abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220191917
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2026 08:38 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]
Ik zou even wachten met maag omdraaien voordat je het hele verhaal kent.
Dan weet jij meer dan ik?
pi_220191923
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2026 10:35 schreef xzaz het volgende:

[..]
Precies, TS haalt veel personen / groepen en instanties aan die zijn problemen moeten oplossen.
Het echte probleem is dat TS en zijn vriendin bijna 30 jaar oud zijn, Nederlandse staatsburgers zijn die misschien hier wel geboren zijn, allebei gewoon werken en geen huis kan krijgen en daardoor noodgedwongen nog bij z'n ouders woont. Ik zou hier ook van stressen op die leeftijd ja en snap dat hij z'n broek vol schijt. En tegelijkertijd hoor je dat gelukszoekers alles gratis krijgen en hun nareizigers ook nog even hierheen worden gebracht en voorrang hebben op TS. Ja ik zou ook last van m'n buik krijgen ja in een dergelijke situatie.
  dinsdag 24 februari 2026 @ 12:32:59 #28
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_220191951
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 februari 2026 12:28 schreef incel het volgende:

[..]
Het echte probleem is dat TS en zijn vriendin bijna 30 jaar oud zijn, Nederlandse staatsburgers zijn die misschien hier wel geboren zijn, allebei gewoon werken en geen huis kan krijgen en daardoor noodgedwongen nog bij z'n ouders woont. Ik zou hier ook van stressen op die leeftijd ja en snap dat hij z'n broek vol schijt. En tegelijkertijd hoor je dat gelukszoekers alles gratis krijgen en hun nareizigers ook nog even hierheen worden gebracht en voorrang hebben op TS. Ja ik zou ook last van m'n buik krijgen ja in een dergelijke situatie.
Dat het niet goed zit in jouw onderbuik is heel vervelend
Hoop dat je daar behandeling voor kunt krijgen
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_220191956
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 februari 2026 12:32 schreef Molo het volgende:

[..]
Dat het niet goed zit in jouw onderbuik is idd heel vervelend voor je
Hoop dat je daar behandeling voor kunt krijgen
Ik begrijp hieruit dat jij vindt dat TS zich maar niet zo moet aanstellen en dat het heel normaal is om nog op je 30ste bij je ouders op zolder te wonen? Of wat heb je anders voor oplossing voor hem?
  dinsdag 24 februari 2026 @ 12:46:05 #30
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_220192091
quote:
0s.gif Op donderdag 19 februari 2026 06:42 schreef TAmaru het volgende:

[..]
Dus je wilt een urgentieverklaring aanvragen omdat je buikpijn krijgt van de woonsituatie? Dat lijkt me een nogal absurde redenering.

Waar leef je eigenlijk van? Ben je aan het werk? Als je dat niet bent: neem de regie over je eigen leef en ga aan het werk. Zorg dat je geld apart zet en probeer op die manier een woning te vinden. Eventueel kun je op kamers ergens.

Als je een keer van die zolderkamer afkomt en gaat werken, zul je zien dat de stress vanzelf verdwijnt. Je zit in een negatieve spiraal. Je doet te weinig, krijgt stress, doet dan nog minder, etc. etc.

Je gedraagt je echt zo hulpeloos. Je legt de verantwoordelijkheid voor je leven alleen maar bij anderen neer. Je ouders, je vriendin, je huisarts, de overheid ... neem de regie weer in handen.
Rutger Castricum en de uitkeringstrekkers: https://npo.nl/start/seri(...)leveringen/seizoen-1

In die trant - gvd zeg!
"Hoka Hey!"
pi_220192118
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 februari 2026 12:28 schreef incel het volgende:

[..]
Het echte probleem is dat TS en zijn vriendin bijna 30 jaar oud zijn, Nederlandse staatsburgers zijn die misschien hier wel geboren zijn, allebei gewoon werken en geen huis kan krijgen en daardoor noodgedwongen nog bij z'n ouders woont. Ik zou hier ook van stressen op die leeftijd ja en snap dat hij z'n broek vol schijt. En tegelijkertijd hoor je dat gelukszoekers alles gratis krijgen en hun nareizigers ook nog even hierheen worden gebracht en voorrang hebben op TS. Ja ik zou ook last van m'n buik krijgen ja in een dergelijke situatie.
Waar haal jij vandaan dat zijn vriendin Nederlands staatsburger is?
quote:
Mijn vriendin studeert hier en heeft verder geen familie in Nederland..
.. misschien is zijn vriendin wel jouw definitie van gelukszoeker. :P

Ook staat er nergens dat zij werkt. Of wat haar leeftijd is.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_220192126
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 februari 2026 12:48 schreef capricia het volgende:

[..]
Waar haal jij vandaan dat zijn vriendin Nederlands staatsburger is?
[..]
.. misschien is zijn vriendin wel jouw definitie van gelukszoeker. :P
Ok alleen TS dan.
pi_220192138
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 februari 2026 12:48 schreef incel het volgende:

[..]
Ok alleen TS dan.
Misschien zit daar het probleem wel:
Zijn vriendin werkt helemaal niet. Alleen TS werkt, maar verdient niet veel, schrijft ie.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_220192145
Maar goed, TS lijkt verdwenen, en geeft ons verders geen antwoorden of info meer.
Of ben je er nog @clairvoyantt. ?
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_220192146
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 februari 2026 12:50 schreef capricia het volgende:

[..]
Misschien zit daar het probleem wel:
Zijn vriendin werkt helemaal niet. Alleen TS werkt, maar verdient niet veel, schrijft ie.
Kan ook zijn dat ze gewoon een simpele baan heeft met minimumloon. Zelfs twee mensen met minimumloon kunnen vandaag de dag geen huis meer krijgen he.

Niet iedereen heeft geluk gehad dat ze 10 jaar geleden al een huis hadden kunnen bemachtigen.

Mensen die dat nu moeten krijgen zijn gewoon fucked.
pi_220192156
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 februari 2026 12:51 schreef incel het volgende:

[..]
Kan ook zijn dat ze gewoon een simpele baan heeft met minimumloon. Zelfs twee mensen met minimumloon kunnen vandaag de dag geen huis meer krijgen he.

Niet iedereen heeft geluk gehad dat ze 10 jaar geleden al een huis hadden kunnen bemachtigen.

Mensen die dat nu moeten krijgen zijn gewoon fucked.
Zij studeert, en komt niet uit NL. En hij werkt.

Er staat niet dat zij fulltime werkt, of überhaupt werkt.

Al zou dat een oplossing kunnen zijn: dat zij tijdelijk stopt met studeren en ook gaat werken.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_220192168
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 februari 2026 12:54 schreef capricia het volgende:

[..]
Zij studeert, en komt niet uit NL. En hij werkt.

Er staat niet dat zij fulltime werkt, of überhaupt werkt.

Al zou dat een oplossing kunnen zijn: dat zij tijdelijk stopt met studeren en ook gaat werken.
En hoe komen ze uberhaupt aan een woning dan? Want die zijn er niet. En dan moet zij dus die studie terugbetalen? Of de rest van haar leven ongeschool werk doen omdat ze ergens in de particuliere sector misschien geluk hebben omdat er iemand is die voor 2k per maand een 1kamer appartement wil verhuren of zo?

Ik vind dat hier wel makkelijk met vingertje naar TS wordt gewezen. Mensen hebben echt geen idee hoe slecht het hier is om een huis te krijgen.
pi_220192180
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 februari 2026 12:57 schreef incel het volgende:

[..]
En hoe komen ze uberhaupt aan een woning dan? Want die zijn er niet. En dan moet zij dus die studie terugbetalen? Of de rest van haar leven ongeschool werk doen omdat ze ergens in de particuliere sector misschien geluk hebben omdat er iemand is die voor 2k per maand een 1kamer appartement wil verhuren of zo?

Ik vind dat hier wel makkelijk met vingertje naar TS wordt gewezen. Mensen hebben echt geen idee hoe slecht het hier is om een huis te krijgen.
Er staat ook nergens iets over studieschulden of over wat voor studie of op welk niveau het is.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_220192187
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 februari 2026 12:59 schreef capricia het volgende:

[..]
Er staat ook nergens iets over studieschulden of over wat voor studie of op welk niveau het is.
Maar jij weet wel precies hoe TS uit deze benarde situatie kan komen dus vertel het hem anders want blijkbaar is de oplossing heel simpel en kan hij gewoon een huis vinden en woont hij voor de lol met zn chickie bij zn ouders die waarschijnlijk ook vast wel hebben gekeken naar alternatieven zodat hun manchild niet nog steeds met zn importchickie op zolder woont :')
pi_220192195
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 februari 2026 13:00 schreef incel het volgende:

[..]
Maar jij weet wel precies hoe TS uit deze benarde situatie kan komen dus vertel het hem anders want blijkbaar is de oplossing heel simpel en kan hij gewoon een huis vinden en woont hij voor de lol met zn chickie bij zn ouders die waarschijnlijk ook vast wel hebben gekeken naar alternatieven zodat hun manchild niet nog steeds met zn importchickie op zolder woont :')
Ik denk dat wij nog niet de helft van het verhaal weten. Maar TS is gevlogen en beantwoordt geen vragen meer.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
  dinsdag 24 februari 2026 @ 14:22:35 #41
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_220192610
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 februari 2026 13:00 schreef incel het volgende:

[..]
Maar jij weet wel precies hoe TS uit deze benarde situatie kan komen dus vertel het hem anders want blijkbaar is de oplossing heel simpel en kan hij gewoon een huis vinden en woont hij voor de lol met zn chickie bij zn ouders die waarschijnlijk ook vast wel hebben gekeken naar alternatieven zodat hun manchild niet nog steeds met zn importchickie op zolder woont :')
Jij weet gelukkig precies waar dit aan ligt en dat TS geen enkele mogelijkheid of verantwoordelijkheid heeft die ie kon of kan uitoefenen. Gelijk zo voor zijn vriendin.
En waarom ze eigenlijk dat huis uit moeten van zijn ouders

Zoveel vragen, wellicht ooit nog antwoorden ook, wie weet O+
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_220194698
De hoeveelheid haat en kritiek die ik heb ontvangen is schokkend. Mensen die zeggen “niemand heeft je een appartement beloofd” lieten me sprakeloos achter. Voor mij is dat hetzelfde als zeggen “niemand heeft beloofd dat je boodschappen zou kunnen betalen” of “niemand heeft beloofd dat er geen bommen op je hoofd zouden vallen.” Ik geloof dat twee werkende mensen zich een eenvoudig appartement zouden moeten kunnen veroorloven. Iedereen die dat tegenstaat, is naar mijn mening slecht. Hoop op hulp van mijn overheid (vanwege de crisis die zij hebben veroorzaakt) kan hulpeloos klinken, maar er zijn miljoenen mensen in dit land die een uitkering ontvangen en in sociale huurwoningen wonen—ga je iedereen de schuld geven? Je zegt: “wat als we sociale huur afschaffen?” Maar we hebben letterlijk sociale huur. Wat is je punt? Wat als we meer betaalbare woningen hadden? Heeft je dim-witted, kapitalistische, bevoorrechte en afschuwelijke geest daar ooit over nagedacht?

Mijn vriendin werkt, en binnenkort begint ze aan haar masteropleiding. Ze zal haar studie niet uitstellen, omdat ze anders vastzit aan minimumloonbanen in plaats van haar carrière op te bouwen.

Mijn dokter bevestigt dat stress mijn buikpijn verergert en fysieke schade veroorzaakt, en de hulporganisatie waar de gemeente me naar verwees erkent ook dat ik in een moeilijke situatie zit en heeft aangeboden om met mijn dossier te helpen. Ik zal ook juridische bijstand aanvragen.

Haatreacties zijn onacceptabel. Ik zal hier niet langer schrijven, en ik realiseer me dat ik ongelijk had te geloven dat Nederlanders behulpzaam en empathisch zijn
  dinsdag 24 februari 2026 @ 19:51:18 #43
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_220194871
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2026 01:03 schreef xzaz het volgende:
Gaan werken?
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 februari 2026 09:21 schreef papierentijdschrift het volgende:
Doei lekker op straat wonen ga werken muts
Ach boomers die denken dat werken een garantie geeft op een woonruimte.

@clairvoyantt. zit een kamer ergens huren er niet in van jullie beide salarissen? Het is niet ideaal maar beter dan op straat staan...
pi_220195123
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 februari 2026 19:35 schreef clairvoyantt. het volgende:
De hoeveelheid haat en kritiek die ik heb ontvangen is schokkend. Mensen die zeggen “niemand heeft je een appartement beloofd” lieten me sprakeloos achter. Voor mij is dat hetzelfde als zeggen “niemand heeft beloofd dat je boodschappen zou kunnen betalen” of “niemand heeft beloofd dat er geen bommen op je hoofd zouden vallen.” Ik geloof dat twee werkende mensen zich een eenvoudig appartement zouden moeten kunnen veroorloven. Iedereen die dat tegenstaat, is naar mijn mening slecht. Hoop op hulp van mijn overheid (vanwege de crisis die zij hebben veroorzaakt) kan hulpeloos klinken, maar er zijn miljoenen mensen in dit land die een uitkering ontvangen en in sociale huurwoningen wonen—ga je iedereen de schuld geven? Je zegt: “wat als we sociale huur afschaffen?” Maar we hebben letterlijk sociale huur. Wat is je punt? Wat als we meer betaalbare woningen hadden? Heeft je dim-witted, kapitalistische, bevoorrechte en afschuwelijke geest daar ooit over nagedacht?

Mijn vriendin werkt, en binnenkort begint ze aan haar masteropleiding. Ze zal haar studie niet uitstellen, omdat ze anders vastzit aan minimumloonbanen in plaats van haar carrière op te bouwen.

Mijn dokter bevestigt dat stress mijn buikpijn verergert en fysieke schade veroorzaakt, en de hulporganisatie waar de gemeente me naar verwees erkent ook dat ik in een moeilijke situatie zit en heeft aangeboden om met mijn dossier te helpen. Ik zal ook juridische bijstand aanvragen.

Haatreacties zijn onacceptabel. Ik zal hier niet langer schrijven, en ik realiseer me dat ik ongelijk had te geloven dat Nederlanders behulpzaam en empathisch zijn
Alles gelezen.
Toch blijft je verhaal raar en geef je op veel vragen geen antwoord. En kom je opeens met een rant over vluchtelingen.

Eerst studeerde je vriendin, maar nu blijkt ze ook te werken, hoeveel uur dan? En uit welk land komt ze eigenlijk?

quote:
Mijn vriendin werkt, en binnenkort begint ze aan haar masteropleiding. Ze zal haar studie niet uitstellen, omdat ze anders vastzit aan minimumloonbanen in plaats van haar carrière op te bouwen.
En dit vind ik ook wel een vreemde opmerking. Dus met alleen een bachelor en zonder afgeronde master, kan ze alleen minimumloon verdienen? Opmerkelijk.

Hoe had zij zelf gedacht in woonruimte voor haar studie zonder jou te voorzien?

[ Bericht 0% gewijzigd door Black_Baron op 24-02-2026 20:23:49 ]
pi_220195194
Ik wil graag helpend en serieus reageren maar dit verhaal vertoont teveel gaten en vaagheden.
Alius aliud dicit
  Spellchecker dinsdag 24 februari 2026 @ 20:28:30 #46
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_220195219
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 februari 2026 19:35 schreef clairvoyantt. het volgende:
De hoeveelheid haat en kritiek die ik heb ontvangen is schokkend. Mensen die zeggen “niemand heeft je een appartement beloofd” lieten me sprakeloos achter. Voor mij is dat hetzelfde als zeggen “niemand heeft beloofd dat je boodschappen zou kunnen betalen” of “niemand heeft beloofd dat er geen bommen op je hoofd zouden vallen.” Ik geloof dat twee werkende mensen zich een eenvoudig appartement zouden moeten kunnen veroorloven. Iedereen die dat tegenstaat, is naar mijn mening slecht. Hoop op hulp van mijn overheid (vanwege de crisis die zij hebben veroorzaakt) kan hulpeloos klinken, maar er zijn miljoenen mensen in dit land die een uitkering ontvangen en in sociale huurwoningen wonen—ga je iedereen de schuld geven? Je zegt: “wat als we sociale huur afschaffen?” Maar we hebben letterlijk sociale huur. Wat is je punt? Wat als we meer betaalbare woningen hadden? Heeft je dim-witted, kapitalistische, bevoorrechte en afschuwelijke geest daar ooit over nagedacht?

Mijn vriendin werkt, en binnenkort begint ze aan haar masteropleiding. Ze zal haar studie niet uitstellen, omdat ze anders vastzit aan minimumloonbanen in plaats van haar carrière op te bouwen.

Mijn dokter bevestigt dat stress mijn buikpijn verergert en fysieke schade veroorzaakt, en de hulporganisatie waar de gemeente me naar verwees erkent ook dat ik in een moeilijke situatie zit en heeft aangeboden om met mijn dossier te helpen. Ik zal ook juridische bijstand aanvragen.

Haatreacties zijn onacceptabel. Ik zal hier niet langer schrijven, en ik realiseer me dat ik ongelijk had te geloven dat Nederlanders behulpzaam en empathisch zijn
Je weet dat je een TR kunt zetten bij haatreacties? Klik op het driehoekje bij de post, of op "rapporteer".
pi_220195238
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 februari 2026 20:28 schreef maily het volgende:

[..]
Je weet dat je een TR kunt zetten bij haatreacties? Klik op het driehoekje bij de post, of op "rapporteer".
Wie is eigenlijk een moderator hier? Dat we die dan taggen om haatreacties te laten verwijderen. Of kan dat niet?
  Spellchecker dinsdag 24 februari 2026 @ 20:40:22 #48
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_220195305
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 februari 2026 20:31 schreef Black_Baron het volgende:

[..]
Wie is eigenlijk een moderator hier? Dat we die dan taggen om haatreacties te laten verwijderen. Of kan dat niet?
Alle moderators kunnen een TR zien.
Je kunt in FB van GC zien wie allemaal mods zijn hier.
pi_220195488
Anti kraak nog een optie? Of samenwonen met een hospita? Er zijn volgensmij ook van die projecten dat je een kamer kan huren in een verpleeghuis, in ruil voor een praatje/spelletje met die oudjes. Stacaravan ergens op een camping?

Eventueel een particulier twee kamer appartement huren met een ander stel? Dan kan de huur door 4. Ik zie bijv dat het in regio Amsterdam rond de 1800 kost, dat is 450 de neus. Misschien is dit heel simpel gedacht hoor en is dit niet toegestaan.

Anti kraak is best wat aanbod zie ik. Waar woon je een beetje, dan kunnen we nog meezoeken.

[ Bericht 10% gewijzigd door Laugh op 24-02-2026 21:20:04 ]
pi_220196151
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 februari 2026 20:18 schreef Black_Baron het volgende:

[..]
Alles gelezen.
Toch blijft je verhaal raar en geef je op veel vragen geen antwoord. En kom je opeens met een rant over vluchtelingen.

Eerst studeerde je vriendin, maar nu blijkt ze ook te werken, hoeveel uur dan? En uit welk land komt ze eigenlijk?
[..]
En dit vind ik ook wel een vreemde opmerking. Dus met alleen een bachelor en zonder afgeronde master, kan ze alleen minimumloon verdienen? Opmerkelijk.

Hoe had zij zelf gedacht in woonruimte voor haar studie zonder jou te voorzien?
Het spijt me echt, ik was helemaal vergeten dat vluchtelingen in dit land heilig zijn en boven elke kritiek staan. Zal nooit meer gebeuren
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 februari 2026 20:26 schreef Mrmime het volgende:
Ik wil graag helpend en serieus reageren maar dit verhaal vertoont teveel gaten en vaagheden.
Natuurlijk zal het verhaal vaag zijn en wat informatie missen — ik ga hier niet mijn hele levensverhaal vertellen. Ik had gewoon een kleine mening nodig (geen echte hulp), maar het veranderde in een soort misdaadonderzoek. En nee, je HAD toch niet kunnen helpen . Dus verdwijn alsjeblieft uit mijn zicht
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')