Gisteren gemaakt met behulp van een bureau-lamp en 2 bladen wit papier.
Toestel is een Nikon Coolpix 885 ingesteld op macro-mode
[Dit bericht is gewijzigd door wp160366 op 14-05-2003 18:31]
quote:Mooi wit vlak met afgewerkt rood kruis, goed scherp, mooi contrast. Erg goed gelukt!
Op woensdag 14 mei 2003 17:25 schreef wp160366 het volgende:
Wat vinden jullie hiervan?Gisteren gemaakt met behulp van een bureau-lamp en 2 bladen wit papier.
[afbeelding]
quote:Bedankt voor je comment
Op woensdag 14 mei 2003 17:51 schreef portier het volgende:[..]
Mooi wit vlak met afgewerkt rood kruis, goed scherp, mooi contrast. Erg goed gelukt!
Even serieus: er zat een foutje in de url, zou nu moeten opgelost zijn.
quote:Mooie foto! Ook er goeie tip trouwens van die 2 bladen papier. Dat ga ik ook maar eens toepassen
Op woensdag 14 mei 2003 17:25 schreef wp160366 het volgende:
Wat vinden jullie hiervan?Gisteren gemaakt met behulp van een bureau-lamp en 2 bladen wit papier.
[afbeelding]
"foutje in de url" zegt ie dan Dit is een totaal andere url
quote:SUPER! mooie belichting!
Op maandag 12 mei 2003 23:24 schreef Bart68 het volgende:
Okee hier mijn bijdrage voor dit forum, eergisteren gemaakt.
quote:Mag ik even vragen met wat voor camera je fotografeert? (Ik kon het zo snel niet vinden)
Op woensdag 14 mei 2003 18:47 schreef TheMarco het volgende:
Je foto's zijn echt prachtig!
Hier staan mijn foto's, het is gewoon een overzichtje van wat ik tot nu toe gefotografeerd heb, vanaf afgelopen vrijdag toen ik mijn camera kocht
Kritiek? Tips? Fanmail? Ooohs en Aaahs?
Iemand?
quote:Ik had de verkeerde url ge copy/paste, vandaar.
Op woensdag 14 mei 2003 18:34 schreef portier het volgende:[..]
Mooie foto! Ook er goeie tip trouwens van die 2 bladen papier. Dat ga ik ook maar eens toepassen
"foutje in de url" zegt ie dan
Dit is een totaal andere url
Dus maw had ik gewoon de verkeerde url genomen
quote:Die zonnebloem vind ik wel oooh en aaah
Op woensdag 14 mei 2003 20:01 schreef portier het volgende:
http://stuff.virtual-x-treme.com/portier/deegroller/Hier staan mijn foto's, het is gewoon een overzichtje van wat ik tot nu toe gefotografeerd heb, vanaf afgelopen vrijdag toen ik mijn camera kocht
Iemand?
de eend heeft na de foto een patatje gekregen
Ik heb ook nog een paar foto's met mijn nieuwe Nikon coolpix 3100 gemaakt.
quote:
Ziet dr netjes uit bart
quote:dank!
SUPER! mooie belichting!
quote:Je foto's zijn mooi!! ^o^
Op woensdag 14 mei 2003 21:40 schreef pasoner het volgende:
Wat een mooie foto's staan er in dit topic!Ik heb ook nog een paar foto's met mijn nieuwe Nikon coolpix 3100 gemaakt.
Een tipje: in de bovenste drie foto's ligt de nadruk telkens op de vormen, niet op kleur oid. Probeer ze eens in zwart-wit te zetten met fotoshop.
voorbeeldje:
\
(eerst heb ik de brightness met een adjustment layer + gradient over ongeveer de hele foto gelijk gemaakt, daarna met channel mixer omgezet naar grijswaarden en als finishing touch nog even in lab color mode gesharpened met unsharp mask)
quote:Iemand anders nog?
Op woensdag 14 mei 2003 20:01 schreef portier het volgende:
http://stuff.virtual-x-treme.com/portier/deegroller/Hier staan mijn foto's, het is gewoon een overzichtje van wat ik tot nu toe gefotografeerd heb, vanaf afgelopen vrijdag toen ik mijn camera kocht
Iemand?
Gemaakt met Fuji FinePix A203
Niet bewerkt, alleen geresized.
(had geen statiefje bij me en door de lange sluitertijd net niet helemaal scherp)
Olympus C300zoom
Niet bewerkt, alleen geresized (en misschien beetje hoge JPG compressie gedaan, waardoor de luchten zo hier en daar een beetje brak zijn geworden )
quote:Die vis vind ik eigenlijk een beetje jammer.. Maar dat is mijn mening.
Op donderdag 15 mei 2003 17:23 schreef FHR het volgende:
[afbeelding]
Grappig dat je de andere vis door z'n staart heen ziet.[afbeelding]
(had geen statiefje bij me en door de lange sluitertijd net niet helemaal scherp)Olympus C300zoom
Niet bewerkt, alleen geresized (en misschien beetje hoge JPG compressie gedaan, waardoor de luchten zo hier en daar een beetje brak zijn geworden)
Die andere is idd een beetje onscherp, dat zei je zelf al.
En die onderste is moooooi
quote:Tja zonder die andere vis was de foto op zich wel mooier geweest. Zag het ook pas achteraf, je kan ze moeilijk vragen even stil te blijven zitten
Op donderdag 15 mei 2003 17:29 schreef portier het volgende:[..]
Die vis vind ik eigenlijk een beetje jammer.. Maar dat is mijn mening.
Ik had de foto leuker gevonden als dat er niet opgestaan had.Die andere is idd een beetje onscherp, dat zei je zelf al.
En die onderste is moooooi
[Dit bericht is gewijzigd door FHR op 15-05-2003 17:41]
quote:Dank je. Brightness omhoog en unsharp mask does the trick! Maar een vraagje: waar staat de lab color mode voor?
Op donderdag 15 mei 2003 10:14 schreef PimZ het volgende:[..]
Je foto's zijn mooi!! ^o^
Een tipje: in de bovenste drie foto's ligt de nadruk telkens op de vormen, niet op kleur oid. Probeer ze eens in zwart-wit te zetten met fotoshop.
voorbeeldje:
(eerst heb ik de brightness met een adjustment layer + gradient over ongeveer de hele foto gelijk gemaakt, daarna met channel mixer omgezet naar grijswaarden en als finishing touch nog even in lab color mode gesharpened met unsharp mask)
quote:woehoei mooi
Op zaterdag 17 mei 2003 22:15 schreef VixenFromHell het volgende:
[afbeelding]
mijn oogjuh gemaakt met de Sony DSC-F717erop klikken voor een iets grotere versie
zowel de foto als je oog
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |