abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219933815
Een paar dagen geleden zag ik op BBC first, (ja, is nu BBC.nl.) een natuurdocumentaire.

Daar werd een kogelvis gefilmd die een nestje maakte om een vrouwtje te lokken.

Ik zat verbijsterd te kijken. Ik geloof niet in God, maar dit kan niet zomaar ontstaan zijn.

Kijk zelf maar. En alle menselijke kunstenaars en kunstkenners. moeten voortaan hun mond dichthouden als ze weer eens willen losbarsten in pretentieus en nietszeggend geneuzel.
Vooral omdat hier een artiest aan het werk is die er echt veel moeite voor doet. Een week lang, 24 uur per dag.
Doe het dit kleintje maar eens na.

Met slechts je pink of je wenkbrauw dan he?

Bekijk deze YouTube-video
pi_219933829
Hier nog maar eens een ander filmpje.

Je moet toch respect hebben voor dit visje.

pi_219933840
https://nl.wikipedia.org/wiki/Kogelvissen

Het enige wat ik wist van deze vissen dat ze zeer giftig zijn.
En ik snap nu ook wel waarom.
pi_219933949
Als je het kunstwerk van veel dieren ziet, zoals deze vis of een vogelnest dat in elkaar geweven is, dan zie je meeatal direct dat dit gedaan moet zijn door iets.
Maar als je kijkt naar de vis of vogel zelf die nog complexer is.. dan neemt men aan dat het toeval of evolutie is. Mooi hoe dat werkt.
pi_219934026
quote:
0s.gif Op maandag 26 januari 2026 17:25 schreef Invisibli het volgende:
Als je het kunstwerk van veel dieren ziet, zoals deze vis of een vogelnest dat in elkaar geweven is, dan zie je meeatal direct dat dit gedaan moet zijn door iets.
Maar als je kijkt naar de vis of vogel zelf die nog complexer is.. dan neemt men aan dat het toeval of evolutie is. Mooi hoe dat werkt.
Eens. Ik weet dus ook heus wel dat zo'n visje niks anders dan zijn instinct volgt. Maar toch he? Om zoiets moois te maken dat zelfs de 'Mens' er bewondering voor heeft.

De 'Mens' die met zijn 'superbrein' het niet eens voor elkaar krijgt om netjes in een rij te lopen of te rijden.

Mensen die de duurste opleidingen hebben gevolgd om dan toch nog de meest debiele fouten te maken

Nee, dan de natuur.

Dieren.

Mooiste spinnenwebben.

Beverdam.

Bijenraat.

pi_219938719
Wat dat betreft is de natuur magie. Schitterend hoe mooi het kan zijn _O_
Ook in moeilijke tijden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo