abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220110270
Hoe gaat bij jou thuis de verdeling tussen de klusjes waarvan je denkt 'nou dat is meer iets voor de man/vrouw?'

Ik maak hier de dakgoten schoon. Nogal wat eiken om het huis staan, dus vooral in de herfst kan ik dat wel echt elke twee weken moeten doen. Kutklus, en je staat toch weer 6 meter hoog op een ladder, dus is ook niet zonder gevaar.

Schuur opruimen, barbecue schoonmaken, schilderijen ophangen, muurtje witten... allemaal dingen die ik doe, mijn vrouw zegt dat ze dat 'niet kan' of 'niet doet' en dat het mannenklusjes zijn.

Prima hoor, ik doe het ook liever zelf, een vrouw op een ladder van 6 meter klinkt ook alsof je pandora's doosje kietelt, dus such is life.

Maar er zijn geen klussen in huis waarvan ik kan zeggen, ja dat moet een vrouw doen. Alleen verse bloemen halen misschien, dat heb ik nog nooit gedaan, dat doet zij altijd. Verder voelt het toch alsof ik hier onderdrukt wordt omdat ik een pener heb.

Doet jouw vrouw de dakgoten? Of ben jij een vrouw, en wat vind je hier dan van?
-nee-
pi_220110526
En hoe zit het bij jou thuis met de gebruikelijke huishoudelijke klussen, zoals eten koken, de was doen, stofzuigen, de pot schoonmaken?
  zondag 15 februari 2026 @ 19:46:42 #3
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_220110577
Bestaat dat echt nog, "mannenklusjes" en "vrouwenklusjes"? Inmiddels leven zoveel mensen een deel van hun leven als single, dat vrijwel iedereen alles zelf doet/kan toch? Wij doen thuis ook gewoon allebei alles.
  Moderator / Colorchick zondag 15 februari 2026 @ 19:54:07 #4
382129 crew  Donna
pi_220110667
De woningbouw doet m'n dakgoten.
De dakgoten van de garage moet ik zelf doen en aangezien ik alleen ben, doe ik dat ook.
pi_220110768
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2026 19:41 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
En hoe zit het bij jou thuis met de gebruikelijke huishoudelijke klussen, zoals eten koken, de was doen, stofzuigen, de pot schoonmaken?
Geen onderscheid.
-nee-
pi_220110799
quote:
1s.gif Op zondag 15 februari 2026 19:46 schreef kwiwi het volgende:
Bestaat dat echt nog, "mannenklusjes" en "vrouwenklusjes"? Inmiddels leven zoveel mensen een deel van hun leven als single, dat vrijwel iedereen alles zelf doet/kan toch? Wij doen thuis ook gewoon allebei alles.
Mijn vrouw heeft nog nooit een reparatie of iets dergelijks in huis gedaan, haar hele leven niet. Ze heeft wel eens meegeholpen met een IKEA kastje, maar ook daar haakte ze halverwege af. Ze is verder niet lui ofzo hoor, ze is altijd bezig, maar vooral 'vrouwenklusjes'.
-nee-
  zondag 15 februari 2026 @ 20:13:41 #8
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_220110827
quote:
14s.gif Op zondag 15 februari 2026 20:10 schreef Marsenal het volgende:

[..]
Mijn vrouw heeft nog nooit een reparatie of iets dergelijks in huis gedaan, haar hele leven niet. Ze heeft wel eens meegeholpen met een IKEA kastje, maar ook daar haakte ze halverwege af. Ze is verder niet lui ofzo hoor, ze is altijd bezig, maar vooral 'vrouwenklusjes'.
Hoe deed ze dat dan toen ze alleen woonde? Of heeft ze nooit alleen gewoond?
pi_220110844
De dakgoten laten wij de glazenwasser doen ^O^

Schilderen doe ik.
Ikea spul in elkaar zetten doen we samen.
De robotstofzuigers rondjes laten maken doet hij.
De was doe ik.

Nou ja, we hebben een en ander een beetje verdeeld en sommige dingen doen we samen of om en om. We kunnen allebei alles, we hebben immers ook allebei alleen gewoond, maar hebben het nu een beetje zo verdeeld dat we het allebei het fijnste vinden.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_220110857
quote:
1s.gif Op zondag 15 februari 2026 20:13 schreef kwiwi het volgende:

[..]
Hoe deed ze dat dan toen ze alleen woonde? Of heeft ze nooit alleen gewoond?
Ze heeft kort samengewoond met een andere jongen, en daarna heel lang in het studentenhuis waar ik met een paar vrienden woonde. Als er iets gedaan moest worden deden wij dat vaak in ruil voor bier of eten.

Het is best traditioneel zo hoor en ik vind daar niks mis mee maar kan wel eens verbaasd zijn dat ze niet goed weet hoe mijn meest basic gereedschap werkt of hoe je het gebruikt zonder jezelf te verwonden.
-nee-
  Moderator / Colorchick zondag 15 februari 2026 @ 20:18:13 #11
382129 crew  Donna
pi_220110859
IKEA dingen doe ik ook zelf. En als het groot/onhandig is bel ik een vriendin.
pi_220111818
quote:
14s.gif Op zondag 15 februari 2026 20:10 schreef Marsenal het volgende:

[..]
Ja en wat zijn dat dan? Het hele topic gaat hierover en dan niet zeggen wat dat is? -O-
pi_220111862
quote:
14s.gif Op zondag 15 februari 2026 20:17 schreef Marsenal het volgende:
Ze heeft kort samengewoond met een andere jongen, en daarna heel lang in het studentenhuis waar ik met een paar vrienden woonde. Als er iets gedaan moest worden deden wij dat vaak in ruil voor bier of eten.
Dat is nog eens betaling in natura volgens de oorspronkelijke betekenis.
pi_220112183
quote:
1s.gif Op zondag 15 februari 2026 22:20 schreef YoopY het volgende:

[..]
Ja en wat zijn dat dan? Het hele topic gaat hierover en dan niet zeggen wat dat is? -O-
Nagels lakken, met vriendinnen leuten, shoppen, elke poep en scheet op instagram zetten, dat soort dingen.
pi_220383988
Ik doe de typische mannen dingen zoals in de tuin, zorgen dat de auto's zijn opgeladen (zoveel mogelijk op zonnestroom), dingen in elkaar zetten en mijn vrouw koken enzo. Daarna ruim ik weer af. Opruimen doen we samen.
Schoonmaken doen we geen van beide.
  donderdag 19 maart 2026 @ 21:00:23 #16
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_220384040
Zoals het een alleenstaande betaamt doe ik bijna alles zelf. Behalve boren en reparaties.
pi_220384489
In ons gezin hebben we geen vrouwen- of mannentaken.

Wie tijd heeft doet de taak.
Vorige week was ik (vrouw) samen met tienerdochter, een 3 meterbrede ikeakast compleet met schuifdeuren in elkaar aan het zetten terwijl man en zoon beneden aan het koken waren en ondertussen de keuken schoon maakten.
Ik hang net zo makkelijk een lamp op als man en ook heb ik geen enkel probleem om met een klopboor een gat te boren in de muur en een plank waterpas op te hangen.

En zo voeden we zowel zoon als dochter op zodat ze later niet afhankelijk worden van een ander.
  maandag 30 maart 2026 @ 12:23:33 #18
335476 oppiedoppie
My mind is my small universe..
pi_220465627
Wij hadden afgesproken dat mijn man alle klussen in huis zou doen maar 'strategisch' heb ik gaandeweg het koken overgenomen. Afwassen doe ik dus helemaal nooit maar wel af en toe het hele huis opruimen/schoonmaken. Mijn man doet namelijk nooit alles maar altijd een stukje en ik vind het fijn dat af en toe alles gewoon tegelijk schoon is en dan zal ik het zelf moeten doen, mijn man laat zich er slecht in sturen helaas. Voor mij zijn er in huis geen mannen of vrouwenklussen maar alleen mensenklussen :D
To BG or not to BG!
pi_220466499
quote:
14s.gif Op zondag 15 februari 2026 19:16 schreef Marsenal het volgende:
Hoe gaat bij jou thuis de verdeling tussen de klusjes waarvan je denkt 'nou dat is meer iets voor de man/vrouw?'

Ik maak hier de dakgoten schoon. Nogal wat eiken om het huis staan, dus vooral in de herfst kan ik dat wel echt elke twee weken moeten doen. Kutklus, en je staat toch weer 6 meter hoog op een ladder, dus is ook niet zonder gevaar.

Schuur opruimen, barbecue schoonmaken,
Deze vrouw
Ook de dakgoten, het koken, de wc's, ruitenwissers vervangen, de was draaien en ophangen, grootste deel van de tuin, kloten met de zonnepanelen, de robot laten stofzuigen en dweilen
quote:
schilderijen ophangen, muurtje witten...
De andere vrouw
Die doet ook al het overige schilderwerk, boren voor andere dingen, het huis opruimen, het gras maaien, de was vouwen, stofzuigen als de robot niet zijn best doet
quote:
Doet jouw vrouw de dakgoten? Of ben jij een vrouw, en wat vind je hier dan van?
Mijn vrouw dus niet. Haar vrouw wel.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  maandag 30 maart 2026 @ 15:59:16 #20
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_220467582
Meestal kookt mijn vrouw, de vaatwasser pak ik in (want dan kan er meer in) , de was doen we beide, maar zij vouwt het op.
Ikea-zooi in elkaar zetten doen we samen of zij doet het, want ik heb er 0 geduld voor.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
pi_220471911
Twee mannen hier, ik doe het meeste, alleen koken mag ik niet ;)
Schoonmaken doe ik meestal omdat mijn vriend dat op een vrij achterlijke manier doet, dus wanneer hij klaar is ga ik dat nog eens doen.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_220509465
Vrouw doet alles, overtraditioneel.
Do I wanna know?
L’État, c’est la grande fiction à travers laquelle tout le monde s’efforce de vivre aux dépens de tout le monde.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')