Beide niet nodig, bewegingen richting minder Microsoft/USA-tech beginnen te lopen. Plus de een beweging om de boel naar k8s te migreren.quote:Op maandag 16 februari 2026 22:20 schreef vaarsuvius het volgende:
2 dingen
- ga ergens anders werken of
- werk je zover omhoog in de organisatie dat je beleidsbeslissingen kunt maken en MS kunt dumpen
het is nu een grote frankenstein met stukjes win7, win 10 en win11quote:Op dinsdag 17 februari 2026 13:45 schreef Alpha0 het volgende:
Windows 11 is 1 grote tyfus. Het schijnt dat de GUI niet meer native C++ is maar een soort webtaal![]()
Configuratie scherm wijzigt elke versie van Windows waardoor je nooit weet waar je iets moet zoeken om in te stellen.
gelukkig is k8s niet complexquote:Op dinsdag 17 februari 2026 10:26 schreef The-BFG het volgende:
[..]
Beide niet nodig, bewegingen richting minder Microsoft/USA-tech beginnen te lopen. Plus de een beweging om de boel naar k8s te migreren.
Het is vooral de teleurstelling in MicroSoft. Zelfs als Linux jongen nam ik het nog best vaak voor ze op.
Ligt er maar net aan hoe complex je infra-setup is en mss nog wel belangrijker: je container image gewoon goed bouwen.quote:Op dinsdag 17 februari 2026 17:42 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
gelukkig is k8s niet complex
Om dan de volgende ochtend tot de ontdekking te komen dat het stomme ding gewoon opnieuw op is gaan starten en de hele nacht voor niets stroom heeft verbruikt.quote:Op woensdag 18 februari 2026 09:52 schreef L3viathan het volgende:
[ afbeelding ]
win11 is echt pure aids, derhalve klacht terecht bevonden
ik zie niet in hoe je container image erg relevant is voor de complexiteit van je k8s setup eigenlijkquote:Op woensdag 18 februari 2026 09:52 schreef The-BFG het volgende:
[..]
Ligt er maar net aan hoe complex je infra-setup is en mss nog wel belangrijker: je container image gewoon goed bouwen.
Als jij verkeerde designkeuzes maakt in het bouwen van je container image, kan je echt rare problemen krijgen. Zeker in het begin van het container-tijdperk echt rare images gehad van verschillende softwarehuizen (incl. grote jongens). Vaak omdat een developer het maakte en totaal geen idee had van hoe zaken in Linux* werken of hoe infra überhaupt werkt.quote:Op woensdag 18 februari 2026 10:01 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
ik zie niet in hoe je container image erg relevant is voor de complexiteit van je k8s setup eigenlijk
maar met multi-clusters wordt het al gauw tamelijk complex naar mijn ervaring
Ja fair, maar dat is dan op containerization level toch en niet te wijten aan de k8s setupquote:Op woensdag 18 februari 2026 10:42 schreef The-BFG het volgende:
[..]
Als jij verkeerde designkeuzes maakt in het bouwen van je container image, kan je echt rare problemen krijgen. Zeker in het begin van het container-tijdperk echt rare images gehad van verschillende softwarehuizen (incl. grote jongens). Vaak omdat een developer het maakte en totaal geen idee had van hoe zaken in Linux* werken of hoe infra überhaupt werkt.
*Of Windows, maar van Windows-based images blijf ik liefst ver van weg.. Maar ja soms kan je niet anders door je leverancier.
En tjah ok met meerdere clusters, maar dat is dan meer de complexiteit van de benodige infra.
Je hebt ook gebruiksvriendelijker, slankere alternatieven voor k8s geloof ik.quote:Op woensdag 18 februari 2026 10:53 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Ja fair, maar dat is dan op containerization level toch en niet te wijten aan de k8s setup
Mijn homelab, op storage, databaseservers, Home Assistant en Plex na, draait allemaal op een microk8s-cluster bestaande uit drie simpele Raspberry Pi's. Maak daar veel gebruik van de linuxserver.io images.quote:Op woensdag 18 februari 2026 12:06 schreef MisterFox het volgende:
[..]
Je hebt ook gebruiksvriendelijker, slankere alternatieven voor k8s geloof ik.
quote:Op woensdag 18 februari 2026 14:18 schreef junkiesietze het volgende:
![]()
![]()
![]()
![]()
Microsoft Clarity
![]()
![]()
![]()
![]()
LANGZAAM SCHIJTKUTPROGRAMMA FUCK YOU I FUCKING HATE YOU VERKUTTIFICATIE VAN DAADWERKELIJK HANDIGE PROGRAMMAS.
We hadden eerst een ander ERP systeem, daar klaagde ik ook altijd over. maar holy fuck wat zou ik dat nu graag terug hebben..quote:Op woensdag 18 februari 2026 14:31 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]als het net zo werkt als onze Business Central dan voel ik jouw pijn dubbel en dwars.
Hier zit iedereen te zeiken op ons antieke systeem, maar het werkt altijd en alle achtergrondprocessen worden ook daadwerkelijk op de achtergrond uitgevoerd. Bij BC gebeurt alles op de voorgrond dus als je afmeldingen verstuurt of iets moet printen loopt alles vast en moet je wachten tot het klaar isquote:Op woensdag 18 februari 2026 14:38 schreef junkiesietze het volgende:
[..]
We hadden eerst een ander ERP systeem, daar klaagde ik ook altijd over. maar holy fuck wat zou ik dat nu graag terug hebben..
dit is echt schijt.
Niemand kan dat, ook al die AI niet.quote:Op dinsdag 17 februari 2026 09:24 schreef xpompompomx het volgende:
Ik kan nog niet eens fatsoenlijk een plaatje in een word-bestand plaatsen. Waarom moet dat zo fukking moeilijk zijn.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |