Ben benieuwd of het ze gaat lukkenquote:Lidl stopt met stapelkortingen: 'Nederland is doorgeslagen met aanbiedingen'
Supermarktketen Lidl stopt met stapelkortingen op levensmiddelen. Daarmee komt een einde aan acties als 1 + 1 gratis. Volgens CEO Peter de Roos van Lidl Nederland komen klanten met dit soort kortingen vaak "bedrogen uit".
De Consumentenbond vraagt bedrijven al langer om te stoppen met stapelkortingen. Lidl zegt een "constructief gesprek" met de consumentenorganisatie te hebben gevoerd en nu te kiezen voor "duidelijkheid en transparantie" als het gaat om prijzen.
"Nederland is doorgeslagen met aanbiedingen", zegt De Roos in een persbericht. Volgens hem geven "een gratis tweede product en stapelkortingen een gevoel van voordeel, maar kom je in de praktijk vaak bedrogen uit".
Dagblad NRC, dat het nieuws als eerste bracht, geeft lang houdbare melk van Campina als voorbeeld. Bij de ene supermarkt kreeg je bij een pak van 1,99 euro een tweede gratis. Maar dezelfde melk kostte bij een andere supermarkt 0,66 euro per pak.
Lidl verwijst in het persbericht naar denktank Questionmark, die stelt dat stapelacties ertoe leiden dat mensen meer geld uitgeven dan ze van plan waren. In het Verenigd Koninkrijk zijn dit soort acties al verboden voor ongezonde voedingsproducten.
Lidl heeft geen 1+1 gratis.quote:Op zaterdag 24 januari 2026 12:31 schreef Mikeytt het volgende:
https://www.nu.nl/economi(...)et-aanbiedingen.html
[..]
Ben benieuwd of het ze gaat lukkenJumbo probeerde dit ook een aantal jaar terug en toen bleek dat ze veel klanten verloren.
Ze verloren voornamelijk de domme klanten. Maar ja, die brengen nou juist het geld binnen.quote:Op zaterdag 24 januari 2026 12:31 schreef Mikeytt het volgende:
Ben benieuwd of het ze gaat lukkenJumbo probeerde dit ook een aantal jaar terug en toen bleek dat ze veel klanten verloren.
Hahaha!!! Degene bij marketing die dit bedacht heeft krijgt wel lekkere bonus dus met al die landelijke mediaaandachtquote:Op zaterdag 24 januari 2026 12:37 schreef Wantie het volgende:
[..]
Lidl heeft geen 1+1 gratis.
Dus dat wordt een makkie.
huhquote:Op zaterdag 24 januari 2026 12:37 schreef Wantie het volgende:
[..]
quote:Lidl stopt als eerste grote supermarkt met bulkaanbiedingen als ‘1 plus 1 gratis’ en ‘tweede halve prijs’. De Consumentenbond ‘verwelkomt’ de stap van de discounter.
Jumbo ging wel een stap verder. Die hadden minder aanbiedingen met lagere normale prijzen, maar dat werd niet gewaardeerd door de consument.quote:Op zaterdag 24 januari 2026 12:38 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Ze verloren voornamelijk de domme klanten. Maar ja, die brengen nou juist het geld binnen.
Even oude folders gecheckt. Hebben wel 1+1 aanbiedingen somsquote:Op zaterdag 24 januari 2026 12:38 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Hahaha!!! Degene bij marketing die dit bedacht heeft krijgt wel lekkere bonus dus met al die landelijke mediaaandacht![]()
An sich wel handig. Dingen als pindakaas, pasta, rijst, wasmiddel etc heb je altijd wel nodig, dus dan is het beter om in bulk te kopen. Wasmiddel koop ik bijvoorbeeld meestal gewoon voor een jaartje zodra die in de beste aanbieding zijn.quote:Op zaterdag 24 januari 2026 12:43 schreef Lichtloper het volgende:
Gewoon kopen wat je nodig hebt en überhaupt niet op aanbiedingen letten. Supermarkten willen enkel hun winst maximaliseren en alleen domme mensen denken dat ze slimmer zijn dan het hele marketingapparaat.
Met aanbiedingen koop je dingen die je niet nodig hebt (want oeeeh lekker goedkoop nu) of je koopt meer dan je anders zou kopen (tweede zak chips voor de helft van de prijs).
blijkbaar welquote:Op zaterdag 24 januari 2026 12:46 schreef borbit het volgende:
De Lidl doet toch sowieso al niet aan 1+1 acties?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.🇨🇳🇻🇳🇱🇦🇨🇺
Revolutions are the locomotives of history
Jumbo lag anders: die hadden helemaal geen aanbiedingen en spaarkaarten etc.quote:Op zaterdag 24 januari 2026 12:31 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Wat ik begrijp is dat de aanbiedingen nu per stuk worden doorgevoerd i.p.v. stapelkorting. Dus 50% korting per pot pindakaas i.p.v. 1+1 gratisquote:Op zaterdag 24 januari 2026 12:48 schreef Zelva het volgende:
En welke definitieve prijsverlagingen gaat Lidl dan doorvoeren?
Met niet houdbare producten klopt dat inderdaad.quote:Op zaterdag 24 januari 2026 12:43 schreef Lichtloper het volgende:
Gewoon kopen wat je nodig hebt en überhaupt niet op aanbiedingen letten. Supermarkten willen enkel hun winst maximaliseren en alleen domme mensen denken dat ze slimmer zijn dan het hele marketingapparaat.
Met aanbiedingen koop je dingen die je niet nodig hebt (want oeeeh lekker goedkoop nu) of je koopt meer dan je anders zou kopen (tweede zak chips voor de helft van de prijs).
Ik krijg altijd 15% korting met Lidl plusquote:Op zaterdag 24 januari 2026 12:48 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
blijkbaar wel
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
15% korting op bananenquote:Op zaterdag 24 januari 2026 12:52 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ik krijg altijd 15% korting met Lidl plus![]()
[ afbeelding ]
Oh, dat haal ik in Duitsland.quote:Op zaterdag 24 januari 2026 12:51 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Met niet houdbare producten klopt dat inderdaad.
Maar zaken als douchegel of wasmiddel kan je beter in de 1 + 1 groot inkopen dan steeds een losse fles.
Ik besef mij door deze post dat ik niet weet of die twee reuzeflessen Dreft goedkoper zijn dan een enkele incidenteel.quote:Op zaterdag 24 januari 2026 12:43 schreef Lichtloper het volgende:
Ja, dat is centenwerkquote:Op zaterdag 24 januari 2026 12:52 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
15% korting op bananendie kosten al geen drol bij de Lidl
Lol, onzin.quote:Op zaterdag 24 januari 2026 12:43 schreef Lichtloper het volgende:
quote:Op zaterdag 24 januari 2026 12:48 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
blijkbaar welIk bedenk me net dat die kerstspullen bij ons ook 1+1 gratis waren.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Na de kerst.
We hebben ook een stelling bij de Lidl voor dat soort restanten.zeer vocale Trump hater - VEM2012
Ja natuurlijk welquote:Op zaterdag 24 januari 2026 12:53 schreef Scuidward het volgende:
[..]
Ik besef mij door deze post dat ik niet weet of die twee reuzeflessen Dreft goedkoper zijn dan een enkele incidenteel.
Zal toch haast wel?
Met grotere kortingen die je 1-2x per jaar hebt hier, ben je een stuk goedkoper uit dan in Duitsland. Bijvoorbeeld 1+2 gratis aanbiedingen op wasmiddelquote:
Ja, jouw comment + diegene over versproducten zijn helder, dank. Stukje zelfbeheersing, onbetaalbaar.quote:Op zaterdag 24 januari 2026 12:58 schreef Mikeytt het volgende:
Is alleen een beetje vreemd bij producten die je niet regelmatig gebruikt. Als je bijvoorbeeld 2 chocoladerepen koopt puur omdat ze in de aanbieding zijn en ze vervolgens sneller opeet dan wanneer je er 2 op verschillende dagen zou kopen.
Ik reken altijd per pod uit, en beslis dan of ik koop.quote:Op zaterdag 24 januari 2026 13:00 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Met grotere kortingen die je 1-2x per jaar hebt hier, ben je een stuk goedkoper uit dan in Duitsland. Bijvoorbeeld 1+2 gratis aanbiedingen op wasmiddel
Goed om te lezen dat jij slimmer bent dan die marketing lui. Op jou maken ze verliesquote:Op zaterdag 24 januari 2026 12:55 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Lol, onzin.
Ik koop alleen dingen die ik toch al ging kopen, maar dan in de aanbieding. Ja, ik koop meer van dezelfde dingen, maar dat zijn allemaal dingen die ik dag in dag uit koop het hele jaar door bij wijze van spreken.
Tuurlijk heb ik liever standaard lagere prijzen het hele jaar door maar dat is niet het systeem waarin we leven.
Je hebt het zelf in de hand hoe je aanbiedingen gebruikt.
Ik bekijk ook bij de aanbiedingen de stuks-/kilo-/liter prijsquote:Op zaterdag 24 januari 2026 13:04 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ik reken altijd per pod uit, en beslis dan of ik koop.
Bijv 65 Ariël pods kosten 49,49
2+3 gratis, dan kom ik uit op ongeveer 30 cent per pod.
In Duitsland betaalde ik in de aanbieding 22 cent per pod.
Waarom überhaupt pods gebruiken?quote:Op zaterdag 24 januari 2026 13:04 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ik reken altijd per pod uit, en beslis dan of ik koop.
Bijv 65 Ariël pods kosten 49,49
2+3 gratis, dan kom ik uit op ongeveer 30 cent per pod.
In Duitsland betaalde ik in de aanbieding 22 cent per pod.
Dat vraag ik me ook af.quote:Op zaterdag 24 januari 2026 13:53 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Waarom überhaupt pods gebruiken?
Heb bij de Jumbo dezelfde ervaring.quote:Op zaterdag 24 januari 2026 14:04 schreef raptorix het volgende:
Wat ik bij de AH irritant vind is dat bij de dingen die in aanbieding zijn je nauwelijks de prijs nog kunt lezen wat het normaal kost, het staat in zulke kleine letters dat het gewoon niet meer zichtbaar is, en dan heb ik nog vrij goede ogen.
Volstrekt logisch. Weet je wel wat het kost om mensen gratis artikelen weg te geven? Dat is door tig handen gegaan en heeft meerdere vervoersbewegingen gemaakt. Die kosten moeten worden terugverdiend.quote:Bij de ene supermarkt kreeg je bij een pak van 1,99 euro een tweede gratis. Maar dezelfde melk kostte bij een andere supermarkt 0,66 euro per pak.
Dat zeg ik niet.quote:Op zaterdag 24 januari 2026 13:16 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Goed om te lezen dat jij slimmer bent dan die marketing lui. Op jou maken ze verlies
Kan me nog wel herinneren dat ik als vakkenvuller Whiskas kattenvoer moest bijvullen en dat die afgeprijsd was van ¤1,02 naar ¤0,98 ofzoquote:Op zaterdag 24 januari 2026 14:38 schreef Wantie het volgende:
Toen prijskaartjes niet digitaal waren had je zo'n clip met de aanbieding die over de normale prijs heen geschoven was.
Ik heb meermaals meegemaakt dat onder de clip dezelfde prijs stond
quote:Op zaterdag 24 januari 2026 13:59 schreef Funeste het volgende:
En dat doen ze helemaal vanuit de goedheid van hun hart, uiteraard
Als je 5 katten hebt loont het dan wel hoor. En blik kun je lang bewaren.quote:Op zaterdag 24 januari 2026 16:18 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Kan me nog wel herinneren dat ik als vakkenvuller Whiskas kattenvoer moest bijvullen en dat die afgeprijsd was van ¤1,02 naar ¤0,98 ofzo
Ik heb ook vaste boodschappen die ik alleen in de aanbieding koopquote:Op zaterdag 24 januari 2026 16:19 schreef -Sigaartje het volgende:
Het is niet waar dat je geen voordeel hebt bij 2 voor de prijs van 1. Mijn boodschappen doen is er helemaal op ingericht. Dingen als koffie, verse pasta, chocolade, noem maar op, zijn regelmatig 2 voor de prijs van 1. Die dingen koop ik alleen bij die actie, en dan een hele voorraad. Het zou voor mij erg jammer zijn als dit zou verdwijnen.
Ik vind het jammer dat de maatregel genomen is omdat veel mensen niet prijsjesbewust zijn. Als je de supermarktfolders bijhoudt en je alleen de kortingsartikelen koopt, ben je altijd voordelig uit. Niet bij Kruidvat dan, want wat die doet is oplichterij.
Jawel hoor, echter heel zelden, soms met Ben & Jerry ijs en Wagner Pizza's, maar dat zijn geen standaard producten.quote:Op zaterdag 24 januari 2026 12:37 schreef Wantie het volgende:
[..]
Is een Prodent 1+1 anders bij Kruidvat dan de Appie?quote:Op zaterdag 24 januari 2026 16:19 schreef -Sigaartje het volgende:
Het is niet waar dat je geen voordeel hebt bij 2 voor de prijs van 1. Mijn boodschappen doen is er helemaal op ingericht. Dingen als koffie, verse pasta, chocolade, noem maar op, zijn regelmatig 2 voor de prijs van 1. Die dingen koop ik alleen bij die actie, en dan een hele voorraad. Het zou voor mij erg jammer zijn als dit zou verdwijnen.
Ik vind het jammer dat de maatregel genomen is omdat veel mensen niet prijsjesbewust zijn. Als je de supermarktfolders bijhoudt en je alleen de kortingsartikelen koopt, ben je altijd voordelig uit. Niet bij Kruidvat dan, want wat die doet is oplichterij.
Ja, of het moet veranderd zijn. Maar ik heb hier eens gezegd, dat ik vaak bij Kruidvat 1+1 haalde, toen hier iemand anders schreef: ze belazeren de boel. Toen heb ik de rekenmachine erbij gepakt, en verrek, het was gewoon de prijs van het aantal dat je kreeg. Ze schijnen er zelfs door de consumentenbond op gewezen te zijn. Tandpasta is helemaal niet zo duur. Ik kocht wel eens een pak van 5 voor een tientje als ze in de reclame waren, maar die tubes zijn dat dus normaal ook.quote:Op zaterdag 24 januari 2026 18:13 schreef Pisces29 het volgende:
Is een Prodent 1+1 anders bij Kruidvat dan de Appie?
Helaas geen Dirk waar ik woon, in Amsterdam was het mijn lijfwinkel: goed, goedkoop en met echt leuke aanbiedingen.quote:Op zaterdag 24 januari 2026 12:38 schreef Ama het volgende:
Daarom zijn de aanbiedingen bij de Dirk altijd wel fijn want dat gaat gewoon altijd per stuk.
dat is al jaren niet meer waar met al die houdbare producten waavan de prijs aantoonbaar met tientallen procenten BOVEN de inflatie is verhoogd... daarvan is de reële prijs dus eerder de 1+1 prijs.. (soms gaan ze zo ver als 1+2 of 2+3 gratis)quote:Op zaterdag 24 januari 2026 12:43 schreef Lichtloper het volgende:
Geen, het blijven Duitsers hè. Ik betaal gewoon het volle pond, mijn hebbe ze nie.quote:Op zaterdag 24 januari 2026 12:48 schreef Zelva het volgende:
En welke definitieve prijsverlagingen gaat Lidl dan doorvoeren?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |