NOSquote:ICE-agent schiet vrouw dood in Minneapolis, burgemeester woest
Een agent van de Amerikaanse immigratiedienst ICE heeft een vrouw gedood in Minneapolis in de noordelijke staat Minnesota. Het ministerie van Binnenlandse Veiligheid meldt dat de agent handelde uit zelfverdediging, maar die lezing wordt door de lokale autoriteiten in twijfel getrokken.
De burgemeester van de stad, Jacob Frey, beschuldigt de agent van "roekeloos" schieten op een 37-jarige vrouw. Ook gouverneur Tim Walz, een prominente Democraat, bestrijdt de lezing van het ministerie.
Op beelden is te zien dat de vrouw met haar auto dwars op de weg staat. Ze wordt benaderd door agenten, waarna ze een paar meter achteruit rijdt en daarna vooruit. Op dat moment wordt er geschoten, ogenschijnlijk door een agent die voor haar auto staat.
Het ministerie zegt dat de immigratiedienst bezig was met "doelgerichte operaties" toen "relschoppers" begonnen met het tegenhouden van de ICE-agenten. Het ministerie spreekt van "binnenlands terrorisme".
"Een ICE-agent, die vreesde voor zijn leven, dat van zijn collega's bij de politie en de veiligheid van het publiek, vuurde verdedigingsschoten af", schrijft het ministerie. "Hij zette zijn training in en redde zijn eigen leven en dat van zijn mede-agenten."
Burgemeester: 'onzinverhaal'
Burgemeester Frey zegt dat de aanwezigheid van de immigratiedienst zorgt voor chaos in zijn stad. "We eisen dat ICE de stad onmiddellijk verlaat", schrijft hij op X. "Wij staan pal achter onze immigranten- en vluchtelingengemeenschappen."
In een persconferentie bestempelde de burgemeester het verhaal van de immigratiedienst als een "onzinverhaal". Hij baseert zich op een video die hij te zien gekregen heeft, zei hij. Gevraagd of het erop leek dat de vrouw wilde inrijden op de agenten antwoordde hij: "Dat lijkt helemaal niet het geval te zijn."
Ook gouverneur Walz van Minnesota, waarvan Minneapolis de grootste stad is, zegt het verhaal van ICE niet te geloven. "Geloof niet in deze propagandamachine", schrijft de voormalige running mate van presidentskandidaat Kamala Harris op X. Hij belooft dat de staat zal zorgen voor een eerlijk en rechtvaardig onderzoek.
Het ministerie zegt dat de immigratiedienst bezig was met "doelgerichte operaties" toen "relschoppers" begonnen met het tegenhouden van de ICE-agenten. Het ministerie spreekt van "binnenlands terrorisme".
"Een ICE-agent, die vreesde voor zijn leven, dat van zijn collega's bij de politie en de veiligheid van het publiek, vuurde verdedigingsschoten af", schrijft het ministerie. "Hij zette zijn training in en redde zijn eigen leven en dat van zijn mede-agenten."
In Nederland gaan we professioneler om met demonstraties. De hele situatie druipt van het amateurisme, met een dode tot gevolg. Voor de tweede keer in korte tijdquote:Op zaterdag 24 januari 2026 18:42 schreef HowardRoark het volgende: [..] We zien vooral neigingen tot rebellie onder de bevolking in Minneapolis, daar mag nog veel harder tegen worden opgetreden. ICE is een overheidsinstantie die illegale migranten dient te arresteren en uitzetten en burgers die denken voor eigen rechter te kunnen spelen door dit tegen te willen houden begeven zich op glad ijs. [..] Ik speel open kaart. En inderdaad, als een demonstrant zicht verzet tegen een arrestatie op agressieve manier, geweld pleegt tegen een agent en wellicht dus ook nog bewapend was, dan mag de agent zijn dienstwapen gebruiken. Dat is trouwens hier in Nederland ook zo, we hadden recent nog die situatie met die jongen die is neergeschoten bij een drive-in was het volgens mij.
Ja, dan verdien je het om dood geschoten te wordenquote:Op zaterdag 24 januari 2026 20:41 schreef TheJanitor het volgende:
Vechten met ICE en dan huilen dat je wordt neergeschotenx1000
Volgens mij worden ze aangevallen na eerst met pepperspray te zijn bespoten.quote:Op zaterdag 24 januari 2026 20:41 schreef TheJanitor het volgende:
Vechten met ICE en dan huilen dat je wordt neergeschotenx1000
Stel geen vragen over notes.quote:Op zaterdag 24 januari 2026 20:38 schreef Funeste het volgende:
HO KIJK UIT STRAATCOMMANDO KOMT CONTROLEREN
De laatste maanden geven inderdaad genoeg redenen om gewoon rustig af te wachten ja.quote:Op zaterdag 24 januari 2026 20:39 schreef Cruzinats het volgende:
[..]
De midterms zijn nog dit jaar. Als het daadwerkelijk om de democratie ging zouden ze (democraten) gewoon rustig afwachten en niet een poging doen om een burgeroorlog te ontketenen.
Mijn punt is dat als de autoriteiten jou daar een opdracht geven je maar hebt te luisteren en ze daar vanwege de 2nd amendment een stuk sneller naar de wapens grijpen. Dat is daar nou eenmaal een gevolg van.quote:Op zaterdag 24 januari 2026 20:32 schreef Fok-it het volgende: Ik begrijp je punt niet echt? Dat voorbeeld wat je geeft is net zo bespottelijk
Kan er geen traan om laten. Mensen aanvallen die hun werk moeten doen. Wekenlang. Gaat er wel eens wat fout. Zijn leven gegeven voor illegale criminelen, was toch zijn ultieme droom dus iedereen blij.quote:Op zaterdag 24 januari 2026 20:42 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ja, dan verdien je het om dood geschoten te worden
Je bent ook een complete idioot als je een vuurwapen met extra magazijnen meeneemt naar een 'demonstratie' om dan vervolgens met agenten te gaan vechten.quote:Op zaterdag 24 januari 2026 20:42 schreef Wantie het volgende:
[..]
In Nederland gaan we professioneler om met demonstraties. De hele situatie druipt van het amateurisme, met een dode tot gevolg. Voor de tweede keer in korte tijd
Hoewel dit klopt is het natuurlijk wel zaak dat agenten daarvoor getrained zijn en deze tulpenclub is dat niet. Of in ieder geval die we hier zien..quote:Op zaterdag 24 januari 2026 20:44 schreef AchJa het volgende:
[..]
Mijn punt is dat als de autoriteiten jou daar een opdracht geven je maar hebt te luisteren en ze daar vanwege de 2nd amendment een stuk sneller naar de wapens grijpen. Dat is daar nou eenmaal een gevolg van.
Je kunt natuurlijk wel wat vinden van de 2nd.
De notes die ik van hem krijg print ik uit en doe ik in mijn noteboek.quote:Op zaterdag 24 januari 2026 20:43 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Stel geen vragen over notes.
Hij is erg triggerhappy
Dat doen ze niet, Trump is juist aan het aansturen op Martial Law (staat van beleg).quote:Op zaterdag 24 januari 2026 20:41 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Hoe doen de democraten dat dan?
Als hij dat spul bij zich mag hebben, wat naar verluid zo is, is dat helemaal niet raar.quote:Op zaterdag 24 januari 2026 20:45 schreef incel het volgende:
[..]
Je bent ook een complete idioot als je een vuurwapen met extra magazijnen meeneemt naar een 'demonstratie' om dan vervolgens met agenten te gaan vechten.
Als de autoriteiten mij in Nederland een opdracht zouden geven waar ik fundamenteel bezwaren tegen zou hebben zou ik mijn werk niet meer willen uitvoeren, maar dat terzijde.quote:Op zaterdag 24 januari 2026 20:44 schreef AchJa het volgende:
[..]
Mijn punt is dat als de autoriteiten jou daar een opdracht geven je maar hebt te luisteren en ze daar vanwege de 2nd amendment een stuk sneller naar de wapens grijpen. Dat is daar nou eenmaal een gevolg van.
Je kunt natuurlijk wel wat vinden van de 2nd.
Retorische vraagquote:Op zaterdag 24 januari 2026 20:46 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat doen ze niet, Trump is juist aan het aansturen op Martial Law.
Volgens mij valt die gozer die nu dood is, eerst nog ff die vrouw aan.quote:Op zaterdag 24 januari 2026 20:43 schreef OmniRocket het volgende:
[..]
Volgens mij worden ze aangevallen na eerst met pepperspray te zijn bespoten.
Ja je mag het bij je hebben, maar als je vervolgens agenten gaat provoceren en agressief naar ze gaat doen en ze van hun werk probeert af te houden, vervolgens met ze gaat worstelen en dan je handen in je zakken stopt dan ben je niet heel slim bezig.quote:Op zaterdag 24 januari 2026 20:46 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Als hij dat spul bij zich mag hebben, wat naar verluid zo is, is dat helemaal niet raar.
Ken je open carry states? Dat is nog veel bizarder
Volgens mij probeerde hij haar overeind te helpen.quote:Op zaterdag 24 januari 2026 20:47 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Volgens mij valt die gozer die nu dood is, eerst nog ff die vrouw aan.
Huh, ben je tegenwoordig een MAGA-fan geworden dan? Ik dacht dat je een Nederlander was.quote:Op zaterdag 24 januari 2026 20:26 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ik vraag me af of het een anti ice was. Maar prima, straks blijkt het een MAGA fan te zijn. Staan jullie hier zwaar voor lul.
En ik gil niet.
Dat is wat anders, maar zoals het er nu naar uit ziet was het wapen hem al afhandig gemaakt.quote:Op zaterdag 24 januari 2026 20:47 schreef incel het volgende:
[..]
Ja je mag het bij je hebben, maar als je vervolgens agenten gaat provoceren en agressief naar ze gaat doen en ze van hun werk probeert af te houden, vervolgens met ze gaat worstelen en dan je handen in je zakken stopt dan ben je niet heel slim bezig.
Wacht even. Van welke kant komt de escalatie volgens jou precies?quote:Op zaterdag 24 januari 2026 20:39 schreef Cruzinats het volgende:
[..]
De midterms zijn nog dit jaar. Als het daadwerkelijk om de democratie ging zouden ze (democraten) gewoon rustig afwachten en niet een poging doen om een burgeroorlog te ontketenen.
quote:Op zaterdag 24 januari 2026 20:48 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Wacht even. Van welke kant komt de escalatie volgens jou precies?
quote:
Uiteraard. Alhoewel ik verder niet direct een reden heb om aan te nemen dat het een stel onopgeleide incompetente prutsers zijn geloof ik wel dat ze daar ondertussen aardig op hun tandvlees lopen en dat dat voor een groot deel ook het probleem is.quote:Op zaterdag 24 januari 2026 20:45 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Hoewel dit klopt is het natuurlijk wel zaak dat agenten daarvoor getrained zijn en deze tulpenclub is dat niet. Of in ieder geval die we hier zien..
Stukje miscommunicatie, maar hoe kom je in zo'n situatie terecht? Als je met een vuurwapen op zak met agenten gaat worstelen dan moet je niet gek opkijken als ze je onschadelijk maakt als ze niet weten of je ze elk moment zelf dood kan schieten.quote:Op zaterdag 24 januari 2026 20:48 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dat is wat anders, maar zoals het er nu naar uit ziet was het wapen hem al afhandig gemaakt.
Daar doel ik op met training.
Is een betaalde Rusland trollquote:Op zaterdag 24 januari 2026 20:48 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Dat dacht ik eerst ook, maar hij lijkt haar te duwen.quote:Op zaterdag 24 januari 2026 20:48 schreef Leandra het volgende:
[..]
Volgens mij probeerde hij haar overeind te helpen.
Wat ik tot nu toe zie van ice zijn natuurlijk de excessen maar die zijn wel zo heftig en veelvoorkomend dat bij mij het beeld ontstaat dat er op zijn zachtst gezegd wat mis is met die instantie.quote:Op zaterdag 24 januari 2026 20:49 schreef AchJa het volgende:
[..]
Uiteraard. Alhoewel ik verder niet direct een reden heb om aan te nemen dat het een stel onopgeleide incompetente prutsers zijn geloof ik wel dat ze daar ondertussen aardig op hun tandvlees lopen en dat dat voor een groot deel ook het probleem is.
Het begon allemaal met Hillary’s emailsquote:Op zaterdag 24 januari 2026 20:48 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ik hoop het. Geheel vrijwillig en voor je lol zulke onzin uitkramen zou niet best zijn.quote:
Of hij helpt haar overeindquote:Op zaterdag 24 januari 2026 20:47 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Volgens mij valt die gozer die nu dood is, eerst nog ff die vrouw aan.
Hij was niet blankquote:Op zaterdag 24 januari 2026 20:51 schreef TheJanitor het volgende:
Gelukkig vinden alleen blanken het belangrijk genoeg om hun leven te geven voor criminele illegalen anders kreeg je weer een BLM beweging waar ze alles slopen en tv's jatten.
Jup was ik ook al bang voor, waarom anders zoveel firepower meenemen om te gaan 'demonstreren' (Mega gevaarlijke onveilige situatie veroorzaken bij agenten die met gevaar voor eigen leven de wet aan het handhaven zijn).quote:
Hij ziet er erg Joods uitquote:Op zaterdag 24 januari 2026 20:50 schreef incel het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dit schijnt hem trouwens te zijn
Mensen uit het Midden-Oosten en Noord Afrika vallen onder blank hier in Amerikaquote:Op zaterdag 24 januari 2026 20:55 schreef incel het volgende:
[..]
Jup, snap niet waarom alle media over een blanke man schrijven.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |