Ik heb een probleem, waarbij een overdrukventiel van een boiler momenteel overloopt met water.
De huidige opzet, is al heel lang aanwezig, maar de laatste maanden was het kastje regelmatig nat.
Uiteindelijk bleek het water het overdruk ventiel blijven staan, dus de zwarte aansluitslang schoongemaakt. Loste zeker wat op, maar niet geheel. Het kastje was regelmatig goed nat.
Afgelopen weekend de witte PPC-buizen schoongemaakt, want deze waren enorm verstopt.
Als ik het water rustig uit het overdruk ventiel laat lopen, gaat dit goed, in zowel mijn eerste als mijn tweede plaatje. Laat ik het snel er uitlopen, kan hij het niet aan. Maar volgens mij loopt een overdruk ventiel altijd langzaam en niet met heel veel water leeg, als hij aan het opwarmen is.
Probleem was ook, dat als de gootsteen hard en met veel water leegloopt, het water bij het overdruk ventiel er uitloopt.
Mijn vermoeden is, dat waar de PPC Buis overgaat naar de grijze buis bij de onderkant van het kastje, het water vastloopt en daarom richting de overloop gepushte wordt, waardoor het overloopt.
![overloop.jpg]()
Uiteindelijk hebben we gisteren dit aangepast, en met doorlopen van een gootsteen vol met water, ging het goed.
![overloop1.jpg]()
Maar vanochtend bleek het kastje weer nat te zijn.
Heeft iemand enig idee, wat het nu zou kunnen zijn, of hoe we dit kunnen verhelpen? Ik verwacht dat de keuken er uitgaat dit jaar, dus het moet een tijdelijke, maar wel goede fix zijn, die niet te veel geld kost.
Waar ik zelf aan zit te denken, is waar nu de flexibele slang aangesloten zit, dit te vervangen voor een 45graden T stuk, vanaf deze met 45 graden stukjes deze aan te sluiten op een eigen sifon, en daarin de zwarte buis te doen.
Of heeft iemand nog andere ideeen, over het probleem of de oplossing??