quote:Ja-sticker
Sommige (grotere) gemeentes, zoals Amsterdam, Utrecht, Den Haag en Rotterdam hebben een eigen regeling voor de bezorging van ongeadresseerd reclamedrukwerk in brievenbussen. In deze gemeentes mag alleen reclame worden bezorgd als er een ja-sticker op de brievenbus zit (opt-in). Drukwerk van politieke partijen en vrijwilligersorganisaties (zoals in Amsterdam) wordt vaak niet als reclame aangemerkt en mag daarom soms wel in de brievenbus worden gedeponeerd. Raadpleeg de website van uw gemeente om te controleren welke regeling geldt en houd er rekening mee dat, ook al heeft u een NEE/NEE- of NEE/JA-sticker, een afzender/verspreider van mening kan zijn dat hij op basis van deze gemeentelijke regeling zijn folder wel mag bezorgen.
Als u woont in een gemeente met een eigen regeling waarin de ongevraagde bezorging van ongeadresseerde folders van politieke partijen of andere niet-commerciėle partijen is uitgezonderd, dan kunt u naast of in plaats van het indienen van een klacht bij de afzender/verspreider en de Reclame Code Commissie ook overwegen om uw gemeente te informeren dat u dergelijke folders niet in uw brievenbus wenst te ontvangen.
Een goede vervolgstap lijkt om dit gewoon los te laten (want folders van politieke partijen vallen niet onder het NEE-NEE beleid) en door te gaan met je leven. In jouw geval betekent dat: het aanmaken van een volgend Fok-topic.quote:Op zondag 8 februari 2026 18:49 schreef Mikeytt het volgende:
[ afbeelding ]
Liep vandaag naar beneden om de post uit de brievenbus te halen en kwam dit tegen...
Ik woon in een gemeente met een verbod op ongeadresseerde post, ook zonder sticker. Dit soort post mag alleen bij woningen met een JA-JA sticker... Dit is nota bene een maatregel waar de VVD zelf voor gestemd heeft, maar blijkbaar hebben ze hier lak aan???
Ik moet dit echt niet hebben. Welke vervolgstappen kan je nemen? Een commissie die dit onderzoekt oid? Ik bewaar het kaartje sowieso wel mochten ze vragen hebben.
Tijd voor een houtkachel @buzz1291quote:Op maandag 9 februari 2026 13:32 schreef buzz1291 het volgende:
Meid toch, ik flikker die folders van alles links van de PVV en FVD gewoon regelrecht in de kliko Klaar!
quote:Alleen bij een JA-sticker of JA/JA-sticker mag ongeadresseerd commercieel reclamedrukwerk worden bezorgd.
Hebt u tóch ongeadresseerd reclamedrukwerk ontvangen?
Dan kan de adverteerder een boete krijgen. Lees meer op de pagina JA/JA.
Folders van maatschappelijke, politieke of religieuze organisaties
Folders van maatschappelijke, politieke of religieuze organisaties mogen wel. Hebt u een NEE/JA-sticker of NEE/NEE-sticker en wilt u ook die folders niet?
Dien dan een klacht in bij de Reclame code Commissie. Link opent een externe pagina in een nieuw browsertabblad..
Let op: u moet eerst zelf een klacht indienen bij de afzender van het drukwerk.
Ik denk dat het TS hier vooral om aandacht gaat. En dat heeft hij/zij/het weer volop gekregen.quote:Op dinsdag 10 februari 2026 14:27 schreef mvdejong het volgende:
Altijd leuk als kneuzen roepen dat iets illegaal is als ze de wet niet kennen, zeker als het doodsimpel is om dat te verifieren :
En daar staan ook direct je vervolgstappen, TSquote:Op dinsdag 10 februari 2026 14:27 schreef mvdejong het volgende:
Folders van maatschappelijke, politieke ofelig rieuze organisaties mogen wel. Hebt u een NEE/JA-sticker of NEE/NEE-sticker en wilt u ook die folders niet?
Dien dan een klacht in bij de Reclame code Commissie. Link opent een externe pagina in een nieuw browsertabblad..
Let op: u moet eerst zelf een klacht indienen bij de afzender van het drukwerk.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |