abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 6 februari 2026 @ 21:59:53 #1
503714 SebbeSwensje
No one here is exactly what he
pi_220020975
quote:
59 bekeuringen uitgedeeld voor filmers ongeluk A2: 'Echt niet respectvol'

Automobilisten die met hun telefoon beelden maakten van een gekantelde vrachtwagen op de A2 bij Abcoude vandaag, kunnen binnenkort een boete van 440 euro op de mat verwachten. In totaal zijn er 59 mensen beboet, zegt de politie.

Het ongeluk, waar twee vrachtwagens bij betrokken waren, gebeurde rond 13.30 uur. Drie rijstroken waren door het ongeval afgesloten. In afwachting van de berging zagen de politieagenten meerdere automobilisten met hun telefoon in de hand achter het stuur zitten. De bestuurders waren volgens de agenten nadrukkelijk het incident aan het filmen.

'Niet wenselijk'
Die video komt de bestuurders duur te staan: 440 euro om precies te zijn. De politie noemt het gedrag "niet wenselijk". "Heb de aandacht bij het verkeer", zegt de politie in een post op sociale media. "Daarbij is het echt niet respectvol naar de betrokkenen van zo'n aanrijding."

De politie eindigt het bericht met een oproepje: "Mocht je toch heel veel interesse hebben om incidenten van dichtbij te bekijken, wij hebben nog steeds vacatures. Dan kan je namelijk daadwerkelijk iets betekenen bij zulke incidenten."
https://nos.nl/regio/utre(...)echt-niet-respectvol

De naweeën hiervan meegekregen toen ik terugreed van mijn werk. Vrachtwagen was toen al weggetakeld en het stond muurvast.

Enerzijds begrijp ik het wel, want het is ook enorm respectloos. Dat gezegd hebbende sluiten ze alle rijstroken op 2 na af en weet je dat het enorm gaat dichtslippen. Mensen staan stil, zoeken afleiding en dan is er net naast ze toevallig iets heftigs aan de hand wat ze niet elke dag meemaken. Ik denk dat bewustwording hierin meer doet dan boetes uitschrijven voor het vasthouden van de telefoon. Je zou er natuurlijk wel een strafbaar feit van kunnen maken en het dan daarop kunnen gooien.

Tot slot heb ik wel interesse, maar ik drink, rook, blow en heb ook geen probleem met amfetaminegebruik of ander incidenteel gebruik. Heb met pijn en moeite een VGB gekregen voor mijn huidige functie, maar ik denk niet dat ik toegelaten ga worden met hoe ik in het leven sta. Hit me up als jullie er ooit eens anders in staan.
Appears.
Je bent een Heraclied, of je bent het niet!
pi_220021010
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 februari 2026 21:59 schreef SebbeSwensje het volgende:

Mensen staan stil, zoeken afleiding en dan is er net naast hun toevallig iets heftigs aan de hand wat ze niet elke dag meemaken. Ik denk dat bewustwording hierin meer doet dan boetes uitschrijven voor het vasthouden van de telefoon. Je zou er natuurlijk wel een strafbaar feit van kunnen maken en het dan daarop kunnen gooien.
Je bent gewoon een teringkneus als je ongelukken gaat filmen. Prima boete en ze mogen van mij ook nog wel aan de digitale schandpaal.
  vrijdag 6 februari 2026 @ 22:06:18 #3
503714 SebbeSwensje
pi_220021062
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 februari 2026 22:02 schreef JopieKlaassen het volgende:

[..]
Je bent gewoon een teringkneus als je ongelukken gaat filmen. Prima boete en ze mogen van mij ook nog wel aan de digitale schandpaal.
Leuk dat jij er zo in staat. Maar willen we het probleem onder de aandacht brengen en zorgen dat men zich hiervan bewust is? Of willen we gewoon wraakzuchtig boos zijn en denken dat we ze een mooi lesje hebben geleerd als ze ruim 400 euro moeten betalen voor "het in de hand hebben van een telefoon" bij stapvoets of stilstaand verkeer?
Appears.
  Forum Admin vrijdag 6 februari 2026 @ 22:07:09 #4
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_220021081
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 februari 2026 22:06 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]
Leuk dat jij er zo instaat. Maar willen we het probleem onder de aandacht brengen en zorgen dat men zich hiervan bewust is? Of willen we gewoon wraakzuchtig boos zijn en denken dat we ze een mooi lesje hebben geleerd als ze ruim 400 euro moeten betalen voor "het in de hand hebben van een telefoon" bij stapvoets of stilstaand verkeer?
Je hebt gewoon van je telefoon af te blijven als je rijdt. Al rijd je 5 km/u.

Leuk als een filmende iemand tegen je aan tikt, al is het maar zacht
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  vrijdag 6 februari 2026 @ 22:08:06 #5
503714 SebbeSwensje
pi_220021109
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 februari 2026 22:07 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Je hebt gewoon van je telefoon af te blijven als je rijdt. Al rijd je 5 km/u.

Leuk als een filmende iemand tegen je aan tikt, al is het maar zacht
Dat is hier de discussie niet. Ik vraag me af of mensen die met hun ogen naar hun kruis waren gericht (lekker aan het appen, want het verkeer stond toch stil) ook deze zelfde boete kunnen verwachten.
Appears.
  Spellchecker vrijdag 6 februari 2026 @ 22:08:10 #6
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
  Forum Admin vrijdag 6 februari 2026 @ 22:11:53 #7
pi_220021163
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 februari 2026 22:08 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]
Dat is hier de discussie niet. Ik vraag me af of mensen die met hun ogen naar hun kruis waren gericht (lekker aan het appen, want het verkeer stond toch stil) ook deze zelfde boete kunnen verwachten.
Dat ligt er aan of de verbalisant heeft kunnen zien dat diegene zijn telefoon vast hield.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  vrijdag 6 februari 2026 @ 22:13:04 #8
503714 SebbeSwensje
pi_220021187
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2026 22:11 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Dat ligt er aan of de verbalisant heeft kunnen zien dat diegene zijn telefoon vast hield.
Ik denk zomaar dat het geen prioriteit had op dat moment en zou het ook niet meer dan logisch vinden. Dit was blijkbaar wel iets waarvan ze vonden dat ze er iets mee moesten doen.
Appears.
  Forum Admin vrijdag 6 februari 2026 @ 22:14:43 #9
pi_220021207
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 februari 2026 22:13 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]
Ik denk zomaar dat het geen prioriteit had op dat moment en zou het ook niet meer dan logisch vinden. Dit was blijkbaar wel iets waarvan ze vonden dat ze er iets mee moesten doen.
Beetje het "naast de agent in een steeg pissen" ipv ergens achteraf.
  vrijdag 6 februari 2026 @ 22:15:05 #10
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_220021211
Lekker voor ze.
Huilen dan.
pi_220021217
Mooizo
pi_220021232
Alleen passagier kan straffeloos filmen.
Het kan zomaar gebeuren dat je net toevallig je dierbaar daar ligt en je filmt het.. Dus niet doen!
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
pi_220021234
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 februari 2026 22:08 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]
Nee, want als je stilstaat mag je gerust appen
  vrijdag 6 februari 2026 @ 22:16:38 #14
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_220021237
mooi, hoop dat het ze veel pijn doet
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
  vrijdag 6 februari 2026 @ 22:17:42 #15
503714 SebbeSwensje
pi_220021249
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2026 22:16 schreef Captain_Ghost het volgende:
Het kan zomaar gebeuren dat je net toevallig je dierbaar daar ligt en je filmt het.. Dus niet doen!
Daar ga je dus al. Zulke mensen kun je met de huidige regelgeving niet aanpakken terwijl het voor de hulpverleners net zo vervelend is en voor de betrokkenen net zo ingrijpend en respectloos.
Appears.
  vrijdag 6 februari 2026 @ 22:19:13 #16
503714 SebbeSwensje
pi_220021268
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 februari 2026 22:14 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Beetje het "naast de agent in een steeg pissen" ipv ergens achteraf.
Als die agent iemand staat te reanimeren na een heftig ongeval zul jij ook geen prioriteit genieten als jij 10 meter verderop jouw leuter uit je broek haalt.
Appears.
  Forum Admin vrijdag 6 februari 2026 @ 22:21:18 #17
pi_220021289
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 februari 2026 22:19 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]
Als die agent iemand staat te reanimeren na een heftig ongeval zul jij ook geen prioriteit genieten als jij 10 meter verderop jouw leuter uit je broek haalt.
Ja, maar dat is geen goede vergelijking. Dan moet je het hebben over de agenten die er bij staan om werkruimte te creëeren en of informatie in te winnen van omstanders en getuigen.
pi_220021303
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2026 22:16 schreef Watmoetjenou het volgende:

[..]
Nee, want als je stilstaat mag je gerust appen
Alleen wanneer je auto niet verkeer deelneemt. Dan is het toegestaan.
Kortom stoppen voor de stoplichten geldt niet, in berm zitten ook niet, tenzij je een autopech heeft.
Ook mag je scherm of telefoon niet bedienen.
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
  vrijdag 6 februari 2026 @ 22:22:13 #19
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_220021304
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 februari 2026 22:17 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]
Daar ga je dus al. Zulke mensen kun je met de huidige regelgeving niet aanpakken terwijl het voor de hulpverleners net zo vervelend is en voor de betrokkenen net zo ingrijpend en respectloos.
Maar met de huidige regelgeving kan je wel de filmende bestuurders een prent sturen. Wat mij betreft zetten ze lekker een camera op een statief bij zo'n ongeval en laten vervolgens een stagiair rustig op het bureau uitpluizen welke automobilisten aan het filmen waren. Allemaal op de bon ermee. ALLEMAAL.
Huilen dan.
  vrijdag 6 februari 2026 @ 22:24:57 #20
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220021344
quote:

[..]
https://nos.nl/regio/utre(...)echt-niet-respectvol

. Heb met pijn en moeite een VGB gekregen voor mijn huidige functie, maar ik denk niet dat ik toegelaten ga worden met hoe ik in het leven sta.
Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) bedoel je
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  vrijdag 6 februari 2026 @ 22:25:55 #21
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220021356
quote:
16s.gif Op vrijdag 6 februari 2026 22:16 schreef FlippingCoin het volgende:
mooi, hoop dat het ze veel pijn doet
zeg schat hoor eens

ha ha hahaha hah
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  vrijdag 6 februari 2026 @ 22:25:59 #22
503714 SebbeSwensje
pi_220021358
quote:
7s.gif Op vrijdag 6 februari 2026 22:22 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Maar met de huidige regelgeving kan je wel de filmende bestuurders een prent sturen. Wat mij betreft zetten ze lekker een camera op een statief bij zo'n ongeval en laten vervolgens een stagiair rustig uitpluizen welke automobilisten aan het filmen waren. Allemaal op de bon ermee. ALLEMAAL.
En filmende passagiers zijn geen enkel probleem? Ik zie dan liever een methode die gebruikt wordt waar deze ook voor is bedoeld en niet dat we maar gaan zoeken naar regels om te kunnen veroordelen wat we liever niet zien.
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2026 22:21 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Ja, maar dat is geen goede vergelijking. Dan moet je het hebben over de agenten die er bij staan om werkruimte te creëeren en of informatie in te winnen van omstanders en getuigen.
Fair, maar ook die hebben wel wat beters te doen dan in elke passerende auto gaan kijken. Deel van dat veilige werkveld creëren is overzicht houden op het verkeer en de mogelijkheid op voertuigen die de rode kruizen negeren. Passerende auto's die filmen zijn over het algemeen geen risico meer voor de veiligheid op dat moment.
Appears.
  vrijdag 6 februari 2026 @ 22:27:22 #23
503714 SebbeSwensje
pi_220021370
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2026 22:24 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Sodemieter op.
Appears.
  Spellchecker vrijdag 6 februari 2026 @ 22:28:14 #24
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_220021381
Extra maatregel voor de filmers: laat ze maar eens zien hoe het er uit ziet na een ongeluk:

Duitse agent toont verkeersdode aan ramptoeristen
pi_220021440
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2026 22:22 schreef Captain_Ghost het volgende:

[..]
Kortom stoppen voor de stoplichten geldt niet, in berm zitten ook niet, tenzij je een autopech heeft.
Nee
  vrijdag 6 februari 2026 @ 22:35:00 #26
503714 SebbeSwensje
pi_220021454
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2026 22:28 schreef maily het volgende:
Extra maatregel voor de filmers: laat ze maar eens zien hoe het er uit ziet na een ongeluk:

Hier kan ik me dan al meer bij voorstellen. Is natuurlijk ook niet leuk voor de nabestaanden van het slachtoffer, maar geeft wel direct even het gewenste shockeffect. Wellicht hier meer aandacht aan geven bij het halen van het rijexamen of een verplichte cursus (dat ik dit durf te roepen :') ) voor mensen die hierop worden betrapt. Als ik een prent van ¤440,- op de mat zou krijgen, zou ik vooral denken aan hoe debiel dat is, omdat het verkeer stilstond.
Appears.
  vrijdag 6 februari 2026 @ 22:35:09 #27
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_220021456
quote:

Ik meen dat ik daar het filmpje van heb gezien. Prima actie.

Een tijd terug fietste ik door de stad en kwam voorbij een ongeluk waarbij iemand op straat gereanimeerd werd, en ondertussen stond er een kring omheen van filmende downies. Werkelijk om te kotsen.

Als je niet helpt dan sta je in de weg. Oprotten.
Huilen dan.
  vrijdag 6 februari 2026 @ 22:37:07 #28
503714 SebbeSwensje
pi_220021476
quote:
7s.gif Op vrijdag 6 februari 2026 22:35 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Ik meen dat ik daar het filmpje van heb gezien. Prima actie.

Een tijd terug fietste ik door de stad en kwam voorbij een ongeluk waarbij iemand op straat gereanimeerd werd, en ondertussen stond er een kring omheen van filmende downies. Werkelijk om te kotsen.

Als je niet helpt dan sta je in de weg. Oprotten.
Daar krijg je dan wel sterke Black Mirror vibes bij ja, dat geloof ik wel.
Appears.
pi_220021557
quote:

Dat artikel gaat volgens mij over dit filmpje:

Bekijk deze YouTube-video

KLARE ANSAGE: Polizist gegen Gaffer - "Wollen sie die Leiche sehen?"
pi_220021590
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2026 22:16 schreef Captain_Ghost het volgende:
En bij deze reactie moest ik aan dit, eveneens Duitse, filmpje denken:

Dieses Schock-Video soll Gaffer abschrecken - Feuerwehr gegen Schaulustige
  vrijdag 6 februari 2026 @ 22:52:43 #31
503714 SebbeSwensje
pi_220021679
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2026 22:45 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
En bij deze reactie moest ik aan dit, eveneens Duitse, filmpje denken:

Dieses Schock-Video soll Gaffer abschrecken - Feuerwehr gegen Schaulustige
En dit laat tenminste goed zien waarom dat gedrag zo enorm debiel is. Hier zet je mensen mee aan het nadenken.

Bonnen uitschrijven voor het vasthouden van een telefoon dekt de lading dan toch ineens een stuk minder, hoe graag mensen hier ook willen denken dat ze raken in de portemonnee het gewenste effect wel zal behalen.
Appears.
pi_220021689
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2026 22:33 schreef Watmoetjenou het volgende:

[..]
Nee
Kan je het toelichten met je "Nee"?
pi_220021726
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2026 22:53 schreef Captain_Ghost het volgende:

[..]
quote:
Als je stilstaat met je auto, brommer of fiets, bijvoorbeeld voor een stoplicht of in de file, dan mag je de telefoon wel vasthouden en gebruiken. Je bent dan niet aan het rijden. Maar zodra je weer in beweging komt, is er wel sprake van rijden. Hou je de telefoon dan nog vast, kun je een bekeuring krijgen. Ook als je net optrekt of langzaam vooruitgaat in een file.
https://www.komveiligthuis.nl/mono/regels-en-boetes
  Moderator vrijdag 6 februari 2026 @ 22:56:03 #34
18653 crew  D.
pi_220021733
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2026 22:53 schreef Captain_Ghost het volgende:

[..]
Hij bedoelt dat je geen gelijk hebt.

Bij een stoplicht of stilstaand in de file mag je je telefoon wel vasthouden :Y

https://www.komveiligthuis.nl/mono/regels-en-boetes
  Moderator vrijdag 6 februari 2026 @ 22:56:18 #35
18653 crew  D.
pi_220021738
spuit 11 :P
  vrijdag 6 februari 2026 @ 23:46:40 #36
500105 vul_maar_in
Doe je toch wel...
pi_220022280
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2026 22:24 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Verklaring (van) Geen Bezwaar

Stukkie lastiger te krijgen.
pi_220022466
Kijkers zijn sowieso vervelend. Als we allemaal doorrijden ipv stapvoets en al glurend naar links of rechts te kijken, dan zijn we met z’n allen sneller thuis.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  zaterdag 7 februari 2026 @ 01:08:15 #38
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_220022699
quote:
Tot slot heb ik wel interesse, maar ik drink, rook, blow en heb ook geen probleem met amfetaminegebruik of ander incidenteel gebruik. Heb met pijn en moeite een VGB gekregen voor mijn huidige functie, maar ik denk niet dat ik toegelaten ga worden met hoe ik in het leven sta. Hit me up als jullie er ooit eens anders in staan.
_O-
  zaterdag 7 februari 2026 @ 01:12:42 #39
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_220022712
quote:
"Heb de aandacht bij het verkeer", zegt de politie in een post op sociale media. "Daarbij is het echt niet respectvol naar de betrokkenen van zo'n aanrijding."
Moet ik nu respect en medeleven tonen voor de chauffeurs van twee gekantelde vrachtwagens? :')
Door die sukkels staat iedereen in de file dus ik zie het toch iets anders
  zaterdag 7 februari 2026 @ 04:47:22 #40
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_220022895
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2026 22:22 schreef Captain_Ghost het volgende:

[..]
In wet staat "tijdens het rijden" wat uitgelegd wordt als tijdens het voortbewegen. Bij een stoplicht mag je dus wel degelijk een telefoon gebruiken.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  zaterdag 7 februari 2026 @ 05:18:38 #41
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_220022910
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 februari 2026 01:12 schreef the-eye het volgende:

[..]
Moet ik nu respect en medeleven tonen voor de chauffeurs van twee gekantelde vrachtwagens? :')
Door die sukkels staat iedereen in de file dus ik zie het toch iets anders
Respect tonen voor alle betrokkenen, dus de chauffeurs en alle hulpverleners, lijkt me wel het minimale. Het is ook niet alsof die mensen daar allemaal voor hun lol staan hè, alsof ze er plezier in hebben een file te veroorzaken.
  zaterdag 7 februari 2026 @ 05:55:36 #42
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_220022934
quote:
15s.gif Op zaterdag 7 februari 2026 05:18 schreef kwiwi het volgende:

[..]
Respect tonen voor alle betrokkenen, dus de chauffeurs en alle hulpverleners, lijkt me wel het minimale. Het is ook niet alsof die mensen daar allemaal voor hun lol staan hè, alsof ze er plezier in hebben een file te veroorzaken.
Als er gewonden zijn okee maar zullen we normaal blijven doen en een sleepdienst niet hetzelfde gaan zien als een ambulance? Nog even en ik moet m'n hoed afdoen als de strooiwagen voorbij komt
  zaterdag 7 februari 2026 @ 06:04:53 #43
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220022945
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 februari 2026 04:47 schreef BlaZ het volgende:

[..]
In wet staat "tijdens het rijden" wat uitgelegd wordt als tijdens het voortbewegen. Bij een stoplicht mag je dus wel degelijk een telefoon gebruiken.
tijdens het autorijden , dat wordt niet uitgelegd als tijdens het voortbewegen
als je wandelt ben je aan het voortbewegen , dan mag je telefoneren of appen, als je autorijd niet

een minuut of twee stilstaan doet niets af aan het feit dat je aan het autorijden bent

ga maar eens bellen in de auto voor het stoplicht als de politie naast je staat
pi_220022963
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 februari 2026 22:06 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]
Leuk dat jij er zo in staat. Maar willen we het probleem onder de aandacht brengen en zorgen dat men zich hiervan bewust is? Of willen we gewoon wraakzuchtig boos zijn en denken dat we ze een mooi lesje hebben geleerd als ze ruim 400 euro moeten betalen voor "het in de hand hebben van een telefoon" bij stapvoets of stilstaand verkeer?
Wmb mag het het dubbele zijn, wat een idioten kom ik iedere dag weer tegen op de weg die aan het appen, videobellen of weet ik wat aan het doen zijn tijdens het rijden
  zaterdag 7 februari 2026 @ 08:32:54 #45
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_220023287
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2026 22:42 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
Dat artikel gaat volgens mij over dit filmpje:

KLARE ANSAGE: Polizist gegen Gaffer - "Wollen sie die Leiche sehen?"
Stefan PfeifferGod _O_
pi_220023360
Je mag gewoon filmen vanuit de auto? Zolang je niet rijdt. Idioot verhaal. Door de manier waarop het artikel nu is geschreven lijkt het alsof het filmen van een ongeval niet is toegestaan.

Politie moet niet zo zeuren. Filmen heeft geen enkele invloed op hoe de politie het incident kan behandelen.

[ Bericht 34% gewijzigd door ricky3 op 07-02-2026 08:58:15 ]
  zaterdag 7 februari 2026 @ 09:19:23 #47
503714 SebbeSwensje
pi_220023484
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 februari 2026 06:27 schreef 111210 het volgende:

[..]
Wmb mag het het dubbele zijn, wat een idioten kom ik iedere dag weer tegen op de weg die aan het appen, videobellen of weet ik wat aan het doen zijn tijdens het rijden
Dan moeten ze gelijk 2 boetes uitschrijven.
Appears.
pi_220023552
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 februari 2026 08:51 schreef ricky3 het volgende:
Je mag gewoon filmen vanuit de auto? Zolang je niet rijdt. Idioot verhaal. Door de manier waarop het artikel nu is geschreven lijkt het alsof het filmen van een ongeval niet is toegestaan.

Politie moet niet zo zeuren. Filmen heeft geen enkele invloed op hoe de politie het incident kan behandelen.
quote:
Idioot verhaal
pi_220023849
quote:
De politie eindigt het bericht met een oproepje: "Mocht je toch heel veel interesse hebben om incidenten van dichtbij te bekijken, wij hebben nog steeds vacatures. Dan kan je namelijk daadwerkelijk iets betekenen bij zulke incidenten."
Wat een onzin opmerking zeg, dat je iets toevallig met belangstelling bekijkt wil toch niet zeggen dat je er je fulltime baan van wilt maken? Dat is toch totaal iets anders?

Als je een foto van een gebouw maakt, wil nog niet zeggen dat je architect wil worden. En dat geldt dan ook voor publiek in het algemeen bij eender welk soort van gebeurtenis, voorstelling of sport.
pindazakje
  zaterdag 7 februari 2026 @ 16:07:36 #50
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_220026685
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 februari 2026 06:04 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
tijdens het autorijden , dat wordt niet uitgelegd als tijdens het voortbewegen
als je wandelt ben je aan het voortbewegen , dan mag je telefoneren of appen, als je autorijd niet

een minuut of twee stilstaan doet niets af aan het feit dat je aan het autorijden bent

ga maar eens bellen in de auto voor het stoplicht als de politie naast je staat
Zie de toelichting van de betreffende wet, zo staat het er wel degelijk in.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')