abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 2 februari 2026 @ 19:18:26 #1
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_219987258
https://nos.nl/artikel/26(...)erland-met-evacuatie

quote:
Palestijnen met geldig visum willen hulp van Nederland met evacuatie

Drie Palestijnen met een geldig visum voor Nederland eisen hulp van het Nederlandse ministerie van Buitenlandse Zaken bij hun evacuatie uit Gaza. Tot nu toe weigert Nederland consulaire bijstand. Vandaag werd de zaak besproken tijdens een spoedzitting bij de Haagse rechter.

De rechtszaak is aangespannen door twee studenten en een journalist. Zij hebben een visum, maar hebben hulp nodig bij hun reis uit Gaza. De drie zijn onderdeel van een groep van in totaal 42 Palestijnen die een geldig visum hebben gekregen om in Nederland te werken, studeren of onderzoek te doen.

Eén van hen is Bilal al Farra, die met zijn vrouw en kinderen in een vluchtelingenkamp woont. Vandaag had zijn eerste dag moeten zijn op de Universiteit van Maastricht, waar hij zou beginnen aan zijn master economie. "Het is heel erg pijnlijk dat ik dit visum en deze kans heb, maar er geen gebruik van kan maken. Het voelt alsof hoop vlakbij is, en dan wordt weggenomen."

Hun visa zouden klaarliggen op de Nederlandse ambassade in de Jordaanse hoofdstad Amman, maar zonder hulp van de Nederlandse overheid kunnen Farra, zijn familie en anderen Gaza niet verlaten.

Aanhoudende bombardementen
In augustus regelde Nederland nog de evacuatie van dertien Palestijnen uit Gaza. Maar het ministerie geeft aan dat er sinds het officiële staakt-het-vuren van oktober vorig jaar sprake is van "gewijzigde omstandigheden", waardoor de situatie in Gaza veiliger zou zijn.

Maar de situatie in Gaza is allerminst veilig, zeggen de drie in de rechtszaal in hun schriftelijke verklaring. Er mag officieel dan een bestand liggen, nog steeds voert Israël bombardementen uit. "Elke nacht weet ik dat dit mijn laatste nacht kan zijn", zegt een van de studenten.

Sinds het begin van het staakt-het-vuren zijn er zeker 488 mensen gedood door Israëlisch geweld, onder wie ruim honderd kinderen. Dit weekend werden zeker 31 mensen gedood. Het was een van de bloedigste dagen sinds het begin van het staakt-het-vuren in oktober.

Ook de humanitaire situatie is ernstig. Veruit het grootste deel van de bevolking woont in tenten of ruïnes en er is nog steeds een tekort aan alles. Ook mogen veel hulporganisaties niet meer in het gebied werken.

Rafah deels open
Zo is een van de drie Palestijnen die de zaak heeft aangespannen al meerdere keren gevlucht, zegt mensenrechtenadvocaat Eva Bezem, die de groep Palestijnen vertegenwoordigt. "Hij zoekt dagelijks naar eten en schoon drinkwater en is continu bang dat er weer iets gebeurt."

"Het zijn de meest erbarmelijke leefomstandigheden, daar kunnen wij ons niets bij voorstellen. De situatie in Gaza is dus niet wezenlijk veranderd, en daarom begrijpen wij het besluit van de minister ook niet."

De grensovergang bij Rafah, in het zuiden van Gaza, is inmiddels deels heropend, melden Egyptische en Israëlische veiligheidsfunctionarissen. Dit is alleen gunstig voor zieke en gewonde mensen die naar het buitenland gaan voor een medische behandeling, en hun begeleiders. De opening van de grens maakt evacuatie voor andere Palestijnen niet makkelijker. "Een jonge afgestudeerde die een opleiding wil volgen kan nergens aansluiten in een wachtrij", zegt een van hen.

Hoop
Farra heeft al zijn hoop op de spoedzitting van vandaag gevestigd. Hij wil dat de Nederlandse regering ervoor zorgt dat hij het visum kan gebruiken dat hem gegeven is. "Ik hoop op veiligheid, menswaardigheid en een toekomst waarin mijn kinderen kunnen opgroeien zonder angst."

Die angst klinkt ook door in de rechtszaal, waar ook de verklaring van journalist Hisham Zaqout werd voorgelezen. Hij heeft een visum om te werken bij onderzoeksinstituut NIAS. Zijn onderzoeksproject heet De getuigen het zwijgen opleggen en richt zich op het beschermen van de verhalen van journalisten die in conflictgebieden werken.

"Het is een pijnlijke ironie dat ik, terwijl ik op deze administratieve beslissing wacht, zelf het reële risico loop het zwijgen opgelegd te krijgen. Voordat ik ook maar aan dit onderzoek kan beginnen." Ook hij beschrijft de onwetendheid of hij de nacht overleefd. "Als journalist is dit risico helaas nog groter."

De uitspraak wordt over twee weken verwacht. Mocht die positief uitpakken voor de drie Palestijnen, dan hoopt de rest van de groep ook zonder gerechterlijke tussenkomst naar Nederland te kunnen komen.
Ben benieuwd. Deze zaak zou enorme gevolgen kunnen hebben als precedent. Er wordt nu beargumenteerd vanuit internationale normen over mensenrechten en veiligheid. Als de rechter beslist dat deze evacuatie inderdaad een plicht is van de staat aan visumhouders, dan zijn er nog een paar landen die enorme aanspraak kunnen gaan doen.

Eva Bezem is hun advocaat. Enorm goed trackrecord en was werkzaam bij Het College voor de Rechten van de Mens
🇨🇳🇻🇳🇱🇦🇨🇺
Revolutions are the locomotives of history
pi_219987328
Laat maar zitten.
  maandag 2 februari 2026 @ 19:30:21 #3
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_219987401
Doe maar niet; we hebben al genoeg van dat soort problemen hier.
pi_219987421
Lijkt mij wel duidelijk dat het absoluut niet niet de verantwoordelijkheid is van de Nederlandse staat om visumhouders op een dergelijke wijze te faciliteren.

quote:
De drie zijn onderdeel van een groep van in totaal 42 Palestijnen die een geldig visum hebben gekregen om in Nederland te werken, studeren of onderzoek te doen.
Ik begrijp dat zij dus een visum hebben gekregen voor het doel werken, studeren of onderzoek, maar uit het overige van het artikel begrijp ik dat zij hier in Nederland een asielaanvraag willen doen.
Article 1 Universal Declaration of Human Rights
'All human beings are born free and equal in dignity and rights. They are endowed with reason and conscience and should act towards one another in a spirit of brotherhood.'
pi_219987437
Zou jammer zijn als Eva Bezem bezoek krijgt van mensen die dat geen goed idee vinden inderdaad.
  maandag 2 februari 2026 @ 19:33:51 #6
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_219987443
quote:
De drie zijn onderdeel van een groep van in totaal 42 Palestijnen die een geldig visum hebben gekregen om in Nederland te werken, studeren of onderzoek te doen.
Ga maar bestuderen en onderzoek doen waarom Gaza is zoals het nu is.
pi_219987445
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2026 19:31 schreef rutger05 het volgende:
Lijkt mij wel duidelijk dat het absoluut niet niet de verantwoordelijkheid is van de Nederlandse staat om visumhouders op een dergelijke wijze te faciliteren.
[..]
Ik begrijp dat zij dus een visum hebben gekregen voor het doel werken, studeren of onderzoek, maar uit het overige van het artikel begrijp ik dat zij hier in Nederland een asielaanvraag willen doen.
Uiteraard, het begint zogenaamd met een studentenvisum, daarnaast z'n vrouw en kind en hij praat al over kinderen in meervoud.

Stop eens met deze idioterie van het binnenhalen van verknipte terroristen
  maandag 2 februari 2026 @ 19:35:07 #8
156145 Lucifer_Doosje
Licht ontvlambaar
pi_219987456
Ja, we regelen wel even een taxi en vervolgens een vlucht naar Nederland voor ze :')

Blijf maar lekker daar waar je nu bent.
Op zaterdag 26 juli 2008 11:43 schreef Kali-Mist1 het volgende:
lucifer FTW!!!!
  maandag 2 februari 2026 @ 19:37:45 #9
503714 SebbeSwensje
No one here is exactly what he
pi_219987479
Zo werkt dat natuurlijk niet. Waarom zouden mensen uit Sudan hier dan geen aanspraak op kunnen maken?
Appears.
Je bent een Heraclied, of je bent het niet!
  maandag 2 februari 2026 @ 19:38:05 #10
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_219987481
De omstandigheden daar zijn zeer slecht en logisch dat ze weg willen. 42 mensen met familie laten komen lost echter niks op. Beter zetten wij ons in de omstandigheden dat voor iedereen te verbeteren. En Israël dwingen dit toe te laten.
The End Times are wild
  Moderator maandag 2 februari 2026 @ 19:38:20 #11
236264 crew  capricia
pi_219987485
Het zijn toch geen Nederlandse onderdanen?
Neem aan dat wij niet voor hun verantwoordelijkheid zijn .
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
  maandag 2 februari 2026 @ 19:38:59 #12
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_219987491
Vrij simpele oplossing, visum intrekken.
pi_219987499
Er zal vast wel weer een rechter zijn die een gratis reisorganisatie door een vreemde staat als mensenrecht beschouwt.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_219987506
De student had eerder andere plannen. Of er zijn meerdere Bilal Al Farra's, dat kan natuurlijk ook.

https://www.edseed.me/campaigns/bilal-mohamad-al-farra/
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_219987525
quote:
1s.gif Op maandag 2 februari 2026 19:38 schreef capricia het volgende:
Welke gek heeft dat visum uitgegeven dan?
Vakman pur sang
  maandag 2 februari 2026 @ 19:47:15 #16
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_219987568
quote:
quote:
1s.gif Op maandag 2 februari 2026 19:38 schreef capricia het volgende:
Nouja, als je de interpretatie van de huidige mensenrechten wat uitrekt, zit daar nog verrassend veel speling in. Daar is deze advocaat nog best succesvol in geweest, dus kan een hele interessante zaak gaan worden.

Het helpt overigens ook niet mee dat Nederland Palestijns grondgebied niet als staat erkend.
🇨🇳🇻🇳🇱🇦🇨🇺
pi_219987592
quote:
1s.gif Op maandag 2 februari 2026 19:41 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Welke gek heeft dat visum uitgegeven dan?
Blijkbaar vraagt de onderwijsinstelling het aan, dus de universiteit in deze. De IND beoordeelt de aanvraag en heeft deze dus vervolgens goedgekeurd. Buitenlandse Zaken verzorgt de feitelijke afgifte van het inreisvisum.

Ze zijn hier alle bij betrokken dus.
'All human beings are born free and equal in dignity and rights. They are endowed with reason and conscience and should act towards one another in a spirit of brotherhood.'
pi_219987614
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2026 19:47 schreef Mikeytt het volgende:

[..]
[..]
Nouja, als je de interpretatie van de huidige mensenrechten wat uitrekt, zit daar nog verrassend veel speling in. Daar is deze advocaat nog best succesvol in geweest, dus kan een hele interessante zaak gaan worden.

Het helpt overigens ook niet mee dat Nederland Palestijns grondgebied niet als staat erkend.
Ik ben benieuwd hoeveel speling hier in zit.
pi_219987636
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2026 19:47 schreef Mikeytt het volgende:

[..]
[..]

Advocaat ook nationaliteit intrekken, landverraad.
  maandag 2 februari 2026 @ 19:52:30 #20
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_219987668
Laat dat tunnelvolk met al hun zieke ideeen maar lekker daar.

#WeetWatJeBinnenhaalt!
quote:
Four months ago, he dug his own grave in a tunnel in Gaza.

This is what victory looks like.

pi_219987675
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2026 19:48 schreef rutger05 het volgende:

[..]
Blijkbaar vraagt de onderwijsinstelling het aan, dus de universiteit in deze. De IND beoordeelt de aanvraag en heeft deze dus vervolgens goedgekeurd. Buitenlandse Zaken verzorgt de feitelijke afgifte van het inreisvisum.

Activisten.
Vooral die uni die een halve zool uit Palestina wou “aannemen” we weten allemaal wat voor gekken daar zitten. Misschien zat Harry Petitt daar wel achter.
Vakman pur sang
pi_219987716
quote:
1s.gif Op maandag 2 februari 2026 19:53 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Activisten.
Vooral die uni die een halve zool uit Palestina wou “aannemen” we weten allemaal wat voor gekken daar zitten. Misschien zat Harry Petitt daar wel achter.
Er zijn vele 'Harry Pettits' bij universiteiten en andere (overheids)organisaties.
  maandag 2 februari 2026 @ 19:56:46 #23
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_219987725
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2026 19:49 schreef rutger05 het volgende:

[..]
Ik ben benieuwd hoeveel speling hier in zit.
In principe heeft Nederland gewoon verplichtingen tegenover visumhouders. Die zijn nooit zo verregaand geweest als hulp tot evacuatie zover ik weet, maar Nederland heeft in principe toestemming gegeven om Nederland in te komen.

In combinatie met de huidige unieke situatie in Palestina, zou je via het EVRM nog best kunnen beargumenteren dat Nederland niet actief hoeft mee te helpen met de evacuatie, maar wel actief moet helpen met het *voorkomen* dat de visumhouders in gevaarlijke omstandigheden komen, wat effectief toch wel evacuatie betekent.
🇨🇳🇻🇳🇱🇦🇨🇺
pi_219987747
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2026 19:56 schreef Mikeytt het volgende:

[..]
In principe heeft Nederland gewoon verplichtingen tegenover visumhouders. Die zijn nooit zo verregaand geweest als hulp tot evacuatie zover ik weet, maar Nederland heeft in principe toestemming gegeven om Nederland in te komen.

In combinatie met de huidige unieke situatie in Palestina, zou je via het EVRM nog best kunnen beargumenteren dat Nederland niet actief hoeft mee te helpen met de evacuatie, maar wel actief moet helpen met het *voorkomen* dat de visumhouders in gevaarlijke omstandigheden komen, wat effectief toch wel evacuatie betekent.
Zij verkeren toch reeds in deze omstandigheden? De verantwoordelijkheid van Nederland zou dan echt wel enorm onredelijk opgerekt worden.

Het is natuurlijk ook wel vreemd dat aan deze opzettelijke misleiding wordt meegewerkt: de aanvragen zijn voor werk, studie of onderzoek, maar de werkelijke reden is om een asielaanvraag te kunnen doen op Nederlandse bodem.
  Moderator maandag 2 februari 2026 @ 20:02:46 #25
236264 crew  capricia
pi_219987778
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2026 19:56 schreef Mikeytt het volgende:

[..]

Een visum betekent toch gewoon dat je ons land mag betreden?
Niet meer en niet minder. Ik zie niet in hoe Nederland verantwoordelijk is voor het ophalen van allerlei mensen met een visum wereldwijd.
- Goethe, “Faust”
pi_219987789
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2026 19:48 schreef rutger05 het volgende:

[..]

Even serieus: dit Gaza-beurzenverhaal bij de Universiteit Maastricht is bestuurlijk gewoon slecht aangepakt.

Niet omdat helpen fout is.
Wel omdat men halverwege pas begon na te denken.

Ze hebben eerst:
• Beurs geregeld
• Studieplek geregeld
• Visum geregeld

En pas daarna gedacht: “Hé… hoe komen ze hier eigenlijk?”

Dan sta je dus bij Ministerie van Buitenlandse Zaken te bedelen.

Dat is geen beleid maar hobbywerk.

Tweede punt: dit komt niet uit de lucht vallen.

Dit soort trajecten wordt meestal getrokken door een groepje betrokken docenten en staf die “iets willen doen”. Prima. Menselijk.

Maar daarna:

College denkt: liever meegaan dan gedoe.
Niemand durft nee te zeggen.
Niemand wil op X of LinkedIn als “harteloos” eindigen.

Gevolg is dat emotie wint van nuchter nadenken.

Derde: nul scenario-denken.

Niemand heeft vooraf serieus gevraagd:

Wat als de grens dicht blijft?
Wat als het juridisch wordt?
Wat als er straks 50 volgen?
Wat als andere landen dit kopiëren?

Elke fatsoenlijke manager had hier rode vlaggen gezien.

Maar ja, dat was “negatief”.

Vierde: precedentwerking.

Als de rechter meegaat, is het simpel:

Heb je straks een beurs + conflictgebied?
Dan kun je naar de rechter.

Dan mag de staat gaan rijden:
Syrië, Sudan, Jemen, Libanon, noem maar op.

Dat krijg je niet meer teruggedraaid.

Vijfde: kosten en verantwoordelijkheid.

Niemand heeft vastgelegd:

Wie betaalt evacuatie?
Wie betaalt beveiliging?
Wie betaalt opvang?
Wie draait op als het misgaat?

Dus nu: doorschuiven naar Den Haag.

Lekker makkelijk.

Zesde: PR boven realiteit.

Universiteiten willen goed staan:

Bij studenten
Bij media
Bij activisten
Bij subsidieverstrekkers

Maar vergeten ondertussen dat ze ook gewoon een publieke organisatie zijn met risico’s.

Likes zijn geen beleid.

En dan nu boos dat “de overheid niet meewerkt”.

Ja, logisch.

Die hebben hier nooit formeel ja op gezegd.

Kortom:

Goede bedoelingen.
Slechte voorbereiding.
Geen regie.
Veel rechtszaken.

En straks zit iedereen te kijken hoe dit uit de hand loopt.
Vakman pur sang
pi_219987794
quote:
1s.gif Op maandag 2 februari 2026 20:02 schreef capricia het volgende:

[..]
Niet meer en niet minder. Ik zie niet in hoe Nederland verantwoordelijk is voor het ophalen van allerlei mensen met een visum wereldwijd.
NL rechter: "Hold my beer"
pi_219987808
We hoeven hen niet in Nederland brengen, maar juist bij Egypte.
Vanuit daar kan ze prima verblijven en wachten tot Gaza strook omgebouwd in ressort oord. Kan ze weer terug en werken, leven en feesten..
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
  Moderator maandag 2 februari 2026 @ 20:07:26 #29
236264 crew  capricia
pi_219987826
quote:
10s.gif Op maandag 2 februari 2026 20:04 schreef tjoptjop het volgende:

[..]
NL rechter: "Hold my beer"
Straks zijn we ook nog verantwoordelijk om vliegtickets en huisvesting te betalen voor iedereen met een visum. :+
- Goethe, “Faust”
  maandag 2 februari 2026 @ 20:12:01 #30
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_219987869
quote:
1s.gif Op maandag 2 februari 2026 20:02 schreef capricia het volgende:

[..]
Dat klopt dus niet. Mensen weten vaak niet dat de Nederlandse staat ook gewoon plichten heeft tegenover visumhouders volgens het EVRM. Als ze zich al in Nederland bevinden, dan zijn die plichten heel verregaand.

Maar ook buiten Nederland is er al weleens geoordeeld door rechters dat er negatieve mensenrechtenplichten zijn.

Bijvoorbeeld als je een visum verleend aan iemand in een oorlogsgebied terwijl ze praktisch geen mogelijkheid hebben om naar je land toe te komen.
🇨🇳🇻🇳🇱🇦🇨🇺
pi_219987945
Palestijnen moeten nergens opgevangen kunnen worden.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_219988066
Wie Pallestijnen binnenhaalt, haalt problemen binnen.

Dat hebben Libanon, Egypte, Jordanië en Syrië allemaal al ervaren.
pi_219988069
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2026 20:16 schreef Hathor het volgende:
Palestijnen moeten nergens opgevangen kunnen worden.
In hel misschien
pi_219988143
quote:
Deze zaak zou enorme gevolgen kunnen hebben als precedent.
Is de meest voor de hand liggende consequentie dan niet dat Nederland (en andere EU-lidstaten waarschijnlijk) veeeeel restrictiever worden met het verlenen van visa?
  maandag 2 februari 2026 @ 20:33:11 #35
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_219988185
quote:
1s.gif Op maandag 2 februari 2026 20:03 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Even serieus: dit Gaza-beurzenverhaal bij de Universiteit Maastricht is bestuurlijk gewoon slecht aangepakt.

Niet omdat helpen fout is.
Wel omdat men halverwege pas begon na te denken.

Ze hebben eerst:
• Beurs geregeld
• Studieplek geregeld
• Visum geregeld

En pas daarna gedacht: “Hé… hoe komen ze hier eigenlijk?”

Dan sta je dus bij Ministerie van Buitenlandse Zaken te bedelen.

Dat is geen beleid maar hobbywerk.

Tweede punt: dit komt niet uit de lucht vallen.

Dit soort trajecten wordt meestal getrokken door een groepje betrokken docenten en staf die “iets willen doen”. Prima. Menselijk.

Maar daarna:

College denkt: liever meegaan dan gedoe.
Niemand durft nee te zeggen.
Niemand wil op X of LinkedIn als “harteloos” eindigen.

Gevolg is dat emotie wint van nuchter nadenken.

Derde: nul scenario-denken.

Niemand heeft vooraf serieus gevraagd:

Wat als de grens dicht blijft?
Wat als het juridisch wordt?
Wat als er straks 50 volgen?
Wat als andere landen dit kopiëren?

Elke fatsoenlijke manager had hier rode vlaggen gezien.

Maar ja, dat was “negatief”.

Vierde: precedentwerking.

Als de rechter meegaat, is het simpel:

Heb je straks een beurs + conflictgebied?
Dan kun je naar de rechter.

Dan mag de staat gaan rijden:
Syrië, Sudan, Jemen, Libanon, noem maar op.

Dat krijg je niet meer teruggedraaid.

Vijfde: kosten en verantwoordelijkheid.

Niemand heeft vastgelegd:

Wie betaalt evacuatie?
Wie betaalt beveiliging?
Wie betaalt opvang?
Wie draait op als het misgaat?

Dus nu: doorschuiven naar Den Haag.

Lekker makkelijk.

Zesde: PR boven realiteit.

Universiteiten willen goed staan:

Bij studenten
Bij media
Bij activisten
Bij subsidieverstrekkers

Maar vergeten ondertussen dat ze ook gewoon een publieke organisatie zijn met risico’s.

Likes zijn geen beleid.

En dan nu boos dat “de overheid niet meewerkt”.

Ja, logisch.

Die hebben hier nooit formeel ja op gezegd.

Kortom:

Goede bedoelingen.
Slechte voorbereiding.
Geen regie.
Veel rechtszaken.

En straks zit iedereen te kijken hoe dit uit de hand loopt.
En ondertussen natuurlijk ook roepen dat je 'al heel veel doet om Joodse studenten een veilig gevoel te geven'!
Life is what you make it.
  maandag 2 februari 2026 @ 20:41:27 #36
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_219988249
Never forget

Moderator maandag 2 februari 2026 @ 20:57:58 #37
236264 crew  capricia
pi_219988354
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2026 20:41 schreef Tengano het volgende:
Never forget

[ afbeelding ]
De Bibas familie. :'(
En dan die vader alleen vrijlaten en in de kisten van zijn gezin een ander stoffelijk overschot stoppen.

Ik zal dat nooit vergeten.
- Goethe, “Faust”
pi_219988551
Een visum is slechts een toestemming om een land binnen te mogen reizen.

Dat reizen is uiteraard wél op eigen kosten!

Hahaha, dat zou leuk zijn als een visum meteen ook een vliegticket was en een voucher voor volpension in een viersterrenhotel naar keuze voor onbepaalde duur.

Welterusten verder.
  maandag 2 februari 2026 @ 22:16:53 #39
293744 RichardHammond
Tante van Jan en Monique
pi_219988911
Het blijft opmerkelijk dat Nederland zich kennelijk als enige land wereldwijd verplicht wordt/voelt om mensen overal vandaan op te halen en hen vervolgens op alle fronten te faciliteren. Dit roept de vraag op welke specifieke internationale verdragen hieraan ten grondslag liggen en of het niet hoog tijd is om deze kritisch te heroverwegen, inclusief de mogelijkheid om bepaalde verplichtingen op te zeggen.
  maandag 2 februari 2026 @ 22:37:50 #40
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_219989043
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2026 22:16 schreef RichardHammond het volgende:
Het blijft opmerkelijk dat Nederland zich kennelijk als enige land wereldwijd verplicht wordt/voelt om mensen overal vandaan op te halen en hen vervolgens op alle fronten te faciliteren. Dit roept de vraag op welke specifieke internationale verdragen hieraan ten grondslag liggen en of het niet hoog tijd is om deze kritisch te heroverwegen, inclusief de mogelijkheid om bepaalde verplichtingen op te zeggen.
Er is natuurlijk geen verplichting, want andere landen doen dat ook niet.
Het is vooral dat onze bestuurders graag deugen en een goede beurt maken voor vervolgfuncties in het buitenland
The End Times are wild
  maandag 2 februari 2026 @ 22:38:43 #41
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_219989052
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2026 21:26 schreef Kottnauer het volgende:
Een visum is slechts een toestemming om een land binnen te mogen reizen.

Dat reizen is uiteraard wél op eigen kosten!

Hahaha, dat zou leuk zijn als een visum meteen ook een vliegticket was en een voucher voor volpension in een viersterrenhotel naar keuze voor onbepaalde duur.

Welterusten verder.
Uiteindelijk zal het 1000x meer dan dat zijn, want levenslang wonen, zorg, scholing en uitkering voor het hele gezin
The End Times are wild
  maandag 2 februari 2026 @ 22:43:00 #42
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_219989073
We kunnen allemaal Ho en Stop roepen, maar deze 3 gaan gewoon naar Nederland gehaald worden hoor. We weten allemaal hoe flexibel de ruggengraten van onze rechters zijn.
pi_219989111
Lijkt me een kansloze zaak. Onder het internationaal recht bestaat er geen plicht voor een staat om mensen met een visum uit een conflictgebied te evacueren. Zelfs niet als ze al een verblijfsvergunning hebben gekregen. Ook het verlenen van consulaire bijstand is niet verplicht.

Klinkt vooral als een activistische stunt van ene Eva Bezem om wat deugpunten te scoren binnen de pro-pallie sekte.
pi_219989156
Jankende moslims, dat zie je niet vaak.
Racismekaart al voorbij gekomen, anyone?
pi_219989856
Ik zou willen dat zo een kut D66 rechter zich eens uitspreekt op recht op eigen woning voor jongeren, maar goed dan is het antwoord: Ja ze hebben toch een dak boven hun hoofd bij hun ouders.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  dinsdag 3 februari 2026 @ 07:19:54 #46
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_219989904
quote:
[..]
Trek die visa maar in, daar zijn ze niet voor bedoeld. Ik wil geen enkele Palestijn extra in Nederland.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_219990220
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2026 19:27 schreef Kickinalfa het volgende:
Laat die terroristen maar lekker daar.
Ja dat doen ze ook. Het gaat in dit nieuwsgericht om de man die hier komt studeren.
pi_219990349
En als uiteindelijk uit de wet zou blijken dat het niet hoeft dan zullen de rechters wel een 'moreel appel' doen op onze bestuurders en politici om ze toch hierheen te halen. Zo rollen wij in dit land.
  dinsdag 3 februari 2026 @ 09:18:39 #49
3542 Gia
User under construction
pi_219990485
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2026 19:40 schreef spectrumanalyser het volgende:
De student had eerder andere plannen. Of er zijn meerdere Bilal Al Farra's, dat kan natuurlijk ook.

https://www.edseed.me/campaigns/bilal-mohamad-al-farra/
Dus, hij studeerde aan de Philadelphia university in Jordanie, verkaste naar Gaza, om nu als vluchteling naar Nederland te kunnen komen? Zou inderdaad wel willen weten of dit dezelfde persoon is....
  dinsdag 3 februari 2026 @ 09:55:37 #50
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_219990723
quote:
1s.gif Op maandag 2 februari 2026 22:54 schreef RotatoR het volgende:
Lijkt me een kansloze zaak. Onder het internationaal recht bestaat er geen plicht voor een staat om mensen met een visum uit een conflictgebied te evacueren. Zelfs niet als ze al een verblijfsvergunning hebben gekregen. Ook het verlenen van consulaire bijstand is niet verplicht.

Klinkt vooral als een activistische stunt van ene Eva Bezem om wat deugpunten te scoren binnen de pro-pallie sekte.
Dan ken jij het trackrecord van Bezem niet. Is al meerdere keren langsgekomen met zaken die ze keer op keer wint.

Ze was verantwoordelijk voor de DUO case waarbij de overheid alle boetes moest kwijtschelden voor mensen die niet snel genoeg zijn ingeburgerd. Heeft de staat tientallen miljoenen euro's gekost. En ook hier wist ze de interpretatie van het Europees recht wat uit te rekken.
https://newsroom.vluchtel(...)-met-europees-recht/

En ze was ook in het nieuws omdat ze verantwoordelijk voor die grote zaak rondom ongedocumenteerde surinamers die mogen blijven.

Ohja, zij is ook de reden dat het regeringsplan van 6 maanden uitstel van gezinshereniging van tafel is geveegd.
🇨🇳🇻🇳🇱🇦🇨🇺
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')