abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220111535
Of houden jullie gewoonweg werk en privé liever gescheiden of hangt dat per geval van de personen in kwestie af?
pi_220111558
Fokkers zijn met niemand bevriend, laat staan met collega's. Er is een reden dat wij heel de dag op fok zitten...
pindazakje
pi_220111664
Mwa, meestal als je stop met een baan heb je de eerste maanden tot jaren nog contact. Maar echt vrienden kan ik het niet noemen.

Ja op Facebook. Maar meer ook niet.
pi_220112061
Huidige collega's enigszins, hoewel het in termen van samen dingen ondernemen of bij elkaar over de vloer komen geen hechte vriendschap is. Maar een aantal keer per jaar even bioscoopje pakken, potje gamen, bowlen of een bordspelletje, dat wel.
pi_220112075
1 goede vriend aan overhouden, maar dat is later verwaterd tot appcontact (drukke banen, kinderen, persoonlijke problemen). Nu ik 40+ ben zal het niet snel meer gebeuren, de vrijheid-blijheid tijd bij leeftijdsgenoten is pretty much gone.
It is not from the benevolence of the butcher, the brewer, or the baker, that we expect our dinner, but from their regard to their own interest.
pi_220112226
Mijn hele vriendengroep bestaat uit oud collega’s van een studenten bij baantje die we ooit hadden.

Gaan nu al bijna 20 jaar met elkaar om.

Overigens door verhuizingen, relaties en kinderen is het contact wel maar eens per jaar met z’n allen. Maar dat hoort bij de leeftijds fase denk ik dan.

Maar van mijn “echte” banen daarna heb ik nooit vriendschappen over gehouden. Ook geen behoefte aan gehad.
pi_220112256
Nee maar ik maak sowieso niet snel vrienden. Ik bekijk alles misschien ook 'te zakelijk'. Zou het wel graag anders hebben.
Cindy De Vuyst
pi_220112702
Nooit. Een oud college spreek ik nog wel eens, maar vrienden met collega's vind ik vreselijk en is voor mij een no go.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_220112990
quote:
7s.gif Op zondag 15 februari 2026 23:02 schreef nostra het volgende:
1 goede vriend aan overhouden, maar dat is later verwaterd tot appcontact (drukke banen, kinderen, persoonlijke problemen). Nu ik 40+ ben zal het niet snel meer gebeuren, de vrijheid-blijheid tijd bij leeftijdsgenoten is pretty much gone.
Iedereen is volledig verzuurd geraakt?
pi_220113168
quote:
10s.gif Op maandag 16 februari 2026 08:31 schreef MultiBanaan het volgende:

[..]
Iedereen is volledig verzuurd geraakt?
Ook dat. :+ Nee, maar je gaat niet meer in de zomer bier drinken op het terras, iedereen heeft zijn baby/kleuter/baas thuis zitten die aandacht nodig heeft en 'uit het oog, uit het hart' speelt op een gegeven moment ook wel een rol.
It is not from the benevolence of the butcher, the brewer, or the baker, that we expect our dinner, but from their regard to their own interest.
pi_220113182
quote:
7s.gif Op maandag 16 februari 2026 09:00 schreef nostra het volgende:

[..]
Ook dat. :+ Nee, maar je gaat niet meer in de zomer bier drinken op het terras, iedereen heeft zijn baby/kleuter/baas thuis zitten die aandacht nodig heeft en 'uit het oog, uit het hart' speelt op een gegeven moment ook wel een rol.
Saai leven leiden de meeste mensen na hun 40e zeg. Als ik dat na m'n 40e ook doe mag je me afschieten
pi_220113199
quote:
10s.gif Op maandag 16 februari 2026 09:02 schreef MultiBanaan het volgende:
Saai leven leiden de meeste mensen na hun 40e zeg. Als ik dat na m'n 40e ook doe mag je me afschieten
Nou ja, ik was van de zomer bij Verknipt en toen kwam er een clubje ~18-20-jarigen op ons af met de opmerking: "hey, mogen we wat zeggen? nou, we zouden willen dat als we jullie leeftijd hebben, dat we dit ook nog steeds doen!". Dat is ook vrij pijnlijk hoor. :+
pi_220113212
quote:

maar je gaat niet meer in de zomer bier drinken op het terras
Waarom niet?
De enige reden zou de prijs zijn, maar dan kun je toch evengoed met een aantal mensen spontaan bij een van jullie thuis een bak bier of wat flessen wijn achterover tikken?
GC / Doneer en houd FOK! online
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
pi_220113214
OT: nee
vosss is de naam,
pi_220113221
quote:
7s.gif Op maandag 16 februari 2026 09:05 schreef vosss het volgende:

[..]
Waarom niet?
De enige reden zou de prijs zijn, maar dan kun je toch evengoed met een aantal mensen spontaan bij een van jullie thuis een bak bier of wat flessen wijn achterover tikken?
Nou ja, ten eerste omdat ik niet meer drink. :+ En andere veertigers doen dat gewoon niet meer; ik zou het prima vinden, maar blijkbaar is dat niet meer bon ton dan voor de meesten.
pi_220113250
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2026 09:07 schreef nostra het volgende:

[..]
Nou ja, ten eerste omdat ik niet meer drink. :+ En andere veertigers doen dat gewoon niet meer; ik zou het prima vinden, maar blijkbaar is dat niet meer bon ton dan voor de meesten.
Dus in jouw regio zijn alle terrassen gevuld met veertig-minners?? :?
vosss is de naam,
pi_220113258
quote:
7s.gif Op maandag 16 februari 2026 09:11 schreef vosss het volgende:

[..]
Dus in jouw regio zijn alle terrassen gevuld met veertig-minners?? :?
Leiden, dus ja, meestal wel.
pi_220113280
Hier genoeg veertig plus hoor
vosss is de naam,
pi_220113301
Vroeger wel maar nu niet meer,
  maandag 16 februari 2026 @ 09:23:16 #20
277627 Seven.
We are Borg.
pi_220113331
M'n leidinggevende is geen vriendin maar zeker wel meer dan alleen een leidinggevende en collega.
Resistance is futile.
  maandag 16 februari 2026 @ 10:01:51 #21
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_220113561
Nope.
“A wizard is never late, nor is he early .He arrives precisely when he means to.”
pi_220113596
Ja, ik heb aan mijn werk zeker een goede vriend overgehouden, maar je moet dan wel echt (beiden) leren initiatief nemen.

Op je werk kan je heel veel contact hebben met collega's maar je komt elkaar ook elke dag tegen, als een van de twee gaat moet je die momenten creëeren terwijl dat nooit onderdeel was van de relatie/vriendschap.

Grappig genoeg was het vertrek nodig om buiten het werk om te gaan afspreken.
pi_220113736
quote:
1s.gif Op zondag 15 februari 2026 22:59 schreef Cockwhale het volgende:
Huidige collega's enigszins, hoewel het in termen van samen dingen ondernemen of bij elkaar over de vloer komen geen hechte vriendschap is. Maar een aantal keer per jaar even bioscoopje pakken, potje gamen, bowlen of een bordspelletje, dat wel.
Ja zoiets wel maar dan etentjes en concerten.
pi_220113902
Met een aantal collega’s spreek ik ook buiten het werk af. Niet structureel, maar af en toe een escaperoom of een andere activiteit.

Ik denk dat op een enkeling na, alle collega’s wel activiteiten doen met andere collega’s. En er zijn ook relaties of hechte vriendschappen uit voort gekomen.
Niks is verplicht, maar gewoon als je zin hebt samen iets doen dan is er altijd wel wat te plannen.

Ik heb zelf niet perse hechte vriendschappen maar ben met enkele collega’s wel vrij close.

Maar we hebben oprecht ook een heel gezellig team van collega’s. Anders zou dat ook niet zo ontstaan natuurlijk.

En ja buiten het werk heb ik ook nog vrienden :)
  maandag 16 februari 2026 @ 12:07:51 #25
335476 oppiedoppie
My mind is my small universe..
pi_220114827
Ja bij eentje kom ik thuis en hij bij mij. Anderen worden bij mij vanzelf meer dan collega's, we hebben altijd veel lol samen dus dat gaat dan vanzelluf.
To BG or not to BG!
pi_220116210
Nee, zou ze niet als vrienden zien.
Ik ga wel gewoon goed met ze om, maken praatjes en er zijn vanuit het bedrijf ook wel eens uitjes.

Maar ik kies er bewust voor om prive en werk gescheiden te houden. Geen belang bij, genoeg al te doen.
  maandag 16 februari 2026 @ 14:18:09 #27
338319 ZarB
Piña colada
pi_220116261
Ik houd het liever gescheiden, maar een aantal oud-collega's zijn goede vriendinnen geworden. Met een paar huidige collega's kan ik heel goed opschieten, maar blijft het wel vooral een collega.
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
  maandag 16 februari 2026 @ 15:03:03 #28
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_220116721
nee, en ook niet meer met oude vrienden.
Ik boek je met mijn neon je weet.
en ik heb ook een auto.
pi_220117044
Ik sluit geen vriendschappen met directe collega’s. Heb ze ook zeker niet op social media.
Protège moi de mes désirs.
pi_220118449
quote:

[..]
Ik hou ontzettend van 'low maintenance' vrienden. Ik stoor me ook wel een beetje aan sommige vrienden van me die zich gedragen alsof ze nog 20 zijn. Ik heb echt niet constant maar alle tijd van de wereld hoor. Bovendien wil ik ook heel graag zelf een wat meer erudiet leven leiden door veel te lezen, ik vermaak mezelf echt prima in m'n ééntje. Nee, dat 40'er leven dat staat me wel.
pi_220118458
quote:
1s.gif Op maandag 16 februari 2026 15:35 schreef arvensis het volgende:
Ik sluit geen vriendschappen met directe collega’s. Heb ze ook zeker niet op social media.
Ik pas nadat ik er weg was. Nee, op werk kan ik echt een klootzak zijn die vooral z'n eigen ding doet. Ik doe gewoon m'n werk en daarna ga ik naar huis en sluit ik me van alles af en ben ik een andere ik.
  maandag 16 februari 2026 @ 19:25:33 #32
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_220118611
Ik ben met een collega van mijn vorige werk bevriend. We zijn beide al weg bij die werkgever.

We konden het als collega's goed vinden en hadden gedeelde interesses. Toen kreeg hij ineens een andere baan. Toen heb ik hem gevraagd om nog eens een biertje te drinken want vond het jammer dat zo'n collega waar ik het goed mee kon vinden vertrok. En daar is een echte vriendschap ontstaan die nu al langer bestaat dan we samen in dat bedrijf hebben gezeten.
pi_220119495
Kort antwoord: nee
Sommige spreek ik vaker dan andere, wel voornamelijk over werk want ik hou werk en prive graag gescheiden. Ervaring leert dat zodra 1 of beide ergens anders gaan werken het contact verwatert. Ook als je bij hetzelfde bedrijf blijft werken.
pi_220119550
Geen vriendschap, maar we plannen wel eens een uitje samen. Ik word ook nog steeds gevraagd op feestjes door ex collega's. Ik zal dan toch wel iets goed hebben gedaan. :)
pi_220130702
We gaan vrij regelmatig naar uitjes buiten werk. Maar vrienden noem ik het niet. Ze komen niet bij me over de vloer.
pi_220130759
Ik heb een paar jaar achter de bar gestaan en daar heb ik goede vrienden aan overgehouden, twee ervan doe ik semi-jaarlijks een hike-tripje mee en een ander ga ik wel eens mee snowboarden. Maar sinds ik grote mensen banen heb ben ik wel afgehaakt in het vriendschappen maken op werk.
-nee-
  Moderator / Redactie FP woensdag 18 februari 2026 @ 09:12:21 #37
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_220130839
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2026 08:36 schreef rival het volgende:
We gaan vrij regelmatig naar uitjes buiten werk. Maar vrienden noem ik het niet. Ze komen niet bij me over de vloer.
Idem hier.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_220135932
Ja twee stuks. Eentje is maar liefst 20 jaar ouder en ze is al met pensioen maar we zien elkaar nog regelmatig. We wonen ook dicht bij elkaar en hebben veel gezamenlijke interesses.

Een andere collega ben ik ook bevriend mee, samen sporten en af en toe drankje en hapje. Wel hebben we op het werk weinig contact (groot bedrijf >4000 medewerkers) en een totaal andere functie.
Alius aliud dicit
pi_220136519
In de loop der jaren enkele vriendschappen opgebouwd, waaronder eentje met iemand die dat nóóit doet. Ik ben er niet naar op zoek, maar soms gebeurt het.
I removed all the bad food from my house.
It was delicious.
pi_220153425
Bevriend is een groot woord maar ik ga zo nu en dan een hapje eten met oud collegas.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  vrijdag 20 februari 2026 @ 19:39:44 #41
173391 SemperLibertas
Your pain is my gain.
pi_220157137
Jawel hoor, vooral omdat in het bedrijf waar wij werkten de ultieme kutsfeer hing en mijn team vond elkaar in deze ellende en dat zorgde een band die nog altijd bestaat

Verder in totaal 3 collega's geneukt want de werkvloer moet wel een beetje spannend blijven want anders brand je op
Le Diable
pi_220157158
Ik ga goed om met sommige collega's, staat vanavond weer een borrel op de planning. Maar echt vrienden die ik bel als ik ergens mee zit zijn het niet. Behalve eentje, heb met haar ook de opleiding gedaan en ken haar inmiddels een jaar of 8 en door mij bij deze werkgever gekomen. Haar zie ik wel als vriendin.
pi_220216844
Zeker, een groot deel van mijn huidige vriendengroep is ooit gekomen door werk, of via werk.

Daar leer je mensen goed kennen en bouw je toch al een band op, hoe dan ook. Werk en prive mix ik zeker wel maar ligt er wel aan hoe wat waar wie en waarom.
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
pi_220246770
Geen hechte vriendschappen, maar één of twee keer per jaar uit eten, buiten het werk om, en app-contact over privé-dingen vinden wel plaats.

Vroeger hadden we naast de jaarafsluiting van school met alle collega's ook nog een jaarafsluiting bij iemand thuis met de directe collega's (een stuk of tien) met een bbq enzo, maar dat is een beetje verwaterd sinds er een aantal oude knarren met pensioen is.
  dinsdag 3 maart 2026 @ 23:33:18 #45
355931 crew  Moeraskat
Gemorste gedachten.
pi_220252556
Ik probeer dat gescheiden te houden. Met enkele oud collega’s wel.
Wat je niet doodt, zorgt er alleen voor dat je vreemd overkomt in intieme situaties.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')