Houtkachel mee aanmaken.quote:Op donderdag 12 februari 2026 09:35 schreef mitt het volgende:
We zijn de zolder aan het opruimen en vonden nog een doos met oude administratie. Zijn zeker 10 mappen.
Het is laten we zeggen van de afgelopen 15 jaar met van alles en nog wat. Facturen, dingen van oude werkgevers ect.
Tegenwoordig is natuurlijk een hoop digitaal maar ik vraag me af wat te bewaren en weg te gooien.
Hoe doen jullie dat?
afhankelijk van wat het is,quote:Op donderdag 12 februari 2026 09:35 schreef mitt het volgende:
We zijn de zolder aan het opruimen en vonden nog een doos met oude administratie. Zijn zeker 10 mappen.
Het is laten we zeggen van de afgelopen 15 jaar met van alles en nog wat. Facturen, dingen van oude werkgevers ect.
Tegenwoordig is natuurlijk een hoop digitaal maar ik vraag me af wat te bewaren en weg te gooien.
Hoe doen jullie dat?
- warmte -quote:
Het is niet perse ruimtegebrek maar ik kan me niet herinneren dat ik de doos heb geopend. De stapel administratie die je tegenwoordig op papier krijgt is zo klein dat het alweer even opgestapeld ligt in een la..quote:Op donderdag 12 februari 2026 09:39 schreef simonblue het volgende:
Ik heb genoeg ruimte thuis en die verhuisdoos waar de mappen inzitten neemt niet veel ruimte in, dus ik heb het hier gewoon nog liggen.
Als ik ruimtegebrek zou hebben zou ik alles van bijv 10 jaar en ouder weggooien. De meeste mappen zijn toch chronoligsch gevuld, dus dan is het gewoon het oudste stuk eruit halen.
Inderdaad. En als de la niet meer dicht kan wordt het tijd voor een nieuwe ordner. Ik zie dat ik in 30 jaar tijd er 7 gevuld heb, maar het interval wordt steeds langer.quote:Op vrijdag 13 februari 2026 07:49 schreef mitt het volgende:
[..]
Het is niet perse ruimtegebrek maar ik kan me niet herinneren dat ik de doos heb geopend. De stapel administratie die je tegenwoordig op papier krijgt is zo klein dat het alweer even opgestapeld ligt in een la..
Ik heb vorige week bij de Notaris mijn Samenlevingscontract en Testament geregeld, zelfs daar kreeg ik niet eens een papieren afschriftquote:Op vrijdag 13 februari 2026 13:54 schreef mschol het volgende:
ik zou niet eens weten wat ik zou moeten bewaren op papier.. belangrijkste is hypotheek en misschien een polisblad van verzekering..
betaalde rekeningen enzo (als die binnenkomen op papier) gaan ze direct na betalen in de shredder
ah kijk, nog minder om eventueel te bewaren op papier.. en email opslag is praktisch oneindig anno 2026, daar gooi ik bijna niks wegquote:Op vrijdag 13 februari 2026 14:20 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik heb vorige week bij de Notaris mijn Samenlevingscontract en Testament geregeld, zelfs daar kreeg ik niet eens een papieren afschrift
Ik heb nog een winkelmandje van de EDAH. Mijn vader was zo verbolgen dat die winkel weg ging dat hij met winkelmandje en al de winkel verliet.quote:Op vrijdag 13 februari 2026 12:30 schreef TheFreshPrince het volgende:
Heb wel wat oude loonstrookjes en energierekeningen bewaard.
Toevallig vond ik ook nog een foldertje van de EDAH (voor de jongelingen: dat was ooit een supermarktketen) en als je die prijzen vergelijkt met nu ga je huilen.
Ik ben toch al niet van het wegggooien maar sinds mijn schoonmoederooit 5 jaar eerder met pensioen kon vanwege een aantoonbaar arbeidsverleden met oude loonstroken heb ik me voorgenomen om salartsspecificaties, jaaropgaven etc te bewaren tot het bittere einde.quote:Op donderdag 12 februari 2026 09:35 schreef mitt het volgende:
Ja, laat een ander maar voor de rotzooi opdraaien. Lekker asociaal.quote:Op zondag 15 februari 2026 09:32 schreef paardendokter het volgende:
Gewoon wachten totdat je dood gaat en dan ruimen de kinderen het wel op, samen met de andere zooi.
Vermoedelijk heb ik er ook nog 1quote:Op vrijdag 13 februari 2026 14:33 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Ik heb nog een winkelmandje van de EDAH. Mijn vader was zo verbolgen dat die winkel weg ging dat hij met winkelmandje en al de winkel verliet.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 8% gewijzigd door TheFreshPrince op 15-02-2026 23:14:34 ]
gewoon ontruimingsbedrijf laten komenquote:Op zondag 15 februari 2026 09:44 schreef blomke het volgende:
[..]
Ja, laat een ander maar voor de rotzooi opdraaien. Lekker asociaal.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |