Alpine skiing at the 2026 Winter Olympics will be held at the Stelvio Ski Centre (men's) in Bormio and the Tofane Alpine Skiing Centre (women's) in Cortina d'Ampezzo.quote:7 February 11:30 Men's downhill
8 February 11:30 Women's downhill
9 February 10:30 14:00 Men's team combined
10 February 10:30 14:00 Women's team combined
11 February 11:30 Men's super-G
12 February 11:30 Women's super-G
14 February 10:00 13:30 Men's giant slalom
15 February 10:00 13:30 Women's giant slalom
16 February 10:00 13:30 Men's slalom
18 February 10:00 13:30 Women's slalom
Ze zijn vooral veel beter in de afdaling in de breedte.quote:Op maandag 9 februari 2026 14:51 schreef Immerdebestebob het volgende:
Ik krijg het idee dat doe Zwitserse team apart zijn ingedeeld
Mwah Odermatt/Meillard en Franjo/Nef vind ik wel logisch hoor, dat zijn wel de 2 beste afdalers en de 2 beste slalommers.quote:Op maandag 9 februari 2026 14:51 schreef Immerdebestebob het volgende:
Ik krijg het idee dat doe Zwitserse team apart zijn ingedeeld
Sowieso met enorm veel teams uit Zwitserland, Oostenrijk en Italië en nog een paar teams van andere plekken.quote:Op maandag 9 februari 2026 14:55 schreef Starflyer het volgende:
Raar onderdeel met meerdere landenteams uit hetzelfde land.
quote:Lindsey Vonn reageert uitgebreid op deelname aan Winterspelen en heeft geen spijt: “Val had niets met die gescheurde kruisband te maken”
De Amerikaanse skiester Lindsey Vonn (41) heeft op haar sociale media gereageerd op haar deelname aan de Olympische Winterspelen, ondanks een gescheurde kruisband. Zondag maakte ze een zware val tijdens de afdaling in Cortina d’Ampezzo. Vonn ging in op de reacties dat ze beter niet had deelgenomen en ontkende dat haar gescheurde kruisband (mede) de oorzaak van haar val was.
“Mijn olympische droom eindigde niet zoals ik had gehoopt. Het was geen sprookjesachtig einde, geen verhaal uit een boek, het was gewoon het leven”, schrijft Lindsey Vonn maandagavond op haar sociale media.
De 41-jarige Vonn nam in 2019 afscheid van de skisport, maar maakte een geslaagde comeback en droomde van een nieuwe olympische medaille. Die droom kreeg een flinke knauw toen de Amerikaanse een week voor de start van de Spelen bij een val in Crans-Montana de kruisbanden van haar linkerknie scheurde. Toch ging ze zondag van start in de afdaling, maar na nog geen dertien seconden kwam ze zwaar ten val.
“Ik durfde te dromen en had zo hard gewerkt om dit te bereiken. Want bij alpineskiën op de afdaling kan het verschil tussen een strategische lijn en een catastrofale blessure zo klein zijn als 12 centimeter. Ik zat simpelweg 12 centimeter te strak op mijn lijn toen mijn rechterarm de poort raakte, waardoor ik draaide en crashte. Mijn voorste kruisband en eerdere blessures hadden helemaal niets met mijn val te maken.”
“Helaas heb ik een complexe scheenbeenbreuk opgelopen die momenteel stabiel is, maar meerdere operaties zal vereisen om volledig te herstellen. Hoewel het niet eindigde zoals ik had gehoopt en ondanks de intense fysieke pijn, heb ik geen spijt. In het starthek staan was een ongelooflijk gevoel dat ik nooit zal vergeten. Weten dat ik daar stond met een kans om te winnen, was op zichzelf al een overwinning. Ik wist ook dat skiën een risico met zich bracht. Dat was het altijd en zal het altijd blijven: een ongelooflijk gevaarlijke sport.”
“En net zoals bij skiën, nemen we ook in het leven risico’s. We dromen. We hebben lief. We springen. En soms vallen we. Soms wordt ons hart gebroken. Soms bereiken we de dromen waarvan we wisten dat we ze konden verwezenlijken niet. Maar dat is ook de schoonheid van het leven: we kunnen het proberen. Ik probeerde. Ik droomde. Ik sprong.”
“Ik hoop dat, als je iets meeneemt uit mijn reis, het is dat jullie allemaal de moed hebben om groots te durven dromen. Het leven is te kort om geen risico’s te nemen voor jezelf. Want het enige echte falen in het leven is het niet proberen. Ik geloof in jou, net zoals jij in mij geloofde.”
Hier ook meer ijs?quote:
En dat zonder dweil.quote:
Wanneer moet Vonn?quote:
Even @Mexicanobakker vragenquote:
Die kan er echt helemaal niks van.quote:Op dinsdag 10 februari 2026 11:05 schreef zorro28 het volgende:
[..]
Jammer dat ze zo'n matige slalomster hebben
Toch heeft die ook een keer een uitschieter gehad, 4e in Pyeonchang!quote:Op dinsdag 10 februari 2026 11:05 schreef zorro28 het volgende:
[..]
Ja, die zijn kansloos.quote:Op dinsdag 10 februari 2026 11:05 schreef zorro28 het volgende:
[..]
quote:
Zijn weer begonnen.quote:Op dinsdag 10 februari 2026 14:00 schreef franklop het volgende:
Hier zo verder voor de niet erkende combinatie team event
Dat krijg je bij de mindere godenquote:Op dinsdag 10 februari 2026 14:06 schreef franklop het volgende:
Die verschillen. Argentinie was bijna 3 seconden sneller dan Tsjechie 2 en nu bijna 3 seconde trager dan Tsjechie 1
Veel meer uitvallers dan bij de mannen ja.quote:Op dinsdag 10 februari 2026 14:16 schreef Frozen-assassin het volgende:
De slalom is wat te lastig voor aardig wat vrouwen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |