quote:Goed gelukt zeg, erg mooi.
Op donderdag 13 maart 2003 18:51 schreef Chrissieboy het volgende:
[afbeelding]Foto van de maan
quote:De bovenste is wel aardig en sfeervol. Hij is wat druk maar ik vind hem toch wel leuk. De middelste vind ik echt bagger (NOFI) en de onderste is aardig maar slordig gekaderd en niet echt scherp.
Op maandag 17 maart 2003 13:22 schreef Mafkaas het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
EDIT: Blijkbaar vond je het zelf ook, gezien het feit dat je die bovenste hebt laten staan maar die andere twee hebt verwijderd?
[Dit bericht is gewijzigd door TheMarco op 17-03-2003 22:04]
Een serie die ik gemaakt heb op een danceparty:
Van de serie heb ik ook nog 2 foto's gepakt en die inmekaar gephotoshopt.
Resultaat is niet super (je ziet nogal goed waar ik heb ge-edit), maar wel leuk.
Heeft er iemand nog opbouwende kritiek?
Groetjes
Bart
quote:Klopt.. je hebt helemaal gelijk.
Op maandag 17 maart 2003 13:30 schreef TheMarco het volgende:[..]
De bovenste is wel aardig en sfeervol. Hij is wat druk maar ik vind hem toch wel leuk. De middelste vind ik echt bagger (NOFI) en de onderste is aardig maar slordig gekaderd en niet echt scherp.
EDIT: Blijkbaar vond je het zelf ook, gezien het feit dat je die bovenste hebt laten staan maar die andere twee hebt verwijderd?
moet maar eens een boek halen..
Fuji finepix 2800
Vind hem zelf wel mooi, alle kritiek is welkom.
Canon Digital Ixus V3 , 1600x1200 superfijn en automatische functie.
Kwaliteit van de foto zelf is wel minder geworden na een resize en compressie. (Van 890 Kb naar 80 Kb, maar tis voor jullie eigen bestwil )
quote:Deze foto is qua pose en qua onderwerp leuk maar fotografisch vind ik het niks (no offence).
Op zondag 13 april 2003 13:10 schreef IM_Barney het volgende:
Ik heb gisteren een poging gedaan om een aantal mooie portretfoto's van mijn vriendin te maken. Erg moeilijk, maar er zaten wel een paar leuke tussen.
De onderstaande foto heb ik in photoshop behoorlijk bewerkt (blur, contrast, resize, crop). Het kantelen van de foto gaf wel een leuk effect, dus dat heb ik maar zo gehouden als kader. Iemand nog goede suggesties?
quote:Foto's 'verkrachten' in photoshop ben ik erg goed in, dus daar kan je wel gelijk in hebben
Op zondag 13 april 2003 13:30 schreef TheMarco het volgende:[..]
Deze foto is qua pose en qua onderwerp leuk maar fotografisch vind ik het niks (no offence).
Dynamic range is echt VER te zoeken. Er is nauwelijks contrast aanwezig. Bovendien is ie nogal onscherp ook. Het kader is ook storend omdat het niet smooth is maar een beetje kartelig.
Misschien was het origineel best goed maar heb je het gewoon "verkracht" in photoshop. Misschien klink ik bot maar het is opbouwend bedoeld. Ver weg zie ik een foto met potentie maar dat komt er in deze uitvoering niet uit!
quote:In principe MOET een foto helemaal niet bewerkt worden hoor... een goede foto staat op zich. Als je het contrast en de curves wat bij zou trekken zou het al heel aardig worden. Omdat je toch om een bewerking vroeg ben ik maar wel even aan het prutsen geslagen.
Op zondag 13 april 2003 13:48 schreef IM_Barney het volgende:[..]
Foto's 'verkrachten' in photoshop ben ik erg goed in, dus daar kan je wel gelijk in hebben
. Ik heb het constast inderdaad erg omlaag gegooid en ook veel geblurred.
Dit is het origineel, hoe zou jij hem verder bewerken?
Ten eerste vond ik haar pose niet zo heel flatterend. De crop die ik heb gebruikt maakt dat naar mijn idee minder opvallend en dus mooier. Qua beelbewerking heb ik er een beetje een Anton Corbijn stijl van gemaakt. Ik vond dat wel bij deze pic passen. Commentaar welkom, good or bad.
quote:Ik bewerk foto's eigenlijk vrijwel nooit (behalve wat croppen), maar ik vond dat deze foto iets miste. Probleem was alleen dat ik niet precies zag wat. Jouw resultaat mag er zeker zijn. Hoewel ik een erg hoog contrast meestal niet mooi vind, misstaat het deze foto zeker niet.
Op zondag 13 april 2003 20:06 schreef TheMarco het volgende:[..]
In principe MOET een foto helemaal niet bewerkt worden hoor... een goede foto staat op zich. Als je het contrast en de curves wat bij zou trekken zou het al heel aardig worden. Omdat je toch om een bewerking vroeg ben ik maar wel even aan het prutsen geslagen.
Ten eerste vond ik haar pose niet zo heel flatterend. De crop die ik heb gebruikt maakt dat naar mijn idee minder opvallend en dus mooier. Qua beelbewerking heb ik er een beetje een Anton Corbijn stijl van gemaakt. Ik vond dat wel bij deze pic passen. Commentaar welkom, good or bad.
Hoe wist je trouwens dat ze een oranje/rood truitje aan had.
Witbalans wat naar beneden bijgesteld (-1) en op bewolkt gezet. Daarna kleuren op levendig.
Gewoon op de automaat. Vind de vorm van de fontein wel een bepaalde spanning hebben. .
Idem. Was mssn leuker geweest alleen als die hoeken er ook op hadden gestaan.
Ook automatisch. Vind die tekst gewoon wel mooi. En die schaduw die er overheen hangt geeft het wat symbolisch .
Automatisch.
Automatisch.
quote:Mooi gebied en foto's!Lijkt net Afrika
Op vrijdag 18 april 2003 22:22 schreef TheMarco het volgende:
Na een dagje schieten op de Hoge Veluwe met wat mensen van dutchphotozone.com was dit het resultaat:
Deze heb ik van de week gemaakt met mijn Nikon Coolpix 3500. 3,1 miljoen megapixels en de "scene" op nightshot gezet, lekkere lange sluitingstijd dus.
[Dit bericht is gewijzigd door bassiebas op 21-04-2003 10:37]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |