De rest van het artikel kun je op de telegraaf site lezenquote:Vrouw knalt zonder rijbewijs tegen andermans voorgevel en wil dat ex-partner schade betaalt: rechter beslist anders
Dat hoopt ze zelf ookquote:Op donderdag 5 februari 2026 13:09 schreef Viesdik het volgende:
Wat een nieuwswaarde.
Hoop dat ze door een dikke neger wordt aangeduwd
Er is momenteel weinig nieuws gaande dus dan krijg je dit soort artikeltjesquote:Op donderdag 5 februari 2026 13:09 schreef Viesdik het volgende:
Wat een nieuwswaarde.
Dit is wel een typisch vrouwendingetje ja.quote:Op donderdag 5 februari 2026 13:14 schreef GGMM het volgende:
Het valt me op dat eigenlijk 90% van vrouwen er een op z'n minst heel bijzondere redenatiewijze op na houden
Omdat je haar een pleziertje gunt?quote:Op donderdag 5 februari 2026 13:09 schreef Viesdik het volgende:
Wat een nieuwswaarde.
mag op een tegeltjequote:Op donderdag 5 februari 2026 14:11 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Omdat je haar een pleziertje gunt?
Of was het bedoeld als belediging/bedreiging?
Wel een beetje een gekke uitspraak, vind je zelf ook niet?
Dit is altijd zo wanneer het aan komt op accountability/verantwoordelijkheid.quote:Op donderdag 5 februari 2026 13:14 schreef GGMM het volgende:
Het valt me op dat eigenlijk 90% van vrouwen er een op z'n minst heel bijzondere redenatiewijze op na houden
Misschien geen 90% wel vaker dan mannen.quote:Op donderdag 5 februari 2026 13:14 schreef GGMM het volgende:
Is dit niet een beetje zoals dat de inbreker een been breekt en jij er voor kan betalen?quote:Op donderdag 5 februari 2026 13:14 schreef GGMM het volgende:
Jaquote:Op donderdag 5 februari 2026 16:43 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Is dit niet een beetje zoals dat de inbreker een been breekt en jij er voor kan betalen?
Enne... 90% ja?
![]()
90%? Dat is best precies. Statistiek via nattevinger.nl?quote:Op donderdag 5 februari 2026 13:14 schreef GGMM het volgende:
Typisch vrouwendingetje?quote:Op donderdag 5 februari 2026 13:30 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Dit is wel een typisch vrouwendingetje ja
Ja en? Dus je hebt niet de zelfbeheersing om ervan af te blijven? Volwassenheid van een peuter?quote:De man is schuldig, die liet zijn sleutels in het contact zitten
Paars haar grote neusring,overgewicht en wou waarschijnlijk de Manager van de rechter spreken!quote:Op donderdag 5 februari 2026 13:04 schreef Moonversion het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)nders/128978323.html
[..]
De rest van het artikel kun je op de telegraaf site lezen
Het komt er in het kort op neer dat:
- Vrouw en Man stappen samen in zijn auto (hij is bestuurder)
- Hij moet nog even binnen wat gaan halen
- Zij stapt uit en kruipt achter het stuur en rijdt de auto een voorgevel van de buren in puin poeier
- Man en vrouw gaan ondertussen uit elkaar
- Verzekeraar dekt de schade niet, man treft betalingsregeling
- Man wil dat vrouw de betalingsregeling gaat betalen (hij heeft immers geen enkele schuld in deze casus)
- Vrouw heeft daar geen zin in
- Zaak komt voor de rechter
- Vrouw zegt in haar verweer: De man is schuldig, die liet zijn sleutels in het contact zitten
- Rechter beslist dat de vrouw het toch moet betalen
Ik vraag mij af wat dit voor vrouw is
quote:Op donderdag 5 februari 2026 13:32 schreef TweedeKlum het volgende:
- Vrouw zegt in haar verweer: De man is schuldig, die liet zijn sleutels in het contact zitten
Eens, de man is schuldig.
Daar is iets voor in het recht: 'nalatigheid'.quote:Op donderdag 5 februari 2026 18:22 schreef nostra het volgende:
Je kan die man natuurlijk wel separaat aanklagen voor het in het contact laten van de sleutels met alleen een vrouw present.
Ben je er zo een.quote:Op donderdag 5 februari 2026 13:14 schreef GGMM het volgende:
Voordat de man even uitstapte om nog zijn jas op te halen, zat hij volgens het bericht dus op de passagiersstoel. Zijn vrouw zat naast hem, dus op de bestuurdersstoel. Dan vraag ik me dus echt af wat daar de bedoeling van was. Wilde hij zijn vrouw zonder rijbewijs laten rijden?quote:In mei 2022 zit het stel samen in de auto. De man in de passagiersstoel, zijn vrouw naast hem. Ze staan op het punt van vertrekken als de man nog even uitstapt om zijn jas uit de woning te halen. Wanneer hij vervolgens weer zijn voordeur uitstapt, is de auto weg. Die is tientallen meters verderop in een huis terechtgekomen.
Volgens mij is dit niet echt een mening maar gewoon algemeen bekend. Het merendeel van de vrouwen heeft gewoon moeite met verantwoordelijkheid nemen wanneer dingen fout gaan. En wanneer er dan toch een confrontatie is of consequenties zijn dan is het ook vrouweigen om het over een psychologische manipulerende boeg te gooien door te gaan huilen, gaslighten of oude koeien uit de sloot te halen om de aandacht af te leiden van het eigen falen.quote:Op donderdag 5 februari 2026 17:16 schreef oppiedoppie het volgende:
[..]
Typisch vrouwendingetje?
Grappig, ik dacht dat generaliseren zónder onderbouwing meer een 'mensendingetje' was.
Simpelweg het logische gevolg van natuurlijke selectie, veroorzaakt door de bedenkelijke keuzes die de mannelijke H. sapiens doorgaans maakt bij het zoeken naar een partner.quote:Op donderdag 5 februari 2026 13:14 schreef GGMM het volgende:
Nee zeker niet met ontwijken en duiken van verantwoordelijkheid.quote:Op donderdag 5 februari 2026 17:16 schreef oppiedoppie het volgende:
[..]
Typisch vrouwendingetje?
Grappig, ik dacht dat generaliseren zónder onderbouwing meer een 'mensendingetje' was.
Ja maar da heb Andrew Teet egt gezegt hoor!!!quote:
Als ik ergens voor zou duiken, dan wel voor willekeurige statistiek en losse flodders.quote:Op donderdag 5 februari 2026 22:15 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Nee zeker niet met ontwijken en duiken van verantwoordelijkheid.
Algemeen bekend is meestal: ‘ik zie dit in mijn eigen kring en verklaar het tot natuurwet’. Als je het echt evolutionair wilt onderbouwen, dan hoor je met onderzoek te komen en niet met aannames die een halve mensheid wegzetten.quote:Op donderdag 5 februari 2026 20:34 schreef GerryDV het volgende:
[..]
Volgens mij is dit niet echt een mening maar gewoon algemeen bekend. Het merendeel van de vrouwen heeft gewoon moeite met verantwoordelijkheid nemen wanneer dingen fout gaan. En wanneer er dan toch een confrontatie is of consequenties zijn dan is het ook vrouweigen om het over een psychologische manipulerende boeg te gooien door te gaan huilen, gaslighten of oude koeien uit de sloot te halen om de aandacht af te leiden van het eigen falen.
Daar mag je zelf vanalles van vinden maar je hoeft niet te doen alsof dat een mening is en echt niet zo vaak voor komt. Het is ergens ook gewoon evolutionair te verklaren met de rolverdelingen tussen man en vrouw.
Het is iets wat je vaker hoort, maar als je erin gaat duiken kom je vooral nuance tegen.quote:Op vrijdag 6 februari 2026 12:04 schreef oppiedoppie het volgende:
[..]
Algemeen bekend is meestal: ‘ik zie dit in mijn eigen kring en verklaar het tot natuurwet’. Als je het echt evolutionair wilt onderbouwen, dan hoor je met onderzoek te komen en niet met aannames die een halve mensheid wegzetten.
Dank voor de nuance, ik was al bang dat we bleven hangen in de ‘vrouwen doen X, mannen doen Y’ biologie voor beginners.quote:Op vrijdag 6 februari 2026 12:16 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Het is iets wat je vaker hoort, maar als je erin gaat duiken kom je vooral nuance tegen.
Voor zover het in relaties al zo is, is het doorgaans een gevolg van onveilig voelen. Anders gezegd: het is eerder een strategie die wordt opgeroepen door de dynamiek in de relatie.
En dan zijn beiden weer verantwoordelijk natuurlijk.
Maar kennelijk nemen de mannen die erover klagen hun verantwoordelijkheid op dat punt weer niet.
Kip, ei en mambo jumbo…
Neuh, wat dit betreft is het nuance wat de klok slaat.quote:Op vrijdag 6 februari 2026 12:22 schreef oppiedoppie het volgende:
[..]
Dank voor de nuance, ik was al bang dat we bleven hangen in de ‘vrouwen doen X, mannen doen Y’ biologie voor beginners.
Wat een berg onzin weer.quote:Op donderdag 5 februari 2026 20:34 schreef GerryDV het volgende:
[..]
Volgens mij is dit niet echt een mening maar gewoon algemeen bekend. Het merendeel van de vrouwen heeft gewoon moeite met verantwoordelijkheid nemen wanneer dingen fout gaan. En wanneer er dan toch een confrontatie is of consequenties zijn dan is het ook vrouweigen om het over een psychologische manipulerende boeg te gooien door te gaan huilen, gaslighten of oude koeien uit de sloot te halen om de aandacht af te leiden van het eigen falen.
Daar mag je zelf vanalles van vinden maar je hoeft niet te doen alsof dat een mening is en echt niet zo vaak voor komt. Het is ergens ook gewoon evolutionair te verklaren met de rolverdelingen tussen man en vrouw.
Als dit de nieuwe evolutietheorie is, vrouwen mentaal sterker, mannen verbaal creatiever, dan kan ik daar mee leven.quote:Op vrijdag 6 februari 2026 12:43 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Neuh, wat dit betreft is het nuance wat de klok slaat.
Wat denk ik ook een rol speelt is dat vrouwen gemiddeld gezien mentaal sterker zijn dan mannen.
En ‘mijn vrouw neemt nooit haar verantwoordelijkheid’ klinkt nu eenmaal beter dan ‘ik delf in een discussie steeds het onderspit’.
Ach, het gaat gewoon om gemiddelden. En je ziet nu eenmaal bepaalde verschillen als je naar gemiddelden kijkt.quote:Op vrijdag 6 februari 2026 12:49 schreef oppiedoppie het volgende:
[..]
Als dit de nieuwe evolutietheorie is, vrouwen mentaal sterker, mannen verbaal creatiever, dan kan ik daar mee leven.
Ze vond zichzelf niet toerekeningsvatbaarquote:Op donderdag 5 februari 2026 13:32 schreef TweedeKlum het volgende:
Eens, de man is schuldig.
Helemaal mee eens. Verschillen zie je vooral in de extremen….dus niet op basis van een krokodil meteen alle mannen een reptielenbrein aanpraten.quote:Op vrijdag 6 februari 2026 12:58 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ach, het gaat gewoon om gemiddelden. En je ziet nu eenmaal bepaalde verschillen als je naar gemiddelden kijkt.
Om dat vervolgens uit te smeren naar vrouwen zijn zus en mannen zijn zo is een kwestie van miet begrijpen hoe gemiddelden werken.
Hetzelfde zie je met dat mannen gewelddadiger zijn dan vrouwen. Dat verschil zie je vooral in de extremen. Maar die extremen zijn gelukkig weer vooral dat: extremen. De meeste mannen zijn netjes gedomesticeerd.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |