het is net een paar dagen uit, en echt rot voel ik me niet.
Ik dacht echt dat ik het vreselijk zou vinden, maar dat valt 100% mee.
we konden wel goed met elkaar opschieten maar onze karakters waren te verschillend, en we begrepen elkaar steeds verkeerd op gevoelens gebied dan.
ik denk nu dat ik meer gek ben geweest op het ondberijkbare dan op haar, maar toch heb ik tegen haar gezecht dat ik van haar hield, en oprecht was het ook wel,
maar kan het zo zijn dat als je het je het vaak genoeg zegt en denkt dat je het gaat geloven?
ik voel me nu een beetje leeg, maar heb niet het gevoel, dat ik nog veel van haar hou, en heb ook niet echt pijn.
alleen een leegte, maar dat gevoel vind ik niet zo erg.
quote:Volgens mij zijn mensen heel erg goed in het zichzelf voor de gek houden, en niet alleen maar in relaties. Het is zo lekker makkelijk om maar te doen alsof het echt zo is, terwijl je eigenlijk diep in je hart wel beter weet. Maar als je dat zou moeten toegeven dan zou je er wat aan moeten doen, dus is het makkelijker om maar net te doen alsof het zo is als jij graag wilt. Ontwijken dus om je leven makkelijker te maken. En ja, door maar vaak genoeg (hardop) te herhalen wat je graag zou willen, kun je jezelf er (bijna) van overtuigen dat het echt waar is. Zeker weten.
Op dinsdag 25 februari 2003 09:20 schreef stradostomie het volgende:
is het mogelijk jezelf voor de gek te houden in een relatie?
Als ik jou zo hoor, had jij gewoon behoefte aan een relatie, en was je niet zozeer echt verliefd op haar. Dat verklaart ook waarom je nu een leegte voelt ipv dat je haar mist.
Aan de andere kant zou het ook kunnen dat je nu jezelf voor de gek houd; dat je toch echt wel verliefd op haar was maar juist om jezelf geen pijn te doen jezelf ervan probeert te overtuigen dat je dat niet was
Psychologie is soms zo leuk
De waarheid verandert, het is geen constante als je het over gevoelens hebt.
Je zou haar voor de gek houden als je tegen haar vertelde dat je van haar hield, terwijl je wist dat dat niet zo was.
Ook kan het beeindigen van een relatie een bevrijdend gevoel geven de eerste tijd, en kan het verdriet pas wat later "toeslaan"
sterkte de komende tijd
heb gister alles op papier gezet 6 a4 tjes volgeschreven met hoe het allemaal is gelopen, en echt zo geschreven zoals ik het heb meegemaakt en gevoeld.
ik was hierna echt opgelucht, voelde vanalles, maar zoals het er stond
kwam ik toot de conclusie dat het gewoon was afgebrokkeld (het houden van) en dat ik er dus gewoon niet in wilde geloven dat dat zo was, en graag wilde dat het zou werken, en diep in mijn hart wist ik dat het over zou gaan, maarja wilde dat gewoon niet inzien.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |