abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219918068
quote:
ICE-agent schiet vrouw dood in Minneapolis, burgemeester woest

Een agent van de Amerikaanse immigratiedienst ICE heeft een vrouw gedood in Minneapolis in de noordelijke staat Minnesota. Het ministerie van Binnenlandse Veiligheid meldt dat de agent handelde uit zelfverdediging, maar die lezing wordt door de lokale autoriteiten in twijfel getrokken.

De burgemeester van de stad, Jacob Frey, beschuldigt de agent van "roekeloos" schieten op een 37-jarige vrouw. Ook gouverneur Tim Walz, een prominente Democraat, bestrijdt de lezing van het ministerie.

Op beelden is te zien dat de vrouw met haar auto dwars op de weg staat. Ze wordt benaderd door agenten, waarna ze een paar meter achteruit rijdt en daarna vooruit. Op dat moment wordt er geschoten, ogenschijnlijk door een agent die voor haar auto staat.

Het ministerie zegt dat de immigratiedienst bezig was met "doelgerichte operaties" toen "relschoppers" begonnen met het tegenhouden van de ICE-agenten. Het ministerie spreekt van "binnenlands terrorisme".

"Een ICE-agent, die vreesde voor zijn leven, dat van zijn collega's bij de politie en de veiligheid van het publiek, vuurde verdedigingsschoten af", schrijft het ministerie. "Hij zette zijn training in en redde zijn eigen leven en dat van zijn mede-agenten."

Burgemeester: 'onzinverhaal'

Burgemeester Frey zegt dat de aanwezigheid van de immigratiedienst zorgt voor chaos in zijn stad. "We eisen dat ICE de stad onmiddellijk verlaat", schrijft hij op X. "Wij staan pal achter onze immigranten- en vluchtelingengemeenschappen."

In een persconferentie bestempelde de burgemeester het verhaal van de immigratiedienst als een "onzinverhaal". Hij baseert zich op een video die hij te zien gekregen heeft, zei hij. Gevraagd of het erop leek dat de vrouw wilde inrijden op de agenten antwoordde hij: "Dat lijkt helemaal niet het geval te zijn."

Ook gouverneur Walz van Minnesota, waarvan Minneapolis de grootste stad is, zegt het verhaal van ICE niet te geloven. "Geloof niet in deze propagandamachine", schrijft de voormalige running mate van presidentskandidaat Kamala Harris op X. Hij belooft dat de staat zal zorgen voor een eerlijk en rechtvaardig onderzoek.

Het ministerie zegt dat de immigratiedienst bezig was met "doelgerichte operaties" toen "relschoppers" begonnen met het tegenhouden van de ICE-agenten. Het ministerie spreekt van "binnenlands terrorisme".

"Een ICE-agent, die vreesde voor zijn leven, dat van zijn collega's bij de politie en de veiligheid van het publiek, vuurde verdedigingsschoten af", schrijft het ministerie. "Hij zette zijn training in en redde zijn eigen leven en dat van zijn mede-agenten."
NOS

twitter

Niet mijn OP.
pi_219918075
Vechten met ICE en dan huilen dat je wordt neergeschoten :') x1000
pi_219918082
quote:
14s.gif Op zaterdag 24 januari 2026 18:42 schreef HowardRoark het volgende: [..] We zien vooral neigingen tot rebellie onder de bevolking in Minneapolis, daar mag nog veel harder tegen worden opgetreden. ICE is een overheidsinstantie die illegale migranten dient te arresteren en uitzetten en burgers die denken voor eigen rechter te kunnen spelen door dit tegen te willen houden begeven zich op glad ijs. [..] Ik speel open kaart. En inderdaad, als een demonstrant zicht verzet tegen een arrestatie op agressieve manier, geweld pleegt tegen een agent en wellicht dus ook nog bewapend was, dan mag de agent zijn dienstwapen gebruiken. Dat is trouwens hier in Nederland ook zo, we hadden recent nog die situatie met die jongen die is neergeschoten bij een drive-in was het volgens mij.
In Nederland gaan we professioneler om met demonstraties. De hele situatie druipt van het amateurisme, met een dode tot gevolg. Voor de tweede keer in korte tijd
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_219918086
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2026 20:41 schreef TheJanitor het volgende:
Ja, dan verdien je het om dood geschoten te worden :')
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_219918088
Door het slotje heen posten.. er zijn mensen voor minder omgelegd...
pi_219918101
Weer zo'n linkse gek die met een vuurwapen met twee extra magazijnen ICE agenten van hun werk af gaat houden.

Het is toch onwerkelijk
pi_219918102
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2026 20:41 schreef TheJanitor het volgende:
Volgens mij worden ze aangevallen na eerst met pepperspray te zijn bespoten.
pi_219918105
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 januari 2026 20:38 schreef Funeste het volgende:
HO KIJK UIT STRAATCOMMANDO KOMT CONTROLEREN
Stel geen vragen over notes.
Hij is erg triggerhappy :X
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_219918107
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2026 20:39 schreef Cruzinats het volgende:

[..]
De midterms zijn nog dit jaar. Als het daadwerkelijk om de democratie ging zouden ze (democraten) gewoon rustig afwachten en niet een poging doen om een burgeroorlog te ontketenen.
De laatste maanden geven inderdaad genoeg redenen om gewoon rustig af te wachten ja.
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_219918110
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2026 20:32 schreef Fok-it het volgende: Ik begrijp je punt niet echt? Dat voorbeeld wat je geeft is net zo bespottelijk
Mijn punt is dat als de autoriteiten jou daar een opdracht geven je maar hebt te luisteren en ze daar vanwege de 2nd amendment een stuk sneller naar de wapens grijpen. Dat is daar nou eenmaal een gevolg van.

Je kunt natuurlijk wel wat vinden van de 2nd.
pi_219918128
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 januari 2026 20:42 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ja, dan verdien je het om dood geschoten te worden :')
Kan er geen traan om laten. Mensen aanvallen die hun werk moeten doen. Wekenlang. Gaat er wel eens wat fout. Zijn leven gegeven voor illegale criminelen, was toch zijn ultieme droom dus iedereen blij.
pi_219918130
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 januari 2026 20:42 schreef Wantie het volgende:

[..]
In Nederland gaan we professioneler om met demonstraties. De hele situatie druipt van het amateurisme, met een dode tot gevolg. Voor de tweede keer in korte tijd
Je bent ook een complete idioot als je een vuurwapen met extra magazijnen meeneemt naar een 'demonstratie' om dan vervolgens met agenten te gaan vechten.
  Forum Admin zaterdag 24 januari 2026 @ 20:45:45 #13
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_219918132
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 januari 2026 20:44 schreef AchJa het volgende:

[..]
Mijn punt is dat als de autoriteiten jou daar een opdracht geven je maar hebt te luisteren en ze daar vanwege de 2nd amendment een stuk sneller naar de wapens grijpen. Dat is daar nou eenmaal een gevolg van.

Hoewel dit klopt is het natuurlijk wel zaak dat agenten daarvoor getrained zijn en deze tulpenclub is dat niet. Of in ieder geval die we hier zien..
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  zaterdag 24 januari 2026 @ 20:45:54 #14
511688 Funeste
Une clarté cruelle
pi_219918137
quote:
10s.gif Op zaterdag 24 januari 2026 20:43 schreef Ali_boo het volgende:

[..]
Stel geen vragen over notes.
Hij is erg triggerhappy :X
De notes die ik van hem krijg print ik uit en doe ik in mijn noteboek.
  zaterdag 24 januari 2026 @ 20:46:41 #15
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_219918151
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 januari 2026 20:41 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Hoe doen de democraten dat dan?
Dat doen ze niet, Trump is juist aan het aansturen op Martial Law (staat van beleg).
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Forum Admin zaterdag 24 januari 2026 @ 20:46:48 #16
pi_219918155
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2026 20:45 schreef incel het volgende:

[..]
Je bent ook een complete idioot als je een vuurwapen met extra magazijnen meeneemt naar een 'demonstratie' om dan vervolgens met agenten te gaan vechten.

Als hij dat spul bij zich mag hebben, wat naar verluid zo is, is dat helemaal niet raar.

Ken je open carry states? Dat is nog veel bizarder
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_219918162
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 januari 2026 20:44 schreef AchJa het volgende:

[..]

Als de autoriteiten mij in Nederland een opdracht zouden geven waar ik fundamenteel bezwaren tegen zou hebben zou ik mijn werk niet meer willen uitvoeren, maar dat terzijde.

Ik geef dan ook meer af op de opdrachtgevers dan op de uitvoerders. Al geven die ook meer dan reden tot twijfel of dat allemaal alleen gebeurt uit orders opvolgen of dat zij zelf ook baat hebben bij een bepaalde ideologie
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  Forum Admin zaterdag 24 januari 2026 @ 20:47:02 #18
pi_219918166
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2026 20:46 schreef Leandra het volgende:

[..]
Dat doen ze niet, Trump is juist aan het aansturen op Martial Law.
Retorische vraag :P
pi_219918167
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2026 20:43 schreef OmniRocket het volgende:

[..]
Volgens mij worden ze aangevallen na eerst met pepperspray te zijn bespoten.
Volgens mij valt die gozer die nu dood is, eerst nog ff die vrouw aan.
pi_219918183
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2026 20:46 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Als hij dat spul bij zich mag hebben, wat naar verluid zo is, is dat helemaal niet raar.

Ken je open carry states? Dat is nog veel bizarder
Ja je mag het bij je hebben, maar als je vervolgens agenten gaat provoceren en agressief naar ze gaat doen en ze van hun werk probeert af te houden, vervolgens met ze gaat worstelen en dan je handen in je zakken stopt dan ben je niet heel slim bezig.

En nogmaals: Die agenten handhaven gewoon de wet. Illegalen opsporen, oppakken en uitzetten. Je mag demonstreren van een afstandje, maar ze belagen met een vuurwapen is gewoon achterlijk.
pi_219918190
twitter
Het is pas echt crisis als het bier op is.
  zaterdag 24 januari 2026 @ 20:48:07 #22
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_219918194
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2026 20:47 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Volgens mij probeerde hij haar overeind te helpen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_219918198
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2026 20:26 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Ik vraag me af of het een anti ice was. Maar prima, straks blijkt het een MAGA fan te zijn. Staan jullie hier zwaar voor lul.

En ik gil niet.
Huh, ben je tegenwoordig een MAGA-fan geworden dan? Ik dacht dat je een Nederlander was.
  Forum Admin zaterdag 24 januari 2026 @ 20:48:25 #24
pi_219918199
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2026 20:47 schreef incel het volgende:

[..]
Ja je mag het bij je hebben, maar als je vervolgens agenten gaat provoceren en agressief naar ze gaat doen en ze van hun werk probeert af te houden, vervolgens met ze gaat worstelen en dan je handen in je zakken stopt dan ben je niet heel slim bezig.
Dat is wat anders, maar zoals het er nu naar uit ziet was het wapen hem al afhandig gemaakt.

Daar doel ik op met training.
  zaterdag 24 januari 2026 @ 20:48:31 #25
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_219918202
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2026 20:39 schreef Cruzinats het volgende:

[..]
De midterms zijn nog dit jaar. Als het daadwerkelijk om de democratie ging zouden ze (democraten) gewoon rustig afwachten en niet een poging doen om een burgeroorlog te ontketenen.
Wacht even. Van welke kant komt de escalatie volgens jou precies?
Huilen dan.
pi_219918210
quote:
7s.gif Op zaterdag 24 januari 2026 20:48 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2026 20:47 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Retorische vraag :P
pi_219918213
Binnen de gestoorde spelregels van de maatschappij in de VS is het toch vooral ICE dat zich structureel opstelt als een soort van gestapo light. Dat mensen een executie goedpraten is stuitend.
'Correct me if i'm wrong, for I'll be quite thankful for the lesson learned.' - Author unknown, 1987
pi_219918215
Nog meer beelden

twitter
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_219918221
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2026 20:45 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Hoewel dit klopt is het natuurlijk wel zaak dat agenten daarvoor getrained zijn en deze tulpenclub is dat niet. Of in ieder geval die we hier zien..
Uiteraard. Alhoewel ik verder niet direct een reden heb om aan te nemen dat het een stel onopgeleide incompetente prutsers zijn geloof ik wel dat ze daar ondertussen aardig op hun tandvlees lopen en dat dat voor een groot deel ook het probleem is.
pi_219918222
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2026 20:48 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Dat is wat anders, maar zoals het er nu naar uit ziet was het wapen hem al afhandig gemaakt.

Daar doel ik op met training.
Stukje miscommunicatie, maar hoe kom je in zo'n situatie terecht? Als je met een vuurwapen op zak met agenten gaat worstelen dan moet je niet gek opkijken als ze je onschadelijk maakt als ze niet weten of je ze elk moment zelf dood kan schieten.
pi_219918229
quote:

[..]
Is een betaalde Rusland troll
Op dinsdag 9 december 2025 20:10 schreef Haags het volgende:
De enige goede Rus is een dode Rus.
pi_219918235
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2026 20:48 schreef Leandra het volgende:

[..]
Volgens mij probeerde hij haar overeind te helpen.
Dat dacht ik eerst ook, maar hij lijkt haar te duwen.
  Forum Admin zaterdag 24 januari 2026 @ 20:50:18 #33
pi_219918244
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 januari 2026 20:49 schreef AchJa het volgende:

[..]
Uiteraard. Alhoewel ik verder niet direct een reden heb om aan te nemen dat het een stel onopgeleide incompetente prutsers zijn geloof ik wel dat ze daar ondertussen aardig op hun tandvlees lopen en dat dat voor een groot deel ook het probleem is.
Wat ik tot nu toe zie van ice zijn natuurlijk de excessen maar die zijn wel zo heftig en veelvoorkomend dat bij mij het beeld ontstaat dat er op zijn zachtst gezegd wat mis is met die instantie.

En dat laatste is juist een signaal om dingen anders aan te pakken lijkt me, want dit gaat natuurlijk alleen maar bult af zo.
pi_219918253

Dit schijnt hem trouwens te zijn
  zaterdag 24 januari 2026 @ 20:50:45 #35
511688 Funeste
Une clarté cruelle
pi_219918259
quote:

[..]
Het begon allemaal met Hillary’s emails
  zaterdag 24 januari 2026 @ 20:50:56 #36
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_219918263
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2026 20:49 schreef Mortaxx het volgende:

[..]
Is een betaalde Rusland troll
Ik hoop het. Geheel vrijwillig en voor je lol zulke onzin uitkramen zou niet best zijn.
Huilen dan.
pi_219918268
twitter
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_219918269
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2026 20:47 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Of hij helpt haar overeind
pi_219918272
Gelukkig vinden alleen blanken het belangrijk genoeg om hun leven te geven voor criminele illegalen anders kreeg je weer een BLM beweging waar ze alles slopen en tv's jatten.
pi_219918278
quote:
2s.gif Op zaterdag 24 januari 2026 20:49 schreef Ali_boo het volgende:
Sig P320
ah accidental discharge Sig, dit wordt nog wat :')
pi_219918284
Een nieuwe plottwist :9

twitter
pi_219918291
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2026 20:51 schreef TheJanitor het volgende:
Gelukkig vinden alleen blanken het belangrijk genoeg om hun leven te geven voor criminele illegalen anders kreeg je weer een BLM beweging waar ze alles slopen en tv's jatten.
Hij was niet blank
pi_219918306
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2026 20:52 schreef Ali_boo het volgende:

[ x ]
Jup was ik ook al bang voor, waarom anders zoveel firepower meenemen om te gaan 'demonstreren' (Mega gevaarlijke onveilige situatie veroorzaken bij agenten die met gevaar voor eigen leven de wet aan het handhaven zijn).

Dan ben je gewoon op rottigheid uit.
pi_219918322
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2026 20:50 schreef incel het volgende:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Dit schijnt hem trouwens te zijn
Hij ziet er erg Joods uit
pi_219918333
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2026 20:54 schreef Ali_boo het volgende:

[..]
Jup, snap niet waarom alle media over een blanke man schrijven.

pi_219918338
https://www.reddit.com/r/law/s/Id0vnRpuNX

Betere beelden hier. Werkelijk ongelooflijk wat er in de VS gebeurt…
'Correct me if i'm wrong, for I'll be quite thankful for the lesson learned.' - Author unknown, 1987
  zaterdag 24 januari 2026 @ 20:55:43 #47
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_219918342
quote:

[..]
Gast :') :') :')
Huilen dan.
pi_219918345
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2026 20:55 schreef incel het volgende:

[..]
Jup, snap niet waarom alle media over een blanke man schrijven.
Mensen uit het Midden-Oosten en Noord Afrika vallen onder blank hier in Amerika
  zaterdag 24 januari 2026 @ 20:56:04 #49
511688 Funeste
Une clarté cruelle
pi_219918348
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2026 20:52 schreef Ali_boo het volgende:

[ x ]
pi_219918353
quote:

[..]
:')

Hoe precies?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')