abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220001267
Voor al je vragen over katten waar je geen apart topic voor aan wil maken.

pi_220001286
Met als opening mijn post die het vorige topic sloot:

Een hor achter kiepraam lijkt me inderdaad geen oplossing. Het gevaar bij kiepraam zit vooral in kat die naar buiten wil en vast komt te zitten. Hoe meer ze bewegen hoe verder ze naar onder zakken. Zorgt voor echt heel nare verwondingen en kan ook tot overlijden leiden. Zoiets als hierboven gelinkt wordt ziet er dan inderdaad veel veiliger uit.
  roze woensdag 4 februari 2026 @ 13:26:23 #3
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_220001288
Je moet er inderdaad voor zorgen dat de kat helemaal niet bij dat raam kan dus inderdaad met zo'n rooster het afschermen. Kiepramen en katten zijn een gevaarlijke combinatie.
Your beauty never ever scared me.
  woensdag 4 februari 2026 @ 14:21:26 #4
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_220001627
Mijn kat heeft zo'n anderhalf uur geleden het puntje van haar staart tussen de deur gehad. Ze was helemaal van slag na de tijd, maar nu lijkt alles weer normaal. Ik twijfel over dierenarts bellen. Ik voel/zie geen gekke knik in haar staart en mag er sowieso ook gewoon weer aan zitten. Ze mekkert een beetje, maar het zal ongetwijfeld nog pijn doen.

Ik weet dat als ik ga bellen en ze zeggen "laten we voor de zekerheid checken", dat ik ga maar dan veel geld kwijt ben want röntgen en die kat heeft extra stress.

Is dit iets dat ik nog even kan aankijken of toch maar gaan? Het is niet dat ik het niet kan betalen, maar liever niet, als het niet nodig is :@
What you forget, you are gonna repeat.
|| justdiggit.org ||
  woensdag 4 februari 2026 @ 14:23:27 #5
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_220001641
quote:
17s.gif Op woensdag 4 februari 2026 14:21 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
Mijn kat heeft zo'n anderhalf uur geleden het puntje van haar staart tussen de deur gehad. Ze was helemaal van slag na de tijd, maar nu lijkt alles weer normaal. Ik twijfel over huisarts bellen. Ik voel/zie geen gekke knik in haar staart en mag er sowieso ook gewoon weer aan zitten. Ze mekkert een beetje, maar het zal ongetwijfeld nog pijn doen.

Ik weet dat als ik ga bellen en ze zeggen "laten we voor de zekerheid checken", dat ik ga maar dan veel geld kwijt ben want röntgen en die kat heeft extra stress.

Is dit iets dat ik nog even kan aankijken of toch maar gaan? Het is niet dat ik het niet kan betalen, maar liever niet, als het niet nodig is :@
Ik zou het even aankijken, als je ziet dat ze er toch aan begint te likken en last van lijkt te hebben dan wel naar de dierenarts, maar anders gewoon lekker laten gaan.
Ik boek je met mijn neon je weet.
en ik heb ook een auto.
  woensdag 4 februari 2026 @ 14:26:24 #6
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_220001662
quote:
15s.gif Op woensdag 4 februari 2026 14:23 schreef junkiesietze het volgende:

[..]
Ik zou het even aankijken, als je ziet dat ze er toch aan begint te likken en last van lijkt te hebben dan wel naar de dierenarts, maar anders gewoon lekker laten gaan.
Oke, thanks O+
|| justdiggit.org ||
pi_220001887
Toen iets soortgelijks bij mij gebeurde heb ik wel gebeld voor overleg, maar gaven ze aan dat bij hoe ik hem toen beschreef ze geen reden zagen om te komen en dat ik moest terugbellen bij xyz. Ik weet natuurlijk niet hoe jouw praktijk is, maar mijne geeft altijd fijn advies waar ik ook echt wel op vertrouw, dus als ze zeggen komen niet nodig met dit gedrag dan vertrouw ik dat maar ook andersom als ze zeggen beter wel even checken dan vertrouw ik dat ze dat doen om medische redenen en niet om te kunnen cashen met een röntgenfoto.
pi_220006426
quote:
17s.gif Op woensdag 4 februari 2026 14:21 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
Mijn kat heeft zo'n anderhalf uur geleden het puntje van haar staart tussen de deur gehad. Ze was helemaal van slag na de tijd, maar nu lijkt alles weer normaal. Ik twijfel over dierenarts bellen. Ik voel/zie geen gekke knik in haar staart en mag er sowieso ook gewoon weer aan zitten. Ze mekkert een beetje, maar het zal ongetwijfeld nog pijn doen.

Ik zou wel gaan. Kan makkelijk gebroken zijn!
Op zn minst een pijnstiller zou dan wel horen.
  donderdag 5 februari 2026 @ 18:35:02 #9
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_220010060
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2026 14:50 schreef vlindertje89 het volgende:
Toen iets soortgelijks bij mij gebeurde heb ik wel gebeld voor overleg, maar gaven ze aan dat bij hoe ik hem toen beschreef ze geen reden zagen om te komen en dat ik moest terugbellen bij xyz. Ik weet natuurlijk niet hoe jouw praktijk is, maar mijne geeft altijd fijn advies waar ik ook echt wel op vertrouw, dus als ze zeggen komen niet nodig met dit gedrag dan vertrouw ik dat maar ook andersom als ze zeggen beter wel even checken dan vertrouw ik dat ze dat doen om medische redenen en niet om te kunnen cashen met een röntgenfoto.
Ik vertrouw wel op mijn dierenarts, maar iets minder op de assistenten aan de telefoon :@

quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2026 10:02 schreef deadly_kiss het volgende:

[..]
Ik zou wel gaan. Kan makkelijk gebroken zijn!
Op zn minst een pijnstiller zou dan wel horen.
Ik heb het nu ruim een dag aangekeken en ze is vooralsnog verder helemaal de oude. Dus voor nu vind ik het goed zo :Y
|| justdiggit.org ||
pi_220058778
Vraagje, welk voer is goed tegen tandsteenvorming?

Mijn kat heeft afgelopen week voor het eerst een uitgebreide gebitbehandeling gehad. Hierbij zijn twee achterste kiezen verwijderd en hij had ook behoorlijk wat tandsteen. Tot nu toe eet hij eigenlijk alleen natvoer (almo nature). Dit eet hij het best. Eerder droogvoer geprobeerd, maar dat weigert hij gewoon te eten. :') Ook poetsen vindt meneer niks, maar probeer ik wel te doen meerdere keren per week. Hij werkt dan altijd tegen...
pi_220061874
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 februari 2026 19:36 schreef JaneDoe het volgende:
Vraagje, welk voer is goed tegen tandsteenvorming?

Mijn kat heeft afgelopen week voor het eerst een uitgebreide gebitbehandeling gehad. Hierbij zijn twee achterste kiezen verwijderd en hij had ook behoorlijk wat tandsteen. Tot nu toe eet hij eigenlijk alleen natvoer (almo nature). Dit eet hij het best. Eerder droogvoer geprobeerd, maar dat weigert hij gewoon te eten. :') Ook poetsen vindt meneer niks, maar probeer ik wel te doen meerdere keren per week. Hij werkt dan altijd tegen...
Ik had poeder om over het natvoer te strooien.
Een soort van algen/zeewier spul?
Niet via de DA maar gewoon online opgezocht, orozyme bucco heet het.
pi_220064046
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2026 09:34 schreef deadly_kiss het volgende:

[..]
Ik had poeder om over het natvoer te strooien.
Een soort van algen/zeewier spul?
Niet via de DA maar gewoon online opgezocht, orozyme bucco heet het.
Oh ja, die heb ik ook maar die helpt dus niet voldoende. Ik zag ook mondspoeling voor door het water, maar hij drinkt onvoldoende daarvoor. Vandaar dat ik ook altijd water toevoeg aan zn natvoer. Het er echt eentje met speciale eisen :)
pi_220066405
Zeewier heb ik ook geprobeerd voor mijn kat en desondanks moest hij weer onder het mes.
Ik gebruik sinds een jaar of 2 brokjes voor tanden, deze zijn groter als normale brokjes zodat hij echt moet kauwen. De laatste x dat ik bij de DA was (maand of negen geleden) kreeg ik een compliment dat zijn tanden zo mooi waren voor zijn leeftijd.
Alhoewel voor een noorse boskat is elk brokje te klein denk ik :)
  woensdag 11 februari 2026 @ 18:26:26 #14
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_220066509
Ik weet niet of het misschien gewoon aan de genen ligt ofzo, of dat de dentabites (6 tot 8x per dag) en droogvoer (5x per dag) daadwerkelijk helpen; mijn inmiddels bijna 13 jaar oude dame verrast de dierenarts elke jaarlijkse controle opnieuw met haar gebit. Zo goed.

Dus voor voorkomen zou ik aanraden wat ik doe, maar voor tandsteen weghalen heb ik geen idee en nul ervaring dus.

Sorry als mijn post niets toevoegt.
|| justdiggit.org ||
pi_220069355
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2026 18:10 schreef Sorella het volgende:
Zeewier heb ik ook geprobeerd voor mijn kat en desondanks moest hij weer onder het mes.
Ik gebruik sinds een jaar of 2 brokjes voor tanden, deze zijn groter als normale brokjes zodat hij echt moet kauwen. De laatste x dat ik bij de DA was (maand of negen geleden) kreeg ik een compliment dat zijn tanden zo mooi waren voor zijn leeftijd.
Alhoewel voor een noorse boskat is elk brokje te klein denk ik :)
Ja dat dus, bij reviews lees ik altijd dat mensen zo tevreden zijn over zeewiervlokken. Maar hier haalt het dus niks uit helaas. Welke brokjes gebruik jij? Misschien kan ik toch weer een proefverpakking proberen

quote:
17s.gif Op woensdag 11 februari 2026 18:26 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
Ik weet niet of het misschien gewoon aan de genen ligt ofzo, of dat de dentabites (6 tot 8x per dag) en droogvoer (5x per dag) daadwerkelijk helpen; mijn inmiddels bijna 13 jaar oude dame verrast de dierenarts elke jaarlijkse controle opnieuw met haar gebit. Zo goed.

Dus voor voorkomen zou ik aanraden wat ik doe, maar voor tandsteen weghalen heb ik geen idee en nul ervaring dus.

Sorry als mijn post niets toevoegt.
Nee joh, voegt juist veel toe! De mijne heeft nu een schoon gebit en dat wil ik graag zo lang mogelijk behouden. Kom maar op met de tips, welke dentabites en droogvoer gebruik jij voor de oude dame?
  woensdag 11 februari 2026 @ 21:23:51 #16
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_220069445
quote:
1s.gif Op woensdag 11 februari 2026 21:11 schreef JaneDoe het volgende:

[..]
Ja dat dus, bij reviews lees ik altijd dat mensen zo tevreden zijn over zeewiervlokken. Maar hier haalt het dus niks uit helaas. Welke brokjes gebruik jij? Misschien kan ik toch weer een proefverpakking proberen
[..]
Nee joh, voegt juist veel toe! De mijne heeft nu een schoon gebit en dat wil ik graag zo lang mogelijk behouden. Kom maar op met de tips, welke dentabites en droogvoer gebruik jij voor de oude dame?
O+

Dentabites van Whiskas, al wissel ik dat ook wel eens af met de jumbo eigen merk denta's, omdat die van Whiskas weleens op zijn en ik geen zin heb om daarvoor naar een andere winkel te gaan :P Maar wel altijd de 6 tot 8 snoepjes per dag (in een voerpuzzel)

Droogvoer is RC lightweight. Al is ze inmiddels goed op gewicht maar ze vindt het duidelijk lekker.

In ieder geval helpt het volgens mij om ze regelmatig op iets hards te laten knagen gedurende de dag.
|| justdiggit.org ||
pi_220069679
IAMS Advanced Nutrition Senior 7+ met Kip en Applaws Senior droog Kattenvoer.

Ik koop nooit 1 merk maar verschillende en gooi ze dan bij elkaar, iams is met dental care en applaws is goed voor de blaasondersteuning en meer dingen natuurlijk. Als dit op is wissel ik 1 merk om voor een ander merk.

Beeztees Gedroogde Vis met Kip, hier moet een kat echt op kauwen maar helaas moet meneer ze niet meer.

Bij banjer is 2 keer in 1 half jaar tandsteen weggehaald. De eerste keer was het niet goed gegaan vandaar dat hij +/- 6 maanden later weer kon komen.
Ook is er 1 hoektand (de eerste keer) en 1 kies getrokken (de tweede keer) dit was 2 jaar geleden en tot nog toe gaat het goed.

Banjer moest wel onder narcose
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')