Meerdere keren schietenquote:Politie schiet islamitische man dood bij Arc de Triomphe
Bij de Arc de Triomphe in Parijs heeft de politie een man doodgeschoten die een agent met een mes bedreigde. De schoten vielen rond 18.00 uur, tijdens de dagelijkse ceremonie bij het graf van de Onbekende Soldaat. De man raakte zwaargewond en overleed later in het ziekenhuis. Er raakte verder niemand gewond.
President Emmanuel Macron noemt de aanval een daad van islamitisch terrorisme. Volgens de Franse autoriteiten ging het om een Franse man die in 1978 is geboren. Hij kwam in december vrij na een gevangenisstraf van twaalf jaar. Justitie veroordeelde hem destijds voor een poging tot moord in België.
Franse media melden dat hij in 2012 in Molenbeek agenten met een mes aanviel bij een metrostation. De man was dus al langer bekend bij politie en justitie. De motieven voor de nieuwe aanval worden nog onderzocht, maar de regering spreekt al openlijk van een terreurdaad.
De man sloeg toe tijdens het aansteken van de herdenkingsvlam. De verdachte zou een agent hebben willen aanvallen die de plechtigheid bewaakte. Een andere agent greep direct in, trok zijn vuurwapen en schoot meerdere keren.
Dat blijkt zowat minstens een keer per week. Elke keer wel weer gezeik.quote:Op zaterdag 14 februari 2026 09:17 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Islam is een mentale nucleaire bom voor instabiele mensen.
Ja ik vind ook wel dat deze agent een tijdje moet brommen. Misschien een klopjacht starten net zoals hier in Nederland met die agent die die moslima's 'zwaar mishandelde'.quote:Op zaterdag 14 februari 2026 09:12 schreef Danny het volgende:
[..]
Meerdere keren schieten
Die agent kon ook gewoon opzij stappen toch?
Mijn voorkeur gaat uit naar een systeem waarin iedereen vrije toegang tot wapens heeft, zodat de agressors tenminste niet meer hinderlijk kunnen zijn.quote:Op zaterdag 14 februari 2026 11:28 schreef Nicksanders het volgende:
Mogen ze hier ook doen vaker schieten.
En was helaas een van de vele vergelijkbare dossiers die eigenlijk beter in de gaten gehouden had moeten worden. Als in tienduizenden...quote:Hij kwam in december vrij na een gevangenisstraf van twaalf jaar.
Shithole Molenbeek, de baarmoeder van terroristen, criminelen en religieuze dwingelandjes.quote:Franse media melden dat hij in 2012 in Molenbeek agenten met een mes aanviel bij een metrostation.
Dat gaan ze nooit redden met dat tekort aan agenten. Of is er in Frankrijk geen tekort?quote:Op zaterdag 14 februari 2026 12:20 schreef Qarrad het volgende:
[..]
En was helaas een van de vele vergelijkbare dossiers die eigenlijk beter in de gaten gehouden had moeten worden. Als in tienduizenden...
https://www-foxnews-com.t(...)o=sc&_x_tr_hist=truequote:Op zaterdag 14 februari 2026 09:12 schreef Danny het volgende:
[..]
Meerdere keren schieten
Die agent kon ook gewoon opzij stappen toch?
Tjah.quote:Het Franse openbaar ministerie voor terrorismebestrijding heeft laten weten dat het een onderzoek is gestart naar de man vanwege zijn banden met een "terroristische organisatie" vóór zijn dood.
Doet hij nooit meer.quote:Op zaterdag 14 februari 2026 10:01 schreef Friday12 het volgende:
Opgeruimd staat netjes. Gevangenis werkte blijkbaar ook niet.
Lijkt mij logisch als zijn familie ook even aangesproken wordt. Die politieagent had minstens even in de lucht kunnen schieten, twee keer foei kunnen roepen, een keer in de lucht springen, een pirouette draaien. Zelfs dan was gericht schieten niet nodig.quote:Op zaterdag 14 februari 2026 10:12 schreef Fietsenrek het volgende:
[..]
Ja ik vind ook wel dat deze agent een tijdje moet brommen. Misschien een klopjacht starten net zoals hier in Nederland met die agent die die moslima's 'zwaar mishandelde'.
Achterwaards door een hoepel kunnen springen...quote:Op zaterdag 14 februari 2026 12:58 schreef SwebbeSensje het volgende:
[..]
Lijkt mij logisch als zijn familie ook even aangesproken wordt. Die politieagent had minstens even in de lucht kunnen schieten, twee keer foei kunnen roepen, een keer in de lucht springen, een pirouette draaien. Zelfs dan was gericht schieten niet nodig.
Het is er in elk geval weer eentje minder!!quote:Op zaterdag 14 februari 2026 13:24 schreef Red_85 het volgende:
We hebben er weer een hoor.
Het zijn niet alle moslims, het is wel altijd een moslim.
Gelukkig maar.quote:Op zaterdag 14 februari 2026 13:32 schreef Gia het volgende:
[..]
Het is er in elk geval weer eentje minder!!
In Frankrijk schatten ze volgens mij dat er iets van 20.000 van dit soort gevallen rondlopen. In heel Europa 50k. VK alleen heeft er 39.000 op de lijsten staan om in de gaten te houden.quote:Op zaterdag 14 februari 2026 12:39 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Dat gaan ze nooit redden met dat tekort aan agenten. Of is er in Frankrijk geen tekort?
(AI zegt in ieder geval van wel)
Kunnen die gasten niet preventief opgepakt worden? Offeren we Vlieland op, kunnen ze daar mooi knijpers vouwenquote:Op zaterdag 14 februari 2026 13:34 schreef Qarrad het volgende:
[..]
In Frankrijk schatten ze volgens mij dat er iets van 20.000 van dit soort gevallen rondlopen. In heel Europa 50k. VK alleen heeft er 39.000 op de lijsten staan om in de gaten te houden.
Dat mag niet, hoor, dat is etnisch profileren.quote:Op zaterdag 14 februari 2026 14:10 schreef Telefoonvork het volgende:
Goh... het is weer een moslim. Je zou bijna van een patroon spreken.
Ik blijf het toch lastig vinden hoe je hier nou mee om moet gaan. Als ik de dictator was zouden die 20.000 mensen van de straat worden geplukt en waar mogelijk uitgezet, anders vastgezet.quote:Op zaterdag 14 februari 2026 13:34 schreef Qarrad het volgende:
[..]
In Frankrijk schatten ze volgens mij dat er iets van 20.000 van dit soort gevallen rondlopen. In heel Europa 50k. VK alleen heeft er 39.000 op de lijsten staan om in de gaten te houden.
Patroon? Trend... ?quote:Op zaterdag 14 februari 2026 14:10 schreef Telefoonvork het volgende:
Goh... het is weer een moslim. Je zou bijna van een patroon spreken.
quote:Op zaterdag 14 februari 2026 12:58 schreef SwebbeSensje het volgende:
[..]
Lijkt mij logisch als zijn familie ook even aangesproken wordt. Die politieagent had minstens even in de lucht kunnen schieten, twee keer foei kunnen roepen, een keer in de lucht springen, een pirouette draaien. Zelfs dan was gericht schieten niet nodig.
Mijn voorkeur gaat uit naar een systeem waarin niet iedereen vrij toegang tot internet heeft zodat mafklappers minder hinderlijk zijn.quote:Op zaterdag 14 februari 2026 12:17 schreef torentje het volgende:
[..]
Mijn voorkeur gaat uit naar een systeem waarin iedereen vrije toegang tot wapens heeft, zodat de agressors tenminste niet meer hinderlijk kunnen zijn.
Heel lastig inderdaad. Je wilt aan de ene kant geen rechten met voeten treden, maar ook de veiligheid kunnen garanderen.quote:Op zaterdag 14 februari 2026 15:37 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Ik blijf het toch lastig vinden hoe je hier nou mee om moet gaan. Als ik de dictator was zouden die 20.000 mensen van de straat worden geplukt en waar mogelijk uitgezet, anders vastgezet.
De vraag is of hun neefje dan niet de volgende wordt. Maar ik vind de gedachte dat je dit soort mensen gewoon laat rondlopen "waiting for something to happen" een soort walgelijke minachting naar je eigen burgers in zich hebben.
Oppakken voor opruiend of anderszins strafbaar gedrag is 1, maar er moet dan ook een (realistische) vervolgstap op komen. Wat deze meneer in Frankrijk ook laat zien: iemand een tijdje opsluiten zorgt er an sich meestal niet voor dat diegene zijn ongewenste radicale denkbeelden kwijtraakt. Je zult er dus (ook) iets anders mee moeten.quote:Op zaterdag 14 februari 2026 17:47 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Heel lastig inderdaad. Je wilt aan de ene kant geen rechten met voeten treden, maar ook de veiligheid kunnen garanderen.
Ik denk dat we even naar Duitsland moeten kijken, die dit wiel ook aan het uitvinden zijn op dit vlak. Die zijn in elk geval in beweging te komen.
En verder zijn er denk ik veel handvatten aangezien veel rotte appels hun rotte ideologie openlijk de ether in slingeren. We hebben die opruier die die agent uit Utrecht doxxte of liet doxxen, die eerder openlijk vertelde hoe islamitisch recht de verkrachting van vrouwen als oorlogsbuit legitimeerde. Zoals hij zijn er legio die openlijk zeggen hoe hun doel het slopen van deze samenleving is en hem veranderen in eentje naar IS-model.
Er is dus om te beginnen al genoeg laaghangend fruit.
quote:Op zaterdag 14 februari 2026 09:15 schreef de_boswachter het volgende:
Recidivist. Mist deze wereld helemaal niets aan.
Klopt, komt omdat we enkel bij moslims de religie erbij vermelden.quote:Op zaterdag 14 februari 2026 13:24 schreef Red_85 het volgende:
We hebben er weer een hoor.
Het zijn niet alle moslims, het is wel altijd een moslim.
Mooi man, geheel feitenvrij met cijfers schemeren..quote:Op zaterdag 14 februari 2026 13:34 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Als mensen moeten worden opgepakt voor opruiend gedrag dan kan je dit hele forum bijna opdoeken..quote:Op zaterdag 14 februari 2026 18:07 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Oppakken voor opruiend of anderszins strafbaar gedrag is 1, maar er moet dan ook een (realistische) vervolgstap op komen. Wat deze meneer in Frankrijk ook laat zien: iemand een tijdje opsluiten zorgt er an sich meestal niet voor dat diegene zijn ongewenste radicale denkbeelden kwijtraakt. Je zult er dus (ook) iets anders mee moeten.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |