abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 19 februari 2026 @ 23:55:16 #126
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_220149284
Die online only slop games betalen zichzelf niet
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
pi_220149334
Concord tax.

Buiten wat live action (Helldivers, Marathon) worden alle kleine studios worden opgeslokt door de grote om maar aan een paar core franchises te werken: Horizon, God of War en Marvel. Studio Nixxes port alles naar PC.
pi_220149485
We willen geen live service games meer en nu klagen dat een studio die al 5 jaar een live service game werkt dichtgaat?

Beetje hypocriet.
  vrijdag 20 februari 2026 @ 07:42:52 #129
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_220149778
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2026 05:16 schreef Kickinalfa het volgende:
We willen geen live service games meer en nu klagen dat een studio die al 5 jaar een live service game werkt dichtgaat?

Beetje hypocriet.
Dat is niet hun wens geweest??? Sony heeft ze toch op die Live Service schijt gezet ipv een BB remake?

Ze maken DES > sony koopt ze > sony forceert ze een live service game te maken > ze cancellen die game > sluiten de studio
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  vrijdag 20 februari 2026 @ 07:43:39 #130
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_220149783
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 februari 2026 00:18 schreef Drankster het volgende:
Concord tax.

Buiten wat live action (Helldivers, Marathon) worden alle kleine studios worden opgeslokt door de grote om maar aan een paar core franchises te werken: Horizon, God of War en Marvel. Studio Nixxes port alles naar PC.
Precies de reden dat Sony en PS echt heeft afgedaan deze generatie..
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  vrijdag 20 februari 2026 @ 08:08:00 #131
194233 Friday12
Originele kloon
pi_220149918
Echt knap dat je alle details al weet.
pi_220149938
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2026 07:42 schreef MMaRsu het volgende:

[..]
Dat is niet hun wens geweest??? Sony heeft ze toch op die Live Service schijt gezet ipv een BB remake?

Ze maken DES > sony koopt ze > sony forceert ze een live service game te maken > ze cancellen die game > sluiten de studio
Het forceren van het maken van een live service game is wel een aanname.

En dan kom je ook nog op een punt hoe de studio al dan niet functioneerde.
5 jaar lang ontwikkeltijd is ook wel lang.

Dat staat overigens los van de kritiek op de strategie van Sony, want het overstappen naar het nieuwe live service model heeft ze zeker geen windeieren gelegd. Zeker omdat ze juist op de ps4 zeer sterk en succesvol waren met single player (story driven) games.
  vrijdag 20 februari 2026 @ 08:26:42 #133
194233 Friday12
Originele kloon
pi_220150004
Ze zouden gaan kijken naar een ander project zover ik weet. Als ze er niet uit zijn gekomen wat dan?

Tevens hebben ze zo goed als alleen maar remasters en als er remasters komen begint mmarsu over het algemeen al te stomen:D
  Eindredactie Games vrijdag 20 februari 2026 @ 08:50:13 #134
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_220150114
Niet je baan opzeggen en de hele dag Mewgenics spelen :')
Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
  vrijdag 20 februari 2026 @ 09:01:48 #135
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_220150171
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2026 08:13 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Het forceren van het maken van een live service game is wel een aanname.

En dan kom je ook nog op een punt hoe de studio al dan niet functioneerde.
5 jaar lang ontwikkeltijd is ook wel lang.

Dat staat overigens los van de kritiek op de strategie van Sony, want het overstappen naar het nieuwe live service model heeft ze zeker geen windeieren gelegd. Zeker omdat ze juist op de ps4 zeer sterk en succesvol waren met single player (story driven) games.
Dat is zeker geen aanname

Sony / Jim Ryan en Herman Hulst hebben VOLLE vak ingezet op Live Service, bijna elke Sony studio was/moest aan de bak bezig met een live service game
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  vrijdag 20 februari 2026 @ 09:02:44 #136
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_220150177
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2026 08:26 schreef Friday12 het volgende:
Ze zouden gaan kijken naar een ander project zover ik weet. Als ze er niet uit zijn gekomen wat dan?

Tevens hebben ze zo goed als alleen maar remasters en als er remasters komen begint mmarsu over het algemeen al te stomen:D
Nee hoor ik heb niks tegen remasters en remakes maar over het algemeen vind ik het upporten van een pc game niet de noemer Remaster mag dragen maar helaas
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  vrijdag 20 februari 2026 @ 09:04:03 #137
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_220150185
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2026 08:08 schreef Friday12 het volgende:
Echt knap dat je alle details al weet.
Jij volgt de game industrie verder niet? Leest geen andere fora etc.. ?

Ik claim helemaal niet alle details te weten maar ga je nou doen alsof het vanuit Sony management niet gepushed is dat bijna elke studio met een live service game aan de slag moest?

Bend
Guerilla
Bluepoint
Naughty Dog

Om er maar een paar op te noemen
Hoeveel jaren hebben die allemaal niet verspild
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  vrijdag 20 februari 2026 @ 11:15:41 #138
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220151452
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 februari 2026 09:04 schreef MMaRsu het volgende:

[..]
Jij volgt de game industrie verder niet? Leest geen andere fora etc.. ?

Ik claim helemaal niet alle details te weten maar ga je nou doen alsof het vanuit Sony management niet gepushed is dat bijna elke studio met een live service game aan de slag moest?

Bend
Guerilla
Bluepoint
Naughty Dog

Om er maar een paar op te noemen
Hoeveel jaren hebben die allemaal niet verspild
Correct.

Met name onder Jim Ryan is er flink ingezet op Gaas (geen kippen :{w ) danwel liveservice games.
En vorig jaar of 2 jaar geleden of zo is bekend geworden dat er maar liefst 12 liveservice games gecancelled zijn.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  vrijdag 20 februari 2026 @ 11:16:16 #139
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220151455
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_220152171
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 februari 2026 09:01 schreef MMaRsu het volgende:

[..]
Dat is zeker geen aanname

Sony / Jim Ryan en Herman Hulst hebben VOLLE vak ingezet op Live Service, bijna elke Sony studio was/moest aan de bak bezig met een live service game
Dat er ingezet werd op live service ja, maar ik weet alleen niet of dat hier ook het geval was (lees ze werden verplicht tot).

Maar dat de strategie niet best heeft uitgepakt is door hier volop in zetten is wel zeker ja.
pi_220152179
Eigenlijk wel apart dat ze niet 1 studio een soort Marvel heroes hebben laten ontwikkelen alleen dan met PlayStation characters.
pi_220152189
quote:
2s.gif Op vrijdag 20 februari 2026 08:50 schreef 2dope het volgende:
Niet je baan opzeggen en de hele dag Mewgenics spelen :')
Dit.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_220152300
Vermoedelijk gaan ze in die God of War remakes vasthouden aan het fixed camera systeem.

jammer. Dan zie ik de meerwaarde eerlijk gezegd niet.
lekker faxen heel de dag echt genot
  vrijdag 20 februari 2026 @ 12:54:33 #144
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220152432
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2026 12:17 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Dat er ingezet werd op live service ja, maar ik weet alleen niet of dat hier ook het geval was (lees ze werden verplicht tot).

Maar dat de strategie niet best heeft uitgepakt is door hier volop in zetten is wel zeker ja.
Dat lijkt dus wel het geval te zijn geweest.

Ze zijn eigendom van Sony/PlayStation en hebben dus maar te doen wat hen opgedragen wordt.

En aangezien ze geen eigen IP hebben, worden ze gebruikt voor wat er ook nodig is.

De algehele consensus op internet is ook dat ze ontzettend goed waren in remakes, en dat dat hun specialiteit was.

En net als dat een topkok met 15 Michelin sterren ontzettend goed is in komen, moet je die ook niet weghalen uit de keuken, en met een schroevendraaier in een garage aan het werk zetten als monteur, en dezelfde kwaliteit en vaardigheden verwachten.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  vrijdag 20 februari 2026 @ 13:03:13 #145
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220152532
Straks/vanavond maar verder met Khazan, zit denk ik op 2/3 van de game.
Zal ik denk ik ergens tussen x
zondagavond en dinsdagavond wel uit hebben.

En daarna tot Crimson Desert verder met Nioh 3.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_220168341
Had iemand al gezegd hoe goed clair obscur is?
  zaterdag 21 februari 2026 @ 17:51:02 #147
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220168614
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 februari 2026 17:33 schreef Kickinalfa het volgende:
Had iemand al gezegd hoe goed clair obscur is?
Zelfs ik, als iemand die totaal niet van turn based houdt, vond hem geweldig _O_
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  zaterdag 21 februari 2026 @ 18:37:30 #148
194233 Friday12
Originele kloon
pi_220169019
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 februari 2026 17:51 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Zelfs ik, als iemand die totaal niet van turn based houdt, vond hem geweldig _O_
Same :D
  Moderator / Redactie FP zaterdag 21 februari 2026 @ 18:40:37 #149
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_220169036
Ik heb nog teveel op mijn backlog ;(
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
  Moderator / Redactie FP zaterdag 21 februari 2026 @ 18:51:46 #150
447051 crew  Peejtur
pi_220169105
Ik snap Clair niet. Kom niet eens voorbij 1e. Geen idee wat ik fout doe.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')