abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220037194
Ik ga voor Biatlon. Waarom?

Professioneel langlaufen is op zich geen spannende sport om naar te kijken. Maar ik bagetaliseer niet dat het zwaar is, en dat je wel echt getraind moet zijn. Maar die sport ansich is voldoende voor een OS

Maar een of andere klaplul heeft verzonnen dat er nog iets bij moet.. Waarom?

Nu hebben ze maar bedacht dat er schieten bij moet, maar het had net zo goed touwtjespringen kunnen zijn. Er zijn toch wel leukere dingen te bedenken dan fucking Biatlon?

Curling staat uiteraard op nummer 2
pi_220037211
Ik kijk niet eens. Poppenkast. Alles is dom. De kijkers zijn dom. Brood en spelen. Hypnose.
Zonder het woord van God is er alleen duisternis.
Als je niet kan relativeren, heb je weinig aan kennis.
pi_220037214
pi_220037215
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2026 15:36 schreef Viesdik het volgende:
Ik kijk niet eens. Poppenkast. Alles is dom. De kijkers zijn dom. Brood en spelen. Hypnose.
Ok
pi_220037221
quote:
1s.gif Op zondag 8 februari 2026 15:36 schreef Em31 het volgende:
[ afbeelding ]
Die zit wel diep gok ik
Zonder het woord van God is er alleen duisternis.
Als je niet kan relativeren, heb je weinig aan kennis.
pi_220037226
quote:
[ afbeelding ]
Is ook wel zoiets ja :')
  zondag 8 februari 2026 @ 15:41:34 #7
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_220037247
Als je het over bedachte sporten wil hebben dan scoort Ski Mountaineering heel hoog. Natuurlijk bestaat het toerskiën al lang. Maar der sport nog niet zolang.

Het is eigenlijk langlaufen op een steilere heuvel met hindernissen.

Alsnog wel leuk om te zien overigens.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
  zondag 8 februari 2026 @ 15:44:11 #8
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_220037277
quote:
[ afbeelding ]
Om te zien blijft dat de domste sport ja. Vooral als het dan twee mannen zijn die wat zwaarder zijn in een donker pak. Dan lijkt het net alsof ze twee zeeleeuwen op op elkaar op een slee hebben gelegd en naar beneden hebben geduwd.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
pi_220037298
quote:
1s.gif Op zondag 8 februari 2026 15:44 schreef Redefine het volgende:

[..]
Om te zien blijft dat de domste sport ja. Vooral als het dan twee mannen zijn die wat zwaarder zijn in een donker pak. Dan lijkt het net alsof ze twee zeeleeuwen op op elkaar op een slee hebben gelegd en naar beneden hebben geduwd.
_O- Het ziet er echt extreem belachelijk uit ja :D
pi_220037330
Biatlon is juist een van de leukste kijksporten, je zit er meteen in het is makkelijk te volgen en spannend tot de laatste schietbeurt.

Met jurysporten heb ik helemaal niets, al zie ik wel de vele uren training in het kunstschaatsen en ijsdansen, bij de nieuw toegevoegde ski en snowboard juryonderelen zie ik dat altijd minder.
  zondag 8 februari 2026 @ 15:55:49 #11
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_220037361
Bij jurysporten is nog wel het verschil of de regels steeds strakker worden gesteld en toegepast. Bij het turnen zie je wel dat het steeds beter klopt. Mogelijk bij kunstrijden daardoor ook nog wel. En schansspringen ook.

Maar bij de X-games sporten zie je toch nog wel te vaak hele gekke juryscores voorbijkomen.
  zondag 8 februari 2026 @ 15:59:15 #12
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_220037401
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2026 15:51 schreef Remco het volgende:
Biatlon is juist een van de leukste kijksporten, je zit er meteen in het is makkelijk te volgen en spannend tot de laatste schietbeurt.

Met jurysporten heb ik helemaal niets, al zie ik wel de vele uren training in het kunstschaatsen en ijsdansen, bij de nieuw toegevoegde ski en snowboard juryonderelen zie ik dat altijd minder.
Nadeel van de X-games sporten is ook wel dat het voor (een deel) van die sporters belangrijker is dat ze hun social feeds goed kunnen vullen, sponsoren blij kunnen maken, dan dat de medailles er toe doen. Dat wordt wel steeds wat minder. Maar toch te vaak nog sporters die, nadat ze gevallen zijn, nog staan te lachen etc.
pi_220037402
Al die trucjes sporten boeien mij minder. Ik wil strijd zien en sporters alles zien geven, bij dingen als big Air heb ik altijd het idee dat een paar mensen een paar kunstjes hebben aangeleerd en dat ze zelf ook wel zien hoe en wat. Komt ook door de houding en het type sporter wat je daar veel ziet.

Bovendien zien die trucs er altijd 2 keer leuk uit maar daarna is het voor mij meer van hetzelfde.
pi_220039568
Klassieke stijl langlaufen, we hebben toch ook geen schaatsen op noren categorie.
graag op anoniem
  zondag 8 februari 2026 @ 18:23:31 #15
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_220039607
Curling. Fluitketelschuiven. En dat gepoets, het lijkt wel een grap.
  dinsdag 10 februari 2026 @ 22:16:06 #16
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_220060250
quote:
1s.gif Op zondag 8 februari 2026 18:23 schreef Boca_Raton het volgende:
Curling. Fluitketelschuiven. En dat gepoets, het lijkt wel een grap.
Doet denken aan een scene van Jiskefet inderdaad:

Bekijk deze YouTube-video
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
pi_220060308
Biatlon vind ik een fantastische (kijk)sport.
Ik kan niet zoveel met IJsdansen.
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
pi_220060311
quote:
1s.gif Op zondag 8 februari 2026 15:34 schreef Watmoetjenou het volgende:
Ik ga voor Biatlon. Waarom?

Professioneel langlaufen is op zich geen spannende sport om naar te kijken. Maar ik bagetaliseer niet dat het zwaar is, en dat je wel echt getraind moet zijn. Maar die sport ansich is voldoende voor een OS
Dit kan écht niet :') . Nog los van dat er weinig tot geen sporten zwaarder zijn dan biatlon, wat is dan wel voldoende voor een OS?

quote:
Maar een of andere klaplul heeft verzonnen dat er nog iets bij moet.. Waarom?
Omdat deze sport is voortgekomen vanuit militaire oefeningen in Scandinavië.

quote:
Er zijn toch wel leukere dingen te bedenken dan fucking Biatlon?
.
Zoals? Rondjes van 400m schaatsen binnen in een steriele, vaak zo goed als lege hal? :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')