Nou, heb je weleens een gemini in een gezonde relatie gezien met een acquarius? Dat clasht gewoon.quote:Op vrijdag 23 januari 2026 15:58 schreef ToT het volgende:
Steenbok en ik geloof er geen kut van.
Doet me gelijk denken aan die astro-tv van vroeger:
"Steenbokken: vandaag is een goede dag om uw pc op virussen te controleren.
Waterman: u kunt vandaag een klein huishoudelijk ongeluk krijgen.
Vissen: een ontmoeting met een vreemde kan onverwachte situaties opleveren."
The bloody fuck?
Dit werkt primaquote:Op vrijdag 23 januari 2026 16:04 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Nou, heb je weleens een gemini in een gezonde relatie gezien met een acquarius? Dat clasht gewoon.
Ben jij acquarius in een relatie met een gemini persoon?quote:
Bedoel je dit?quote:Op vrijdag 23 januari 2026 15:58 schreef ToT het volgende:
Steenbok en ik geloof er geen kut van.
Doet me gelijk denken aan die astro-tv van vroeger:
quote:Op vrijdag 23 januari 2026 17:34 schreef PabstBlueRibbon het volgende:
[..]
Bedoel je dit?
Bekijk deze YouTube-video
Nee hoor. Ben zelf Tweeling.quote:Op vrijdag 23 januari 2026 16:04 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Nou, heb je weleens een gemini in een gezonde relatie gezien met een acquarius? Dat clasht gewoon.
Tja, wat is dan je definitie van 'accuraat' ... Een hoop van de zaken die mensen enorm beindrukt als het hen door een ander verteld wordt, is vaak een mix van enerzijds vage algemeenheden vertellen die voor vrijwel iederen als 'kloppend' kunnen geklden _of_ waarvan de toehoorder ook graag wil geloven dat het op hem/haar toetreft.quote:Op vrijdag 23 januari 2026 15:45 schreef PabstBlueRibbon het volgende:
Daarentegen merk ik dat een persoonlijke horoscoop behoorlijk accuraat kan zijn.
Herkenbaar? Waarschijnlijk wel! Dit is een klassiek voorbeeld van een tekst vol Barnum-statements. Bijna iedereen herkent zich hierin omdat het tegenstellingen bevat en inspeelt op universele menselijke gevoelens zoals onzekerheid en groei. Het voelt als een persoonlijke onthulling maar in feite is het een "one size fits all" beschrijving. Omdat je hersenen automatisch zoeken naar voorbeelden uit je eigen leven die dit bevestigen, voelt het als een voltreffer. Omdat onze hersenen graag patronen zien en bevestiging zoeken (apofenie en confirmation bias), onthouden we die ene keer dat het klopte en vergeten we de honderd keer dat het nergens op sloeg.quote:"Je bent een persoon die van binnen eigenlijk een stuk onzekerder is dan je aan de buitenwereld laat zien. Hoewel je waarde hecht aan de mening van anderen, heb je ook een rebels randje en accepteer je zaken niet zomaar zonder bewijs. Soms ben je heel extravert en sociaal maar je hebt ook periodes waarin je jezelf even helemaal moet terugtrekken om je op te laden. Je hebt het gevoel dat je nog veel onbenut potentieel hebt dat er tot nu toe niet helemaal is uitgekomen. En hoewel je soms twijfelt of je wel de juiste beslissing hebt genomen, streef je altijd naar een zinvol leven."
Dat klopt niet helemaal…. Er is ook best een hoop bewijs en wordt ook wetenschappelijk onderzoek gedaan naar het gegeven dat het tijdstip (datum) en de plaats van iemands geboorte invloed hebben op diens levensloop….quote:Op zondag 1 februari 2026 07:47 schreef EsserS het volgende:
Het is super verleidelijk om te geloven dat de sterren een persoonlijk plan voor je hebben maar wetenschappelijk gezien rammelt het aan alle kanten.
Op zondag 1 februari 2026 11:03 schreef RM-rf het volgende:Zeker, het Relative Age Effect is een van de meest solide fenomenen in de sportwetenschap en de sociologie. Het idee is simpel: kinderen die vroeg in het selectiejaar zijn geboren (bijvoorbeeld in januari), zijn vaak fysiek en mentaal verder dan hun teamgenootjes uit december. Zo ben ik in augustus geboren en had dus op de basisschool moeite om fysiek bij te blijven bij mijn vele maanden oudere klasgenootjes.quote:Dat klopt niet helemaal…. Er is ook best een hoop bewijs en wordt ook wetenschappelijk onderzoek gedaan naar het gegeven dat het tijdstip (datum) en de plaats van iemands geboorte invloed hebben op diens levensloop….
Natuurlijk niet wegens de ‘sterren’ maar vooral omdat dat ook bepaalde randvoorwaarden schept die iemands opgroeien begeleiden.
De wetenschappelijke term is "relative age effect"
https://en.wikipedia.org/wiki/Relative_age_effect
Maar daarnaast zijn bv ook effecten vastgesteld dat bv personen die in de lente geboren zijn een ietwat hoger risico hebben onder schizoļde stoornissen te leiden; terwijl mensen die in de winter geboren zijn een ietwat grotere kans op bv Borderline-stoornis.
Het is dus zeker te stellen dat het tijdstip van geboorte ook op zaken als karakter en persoonlijkheid invloed kan hebben.
Klopt, Isaac Newton was naast wetenschapper ook astroloog.quote:Het is dus zeker ook een kwestie van welke definities je toepast, echter het principe is best ook vanuit een wetenschappelijke hoek te benaderen. Los ervan dat veel typische horoscopen die nu in bv de commerciėle lectuur verschijnen, eerder gewoon een entertainment effect hebben, en de Astrologie in onze tijd vrijwel geen enkele serieuze basis meer heeft (echter, dat was bv in de 16e en 17e eeuw totaal anders, vrijwel alle belangrijke en revolutionaire wetenschappers toen waren ook astrologen en astrologie werd gezien als een belangrijke toepasbare wetenschap.
Het merkwaardige was, dat het gedurende een vervelende periode wel klopte. Kijken wat er voorspeld werd om te zien waarvoor ik m 'n hoede moest zijn. Overigens spreekt de astrologie over tendenzen, niet over wat er feitelijk zal gebeuren op een bepaalde dag of moment.quote:Op vrijdag 23 januari 2026 17:40 schreef Cupfighter het volgende:
Ja, als hij goed is berekend wel
Niet de astrologie zoals hierboven en in de weekbladen
Hier is jouw "Persoonlijke Karakteranalyse" die ik voor je heb gemaakt.quote:Op dinsdag 3 februari 2026 16:45 schreef Teslynd het volgende:
[..]
Het merkwaardige was, dat het gedurende een vervelende periode wel klopte. Kijken wat er voorspeld werd om te zien waarvoor ik m 'n hoede moest zijn. Overigens spreekt de astrologie over tendenzen, niet over wat er feitelijk zal gebeuren op een bepaalde dag of moment.
Ook een keer iemands horoscoop gezien. Het was die persoon uitgetekend en het enige wat ik niet verifiėren kon was uit een ander deel van haar leven, dus vroeg ik ernaar. Ook dat bleek raak te zijn.
Herkenbaar? Of wellicht toepasbaar op zo wat iedereen?quote:Je bent een persoon diep van binnen vrij onzeker kan zijn, ook al kom je naar de buitenwereld toe vaak zelfverzekerd en gedisciplineerd over. Je hebt een sterke behoefte aan waardering van anderen maar je bent tegelijkertijd je eigen grootste criticus. Hoewel je een aantal zwakheden hebt in je karakter ben je over het algemeen goed in staat om deze te compenseren.
Je beschikt over een aanzienlijk onbenut potentieel dat je nog niet in je voordeel hebt gebruikt. Je houdt van een zekere mate van verandering en afwisseling en je voelt je beperkt wanneer je wordt vastgezet door regels en beperkingen. Je bent een onafhankelijke denker en accepteert beweringen van anderen niet zonder overtuigend bewijs.
Soms ben je extravert, hartelijk en sociaal, terwijl je op andere momenten introvert, sceptisch en gereserveerd bent. Sommige van je ambities neigen naar het onrealistische maar je blijft streven naar een zinvolle invulling van je leven.
Grotendeels mee eens. Sterrenbeelden bestaan wel degelijk, namelijk in de verbeelding van astrologen en andere pseudowetenschappers.quote:Op dinsdag 3 februari 2026 18:11 schreef Ericr het volgende:
Totaal niet, er bestaan geen sterrenbeelden. Patronen aan de hemel, ja. Enige correlatie tussen de sterren in een patroon, nee. Daarnaast, die patronen veranderen. Langzaam, maar wat we nu zien als sterrenbeeld is over de loop van duizenden jaren een heel ander patroon.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |