-----------------------------------------------------quote:“Dikke laag schmink”: president Trump (79) probeert blauwe plekken onhandig te verbergen
Een “dikke laag make-up” voedt opnieuw de speculaties over de gezondheid van de Amerikaanse president Donald Trump (79). Tijdens een bijeenkomst woensdag in het Witte Huis leek de hand van Trump “dichtgeplamuurd”, vermoedelijk om bloeduitstortingen te verbergen.
De onhandige camouflagepoging werd deze keer opgemerkt door journalisten van de Britse krant ‘The Independent’. Op close-upfoto’s van een bijeenkomst met mijnbouwers is te zien hoe de rug van Trumps rechterhand bedekt is met een oranje-achtige substantie die slecht matcht met zijn eigen huidskleur.
Volgens waarnemers lijkt het te gaan om een poging om blauwe plekken, die de afgelopen maanden vaker zichtbaar waren, aan het zicht te onttrekken. De textuur van de make-up oogde volgens ‘The Independent’ “aangekoekt”, wat de aandacht juist naar de hand toezoog.
“Gestoten aan een tafel”
Sinds de start van zijn tweede ambtstermijn duiken er regelmatig vragen op over de gezondheid van Trump. Vorige maand nog, tijdens het World Economic Forum in Davos, verklaarde hij een vergelijkbare bloeduitstorting door te zeggen dat hij zijn hand had gestoten aan een tafel.
In een interview met ‘The Wall Street Journal’ kwam de president echter met een medische verklaring. Hij gaf toe dagelijks een hoge dosis aspirine te slikken ter preventie van hartproblemen.
https://www.hln.be/buiten(...)-verbergen~ab5086e0/
Noem eens een paar van die prima redenen dan?quote:Op vrijdag 13 februari 2026 12:43 schreef Tjoent het volgende:
Waar maak je precies uit op dat Trump een zwakke gezondheid heeft, TS?
Er zijn legio mensen die aspirine slikken om hun bloed wat dunner te houden. Ik o.a. ook.
Je kunt daar prima redenen voor hebben zonder dat je ziek bent.
Als de plekken die hij wegschminkt zo onschuldig zijn waarom dan camoufleren? Bij een president is gezondheid nu eenmaal onderdeel van vertrouwen en dat wek je niet door dingen half te maskeren en vage verklaringen te geven die elkaar tegenspreken.quote:Op vrijdag 13 februari 2026 12:43 schreef Tjoent het volgende:
Er zijn legio mensen die aspirine slikken om hun bloed wat dunner te houden. Ik o.a. ook.
Ooh. Maar kijk je wel uit dat je geen autisme krijgt? Ik vind het maar gevaarlijk hoor wat je doet.quote:Op vrijdag 13 februari 2026 12:43 schreef Tjoent het volgende:
Nee. Maar de pro Trump club wel. En die blijven nu verrassend stil nu er weer een bejaarde met waardeloze gezondheid president is.quote:Op vrijdag 13 februari 2026 12:48 schreef ToT het volgende:
Zat je ook te klagen toen Biden aan de macht was?
Ondanks dat dit oudje waardeloze keuzes maakt, denk ik niet dat zijn leeftijd en gezondheid per sé zijn keuzes beïnvloeden.
Wat blauwe plekken houden automatisch een waardeloze gezondheid in? Ik denk dat hij voor iemand van zijn leeftijd behoorlijk goed over komt.quote:Op vrijdag 13 februari 2026 12:51 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Nee. Maar de pro Trump club wel. En die blijven nu verrassend stil nu er weer een bejaarde met waardeloze gezondheid president is.
https://www.umcutrecht.nl(...)-dan-een-pijnstillerquote:Op vrijdag 13 februari 2026 12:45 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Noem eens een paar van die prima redenen dan?
Kun je ook normaal reageren misschien?quote:Op vrijdag 13 februari 2026 12:47 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Ooh. Maar kijk je wel uit dat je geen autisme krijgt? Ik vind het maar gevaarlijk hoor wat je doet.
Dat je daar autisme van kan krijgen is een uitspraak van Trump.quote:Op vrijdag 13 februari 2026 12:56 schreef Tjoent het volgende:
[..]
Kun je ook normaal reageren misschien?
Dat ging om een andere pijnstiller, paracetamolquote:Op vrijdag 13 februari 2026 12:58 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Dat je daar autisme van kan krijgen is een uitspraak van Trump.
Tis één groot bejaardentehuis daar. Ik dacht ergens gelezen te hebben dat de gemiddelde leeftijd tussen de 64 en 65 jaar ligt. Een Mitch McConnell is bijvoorbeeld 83. Ga gewoon lekker van je pensioen genieten manquote:Op vrijdag 13 februari 2026 12:54 schreef ToT het volgende:
[..]
Wat blauwe plekken houden automatisch een waardeloze gezondheid in? Ik denk dat hij voor iemand van zijn leeftijd behoorlijk goed over komt.
Opa Japie die lachend z'n dagelijkse neut in de kroeg achterover slaat ziet er minder goed uit.
Neemt niet weg dat er voor politici echt wel een maximum leeftijd afgesproken zou moeten worden. Er waren daar toch ook een paar van die ademende lijken die met de rolstoel naar binnen geschoven werden, bij wie in het oor ingefluisterd moest worden "Just say yes"?
Dat is het punt juist.quote:Op vrijdag 13 februari 2026 12:32 schreef Starhopper het volgende:
Misschien is het beter dat hij gewoon stopt.
Die komt, ondanks zijn gezicht, zelfs echt heel erg veel ouder over dan hij is. Daar is veel meer mee aan de hand dan alleen zijn leeftijd.quote:Op vrijdag 13 februari 2026 13:02 schreef Barbusse het volgende:
Neemt niet weg dat er voor politici echt wel een maximum leeftijd afgesproken zou moeten worden. Er waren
De macht die bij zijn functie komt kijken smaakt gewoon te lekker.quote:Op vrijdag 13 februari 2026 13:02 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Tis één groot bejaardentehuis daar. Ik dacht ergens gelezen te hebben dat de gemiddelde leeftijd tussen de 64 en 65 jaar ligt. Een Mitch McConnell is bijvoorbeeld 83. Ga gewoon lekker van je pensioen genieten man
Ok. Maar ik sla lekker over.quote:Op vrijdag 13 februari 2026 12:55 schreef Tjoent het volgende:
[..]
https://www.umcutrecht.nl(...)-dan-een-pijnstiller
Bloedstolsel
Een bloedstolsel kan bijvoorbeeld ontstaan bij atherosclerose, in de volksmond aderverkalking genoemd. Om de beschadigde vaatwand te repareren, stuurt het lichaam er bloedplaatjes op af. Ze klonteren daar samen. “Soms laat zo’n stukje stolsel los”, zegt Ale. “Als dat in de halsslagader gebeurt, belandt het in de bloedvaten van de hersenen. Hoe langer de toevoer is gestremd, hoe groter de kans op ernstige schade in het brein.” Een klein stolsel leidt tot een TIA (transient ischemic attack) en de symptomen van uitval zijn tijdelijk. “Een TIA is vaak een waarschuwing voor een veel ernstiger infarct”, zegt Algra. “In de eerste dagen na een TIA of herseninfarct is de kans op een ernstige herhaling het grootst.”
*** Heel veel mensen hebben zonder dat ze het weten, artherosclerose. Dat uit zich zodra het te laat is, ofwel zodra je bijv. een TIA hebt gehad. Dan is dus zoals gezegd 'te laat', door je bloed iets dunner te houden, kun je deels voorkomen dat dit gebeurt. Er wordt ook geadviseerd om direct thuis al een aspirine in te nemen (als je dat niet doet) bij het vermoeden van een TIA/ infarct. En dat meldt je tegen het ambulancepersoneel en de neuroloog of cardioloog uiteraard. Zie artikel, daar staat dit ook beknopt in beschreven.
Kankerpreventie
De passie voor aspirine is overgegaan van vader op dochter: Annemijn Algra is neuroloog in opleiding en deed een literatuuronderzoek naar de werking van aspirine. Annemijn: “Uit onderzoek bij professor Rothwell blijkt dat aspirinegebruikers minder tumoren ontwikkelen en hier ook minder vaak aan overlijden. Ik heb daar ook in de literatuur bewijs voor gevonden. Aspirine reduceert het risico op alle kankers met bijna 20%, voor darmkanker met bijna 50%. Voor een verklarende theorie is het nog te vroeg, maar een mogelijk mechanisme is dat aspirine uitzaaiingen voorkomt. In sommige richtlijnen wordt al geadviseerd om vijftigers dagelijks preventief een lage dosering aspirine te laten slikken.”
Ook mensen die een verhoogd Lp(a) hebben (vrijwel niemand weet dit van zichzelf helaas) en daardoor chronisch laaggradige ontstoken aderen (dat heb ik dus) hebben veel baat bij het nemen van aspirine.
Bekijk deze YouTube-video
Wel is het zo dat je een lage dosis kunt nemen. Vanaf 30 mg is het al effectief als bloedverdunner. 80 mg is prima, je kunt ook 100 mg (kinderaspirine) nemen.
Wat een onzin. Jij bent zeker ook gevaccineerdquote:Op vrijdag 13 februari 2026 12:43 schreef Tjoent het volgende:
Ook geen reguliere vaccinaties voor als je op reis gaat enzo?quote:Op vrijdag 13 februari 2026 13:08 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Wat een onzin. Jij bent zeker ook gevaccineerd
In mijn lichaam komt die troep niet!
Het is geen onzin. Nee, ik ben niet gevaccineerd tegen Covid, geen één keer.quote:Op vrijdag 13 februari 2026 13:08 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Nee die prikken mogen ze houden! Daar krijg je autisme en hartfalen vanquote:Op vrijdag 13 februari 2026 13:09 schreef ToT het volgende:
[..]
Ook geen reguliere vaccinaties voor als je op reis gaat enzo?
In het park hier zitten op iedere mooie dag mannetjes van die leeftijd een kaartje te leggen. Fles wijn en wat kaas en worst erbij. Als ik die leeftijd haal teken ik toch liever voor zo'n dagbestedingquote:Op vrijdag 13 februari 2026 13:06 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
De macht die bij zijn functie komt kijken smaakt gewoon te lekker.
Worstkaas scenarioquote:Op vrijdag 13 februari 2026 13:12 schreef Barbusse het volgende:
[..]
In het park hier zitten op iedere mooie dag mannetjes van die leeftijd een kaartje te leggen. Fles wijn en wat kaas en worst erbij. Als ik die leeftijd haal teken ik toch liever voor zo'n dagbesteding
Ik geloof niet dat Howard hier nog is, althans zoiets ving ik laatst hier of daar op.quote:Op vrijdag 13 februari 2026 13:34 schreef Solispolar het volgende:
@:kaneelstokje @:howardroark check deze fake-new verspreiders in dit topic.
Beste scenarioquote:
Er is sowieso iets aan de hand natuurlijk, want de beste man is 79. En mannen van 79 kunnen zo’n zware baan per definitie niet meer aan. Kun je nog zo vitaal zijn voor je leeftijd, hoogbejaarden moet je niet als president willen hebben.quote:Op vrijdag 13 februari 2026 14:18 schreef TAmaru het volgende:
Ik denk dat de media zoeken naar iets wat er niet is.
Ik ben stukken jonger dan dat en zou die baan echt niet aankunnen. Dus als je dat op je 79 nu alweer een jaar lang volhoudt, dan ben je volgens mij nog in redelijke gezondheidquote:Op vrijdag 13 februari 2026 14:50 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Er is sowieso iets aan de hand natuurlijk, want de beste man is 79. En mannen van 79 kunnen zo’n zware baan per definitie niet meer aan. Kun je nog zo vitaal zijn voor je leeftijd, hoogbejaarden moet je niet als president willen hebben.
Voor zijn leeftijd is hij volgens mij in redelijke gezondheid. Maar hij is 79 dus hij zal allerlei oude mannen kwaaltjes hebben. Daar hoef je geen foto’s voor te bestuderen, dat komt met de leeftijd.quote:Op vrijdag 13 februari 2026 14:53 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Ik ben stukken jonger dan dat en zou die baan echt niet aankunnen. Dus als je dat op je 79 nu alweer een jaar lang volhoudt, dan ben je volgens mij nog in redelijke gezondheid
Iedereen kan deze baan aan, mits je een goede team heeft die je ondersteunen. Alles draait om een team achter hem of zij staat.quote:Op vrijdag 13 februari 2026 14:53 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Ik ben stukken jonger dan dat en zou die baan echt niet aankunnen. Dus als je dat op je 79 nu alweer een jaar lang volhoudt, dan ben je volgens mij nog in redelijke gezondheid
Dit is nog het meest opmerkelijke.quote:Op close-upfoto’s van een bijeenkomst met mijnbouwers is te zien hoe de rug van Trumps rechterhand bedekt is met een oranje-achtige substantie die slecht matcht met zijn eigen huidskleur
Je kunt ook thee van wilgenbast trekken, is 100% natuurlijk.quote:Op vrijdag 13 februari 2026 13:08 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Tja het is maar wat ze naar voren schuiven.quote:Op vrijdag 13 februari 2026 12:51 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Nee. Maar de pro Trump club wel. En die blijven nu verrassend stil nu er weer een bejaarde met waardeloze gezondheid president is.
Iedereen die de leiding wil over alle teams moet het vertrouwen van de kritische mensen eerst maar eens zien te winnen en dus niet bij het minste geringste ontsporen.quote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |