abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_8702733
Voor een grap is het nodig dat ik iemands arm of pols ingips, dit is zeker moeilijk om te doen of niet?

Of bestaat er ook zoiets als een nepgipsen arm ofzo bij een fopwinkel of hoe die winkels ook heten?

"Twenty-six times, I've been trusted to take the game winning shot and missed. I've failed over and over and over again in my life. That is why I succeed." Michael Jordan
pi_8702761
Zelf gipsen van een arm lijkt me wat moeilijk en fopwinkels heten tegenwoordig funshop of carnavalswinkel, maar verder ben ik nog niet gekomen.
"Twenty-six times, I've been trusted to take the game winning shot and missed. I've failed over and over and over again in my life. That is why I succeed." Michael Jordan
pi_8702769
http://www.lohmann-rauscher.nl/producten/ps_20/p21_03.html

http://www.lohmann-rauscher.nl/producten/ps_20/p21_04.html

Op deze sites staat iets over gipswindsels: en dat schijnt het enige te zijn wat je nodig hebt om een gipsverband aan te brengen, hier staat niet dat je watten en een tricot nodig hebt zoals op deze site:

http://allserv.rug.ac.be/~rverdonk/GIPS.htm

en gipswindsels zijn online te koop op ww.drogisterij.net, dus volgens mij gaat het wel lukken met zelf een gipsveband aan te leggen

Ik kan nergens op carnavalssites/funshop-sites iets met nepgips vinden en op google geeft nepgips één hit...

Ik hoop overigens dat er dadelijk als er meer mensen online zijn meer reacties komen

pi_8702919
Je kunt gewoon gipsverband kopen bij de apotheek. Dat werkt net als gewoon verband, alleen moet je het eerst even natmaken. Dan omwikkelen, evt. de randjes bijknippen en laten drogen. Fluitje van een cent.

-edit- je moet wel een paar laagjes over elkaar heen doen (en voor de echtheid kun je er eerst een laag watten onder doen, dan heb je ook minder gips nodig)

[Dit bericht is gewijzigd door phileine op 25-02-2003 07:54]

mooi he, alles
  dinsdag 25 februari 2003 @ 07:52:57 #5
13250 Lod
Sapere aude!
pi_8702922
quote:
Op dinsdag 25 februari 2003 04:52 schreef Calella het volgende:
Zelf gipsen van een arm lijkt me wat moeilijk en fopwinkels heten tegenwoordig funshop of carnavalswinkel, maar verder ben ik nog niet gekomen.
Zelf gipsen van je arm lijkt me zelfs ronduit gevaarlijk als je niet hoe en wat je moet gipsen. Dadelijk gips je iets verkeerd en breek je je arm. Plus nog het feit dat je het er ook nog af moet krijgen en dat is volgens mij ook niet ongevaarlijk zonder de juiste tools.
Probeer het gewoon eens bij een funshop inderdaad of roep een EHBO-er o.i.d. erbij.
GNU Terry Pratchett
  dinsdag 25 februari 2003 @ 08:04:27 #6
35189 Troel
scherp en bot
pi_8702977
Ga je dan ook de hele tijd krabben enzo, want dat spul irriteert mateloos!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_8703037
Het gipsen zelf is niet moeilijk. Wij hebben op school elkaars gezicht gegipst. Maar het eraf krijgen lijkt me moeilijker. Áls je het zelf gaat doen, gebruik dan wel veel watten als onderlaag, om te voorkomen dat je het te strak doet en ter bescherming van de haartjes.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  dinsdag 25 februari 2003 @ 08:19:36 #8
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_8703043
quote:
Op dinsdag 25 februari 2003 07:52 schreef Lod het volgende:

[..]

Zelf gipsen van je arm lijkt me zelfs ronduit gevaarlijk als je niet hoe en wat je moet gipsen. Dadelijk gips je iets verkeerd en breek je je arm. Plus nog het feit dat je het er ook nog af moet krijgen en dat is volgens mij ook niet ongevaarlijk zonder de juiste tools.
Probeer het gewoon eens bij een funshop inderdaad of roep een EHBO-er o.i.d. erbij.

Yeah right, als je verkeerd gipst dan breek je je arm

Je kan het er bovendien met een kniptang zo afslopen, als je watten gebruikt als ondergrond is er helemaal nix aan het handje.

pi_8703068
quote:
Op dinsdag 25 februari 2003 08:19 schreef Slarioux het volgende:

[..]

Yeah right, als je verkeerd gipst dan breek je je arm

Je kan het er bovendien met een kniptang zo afslopen, als je watten gebruikt als ondergrond is er helemaal nix aan het handje.

Het lijkt me niet handig om bij je pols of elleboog te gipsen. Tussen je pols en elleboog lijkt me niet zo gevaarlijk.
Gebruik trouwens geen 'gewone' watten, die kunnen er tussenuit vallen. Je kunt bij de drogist watten aan 1 stuk kopen. Die kun je makkelijk om je arm rollen en die blijven goed zitten. Als je 2 of meer laagjes doet, is het sneller dik en hoef je niet veel gips te gebruiken. En je hebt minder kans dat je in je arm knipt als je het er weer af haalt.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  dinsdag 25 februari 2003 @ 11:25:44 #10
47614 BlackOrchid
I'm replaceable
pi_8705012
Gewoon een aantal rollen vette watten halen, wat gips en smeren maar met die bende! Eraf slopen doe je met een kettingzaag () of een kniptang, zorg wel dat je voldoende speling hebt om het er daarna weer af te kunnen slopen!
BlaBla mettul
BlaBla heersch
Blablablabla
Gay!
pi_8706565
als je te strak/verkeerd gips kan je bloedsomloop afknellen. laat het er dus niet langer omzitten dan nodig is !

en had het even gezegd, ik had nog wel een gips gehad van duim tot schouder. (gebroken elleboog) stonk wel een beetje

teach them how to fish, not catch the damn things for them. -> www.google.nl
pi_8721538
oja nog een tip:

Zwart = EHBO-post

BlaBla mettul
BlaBla heersch
Blablablabla
Gay!
pi_8721747
Kijk eens aan wat een medewerking

Dit gaat dus wel lukken: langs de apotheek en de drogist en we zijn klaar.

BlackOrchid, wat bedoel je met deze laatste tip

quote:
Op woensdag 26 februari 2003 00:48 schreef BlackOrchid het volgende:
oja nog een tip:

Zwart = EHBO-post

woensdag 26 februari 2003 @ 07:30:52 #14
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_8723493
quote:
Op woensdag 26 februari 2003 01:01 schreef Calella het volgende:
Kijk eens aan wat een medewerking

Dit gaat dus wel lukken: langs de apotheek en de drogist en we zijn klaar.

[..]

Zwart gips komt van een EHBO post zoals de eerste hulp of een tent zoals bij de Airborne ofzo, moet dus opnieuw worden gedaan omdat het gewoon nood is .

Althans, dat gok ik

pi_8723639
Zwart gips is geen gips maar een soort acryl wat ze als gips gebruiken.

Ik denk niet dat je dat spul zomaar kan kopen bij een drogist. Gewoon gipsverband wel...

pi_8759763
quote:
Op woensdag 26 februari 2003 01:01 schreef Calella het volgende:

[..]

Uitleg: Zie je ook maar enig vorm van paarsheid/zwartheid aan de vingers of aan andere lichaamsdelen... haast je dan naar de EHBO. Waarschijnlijk is het dan al te laat en volgt er een amputatie! Maar no worries.. amputeren is tegenwoordig in de mode, ben je weer helemaal hip!
BlaBla mettul
BlaBla heersch
Blablablabla
Gay!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')