Extra aanwijzingen voor dit topic:quote:Het project, opgezet in 2022, heeft tot doel tienduizenden conservatieven te rekruteren om huidige federale ambtenaren te vervangen – die sommige Republikeinen karakteriseren als onderdeel van de 'deep state' – en om de doelstellingen van de volgende Republikeinse president te bevorderen. Het gaat uit van een vergaande interpretatie van de theorie van de unitaire uitvoerende macht, een omstreden interpretatie van artikel II van de grondwet van de Verenigde Staten die ervan uitgaat dat de president bij zijn inauguratie absolute zeggenschap over de uitvoerende macht verkrijgt.
Project 2025 beoogt diepgaande veranderingen binnen de overheid, met name het economisch en sociaal beleid en de rol van de federale overheid en haar agentschappen. In het plan wordt voorgesteld de financiering voor het ministerie van Justitie te verlagen, de FBI en het ministerie van Binnenlandse Veiligheid (DHS) te ontmantelen, de regelgeving op het gebied van milieu en klimaatverandering sterk te verminderen ten gunste van de winning van fossiele brandstoffen, het ministerie van Handel op te heffen en de onafhankelijkheid van federale agentschappen zoals de Federal Communications Commission (FCC) en de Federal Trade Commission (FTC) te beëindigen.
In Trumps verknipte geest is Canada feitelijk al de 51e staat van de VS.quote:Op zaterdag 24 januari 2026 16:00 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
Aaah nu weer tariffs voor Canada
Allemaal geweldig maar wat gaan we zelf doen, behalve roepen dat Trump zo erg is en ondertussen zijn bips kussen?quote:Op zaterdag 24 januari 2026 17:30 schreef Dutch_view het volgende:
Een psychiater heeft voor EenVandaag geprobeerd Trump te diagnosticeren.
https://eenvandaag.avrotr(...)-donald-trump-162525
- Verstoord narcistisch
- Psychopatisch
- Machiavellisme
Mag je niet zeggen denk ikquote:Op zaterdag 24 januari 2026 17:24 schreef xpompompomx het volgende:
Oei, zag net weer een filmpje van een executie door Einsatzgruppe ICE.
https://bsky.app/profile/(...)l/post/3md6lj2h7f22oquote:Op zaterdag 24 januari 2026 17:24 schreef xpompompomx het volgende:
quote:
Ik heb geen X of andere social media, kunnen jullie er meer over vertellen/hebben jullie een linkje naar een artikel?quote:Op zaterdag 24 januari 2026 17:24 schreef xpompompomx het volgende:
quote:Police Chief Brian O'Hara says the person shot by federal agents has died, according to the Minnesota Star Tribune.
Ik kan die vraag (wederom) niet panklaar beantwoorden, omdat ik dat - zo is eerder gebleken - blijkbaar minder eenvoudig vind dan jij. 'We' gaan hier op FOK! sowieso weinig kunnen doen, en met het kussen van zijn kont valt het ook nog wel mee.quote:Op zaterdag 24 januari 2026 17:31 schreef Perrin het volgende:
[..]
Allemaal geweldig maar wat gaan we zelf doen, behalve roepen dat Trump zo erg is en ondertussen zijn bips kussen?
Dat klopt, dus geen buigen of wat je dan ook maar suggereert. Je graaft je graf steeds dieperquote:Op zaterdag 24 januari 2026 15:51 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Joh, Von der Leyen heeft het bijkans letterlijk gezegd. Beter opletten.
[..]
quote:Chaos Breaks Out After Federal Agents Shoot Another Person In Minneapolis
Hilary Hanson
Protests erupted Saturday morning in Minneapolis after federal agents shot a man after wrestling him to the ground outside a local doughnut shop. HuffPost reporter Jen Bendery saw scores of demonstrators shouting at gas mask-clad federal agents, some of whom were carrying large guns. Protesters flooded in, some pounding on dumpsters dragged into the middle of the street.
Loud booms and pops of unknown origin broke out as protesters screamed in agents' faces. One person threw a snowball at an ICE agent, prompting agents to emerge from behind their police tape barrier and fire tear gas as the crowd scattered.
https://www.huffpost.com/(...)f752e4b068aff7af1c97
Ze staan daar met wel 6 fuguren een gozer helemaal de tyfus in te slaan en te schoppen en nog moeten ze hem neerschieten, deze mensen hebben zo te zien totaal geen training gehad. Het is een kwestie van tijd dat iedereen klaar staat met een wapen, want door hun onkunde kan het zomaar je laatste dag zijn.quote:Op zaterdag 24 januari 2026 18:11 schreef opgebaarde het volgende:
Had die man misschien een wapen in zijn handen vast?
We zullen het wel nooit te weten komen, een degelijk onderzoek blijft waarschijnlijk weer uit.
Beelden uit the land of the free, waar nagenoeg iedereen een vuurwapen op zak kan/mag hebben en federale politiediensten bestaan uit geronseld gemaskerd tuig.quote:
Ja, want die 5 minuten 'solliciteren' bepalen uiteindelijk of je de good guy bent die door het Witte Huis toegedrukt wordt dat ie immuun is en lekker ongegeneerd los mag gaan op 'mensen die er uitzien alsof ze nog wel eens illegaal zouden kunnen zijn, ongeacht leeftijd, juiste papieren of eerder uitgezeten straf'. Als je die 5 minuten niet hebt gedaan, dan heb je totaal geen rechten.quote:Op zaterdag 24 januari 2026 18:28 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Beelden uit the land of the free, waar nagenoeg iedereen een vuurwapen op zak kan/mag hebben en federale politiediensten bestaan uit geronseld gemaskerd tuig.
Ho ho! 6 minuten he?quote:Op zaterdag 24 januari 2026 18:33 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Ja, want die 5 minuten 'solliciteren' bepalen uiteindelijk of je de good guy bent die door het Witte Huis toegedrukt wordt dat ie immuun is en lekker ongegeneerd los mag gaan op 'mensen die er uitzien alsof ze nog wel eens illegaal zouden kunnen zijn, ongeacht leeftijd, juiste papieren of eerder uitgezeten straf'. Als je die 5 minuten niet hebt gedaan, dan heb je totaal geen rechten.
5 Fokking minuten.
Bananenrepubliek.quote:Op zaterdag 24 januari 2026 18:33 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Ja, want die 5 minuten 'solliciteren' bepalen uiteindelijk of je de good guy bent die door het Witte Huis toegedrukt wordt dat ie immuun is en lekker ongegeneerd los mag gaan op 'mensen die er uitzien alsof ze nog wel eens illegaal zouden kunnen zijn, ongeacht leeftijd, juiste papieren of eerder uitgezeten straf'. Als je die 5 minuten niet hebt gedaan, dan heb je totaal geen rechten.
5 Fokking minuten.
Jawel, want dan heeft een left-wing lunatic ICE geinfiltreerd enzo. Spindoctors be spinning.quote:Op zaterdag 24 januari 2026 18:42 schreef Vis1980 het volgende:
Ze zijn helemaal immuun volgens het Witte Huis.
Dus als je die 6 minuten door bent gekomen en je schiet onderweg je collega's neer, dan ben je zeker ineens niet immuun meer?
Ik doe graag mee met de anti-ICE posts, maar als die man bijvoorbeeld een vuurwapen vast had, dan kan ik me voorstellen dat er een scrimmage ontstaat. Ook getrainde Navy SEALs zijn in zo’n situatie bezig het wapen af te pakken eventueel inclusief geweld.quote:Op zaterdag 24 januari 2026 18:26 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Ze staan daar met wel 6 fuguren een gozer helemaal de tyfus in te slaan en te schoppen en nog moeten ze hem neerschieten, deze mensen hebben zo te zien totaal geen training gehad. Het is een kwestie van tijd dat iedereen klaar staat met een wapen, want door hun onkunde kan het zomaar je laatste dag zijn.
Met andere woorden, die immuniteit is volledig, maar alleen als de onderbuik het ermee eens is.quote:Op zaterdag 24 januari 2026 18:44 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Jawel, want dan heeft een left-wing lunatic ICE geinfiltreerd enzo. Spindoctors be spinning.
De misdaad is vergeven als het in dienst is van de Troon.quote:Op zaterdag 24 januari 2026 18:49 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Met andere woorden, die immuniteit is volledig, maar alleen als de onderbuik het ermee eens is.
(en ja ik begrijp dat ze eigenlijk helemaal niet immuun zijn);)
Die hadden het niet zover laten komen. Ik stel juist dat zo'n scrimmage komt door de totale chaos die ICE zelf veroorzaakt, de brutaliteit, de wetteloosheid, de opsluiting onder erbarmelijke omstandigheden, het uitzicht op geen poot hebben om op te staan, je buren meegesleurd zien worden uit de auto enz.quote:Op zaterdag 24 januari 2026 18:47 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ik doe graag mee met de anti-ICE posts, maar als die man bijvoorbeeld een vuurwapen vast had, dan kan ik me voorstellen dat er een scrimmage ontstaat. Ook getrainde Navy SEALs zijn in zo’n situatie bezig het wapen af te pakken eventueel inclusief geweld.
Blijkbaar hebben er één (of meerdere?) hun wapen op ‘m geleegd. Oftewel, de dreiging was allang weg. Dat doe je niet uit zelfverdediging.quote:Op zaterdag 24 januari 2026 18:53 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Die hadden het niet zover laten komen. Ik stel juist dat zo'n scrimmage komt door de totale chaos die ICE zelf veroorzaakt, de brutaliteit, de wetteloosheid, de opsluiting onder erbarmelijke omstandigheden, het uitzicht op geen poot hebben om op te staan, je buren meegesleurd zien worden uit de auto enz.
De chaos wordt alleen nog maar erger als ze blijven doorgaan, en op het moment dat juist een ICE-agent het leen laat, komt het leger daar nog staan ook. Het is zoveel oneerlijkheid en onveiligheid bij elkaar, dat dit in elke samenleving uitloopt om zelfs een burgeroorlog oid, zeker als er zoveel vuurwapens in het land aanwezig zijn.
Burger of ICE-agent, dit wordt voor iedereen steeds gevaarlijker.
Voorlopig hielden ze 'm met 5 man vast, stond er eentje met zijn eigen gun op die gast in te slaan en plots een knal. Die met dat pistool is duidelijk een beetje startled en leegt vervolgens zijn pistool op een roerloos lichaam. Zo'n figuur had nooit met een wapen in een autoritaire functie terecht mogen komen. Totale onkunde.quote:Op zaterdag 24 januari 2026 18:47 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ik doe graag mee met de anti-ICE posts, maar als die man bijvoorbeeld een vuurwapen vast had, dan kan ik me voorstellen dat er een scrimmage ontstaat. Ook getrainde Navy SEALs zijn in zo’n situatie bezig het wapen af te pakken eventueel inclusief geweld.
Alleen al dat ICE zelf de plek ging ‘veiligstellen’. Dat is niet je rol ICE, wegwezen. Laat dat over aan de politie.quote:Op zaterdag 24 januari 2026 19:03 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Voorlopig hielden ze 'm met 5 man vast, stond er eentje met zijn eigen gun op die gast in te slaan en plots een knal. Die met dat pistool is duidelijk een beetje startled en leegt vervolgens zijn pistool op een roerloos lichaam. Zo'n figuur had nooit met een wapen in een autoritaire functie terecht mogen komen. Totale onkunde.
We zullen het inderdaad nooit weten, want ICE is niet te vertrouwen en de FBI ook niet meer. Maar de beelden lijken een beetje op dat dat pistool per ongeluk af ging tijdens dat doelloze rammen.
Dat is uitermate verdacht inderdaad. Politie had meteen alle ruimte moeten krijgen om correct onderzoek te verrichten.quote:Op zaterdag 24 januari 2026 19:15 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Alleen al dat ICE zelf de plek ging ‘veiligstellen’. Dat is niet je rol ICE, wegwezen. Laat dat over aan de politie.
Ik heb geen idee binnen welke termijn de afronding ooit volgt. Maar Trump en Vance lijken het leger iig al kwijt te zijn.quote:Op zaterdag 24 januari 2026 19:47 schreef GarlandBriggs het volgende:
De complotgekkies hebben de afgelopen jaren natuurlijk ridicuul te pas en te onpas het woord "tribunalen" lopen roepen...maar ik kan een land aanwijzen waar ze deze methode over 3 of 4 jaar echt uit de kast gaan trekken...
Er gaan heel veel "mensen" achter de tralies verdwijnen. Nog meer dan J6...en ik durf je nu al op een briefje te zetten dat er overlap is tussen de J6 Thugs en de ICE Thugs...
Het begint steeds op de intro van Just Cause 3 te lijken:quote:Op zaterdag 24 januari 2026 18:26 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Ze staan daar met wel 6 fuguren een gozer helemaal de tyfus in te slaan en te schoppen en nog moeten ze hem neerschieten, deze mensen hebben zo te zien totaal geen training gehad. Het is een kwestie van tijd dat iedereen klaar staat met een wapen, want door hun onkunde kan het zomaar je laatste dag zijn.
De VS is een bananenrepubliekquote:Op zaterdag 24 januari 2026 19:16 schreef Cyan9 het volgende:
In elk normaal functionerend land waren er al minstens 10 onderzoeken ingesteld en ook actie ondernomen na gebeurtenissen als deze.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |