abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220072317
We gaan door!

Topicreeks: Topicreeks: Mommyvloggers aan de overkant #1 en Topicreeks: Topicreeks: Familievloggers #1 zijn gesloten en we gaan door met één topic voor alle vloggers/influencers, dus niet alleen de mommy- en familievloggers.

Klets gezellig mee, maar hou het netjes!

Tip: lees eerst het hele topic door voordat je reageert, dat scheelt misverstanden en ouwe koeien uit de sloot halen. Soms is gewoon 'alles' al gezegd.

- Reageer op wat de influencers laten zien, niet op inside of 'van horen van' informatie.
- Het op een hatelijke manier verbasteren van namen van influencers en gezin en het gebruiken van scheldnamen is niet toegestaan.
- Houd het netjes wat betreft de minderjarige kinderen.

Wij als mods zien natuurlijk niet alles en daarom hebben we op FOK! een topic report (TR) systeem waarmee je ons kunt helpen. Denk je een post te zien die niet door de beugel kan dan kun je een TR plaatsen. Daarmee kun je zelf meehelpen FOK! en de topics leuk te houden. Het kost de moderators teveel tijd om een terugkoppeling te geven op elk topic report, maar jullie kunnen er van uit gaan dat elke TR serieus beoordeeld wordt. Wil je een terugkoppeling? Vraag er om in je TR.Info uit MED

Ongeoorloofde posts worden verwijderd, zo werkt dat nou eenmaal op FOK!, omdat het voor ons niet altijd mogelijk is alles te lezen kan het gebeuren dat er toch nog een post verwijderd had moeten worden, zet dan (nogmaals) een TR, moderators zijn ook maar mensen. Het kan ook gebeuren dat er teveel tekst verwijderd wordt, of dat quotes verwijderd worden, want soms zitten we mobiel of moet het snel en dan gaat er onbedoeld weleens meer weg, maak er geen ramp van, er worden echt niet meteen strafpunten gegeven.

Wil je, om welke reden dan ook, anoniem kijken dan kan dat bijvoorbeeld hier: https://anonyig.com/en/ of www.mollygram.com (vaak sneller)

Voor feedback, opmerkingen en vragen aan de moderators kun je hier terecht SHO / [SHO FB] The SHO goes on

In Mededelingen vind je de userpolicy en de aanvulling daarop, ook staan er nog wat andere regeltjes en tips. En je vindt er ook ons banbeleid.
pi_220072438
Sanneke zoekt vooral weer excuusjes. Stop M in de bakfiets, neem spullen mee en gas erop. En Dion heeft geen vrij? Hij kan toch vrij aanvragen, er is nu weinig te doen in het groen, hier en daar wat snoeien enzo, maar verder? Zijn baas geeft hem zo een week vrij gok ik als hij het aanvraagt. Maarja, we hebben al dagen in mei en september opgenomen, want we moesten wel al meerdere vakanties boeken.
Er komt een hoop geklaag aan komende tijd, ik gok vanaf de bank, Dion kan het alleen gaan doen. Met die wetenschap gaan ze met pech april niet eens redden.
pi_220072440
Judith wil op tijd naar het ziekenhuis zodat ze haar ijzer kan laten prikken en de uitslag heeft voor ze de injectie krijgt.

Maar je kan niet zomaar naar de bloedafname om even die waarde te laten bepalen, daar heb je een verwijzing van de arts voor nodig. Benieuwd of ze die kan krijgen voor haar originele afspraak voor de injectie, en of de uitslag dan ook op tijd is.
pi_220072454
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2026 11:00 schreef Huisopdehoek het volgende:
Judith wil op tijd naar het ziekenhuis zodat ze haar ijzer kan laten prikken en de uitslag heeft voor ze de injectie krijgt.

Maar je kan niet zomaar naar de bloedafname om even die waarde te laten bepalen, daar heb je een verwijzing van de arts voor nodig. Benieuwd of ze die kan krijgen voor haar originele afspraak voor de injectie, en of de uitslag dan ook op tijd is.
kan ze daar wel op tijd zijn?
pi_220072498
En inderdaad, laat Dion 1 of 2 weken vakantie nemen, dan kunnen er (letterlijk) meters worden gemaakt.

En natuurlijk kan ze al in gaan pakken in de huidige hut. Zomerkleding heb je de komende week niet nodig, zomerspeelgoed ook niet, kerst en paasmeuk ook niet. In dozen, klaar zetten (en kan voor een deel al mee naar de nieuwe plek, tijdelijk in de schuur ofzo).

Rij binnenkort de bakfiets daarheen, zodat ze op pad kan in het weekend dat Dion daar aan het klussen is om nog even wat te halen, met M een blokje om kan.
pi_220072537
En omdat misschien niemand het gezegd heeft:

Sanne, hou goed rekening met de opzegtermijn van het chalet. Is dat per 1e van de maand, doe dat dan nu al zodat je er niet nóg een maand aan vast zit omdat je te laat was met opzeggen. En dan heb je nog 6 weken om te klussen.

Ga lijstjes maken met wat geregeld moet worden. Ga alvast energieleveranciers, internetaanbieders vergelijken.
Inboedelverzekering.
Kijk wat de gemeentelijke belastingen/afvalstoffenheffing etc zijn en wanneer je die moet betalen. Per 1e van het nieuwe jaar, of krijg je dinsdag de rekening voor het komende jaar op de mat?

Geen dank.
pi_220072640
Het open tikkie is er weer!
Niet te geloven! Die vraag heeft zelf ingestuurd
pi_220072679
Ik weet nog dat ik met een baby aan het verbouwen was... Waarom zou ze niet kunnen klussen met mijan erbij? Echt met haar houding kunnen ze over 3 maanden nog niet over
pi_220072714
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2026 11:27 schreef huisjehier121 het volgende:
Wilde het net sturen.. tikkietijd
pi_220072727
Christ on a cracker wat zink je dan diep zeg, met je open tikkie... Gewoon geen woorden voor.
Ook niet voor de mensen die daar intrappen trouwens.
pi_220072778
even uit nieuwsgierigheid, als ik hier nu een tikkieverzoek neer zet, betalen jullie dan mee aan de aankomende loodgietersrekening?

*)
pi_220072809
quote:
Ik wilde net een nieuw topic openen omdat de andere vol was. Met de titel ‘schaamteloos schooien’ 🤣
Maar Janeedan had net even eerder een nieuwe geopend.
pi_220072832
Ik klikte op het open tikkie. Het voorgestelde bedrag is ¤10.00 maar je kan het nog aanpassen.
Brutaal zeg
pi_220072845
De hut waar ze nu in zit is all in toch?
Straks een klaagzang wat het kost om nieuwe casa warm te stoken, water, tv en internet en de gemeentelijke belastingen 😱
pi_220072859
Idd ga alvast providers etc vergelijken je krijgt tegenwoordig TV’s kadobonnen enz erbij
Wie weet kan je een leuke deal eruit slepen
pi_220072867
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2026 11:37 schreef Huisopdehoek het volgende:

[..]
Ik wilde net een nieuw topic openen omdat de andere vol was. Met de titel ‘schaamteloos schooien’ 🤣
Ik kan het niet aanzien dat mensen dit doet.
Zit op mijn handen om niet bij Sanneke te reageren😱😱
pi_220072882
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2026 11:35 schreef poohenzo het volgende:
even uit nieuwsgierigheid, als ik hier nu een tikkieverzoek neer zet, betalen jullie dan mee aan de aankomende loodgietersrekening?

*)
Wel als je voorgesteld bedrag neerzet van minimaal ¤10.00😂
pi_220072886
Na een stel Instagramloze weken ben ik toch nog even (eenmalig) terug.

Ik had even zeeën van tijd, en heb het boek van Annemarie gelezen.of nou ja, na de eerste hoofdstukken enigszins scannend doorgekeken. Ik vermoed dat je echt wel een grote fan moet zijn als je dit boek 5 sterren geeft, want het is een behoorlijk saai boek. Ieder hoofdstuk is hetzelfde opgebouwd en er worden dezelfde dingen in verteld, de boodschap "blijf jezelf" (niets mis mee) komt echt heel vaak voorbij. Eigenlijk had alles wat in het boek staat beschreven kunnen worden in een essay.

Om het boek vol te krijgen staan er veel dingen in die niets aan het boek of de boodschap toevoegen: de verhalen van kennissen, de opsomming van jaartallen aan het begin van ieder hoofdstuk (echt waarom) en de gekopieerde negatieve reacties aan het einde van het boek.

De sterkste reactie is die van Sam, waarin eigenlijk heel goed te lezen is waarom influencen met/door kinderen niet gewenst zou moeten zijn.

Meer in de volgende reactie.
pi_220072889
quote:

*)
Eerst even heel zielig gaan doen en alleen maar klagen, dan lukt het je waarschijnlijk wel om geld binnen te harken. Echt ongelofelijk dat mensen haar geld overmaken
pi_220072902
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2026 11:38 schreef huisjehier121 het volgende:
Ik klikte op het open tikkie. Het voorgestelde bedrag is ¤10.00 maar je kan het nog aanpassen.
Brutaal zeg
Ik ook! Wauwwwww hoe schaamteloos ben je
Maar hoe dom ben je ook als je deze dame een euro geeft! Sorry hoor, ik wordt echt misselijk van haar luie schaamteloze instelling

En ja Sanneke dit gaat over jouw!!!!!
pi_220072929
Neeee ik kan gewoon niet geloven dat het tikkie er is! Wat erg?? Twee gezonde mensen die hun hand bij wildvreemden ophouden. Ik zou me kapot schamen.
pi_220072934
En ze zullen de hut ook wel in (redelijk) nette staat moeten achterlaten, dus begin alvast met je keukenkastjes op te ruimen, schoon te maken, die kookplaat fatsoenlijk te reinigen.
Doe iets aan de tuin, ruim die op/haal een bezem over de tegels.

Anders zijn ze straks ook nog (huilhuil) de borg kwijt.
pi_220072936
quote:

*)
Zeer waarschijnlijk eerder dan dat ik een euro naar Sanneke stort 👌
pi_220072984
Echt schaamteloos die open tikkie. Sowieso ziet Sanneke natuurlijk alleen maar weer onmogelijkheden. Ze lijkt ook altijd te denken dat zij de enige is in zo’n situatie? Er zijn legio mensen die verhuizen naar een kaal huis en dat in een paar weken moeten regelen. Zij heeft al de luxe dat ze geen baan heeft. Maar ze zit natuurlijk liever met haar zuignap op de bank dan even de schouders eronder te zetten. Ook dat gezever over een vloer met levertijd? Het meeste laminaat heb je in een dag geregeld hoor.
pi_220072994
Lui mokkel Sanneke. Ga gewoon werken!
pi_220073015
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2026 11:49 schreef Moondance het volgende:
Echt schaamteloos die open tikkie. Sowieso ziet Sanneke natuurlijk alleen maar weer onmogelijkheden. Ze lijkt ook altijd te denken dat zij de enige is in zo’n situatie? Er zijn legio mensen die verhuizen naar een kaal huis en dat in een paar weken moeten regelen. Zij heeft al de luxe dat ze geen baan heeft. Maar ze zit natuurlijk liever met haar zuignap op de bank dan even de schouders eronder te zetten. Ook dat gezever over een vloer met levertijd? Het meeste laminaat heb je in een dag geregeld hoor.
Nou dit! Weet je hoeveel vrouwen dit alleen moeten doen met soms meerdere kinderen.. zonder mensen om zich heen.. Sanneke doet alsof zij de enige is die op straat konden staan, terwijl dat helemaal niet zo is. Ze heeft haar prioriteiten totaal niet op een rij en ze is 37!!! Ik schrok echt even.. ze denkt in problemen niet in oplossingen, echt neem vakantie als man en ga non stop aan de klus, je hebt ook goedkopere vloeren, je kan gewoon even witte muren doen zodat je erin kan, als je er eenmaal inwoont kan je ook een behangetje plaatsen, dat gebedel, ze kwam trouwens ook op Facebook voorbij meerdere mensen die er dus wat van vinden
pi_220073121
Open tikkie zodat ze lekker eten kunnen bestellen in het nieuwe huis. Schaamteloze schooier Sanneke. Ik hoop echt dat ze straks allemaal onvoorziene dingen tegen gaan komen. Gisteren was ik nog blij voor ze maar ik neem m’n woorden terug.
pi_220073128
Een open tikkie plaatsen en een paar stories later praten over pakketjes en eten laten bezorgen. Echt schaamteloos!
pi_220073129
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2026 11:37 schreef Huisopdehoek het volgende:

[..]
Je mag de titel wel (laten) aanpassen hoor.
pi_220073143
Als ik Sanneke was zou ik zorgen dat dat huis zo rap mogelijk bewoonbaar is. Anders zit ze straks nog langer met dubbele lasten.
pi_220073149
Wat niemand weet, een paar dingen die mij opvielen:

- De titel is slecht gekozen en wekt verkeerde verwachtingen, er staan eigenlijk geen dingen in het boek, die niemand weet of had kunnen weten.
- Annemarie lijkt extreem gevoelig voor meningen van de buitenwereld (nog meer dan voor meningen van mensen uit haar naaste omgeving lijkt het). Dat botst nogal met haar boodschap: blijf jezelf.
- Annemarie is ongelooflijk trots op wat ze opgebouwd heeft (dat snap ik), dat ze meer verdient dan Maarten vindt ze heel belangrijk. Ze heeft een aantal volgers van het eerste uur die haar blind volgen en alles kopen/doen/beamen wat ze schrijft. In plaats van dit ongemakkelijk te vinden, is ze hier heel trots op en ziet ze het als haar verdienste.
- Annemarie hamert best op haar authenticiteit en goede intenties in haar boek en interviews. Tegelijkertijd maakt ze in haar boek de grond gelijk met een volger die, waarschijnlijk ook met de beste intenties, de ongemakkelijke keuze maakt een kind een ballon te sturen. Ze vindt dit grensoverschrijdend en prikt de ballon meteen lek. Ook dit schuurt weer een beetje, het zou mij overigens niet verbazen als dit verhaal verzonnen is of aangedikt.
- Als Annemarie ruzie heeft met Maarten over haar werk (kennelijk best regelmatig) dan blokkeert ze Maarten een paar dagen (mijn mond viel open toen ik dit las).
- Vriendin Julia heeft als enige de inloggegevens van Annemaries account en verwijdert ook weleens story's (tot zover de consent van iedereen?)
- Sam heeft een hekel aan het neppe wereldje van tv en influencen. Hij had totaal geen behoefte aan meedoen aan een tv-programma. Toen moest er even stevig op hem ingepraat worden, want ja, een groot gezin waarvan 1 van de kinderen niet in beeld wil, dat kan natuurlijk niet en is niet fair naar diegenen die wel willen (Annemarie). Dat noemen we ook wel emotionele chantage (want waarom geen respect hebben voor iemands bezwaren?).
- Annemarie schrijft veel over de voordelen van influencen voor haarzelf en voor haar volgers, nergens wordt gesproken over de voordelen voor de kinderen .

Eigenlijk ademt alles in het essay wel dat Annemarie weet dat geld aan je gezin verdienen niet ethisch gerechtvaardigd is, maar niet kan en wil stoppen vanwege alles wat ze opgebouwd heeft (sunk cost fallacy). Ze rechtvaardigt doorgaan voor haarzelf door minder van de kinderen in beeld te brengen (wat nog steeds te veel is) en haar samenwerkingen anders te kiezen (wat met haar inkomen niet bepaald een grote aderlating of opoffering is).

[ Bericht 0% gewijzigd door Tarantelle op 12-02-2026 13:21:47 ]
pi_220073164
En dit was het weer, ik duik weer mijn cocon in 🙂.
pi_220073175
Toch wil ik nog wat zeggen over Sanneke , dat zij een open tikkie maakt is bezopen , maar ik vindt het erger dat er mensen zijn die geld sturen .
Dat vind ik van die “go fund me “paginas ook soms , sommige durven ook alles te vragen .
A’j mekaar geliek geft, bu’j rap oet e kuierd Als je niet in dicussie gaat, ben je snel uitgepraat
Aj gen kop hebt kuj ok niet uut het roam kiekn - als je geen hoofd hebt kun je ook niet uit het raam kijken
pi_220073190
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2026 12:11 schreef ikmoetdrieten het volgende:
Toch wil ik nog wat zeggen over Sanneke , dat zij een open tikkie maakt is bezopen , maar ik vindt het erger dat er mensen zijn die geld sturen .
Dat vind ik van die “go fund me “paginas ook soms , sommige durven ook alles te vragen .
eens maar aan de andere kant denk ik: als mensen zo stom zijn om daar hun geld aan uit te geven dan moeten ze dat maar doen.
pi_220073207
Ooh wat een héérlijke maand gaat dit worden! Sanneke gaat verhuizen! De vrouw die niet eens een volkoren broodje kan vinden in de AH xl.
En het zeuren is begonnen hoor, ze kan niets doen in het huis, alleen in het weekend met Dion. Christus meisje toch, ga aan de slag! Begin gewoon, dat kindje kan niet mee naar het nieuwe huis want..?
En lekker jezelf een vragensticker sturen want dat tikkie moet gedeeld worden. Ook nog op 10 euro zetten, het gore lef dat ze heeft!
Ze zal wel veel eten moeten bestellen deze maand want ze moeten verhuizen en klussen en ze kan normaal al niet koken dus dat wordt nu helemaal NY pizza en de shoarma boer op speeddial.
Dood sneu gezin dit.

[ Bericht 0% gewijzigd door Weerikier op 12-02-2026 12:51:58 ]
pi_220073210
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2026 12:08 schreef JaNeeDan het volgende:
Als ik Sanneke was zou ik zorgen dat dat huis zo rap mogelijk bewoonbaar is. Anders zit ze straks nog langer met dubbele lasten.
Weet je, dat gun ik ze!
Wat een stel idioten.
pi_220073216
Als ik dan op iemand jaloers mag zijn op hoe ze is en wat ze doet.. hoe ze over komt en hoe leuk haar gezin lijkt te zijn... dan is dat toch echt jolein Zhou!
Die vind ook wat van Sanneke's bedelactie...
pi_220073271
Binnen 24 uur nadat je gehoord hebt dat je een huis hebt een tikkie openen. 😂😂

Dan heb je echt geen schaamte. Durf te wedden dat zij nog nooit een cent heeft gegeven aan een vreemde (zonder er zelf beter van te worden). Ik vind het ergens ook gewoon (oprecht) sneu als dit je wereldbeeld is. Handje op houden en het zelf niet zien zitten om te werken of iets te doen.

[ Bericht 23% gewijzigd door #ANONIEM op 12-02-2026 12:24:02 ]
pi_220073286
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2026 11:41 schreef Tarantelle het volgende:
Na een stel Instagramloze weken ben ik toch nog even (eenmalig) terug.

Ik had even zeeën van tijd, en heb het boek van Annemarie gelezen.of nou ja, na de eerste hoofdstukken enigszins scannend doorgekeken. Ik vermoed dat je echt wel een grote fan moet zijn als je dit boek 5 sterren geeft, want het is een behoorlijk saai boek. Ieder hoofdstuk is hetzelfde opgebouwd en er worden dezelfde dingen in verteld, de boodschap "blijf jezelf" (niets mis mee) komt echt heel vaak voorbij. Eigenlijk had alles wat in het boek staat beschreven kunnen worden in een essay.

Om het boek vol te krijgen staan er veel dingen in die niets aan het boek of de boodschap toevoegen: de verhalen van kennissen, de opsomming van jaartallen aan het begin van ieder hoofdstuk (echt waarom) en de gekopieerde negatieve reacties aan het einde van het boek.

De sterkste reactie is die van Sam, waarin eigenlijk heel goed te lezen is waarom influencen met/door kinderen niet gewenst zou moeten zijn.

Meer in de volgende reactie.
Hoi Tarantelle! Ik miste je al :*
Ik ben benieuwd wat Sam zei.
pi_220073303
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2026 12:07 schreef JaNeeDan het volgende:

[..]
Je mag de titel wel (laten) aanpassen hoor.
Welnee joh, in dit tempo zijn we morgen alweer aan een nieuw topic toe. 😁
pi_220073309
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2026 12:11 schreef Tarantelle het volgende:
En dit was het weer, ik duik weer mijn cocon in 🙂.
Dank voor je samenvatting. Het bevestigd mijn idee over vrouw Geerts alleen maar.
pi_220073311
quote:
1s.gif Op donderdag 12 februari 2026 12:22 schreef Paardrijden123 het volgende:

Dan heb je echt geen schaamte. Durf te wedden dat zij nog nooit een cent heeft gegeven aan een vreemde (zonder er zelf beter van te worden). Ik vind het ergens ook gewoon (oprecht) sneu als dit je wereldbeeld is. Handje op houden en het zelf niet zien zitten om te werken of iets te doen.
Vanavond bestelt ze er gewoon eten van, of sokken voor het hele gezin
pi_220073316
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2026 11:53 schreef Moppie1982 het volgende:

[..]
Nou dit! Weet je hoeveel vrouwen dit alleen moeten doen met soms meerdere kinderen.. zonder mensen om zich heen.. Sanneke doet alsof zij de enige is die op straat konden staan, terwijl dat helemaal niet zo is. Ze heeft haar prioriteiten totaal niet op een rij en ze is 37!!! Ik schrok echt even.. ze denkt in problemen niet in oplossingen, echt neem vakantie als man en ga non stop aan de klus, je hebt ook goedkopere vloeren, je kan gewoon even witte muren doen zodat je erin kan, als je er eenmaal inwoont kan je ook een behangetje plaatsen, dat gebedel, ze kwam trouwens ook op Facebook voorbij meerdere mensen die er dus wat van vinden
Oh serieus? Waar? Ik vraag dit voor een vriend natuurlijk. 😂
pi_220073321
quote:
1s.gif Op donderdag 12 februari 2026 12:22 schreef Paardrijden123 het volgende:

Ik begrijp geld geven aan vreemden sowieso niet. Ook al vind je degene die je volgt nog zo sympathiek.
pi_220073322
Kunnen we ook ergens zien of er mensen zijn die dat tikkie betalen?
Ik kan me toch niet voorstellen dat mensen hier weer gaan intrappen?

Dat je eventueel op zoek gaat naar gratis meubels/via je socials vraagt of iemand toevallig iets heeft wat anders weggaat prima…
Zelf geven wij ook regelmatig dingen weg die anders naar de stort gaan.

Maar echt vragen om geld🤣 hou op met me.
pi_220073336
Ik zei het toch.
pi_220073386
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2026 12:28 schreef JeOmaJa het volgende:
Kunnen we ook ergens zien of er mensen zijn die dat tikkie betalen?
Ik kan me toch niet voorstellen dat mensen hier weer gaan intrappen?

Dat je eventueel op zoek gaat naar gratis meubels/via je socials vraagt of iemand toevallig iets heeft wat anders weggaat prima…
Zelf geven wij ook regelmatig dingen weg die anders naar de stort gaan.

Maar echt vragen om geld🤣 hou op met me.
Nee ze kan het nu nergens opslaan dus niets gratis, alles moet natuurlijk nieuw!!

Maandag krijgt ze de sleutel ze kan het daar dus gewoon opslaan, gewoon even plastic erover en opzij schuiven met de vloer.. nee mevrouw wilt nieuwe spullen dat is de clue
pi_220073393
quote:
1s.gif Op donderdag 12 februari 2026 12:27 schreef Beertjeteddy het volgende:

[..]
Oh serieus? Waar? Ik vraag dit voor een vriend natuurlijk. 😂
Keeping with us dacht ik
pi_220073398
Sanneke heeft de sleutel nog niet, maar ze zeikt nu al 🤦♀

Zou ze de borg van de vakantie keet terug krijgen, ze hebben het toch best uitgeleefd volgens mij
pi_220073416
quote:
Schaanteloos. Dat ze eens van die bank af komt en een echte baan gaat zoeken
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')