abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 16 februari 2026 @ 20:03:21 #1
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_220119003
quote:
Protest raakt verkeer: morgen extra drukke ochtendspits verwacht

Werknemers van Rijkswaterstaat voeren morgenochtend actie bij de Verkeerscentrale Noordwest-Nederland in Velsen. Dat kan flinke gevolgen hebben voor het verkeer in de regio Amsterdam en de rest van Noord-Holland. Zo gaan spitsstroken later open dan normaal, waardoor het drukker kan worden op de A7, A9 en in de Coentunnel.

De werknemers van Rijkswaterstaat protesteren tegen de nullijn. Die houdt in dat rijksambtenaren dit jaar geen loonsverhoging en geen inflatiecorrectie krijgen. De actie wordt georganiseerd door AC Rijksvakbonden, FNV, CNV en CMHF Overheid.

Spitsstroken en wisselbanen later open
Wegverkeersleiders gaan tijdens de actie de spitsstroken en wisselbanen niet voorafgaand drukte op de weg openen, maar pas op het moment dat de officiële verkeersdrukte-triggers dat aangeven. Dat betekent dat deze rijstroken pas 30 tot 45 minuten later opengaan dan normaal.

Daarnaast wordt bij hoogteoverschrijdingen strikt het protocol aangehouden: een weginspecteur moet ter plaatse gaan om de situatie te beoordelen. Tot die tijd blijft de tunnel dicht voor verkeer.

"Wij begrijpen dat weggebruikers hinder kunnen ondervinden van deze actie. Dat vinden wij oprecht vervelend", schrijven de vakbonden in een gezamenlijke verklaring. "Ons conflict is niet met de automobilist of de vrachtwagenchauffeur, maar met de politiek in Den Haag. Maar na gesprekken, brieven en ultimatums rest ons helaas niets anders dan actievoeren."

Protest moet wel veilig verlopen
De vakbonden willen met deze acties laten zien hoe belangrijk het werk van de wegverkeersleiders is. "Als spitsstroken niet op tijd opengaan of tunnels langer dichtblijven, merkt heel Nederland dat direct. Dat onderstreept precies ons punt: dit zijn vakmensen met grote verantwoordelijkheid. Daar hoort een fatsoenlijke beloning bij."

De vakbonden benadrukken wel dat alles veilig moet verlopen. "De situatie op de weg wordt continu gemonitord en er wordt ingegrepen bij gevaarlijke situaties. De algemene verkeersveiligheid wordt te allen tijde gewaarborgd."

https://www.nhnieuws.nl/n(...)chtendspits-verwacht
------------------------------

Terecht of niet. Wat vinden jullie?
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_220119234
Niet belangrijk dat automobilisten gestoord worden met blokkades.
  Forum Admin maandag 16 februari 2026 @ 20:29:10 #3
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_220119261
Ik denk niet dat het lastig vallen van mensen/automobilisten er voor zorgt dat ze sympathie voor je hebben
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_220119643
Een ieder die het bericht ook daadwerkelijk gelezen heeft weet dat het hier om zgn. stiptheid actie gaat. Ze gaan gewoon precies volgens protocol werken en ja, daarmee het verkeer "lastigvallen". Ik geef ze groot gelijk; wees als automobilist blij dat er nog iets (hetzij later dan verwacht) opengaat.
pi_220119739
quote:
1s.gif Op maandag 16 februari 2026 21:04 schreef YoopY het volgende:
Een ieder die het bericht ook daadwerkelijk gelezen heeft weet dat het hier om zgn. stiptheid actie gaat. Ze gaan gewoon precies volgens protocol werken
quote:
Zo gaan spitsstroken later open dan normaal
:?
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
  Moderator / Redactie Sport maandag 16 februari 2026 @ 21:33:50 #6
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_220119908
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2026 21:11 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]
[..]
:?
Kan je meer dan 10 woorden achter elkaar lezen?
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_220119982
Deels terecht! Ben het er mee eens dat Rijksambtenaren zoals de mensen bij Rijkswaterstaat, in het gevangeniswezen of werkzaam bij het UWV of Belastingdienst gewoon een inflatiecorrectie verdienen. Over het algemeen verdienen deze mensen niet eens bovengemiddeld veel geld. Ergens is het wel wrang dat deze mensen zich dagelijks inzetten voor de samenleving en de politiek, maar dat diezelfde politiek hen enerzijds opzadelt met een vrijheidsbijdrage, huurverhogingen etc. en anderzijds geen loonsverhoging wil geven :') :'). Volgens mij las ik ook ergens dat het juist bij de uitvoering heel erg knelt qua mensen. Zo maak je jezelf natuurlijk geen aantrekkelijke werkgever :'). Daarna weer huilen als gevangen eerder vrij moeten worden gelaten omdat er geen bewakers onder hoge druk willen werken.

Ben er aan de andere kant overigens geen voorstander van dat managers, directeuren en andere hoge topambtenaren iets erbij krijgen. Volgens mij verdienen die wel bovengemiddeld goed. Idem geldt voor de politiek.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')