Hahaha, is dit de nieuwe act? Wel goed gevondenquote:Op dinsdag 10 februari 2026 21:26 schreef Mikeytt het volgende:
Veel van de geur wordt ook versterkt door donkere energie. Bijvoorbeeld als je buurvrouw slechte keuzes heeft gemaakt.
Met een cleansing ritueel met salie en maanwater zou je de geur sterk moeten kunnen verminderen. Ik raad je echt aan om eens een kijkje te nemen in het magie en hekserij topic!
TRU / Magie en Hekserij #1
quote:Op dinsdag 10 februari 2026 21:26 schreef Mikeytt het volgende:
Veel van de geur wordt ook versterkt door donkere energie. Bijvoorbeeld als je buurvrouw slechte keuzes heeft gemaakt.
Met een cleansing ritueel met salie en maanwater zou je de geur sterk moeten kunnen verminderen. Ik raad je echt aan om eens een kijkje te nemen in het magie en hekserij topic!
TRU / Magie en Hekserij #1
???????quote:Op dinsdag 10 februari 2026 22:39 schreef TAmaru het volgende:
Mag de buurvrouw wel roken in haar woning, of is het een socialehuurwoning? Misschien staat er in het contract dat roken verboden is in huis. Dan kun je de woningcorporatie wel inschakelen.
Anders zou ik eens gaan praten met de buurvrouw. De buurvrouw heeft deze ziekmakende hobby, dus moet zij zorgen dat jij er geen last van hebt.
Als dat niet wil lukken, blijft er niet veel meer over dan hardere maatregelen te treffen.
Of een luchtfilter van de Ikea.quote:Op woensdag 11 februari 2026 09:43 schreef speedfightrage het volgende:
Overdruk creëren. Zorg dat je met een mechanische ventilatie verse lucht de woning in blaas. (en dan niet aanzuigen bij de tuin van de buren)
Door de overdruk komt er geen rook in de woning.
Je krijgt geen CO vergiftiging door het dichtmaken van kieren hoorquote:Op dinsdag 10 februari 2026 21:05 schreef maily het volgende:
Je moet niet alle kieren dichtkitten .....
https://www.bndestem.nl/b(...)-het-leven~ab3a8f10/
In genoeg huurcontracten staat dat roken in de woning niet is toegestaan.quote:Op woensdag 11 februari 2026 10:26 schreef Trademarker het volgende:
[..]
???????
Waar in de wet staat dat ik niet in een eigen/huur woning mag roken.
Mag ik dan ook geen spruitjes meer koken, wierook branden, knoflook eten.
Als ze last heeft van geur overdracht zou ik dit in eerste instantie overleggen met de buurvrouw.
Vragen of ze enkele dagen niet binnen wil roken om te kijken/ruiken of de overlast gelijk blijft.
Vragen in welke ruimtes de buurvrouw een sigaret opsteekt. Als het geuroverdracht is tussen de woningen zou je kunnen achterhalen waar de geuroverdracht het sterkst is.
Is het wel sigarettenrook wat men ruikt.
Kan ook iets anders zijn wat er geroken word.
Veel onduidelijk:
Tussenwoning of appartement.
collectieve installaties(CV-ventilatiekanalen)
Ruik je alleen sigarettenrook of ook andere geuren
ook last van geluid of alleen (sigaretten)geur
Ik dacht dat je zo juist onderdruk creëert omdat je actief lucht uit de woning wegzuigt, wat vervolgens via je ventilatieroosters weer aangevuld wordt.quote:Op woensdag 11 februari 2026 09:43 schreef speedfightrage het volgende:
Overdruk creëren. Zorg dat je met een mechanische ventilatie verse lucht de woning in blaas. (en dan niet aanzuigen bij de tuin van de buren)
Door de overdruk komt er geen rook in de woning.
Dat is een specifieke geur hoor die smerige, bedompte sigarettenlucht (een niet roker merkt dat natuurlijk eerder op). Die herken je echt wel en wordt ook telkens 'aangevuld' als die verslaafden er weer een op steken. Spruitjes koken dat is maar ff en maximaal 1 keer in de week of zo. Idem voor knoflook.quote:Op woensdag 11 februari 2026 10:26 schreef Trademarker het volgende:
[..]
???????
Waar in de wet staat dat ik niet in een eigen/huur woning mag roken.
Mag ik dan ook geen spruitjes meer koken, wierook branden, knoflook eten.
Als ze last heeft van geur overdracht zou ik dit in eerste instantie overleggen met de buurvrouw.
Vragen of ze enkele dagen niet binnen wil roken om te kijken/ruiken of de overlast gelijk blijft.
Vragen in welke ruimtes de buurvrouw een sigaret opsteekt. Als het geuroverdracht is tussen de woningen zou je kunnen achterhalen waar de geuroverdracht het sterkst is.
Is het wel sigarettenrook wat men ruikt.
Kan ook iets anders zijn wat er geroken word.
Veel onduidelijk:
Tussenwoning of appartement.
collectieve installaties(CV-ventilatiekanalen)
Ruik je alleen sigarettenrook of ook andere geuren
ook last van geluid of alleen (sigaretten)geur
Als je de buizen omwissel dan blaas je de woning in ipv aanzuigen.quote:Op woensdag 11 februari 2026 14:26 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Ik dacht dat je zo juist onderdruk creëert omdat je actief lucht uit de woning wegzuigt, wat vervolgens via je ventilatieroosters weer aangevuld wordt.Die dingen zuigen toch in plaats van te blazen?
Maar goed, het kan nog steeds helpen omdat je zo lucht naar binnen forceert via de weg van de minste weerstand, wat als het goed is dus niet die rooklucht via gekke kanaaltjes gaat zijn.
Wettelijk niet te handhaven.quote:Op woensdag 11 februari 2026 14:06 schreef TAmaru het volgende:
[..]
In genoeg huurcontracten staat dat roken in de woning niet is toegestaan.
Wat voor ontzettend ranzige smeeraap ben je ook als je gaat roken in een woningquote:Op woensdag 11 februari 2026 14:39 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Wettelijk niet te handhaven.
Ja, zo. Maar dan moet je dus wel even zelf wat eraan pielen, want dat is niet het effect wat je krijgt als je de handleiding volgt.quote:Op woensdag 11 februari 2026 14:38 schreef speedfightrage het volgende:
[..]
Als je de buizen omwissel dan blaas je de woning in ipv aanzuigen.
Maar een te hoog CO2 gehalte kun je er wel mee veroorzaken.quote:Op woensdag 11 februari 2026 10:44 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Je krijgt geen CO vergiftiging door het dichtmaken van kieren hoordan moet er toch echt eerst een onvolledige verbranding ergens plaatsvinden.
is dat zo? Ook als de TS bijv. aangeeft overlast van sigarettenrook van de buurvrouw te ondervinden?quote:Op woensdag 11 februari 2026 14:39 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Wettelijk niet te handhaven.
Ja. Zelfs drugsgebruik niet.quote:Op woensdag 11 februari 2026 16:36 schreef TAmaru het volgende:
[..]
is dat zo? Ook als de TS bijv. aangeeft overlast van sigarettenrook van de buurvrouw te ondervinden?
Als je verder geen roosters hebt of geen ramen open doet dan kan dat ja, maar daar ging het hele artikel niet over.quote:Op woensdag 11 februari 2026 15:52 schreef quo_ het volgende:
[..]
Maar een te hoog CO2 gehalte kun je er wel mee veroorzaken.
Je wil niet weten wat voor smerige dingen mensen nog meer in hun woning doenquote:Op woensdag 11 februari 2026 14:42 schreef Solispolar het volgende:
[..]
Wat voor ontzettend ranzige smeeraap ben je ook als je gaat roken in een woning![]()
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |