abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 2 februari 2026 @ 21:32:27 #1
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_219988598
VIDEO BIJ BRON

quote:
Politie deelt camerabeelden van gewapende ripdeal A1 bij Muiden

De politie heeft camerabeelden met Bureau NH gedeeld van de gewelddadige ripdeal die afgelopen december plaatsvond op de A1 bij Muiden. Op de beelden is te zien hoe een vrachtwagenchauffeur onder schot wordt gehouden met waarschijnlijk een vuurwapen en de laadruimte van zijn wagen opengemaakt wordt. Daarna worden sporttassen - vermoedelijk met harddrugs - uitgeladen.

Het zijn bizarre taferelen op de A1 van Amsterdam richting Amersfoort op donderdag 18 december. Rond 10.50 uur rijdt een vrachtwagenchauffeur ter hoogte van de afslag Muiden/Weesp als hij plotseling aan de kant wordt gezet.

Onder bedreiging van vermoedelijk een vuurwapen wordt hij op klaarlichte dag naar de vluchtstrook gedwongen. Hierbij zijn meerdere voertuigen betrokken, waarna de vrachtwagenchauffeur gedwongen wordt om uit te stappen.

Chauffeur onder schot
Op bovenstaande beelden die door de recherche via ons opsporingsprogramma naar buiten zijn gebracht, is de vrachtwagenchauffeur knielend op de grond te zien, omringd door meerdere daders.

De vrachtchauffeur wordt uit zijn vrachtwagen getrokken en mishandeld. Daarbij wordt hij met vermoedelijk een vuurwapen bedreigd. De politie gaat ervan uit dat de vrachtwagenchauffeur drugs vervoerde. Hij is later aangehouden.

Tijdens de overval richt één van de verdachten ook het waarschijnlijke vuurwapen op een automobilist die is gestopt om hulp te bieden. De verdachte dreigt te schieten, pakt de telefoon van de automobilist af en gooit diens autosleutels weg om te voorkomen dat alarm wordt geslagen. De daders, gekleed in donkere kleding, slaan op de vlucht met de buit.

Teruggevonden auto
Na de overval wordt de vrachtwagenchauffeur in de vrachtwagen aangetroffen in Eemnes. De politie start daarop een uitgebreid onderzoek naar de voertuigen die bij de ripdeal zijn gebruikt.

Inmiddels zijn ook beelden veiliggesteld van één van die auto’s: een zwarte Volkswagen Golf die kort na het incident wordt geparkeerd in Naarden. In het voertuig zitten twee mannen, die later te voet verdergaan.

Signalementen
De ene man heeft een lichtgetinte huidskleur en is rond de 30 à 35 jaar oud. Hij heeft een rond gezicht en zag er verzorgd uit met een baardje. Hij is rond de 1 meter 75 en heeft een normaal postuur.

De tweede verdachte is zo rond de 40 à 45 jaar, is kaal en had geen gezichtsbeharing. Hij is rond de 1 meter 80 à 85 en was aan de slanke kant.

De politie roept het publiek op om de dashcambeelden van het incident te delen en de beelden goed te bekijken. “Herken jij de mannen, of weet je hoe zij op 18 december verder zijn gevlucht in Naarden, dan word je dringend gevraagd contact met ons op te nemen.”

De politie doet morgenmiddag in Bureau NH een uitgebreide getuigenoproep op televisie.

https://www.nhnieuws.nl/n(...)ipdeal-a1-bij-muiden
----------------------

OMFG gewoon midden op snelweg :') Zieke shit :o
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  maandag 2 februari 2026 @ 22:13:48 #2
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_219988889
quote:
De politie roept het publiek op om de dashcambeelden van het incident te delen en de beelden goed te bekijken.
Komen ze na 1.5 maand mee.. Veel camerabeelden die behulpzaam hadden kunnen zijn, zijn inmiddels waarschijnlijk al (automatisch) verwijderd of overschreven. En die gasten met de noorderzon vertrokken.

[ Bericht 0% gewijzigd door kwiwi op 02-02-2026 22:21:57 ]
pi_219988916
quote:
gewelddadige ripdeal
Ik denk dat deze daders nu niet alleen door de politie gezocht worden.
  maandag 2 februari 2026 @ 22:39:15 #4
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_219989055
Gebroeders North Face
pi_219989098
De tweede verdachte had geen huidskleur?
pi_219989122
Toevallig zat ik vandaag een beetje te zappen en heb ik stukken van programma's zoals ''Opsporing verzocht'' (waar dit fragment van is) en ''Meldkamer Utrecht centraal'' gezien.

Ik kan u melden; ik weet weer genoeg, dankzij de zoveelste bevestiging.
  dinsdag 3 februari 2026 @ 00:16:28 #7
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_219989459

"Uit de diversiteit in onze samenleving halen we zoveel kracht en zoveel rijkdom"
Ik ben inmiddels overleden
  dinsdag 3 februari 2026 @ 00:46:45 #8
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_219989538
Zolang er maar niet bij gerookt werd, denk ik dan
Gelukkig gaat het nieuwe kabinet de leeftijdgrens voor tabak en vapen optrekken naar 21 jaar
  dinsdag 3 februari 2026 @ 05:38:30 #9
503714 SebbeSwensje
No one here is exactly what he
pi_219989745
Dit soort praktijken moeten we niet willen op onze snelwegen.
Appears.
Je bent een Heraclied, of je bent het niet!
  dinsdag 10 februari 2026 @ 20:54:15 #10
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_220059718
Rotterdammer (37) opgepakt voor ripdeal op snelweg onder bedreiging vuurwapen
quote:
Een 37-jarige Rotterdammer is aangehouden voor betrokkenheid bij een ripdeal, waarbij een vrachtwagenchauffeur onder schot werd gehouden. Het gebeurde in december op de A1 bij het Noord-Hollandse Muiden. De laadruimte werd geopend, waarna sporttassen met vermoedelijk harddrugs werden gestolen.
De politie deelde vorige week camerabeelden van de diefstal op donderdag 18 december, meldt NH Nieuws. De vrachtwagenchauffeur reed toen 's morgens op de snelweg toen hij plotseling werd klemgereden.
Mishandeld en bedreigd
De chauffeur werd onder bedreiging naar de vluchtstrook gedwongen. Hierbij waren meerdere voertuigen betrokken. Het slachtoffer werd gedwongen om uit te stappen.
De man werd uit zijn wagen getrokken en mishandeld en bedreigd. Tijdens de overval richtte één van de verdachten het vermoedelijke vuurwapen ook nog op een automobilist die was gestopt om hulp te bieden.

Wat is een ripdeal?

Dat is een fenomeen in het criminele circuit waarbij twee partijen een deal hebben, waarna de ene partij de andere berooft.
Vluchtauto's
Later zijn ook beelden veiliggesteld van één van de vluchtauto’s met daarin twee inzittenden. De aangehouden Rotterdammer is vermoedelijk één van hen. Beelden waarop hij herkenbaar is te zien, zijn daarom offline gehaald.
De politie heeft de afgelopen dagen vijf tips binnen gekregen over de zaak. Meer aanhoudingen worden niet uitgesloten.
https://www.rijnmond.nl/n(...)bedreiging-vuurwapen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')