Ik keek net even bij de internationale rankings en dat valt me nog alleszins mee, plek 29 voor de heren en 17 voor de dames. Maar gezien de top zullen medailles kansloos zijn zelfs op de wat langere termijn en grote investeringen in de sport.quote:Op vrijdag 13 februari 2026 19:19 schreef vaarsuvius het volgende:
het probleem met ijshockey is dat het geen individuele sport is, maar een team sport. dus je hebt 10-20 toppers nodig voor een top team , en dat halen we nooit. met individuele sporten kun je nog eens een individueel enigma hebben
Ik doel wel op structurele successen en niet een toevallige uitschieter. De slee sporten moet kunnen, ijsdansen ook. En met een beetje investering moet snowboard (zeker de stunt onderdelen) ook wel lukken denk ik.quote:Op vrijdag 13 februari 2026 19:51 schreef Hanca het volgende:
De sleesporten met onze universiteiten, heb je alleen goede piloten nodig. Maar in principe kun je natuurlijk elke sport waar je een toptalent hebt plots mee doen, Sauerbreij had ook niet echt veel ondersteuning.
Shorttrack is ook pas 2 Spelen succesvol nuquote:Op vrijdag 13 februari 2026 19:12 schreef alopio het volgende:
Nederland op de Olympische Winterspelen, wij doen het altijd best goed maar dat succes leunt natuurlijk volledig op langebaanschaatsen en shorttrack. In het verleden zijn er natuurlijk medailles gescoord op snowboarden en skeleton, maar dit is niet structureel.
Het is natuurlijk logisch dat een sport als schansspringen of de reuzenslalom er lastig gaat worden voor ons landje, maar in welke sporten zouden wij met een beetje investeren wel mee kunnen doen?
Ik zou denken aan kunstrijden en ijsdansen, de slee sporten en het snowboarden. Daar is best een brede top en maak je best kans, langlaufen is bv bijna onmogelijk met de heerschappij van de noordelijke landen.
Volgens mij is daar best baan met nepsneeuw van te makenquote:Op vrijdag 13 februari 2026 23:39 schreef V-for-Vendetta het volgende:
Snowboard cross heeft wel wat van bmx en daar zijn we ook goed in
Nederland was al goed toen short-track nog een demonstratiesport was. Voor de echte wereldtoppers ben je toch afhankelijk van talent, waarbij het natuurlijk wel helpt als de poule om uit te vissen groter is.quote:Op vrijdag 13 februari 2026 23:38 schreef V-for-Vendetta het volgende:
[..]
Shorttrack is ook pas 2 Spelen succesvol nu
Daar zie je dus wel bij dat investeren in een sport loont. En als je dan eenmaal succesvol bent krijg je ook meer aanwas, en nog meer middelen.quote:Op vrijdag 13 februari 2026 23:38 schreef V-for-Vendetta het volgende:
[..]
Shorttrack is ook pas 2 Spelen succesvol nu
Er kunnen wel wat meer mensen fietsen dan snowboardenquote:Op vrijdag 13 februari 2026 23:39 schreef V-for-Vendetta het volgende:
Snowboard cross heeft wel wat van bmx en daar zijn we ook goed in
Als Hirscher niet geblesseerd was had dat zomaar gekundquote:Op zaterdag 14 februari 2026 11:36 schreef GotenSSJ het volgende:
Aangezien er nu een Braziliaan aan de leiding staat bij het skieen, zou je zeggen dat een Nederlander dat ook wel zou moeten kunnen ooit.![]()
Zoeken dan naar een Nederlandse Noor, eentje die bij voorkeur in Noorwegen is opgegroeidquote:Op zaterdag 14 februari 2026 11:36 schreef GotenSSJ het volgende:
Aangezien er nu een Braziliaan aan de leiding staat bij het skieen, zou je zeggen dat een Nederlander dat ook wel zou moeten kunnen ooit.![]()
Blijft eeuwig zonde dat Sara Marita Kramer geen schansspringster meer is. En dat ze destijds niet de switch van Oostenrijk naar Nederland maakte. En positief testte op corona net voor Beijing, waardoor ze niet als topfavoriet kon afreizenquote:Op zaterdag 14 februari 2026 11:47 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Als Hirscher niet geblesseerd was had dat zomaar gekund
Een land als Denemarken kan ook een aardig ijshockeyteam op de been brengen, en het wat grotere Finland en Zweden kunnen dat continu.quote:Op vrijdag 13 februari 2026 19:19 schreef vaarsuvius het volgende:
het probleem met ijshockey is dat het geen individuele sport is, maar een team sport. dus je hebt 10-20 toppers nodig voor een top team , en dat halen we nooit. met individuele sporten kun je nog eens een individueel enigma hebben
We hadden ooit Frode Andresen.quote:Op zondag 15 februari 2026 05:37 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Zoeken dan naar een Nederlandse Noor, eentje die bij voorkeur in Noorwegen is opgegroeid
Sowieso wordt in NL niet enorm veel geïnvesteerd in sport.. en als je dan kan kiezen, ga je dat niet steken in een sport waar helemaal niet duidelijk is of wat er van terecht komtquote:Op vrijdag 13 februari 2026 21:06 schreef alopio het volgende:
[..]
Ik doel wel op structurele successen en niet een toevallige uitschieter. De slee sporten moet kunnen, ijsdansen ook. En met een beetje investering moet snowboard (zeker de stunt onderdelen) ook wel lukken denk ik.
De vraag is, waarom investeren waar daar niet in qua tijd, kennis en middelen
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |