abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_9051380
gemaakt met een canon digital ixus
tevens heb ik bij deze foto meteen een vraag
kan ik mijn sluitertijd manueel aanpassen met bovengenoemde camera?

ik heb een hele tijd geleden hier een foto gezien van een andere aansteker (met vuursteentje). Zo'n foto wil ik ook maken met deze camera maar kan dat wel?

dinsdag 11 maart 2003 @ 23:39:35 #127
7010 Dagobert
I'm the Benjamin
pi_9051484
quote:
Op dinsdag 11 maart 2003 23:34 schreef ARGONIUS het volgende:
gemaakt met een canon digital ixus
tevens heb ik bij deze foto meteen een vraag
kan ik mijn sluitertijd manueel aanpassen met bovengenoemde camera
Manueel nog wel

Maar voor zover ik wijs wordt uide Canon Website heeft de Digital Ixus (400) een handmatige mode waarin je dat idd zelf kan instellen.

quote:
ik heb een hele tijd geleden hier een foto gezien van een andere aansteker (met vuursteentje). Zo'n foto wil ik ook maken met deze camera maar kan dat wel?
Een hele tijd geleden Dit leuke forumpje leeft nog maar 11 dagen
Misschien dat je een voorbeeldje kan geven?
Civielers uit Twente, wij zijn geniaal
pi_9051522
quote:
Op dinsdag 11 maart 2003 23:39 schreef Dagobert het volgende:

[..]

Manueel nog wel

Maar voor zover ik wijs wordt uide Canon Website heeft de Digital Ixus (400) een handmatige mode waarin je dat idd zelf kan instellen.

de ixus die ik heb is de eerste van de reeks digital ixus en ik heb ook gezocht op canon.nl maar helaas niets gevonden voor deze cam
  dinsdag 11 maart 2003 @ 23:46:09 #129
7010 Dagobert
I'm the Benjamin
pi_9051634
quote:
Op dinsdag 11 maart 2003 23:41 schreef ARGONIUS het volgende:

[..]

de ixus die ik heb is de eerste van de reeks digital ixus en ik heb ook gezocht op canon.nl maar helaas niets gevonden voor deze cam

heb je een digital ixus 400 of een v3?

voor de V3:
http://www.canon.co.jp/Imaging/IXUSv3/IXUSv3_122-e.html

voor de 400:
http://www.canon.co.jp/Imaging/IXUS400/ELIX400_1203-e.html

Daar staat dan vervolgens ook wel ergens hoe je diafragma (=aperture)en sluitertijd (=shutterspeed) kan instellen

pi_9051992
nee gewoon deze

de eerste gewoon dus

pi_9052036
[/quote]
het was ook niet in dit forum maar wel op fok!
het was een foto in het donker gemaakt van de vonken die van de aansteker afvlogen
zag er goed uit
  woensdag 12 maart 2003 @ 00:26:40 #132
7010 Dagobert
I'm the Benjamin
pi_9052614
quote:
Op dinsdag 11 maart 2003 23:59 schreef ARGONIUS het volgende:
nee gewoon deze
[afbeelding]

de eerste gewoon dus

dies oud

Zoek zoek zoek

Ja gevonden

http://www.canon.co.jp/Imaging/IXUS/IXUS.html

quote:
Auto Mode
Lets the camera handle virtually all shooting settings. Images are recorded in Large/ Fine quality.
Manual Mode
Allows shooting with manual selection of image, exposure, white balance, etc.
Black and White Mode
Shoots in black and white. With the exception of white balance, settings are the same as Manual Mode shooting.
Stitch Assist Mode
Shoots images for panorama merges. Allows selection of shooting direction from either left to right or right to left.
Kan dus wel neem ik aan Misschien de handleiding er es bijpakken?
  woensdag 12 maart 2003 @ 04:10:09 #133
16456 Kwark
Great Jorb!
pi_9054074
quote:
Op maandag 10 maart 2003 01:33 schreef vanDaal het volgende:
Jammer dat er zo weinig te beleven valt in dit topic. Maar weer even leven inblazen dan....

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Het PS-werk beperkt zich trouwens alleen tot wat sharpening en cropping hier en daar.

Geschoten met een Powershot G2 (voorzover die info nog niet bekend is)

ik vind ze echt prachtig .

Kun je misschien in het kort een beetje uitleggen hoe je zulke foto'sd maakt (sluitertijden en dat soort technische specs?)
Ben zelf heel erg wannabe

Bassist, drummer & percussionist gezocht voor akoestische band! Zie topic [url=http://forum.fok.nl/showtopic.php/477979]Muzikanten gezocht![/url] of mail naar lightningbugs@rock.com!
pi_9054926
quote:
Op woensdag 12 maart 2003 04:10 schreef Kwark het volgende:
Kun je misschien in het kort een beetje uitleggen hoe je zulke foto'sd maakt (sluitertijden en dat soort technische specs?)
Ben zelf heel erg wannabe
Ik ben bang dat het geven van sluitertijden je niet zal helpen om zelf ook zulke foto's te nemen. Ik denk dat de poster van deze foto's je zal vertellen dat zijn camera op de (half-)automaat stond en zelf de belichting regelde. Het geheim van dit soort foto's goed kijken en goed de tijd nemen. En maak gewoon 50 foto's vanuit diverse punten, dan is de kans groter dat er wat moois bij zit.
pi_9055379
quote:
Op dinsdag 11 maart 2003 23:34 schreef ARGONIUS het volgende:
quote:
Op dinsdag 11 maart 2003 23:39 schreef Dagobert het volgende:
Zal ik het voorbeeld maar geven dan? Ik heb die foto gemaakt. Ben er zelf niet ontevreden over.

Ik heb hem inderdaad gemaakt met de camera op 'M' (handmatige belichting) en na wat experimenten de sluitertijd ingesteld op 2 sec en het diafragma op f8. Volgens mij zijn alle Ixusen automatische camera's, en daarmee zijn dit soort foto's gewoon moeilijk zo niet onmogelijk om te maken.

woensdag 12 maart 2003 @ 09:42:39 #136
19592 Cadsel
Shivella*nl
pi_9055606
Ik heb laatst een foto van me toetsenbord gemaakt met een ixus 330.

Toetsenbord

-----------------

Btw: Je kan de sluitertijd verander. ik heb de ixus 330 en ik denk dat het wel hetzelfde zal zijn als die van jou,

doe je in de manual functie het volgende:

ga naar menu, kies opname menu. kies onderaan voor lange sluier tijd aan. druk op menu.

nu druk op je dan WB knopje ( waarme je zwart-wit kan doen ) en dan kan je met pijltje naar boven en onder instellen hoelang je hem wil.

[Dit bericht is gewijzigd door Cadsel op 12-03-2003 09:52]

kijk op: Shivella voor mijn FotoAlbum
  woensdag 12 maart 2003 @ 11:19:36 #137
45291 HARB
I won't run. I won't
pi_9058062
Foto gemaakt met een brakke Sony Mavica (ofzoiets)

Ps. ben een beginner.

This time I'll try to make it [br]It won't feel like no big deal[br]because you don't win if you don't fight[br]
  woensdag 12 maart 2003 @ 12:24:19 #138
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_9059724
quote:
Op dinsdag 11 maart 2003 23:10 schreef Dagobert het volgende:

[..]

Die is geweldig Mooie foto
[..]

Deze moet ik ff aan wennen Weet het nog niet helemaal. Flits in de blaadjes is niet echt jedat en hij lijkt zo plat, alsof het een kijkdoos is

Tnx

De onderste geeft helaas niet de sfeer mee, die de foto 'losstaand' wel heeft.
Er hangt namelijk een typisch Stephen King sfeertje. Het pand is verlaten, de schommel in de tuin beweegt, het is zo goed als donker, je loopt midden in het bos..

vond zelf de flitser op de voorste bomen wel een leuk effect. Het geheel wordt wat meer 'spooky'

I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  donderdag 13 maart 2003 @ 00:27:50 #139
6509 vanDaal
-isme-er-eentje
pi_9079877
quote:
Op woensdag 12 maart 2003 08:53 schreef JeroenH het volgende:
Ik ben bang dat het geven van sluitertijden je niet zal helpen om zelf ook zulke foto's te nemen. Ik denk dat de poster van deze foto's je zal vertellen dat zijn camera op de (half-)automaat stond en zelf de belichting regelde.
Naja, wat een vertrouwen!

Nee, in principe maak ik al mijn foto's met een handmatig ingestelde sluitertijd en een handmatig ingesteld diafragma. Aangezien deze foto's gemaakt zijn met invallende schemering heb ik het diafragma ongeveer rond de f4.0 gehouden. Aangezien mijn camera f2.0-f8.0 aankan, hou je een goede balans tussen een goede scherptediepte (hoe hoger de f-waarde, hoe groter het 'scherptegebied' op je foto) en een goede lichtgevoeligheid (hoe lager de f-waarde, hoe lichtgevoeliger).

Sluitertijden varieerden nogal. Op de 'lichte' momenten (dus veel zonlicht) lag die rond de 1/250sec en naarmate het donker werd kwam dit getal hoger te liggen (1/100 t/m 1/20). Lager dan 1/20sec ben ik niet gegaan, omdat dan de kans groot is dat je foto onscherp is als je uit de losse hand schiet.

Overigens bemerkte ik achteraf dat een aantal foto's nogal donker was. Dit kwam (helaas) omdat ik mijn LCD-scherm op extra-bright had staan.

pi_9093387
ok eentje van mijn kant, zelf vind ik um matig maar ja wat doe je er aan

pi_9093629
quote:
Op donderdag 13 maart 2003 00:27 schreef vanDaal het volgende:
Solly....
quote:
Overigens bemerkte ik achteraf dat een aantal foto's nogal donker was. Dit kwam (helaas) omdat ik mijn LCD-scherm op extra-bright had staan.
Ik heb gemerkt dat je op de LCD-schermen van de meeste digicams slecht kunt beoordelen of de foto goed belicht is. Er zijn maar weinig schermen die de foto redelijk natuurgetrouw weergeven. Ook de scherpte is slecht te beoordelen door de lage resolutie.
Maar ja, om nou een PC en 17" monitor mee te sjouwen op een fotoshoot is ook weer zo wat...
pi_9098085

Foto van de maan, genomen door een Olympus C-300 ZOOM achter een 7X50 verrekijker op statief te houden. Er is niet gezoomd, 2 seconden onderbelicht en de foto is achteraf bijgewerkt met IfvanView (contrasten verhogen, converteren naar grijswaarden). Bovendien is het formaat aangepast om de foto in het forum te laten passen.

donderdag 13 maart 2003 @ 19:41:41 #143
16456 Kwark
Great Jorb!
pi_9099328
quote:
Op donderdag 13 maart 2003 00:27 schreef vanDaal het volgende:

[..]

Nee, in principe maak ik al mijn foto's met een handmatig ingestelde sluitertijd en een handmatig ingesteld diafragma. Aangezien deze foto's gemaakt zijn met invallende schemering heb ik het diafragma ongeveer rond de f4.0 gehouden. Aangezien mijn camera f2.0-f8.0 aankan, hou je een goede balans tussen een goede scherptediepte (hoe hoger de f-waarde, hoe groter het 'scherptegebied' op je foto) en een goede lichtgevoeligheid (hoe lager de f-waarde, hoe lichtgevoeliger).

Sluitertijden varieerden nogal. Op de 'lichte' momenten (dus veel zonlicht) lag die rond de 1/250sec en naarmate het donker werd kwam dit getal hoger te liggen (1/100 t/m 1/20). Lager dan 1/20sec ben ik niet gegaan, omdat dan de kans groot is dat je foto onscherp is als je uit de losse hand schiet.

Thanks, hier steek ik wat van op...zeker omdat het mij begint te irriteren dat op alle foto's die ik neem bijna alles even scherp is en er dus weinig diepte in zit (ben net een weekje bezig )
Bassist, drummer & percussionist gezocht voor akoestische band! Zie topic [url=http://forum.fok.nl/showtopic.php/477979]Muzikanten gezocht![/url] of mail naar lightningbugs@rock.com!
  donderdag 13 maart 2003 @ 23:10:31 #144
749 TheMarco
www.i-marco.nl/weblog/
pi_9105406
Middagje Amsterdam:

I'm definitely caught up in the wrong universe.
Oh, and The Net is Dead too...
pi_9105445
quote:
Op donderdag 13 maart 2003 23:10 schreef TheMarco het volgende:
Middagje Amsterdam:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

tering, mooie fotows
pi_9110912
quote:
Op zaterdag 1 maart 2003 00:53 schreef SEMTEX het volgende:
Mijn bijdrage aan dit topic
[afbeelding]
What the FUCK is DIT
  vrijdag 14 maart 2003 @ 11:01:19 #147
40001 fotoloog
1/250 sec. F=8
pi_9112394
een paar kiekjes uit suriname!

Sometimes it snows in april
Sometimes I feel so bad, so bad
Sometimes I wish life was never ending,
And all good things, they say, never last
  vrijdag 14 maart 2003 @ 11:40:52 #148
7966 eRR_

Toestel: Sony DSCP50 (2mP) met de belichting op -0,7 om te fletse kleuren te voorkomen (met name groen)

the internet makes you stupid
pi_9133886
Canon Ixus v 3 : Edinburgh

zaterdag 15 maart 2003 @ 11:26:00 #150
2558 misterM
__-not-yet-__
pi_9134737

...Let me R o c k you..girl you make me loving the bad things,,
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: