gratis lunches accepteert voor de maandelijkse hypotheekbetaling.
Wel gratis Lunches bij Rabo op Vrijdag kan ik uit betrouwbare bron vertellen ;)
  woensdag 18 februari 2026 @ 11:31:56 #32
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_220131955
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2026 09:31 schreef thedeedster het volgende:
Ik zou ook het CV even checken. ;)
*cv
pi_220131959
quote:
1s.gif Op woensdag 18 februari 2026 11:26 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Of het past niet in het budget van betreffende organisatie/overheidsinstelling/onderwijsinstelling/etc.. En dan houdt het op. Dan gaat betreffende werkgever klagen dat er niemand te krijgen is die ad eisen voldoet en zoeken ze een andere oplossing (tot aan lessen schrappen bijv.). Resultaat: ideale kandidaat en werkgever lopen elkaar alsnog mis.
Dat zie je vooral bij overheid die doorgaans weinig ruimte heeft om iemand echt meer te bieden, best zonde want het gevolg is dat die weer bakken ZZPers en Externen gaan inhuren.
pi_220131968
quote:

[..]
Weinigen die nog met de handen willen werken, merendeel moet lekker op kantoor zitten met Airco.
4x op vakantie, Spanje of Frankrijk is niet genoeg moet Japan of India of zo zijn.

De nieuwe generatie wil wel voor een baas werken maar niet voor een baas met ouderwetse manier van denken

- 5 dagen per week op kantoor en dan beginnen tussen 8:00 en 9:00
- thuiswerken is duivels
- geen ruimte voor initiatief
- slechte werk-privé balans

En helemaal niet, net als vele anderen, voor een baas werken die aan selectief geheugenverlies lijdt als het om afspraken gaat maar wel verwacht dat jij je aan het contract houdt.

Mensen willen geen baas, mensen willen een leider.
Corporate translator
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 woensdag 18 februari 2026 @ 11:36:31 #35
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_220131992
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2026 11:32 schreef raptorix het volgende:

[..]
Dat zie je vooral bij overheid die doorgaans weinig ruimte heeft om iemand echt meer te bieden, best zonde want het gevolg is dat die weer bakken ZZPers en Externen gaan inhuren.
Wat enorm zonde is, want ze hebben echt zeer interessante vacatures. Alleen staat daar niet het juiste salaris tegenover.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_220132008
Tjah.. als je ook voor kassière niveau werk een wetenschappelijke studie verwacht en daar een habbekrats voor wil betalen, dan reageert geen hond op je hondenbaanvacature.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_220132011
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2026 11:36 schreef Netsplitter het volgende:

[..]
Wat enorm zonde is, want ze hebben echt zeer interessante vacatures. Alleen staat daar niet het juiste salaris tegenover.
Misschien niet maar het wordt wel ruim gecompenseerd met secundaire arbeidsvoorwaarden.

Al moet ik zeggen dat ik meer dan prima verdien bij de rijksoverheid.
Corporate translator
pi_220132018
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2026 11:29 schreef raptorix het volgende:

[..]
Wel gratis Lunches bij Rabo op Vrijdag kan ik uit betrouwbare bron vertellen ;)
'There aint such a thing as a free lunch'.
1947-2016
pi_220132034
quote:
7s.gif Op woensdag 18 februari 2026 11:38 schreef HSG het volgende:

[..]
Misschien niet maar het wordt wel ruim gecompenseerd met secundaire arbeidsvoorwaarden.

Voor sommige mensen kan dat interessant zijn, maar dat salaris is voor het merendeel toch vrij belangrijk, zelfs voor mensen die het relatief goed hebben. Ik merk het nu zelf nu ik van ongeveer 75K naar 98K ben gegaan dat het behoorljk veel vrijheid geeft.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 woensdag 18 februari 2026 @ 11:41:02 #40
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_220132037
quote:
7s.gif Op woensdag 18 februari 2026 11:38 schreef HSG het volgende:

[..]

Ook niet. Als ik zou gaan switchen kom ik nog steeds flink geld tekort vergeken met wat ik nu verdien.
pi_220132039
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2026 11:39 schreef Red_85 het volgende:

[..]
'There aint such a thing as a free lunch'.
Ze wilden thuiswerkdagen meer spreiden ;)
pi_220132062
quote:

Daar moet een werkgever dan maar op inspelen en niet halsstarrig blijven hangen in het verleden.

Naar klanten is het wel altijd 'wat de klant wil, aansluiten op hun, maatwerk, klant is koning blabla', waarom dan niet naar je werknemers?
1947-2016
pi_220132076
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2026 11:40 schreef raptorix het volgende:

[..]
Voor sommige mensen kan dat interessant zijn, maar dat salaris is voor het merendeel toch vrij belangrijk, zelfs voor mensen die het relatief goed hebben. Ik merk het nu zelf nu ik van ongeveer 75K naar 98K ben gegaan dat het behoorljk veel vrijheid geeft.
Ik ben juist iemand die wil overstappen naar een ander bedrijf als ik juist de vrijheid heb om overal in Europa te mogen wonen en werken. Tot die tijd zie ik geen reden om over te stappen.

Ik word wel vaak benadert door veel rekruteren maar geen van hun bieden mij dat. Om nog maar niet te hebben over de belabberde arbeidsvoorwaardes die worden geboden. Ik noem dat niet "in mijn vingers snijden" maar "mijn hand afhakken".

quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2026 11:41 schreef Netsplitter het volgende:

[..]
Ook niet. Als ik zou gaan switchen kom ik nog steeds flink geld tekort vergeken met wat ik nu verdien.
Bij de overheid zijn schalen gekoppeld aan functies en niet aan personen dus als je meer wilt verdienen moet je solliciteren naar een functie met een hogere schaal.
Corporate translator
pi_220132079
quote:

[..]

Daar tegenover staan werkgevers die geen flikker willen betalen en verwachten dat je iedere dag je tijd vol zit.
Betaal fatsoenlijk, ben een beetje flexibel naar je werknemers en beoordeel op resultaten.
1947-2016
pi_220132096
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2026 11:31 schreef xzaz het volgende:

[..]
*cv
Staat op 65 graden. Moet hem wel even bijvullen zie ik, druk is wat aan de lage kant.
1947-2016
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 woensdag 18 februari 2026 @ 11:47:15 #46
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_220132098
quote:
7s.gif Op woensdag 18 februari 2026 11:45 schreef HSG het volgende:

[..]
Ik ben juist iemand die wil overstappen naar een ander bedrijf als ik juist de vrijheid heb om overal in Europa te mogen wonen en werken. Tot die tijd zie ik geen reden om over te stappen.

Ik word wel vaak benadert door veel rekruteren maar geen van hun bieden mij dat. Om nog maar niet te hebben over de belabberde arbeidsvoorwaardes die worden geboden. Ik noem dat niet "in mijn vingers snijden" maar "mijn hand afhakken".
[..]
Bij de overheid zijn schalen gekoppeld aan functies en niet aan personen dus als je meer wilt verdienen moet je solliciteren naar een functie met een hogere schaal.
Er zijn weinig tot geen functies waar ik op kan solliciteren die meer dan 100K als salaris betalen.
pi_220132105
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2026 11:41 schreef raptorix het volgende:

[..]
Ze wilden thuiswerkdagen meer spreiden ;)
I know ;)
Vrijdag is populair voor thuiswerk.
Wat ik snap.
1947-2016
pi_220132106
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2026 11:47 schreef Netsplitter het volgende:

[..]
Er zijn weinig tot geen functies waar ik op kan solliciteren die meer dan 100K als salaris betalen.
Heb jij 100k per jaar nodig om te leven dan?

quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2026 11:47 schreef Red_85 het volgende:

[..]
I know ;)
Vrijdag is populair voor thuiswerk.
Wat ik snap.
Behalve bij detachering dan he. Die verwachten dat jij na 40 uur werken het halve land afreis naar hun "te gekke" kantoor voor een colaatje.
Corporate translator
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 woensdag 18 februari 2026 @ 11:49:10 #49
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_220132119
quote:
7s.gif Op woensdag 18 februari 2026 11:47 schreef HSG het volgende:

[..]
Heb jij 100k per jaar nodig om te leven dan?
Dat boeit niet. Dat is wat ik verdien. Waarom zou ik dan bijvoorbeeld vrijwillig 20K of meer op willen geven?
Als ze goede mensen willen, moeten ze goed betalen. Zo werkt de wereld.
pi_220132145
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2026 11:47 schreef Netsplitter het volgende:

[..]
Je zit toch ook in de IT?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')